Brian Jones zat toch in The Damned?quote:Op woensdag 11 juni 2025 20:13 schreef golfer het volgende:
Brian Jones was met zijn Beach Boys een echt onderdeel van mijn jeugd. En volgens Leo Blokhuis het allermooiste liedje ook was God only knows.
Mooie leeftijd bereikt.
Het is Brian Wilson (Beach Boys), Brian Jones (Rolling Stones), en Brian James (The Damned) volgens mij.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:05 schreef DrDentz het volgende:
Poeh wel 1 van de grootste 60s iconen. De muziek blijft tijdloos. RIP.
Ja ik ook, was altijd prima. Triest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:00 schreef pipster het volgende:
Ook nog wat jong Douglas, ik heb mij altijd wel vermaakt met de optredens van Nitzer Ebb.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Jan Veerman, de eerste zanger van de Volendamse band BZN, is zaterdag op 76-jarige leeftijd overleden. Dat meldt BZN Online, de officiële website van de groep.
Veerman was van 1965 tot 1974 lid van BZN, toen de groep nog rocknummers maakte. Zijn bijnaam was Jan Kies.
Hij was gevraagd door Jan Tuijp, Cees Tol, Evert Woestenburg en Gerrit Woestenburg. De zanger zong mee op BZN-nummers als Waiting For You, Everyday I Have To Cry en Bad Bad Woman.
Veerman verliet de band toen de muziekstijl van BZN veranderde naar de zogenoemde 'palingsound'. Jan Keizer nam zijn rol over en Veerman pakte zijn oude werk als kraanmachinist weer op.
Hij leeft toch nog wel hoop ikquote:Op maandag 16 juni 2025 10:53 schreef bartrid het volgende:
Mike Watt live was erg fijn vrijdag.
Bekijk deze YouTube-video
Zwarte dag voor elke eiersnijderistquote:one of his compositions from 2020 is entitled “Komposition für 10 + 1 Eierschneider” (Composition for 10 + 1 Egg Cutters). He gave precise instructions on how to pluck them or play them with a plectrum while placing them on a wooden box open at the front.
Speelde in '69 (of '68) ook in kortstondig in Tangerine Dream, voordat ze opnames maakte. Leuke voetnootquote:Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Sven-Åke Johansson drummer op machine gun en bijvoorbeeld een compositie voor 12 trekkers is overleden.
https://www.freejazzblog.(...)n-1943-2025.html?m=1
[..]
Zwarte dag voor elke eiersnijderist
Gelukkig niet deze John Reidquote:Op maandag 16 juni 2025 20:18 schreef iggyinthehouse het volgende:
John Reid, producer The Nightcrawlers, overleden op 61 jarige leeftijd
quote:Op maandag 16 juni 2025 20:18 schreef iggyinthehouse het volgende:
John Reid, producer The Nightcrawlers, overleden op 61 jarige leeftijd
https://www.nme.com/news/(...)lBrkCnhOv-a-fPvaHgHg
De man was in mijn optiek meer zanger dan producer. Merkwaardig genoeg zal hij herinnerd worden door een remix (gemaakt door Marc Kinchen) waarbij zijn vocals radicaal zijn verknipt. Dit is het originele nummer uit 1992:quote:Op maandag 16 juni 2025 23:22 schreef Gehenna het volgende:
Ochja deze natuurlijk
Grote naam in het klassieke circuit.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:38 schreef Toby56 het volgende:
Alfred Brendel (1931-2025).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Brendel
quote:De Britse dj, songwriter en vocalist John Reid is overleden. Hij maakte deel uit van de groep Nightcrawlers, bekend van de jaren negentig danceklassieker Push the feeling on.
De ex-verloofde van Reid meldt het nieuws van zijn overlijden op Facebook zonder een doodsoorzaak te noemen. Reid is 61 jaar geworden.
Push the feeling on werd in 1995 een wereldwijde hit en werd door de jaren heen verschillende malen hergebruikt. Zo sampelde Pitbull het liedje voor zijn hit Hotel room service uit 2009 en gebruikte dj Riton het voor zijn hit Friday uit 2021.
Naast zijn werk met Nightcrawlers boekte Reid succes als songwriter voor onder meer Tina Turner (When the heartache is over) en Westlife (Unbreakable). Ook schreef hij A moment like this voor Kelly Clarkson.
Twee dagen terug al:quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:35 schreef maily het volgende:
Nightcrawlers-DJ John Reid, bekend van monsterhit "push the feeling on" overleden
[..]
Zo'n heerlijk jaren 90 nummer.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:35 schreef maily het volgende:
Nightcrawlers-DJ John Reid, bekend van monsterhit "push the feeling on" overleden
[..]
Ah sund, ken hem vooral van deze samenwerking, die ook wel vrij bijzonder isquote:Op maandag 16 juni 2025 17:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Sven-Åke Johansson drummer op machine gun en bijvoorbeeld een compositie voor 12 trekkers is overleden.
https://www.freejazzblog.(...)n-1943-2025.html?m=1
[..]
Zwarte dag voor elke eiersnijderist
Die ken ik dan weer enkel in de versie van Klaus Nomi. Weer iets geleerd!quote:
En hij richtte de Rolling Stones op, ook een aardig bandjequote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:13 schreef Idisrom het volgende:
Brian Jones is inderdaad een heel grote. Hij moest veel energie steken in zijn zucht naar perfectie in de samenzang van The Beach Boys, en was wat gefrustreerd hoe gemakkelijk dit The Beatles afging in 'Because'.
Ja, ja ja, ik zie het. Ik had toen last van een jetlag. Trouwens, nu nog steeds een beetje. Ik was deze rubriek aan het doorbladeren, omdat ik niet later verrast wilde worden dat tijdens de vakantie muzikanten waren overleden, terwijl ik nog denk dat ze nog leven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En hij richtte de Rolling Stones op, ook een aardig bandje
Dat hij het zo lang heeft volgehouden heeft me altijd verbaasd, net als dat Pete Doherty zelf er nog is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
Patrick Walden (gitarist Babyshambles) overleden op 46 jarige leeftijd
https://metro.co.uk/2025/(...)_etXoBbim0FcwFayHphA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |