abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217193855
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Burdie het volgende:

[..]
Omdat iets of iemand een twijfelachtige achtergrond heeft, kan niets wat 'ie zegt waar zijn?
Omdat de Rutgers stichting ooit een keer een boekje misschien een beetje te jong geclassificeerd had moet wel alles wat hun zeggen aanzetten tot groeps masturbatie van klassen.. dat is toch echt dezelfde logica die cc gebruikt. ;)
  donderdag 27 maart 2025 @ 09:17:18 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217193905
quote:

[..]
Omdat iets of iemand een twijfelachtige achtergrond heeft, kan niets wat 'ie zegt waar zijn?
Bij een organisatie die erom bekend staat hun schimmige agenda te pushen middels misleidende en regelrecht leugenachtige campagnes ga ik in elk geval geen moeite meer doen om door te stront heen te spitten.

Maar goed... als jij daar wel trek in hebt: doe vooral je ding.
Huilen dan.
  donderdag 27 maart 2025 @ 09:57:44 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217194157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Omdat de Rutgers stichting ooit een keer een boekje misschien een beetje te jong geclassificeerd had moet wel alles wat hun zeggen aanzetten tot groeps masturbatie van klassen.. dat is toch echt dezelfde logica die cc gebruikt. ;)
Ah, de partij waar je het niet mee eens bent mag wel gechargeerd worden en de andere niet. Dank voor de verduidelijking.
KuikenGuppy
pi_217194172
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:57 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ah, de partij waar je het niet mee eens bent mag wel gechargeerd worden en de andere niet. Dank voor de verduidelijking.
Het gaat juist niet om het chargeren maar om het bewust verspreiden van laster en leugens over de rutgers stichting en de lentekriebels week.

Alsjeblieft voor de duiding.
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:20:42 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217194360
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het gaat juist niet om het chargeren maar om het bewust verspreiden van laster en leugens over de rutgers stichting en de lentekriebels week.

Alsjeblieft voor de duiding.
Ik snap best wat jij bedoelt maar begrijp jij mijn punt ook?
KuikenGuppy
pi_217194449
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2025 02:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus je kweekt hier op Fok! begrip voor volwassenen die kinderen toestaan in groepsverband zichzelf te bevredigen? En je verheerlijkt al dat intieme gefriemel in groep 4 van basisschool "De Ontdekking"? :o

Nee, want dat staat er niet he. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217195789
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, want dat staat er niet he. ;)
Zal ik? :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217197795
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik snap best wat jij bedoelt maar begrijp jij mijn punt ook?
Jouw punt houdt geen stand, maar dat is al een paar keer aangegeven. CC verspreidt vooral aantoonbare leugens en laster, over nog veel meer onderwerpen. Dus ja, alles wat zij schrijven moet je met een andere blik en veel meer argwaan lezen en je kan er aantoonbaar vanuit gaan dat een groot deel van wat ze schrijven niet klopt. Door dit soort clubs wel tijd en zelfs enige ruimte te bieden onder het mom van: ‘misschien hebben ze wel gelijk’ is precies de reden waarom bijvoorbeeld wilders de meeste stemmen heeft gekregen: ‘hij geeft soms wel een beetje een punt’. het heeft er in dit geval dus niet mee te maken of je het eens bent met CC, ze verspreiden leugens en op basis van leugens gaat het niet meer over wel/niet eens zijn. Een partij zoals dit moet je inderdaad zo min mogelijk aandacht en ruimte voor debat gunnen. ‘Vrijheid van meningsuiting’ is niet dit.

Rutgers verspreidt geen leugens en onwaarheden, maar hebben een integer lespakket ontwikkeld. Daar kan je het wellicht vanuit een overtuiging niet mee eens zijn, maar voer dan discussie op valide argumenten en feiten.
pi_217198126
quote:

[..]
Om ook hierop te reageren. De kans is inderdaad stukken groter dat het onwaar is en dat datgene wat vertelt wordt een grote kans heeft om onwaar te zijn en dat je dus altijd op je hoede moet zijn vanwege de context waarin CC zit.

