abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217292064
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217292127
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 08:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Toch vreemd dan dat ik en schoolzwemmen heb gehad en prima onderwijs heb genoten.
Maar met de dalende onderwijscijfers moet je niet meer taken op het bord van het onderwijs gooien, liever kijken welke taken er af kunnen.

Want ik had idd ook 2 jaar schoolzwemmen en 1 uur gym in de week (dat zijn er nu trouwens al minimaal 2 per klas), maar we waren verder wel vooral met taal, rekenen en (begrijpend) lezen bezig. Er ging niemand vanuit groep 8 naar de middelbare school voor wie Snelle Jelle nog te moeilijk was om te lezen of die niet kon klokkijken (wat gewoon een onderdeel van rekenen is). Tegenwoordig zijn dat heel veel kinderen, die in de brugklas beide nog niet kunnen. Dan moet je richting de scholen bezig zijn dat op te lossen, niet nog extra taken op het bordje gooien die het lees, taal en rekenniveau niet bevorderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 april 2025 @ 08:50:53 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217292249
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Is ABC echt nodig? Ik heb zelf alleen A en B. Kon met A al prima zwemmen en dus had ik geen zin meer in nog meer zwemles (ik speelde liever buiten dan dat soort verplichtingen).

B heb ik alleen wegens opgelegd schoolzwemmen en op gaan voor een diploma me positieve aandacht opleverde.
Vroeger (1962) kreeg men geen zwemles, er was niet eens een zwembad , en we haalden ook de Mulo en HBS
met Frans al op de lagere school
Ik heb geen enkel zwemdiploma, heb het nooit gemist ook

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-04-2025 10:49:02 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 april 2025 @ 08:57:47 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217292297
Ik moet zeggen dat ik op de basisschool, waar in in 1996 vanaf kwam, ik wel een behoorlijk gevarieerd aanbod had. Vanaf groep vier biologie en vanaf groep vijf ook aardrijkskunde en geschiedenis. Al kun je die vakken deels bij taal optellen omdat je er ook gewoon begrijpend voor moet lezen. Met taal waren we ook al verder dan gemiddeld, heel veel heb ik in de brugklas opnieuw gehad.

Verder ook verkeersles, school-tv uitzendingen, gymles, computerles, godsdienst (was een katholieke school), handvaardigheid (zowel textiel als meer knutselen), muziek en bij sommige leraren ook toneel en andere expressie.

Het aantal uitstapjes was dan niet zo hoog. Een keer of vier per jaar. Een schoolreisje, een activiteitendag en misschien twee keer een excursie.

Maar volgens mij kon het allemaal prima en iedereen kon gewoon lezen en rekenen. Verschil was misschien dat de zwakste kinderen in die tijd naar het speciaal onderwijs gingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 05-04-2025 09:02:53 ]
pi_217292449
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 08:57 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik op de basisschool, waar in in 1996 vanaf kwam, ik wel een behoorlijk gevarieerd aanbod had. Vanaf groep vier biologie en vanaf groep vijf ook aardrijkskunde en geschiedenis. Al kun je die vakken deels bij taal optellen omdat je er ook gewoon begrijpend voor moet lezen. Met taal waren we ook al verder dan gemiddeld, heel veel heb ik in de brugklas opnieuw gehad.

Verder ook verkeersles, school-tv uitzendingen, computerles, godsdienst (was een katholieke school), handvaardigheid (zowel textiel als meer knutselen), muziek en bij sommige leraren ook toneel en andere expressie.

Het aantal uitstapjes was dan niet zo hoog. Een keer of vier per jaar. Een schoolreisje, een activiteitendag en misschien twee keer een excursie.

Maar volgens mij kon het allemaal prima en iedereen kon gewoon lezen en rekenen. Verschil was misschien dat de zwakste kinderen in die tijd naar het speciaal onderwijs gingen.
Dat 'gevarieerde aanbod' had ik ook, maar dat was dan 1 of soms 2 uur per dag. Plus dagelijks minstens een half uur bijbelonderwijs en psalmzingen, dat kwam er wel bij (ik ging trouwens ook 3 kwartier per dag langer naar school dan mijn kinderen nu). Maar je zegt het zelf al: iedereen kon lezen en rekenen.

Dat laatste is nu niet meer het geval en alles moet er dus op gericht zijn om dat weer op te pakken. En ja, dan kun je vooral met (begrijpend) lezen en taal ook veel andere zaken oppakken. Een tekst lezen over de natuur, geschiedenis of aardrijkskunde of een opstel er over maken, dan sla je twee vliegen in één klap.

De middelbare school van mijn dochter heeft in het HAVO/VWO klas 1 t/m 3 gebouw elke week op een ander moment een lees half uur, een half uur dat letterlijk iedereen in het gebouw aan het lezen is. Van leerlingen tot leerkrachten en zelfs de congiërge zit in de aula te lezen ivm de kinderen die een tussenuur hebben door uitval. Sinds ze dat hebben ingevoerd gaat niet alleen het lezen met sprongen vooruit, andere talige vakken ook. En iedereen vindt het leuk, omdat uiteindelijk iedereen wel een genre kan vinden dat hun interesse heeft. Je mag namelijk zelf kiezen.

Wat mij betreft een geweldig initiatief, maar aan de andere kant: zou het niet zo moeten zijn dat ze dit al vanuit de basisschool kennen? En toen ik een leerkracht er over sprak gaf die aan dat ze het in het VMBO gebouw ook wel wilden invoeren, maar dat ze er achter kwamen dat veel bruggers eigenlijk geen enkel boek goed konden volgen. Daar schrokken ze van en ze gaan nu aan de slag met hardop lezen en het dan bespreken, maar daar gaan kinderen lezen niet leuker door vinden.
  zaterdag 5 april 2025 @ 09:18:15 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217292530
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:
De middelbare school van mijn dochter heeft in het HAVO/VWO klas 1 t/m 3 gebouw elke week op een ander moment een lees half uur, een half uur dat letterlijk iedereen in het gebouw aan het lezen is. Van leerlingen tot leerkrachten en zelfs de congiërge zit in de aula te lezen ivm de kinderen die een tussenuur hebben door uitval. Sinds ze dat hebben ingevoerd gaat niet alleen het lezen met sprongen vooruit, andere talige vakken ook. En iedereen vindt het leuk, omdat uiteindelijk iedereen wel een genre kan vinden dat hun interesse heeft. Je mag namelijk zelf kiezen.

Wat mij betreft een geweldig initiatief, maar aan de andere kant: zou het niet zo moeten zijn dat ze dit al vanuit de basisschool kennen? En toen ik een leerkracht er over sprak gaf die aan dat ze het in het VMBO gebouw ook wel wilden invoeren, maar dat ze er achter kwamen dat veel bruggers eigenlijk geen enkel boek goed konden volgen. Daar schrokken ze van en ze gaan nu aan de slag met hardop lezen en het dan bespreken, maar daar gaan kinderen lezen niet leuker door vinden.
Wij hebben dit ook ingevoerd: dagelijks een kwartier. Op de vmbo-locatie. Ik heb er nog geen persoonlijke ervaring mee omdat ik geen onderbouw lesgeef momenteel, maar de reacties van mijn collega's zijn erg positief.

En volledig met je eens dat je basisscholen niet moet belasten met schoolzwemmen. Als zwemvaardigheid een probleem is dan lossen we dat maar anders op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 5 april 2025 @ 09:53:21 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217292780
quote:

Nou, inderdaad. Die zwakke leerlingen slurpen nu onevenredig veel aandacht op en halen het tempo en de moeilijkheidsgraad voor de hele groep omlaag.

Blijft vreemd dat we ervoor kiezen om de ontwikkeling van degenen met de meeste capaciteiten op te offeren om de ontwikkeling van degenen met de minste capaciteiten een beetje op te trekken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 5 april 2025 @ 09:55:21 #8
346939 Janneke141
pi_217292796
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Die zwakke leerlingen slurpen nu onevenredig veel aandacht op en halen het tempo en de moeilijkheidsgraad voor de hele groep omlaag.
Niet eens zo zeer de zwakke leerlingen, maar die met gedragsproblemen. Het de facto afschaffen van cluster 4 heeft wat mij betreft grote negatieve effecten op het welzijn van zowel die leerlingen, de andere leerlingen als het onderwijzend personeel. Ik steun de ideeën van het passend onderwijs wel, maar de uitvoering is gewoon ruk.

quote:
Blijft vreemd dat we ervoor kiezen om de ontwikkeling van degenen met de meeste capaciteiten op te offeren om de ontwikkeling van degenen met de minste capaciteiten een beetje op te trekken.
Nou ja, dit is natuurlijk wel waarom ons onderwijs verschilt van, pakweg, het Amerikaanse systeem. En dat is wat mij betreft een positief iets.
  Moderator zaterdag 5 april 2025 @ 10:01:30 #9
5428 crew  miss_sly
pi_217292844
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat 'gevarieerde aanbod' had ik ook, maar dat was dan 1 of soms 2 uur per dag. Plus dagelijks minstens een half uur bijbelonderwijs en psalmzingen, dat kwam er wel bij (ik ging trouwens ook 3 kwartier per dag langer naar school dan mijn kinderen nu). Maar je zegt het zelf al: iedereen kon lezen en rekenen.

Dat laatste is nu niet meer het geval en alles moet er dus op gericht zijn om dat weer op te pakken. En ja, dan kun je vooral met (begrijpend) lezen en taal ook veel andere zaken oppakken. Een tekst lezen over de natuur, geschiedenis of aardrijkskunde of een opstel er over maken, dan sla je twee vliegen in één klap.

Kinderen gaan lezen leukER vinden als ze dingen mogen lezen die ze leuk vinden. De Donald Duck, andere strips, graphic novels, boeken die niet per se literatuur zijn maar wel met plezier worden gelezen. Niet als ze per se bepaalde boeken moeten lezen omdat die al bij hun niveau zouden horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 april 2025 @ 10:01:46 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217292848
quote:

Verder ook verkeersles, school-tv uitzendingen, gymles, computerles, godsdienst (was een katholieke school), handvaardigheid (zowel textiel als meer knutselen), muziek en bij sommige leraren ook toneel en andere expressie.

Ik merk eerlijk gezegd dat heel erg veel mensen nauwelijks kunnen rekenen en vooral aangeleerd is dat rekenen moeilijk is. Zelfs mensen met een hoger opleiding. Ik heb het niet over hogere wiskunde. Het verbaasd mij dan ook niets dat zoveel mensen de meest smerige financiële producten is aangedraaid de afgelopen pak hem beet, 30 jaar.
pi_217292878
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kinderen gaan lezen leukER vinden als ze dingen mogen lezen die ze leuk vinden. De Donald Duck, andere strips, graphic novels, boeken die niet per se literatuur zijn maar wel met plezier worden gelezen. Niet als ze per se bepaalde boeken moeten lezen omdat die al bij hun niveau zouden horen.
De eerste zin: zeker eens. Ik zou dan alleen niet gelijk stripboeken toestaan, dag mag op de middelbare school van mijn kinderen ook niet. Het moet wel lezen blijven en geen plaatjes kijken worden (en ja, veel kinderen die slecht lezen kunnen dat goed verbergen door het verhaal uit de plaatjes te halen). Al zijn boeken met veel plaatjes als Leven van een Lozer, Dagboek van een Muts, e.d. wel toegestaan.

Mijn dochter is volledig de fantasy in gedoken, van haar vriendinnen leest één dan weer een soort detectives, een andere historische verhalen en voor een derde moet alles zich in ziekenhuizen afspelen. Helemaal prima. En het leuke is: als ze een bepaald boek graag willen lezen, maar ze kunnen het niet vinden, dan geven ze dat door aan de medewerkers van de schoolbibliotheek en die gaan dan hun best doen het boek te vinden en aan te schaffen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 10:22:24 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217292964
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De eerste zin: zeker eens. Ik zou dan alleen niet gelijk stripboeken toestaan, dag mag op de middelbare school van mijn kinderen ook niet. Het moet wel lezen blijven en geen plaatjes kijken worden (en ja, veel kinderen die slecht lezen kunnen dat goed verbergen door het verhaal uit de plaatjes te halen). Al zijn boeken met veel plaatjes als Leven van een Lozer, Dagboek van een Muts, e.d. wel toegestaan.

Mijn dochter is volledig de fantasy in gedoken, van haar vriendinnen leest één dan weer een soort detectives, een andere historische verhalen en voor een derde moet alles zich in ziekenhuizen afspelen. Helemaal prima. En het leuke is: als ze een bepaald boek graag willen lezen, maar ze kunnen het niet vinden, dan geven ze dat door aan de medewerkers van de schoolbibliotheek en die gaan dan hun best doen het boek te vinden en aan te schaffen.

Maar ik denk dat kinderen vooral moeten leren dat lezen heel erg leuk is, geen opgave. Wat ze lezen is veel minder belangrijk dan dat ze lezen. Ik het voortgezet onderwijs hebben leraren een grote invloed. Had leraren Nederlands die er enorm hun best voor deden om iedere lol aan lezen te vergallen, waar ze gelukkig niet in slaagden.
pi_217292993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Maar ik denk dat kinderen vooral moeten leren dat lezen heel erg leuk is, geen opgave. Wat ze lezen is veel minder belangrijk dan dat ze lezen. Ik het voortgezet onderwijs hebben leraren een grote invloed. Had leraren Nederlands die er enorm hun best voor deden om iedere lol aan lezen te vergallen, waar ze gelukkig niet in slaagden.
Dat doen ze dus door iedereen wel te verplichten te lezen, maar iedereen zelf te laten kiezen wat (alleen stripboeken zijn dus verboden, informatieboeken mogen wel). Dan leren kinderen vanzelf dat lezen leuk is, omdat ze allemaal vanzelf een genre tegenkomen wat ze wel leuk vinden, aldus de ervaring van de leraren die ik er over sprak.

De oude leeslijsten met Mulisch, Reve en Hermans of zelfs Couperus hebben idd veel kinderen van het lezen af geholpen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 10:32:41 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217293057
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doen ze dus door iedereen wel te verplichten te lezen, maar iedereen zelf te laten kiezen wat (alleen stripboeken zijn dus verboden, informatieboeken mogen wel). Dan leren kinderen vanzelf dat lezen leuk is, omdat ze allemaal vanzelf een genre tegenkomen wat ze wel leuk vinden, aldus de ervaring van de leraren die ik er over sprak.
Zo heb ik begin jaren 70 leren lezen uit Asterix en Donald Duck. ook Paul Biegel. Werd in mijn omgeving volgedumpt met stichtelijke kinderboeken door W.G. van de Hulst. Saai en vreselijk braaf.

quote:
De oude leeslijsten met Mulisch, Reve en Hermans of zelfs Couperus hebben idd veel kinderen van het lezen af geholpen.
Dit dus. Sowieso hebben de "Belangrijke Themas" van de vaderlandse literatuur ( Heimwee naar ons Indie, Gereformeerde opvoeding, de oorlog, Seks en afzetten tegen de vorige generatie cq burgerlijkheid ) mij persoonlijk nooit zo kunnen boeien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-04-2025 10:41:43 ]
pi_217293093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo heb ik begin jaren 70 leren lezen uit Asterix en Donald Duck. ook Paul Biegel. Werd in mijn omgeving volgedumpt met stichtelijke kinderboeken door W.G. van de Hulst. Saai en vreselijk braaf.
W.G. van der Hulst heb ik zelf mijn kinderen nog voorgelezen (wel sr.: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/W.G._van_de_Hulst_sr.) zo heb ik ze juist zeer enthousiast voor lezen gekregen. In de Soete Suikerbol, Fik, Het huisje in de sneeuw, Van de boze koster, allemaal best spannend. Inmiddels leest mijn 9 jarige Tolkien.

Stripboeken zijn natuurlijk prima als je ze ook leest, het probleem is dat uit onderzoek blijkt dat mensen die zelfs analfabeet zijn (al val je op HAVO/VWO dan wel anders door de mand) het verhaal van een stripboek na kunnen vertellen aan de hand van de plaatjes. Je hoeft dus niet te lezen om stripboeken te begrijpen en dus hoeft het ook niet zo te zijn dat je er van leert lezen.
pi_217293203
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt voor mij iig wel ja.
Ik las vroeger heel veel en erg graag (las op de basisschool al Tolkien :D ), maar sinds de middelbare school met al die verplichte leeslijsten heb ik tot op de dag van vandaag geen boek meer gelezen.
Dat heeft het leesplezier bij mij iig volledig verpest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217293343

lachwekkend
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217293424

pvv gaat gesloopt worden

gevolg linkse politiek gaat profiteren
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  zaterdag 5 april 2025 @ 11:19:54 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217293452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

pvv gaat gesloopt worden

Zie vooral het CDA profiteren. Anyhow, kiezers lijken door te krijgen dat BBB NSC en PVV in de regering geen moer voor elkaar krijgen.
pi_217293518
Al die dombo's die achter Omtzigt aanliepen, lopen nu blijkbaar achter Bontenbal aan :r
Ziende blind...
pi_217293618
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klopt voor mij iig wel ja.
Ik las vroeger heel veel en erg graag (las op de basisschool al Tolkien :D ), maar sinds de middelbare school met al die verplichte leeslijsten heb ik tot op de dag van vandaag geen boek meer gelezen.
Dat heeft het leesplezier bij mij iig volledig verpest.
Idem!