Om even in metaforen te blijven: ‘poetin: ‘ik ben voor een langdurige vrede met oekraine’. Moet je altijd met argwaan benaderen. Of een poetin die zegt dat Oekraïne en Zelensky Russische soldaten martelen. Net als bij een poetin en dus ook bij CC (en ook trump inmiddels) zit er een agenda achter en klopt het vaak gewoonweg niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door inXs op 27-03-2025 17:42:47 ]
pi_217198272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 22:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Punt is, de voorstelling (van hoe het was) is niet vals.

Dat jij zelf op een progressieve school hebt gezeten, geloof ik graag, maar is niet maatgevend voor die tijdgeest maar eerder de uitzondering op de regel. Het is in elk geval geen reden om verbetering dan maar te verketteren.
Ik heb op vrij veel verschillende scholen gezeten, en die ten tijde van seksuele voorlichting was vrij progressief, maar een christelijke school en zeker niet uitzonderlijk. Daarna hebben we de jaren 90 en 00's ook nog gehad en over die ouders hebben we het.

quote:
(en nee, daarmee zeg ik niet dat elke verandering ook een verbetering is maar in dit geval wel).
[..]
Waarom kom je toch steeds met (ouders) 'overrulen'? Alsof ouders en school twee partijen zijn die lijnrecht tegenover elkaar staan, dat is in 9 van de 10 gevallen helemaal niet zo.

Ook op het gebied van seksuele voorlichting / educatie; menig ouder is dolblij dat de school deze verantwoordelijkheid op zich neemt.
Daarom is het heel belangrijk dat de school een taak van de ouders overneemt, ipv afneemt. De school moet aansluiting zoeken bij de ouders in deze, en dan ligt het voor veel scholen niet zo voor de hand om de radicalen van Rutgers in te huren.

quote:
Ik ben ben wel héél erg benieuwd wie jij dan wél deskundig acht op dat gebied want je hebt niet veel (zeg maar gerust: helemaal geen) vertrouwen in de leerkrachten op dat gebied. Alsof die maar wat aankwakkelen .... zonder zich in de pedagogiek en didactiek te hebben verdiept. Hoe kom je toch aan dat verwrongen beeld?
Ik zeg dat ze anders in de wedstrijd zitten en dat seksuele vorming en de rol van de school daarin maar heel beperkt onderwerp van deskundigheid is. Het is voor het grootste gedeelte een kwestie van persoonlijke levensbeschouwing en kijk op seksualiteit, maar ook op privacy en schaamte. Ik begrijp dat in de jaren 60 seksualiteit bespreekbaar gemaakt moest worden maar sommigen lijken te denken dat daarom nu alles met iedereen op elke leeftijd besproken moet worden. Daar verschillen de opvattingen over en dat staat los van deskundigheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217198497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb op vrij veel verschillende scholen gezeten, en die ten tijde van seksuele voorlichting was vrij progressief, maar een christelijke school en zeker niet uitzonderlijk. Daarna hebben we de jaren 90 en 00's ook nog gehad en over die ouders hebben we het.
[..]
Daarom is het heel belangrijk dat de school een taak van de ouders overneemt, ipv afneemt. De school moet aansluiting zoeken bij de ouders in deze, en dan ligt het voor veel scholen niet zo voor de hand om de radicalen van Rutgers in te huren.
[..]
Ik zeg dat ze anders in de wedstrijd zitten en dat seksuele vorming en de rol van de school daarin maar heel beperkt onderwerp van deskundigheid is. Het is voor het grootste gedeelte een kwestie van persoonlijke levensbeschouwing en kijk op seksualiteit, maar ook op privacy en schaamte. Ik begrijp dat in de jaren 60 seksualiteit bespreekbaar gemaakt moest worden maar sommigen lijken te denken dat daarom nu alles met iedereen op elke leeftijd besproken moet worden. Daar verschillen de opvattingen over en dat staat los van deskundigheid.
Je neemt weer het woord ‘radicalen’ in de mond over rutgers, echter zijn ze dat verre van. Maar wees eens specifiek (en geen kopie van CC sites), welke onderdelen en lesmaterialen (en wel juiste passages in de juiste context) zijn dan zo radicaal wat jou betreft? Want dat antwoord heb je nog niet gegeven.
pi_217201243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je bedoelt de ouders van nu? En in hoeverre verschillen die dan?
quote:
[..]
Nee hoor, de school bepaalt het onderwijskundig klimaat en beleid, niet de ouders! Dat geldt voor het gehele curriculum dus ook voor seksuele vorming.