En dat gedoe dat je die boeken die je al totaal niet interessant vond ook nog eens compleet moest ontleden :r
Dat de kleur van de gordijnen in de slaapkamer de psychische toestand van de schrijver weergeven en dat soort onzin.

Ik heb sinds de middelbare school, ruim 25 jaar geleden, geen roman meer aangeraakt. Als ik lees is het non-fictie. Reisverhalen, biografieën sat soort dingen, wat op school allemaal niet mocht.

Ook bij andere talen maakt dat lezen een hoop kapot. Die Duitse en Franse literatuur interesseert me geen reet, leer me gewoon die taal spreken.
A mind with a heart of it's own
pi_217293721
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:31 schreef Tjoent het volgende:
Al die dombo's die achter Omtzigt aanliepen, lopen nu blijkbaar achter Bontenbal aan :r
Ziende blind...
Bontebal is gewoon een inhoudelijk prima Kamerlid, goed onderlegd op duurzaamheid ook.

Zal niet op hem stemmen en ben het niet altijd met hem eens, maar dit vergelijken met het gestolde wantrouwen van Omtzigt gaat mank.
  zaterdag 5 april 2025 @ 12:08:54 #23
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217293755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Bontebal is gewoon een inhoudelijk prima Kamerlid, goed onderlegd op duurzaamheid ook.

Zal niet op hem stemmen en ben het niet altijd met hem eens, maar dit vergelijken met het gestolde wantrouwen van Omtzigt gaat mank.
Het gaat niet zozeer om Omtzigt of zelfs Bontenbal, het gaat om de kiezer van dien aard die wanhopig opzoek blijft gaan naar de (centrum)rechtse verlosser. Over twee jaar is Bontenbal weer niks en springen ze net zo makkelijk alsmede vrolijk op de volgende trein die voorbij dendert.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217293821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer om Omtzigt of zelfs Bontenbal, het gaat om de kiezer van dien aard die wanhopig opzoek blijft gaan naar de (centrum)rechtse verlosser. Over twee jaar is Bontenbal weer niks en springen ze net zo makkelijk alsmede vrolijk op de volgende trein die voorbij dendert.
Maar Bontebal heeft zelf niets met dat Messiaanse, het CDA is ook veel meer dan hij als persoon en kan gewoon degelijk besturen. Dus als dat de uitkomst is en we straks 4 jaar normaal degelijk bestuur hebben dan doe maar.

Ik maak me meer zorgen om de groei bij Eerdmans. Dat is namelijk waar wel zo'n partij weer je de ongelukken kunt zien aankomen, die hebben de mensen en organisatie namelijk nog niet.
pi_217293822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit gaat bij het CDA gewoon echt niet op, grote kans dat een heel deel hiervan al eerder op Balkenende stemde, en gewoon een oude CDA stemmer is of uit een CDA gezin komt.
pi_217293881
Waarom lezen als je ook YouTube/TikTok filmpjes kan kijken.
pi_217293954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom lezen als je ook YouTube/TikTok filmpjes kan kijken.
Dat kan dus gelukkig in school niet meer, dat is echt een superbesluit geweest.
pi_217293957
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

pvv gaat gesloopt worden

Dat was wel te verwachten :Y

Normaliter zaten ze rond de 15 tot 20 zetels, dus al die extra zetels/stemmers is ie (hopelijk) straks weer kwijt.

En nog mooier zou zijn als ie onder zijn trouwe achterban (die hem steevast 15-20 zetels opleveren) ook flink inlevert.

Kan ie mooi samen met Sjerrie naar Moskou.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217293987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 11:31 schreef Tjoent het volgende:
Ziende blind...
Wat is daar nu dom aan?
NSC had met hun degelijk bestuur en oog voor bestaanszekerheid een prima insteek.

Ook veel ervaren partijleden.

Met het CDA is ook weinig mis.
Balkenende was een prima premier.
pi_217294023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan dus gelukkig in school niet meer, dat is echt een superbesluit geweest.
Waardeloos besluit waarbij bejaarden weer moeten beslissen wat een 14 jarig kind wel en niet mag doen.

Ze moeten de vrijheid hebben om zelf te kiezen.
pi_217294040
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waardeloos besluit waarbij bejaarden weer moeten beslissen wat een 14 jarig kind wel en niet mag doen.

Voor de afschaffing van de leerplicht dus?

Hoe laat je duidelijk merken dat je geen kinderen hebt en geen verstand hebt van kinderen...

Als je trouwens voor de vrijheid bent om zelf te kiezen, dan moet je juist voor het verwijderen van apparaten met verslavende algoritmes zijn, die halen die vrije wil namelijk volledig weg.
  zaterdag 5 april 2025 @ 12:56:23 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217294139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik merk eerlijk gezegd dat heel erg veel mensen nauwelijks kunnen rekenen en vooral aangeleerd is dat rekenen moeilijk is. Zelfs mensen met een hoger opleiding. Ik heb het niet over hogere wiskunde. Het verbaasd mij dan ook niets dat zoveel mensen de meest smerige financiële producten is aangedraaid de afgelopen pak hem beet, 30 jaar.
Ik vraag me af of je dat oplost door er nog meer rekenlessen tegenaan te gooien. Veelal is het ook gewoon desinteresse.
pi_217294188
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor de afschaffing van de leerplicht dus?

Hoe laat je duidelijk merken dat je geen kinderen hebt en geen verstand hebt van kinderen...

Als je trouwens voor de vrijheid bent om zelf te kiezen, dan moet je juist voor het verwijderen van apparaten met verslavende algoritmes zijn, die halen die vrije wil namelijk volledig weg.
Ik ben tegen het opleggen van regels in vrije tijd van kinderen.
Als ze in de pauze klassieke muziek willen luisteren, voetballen, zoenen ij het fietsenhok , drillrappen of TikTokken moeten ze helemaal zelf kunnen beslissen.
  Moderator zaterdag 5 april 2025 @ 13:04:23 #34
5428 crew  miss_sly
pi_217294197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ze moeten leren kiezen. En daar moeten volwassenen in de vorm van ouders en school heb bij helpen om dat te leren.

Telefoonverbod op scholen heeft heel veel positieve gevolgen.
  Moderator zaterdag 5 april 2025 @ 13:06:44 #35
5428 crew  miss_sly
pi_217294218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 10:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Dit dus. Sowieso hebben de "Belangrijke Themas" van de vaderlandse literatuur ( Heimwee naar ons Indie, Gereformeerde opvoeding, de oorlog, Seks en afzetten tegen de vorige generatie cq burgerlijkheid ) mij persoonlijk nooit zo kunnen boeien.
Ik moet zeggen dat de leeslijst wel veranderd is. Het is niet meer alleen en voornamelijk die hoogdravende literatuur, maar ook heel veel andere boeken. En bij mijn dochter lezen ze ook iedere periode wel een boek klassikaal. Niet dat ze dan hardop lezen, maar wel in de les tijd hebben om te lezen, het boek op een bepaald moment uit moeten hebben en er dan een verslag over moeten schrijven of een literatuurtoets over hebben, schriftelijk dan wel mondeling.
pi_217294229
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze moeten leren kiezen. En daar moeten volwassenen in de vorm van ouders en school heb bij helpen om dat te leren.

Telefoonverbod op scholen heeft heel veel positieve gevolgen.
Helemaal mee eens. Dus ouders en school moeten dus niet beslissen dat een telefoon niet mag, want nu maakt iemand anders de keuze.
  Moderator zaterdag 5 april 2025 @ 13:11:56 #37
5428 crew  miss_sly
pi_217294254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dus ouders en school moeten dus niet beslissen dat een telefoon niet mag, want nu maakt iemand anders de keuze.
Uiteraard worden er op school regels opgelegd. Zou eruit zien als dat niet zo is. En geen telefoons is een prima regel, zo blijkt, in heel veel opzichten.
  zaterdag 5 april 2025 @ 13:12:04 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217294255
Echte volwassen literatuur hoefde je in mijn tijd ook alleen maar in de bovenbouw van de middelbare school te lezen.

Daaronder had je jeugdliteratuur. Maar dat vond ik juist niks. Vooral veel van die dramaverhalen met weinig actie erin. Daar kon ik als 13-jarige echt niks mee. Gelukkig mocht je ook niet-literaire volwassenenboeken lezen daar, dus onder andere James Bond boeken deden het goed.

In de bovenbouw koos ik onder literatuur vooral de humor, seks en misdaad boeken uit.
  zaterdag 5 april 2025 @ 13:17:48 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217294283
Ik was een pretentieuze lul en las op mijn vijftiende Sartre en Ionesco.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217294295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:12 schreef Hexagon het volgende:
Echte volwassen literatuur hoefde je in mijn tijd ook alleen maar in de bovenbouw van de middelbare school te lezen.

Daaronder had je jeugdliteratuur. Maar dat vond ik juist niks. Vooral veel van die dramaverhalen met weinig actie erin. Daar kon ik als 13-jarige echt niks mee. Gelukkig mocht je ook niet-literaire volwassenenboeken lezen daar, dus onder andere James Bond boeken deden het goed.

In de bovenbouw koos ik onder literatuur vooral de humor, seks en misdaad boeken uit.
James Bond mocht bij ons niet, want het was geen Nederlamdse schrijver...
pi_217294320
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat de leeslijst wel veranderd is. Het is niet meer alleen en voornamelijk die hoogdravende literatuur, maar ook heel veel andere boeken. En bij mijn dochter lezen ze ook iedere periode wel een boek klassikaal. Niet dat ze dan hardop lezen, maar wel in de les tijd hebben om te lezen, het boek op een bepaald moment uit moeten hebben en er dan een verslag over moeten schrijven of een literatuurtoets over hebben, schriftelijk dan wel mondeling.
Maat klassikaal hetzelfde boek lezen is dus wel gewoon tegen de zin in lezen wat je niet leuk vindt, dat vind ik wel echt problematisch want zo help je dus kinderen van lezen af. Probleem is wel dat er tegenwoordig zoveel boekverslagen rondslingeren op internet, dat je voor een boekverslag nauwelijks meer het boek zelf in handen gehad hoeft te hebben.
pi_217294336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Ik maakte in de brugklas een boekverslag van De Ontdekking van de Hemel...
Maar niet iedere brugger is zo gek.
pi_217294351
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben tegen het opleggen van regels in vrije tijd van kinderen.
Als ze in de pauze klassieke muziek willen luisteren, voetballen, zoenen ij het fietsenhok , drillrappen of TikTokken moeten ze helemaal zelf kunnen beslissen.
Dat zeg ik, je hebt geen kinderen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 13:31:48 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217294402
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
James Bond mocht bij ons niet, want het was geen Nederlamdse schrijver...
Bij ons gold die restrictie alleen in de bovenbouw gelukkig.
pi_217294463
Ik las op het middelbaar eigenlijk vrijwel geen boeken, wel iedere dag trouw de krant. Zelfs het verplichte deel grotendeels niet gedaan en me maar doorheen gebluft met wat samenvattingen :') Probleem was inderdaad enkel Nederlandse schrijvers en desinteresse daarvoor op die leeftijd. Later wel aardig ingehaald overigens.

Punt is: je hoeft dus helemaal geen boeken te lezen voor leesvaardigheid. Gewoon lezen is voldoende en als elke dag de een krant is of een goed informatief tijdschrift werkt ook dat prima.
  zaterdag 5 april 2025 @ 13:42:27 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217294478
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Mijn favoriete boek rond mijn dertiende was Papillon van Henri Charrière. Daarna waren al die jeugdboeken vooral saai.
  zaterdag 5 april 2025 @ 14:02:40 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217294588
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook in mijn tijd was het niet overal zo, maar mijn leraar was zo.
pi_217294924
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 12:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat was wel te verwachten :Y

Normaliter zaten ze rond de 15 tot 20 zetels, dus al die extra zetels/stemmers is ie (hopelijk) straks weer kwijt.

En nog mooier zou zijn als ie onder zijn trouwe achterban (die hem steevast 15-20 zetels opleveren) ook flink inlevert.

Kan ie mooi samen met Sjerrie naar Moskou.
het zou mooi zijn als de NSC en BBB nog minder zetels gaan overhouden

voor de NSC vrees ik zelfs 0 zetels

PVV kan op 15 komen als ze de vier jaar vol weten te houden, of is de nederlandse kiezer echt zo dom dat ze nog een keer in die domme onzin van de pvv gaan trappen
pi_217294947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:12 schreef klaasweetalles het volgende:

PVV kan op 15 komen als ze de vier jaar vol weten te houden, of is de nederlandse kiezer echt zo dom dat ze nog een keer in die domme onzin van de pvv gaan trappen
Hun stemvee gaat gewoon vrolijk mee in het narratief dat ze alleen maar tegengewerkt zijn en daarom nog groter moeten worden om eindelijk dingen voor elkaar te krijgen.
Die gaan voorlopig niet heel hard zakken in de peilingen. En anders gaat dat volk wel naar een van de andere extreemrechtse partijen.
Zolang de schuld maar aan asielzoekers gegeven kan worden.
pi_217294975
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maat klassikaal hetzelfde boek lezen is dus wel gewoon tegen de zin in lezen wat je niet leuk vindt, dat vind ik wel echt problematisch want zo help je dus kinderen van lezen af. Probleem is wel dat er tegenwoordig zoveel boekverslagen rondslingeren op internet, dat je voor een boekverslag nauwelijks meer het boek zelf in handen gehad hoeft te hebben.
Ik had zo'n docent Nederlands die van ieder boek precies wist wat er in de verschillende samenvattingen stond. Daar moest je echt het boek lezen anders prikte hij er direct doorheen door een detail te vragen wat je alleen wist als je het gelezen had. Ik heb daardoor zoveel boeken moeten lezen waar ik geen zak aan vond. Echt verspilde tijd.
pi_217294978
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:17 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Hun stemvee gaat gewoon vrolijk mee in het narratief dat ze alleen maar tegengewerkt zijn en daarom nog groter moeten worden om eindelijk dingen voor elkaar te krijgen.
Die gaan voorlopig niet heel hard zakken in de peilingen. En anders gaat dat volk wel naar een van de andere extreemrechtse partijen.
Dat zeiden ze ook bij de LPF van Fortuyn......

De Nederlandse kiezer is gauw uitgekeken als zaken niet werken en het allemaal nog meer hun eigen portemonnee raakt

Agema is daarin heel goed bezig met haar plannen met betrekking tot de ziektekostenverzekering......

het is een soort kamikaze bommetje

voor de rest heeft de pvv ook veel beloofd met betrekking tot andere zaken die niets met het asielbeleid te maken hadden waar niets van terecht komt
  zaterdag 5 april 2025 @ 15:25:45 #52
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217294982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dat zeiden ze ook bij de LPF van Fortuyn......
Het is net of er toen iets is gebeurd dat voor een enorm schokeffect zorgde.
pi_217295001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:
Agema is daarin heel goed bezig met haar plannen met betrekking tot de ziektekostenverzekering......
Bedoel je die 20 euro per jaar verlaging ziektekosten ?
Minister Agema in de verdediging om verlagen eigen risico: kost elke verzekerde 200 euro extra

Lijkt me fout bezig en dat had de PVV niet beloofd in de verkiezingen
  zaterdag 5 april 2025 @ 15:38:31 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217295073
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:17 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ze zijn al aan het zakken. Er is maar een beperkt deel van die stemmers dat je iedere keer opnieuw voor de gek kan houden.
pi_217295660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zijn al aan het zakken. Er is maar een beperkt deel van die stemmers dat je iedere keer opnieuw voor de gek kan houden.
Het is een behoorlijk groot gedeelte, alleen ze gaan daarna vrolijk door naar de volgende partij. Met de laatste verkiezingen hebben we gewoon al 3 partijen als grootste gehad (FvD, BBB, PVV), die werkelijk niks goed voortbrengen en waar dat ook op voorhand duidelijk te zien is. Ik heb geen illusie dat dat bij een volgende verkiezing anders zal zijn.
pi_217296386
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:11 schreef nirvana het volgende:

[..]
Het is een behoorlijk groot gedeelte, alleen ze gaan daarna vrolijk door naar de volgende partij. Met de laatste verkiezingen hebben we gewoon al 3 partijen als grootste gehad (FvD, BBB, PVV), die werkelijk niks goed voortbrengen en waar dat ook op voorhand duidelijk te zien is. Ik heb geen illusie dat dat bij een volgende verkiezing anders zal zijn.
Wie verwacht jij dan? JA21 lijkt me de potentie niet te hebben.

Misschien dat Coenradie met Leefbaar mee wil doen, maar zo veel sterpotentieel denk ik ook niet dat zij heeft.
  zaterdag 5 april 2025 @ 18:45:01 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217296462
Veel van die lui blijven ook weer thuis waarschijnlijk.
  zaterdag 5 april 2025 @ 18:57:20 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217296575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:45 schreef Hexagon het volgende:
Laten we het hopen.
pi_217296595
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:45 schreef Hexagon het volgende:
Daar ga ik eigenlijk ook vanuit, dit kabinet moet er haast wel voor zorgen dat een heel deel denkt dat het geen enkele zin heeft om te stemmen.

Geen optie waar ik echt enthousiast van word, trouwens. Lage opkomstcijfers zijn altijd slecht.
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:05:48 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217296626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar ga ik eigenlijk ook vanuit, dit kabinet moet er haast wel voor zorgen dat een heel deel denkt dat het geen enkele zin heeft om te stemmen.