De ouders hebben via de MR enige zeggenschap hierin. Als de school de MR mee heeft in hun keuze van de didactiek, dan staat het vast. Het staat ouders die het er daarna niet mee eens zijn vrij om een andere school voor hun kind te kiezen.

En wat er 'radicaal' is aan de Rutgers methode, daar ben je tot nu toe ook het antwoord op schuldig gebleven.
Edit: wat @inXs hierboven dus ook al opmerkt dus :Y
quote:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag wie dan (volgens jou) wél deskundig genoeg is om kennis over dit onderwerp over te brengen op kinderen (van welke leeftijd dan ook). Je draait er nu omheen :s)

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar jouw antwoord dáárop.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 27-03-2025 22:07:28 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:50:05 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217201319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:45 schreef r_one het volgende:
Nee hoor, de school bepaalt het onderwijskundig klimaat en beleid, niet de ouders! Dat geldt voor het gehele curriculum dus ook voor seksuele vorming.

De ouders hebben via de MR enige zeggenschap hierin. Als de school de MR mee heeft in hun keuze van de didactiek, dan staat het vast. Het staat ouders die het er daarna niet mee eens zijn vrij om een andere school voor hun kind te kiezen.
Het is wel een vrij hardnekkige denkfout dat ouders de klanten van de school zouden zijn en derhalve het beleid zouden moeten bepalen. Erg frustrerend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217201390
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is wel een vrij hardnekkige denkfout dat ouders de klanten van de school zouden zijn en derhalve het beleid zouden moeten bepalen. Erg frustrerend.
Van Weltschmerz bedoel je toch?

Toch niet van mij (omdat je mij quote)?

Ik vergelijk het wel eens met een restaurant: de bezoekers zijn inderdaad de klanten maar de chef kok bepaalt het menu, niet de klanten. Als het menu je niet past, ben je als 'klant' vrij om een tafeltje bij een concullega te boeken.
.
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:54:26 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217201401
Is dit die extreem conservatieve denktank?

Edit: oh ja, lekker weer

"Traditie, Familie en Privé-eigendom (TFP)
Stichting Civitas Christiana maakt deel uit van het internationale netwerk van zuster- en autonome organisaties ter verdediging van Traditie, Familie en Privé-eigendom (TFP)."

Wij zijn voor traditie, familie en kenkerveel spullen hebben _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:58:52 #96
346939 Janneke141
pi_217201497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Van Weltschmerz bedoel je toch?

Toch niet van mij (omdat je mij quote)?
Nee nee. In dit topic van Weltschmerz, en in mijn werk van een ouder of vijf per schooljaar.
pi_217201534
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee nee. In dit topic van Weltschmerz, en in mijn werk van een ouder of vijf per schooljaar.
Vijf Weltscherzjes per schooljaar dus.

(zie ook mijn edit/toevoeging)
.
  donderdag 27 maart 2025 @ 22:25:22 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217201874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef Fretwork het volgende:
Is dit die extreem conservatieve denktank?

Edit: oh ja, lekker weer

"Traditie, Familie en Privé-eigendom (TFP)
Stichting Civitas Christiana maakt deel uit van het internationale netwerk van zuster- en autonome organisaties ter verdediging van Traditie, Familie en Privé-eigendom (TFP)."