Geen optie waar ik echt enthousiast van word, trouwens. Lage opkomstcijfers zijn altijd slecht.
Ideaal is het niet. Maar wie niks constructiefs bij wenst te dragen kan beter gewoon niet meedoen.
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:29:14 #61
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217296819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wie verwacht jij dan? JA21 lijkt me de potentie niet te hebben.

Misschien dat Coenradie met Leefbaar mee wil doen, maar zo veel sterpotentieel denk ik ook niet dat zij heeft.
Denk dat zij nog eerder het karretje aanhangt bij de Lasbril
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217296940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:29 schreef Szura het volgende:

[..]
Grote kans. En dat die dan weer één of twee zetels halen.
pi_217297332
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:29 schreef Szura het volgende:

[..]
Zeteltje of tien voor JA21 zou erg fraai zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Iedereen die ertoe doet rond de twintig en dan veel succes met formeren. Een verbindende factor zou nog de aversie richting de VS kunnen zijn, afhankelijk van hoe Trump zijn idiote beleid doorvoert.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_217297370
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Zeteltje of tien voor JA21 zou erg fraai zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Iedereen die ertoe doet rond de twintig en dan veel succes met formeren. Een verbindende factor zou nog de aversie richting de VS kunnen zijn, afhankelijk van hoe Trump zijn idiote beleid doorvoert.
Als PvdA-GL, VVD, CDA en D66 samen boven de 75 komen lijkt het me niet zo'n probleem. Ieder een prettige partner, alle 4 genoeg midden en een gezamelijke visie op defensie, buitenland en klimaat die genoeg structuur geeft.
pi_217297405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als PvdA-GL, VVD, CDA en D66 samen boven de 75 komen lijkt het me niet zo'n probleem. Ieder een prettige partner, alle 4 genoeg midden en een gezamelijke visie op defensie, buitenland en klimaat die genoeg structuur geeft.
Tja, dat is een big if. Timmermans lijkt me wel passé om nog te enthousiasmeren, De Hoop veel te jong, D66 profileert zich nu ook niet echt duidelijk. Bontebal zie ik nog wel fors doorgroeien, Yesilgoz doet het verbazingwekkend relatief goed maar blijft geen publiekstrekker. Maar goed, al het gedoe over peilingen en potentiële uitslagen is vermakelijk, maar niet meer dan dat, dat hebben we de afgelopen verkiezingen wel gezien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  zaterdag 5 april 2025 @ 20:36:37 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217297446
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 13:23 schreef Hanca het volgende:

De Ontdekking van de Hemel...
Toen het uitkwam heb ik het verslonden, vond het geweldig, meermaals gelezen. Jaar of wat begon ik het te herlezen, vroeg me af wat ik er destijds in zag. It didn't age well
pi_217297640
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, dat is een big if. Timmermans lijkt me wel passé om nog te enthousiasmeren, De Hoop veel te jong, D66 profileert zich nu ook niet echt duidelijk. Bontebal zie ik nog wel fors doorgroeien, Yesilgoz doet het verbazingwekkend relatief goed maar blijft geen publiekstrekker. Maar goed, al het gedoe over peilingen en potentiële uitslagen is vermakelijk, maar niet meer dan dat, dat hebben we de afgelopen verkiezingen wel gezien.
Zo'n big if lijkt het me niet, de kiezers daarvan kunnen niet echt ergens heen voorlopig. Gevaarlijkste lijkt het me als 1 van de 4 niet nodig blijkt. Vooral D66, zie GL-PvdA niet zonder hen met CDA en VVD samenwerken. En VVD lijkt me ook niet echt in voor een herhaling van Paars zonder CDA.
pi_217297763
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:28 schreef nostra het volgende:

[..]
JA21, is ook niet echt meer dan een afscheiding van FvD. Antisemitisme was voor hen nog wel ok. Het werd pas te mal toen de complottheorieën wat doorschoten. Elke zetel voor hen is eigenlijk gewoon een schande.
  zaterdag 5 april 2025 @ 21:10:58 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217297844
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
JA21, is ook niet echt meer dan een afscheiding van FvD. Antisemitisme was voor hen nog wel ok. Het werd pas te mal toen de complottheorieën wat doorschoten. Elke zetel voor hen is eigenlijk gewoon een schande.
Thierry had nog zo gezegd: "geen negerdeuntjes", dus toen DJ Jopie Chaka Khan draaide mondde het uit in een schisma.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217297907
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Thierry had nog zo gezegd: "geen negerdeuntjes", dus toen DJ Jopie Chaka Khan draaide mondde het uit in een schisma.
Dat is inderdaad ongeveer het niveau. Dat mensen JA21 als min of meer fatsoenlijk beschouwen is echt volkomen idioot.
pi_217298744
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bedoel je die 20 euro per jaar verlaging ziektekosten ?
Minister Agema in de verdediging om verlagen eigen risico: kost elke verzekerde 200 euro extra

Lijkt me fout bezig en dat had de PVV niet beloofd in de verkiezingen
pvv heeft veel beloofd tijdens de verkiezingen

uiteindelijk gooien ze het alleen maar op asielstroom en was de rest gewoon kiezersbedrog
pi_217299502
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Eerdmans is een partijhopper en een rasopportunist, dus weinig stabiel, maar het is nog wel fatsoenlijk rechts.
Best pilot in history
pi_217299509
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 00:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Eerdmans is een partijhopper en een rasopportunist, dus weinig stabiel, maar het is nog wel fatsoenlijk rechts.
Als een flinke portie antisemitisme accepteren “fatsoenlijk rechts” is, zal dat best kloppen…
  zondag 6 april 2025 @ 06:56:41 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217300065
pi_217301017
quote:
Ondernemers willen frustreren met extra regeltjes en bureaucratie, klinkt inderdaad erg fatsoenlijk.
pi_217301120
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2025 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ondernemers willen frustreren met extra regeltjes en bureaucratie, klinkt inderdaad erg fatsoenlijk.
Kwestie van vraag en aanbod.
pi_217301182
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 08:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Kwestie van vraag en aanbod.
Vraag naar populisme en aanbod van allerlei populistische drupneuzen?
pi_217301231
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vraag naar populisme en aanbod van allerlei populistische drupneuzen?
Ik bedoel de winkels. Als er zoveel vraag was naar een Nederlandse groenteboer was die er wel geweest.

En politici hoeven zich niet te bemoeien met welke winkels waar zitten.
  zondag 6 april 2025 @ 09:05:45 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217301244
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2025 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik denk dat heel veel uit zijn doelgroep behoorlijk gefrustreerd zouden zijn wanneer hun Turkse slager zou moeten wijken voor een Oud-Hollandse groenteboer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217301253
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik bedoel de winkels. Als er zoveel vraag was naar een Nederlandse groenteboer was die er wel geweest.

En politici hoeven zich niet te bemoeien met welke winkels waar zitten.
Oh, dan zijn we het inhoudelijk gewoon eens. En blijft Joost Eerdmans een populistisch prutsertje zonder veel talent.
  zondag 6 april 2025 @ 10:13:36 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217301839
Eerdmans heeft niet het charisma voor een populistische leider, maar wel de samenwerkingscapaciteiten en de mensenkennis.
pi_217301906
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Eerdmans heeft niet het charisma voor een populistische leider, maar wel de samenwerkingscapaciteiten en de mensenkennis.
De mensenkennis waarmee hij voor Baudet koos en daar veel langer bleef plakken dan mensen die je nog min of meer als fatsoenlijk kan bestempelen?
  zondag 6 april 2025 @ 10:21:58 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217301918
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De mensenkennis waarmee hij voor Baudet koos en daar veel langer bleef plakken dan mensen die je nog min of meer als fatsoenlijk kan bestempelen?
Inderdaad, dat wijkt niet af van de mensenkennis van de gemiddelde leider op dat spectrum. Niet best dus.
pi_217301931
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, dat wijkt niet af van de mensenkennis van de gemiddelde leider op dat spectrum. Niet best dus.
En ook bij de samenwerkingscapaciteiten kan je met zoveel partijen als hij versleten heeft vragen stellen.
pi_217302534
Laat Eerdmans ver weg blijven bij een kabinet
We hebben ons lesje toch wel geleerd nu hoop ik
pi_217303584
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 00:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als een flinke portie antisemitisme accepteren “fatsoenlijk rechts” is, zal dat best kloppen…
Het had natuurlijk een reden (anders dan electoraal voordeel) voor een Rutte om JA21 als coalitiepartner te prefereren boven de CU en tegelijkertijd op voorhand de PVV en FvD uit te sluiten. Maar goed, dat window of opportunity zal niet snel meer langskomen.
Best pilot in history
pi_217303613
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 13:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Het had natuurlijk een reden (anders dan electoraal voordeel) voor een Rutte om JA21 als coalitiepartner te prefereren boven de CU en tegelijkertijd op voorhand de PVV en FvD uit te sluiten. Maar goed, dat window of opportunity zal niet snel meer langskomen.
Rutte was aan het begin van zijn carrière ook voor een coalitie met de PVV. Samenwerking met extremistische gekkies boven middenpartijen stellen is voor hem gewoon prima.
  zondag 6 april 2025 @ 14:25:35 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217303809
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 13:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Rutte was/is met een ding bezig: zijn eigen carrière handhaven
Obv daarvan kiest hij de best mogelijke politieke constellatie bij.

Maak jezelf niks wijs dat hij ook maar enig moment het partij- of landsbelang heeft laten prevaleren boven het belang om zijn eigen carrière te handhaven.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217303868
Die Eerdmans zit ook belachelijk vaak aan tafel bij de talkshows. Zo zie je maar weer dat ze daar hun lijstjes met personen in eerste instantie op 'doet het goed op tv' sorteren en dan pas op 'heeft een relevante mening over het onderwerp'.
What Would Goku Do
pi_217304947
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef viagraap het volgende:
Die Eerdmans zit ook belachelijk vaak aan tafel bij de talkshows. Zo zie je maar weer dat ze daar hun lijstjes met personen in eerste instantie op 'doet het goed op tv' sorteren en dan pas op 'heeft een relevante mening over het onderwerp'.
Dit komt, volgens de tv, omdat de grootste partij eigenlijk altijd nee zegt. Dan hebben ze Eerdmans als soort van PVV vervanger.
pi_217305041
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 15:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit komt, volgens de tv, omdat de grootste partij eigenlijk altijd nee zegt. Dan hebben ze Eerdmans als soort van PVV vervanger.
Rest nog de vraag waarom je überhaupt fascisten uit moet nodigen.
What Would Goku Do
  zondag 6 april 2025 @ 16:00:23 #92
323876 michaelmoore
pi_217305057
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 15:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
PVV moet zich zelf omvormen , dit wordt niks met zo een Poetin man , er is best plek voor een rechtse partij maar niet een stalin of poetin partij dat wordt niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 april 2025 @ 16:02:32 #93
323876 michaelmoore
pi_217305086
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 14:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rutte was/is met een ding bezig: zijn eigen carrière handhaven
Obv daarvan kiest hij de best mogelijke politieke constellatie bij.

Maak jezelf niks wijs dat hij ook maar enig moment het partij- of landsbelang heeft laten prevaleren boven het belang om zijn eigen carrière te handhaven.
Rutte die lacht zich overal doorheen ,
Hij zegt tegen Poetin denk er aan hoor niet boos worden , anders gaat polen boos op jou worden , denk ik
pi_217305479
Al gelezen?! Bromet is flink aangepakt door het nrc!

pi_217305615
https://www.nu.nl/politie(...)links-of-rechts.html

Ik kan me alleen niet voorstellen dat als je een nieuwe partij gaat oprichten dat je dan vervolgens een oud gediende als Timmermans aan de leiding zet.
pi_217305727
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 11:35 schreef Cupfighter het volgende:
Laat Eerdmans ver weg blijven bij een kabinet
We hebben ons lesje toch wel geleerd nu hoop ik
Timmermans is helemaal vreselijk. Deze struikrover wil de belastingen verhogen voor de hoogste inkomens.

Struikroverpolitiek van Timmermans
pi_217305768
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:04 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Timmermans is helemaal vreselijk. Deze struikrover wil de belastingen verhogen voor de hoogste inkomens.

ja je moet de belastingen gaan verhogen bij de armsten van het land.....
  zondag 6 april 2025 @ 17:09:12 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217305777
-laat ook maar-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217305794
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Goed idee.
pi_217305799
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 17:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
-laat ook maar-
Titel is treffend.
pi_217305937
quote:

[..]

Dat jij liever samenwerking ziet met extreemrechts dan met centrumpartijen is geen nieuws.
pi_217306093
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat jij liever samenwerking ziet met extreemrechts dan met centrumpartijen is geen nieuws.
Nee, extreemrechts is ook heel erg. Ik had liever dat alleen de VVD bestond. Die is lief voor de have's en streng voor have not's. Het is de enige partij die een beetje normaal is.
pi_217306126
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee, extreemrechts is ook heel erg. Ik had liever dat alleen de VVD bestond. Die is lief voor de have's en streng voor have not's. Het is de enige partij die een beetje normaal is.
Ware het niet dat je geliefde VVD vol overtuiging koos voor uitlevering aan de extreemrechtse PVV..
pi_217306144
quote:

[..]

Geen idee wat daar slecht aan is.
What Would Goku Do
pi_217306156
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 16:54 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)links-of-rechts.html

Ik kan me alleen niet voorstellen dat als je een nieuwe partij gaat oprichten dat je dan vervolgens een oud gediende als Timmermans aan de leiding zet.
Ik zie ook niet hoe Timmermans kiezers buiten de bestaande achterban moet aanspreken. Het gros dat niet links of progressief stemt, vindt het vooral een irritante betweter. Net als bijvoorbeeld Jetten en Klaver.
pi_217306166
quote:

[..]

En terecht, zou nu al moeten gebeuren
pi_217306207
Ik werd onlangs getipt over het boek “waarom niemand in Nederland belasting betaalt, behalve jij”. Ik heb het gelezen en ik werd er oprecht misselijk van. Het is nog veel erger dan iedereen denkt. De rode loper wordt uitgerold met goudgerande regelingen en allerlei maatwerk voor multinationals en vermogende particulieren en de man in de straat mag de rekening betalen.

En dat zeg ik als gematigd rechtse kiezer.
pi_217306215
quote:

[..]
Normaal??een van de grootste aso en egoïsten partij in het land mede dankzij de fantastische VVD zitten we nu in deze situatie
  zondag 6 april 2025 @ 17:47:08 #109
323876 michaelmoore
pi_217306237
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:07 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
we moeten de belastingen op arbeid tot modaal op 0 zetten , daarboven 25%
gewoon NULL , dan kunnen de toeslagen er ook af
simpelste maatregel die er is
het is een schandaal dat alle inkomen belastingvrij is behalve inkomen uit arbeid

wie niet werkt die krijgt een toeslag, schande, SCHANDE

en moeders een basisinkomen 50% minimumloon tot het jongste kind 6 jaar is

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-04-2025 17:56:30 ]
  zondag 6 april 2025 @ 17:56:31 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217306326
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten de belastingen op arbeid tot modaal op 0 zetten , daarboven 25%

gewoon NULL , dan kunnen de toeslagen er ook af
simpelste maatregel die er is
het is een schandaal dat alle inkomen belastingvrij is behalve inkomen uit arbeid

wie niet werkt die krijgt een toeslag, schande, SCHANDE
Heb je hier ook een uitgewerkte versie van, of past dit op een bierviltje?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217306368
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als de SP (of GLPvdA) dit soort discours gangbaar kan maken ipv de standaard bagger die je normaal in deze vorm voorbij ziet komen krijgen we eindelijk een links kabinet.
What Would Goku Do
pi_217306388
quote:

[..]
Ik had liever dat alleen de VVD bestond. Die is lief voor de have's en streng voor have not's. Het is de enige partij die een beetje normaal is.
Je bent in de beeldvorming van de VVD getrapt. De VVD is er helemaal niet voor de werkende Nederlander. En jij bent geen have.

De have’s, dat zijn de Jort Kelders en de prins Bernhardjes van Nederland. En Heineken en de Starbucks. Die worden door de VVD gematst en aan alle kanten gefaciliteerd, en jij betaalt daarvoor de rekening.

En je hebt het niet eens in de gaten.
pi_217306398
quote:

[..]

In de ogen van gl/PvdA is iedereen rond jan modaal al rijk en zal extra moeten gaan betalen voor klimaat/boodschappen/mobiliteit/zorgverzekering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 06-04-2025 18:19:23 ]
  zondag 6 april 2025 @ 18:05:23 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217306404
De angst voor links zit er weer lekker in, zie ik :')
  zondag 6 april 2025 @ 18:06:32 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217306411
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In de ogen van gl/PvdA is iedereen rond jan modaal al rijk en zal moeten gaan betalen voor klimaat/boodschappen/zorgverzekering.
Wie zou anders de boodschappen en de zorgverzekering van jan modaal moeten betalen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217306475
quote:

[..]
streng voor de have not's is dus in jouw ogen normaal?
pi_217306506
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wie zou anders de boodschappen en de zorgverzekering van jan modaal moeten betalen?
Extra moeten gaan betalen.
  zondag 6 april 2025 @ 18:34:49 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217306663
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Extra moeten gaan betalen.
Misschien snap ik je comment niet, maar bedoel je dat arme mensen meer moeten gaan betalen? Ik zal vast iets missen. Sarcasme, misschien.
  zondag 6 april 2025 @ 18:37:33 #119
13309 nostra
ask why
pi_217306689
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Donald heeft daar best aardige bordjes voor.
Best pilot in history
  zondag 6 april 2025 @ 18:40:24 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217306711
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien snap ik je comment niet, maar bedoel je dat arme mensen meer moeten gaan betalen? Ik zal vast iets missen. Sarcasme, misschien.
Modaal heeft het over.

Verder vindt de PvdA modaal helemaal niet rijk.
pi_217306796
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik werd onlangs getipt over het boek “waarom niemand in Nederland belasting betaalt, behalve jij”. Ik heb het gelezen en ik werd er oprecht misselijk van. Het is nog veel erger dan iedereen denkt. De rode loper wordt uitgerold met goudgerande regelingen en allerlei maatwerk voor multinationals en vermogende particulieren en de man in de straat mag de rekening betalen.

En dat zeg ik als gematigd rechtse kiezer.
Als je dat weet waarom stem je rechts dan? Het is ook mogelijk om links te stemmen tot dat meer in balans komt zou ik denken.
pi_217306832
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je dat weet waarom stem je rechts dan? Het is ook mogelijk om links te stemmen tot dat meer in balans komt zou ik denken.
Als er vandaag verkiezingen zouden zijn zou ik op het CDA stemmen. Mijn probleem met links is dat ik niet denk dat nog meer gratis geld uitdelen het probleem oplost. D66 vind ik een gruwel van een partij, ik zoek iets gematigd conservatiefs. Dus dan blijft er weinig anders over.
  zondag 6 april 2025 @ 19:03:03 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217306871
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als er vandaag verkiezingen zouden zijn zou ik op het CDA stemmen. Mijn probleem met links is dat ik niet denk dat nog meer gratis geld uitdelen het probleem oplost. D66 vind ik een gruwel van een partij, ik zoek iets gematigd conservatiefs. Dus dan blijft er weinig anders over.
Dan lijkt CDA inderdaad een vrij logische keuze inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217306875
Bassie is een troll die zo overduidelijk géén VVD’er is.. trap daar toch niet steeds in jongens. Pure ragebait
pi_217306911
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan lijkt CDA inderdaad een vrij logische keuze inderdaad.
Ja. En het is gewoon een degelijke partij met aantoonbare bestuurservaring. En een fatsoenlijk partijkader.

Het probleem in dit land is dat je met 1-1,5 keer modaal hoe dan ook genaaid wordt. Links trekt je leeg om het aan de onderkant te geven onder het mom van “solidariteit”, rechts om rijken en grote bedrijven vet te mesten, doorgaans onder het mom van “banen scheppen” of “economische groei stimuleren”.

Mensen gratis geld geven zonder tegenprestatie is geen solidariteit maar liefdadigheid. Rijken belastingvoordelen geven heeft niks te maken met het stimuleren van groei maar is schaamteloze zelfverrijking van de bovenklasse.
pi_217306995
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. En het is gewoon een degelijke partij met aantoonbare bestuurservaring. En een fatsoenlijk partijkader.

Het probleem in dit land is dat je met 1-1,5 keer modaal hoe dan ook genaaid wordt. Links trekt je leeg om het aan de onderkant te geven onder het mom van “solidariteit”, rechts om rijken en grote bedrijven vet te mesten, doorgaans onder het mom van “banen scheppen” of “economische groei stimuleren”.

Mensen gratis geld geven zonder tegenprestatie is geen solidariteit maar liefdadigheid. Rijken belastingvoordelen geven heeft niks te maken met het stimuleren van groei maar is schaamteloze zelfverrijking van de bovenklasse.
Geld is net als water

Het stroomt naar richtingen die je zelf niet in de hand hebt

Welke kant het naar toe stroomt maakt niet uit want iedereen heeft het nodig

Waarom zou er overal een tegenprestatie voor nodig zijn?

Je klinkt een beetje als Trump
pi_217307045
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:22 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Geld is net als water

Het stroomt naar richtingen die je zelf niet in de hand hebt

Welke kant het naar toe stroomt maakt niet uit want iedereen heeft het nodig

Waarom zou er overal een tegenprestatie voor nodig zijn?

Je klinkt een beetje als Trump
De manier waarop links armoede wil uitroeien is doorgaans door het uitdelen van gratis geld, dat opgehoest moet worden door het deel van de bevolking dat er financieel beter bij zit. Ik denk niet dat dat de oplossing is.

Trump is een clown die denkt dat het zinvol is om zijn miljardairsvriendjes financieel te matsen. Dat dat niet werkt (en in het algemeen alle vormen van trickle down economics niet) is even goed al een keer of 100 ontkracht door weet ik hoeveel economen.

Op de een of andere manier wil het lastig lukken om werken een beetje lonend te maken en vermogen fatsoenlijk te belasten.
pi_217307110
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De manier waarop links armoede wil uitroeien is doorgaans door het uitdelen van gratis geld, dat opgehoest moet worden door het deel van de bevolking dat er financieel beter bij zit. Ik denk niet dat dat de oplossing is.

Trump is een clown die denkt dat het zinvol is om zijn miljardairsvriendjes financieel te matsen. Dat dat niet werkt (en in het algemeen alle vormen van trickle down economics niet) is even goed al een keer of 100 ontkracht door weet ik hoeveel economen.

Op de een of andere manier wil het lastig lukken om werken een beetje lonend te maken en vermogen fatsoenlijk te belasten.
Ik ben een voorstander om de armoede aan te pakken door het weg te halen bij de top inkomens, er wordt nu veelal geld weggeplukt bij de middenklasse en dat vind ik minder
  zondag 6 april 2025 @ 19:38:35 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217307126
Overigens heeft Timmermans het over een partij voor de middenklasse. Dat is juist modaal en net wat hoger.
Of makkelijker gezegd: juist tússen "arm" en "rijk".
pi_217307127
quote:

[..]

Gratis geld bestaat niet in Nederland

Er zijn overal criteria voor om geld te krijgen

Daarbij leven we in land die behoort tot de rijkste landen in de wereld

Armoede creëren is niet de oplossing. Geld moet blijven rollen want de armste mensen kopen ook hun boodschappen in de supermarkt en betalen daar ook uiteindelijk een percentage belasting over wat terugkeert bij de overheid.

Het is een cirkeltje.

In jouw plan kom je in een soort economie terecht wat Trump ook wil op dit moment in de VS.

Je moet gewoon een conclusie trekken dat een bepaalde groep mensen in de samenleving gewoon niet geschikt is om te werken en om hun eigen inkomsten te creëren. Bedrijven willen ze niet of ze willen zelf niet. Dan komen ze in een soort opvangnet terecht waar heel de gemeenschap voor betaalt.

Doen we dat niet dan krijgen we nog meer mensen onder bruggen met kartonnen dozen boven hun hoofd. Deze situatie is al aan de gang in Nederland trouwens.

Het is een keuze die Nederland en hun kiezers maken.
pi_217307131
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Misschien heeft die wel veel vastgoed en bv’s of is daarmee bezig, en mist daarna alle voordelen.

Nu is het trouwens al zo dat die voordelen al aan het verdwijnen zijn. Nu ze aan het sleutelen zijn ad belasting boxen. Iedereen die ad ratrace ontsnapt was wordt ruw teruggetrokken
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 19:54:37 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217307329
quote:

[..]
Andersom zou beter zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217307332
quote:

[..]

Het is meer dat links armoede wil uitroeien door de verdeling eerlijker te maken. Dat kan prima door bijvoorbeeld bedrijven meer belasting te laten betalen.

Dat werken zou moeten lonen staat haaks op rechtse politiek. Vermogend zijn moet lonen volgens de rechtse ideologie. Daarom krijgen bedrijven dus die belastingvoordeeltjes ten opzichte van werkenden.
pi_217307371
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is meer dat links armoede wil uitroeien door de verdeling eerlijker te maken. Dat kan prima door bijvoorbeeld bedrijven meer belasting te laten betalen.

Dat werken zou moeten lonen staat haaks op rechtse politiek. Vermogend zijn moet lonen volgens de rechtse ideologie. Daarom krijgen bedrijven dus die belastingvoordeeltjes ten opzichte van werkenden.
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 19:59:22 #135
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217307382
Op zich zou je zeggen dat je met zo'n tekort aan personeel juist het minimumloon kan verhogen en juist bedrijven en rijke mensen wat meer belasting op kan leggen.
pi_217307392
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Op zich zou je zeggen dat je met zo'n tekort aan personeel juist het minimumloon kan verhogen en juist bedrijven en rijke mensen wat meer belasting op kan leggen.
Dat is een voorbeeld van het uitdelen van geld.
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 20:03:32 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217307411
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een voorbeeld van het uitdelen van geld.
Eh nee, dan betalen bedrijven voor mensen, terwijl bedrijven nu deels op de overheid parasiteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 06-04-2025 22:46:37 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217307434
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja grappig zon ironische quote. Op een gegeven moment met dat type rechtse politiek zit al het geld bij de top.
Dan is het kapitalisme door andermans geld om te uitdelen heen gedraaid.
pi_217307440
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eh nee, dan betalen bedrijven voor mensen, terwijl bedrijven dat nu deels op de overheid parasiteren.
Het is een voorbeeld van stoppen met uitdelen van geld.
pi_217307445
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eh nee, dan betalen bedrijven voor mensen, terwijl bedrijven dat nu deels op de overheid parasiteren.
Bedrijven parasiteren niet die betalen ook belasting en moeten concurrerend blijven juist voor de consument.
Er zijn (weinig) voorbeelden waar dit niet zo is, daar kan het beter.
Maar de meeste bedrijven uit nederland komen uit het midden en kleinbedrijf.
Bv schilderwerk en staten maken, dus betaal jij als consument gewoon een hoger tarief,
Vakman pur sang
pi_217307468
Ik wens al dit soort linkse mensen een jaar als ondernemer in een bedrijf.
Die ervaring zal je mening sterk bijstellen,
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 20:09:58 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217307472
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bedrijven parasiteren niet die betalen ook belasting en moeten concurrerend blijven juist voor de consument.
Er zijn (weinig) voorbeelden waar dit niet zo is, daar kan het beter.
Maar de meeste bedrijven uit nederland komen uit het midden en kleinbedrijf.
Bv schilderwerk en staten maken, dus betaal jij als consument gewoon een hoger tarief,
Lekker werknemers afschepen met een fooi voor de moeite. Kunnen ze daar niet van leven? Ach, de overheid springt wel bij dmv huursubsidies etc.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217307494
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lekker werknemers afschepen met een fooi voor de moeite. Kunnen ze daar niet van leven? Ach, de overheid springt wel bij dmv huursubsidies etc.
Het is ingewikkelder dan dat.
Als je als bedrijf zo makkelijk geld verdient waarom start jij dan geen bedrijf?
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 20:22:31 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217307580
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is ingewikkelder dan dat.
Als je als bedrijf zo makkelijk geld verdient waarom start jij dan geen bedrijf?
Waarom zou ik? Ik ben een goedbetaalde werknemer en mijn sterke punt is mijn abstract redeneervermogen, niet mijn ondernemendheid.

Waarom zou een bedrijf niet een loon moeten betalen waarmee een werknemer zich in in zijn levensonderhoud zou kunnen voorzien?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217307612
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou ik, ik ben een goedbetaalde werknemer en mijn sterke punt is mijn abstract redeneervermogen, niet mijn ondernemendheid.
Omdat je niet durft. Niet kan, en de ballen niet hebt.
Waarom ik dat zeg? Je schildert “bedrijven” af als parasieten, en daar krijg jij geld van. Maar je durft het niet anders te doen door zelf een onderneming te beginnen die bv de winst uitkeert naar een goed doel,
Vakman pur sang
pi_217307618
quote:
U
[..]
[ afbeelding ]
Laten we het Verenigd Koninkrijk als voorbeeld nemen..
  zondag 6 april 2025 @ 20:29:02 #147
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217307643
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, het is niets voor mij en ik zou het ook niet kunnen. Ik heb daarentegen weer andere kwaliteiten.
quote:
Waarom ik dat zeg? Je schildert “bedrijven” af als parasieten, en daar krijg jij geld van. Maar je durft het niet anders te doen door zelf een onderneming te beginnen die bv de winst uitkeert naar een goed doel,
Nogmaals: waarom zou een bedrijf geen loon hoeven te betalen waarmee een werknemer zich in zijn levensonderhoud zou kunnen voorzien?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217307665
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, het is niets voor mij en ik zou het ook niet kunnen. Ik heb daarentegen weer andere kwaliteiten.
[..]
Nogmaals: waarom zou een bedrijf geen loon hoeven te betalen waarmee een werknemer zich in zijn levensonderhoud zou kunnen voorzien?
Nogmaals begin dan een onderneming die het beter doet.
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 20:35:52 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217307691
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nogmaals begin dan een onderneming die het beter doet.
Waarom zou ik?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217307697
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou ik?
Omdat je het zo goed weet allemaal.
Geef dan het goede voorbeeld.
Start een bedrijf en geef de starters van 19jr ¤3K netto.
Iedereen blij. ^O^
Vakman pur sang
pi_217307703
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 16:38 schreef Nober het volgende:
Al gelezen?! Bromet is flink aangepakt door het nrc!

[ afbeelding ]
Ik vind het ergens wel een heel eerlijk interview.
pi_217307705
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb een eenmanszaak gehad en dat liep best aardig en heb wel weer wat dingen lopen. Echter, als je midcareer bent als technicus is het zaak om voor grote organisaties te werken om met het duurste speelgoed te kunnen spelen en specifieke ervaring op te doen.

Veel mensen ligt het ondernemersschap gewoon niet en/of iemand heeft specifieke kennis en is daar goed in. Omdat veel dingen teamwerk zijn heb je specialisten nodig.

Laaggeschoold werk is ook gewoon nodig en die mensen horen ook fatsoenlijk te kunnen leven. Grote loonverschillen zijn in geen enkel land ooit goed geweest. Ik ben een groot voorstander van eea bij hoge inkomens en grote bedrijven te gaan halen. Die kunnen het missen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217307805
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb een eenmanszaak gehad en dat liep best aardig en heb wel weer wat dingen lopen. Echter, als je midcareer bent als technicus is het zaak om voor grote organisaties te werken om met het duurste speelgoed te kunnen spelen en specifieke ervaring op te doen.

Veel mensen ligt het ondernemersschap gewoon niet en/of iemand heeft specifieke kennis en is daar goed in. Omdat veel dingen teamwerk zijn heb je specialisten nodig.

Laaggeschoold werk is ook gewoon nodig en die mensen horen ook fatsoenlijk te kunnen leven. Grote loonverschillen zijn in geen enkel land ooit goed geweest. Ik ben een groot voorstander van eea bij hoge inkomens en grote bedrijven te gaan halen. Die kunnen het missen.
Dat is al wat genuanceerder.

Maar als jouw eenmanszaak wat beter liep en je kreeg personeel, en daarvan waren er jongeren die begonnen en veel tijd kregen om zich te ontwikkelen. En ineens moet je ze van overheidswege 30% meer uitbetalen terwijl je maar net je kosten uitkomt en iedereen fatsoenlijk kan betalen, dan baal je wel en moet je misschien sluiten. Want dat is hoe loonstijgingen werken, daarmee pak je niet de grote multinationals
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 21:02:30 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307967
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat je het zo goed weet allemaal.
Geef dan het goede voorbeeld.
Start een bedrijf en geef de starters van 19jr ¤3K netto.
Iedereen blij. ^O^
6k bruto voor 36 uur per week en vrijdag niet werken _O_
  zondag 6 april 2025 @ 21:04:20 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307983
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is al wat genuanceerder.

Maar als jouw eenmanszaak wat beter liep en je kreeg personeel, en daarvan waren er jongeren die begonnen en veel tijd kregen om zich te ontwikkelen. En ineens moet je ze van overheidswege 30% meer uitbetalen terwijl je maar net je kosten uitkomt en iedereen fatsoenlijk kan betalen, dan baal je wel en moet je misschien sluiten. Want dat is hoe loonstijgingen werken, daarmee pak je niet de grote multinationals
Over wat voor bedrijven heb jij het eigenlijk, en dat bedoel ik niet lullig. De meeste kleine bedrijfjes in de installatiebranche, horeca, of autoreparatiebedrijven doen het juist goed omdat de vraag groter is dan het aanbod.
pi_217308024
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over wat voor bedrijven heb jij het eigenlijk, en dat bedoel ik niet lullig. De meeste kleine bedrijfjes in de installatiebranche, horeca, of autoreparatiebedrijven doen het juist goed omdat de vraag groter is dan het aanbod.
Maakt niet uit welk bedrijf, ongebreidelde loonstijging is altijd slecht voor de consument uiteindelijk.
Neem bv horeca, gooi het minimum loon 30% hoger en enige wat je bereikt is dat je drankje dan ook duurder wordt.
De jongeren die dat parttime doen gebruiken dat geld vaak voor uitgaan. Dus die schieten er niks mee op.

Ps deze discussie begon met dat “bedrijven parasieten zijn die niet genoeg betalen”
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 21:15:43 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217308081
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maakt niet uit welk bedrijf, ongebreidelde loonstijging is altijd slecht voor de consument uiteindelijk.
Neem bv horeca, gooi het minimum loon 30% hoger en enige wat je bereikt is dat je drankje dan ook duurder wordt.
De jongeren die dat parttime doen gebruiken dat geld vaak voor uitgaan. Dus die schieten er niks mee op.