Wij zijn voor traditie, familie en kenkerveel spullen hebben _O-
Dat zeggen ze toch ivm het grote complot "you will own nothing and be happy"?
KuikenGuppy
pi_217202013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Je bedoelt de ouders van nu? En in hoeverre verschillen die dan?
Meer scholen zijn sindsdien net zo progressief geworden en het gros van die generatie die dus nu ouders zijn, zijn seksueel heel behoorlijk gevormd.

quote:

Dat is niet zo eenvoudig en dat is heel formalistisch en autoritair geformuleerd. Dat is gerechtvaardigd als het over rekenen gaat of zo, maar dit is geen terrein waarop de school het beter weet.

quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag wie dan (volgens jou) wél deskundig genoeg is om kennis over dit onderwerp over te brengen op kinderen (van welke leeftijd dan ook). Je draait er nu omheen :s)

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar jouw antwoord dáárop.
Mijn antwoord was dat daarin maar heel beperkte deskundigheid bestaat, en dat die zich zeker niet uitstrekt over wat het best is voor elk kind en onafhankelijk van alle overige vormende invloeden. Bij Rutgers zitten bijvoorbeeld heel veel mensen die graag over andermans seksleven praten, ook dat van kinderen. Er zijn ook mensen, ouders bijvoorbeeld, die wat meer hechten aan de initimiteit ervan, het een is niet per se beter dan het ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 29-03-2025 18:13:13 ]
pi_217202137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Meer scholen zijn sindsdien net zo progressief geworden en het gros van die generatie die dus nu ouders zijn, zijn seksueel heel behoorlijk gevormd.
Ik kan mij niet herinneren dat de lesmethodes in de jaren 90 en 00 zoveel beter waren. En het curriculum op het gebied van seksuele voorlichting al evenmin.

En ja, ik heb in die twee decennia meer scholen van binnen gezien dan jij.
quote:
[..]
Dat is niet zo eenvoudig en dat is heel formalistisch en autoriteit geformuleerd.
Wel ja :')

(het is de praktijk :{w )
quote:
Dat is gerechtvaardigd als het over rekenen gaat of zo, maar dit is geen terrein waarop de school het beter weet.
Maar Rutgers weet het wel beter!

En veel scholen maken daar weloverwogen dankbaar gebruik van. Dus ja, het is net zo gerechtvaardigd als elk ander schoolvak.
quote:
[..]
Mijn antwoord was dat daarin maar heel beperkte deskundigheid bestaat, en dat die zich zeker niet uitstrekt over wat het best is voor elk kind en onafhankelijk van alle overige vormende invloeden. Bij Rutgers zitten bijvoorbeeld heel veel mensen die graag over andermans seksleven praten, ook dat van kinderen. Er zijn ook mensen, ouders bijvoorbeeld, die wat meer hechten aan de initimiteit ervan, het een is niet per se beter dan het ander.
Wat een enorme lulkoek, wat een idiote veronderstellingen. Sorry hoor.

En nou weet ik, door je woordenbrij, nog steeds niet wie op basis van 'deskundigheid' dan wél kinderen het een en ander kan/mag bijbrengen want de scholen vallen af bij jou.
Mag ik, na 4x vruchteloos navragen, hieruit concluderen dat je die taak geheel bij de ouders wilt laten?
.
pi_217203543
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Dat is niet zo eenvoudig en dat is heel formalistisch en autoriteit geformuleerd. Dat is gerechtvaardigd als het over rekenen gaat of zo, maar dit is geen terrein waarop de school het beter weet.
[..]
Over dat laatste, heb je hier nu goede bronnen, feiten, etc voor? Het is een beetje als een kras op een langspeelplaat nu. Je roept van alles, maar toont niets aan. Hoe weet je dat ze daar graag over andermans sexleven praten? Heb je bewezen transscripties? Zijn er diverse klokkenluiders?