Ps deze discussie begon met dat “bedrijven parasieten zijn die niet genoeg betalen”
Niemand pleit voor ongebreidelde loonstijging, maar als het goed is is ook niemand voor ongebreidelde prijsstijgingen die bedrijven wel degelijk hebben doorgevoerd. De inflatie is slechts ten dele gecompenseerd. Het nadeel ligt bij de werkende.

Als je de minimulonen verhoogt dan zal de kostprijs fractioneel stijgen. Ik ken het aandeel loonkosten tov de andere kostenposten in de horeca niet maar stel dat dat 30% is. Een stijging van de lonen met 5% zal de kostprijs met slechts 1,66% doen toenemen.

quote:
Domme uitspraak. Onderschrijf ik geheel niet.
  zondag 6 april 2025 @ 21:28:50 #158
323876 michaelmoore
pi_217308203
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niemand pleit voor ongebreidelde loonstijging, maar als het goed is is ook niemand voor ongebreidelde prijsstijgingen die bedrijven wel degelijk hebben doorgevoerd. De inflatie is slechts ten dele gecompenseerd. Het nadeel ligt bij de werkende.

Als je de minimulonen verhoogt dan zal de kostprijs fractioneel stijgen. Ik ken het aandeel loonkosten tov de andere kostenposten in de horeca niet maar stel dat dat 30% is. Een stijging van de lonen met 5% zal de kostprijs met slechts 1,66% doen toenemen.
[..]
Domme uitspraak. Onderschrijf ik geheel niet.
het probleem is dat voor de bedrijven de loonkosten met meer dan het dubbele stijgen to van het netto loon voor de werknemer , door dat er zo gruwelijk veel afgaat

Dus de stijging van loonkosten kan NOOIT NOOIT de inflatie compenseren

quote:
Ps deze discussie begon met dat "bedrijven parasieten zijn die niet genoeg betalen"
Dat is onzin

het beste dat een bedrijf kan doen is de werknemer (als topmonteurs) belonen met een zeer goedkope inruiloccasion , die ze kunnen verkopen
Het is de schuld van de overheid die dol is op het parasiteren op de arbeidslonen
pi_217308322
quote:

[..]

De bedrijven die parasiteren op de overheid en de belastingbetaler zijn grote bedrijven en multinationals met hun tax ruling, niet Schildersbedrijf Peter of Taxi Achmed.
pi_217308375
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De bedrijven die parasiteren op de overheid en de belastingbetaler zijn grote bedrijven en multinationals met hun tax ruling, niet Schildersbedrijf Peter of Taxi Achmed.
Ja dat zeg ik.
Vakman pur sang
pi_217308385
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ach UK. Zoals in Oxford zeker. Waar de toekomstige upper class zich struikelend over de zwervers een weg van het station naar de universiteit baant. Zelden zoiets pervers gezien :')
pi_217308393
Maar iedere afgestudeerde, IT specialist of consultant wil bij zo’n bedrijf aan de slag.
Omdat geld er geen probleem is (The big five, de Googles en zulks)
We mogen niet profileren en discrimineren tref je altijd de verkeerden.
En als multinationals het zat zijn vertrekken ze en daarmee vele banen en casgstromen.
Vakman pur sang
pi_217308405
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ach UK. Zoals in Oxford zeker. Waar de toekomstige upper class zich struikelend over de zwervers een weg van het station naar de universiteit baant. Zelden zoiets pervers gezien :')
Toen was geluk nog heel gewoon.

Maar ik de UK echt zo afgetakeld? Ben er jaren niet meer geweest.
Vakman pur sang
pi_217308413
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar iedere afgestudeerde, IT specialist of consultant wil bij zo’n bedrijf aan de slag.
En als multinationals het zat zijn vertrekken ze en daarmee vele banen en casgstromen.
Het is een misverstand dat we tot het gaatje zouden moeten gaan om die bedrijven hier te houden. Unilever en Shell zijn vertrokken, wat is er concreet aan verloren? Van mij mogen er nog vele volgen.
pi_217308435
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toen was geluk nog heel gewoon.

Maar ik de UK echt zo afgetakeld? Ben er jaren niet meer geweest.
Het is altijd al een, zeker voor Europese begrippen, extreme klassenmaatschappij geweest. Tenzij je het vergelijkt met de VS, waar je als je geen werk hebt gewoon onder een brug kan slapen en uit de vuilnisbak kan vreten.

En waar niemand dan ook maar een greintje medelijden mee heeft want dan hadden ze maar beter hun best moeten doen. Ofzo.
  zondag 6 april 2025 @ 22:03:44 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217308441
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is altijd al een, zeker voor Europese begrippen, extreme klassenmaatschappij geweest. Tenzij je het vergelijkt met de VS, waar je als je geen werk hebt gewoon onder een brug kan slapen en uit de vuilnisbak kan vreten.

En waar niemand dan ook maar een greintje medelijden mee heeft want dan hadden ze maar beter hun best moeten doen. Ofzo.
Wel heel zwart wit hoor dit.
  zondag 6 april 2025 @ 22:05:14 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217308449
De linkse zweep gaat flink over de onderklasse aldaar oO/

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 6 april 2025 @ 22:05:23 #168
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217308450
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Die kutbedrijven als Google of VidaXL ga je niet missen. En bedrijven als Taxi Achmed en schilderbedrijf Peter blijven echt wel.

Als een bedrijf de maatschappij meer kost dan het oplevert, dan is het een kutbedrijf. Extreem energieverbruik (als er weinig tegenover staat) of uitbuiting van personeel is echt niet te verantwoorden.
pi_217308471
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 22:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Die kutbedrijven als Google of VidaXL ga je niet missen. En bedrijven als Taxi Achmed en schilderbedrijf Peter blijven echt wel.

Als een bedrijf de maatschappij meer kost dan het oplevert, dan is het een kutbedrijf. Extreem energieverbruik (als er weinig tegenover staat) of uitbuiting van personeel is echt niet te verantwoorden.
Ik geloof niet dat er daar nou veel van zijn en ik geloof wel dat ondernemerschap inclusief grote bedrijven onderbrengen in je land een positief effect heeft.
Anders wordt je een Venezuela
Vakman pur sang
pi_217308480
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
De linkse zweep gaat flink over de onderklasse aldaar oO/

Bekijk deze YouTube-video
Zo’n hoofdklep is wel een van de meest belachelijke mode items die er bestaat hè?
Vakman pur sang
  zondag 6 april 2025 @ 22:42:15 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217308636
quote:

Vreemd, ben benieuwd wie die uitspraak heeft gedaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217308714
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vreemd, ben benieuwd wie die uitspraak heeft gedaan.
Ik dacht dat de discussie begon met de constatering dat grote bedrijven weinig belasting betalen.
pi_217308796
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is een misverstand dat we tot het gaatje zouden moeten gaan om die bedrijven hier te houden. Unilever en Shell zijn vertrokken, wat is er concreet aan verloren? Van mij mogen er nog vele volgen.
Is nogal afhankelijk van welk bedrijf, Shell heeft zijn bedrijfsvoering altijd al vooral elders gehad (logisch aangezien wij geen olie hebben) dus dat doet niet enorm veel qua bedrijvigheid op wat managementfuncties na.

Bij een ASML wat veel van zijn onderdelen en diensten uitzet in de regio en ook echt hier produceert wordt dat anders. Dat raakt men niet alleen veel lokale productie en R&D functies bij ASML zelf kwijt maar gaat dat ook echt pijn doen bij alle toeleveranciers in de regio Eindhoven. Dan gaat de regio dat wél echt veel harder voelen.

Hoe een bedrijf lokaal is ingebed maakt dus nogal uit.
pi_217308801
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, en het toppunt van kapitalisme is rijk worden door te speculeren met andermans geld
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 april 2025 @ 07:51:38 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217309586
twitter
pi_217309619
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 07:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ x ]
Het moeten zware tijden zijn voor Wierd.
  maandag 7 april 2025 @ 07:55:54 #177
38496 Perrin
pi_217309626
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 07:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het moeten zware tijden zijn voor Wierd.
Wierd is blijkbaar wel fan van het huidige zootje prutsers.
  maandag 7 april 2025 @ 08:02:03 #178
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217309647
Lekker naar Rusland gaan kameraad Wierd, daar was het toch zo fantastisch?
  maandag 7 april 2025 @ 09:11:14 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217309949
Best pijnlijk voor Geertje, hij was op zich vrij dichtbij bestuurlijke salonfähigheid.

Goedbeschouwd doet Coenradie het uitstekend, Agema doet het ook zeer behoorlijk op een moeilijk ministerie, Klever houdt zich goed staande, Madlener en bokkelul Jansen maken ook al een tijd geen brokken meer, alleen dommig clowntje Marjolein verneukt alle vertrouwen en Geertje kan veel van zijn geschreeuw voor en na de verkiezingen niet waarmaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 7 april 2025 @ 09:42:21 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217310151
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Tja.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217310234
quote:
[ x ]
Mooi, de jaren 90 waren een prima tijd
Vakman pur sang
pi_217310274
Ik hoop hierna inderdaad op een kabinet met - het liefste - Pvda / GL - CDA - D66, als het moet kan de VVD er ook nog wel bij, maar na 34 jaar kabinetsdeelname van de afgelopen 40 jaar, mag de VVD wat mij betreft wel even terug het hok in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217310312
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop hierna inderdaad op een kabinet met - het liefste - Pvda / GL - CDA - D66, als het moet kan de VVD er ook nog wel bij, maar na 34 jaar kabinetsdeelname van de afgelopen 40 jaar, mag de VVD wat mij betreft wel even terug het hok in.
Die mogen inderdaad wel even rustig herbronnen.
  maandag 7 april 2025 @ 10:09:30 #184
38496 Perrin
pi_217310358
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 09:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi, de jaren 90 waren een prima tijd
Hoogtepunt van het fossiele tijdperk.
pi_217310390
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoogtepunt van het fossiele tijdperk.
En overal tieten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217310831
quote:
[ x ]
Na deze kneuzenkermis gaat de goegemeente terug naar partijen met die decennia hebben aangetoond capabele bestuurders te kunnen leveren die zaken voor elkaar krijgen.

Het probleem met populisme is dat je vroeg of laat altijd wordt ingehaald door de realiteit en niet kunt leveren.
pi_217310855
quote:
[ x ]
Extreemrechtse tranen :')

Leve het midden _O_
pi_217310929
Toch wel teleurstellend, mochten die peilingen correct zijn. Geeft maar weer aan dat dat hele NSC alleen maar gebouwd is op de onterechte reputatie van een middelmatige politicus die zonder er zelf wat aan te doen een mediaster werd.
  maandag 7 april 2025 @ 11:45:06 #189
38496 Perrin
pi_217311046
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 11:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Leve het midden _O_
Het beste medicijn tegen populisme en extremisme is die lui een tijd aan de macht hebben.
  maandag 7 april 2025 @ 12:00:24 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217311167
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En overal tieten.
Die waren toen wel vaak van siliconen.
pi_217312011
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 11:34 schreef MoreDakka het volgende:
Toch wel teleurstellend, mochten die peilingen correct zijn. Geeft maar weer aan dat dat hele NSC alleen maar gebouwd is op de onterechte reputatie van een middelmatige politicus die zonder er zelf wat aan te doen een mediaster werd.
Que? Als er iemand de media voortdurend bespeelde was het Omtzigt wel.

Die gooit voortdurend lijntje uit naar de media met tips ergens naar te graven zodat hij er vragen over kan stellen.
pi_217312320
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 14:13 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Que? Als er iemand de media voortdurend bespeelde was het Omtzigt wel.

Die gooit voortdurend lijntje uit naar de media met tips ergens naar te graven zodat hij er vragen over kan stellen.
Mja, dit is wel een goed punt. De media laat zich makkelijk bespelen, dat is waar.
pi_217312649
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 14:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mja, dit is wel een goed punt. De media laat zich makkelijk bespelen, dat is waar.
Nouja je kunt de media natuurlijk niet verwijten dat ze achter interessante en goede tips en verhalen aangaan. Dat is hun werk.

Het punt is alleen dat Omtzigt zegt niet te lekken en de media niet te bespelen maar dat overduidelijk wel doet. Het is net als bij de pensioenwet telkens een dubbele meetlat, die voor Omtzigt en die voor anderen.
  maandag 7 april 2025 @ 15:44:25 #194
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217312689
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 11:34 schreef MoreDakka het volgende:
Zoals alle politieke snoepjes van de maand sinds 2001.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217312702
quote:

[..]

Leve het midden _O_
Het is vooral NSC en BBB die inleveren, niet echt extreem rechtse partijen.

Vooral NSC wat niet levert, dus of dit nu een "verschuiving naar het midden is".
pi_217313674
quote:

[..]

Leve het midden _O_
Wat jij extreemrechts noemt verliest 2 hele zeteltjes, nou niet echt een gigantische verschuiving en als je extreemlinks erbij pakt dan staan de flanken zelfs op winst.
pi_217313684
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat jij extreemrechts noemt verliest 2 hele zeteltjes, nou niet echt een gigantische verschuiving.
Ik noem Wierd zo
pi_217313686
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 15:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is vooral NSC en BBB die inleveren, niet echt extreem rechtse partijen.

Vooral NSC wat niet levert, dus of dit nu een "verschuiving naar het midden is".
Als je PVV, SGP, JA21, FVD, PVDD en SP als de flanken beschouwt dan staan ze zelfs op winst.
  maandag 7 april 2025 @ 19:00:23 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217313832
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het beste medicijn tegen populisme en extremisme is die lui een tijd aan de macht hebben.
Klopt, daarom is ook D66 aan het afsterven, samen met de PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 april 2025 @ 19:03:29 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217313856
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Dat is symptomatisch voor bedrijven in dit land, of zo? Dat ze dat niet doen?

Mijn vraag als sociaal-democraat: wat is precies 'fair' en 'rechtvaardig' voor ondernemers en bedrijven om 'te betalen' aan belastingen? Wanneer zijn ze 'rijk'? Wanneer zijn ze 'vermogend'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 april 2025 @ 19:05:03 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217313872
Dat ondernemers allemaal uitpersers zijn is net zo lamlendig als de bewering dat mensen in armoede lui zijn.

Maar goed, we gaan gelukkig weer 'naar het midden' en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 7 april 2025 @ 20:17:56 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217314470
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat ondernemers allemaal uitpersers zijn is net zo lamlendig als de bewering dat mensen in armoede lui zijn.

Maar goed, we gaan gelukkig weer 'naar het midden' en zo.
zucht
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 7 april 2025 @ 20:20:48 #203
323876 michaelmoore
pi_217314495
quote:

[..]

ik ben tegen een belasting op arbeid tot modaal

ik schaf liever belasting op arbeid af dan de dividendbelasting of de erfbelasting
inkomen door vermogen dat mag wel belast worden , wel aantoonbare vermogenswinst , geen fictieve vermogenswinst
pi_217314514
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
zucht
:D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217316857
Krijgen we deze week ook een rel?
pi_217316955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 08:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Krijgen we deze week ook een rel?
Ze zijn begonnen met de laatste gesprekken over de voorjaarsnota en dat gaat schijnbaar in een ijzige sfeer: https://www.ad.nl/politie(...)zige-sfeer~a2df05ef/

Ze hebben in principe t/m vrijdag en het is volgens Agema een erg lastige puzzel: https://www.nd.nl/varia/v(...)ota-erg-lastig-wordt

Dus dat kan elk moment in iets veel heftigers losbarsten dan de lintjesrel. Ik lees berichten van journalisten die zeggen dat Wilders al sinds januari er vanuit gaat dat deze onderhandelingen nooit gaan lukken, al zou dat ook wensdenken van die journalisten kunnen zijn (ze voorspellen inmiddels wel heel vaak de val van het kabinet).
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:25:23 #207
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217317074
Ze hebben tot wel langer dan vrijdag, dit wordt gewoon ergens volgende week donderdagnacht ofzo
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:37:20 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317180
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn begonnen met de laatste gesprekken over de voorjaarsnota en dat gaat schijnbaar in een ijzige sfeer: https://www.ad.nl/politie(...)zige-sfeer~a2df05ef/

Ze hebben in principe t/m vrijdag en het is volgens Agema een erg lastige puzzel: https://www.nd.nl/varia/v(...)ota-erg-lastig-wordt

Dus dat kan elk moment in iets veel heftigers losbarsten dan de lintjesrel. Ik lees berichten van journalisten die zeggen dat Wilders al sinds januari er vanuit gaat dat deze onderhandelingen nooit gaan lukken, al zou dat ook wensdenken van die journalisten kunnen zijn (ze voorspellen inmiddels wel heel vaak de val van het kabinet).
NSC, BBB, en PVV hebben vast geen belang bij een val van het kabinet.
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:39:20 #209
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217317193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste ligt m.i. meer bij een gebrek aan moed en angst voor wat daarna komt, dan reden. Tom-Jan Meeus schreef daar gisteren of afgelopen weekend een goed stuk over, perfect toepasbaar op dit kabinet van misfits en incapabelen.
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:43:31 #210
38496 Perrin
pi_217317220
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee die nutteloze plucheplakkers zullen de schade die ze aan Nederland toebrengen uit puur eigenbelang proberen te maximaliseren.
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:44:42 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee die nutteloze plucheplakkers zullen de schade die ze aan Nederland toebrengen uit puur eigenbelang proberen te maximaliseren.
Denk aan je bloeddruk.
pi_217317263
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt, maar de VVD juist steeds meer.
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:54 #213
436222 Japepk
Padvinder
pi_217317286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies. Hoewel ze een beetje onzichtbaar zijn in deze regering zouden ze ook de PVV nog een trap de kelder in kunnen geven door te framen dat met deze partijen niet constructief te onderhandelen is. Met Yesilgoz zullen ze nooit echt populair worden maar als het klassieke midden dan samen goed campagne voert zullen de anti-timmermans stemmers misschien naar VVD of CDA gaan en kan het populisme weer even in de touwen uithijgen
't Echte en 't ware!
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:18 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317287
quote:

[..]
Zou kunnen. Als je erin betrekt dat de VVD ongeveer de uitvinder van het opportunisme is zou dat best een rationele gedachte kunnen zijn.
Maar de weg naar de verkiezingen duurt nog lang, het blijft een gok.