En dan nog overigens, ik kan jou betichten van precies hetzelfde: ‘hoe vaak jij wel niet laat blijken dat al dat progressieve en open sexleven van al die anderen erg storend buiten alle proporties is’. Dus ‘pot verwijt de ketel’.

En last but not least: het lespakket gaat over de intimiteit (dus het bij jezelf houden van de sexuele ontwikkeling, eigen regie, respect en al dat soort dingen < dus voor de 8e keer: waar ben je het nou niet mee eens, welke onderdelen zijn zo progressief en onwenselijk en extreem? Met bronnen uit het materiaal aub (en dus niet CC).
pi_217211431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 08:33 schreef inXs het volgende:

[..]
Over dat laatste, heb je hier nu goede bronnen, feiten, etc voor? Het is een beetje als een kras op een langspeelplaat nu. Je roept van alles, maar toont niets aan. Hoe weet je dat ze daar graag over andermans sexleven praten? Heb je bewezen transscripties? Zijn er diverse klokkenluiders?

En dan nog overigens, ik kan jou betichten van precies hetzelfde: ‘hoe vaak jij wel niet laat blijken dat al dat progressieve en open sexleven van al die anderen erg storend buiten alle proporties is’. Dus ‘pot verwijt de ketel’.

En last but not least: het lespakket gaat over de intimiteit (dus het bij jezelf houden van de sexuele ontwikkeling, eigen regie, respect en al dat soort dingen < dus voor de 8e keer: waar ben je het nou niet mee eens, welke onderdelen zijn zo progressief en onwenselijk en extreem? Met bronnen uit het materiaal aub (en dus niet CC).
En toen bleef het stil .......
.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 20:27:27 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217211614
quote:

[..]

En het vinden van je poepgaatje
pi_217216654
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 20:27 schreef damsco het volgende:

[..]
En het vinden van je poepgaatje
Nee hoor, staat er niet in :N

(die wist ik overigens met 3 jaar al te vinden, altijd handig na het schijten)
.
pi_217216765
Ik ging naar de middelbare school net toen de VHS banden aan het verdwijnen waren, maar scholen lopen altijd achter. Ik heb dus nog net heel wat prachtige jaren 80 seksuele voorlichtingsfilms gezien en echt nog niks van wat ik van lentekriebels heb gezien komt ook maar in de buurt van hoe expliciet die waren. Ouders hielden zich hier niet mee bezig en de leerlingen riepen om nog een film. Dit was op een christelijke school.

Ik vind het echt bizar hoe hysterisch een toch substantieel deel van mijn generatie is geworden met hun eigen kinderen.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:29:42 #106
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217216885
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:07 schreef r_one het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zeker wel. Met een spiegel je poepgaatje vinden. Was erg leuk om te doen met de klas.
pi_217217127
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:29 schreef damsco het volgende:

[..]
Zeker wel. Met een spiegel je poepgaatje vinden. Was erg leuk om te doen met de klas.
Zeker niet. Dat staat NIET in de lesmethode "Kriebels in je buik" :N

(dat jij dat met jullie klas dan wél deden, staat daar los van, daar kan Rutgers niks aan doen; wel mooi dat julllie ervan genoten hebben hoor, ben erg blij voor je :') )

[ Bericht 6% gewijzigd door r_one op 29-03-2025 10:57:05 ]
.
pi_217217216
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ging naar de middelbare school net toen de VHS banden aan het verdwijnen waren, maar scholen lopen altijd achter. Ik heb dus nog net heel wat prachtige jaren 80 seksuele voorlichtingsfilms gezien en echt nog niks van wat ik van lentekriebels heb gezien komt ook maar in de buurt van hoe expliciet die waren. Ouders hielden zich hier niet mee bezig en de leerlingen riepen om nog een film. Dit was op een christelijke school.