Maar dan zal de VVD over links moeten met PvdA/GL/VOLT/D66.
pi_217317341
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou kunnen. Als je erin betrekt dat de VVD ongeveer de uitvinder van het opportunisme is zou dat best een rationele gedachte kunnen zijn.
Maar de weg naar de verkiezingen duurt nog lang, het blijft een gok.

Maar dan zal de VVD over links moeten met PvdA/GL/VOLT/D66.
De VVD zit nu in een coalitie met:

- een partij die onze internationale positie te grabbel wil gooien
- een partij die wil dat de stikstofuitstoot van bedrijven onmogelijk laag wordt gelegd om een paar boeren te redden
- een partij waar niet mee valt te onderhandelen omdat er een enorm emotionele leider alles bepaalt

Dit was op het laatste na allemaal een jaar geleden nog anders.

Nu die 3 ook nog allemaal zich financieel onverantwoordelijk willen gedragen en met miljarden willen smijten, iets waar VVD met de PvdA en D66 nooit last mee heeft gehad, wordt het echt wel steeds onaantrekkelijker. Heinen wil straks niet de minister zijn die alles financieel uit de klauwen heeft laten lopen, iets wat NSC, BBB en PVV alle 3 wel eisen. PvdA-GL, CDA, D66 staan nog wel voor net begrotingsbeleid.

En dat allemaal voor immigratie (het enige onderwerp dat ze nog bindt), waar dan weer een minister zit die niks uit voert.
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:02:09 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317353
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD zit nu in een coalitie met:

- een partij die onze internationale positie te grabbel wil gooien
- een partij die wil dat de stikstofuitstoot van bedrijven onmogelijk laag wordt gelegd om een paar boeren te redden
- een partij waar niet mee valt te onderhandelen omdat er een enorm emotionele leider alles bepaalt

Dit was op het laatste na allemaal een jaar geleden nog anders.

Nu die 3 ook nog allemaal zich financieel onverantwoordelijk willen gedragen en met miljarden willen smijten, iets waar VVD met de PvdA en D66 nooit last mee heeft gehad, wordt het echt wel steeds onaantrekkelijker. Heinen wil straks niet de minister zijn die alles financieel uit de klauwen heeft laten lopen, iets wat NSC, BBB en PVV alle 3 wel eisen. PvdA-GL, CDA, D66 staan nog wel voor net begrotingsbeleid.

En dat allemaal voor immigratie (het enige onderwerp dat ze nog bindt), waar dan weer een minister zit die niks uit voert.
Dit is echt lachwekkend, dit geloof je zelf ook helemaal niet.
VVD zit in een tweespalt tussen inderdaad de problemen die jij opnoemt, maar anderzijds het enorm progressieve denken van andere partijen. Iets waar de VVD achterban ook niet van gecharmeerd is.
pi_217317360
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
VVD zit in een tweespalt tussen inderdaad de problemen die jij opnoemt, maar anderzijds het enorm progressieve denken van andere partijen. Iets waar de VVD achterban ook niet van gecharmeerd is.
Met miljarden smijten op het moment dat het niet kan hebben PvdA, D66 en CDA nooit geëist. Dat weet jij ook wel. Dat je dat lachwekkend noemt is een soort reflex om de pure idioterie waar de VVD nu mee bezig is te verdedigen.

Ze zitten nu met 3 partijen in een coalitie die financieel een soort SP geworden zijn, onbegrijpelijk.
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:07:15 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317369
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met miljarden smijten op het moment dat het niet kan hebben PvdA, D66 en CDA nooit geëist. Dat weet jij ook wel. Dat je dat lachwekkend noemt is een soort reflex om de pure idioterie waar de VVD nu mee bezig is te verdedigen.
Volgens mij voorspelde jij ook dat NSC niet in deze coalitie zou stappen, is ook niet uitgekomen.
Je politieke neus klopt dat de huidige stand van zaken er toe kan leiden dat de VVD een uitweg heeft, maar dat dat het alternatief ook niet makkelijk zal zijn.
pi_217317378
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij voorspelde jij ook dat NSC niet in deze coalitie zou stappen, is ook niet uitgekomen.
Je politieke neus klopt dat de huidige stand van zaken er toe kan leiden dat de VVD een uitweg heeft, maar dat dat het alternatief ook niet makkelijk zal zijn.
Ik voorspel ook niet dat ze nu vallen, daar ga ik eigenlijk helemaal niet vanuit. De VVD heeft zich hier veel te diep ingegraven. En nu zit Heinen vast aan onderhandelen met 3x de SP.

Dat ik niet verwacht had dat NSC zichzelf op zou heffen door in deze coalitie te stappen klopt. Dat ze dat toch hebben gedaan toont nog meer aan dat Omtzigt een beroerd politicus is.
pi_217317380
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zitten nu met 3 partijen in een coalitie die financieel een soort SP geworden zijn, onbegrijpelijk.
Ze zitten vooral in een coalitie met 3 partijen die incompetent zijn, geen keuzes durven te maken en overal ruzie over maken. En aangezien niemand behalve de VVD iets heeft aan verkiezingen en er wel belang is te proberen de asielwetten er doorheen te krijgen, voorspel ik dat er heel veel vooruit geschoven wordt en we dan net voor of in de zomer de grote ontploffing krijgen in de voorbereiding naar Prinsjesdag en op het moment dat duidelijk wordt of de asielwetten het gaan halen.
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:16:12 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317410
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik voorspel ook niet dat ze nu vallen, daar ga ik eigenlijk helemaal niet vanuit. De VVD heeft zich hier veel te diep ingegraven. En nu zit Heinen vast aan onderhandelen met 3x de SP.

Dat ik niet verwacht had dat NSC zichzelf op zou heffen door in deze coalitie te stappen klopt. Dat ze dat toch hebben gedaan toont nog meer aan dat Omtzigt een beroerd politicus is.
Dacht dat je dat bedoelde door deze post:

quote:

[..]
NSC staat er niet lekker op nee omdat de media de camera's op bontenbal richt, maar als die een misstap maakt heeft NSC weer kans. Zeker die ene Boomsma kan ook wel wat stemmen trekken.
pi_217317436
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dacht dat je dat bedoelde door deze post:
[..]
NSC staat er niet lekker op nee omdat de media de camera's op bontenbal richt, maar als die een misstap maakt heeft NSC weer kans. Zeker die ene Boomsma kan ook wel wat stemmen trekken.
NSC maakt echt geen kans meer. En Bontenbal krijgt eigenlijk juist verrassend weinig aandacht in de media.
pi_217317541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSC maakt echt geen kans meer. En Bontenbal krijgt eigenlijk juist verrassend weinig aandacht in de media.
De NSC had gezien zijn programma nooit in dit kabinet moeten stappen, en had er ook diverse keren uit kunnen of moeten stappen, valt me zeer tegen wat deze partij laat zien, wat de PVV en BBB doen is niet verrassend, die kunnen niet beter
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:45:11 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217317542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Begrijp mij niet verkeerd, je bent een beste gozer. En op detailniveau weet je soms best wat te vertellen.

Maar je denkt veel te absoluut, je weet het allemaal heel zeker. Ook met wel/niet deelname NSC.
Punt is dat je het met (geo)politiek nooit iets zeker kan weten, externe dynamica maken dat politici of electoraat ineens een bepaalde richting worden opgeduwd. Een beetje zoals de wind blaast.

Iets meer een slag om de arm is soms best wel gepast.
pi_217318200
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Begrijp mij niet verkeerd, je bent een beste gozer. En op detailniveau weet je soms best wat te vertellen.

Maar je denkt veel te absoluut, je weet het allemaal heel zeker. Ook met wel/niet deelname NSC.
Punt is dat je het met (geo)politiek nooit iets zeker kan weten, externe dynamica maken dat politici of electoraat ineens een bepaalde richting worden opgeduwd. Een beetje zoals de wind blaast.

Iets meer een slag om de arm is soms best wel gepast.
Een partij als NSC kan ooit best wel weer terugkomen als ze minstens 2/3 zetels houden, maar de komende verkiezingen gaan ze echt niet veel zetels houden. Als je in zo'n negatieve spiraal zit in de peilingen is dat bijna onmogelijk om te draaien.
pi_217318248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een partij als NSC kan ooit best wel weer terugkomen als ze minstens 2/3 zetels houden, maar de komende verkiezingen gaan ze echt niet veel zetels houden. Als je in zo'n negatieve spiraal zit in de peilingen is dat bijna onmogelijk om te draaien.
Als we in Nederland wel eens klagen dat er teveel partijen zijn, dan kan NSC beter ophouden met bestaan. Ze hebben maar heel kort bestaan en enkel teleurgesteld. Beter om door te selecteren.
  dinsdag 8 april 2025 @ 12:35:25 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217318249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bovendien zit er weinig substantieels bij de NSC-kiezer, die heeft op die partij gestemd vanwege een belofte die ze niet nakomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217318266
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah de PvdA gelooft best in meer uitgeven inderdaad, het verschil met deze club is alleen dat de PvdA ook altijd bereid is dat gewoon netjes te dekken met bijvoorbeeld een belastingverhoging en zijn plannen gewoon laat doorrekenen.

Dat ligt bij de PVV en BBB wel anders, die willen wel meer uitgeven maar nergens het bonnetje leggen. In de woorden van Wiegel: Sinterklaas bestaat.
pi_217318375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:38 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Mwah de PvdA gelooft best in meer uitgeven inderdaad, het verschil met deze club is alleen dat de PvdA ook altijd bereid is dat gewoon netjes te dekken met bijvoorbeeld een belastingverhoging en zijn plannen gewoon laat doorrekenen.

Dat ligt bij de PVV en BBB wel anders, die willen wel meer uitgeven maar nergens het bonnetje leggen. In de woorden van Wiegel: Sinterklaas bestaat.
Met miljarden smijten bedoelde ik inderdaad ongedekt, anders is het eerder ombuigen dan met miljarden smijten. Daarom de vergelijking met de SP, die heeft ook nogal die neiging om hun plannen niet te dekken. En nu zit Heinen dus met 3 financieel woordvoerders aan tafel die een voorstel financieel dekken bijna iets vies vinden, hoelang de VVD dat gaat trekken is voor mij echt de vraag.
  dinsdag 8 april 2025 @ 12:53:58 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217318399
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met miljarden smijten bedoelde ik inderdaad ongedekt, anders is het eerder ombuigen dan met miljarden smijten. Daarom de vergelijking met de SP, die heeft ook nogal die neiging om hun plannen niet te dekken. En nu zit Heinen dus met 3 financieel woordvoerders aan tafel die een voorstel financieel dekken bijna iets vies vinden, hoelang de VVD dat gaat trekken is voor mij echt de vraag.
Dat drie partijen hun plannen al niet wilden laten doorrekenen door het CPB was al een veeg teken natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217318412
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alsof de VVD niet met miljarden smijt. Hoe zij onze economie hebben ingericht is heel kostbaar. We laten gigantisch veel van onze economie wegvloeien richting een te kleine top.
pi_217318414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bovendien zit er weinig substantieels bij de NSC-kiezer, die heeft op die partij gestemd vanwege een belofte die ze niet nakomen.
Wat was die belofte? Was het het geheel niet onderbouwde goed bestuur (bestuurscultuur), was het de bestaanszekerheid of was het het afzetten tegen Rutte?
  dinsdag 8 april 2025 @ 13:07:38 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217318470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat was die belofte? Was het het geheel niet onderbouwde goed bestuur (bestuurscultuur), was het de bestaanszekerheid of was het het afzetten tegen Rutte?
Vooral de belofte van goed bestuur, die poging is gewoon zichtbaar mislukt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217318513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral de belofte van goed bestuur, die poging is gewoon zichtbaar mislukt.
Dat dus en stap je in een kabinet met de PVV en BBB wat al dubieus is en op momenten dat ze er een puinzooi van maken trek je de stekker er niet uit
pi_217318559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof de VVD niet met miljarden smijt. Hoe zij onze economie hebben ingericht is heel kostbaar. We laten gigantisch veel van onze economie wegvloeien richting een te kleine top.
De VVD dekt hun plannen gewoon wel. Wat je ook van ze vindt, het is niet zo dat zij roepen dat je het begrotingstekort en de staatsschuld wel lekker op kunt laten lopen.
pi_217318852
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD dekt hun plannen gewoon wel. Wat je ook van ze vindt, het is niet zo dat zij roepen dat je het begrotingstekort en de staatsschuld wel lekker op kunt laten lopen.
Precies, toch wat anders dan Henk Vermeer die meent dat de staatschuld wel omhoog kan naar 50% zodat met 70 miljard te verjubelen heeft zonder de pijnlijke consequenties te nemen.

Of Omtzigt die strak op de begroting zit bij anderen, maar nu meent dat er te streng gerekend wordt en hijzelf wel wat meer ruimte verdient.

Wat was er gebeurt als Rutte die lijn was opgegaan? Ik weet zeker dat een zeker Kamerlid uit Enschede vooraan bij de microfoon had gestaan om het af te pellen en er schande van te spreken.
pi_217319055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 12:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zie ik echt niet, die hebben alleen maar gestemd op (de karikatuur) Omtzigt.
pi_217319082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat neemt niet weg dat ze met geld smijten. Vrijwel alle partijen doen dat, bij PvdA/GL of andere linkse partijen wordt dat ook altijd beweerd maar die laten hun plannen ook gewoon doorrekkenen en dekken.
Daarbij de staatsschuld niet laten oplopen zegt weinig over of je met geld smijt. Tijdens Corona is dat bijvoorbeeld gedaan zonder dat de schuld opliep, dat was niet omdat men niet grof geld uitgaf. Denk bijvoorbeeld aan Siewert met zijn deal.
pi_217319172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat neemt niet weg dat ze met geld smijten. Vrijwel alle partijen doen dat, bij PvdA/GL of andere linkse partijen wordt dat ook altijd beweerd maar die laten hun plannen ook gewoon doorrekkenen en dekken.
Daarbij de staatsschuld niet laten oplopen zegt weinig over of je met geld smijt. Tijdens Corona is dat bijvoorbeeld gedaan zonder dat de schuld opliep, dat was niet omdat men niet grof geld uitgaf. Denk bijvoorbeeld aan Siewert met zijn deal.
Met geld smijten bedoelde ik dit keer echt als het nu verhogen van de staatsschuld, terwijl we in economisch onzekere tijden zitten. De energie-prijsverlaging van Koolmees was ook met geld smijten, maar wel een verstandig pakket wat op dat moment ook gewoon kon. En het was een eenmalige regeling, niet structureel.

Natuurlijk, elke partij wil geld uitgeven aan zijn eigen doelen, dat hoort ook zo. Maar je moet dan ook zorgen dat dat geld ook aan de andere kant binnen komt en BBB, PVV en nu ook NSC willen dat loslaten. En dan het liefst voor structurele regelingen.
pi_217319358
Gerard Reve gedicht _O_
pi_217319872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 14:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zie ik echt niet, die hebben alleen maar gestemd op (de karikatuur) Omtzigt.
Dat zie je verkeerd dan
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:32:04 #242
254452 Friggles
Ja precies
pi_217319929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat zie je verkeerd dan
Mwah. Zonder Omtzigt had die partij nooit gestaan waar ze nu zijn. Dus ik kan mij best vinden in het statement van MoreDakka. Het was allemaal leuk verpakt, maar alle principes lijken echt per direct overboord gekieperd toen de partij daadwerkelijk in het kabinet terecht kwam.
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:32:54 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217319935
Mislukkeling Eppo Bruins alweer teruggefloten wat betreft de NTR
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rheid-wil-behoud-ntr
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:36:17 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217319971
En na 1,5 jaar genocide gaan WE eindelijk een ambassadeurtje ontbieden, want het afknallen van 15 hulpverleners en ze in een massagraf gooien en vervolgens onzinpropaganda verspreiden lag er toch wat te dik bovenop:

https://www.rijksoverheid(...)cente-ontwikkelingen
pi_217319979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:32 schreef Szura het volgende:
Mislukkeling Eppo Bruins alweer teruggefloten wat betreft de NTR
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rheid-wil-behoud-ntr
Dat lees je verkeerd.

quote:
De programma's van de omroep NTR, zoals het Sinterklaasjournaal en het Klokhuis, moeten blijven bestaan. Dat vindt een Kamermeerderheid van in elk geval GroenLinks-PvdA, VVD, D66, NSC, VOLT en SP. Deze partijen vinden dat de NTR met de NOS moet fuseren.
De NTR verdwijnt dus wel, maar sommige programma's worden bij de NOS ondergebracht in dit voorstel.
pi_217319982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:36 schreef Szura het volgende:
En na 1,5 jaar genocide
:')
pi_217319993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:36 schreef Szura het volgende:
En na 1,5 jaar genocide gaan WE eindelijk een ambassadeurtje ontbieden, want het afknallen van 15 hulpverleners en ze in een massagraf gooien en vervolgens onzinpropaganda verspreiden lag er toch wat te dik bovenop:

https://www.rijksoverheid(...)cente-ontwikkelingen
Wel fijn ook dat kabinet SBS-1 geduldig afwachtte tot de ophef echt te groot werd voordat er een reactie werd gegeven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:45:03 #248
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217320024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat lees je verkeerd.
[..]
De NTR verdwijnt dus wel, maar sommige programma's worden bij de NOS ondergebracht in dit voorstel.
Bedankt voor het bevestigen dat hij is teruggefloten
pi_217320065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:45 schreef Szura het volgende:

[..]
Incorrect. De NTR verdwijnt.
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 16:49:17 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_217320078
Caroline die Philomena cunck nadoet is wel een enorm dieptepunt zeg ;(

https://bsky.app/profile/amberwiz.bsky.social/post/3lmc2uyadys2l
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_217320101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:45 schreef Szura het volgende:

[..]
Het behouden van de programma's is altijd het idee geweest, hij wil gewoon schrappen in het aantal directieleden. De NTR moet weg, de programma's niet.
pi_217320156
quote:
De motie is een verzoek aan het kabinet. Staatssecretaris Jansen (Infrastructuur en Waterstaat) zei vorige week in het debat dat ook hij het niet haalbaar acht dat het verbod nog dit jaar ingaat. Hij denkt nog zeker anderhalf jaar nodig te hebben voor 'lagere wetgeving' om het verbod te regelen.

[...]

Nu de Tweede Kamer het wetsvoorstel heeft aangenomen, moet ook de Eerste Kamer zich er nog over uitspreken. Het is nu al duidelijk dat daar een meerderheid is voor het algeheel vuurwerkverbod.
Van de NOS. Is het nou een motie of een wetsvoorstel?
pi_217320186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Van de NOS. Is het nou een motie of een wetsvoorstel?
Het vuurwerkverbod is een wet, daar gaat de 2e alinea over. De ingangsdatum is een motie, een verzoek dus. Het idee van de CU over buurthuizen is ook een verzoek tot het maken van een AMvB en niet per sé onderdeel van de wet. De wet blijft staan als dat deel niet lukt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 08-04-2025 17:16:09 ]
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:11:41 #254
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217320204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het behouden van de programma's is altijd het idee geweest, hij wil gewoon schrappen in het aantal directieleden. De NTR moet weg, de programma's niet.
Ja, het was alleen raar dat hij de NTR zo specifiek benoemde. Net als bij de andere omroepen is het prima als NOS en NTR mergen, net zoals AvroTros/Powned hebben aangekondigd.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217320230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:11 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ja, het was alleen raar dat hij de NTR zo specifiek benoemde. Net als bij de andere omroepen is het prima als NOS en NTR mergen, net zoals AvroTros/Powned hebben aangekondigd.
NTR is geen echte omroep, daarom noemde hij dat los. Net zoals de NOS geen omroep is. Hij zei dat alles in de omroephuizen moest, behalve de NOS die daar los naast blijft bestaan. NTR kan niet bestaan in een omroephuis. De programma's grotendeels wel. Waarom zou de TROS het Sinterklaasjournaal niet kunnen maken, bijvoorbeeld?
pi_217320251
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het vuurwerkverbod is een wet, daar gaat de 2e alinea over. De ingangsdatum is een motie, een verzoek dus. Het idee van de CU over buurthuizen is ook een verzoek tot het maken van een AMvB en niet per sé onderdeel van de wet. De wet blijft staan als dat deel niet lukt.
Op die manier. Zeer onduidelijk neergezet weer van de NOS.

Nou ja, het komt er volgend jaar ook niet natuurlijk, daar zorgen de voorwaarden van de VVD wel voor.
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:23:44 #257
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217320327
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
NTR is geen echte omroep, daarom noemde hij dat los. Net zoals de NOS geen omroep is. Hij zei dat alles in de omroephuizen moest, behalve de NOS die daar los naast blijft bestaan. NTR kan niet bestaan in een omroephuis. De programma's grotendeels wel. Waarom zou de TROS het Sinterklaasjournaal niet kunnen maken, bijvoorbeeld?
De NTR is een taakomroep, met als taak te focussen op informatie, educatie, kunst & cultuur, jeugd en diversiteit. Die taakomroepen zijn er om te waarborgen dat bepaalde soorten van content gemaakt blijven worden door de publieke omroep.
pi_217320340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Op die manier. Zeer onduidelijk neergezet weer van de NOS.

Nou ja, het komt er volgend jaar ook niet natuurlijk, daar zorgen de voorwaarden van de VVD wel voor.
Die voorwaarden zijn dus niet echt onderdeel van de wet waar de VVD al mee heeft ingestemd. Dus tenzij ze volgend jaar een intrekkingswet gaan schrijven (en dat gebeurt echt zeer zelden) is er dus wel een verbod, of er nu wel of niet aan die voorwaarden wordt voldaan.

En aangezien ze pas op zijn vroegst ergens in juni/juli 2026 weten of er aan die voorwaarden gaat worden voldaan, is dat al te laat voor een intrekkingswet om nog vuurwerk in te kunnen kopen. Kortom: die voorwaarden zijn stoere praat, maar ze hebben zonder de voorwaarden ingestemd met de wet en dan is dat dus zoals met elke aangenomen wet: het wordt uitgevoerd.

Jij lijkt te denken dat voorwaarden van een partij een aangenomen wet kunnen tegenhouden, dat is niet zo. Een wet is een wet. Je zult dan echt die wet moeten intrekken via een aparte wet en dat gezichtsverlies gaat de VVD nooit doen. Zeker niet omdat hun kiezers en leden in grote meerderheid voor dit verbod zijn.
pi_217320353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:23 schreef aquawoman het volgende:

[..]
De NTR is een taakomroep, met als taak te focussen op informatie, educatie, kunst & cultuur, jeugd en diversiteit. Die taakomroepen zijn er om te waarborgen dat bepaalde soorten van content gemaakt blijven worden door de publieke omroep.
Dat weet ik. En ik zou het andersom doen: die omroephuizen weg, laat die maar kijken of ze wat kunnen bij RTL en SBS. En alleen de 2 taakomroepen (NOS en NTR) houden.
pi_217320360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die voorwaarden zijn dus niet echt onderdeel van de wet waar de VVD al mee heeft ingestemd. Dus tenzij ze volgend jaar een intrekkingswet gaan schrijven (en dat gebeurt echt zeer zelden) is er dus wel een verbod, of er nu wel of niet aan die voorwaarden wordt voldaan.

En aangezien ze pas op zijn vroegst ergens in juni/juli 2026 weten of er aan die voorwaarden gaat worden voldaan, is dat al te laat voor een intrekkingswet om nog vuurwerk in te kunnen kopen.
Dat weet je niet. Het enige dat duidelijk is, is dat de wet in 2025 nog niet ingaat.
pi_217320371
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat weet je niet. Het enige dat duidelijk is, is dat de wet in 2025 nog niet ingaat.
Het enige wat duidelijk is, is dat er straks een wet is aangenomen die een vuurwerkverbod in stelt. Met een verzoek dat uit te stellen tot 2026, maar dat is een verzoek dat het kabinet bijvoorbeeld in overleg met de burgemeesters kan negeren. Al zie ik het ook niet dit jaar in gaan, maar dat heb ik nooit gedacht. Maar verder ziet ook niemand deze wet nog ingetrokken worden.
pi_217320379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enige wat duidelijk is, is dat er straks een wet is aangenomen die een vuurwerkverbod in stelt. Met een verzoek dat uit te stellen tot 2026, maar dat is een verzoek dat het kabinet bijvoorbeeld in overleg met de burgemeesters kan negeren.
Ze gaan een meerderheid niet negeren, dus die hoop kun je laten varen.

Daarnaast is handhaving onmogelijk, dus wordt de wet vanzelf weer ingetrokken. Tenminste, als partijen die daar nu voor staan tenminste zich aan hun woord houden. Politieke partijen zijn niet echt betrouwbaar, wat dat betreft.
pi_217320402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ze gaan een meerderheid niet negeren, dus die hoop kun je laten varen.
Ze negeren moties net zo vaak als dat ze uitgevoerd worden, zo ongeveer. Alle kabinetten doen dat trouwens. Dus zo gek zou het niet zijn. Maar nogmaals: ik ben altijd uitgegaan van 2026/2027 en niet van 2025/2026.

Ze gaan een aangenomen wet niet intrekken. Dat lukt ze zelfs niet bij de spreidingswet. Laat staan dat ze het op tijd gaan doen om op tijd te zijn voor het bestellen van vuurwerk voor 2026/2027 (dat gebeurt grotendeels al dit najaar als er geen verbod zou zijn), die hoop kun je laten varen. Dat vuurwerkverbod voor 2026/2027 is bij het aannemen van deze wet in de EK gewoon zeker.
pi_217320431
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat vuurwerkverbod voor 2026/2027 is bij het aannemen van deze wet in de EK gewoon zeker.
Als jij het zo zeker zegt dan kan ik er heel gerust van uit gaan dat het niet zo is :D Die glazen bol van jou is veel te troebel _O-
pi_217320457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als jij het zo zeker zegt dan kan ik er heel gerust van uit gaan dat het niet zo is :D Die glazen bol van jou is veel te troebel _O-
Nou, kom maar eens op met die lijst ingetrokken aangenomen wetten de laatste 20 jaar... laat staan voor ze in gingen. Of binnen een paar maanden na aannemen.

Je bent in de stoere praatjes van de VVD getrapt, er zijn geen voorwaarden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 08-04-2025 18:12:45 ]
pi_217320664
Hier valt de CU (en ook NSC en SGP) mij enorm tegen: https://www.nd.nl/nieuws/(...)otie-om-transgenderw

Prima dat je tegen een wet bent. Ik ken de precieze inhoud van deze wet niet, alleen het globale verhaal. Maar: dan laat je hem naar de Kamer komen, debateer je er over, probeer je hem te amenderen en als dat niet lukt of het echt een slechte wet is stem je hem weg.

Je gaat geen wet weg stemmen nog voor hij in de Kamer ligt, dat is gewoon onbehoorlijke politiek. Wat ik nu zou doen als PvdD/D66/PvdA-GL: kopieer de wet en dien hem in als initiatiefwet, dan kan niemand de behandeling tegenhouden.
pi_217320721
Weet je wat, laten we iemand zelf verantwoordelijk gevdnn over zijn eigen leven en als hij/zij volwassen is en liever door het leven gaat als X, lekker laten doen zonder dat iemand daar iets van hoeft te vinden.

Laat diegene en nieuw paspoort aanvragen en klaar.
pi_217320861
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Weet je wat, laten we iemand zelf verantwoordelijk gevdnn over zijn eigen leven en als hij/zij volwassen is en liever door het leven gaat als X, lekker laten doen zonder dat iemand daar iets van hoeft te vinden.

Laat diegene en nieuw paspoort aanvragen en klaar.
Dat is nog inhoudelijk. Daar kan ik me nog best voorstellen dat je juridische haken en ogen hebt (is dat dan incl naamsverandering, is dat niet makkelijk als je staat gesignaleerd bij Interpol oid?).

Maar het gaat me nu niet eens om de inhoud, een wet weg stemmen nog voor je hem kunt behandelen en dus voor je bezwaren kunt uiten die worden verwerkt in de wet, dat doe je gewoon niet als kamerlid. Een wet weg stemmen is helemaal prima, daar ben je voor verkozen. Maar niet voordat je hem besproken hebt en eventueel hebt proberen aan te passen op de punten waar je bezwaren hebt.
  dinsdag 8 april 2025 @ 18:40:41 #269
346939 Janneke141
pi_217320884
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:11 schreef Hanca het volgende:
Hier valt de CU (en ook NSC en SGP) mij enorm tegen: https://www.nd.nl/nieuws/(...)otie-om-transgenderw

Prima dat je tegen een wet bent. Ik ken de precieze inhoud van deze wet niet, alleen het globale verhaal. Maar: dan laat je hem naar de Kamer komen, debateer je er over, probeer je hem te amenderen en als dat niet lukt of het echt een slechte wet is stem je hem weg.

Je gaat geen wet weg stemmen nog voor hij in de Kamer ligt, dat is gewoon onbehoorlijke politiek. Wat ik nu zou doen als PvdD/D66/PvdA-GL: kopieer de wet en dien hem in als initiatiefwet, dan kan niemand de behandeling tegenhouden.
Dit is wel een erg vreemde gang van zaken. Als er geen meerderheid voor invoering van zo'n wet is dan blijkt dat tijdens zo'n debat of tijdens de stemming vanzelf. Wat is nu precies de overweging van deze partijen om het debat te willen tegenhouden?

Ik zie overigens wel een voordeel: ik vrees dat dit een tamelijk onfris debat zou worden. Dus als er toch geen meerderheid voor is, laten we er dan maar over ophouden. Maar het is een waardeloze manier van politiek bedrijven.
pi_217320970
Er is toch bij lange na geen meerderheid voor die wet en die gaat er ook niet komen, dus prima om het er gewoon niet meer over te hebben. Houdt die lobbygroepen ook mooi tegen die er ophef over willen maken in de media.
pi_217321208
Toch triest dat we in Nederland zijn afgegleden van het eerste land met legaal homo-huwelijk. Naar een land waar emancipatoire wetten niet eens meer besproken worden door een verbond van extreem-rechts en Christen fundamentalisten. Een achterhoedegevecht ook nog. Dat soort positieve verandering houd je op de lange termijn toch niet tegen.
pi_217321571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:32 schreef Friggles het volgende:

[..]
Mwah. Zonder Omtzigt had die partij nooit gestaan waar ze nu zijn. Dus ik kan mij best vinden in het statement van MoreDakka. Het was allemaal leuk verpakt, maar alle principes lijken echt per direct overboord gekieperd toen de partij daadwerkelijk in het kabinet terecht kwam.
Dat is zo, maar ik stem nooit op persoonsvoorkeur maar op een programma van een partij
  dinsdag 8 april 2025 @ 20:17:31 #273
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217321590
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:11 schreef Hanca het volgende:

Goed bestuur m’n reet
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:31:02 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217322189
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Toch triest dat we in Nederland zijn afgegleden van het eerste land met legaal homo-huwelijk. Naar een land waar emancipatoire wetten niet eens meer besproken worden door een verbond van extreem-rechts en Christen fundamentalisten. Een achterhoedegevecht ook nog. Dat soort positieve verandering houd je op de lange termijn toch niet tegen.
ja, daar zit het probleem idd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:32:27 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217322200
quote:

[..]
Publieke omroep... kun je net zo goed de 'objectieve' Joop lezen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:36 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217322572
quote:
Triest dat het zo ver is afgegleden inderdaad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:53:15 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217322960
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:11 schreef aquawoman het volgende:

[..]
quote:

[..]
Er gaat op den duur weinig diversiteit in het aanbod overblijven op deze manier, straks kun je amper nog naar een programma over jazz kijken of goede satire. Alles draait om de massa en dus de zoveelste talentjacht/maskershow of reality soap.
  dinsdag 8 april 2025 @ 23:07:50 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217323050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Er gaat op den duur weinig diversiteit in het aanbod overblijven op deze manier, straks kun je amper nog naar een programma over jazz kijken of goede satire. Alles draait om de massa en dus de zoveelste talentjacht/maskershow of reality soap.
TROS Muziekfeest op het Plein. Leerzaam hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 9 april 2025 @ 09:59:22 #279
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217324653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Triest dat het zo ver is afgegleden inderdaad.
Ook omdat transmensen door extreem rechts gebruikt worden als afleiding voor het feit dat ze niet positiefs klaarspelen.

Alsof er niets belangrijkers is om nu over te praten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat veel mensen die hierover lopen te roeptoeteren waarschijnlijk niet eens een transpersoon kennen.
pi_217324755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 09:59 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ook omdat transmensen door extreem rechts gebruikt worden als afleiding voor het feit dat ze niet positiefs klaarspelen.

Alsof er niets belangrijkers is om nu over te praten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat veel mensen die hierover lopen te roeptoeteren waarschijnlijk niet eens een transpersoon kennen.
Precies het is echt zon non-issue dat uit Amerika is overgewaaid. Blijkbaar scoort het wel want je ziet toch ook in Nederland meer anti-trans sentiment, hoewel ik het met je eens ben je je komt het ongeveer niet tegen in het dagelijks leven.

Maarja de meest extreme trans mensen zeggen rare dingen of zien er raar uit dus dan moet de hele groep maar kapot. Dat ze vaker niet zo status quo zijn zal ook niet helpen.
pi_217324805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 23:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
TROS Muziekfeest op het Plein. Leerzaam hoor.
Koffie bij het Tolhuis naast het galgenveld anders? Vooral leerzaam. /s
pi_217325365
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 10:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies het is echt zon non-issue dat uit Amerika is overgewaaid. Blijkbaar scoort het wel want je ziet toch ook in Nederland meer anti-trans sentiment, hoewel ik het met je eens ben je je komt het ongeveer niet tegen in het dagelijks leven.

Maarja de meest extreme trans mensen zeggen rare dingen of zien er raar uit dus dan moet de hele groep maar kapot. Dat ze vaker niet zo status quo zijn zal ook niet helpen.
Dat extremen een groep niet helpen zie je vaker. Neem ook de LHB discussie. In onze kerk loopt daar nu wat (met name of ze predikant moeten kunnen worden als ze getrouwd zijn). Zegt zo iemand die tegen is 'ik voel me toch echt niet thuis bij zo'n gaypride met allemaal halfblote mensen op een boot'. Net alsof een gemiddelde predikant zich daar bij thuis voelt. Mijn antwoord was dan ook 'als onze predikant bij een straight-pride halfnaakt op een boot gaat staan, zou ik dat ook raar vinden, dat heeft niks met seksuele voorkeur te maken'.

Je merkt dat toch wel vaak, dat mensen in uitersten denken. Een homo is iemand die halfnaakt ronddanst op een boot, een trans is een enorm uitbundig overdreven type, een moslim is een extreem conservatief met lange baard of nikab. Alsof die uitersten voor de hele groep staan. Terwijl dat echt de uitzonderingen zijn.

Gelukkig dat de transdiscussie weg blijft, nu 3 keer meegemaakt in 3 verschillende gemeenten dat in de kerk een jongen een meisje werd of andersom, alle 3 de keren leverde dat alleen respect op. Wat dat betreft snap ik ook echt niet wat de CU aan het doen is, want mijn kerk zit toch echt aan de conservatieve kant van het CU spectrum.
pi_217326081
quote:
Inhoudsloos gezever.

De feiten zijn duidelijk: de huidige wet voldoet prima en dat vindt de meerderheid, deze nieuwe wet heeft nooit een kans gehad. Dan moeten de indieners op een gegeven moment kleur bekennen: indienen of niet. Behandelingen worden over het algemeen gewoon vergoed en veruit de meeste mensen boeit het verder ook allemaal niet zo als iemand in transitie gaat. De lobby doet graag anders vermoeden omdat slachtofferschap verkoopt, maar er is helemaal niets aan de hand wat deze nieuwe wet zou moeten oplossen. Het is dus ook geen simpele 'positieve' verandering.

Daarnaast is de lobby van uit Amerika overgewaaide 'progressieve' nonsens op dit gebied juist oppermachtig buiten de Kamer (en bij sommige partijen in de Kamer). De media in Nederland zal nooit kritisch kijken naar die lobby of de activisten, de talking points worden gewoon rechtstreeks en onkritisch overgenomen. Zembla heeft ooit een aflevering gemaakt over het medische schandaal van jeugdtrangsgender'zorg', maar daar komt verder ook niets van terecht behalve wat Kamervragen van iemand die al geen Kamerlid meer is.

De enige keer dat er wat oppositie is volgt er meteen een hoop niet-inhoudelijk gekrijs. De werkelijkheid is niet zo ingewikkeld hier, er zijn mensen die door een bepaalde aandoening een transitie aanbevolen wordt om dat te mitigeren en voor hen is het dus ook mogelijk om die veranderingen te maken in officiële documenten. Daar is helemaal niemand op tegen en werkt prima.
pi_217326358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Inhoudsloos gezever.

De feiten zijn duidelijk: de huidige wet voldoet prima en dat vindt de meerderheid, deze nieuwe wet heeft nooit een kans gehad. Dan moeten de indieners op een gegeven moment kleur bekennen: indienen of niet. Behandelingen worden over het algemeen gewoon vergoed en veruit de meeste mensen boeit het verder ook allemaal niet zo als iemand in transitie gaat. De lobby doet graag anders vermoeden omdat slachtofferschap verkoopt, maar er is helemaal niets aan de hand wat deze nieuwe wet zou moeten oplossen. Het is dus ook geen simpele 'positieve' verandering.

Daarnaast is de lobby van uit Amerika overgewaaide 'progressieve' nonsens op dit gebied juist oppermachtig buiten de Kamer (en bij sommige partijen in de Kamer). De media in Nederland zal nooit kritisch kijken naar die lobby of de activisten, de talking points worden gewoon rechtstreeks en onkritisch overgenomen. Zembla heeft ooit een aflevering gemaakt over het medische schandaal van jeugdtrangsgender'zorg', maar daar komt verder ook niets van terecht behalve wat Kamervragen van iemand die al geen Kamerlid meer is.

De enige keer dat er wat oppositie is volgt er meteen een hoop niet-inhoudelijk gekrijs. De werkelijkheid is niet zo ingewikkeld hier, er zijn mensen die door een bepaalde aandoening een transitie aanbevolen wordt om dat te mitigeren en voor hen is het dus ook mogelijk om die veranderingen te maken in officiële documenten. Daar is helemaal niemand op tegen en werkt prima.
Goed dat je je post vooraf gaat met wat het is.

Je geeft geen eens een argument waarom de huidige wet voldoet. Ja dat er geen kamermeerderheid voor de nieuwe wet is. Maar dat is amper een argument te noemen. Er was ook ooit geen meerderheid voor het vrouwenkiesrecht.

Er is geen transgenderlobby. Dat je daarover begint laat wel zien dat je in een fabeltjesfuik aangaande dit onderwerp zit. Wat uit Amerika overgewaaid is, dit soort onzin over een niet bestaande lobby van een minderheidsgroep. Of vertel me eens hoeveel geeft de transgenderlobby uit in Nederland om politiek te beinvloeden.

Dat je probeert te beargumenteren dat de media iets niet belichten. Om vervolgens direct te wijzen naar media (Zembla) die daar wel over berichten is wel typisch jou, dat moet ik je nageven. Zo'n voorbeeld van de anti-trans lobby die wel bestaat met boegbeelden als JK Rowling is uiteraard ook weinig overtuigend.

Je laatste alinea is onvolgbaar, wat moet er gemitigeerd worden volgens jou? Dat er mensen zijn die een transitie willen doen? De wet voldoet juist niet want er zou uiteraard geen deskundigen verklaring nodig moeten zijn dat is compleet nodeloos en enkel een pesterijtje richting transgenders. Alsof niet transgenderseen deskundigenverklaring nodig hebben voor een wijziging in officiele documenten, ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval.
pi_217326688
I rest my case.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:34:40 #286
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217326773
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 12:06 schreef Hanca het volgende:

Je merkt dat toch wel vaak, dat mensen in uitersten denken. Een homo is iemand die halfnaakt ronddanst op een boot, een trans is een enorm uitbundig overdreven type, een moslim is een extreem conservatief met lange baard of nikab. Alsof die uitersten voor de hele groep staan. Terwijl dat echt de uitzonderingen zijn.

Dat komt ook heel vaak door desinformatie. Net zoals die hele trieste discussie over de lentekriebels week. Duizenden mensen die het materiaal niet gelezen hadden, maar wel stampij maakten omdat iemand iets over de inhoud had beweerd wat niet klopte.

En wellicht hebben ze soms ook weinig zin om zich te verdiepen in iets wat anders is dan zij of hun beperkte leefwereld. Ze vergeten vaak dat homo's en lesbiennes net zoals zij gewoon gelukkig willen zijn met hun partner of iemand die zich niet lekker in zijn vel voelt omdat hij/zij zich meer een zij/hij voelt of zelfs non-binair (en dat klinkt heel onbegrijpelijk en modern en eng, maar je komt in het dagelijkse leven genoeg mensen tegen die 'in dat hokje passen') ook gewoon gelukkig en zichzelf wil zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 9 april 2025 @ 15:41:20 #287
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217326807
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat komt ook heel vaak door desinformatie. Net zoals die hele trieste discussie over de lentekriebels week. Duizenden mensen die het materiaal niet gelezen hadden, maar wel stampij maakten omdat iemand iets over de inhoud had beweerd wat niet klopte.

En wellicht hebben ze soms ook weinig zin om zich te verdiepen in iets wat anders is dan zij of hun beperkte leefwereld. Ze vergeten vaak dat homo's en lesbiennes net zoals zij gewoon gelukkig willen zijn met hun partner of iemand die zich niet lekker in zijn vel voelt omdat hij/zij zich meer een zij/hij voelt of zelfs non-binair (en dat klinkt heel onbegrijpelijk en modern en eng, maar je komt in het dagelijkse leven genoeg mensen tegen die 'in dat hokje passen') ook gewoon gelukkig en zichzelf wil zijn.
Daarbij, waarom maak je je zo druk over hoe iemand anders zijn leven leidt? Zolang diegene een ander geen pijn doet, laat hem/haar/hen lekker gaan.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:42:54 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217326819
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
I rest my case.
Je case rest niet echt, je zit vooral zonder argumenten.
pi_217326855
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je case rest niet echt, je zit vooral zonder argumenten.
Geweldig niveautje weer. Ga het vooral niet over de inhoud hebben hoor.
pi_217326860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:41 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Daarbij, waarom maak je je zo druk over hoe iemand anders zijn leven leidt? Zolang diegene een ander geen pijn doet, laat hem/haar/hen lekker gaan.
Gaat dit nou over die transgenderwet of is dit algemeen gelul in de ruimte? Probeer het eens over politiek te hebben.
pi_217326867
Wat een motie diarree weer bij het China debat _O-
pi_217327074
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En vooral ook: die mensen zijn helemaal niet zo anders. De meeste LHBTI+ mensen zijn gewoon mensen die samen willen leven met hun partner in een eigen huis, samen kijken naar Boer zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt of Wie is de Mol, aardappel-groente-vlees eten, juichen voor het Nederlands elftal en mopperen op het weer. Kortom: echte Nederlanders.

Maar sommigen doen alsof het een soort zeer vreemde wezens zijn.

En in het geval van een Transpersoon: dat is gewoon iemand die geboren is in het verkeerde lichaam, daar logischerwijs niet gelukkig mee is en dat dus wil veranderen. Stel je voor dat het jouw kind is, die gun je dat dan toch ook gewoon?
En ja, er is al wetgeving en nee, ik weet niet of de nieuwe wetgeving een verbetering zou zijn. Maar een wet over deze mensen verdient een gewone behandeling in de Kamer, geen rare wegstemmerij voordat het wordt ingediend.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:21:07 #293
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217327151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
En vooral ook: die mensen zijn helemaal niet zo anders. De meeste LHBTI+ mensen zijn gewoon mensen die samen willen leven met hun partner in een eigen huis, samen kijken naar Boer zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt of Wie is de Mol, aardappel-groente-vlees eten, juichen voor het Nederlands elftal en mopperen op het weer. Kortom: echte Nederlanders.

Maar sommigen doen alsof het een soort zeer vreemde wezens zijn.

En in het geval van een Transpersoon: dat is gewoon iemand die geboren is in het verkeerde lichaam, daar logischerwijs niet gelukkig mee is en dat dus wil veranderen. Stel je voor dat het jouw kind is, die gun je dat dan toch ook gewoon?
En ja, er is al wetgeving en nee, ik weet niet of de nieuwe wetgeving een verbetering zou zijn. Maar een wet over deze mensen verdient een gewone behandeling in de Kamer, geen rare wegstemmerij voordat het wordt ingediend.
Ik vind het wel fijn om ook eens dit geluid te horen van iemand met een religieuze achtergrond trouwens. Mooi dat er overal nog nuance te vinden is en niet alleen maar boos geschreeuw.
pi_217327251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet zo simpel en zwart-wit. Het is helemaal niet duidelijk wat 'geboren in het verkeerde lichaam' betekent, zowel medisch als psychologisch. Zeker bij kinderen maakt dat diagnostiek vrijwel onmogelijk. Bij volwassenen ligt die lat uiteraard veel lager. Maar dat alles maakt dat het zeker nog nodig is om in ieder geval die deskundigenverklaringen te behouden zoals in de huidige wet.
pi_217327308
En natuurlijk is het weer hetzelfde liedje, er is geen inhoudelijke kennis over het onderwerp dus moet er weer net gedaan worden alsof twijfel aan een wetswijziging gelijk staat aan een soort aanval op 'lhbti'-mensen. Allemaal afleiding, sowieso heeft die transgenderwet helemaal niets te maken met homo's of lesbiennes, dat die er weer bij gesleept moeten worden zegt al genoeg. Nog even wat fijne plusjes scoren met belegen teksten over hoe normaal die mensen eigenlijk ook zijn (alsof dat niet de mening is van de overgrote meerderheid en ook van de meerderheid die deze nieuwe wet niet steunt) en het daadwerkelijke onderwerp is weer ondergesneeuwd :')
pi_217327397
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
En natuurlijk is het weer hetzelfde liedje, er is geen inhoudelijke kennis over het onderwerp dus moet er weer net gedaan worden alsof twijfel aan een wetswijziging gelijk staat aan een soort aanval op 'lhbti'-mensen. Allemaal afleiding, sowieso heeft die transgenderwet helemaal niets te maken met homo's of lesbiennes, dat die er weer bij gesleept moeten worden zegt al genoeg. Nog even wat fijne plusjes scoren met belegen teksten over hoe normaal die mensen eigenlijk ook zijn (alsof dat niet de mening is van de overgrote meerderheid en ook van de meerderheid die deze nieuwe wet niet steunt) en het daadwerkelijke onderwerp is weer ondergesneeuwd :')
Het is geen twijfel aan een wetswijziging wat de partijen hebben gedaan, het is op een ongekende manier het normale wetgevingsproces blokkeren op een wet waarvan iedereen wet dat het gevoelig ligt. De partijen zijn niet tegen de wet, maar tegen het praten over de wet. Dat is toch belachelijk, dat moet jij ook toegeven.
pi_217327443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen twijfel aan een wetswijziging wat de partijen hebben gedaan, het is op een ongekende manier het normale wetgevingsproces blokkeren op een wet waarvan iedereen wet dat het gevoelig ligt. De partijen zijn niet tegen de wet, maar tegen het praten over de wet. Dat is toch belachelijk, dat moet jij ook toegeven.
Ik vind het niet zo'n probleem. Er zijn al veel te veel kansloze 'debatten'. Bovendien werd deze oproep ook al gedaan aan het vorige kabinet dus nieuw is het niet.
pi_217327464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het niet zo'n probleem. Er zijn al veel te veel kansloze 'debatten'. Bovendien werd deze oproep ook al gedaan aan het vorige kabinet dus nieuw is het niet.
Vorige keer was het ook schandalig. En ja, er zijn veel zinloze debatten, maar een debat over een wet waar de doelgroep graag wijzigingen ziet is dan weer niet zinloos. Natuurlijk hoef je niet blind die wijziging door te voeren die de doelgroep wil, maar bespreken of het een goed idee is lijkt me echt het minste dat je kunt doen.

Nogmaals: ik zou 0 problemen hebben met het wegstemmen van deze wetswijziging op inhoudelijke gronden. Maar dat is wel hoe je het doet. Niet het bespreken blokkeren.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:46:23 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217327722
Mensen die anderen hun vrijheid willen beperken zijn sowieso de meest trieste mensen, of het nu om Joden, mensen met een bril of transgenders gaat.

Of mensen die in de omroep willen snijden, ook al zijn ze inmiddels meerdere malen gefuseerd, die zijn te triest voor woorden. Negen van de tien keer kijken ze niet eens naar de NPO, maar dan moet het ook nog eens geschrapt worden. 'Ja, maar dat wordt betaald met mij belastingcenten' is zo'n domme dooddoener, want zo kunnen we bezig blijven met alles stopzetten. Je gaat dat geld ook niet terugkrijgen, want al dat geld gaat naar de grote bedrijven met allerlei belastingvoordeeltjes.

Nee, laten we vooral alleen maar commerciële onzin als gewenst zien, waarbij we alleen maar te zien krijgen wat de massa wil zien, en fijnproeverij stimuleren we op geen enkele manier meer. Dag mooie docu's, dag minder populaire sport, dag kunst, dag journalistiek, dag programma's over een niche. Maar hey, wel programma's vol met Gerard Joling en shows die gesponsord worden door de Postcode Loterij. Wordt gratis lid voor 100 euro in het jaar!

[ Bericht 76% gewijzigd door Vis1980 op 09-04-2025 17:53:31 ]
pi_217327732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is niet zo simpel en zwart-wit. Het is helemaal niet duidelijk wat 'geboren in het verkeerde lichaam' betekent, zowel medisch als psychologisch. Zeker bij kinderen maakt dat diagnostiek vrijwel onmogelijk. Bij volwassenen ligt die lat uiteraard veel lager. Maar dat alles maakt dat het zeker nog nodig is om in ieder geval die deskundigenverklaringen te behouden zoals in de huidige wet.
Dus nadat je net direct de discussie moest ontvluchten omdat je complete gebrek aan inhoud pijnlijk tentoon werd gesteld. Ga jij nu als totaal onwetende anderen even vertellen dat ze er geen verstand van hebben.

Je argumenten komen niet verder dan ontkenning van de werkelijkheid. Met dit type argumenten was je vast ook tegen trouwen voor homos. Zo van homo's kunnen gewoon geregistreerd partnerschap doen, dat is voor de wet praktisch hetzelfde.

Dat je er niks vanaf weet behalve wat leugens die je probeert te herhalen als feiten blijkt ook weer volop uit deze posts. Ga je je claim van transgenderlobby nog legitimiseren?

Ook echt de arrogantie dat jij wel beter denkt te weten dat LGBTQ+ beter af is als ze de TQ+ dumpen is weer stuitend. De wereld is niet zo zwart-wit als jouw bekrompen denken.
pi_217327778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deels een hoor, maar het onderwerp was al controversieel verklaard en er was al een eerdere motie geweest om het niet door te laten gaan, die laatste is iig genegeerd door de minister destijds. Dus om nu helemaal de bal neer te leggen bij het huidige kabinet is ook niet fair.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')