Ik vind het echt bizar hoe hysterisch een toch substantieel deel van mijn generatie is geworden met hun eigen kinderen.
Het is nog debieler, de hardste schreeuwers hebben niet eens kids. En de ouders die klagen; zijn opgejut door o.a. CC.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_217217266
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:56 schreef The-BFG het volgende:
Het is nog debieler, de hardste schreeuwers hebben niet eens kids.
Nou, sinds januari dit jaar heeft Baudet zijn tweede al.

(maar hém hoor je er nu niet meer over)
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:59:40 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:56 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het is nog debieler, de hardste schreeuwers hebben niet eens kids. En de ouders die klagen; zijn opgejut door o.a. CC.
Wat is CC?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217217277
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is CC?
Hele topic gelezen?

Wat zou het kúnnen zijn, denk je?
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:01:55 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217303
quote:

Dat nuanceert wel op zich.
Probleem is dat we geen referentiemateriaal hebben met preutse jaren 60/70/80
Maar in de jaren 80 had je toch niet dit soort informatievoorziening?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:02:46 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217314
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Hele topic gelezen?

Wat zou het kúnnen zijn, denk je?
Ik dacht eerst aan command and conquer
Die christelijke stichting dus.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 11:05:48 #114
5428 crew  miss_sly
pi_217217341
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat ze op de gemiddelde Nederlandse basisschool mete gebruikmaking van Engelstalige boekjes kleuters indoctrineren dat ze eigenlijk transgender zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:07:45 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217358
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij denkt dat ze op de gemiddelde Nederlandse basisschool mete gebruikmaking van Engelstalige boekjes kleuters indoctrineren dat ze eigenlijk transgender zijn?
Waaruit leid je dat af dat ik dat zou denken?

Ik post een nogal controversieel boekje dat in elk geval rond gaat op social media wat veel gebruikt wordt op scholen in Angelsaksische landen. Daar zullen ongetwijfeld Nederlandse equivalenten van zijn.

Probeer mij geen woorden in de mond te leggen.
pi_217217362
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Boekje aan mijn zoontje laten zien en nu is hij transgender geworden, bedankt hè.
pi_217217368
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:08 schreef Questular het volgende:

[..]
Boekje aan mijn zoontje laten zien en nu is hij transgender geworden, bedankt hè.
Heft-ie z'n poepgaatje al gevonden? :')
.
pi_217217374
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik dacht eerst aan command and conquer
Die christelijke stichting dus.
Of Carbon Copy
.
pi_217217414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Heft-ie z'n poepgaatje al gevonden? :')
Ik moet de spiegel nog even op de grond leggen.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 11:13:39 #120
5428 crew  miss_sly
pi_217217417
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik post een nogal controversieel boekje dat in elk geval rond gaat op social media wat veel gebruikt wordt op scholen in Angelsaksische landen. Daar zullen ongetwijfeld Nederlandse equivalenten van zijn.

Ongetwijfeld, maar je komt niet met een Nederlands exemplaar op de proppen?

En social media geloven over wat veelgebruikt is in deze discussie lijkt me minstens discutabel. Er gaat meer onzin dan waarheid rond.
pi_217217426
quote:
Daar zullen ongetwijfeld Nederlandse equivalenten van zijn.
Ik ben 'm nog niet tegengekomen

(en klaarblijkelijk Google ook niet)
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:16:07 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217445
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar je komt niet met een Nederlands exemplaar op de proppen?

En social media geloven over wat veelgebruikt is in deze discussie lijkt me minstens discutabel. Er gaat meer onzin dan waarheid rond.
Dat boekje bestaat en wordt gebruikt.
pi_217217448
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:13 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik moet de spiegel nog even op de grond leggen.
Ook leuk als gezinsactiviteit, als je dit weekend nog niks te doen had :+
.
pi_217217455
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Op de Nederlandse basisschool? :o :?
.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 11:17:21 #125
5428 crew  miss_sly
pi_217217458
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het zal zeker bestaan. En ongetwijfeld worden gebruikt. In je eerdere post werd het nog veel gebruikt in Angelsaksische landen op scholen.

Je draait.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:17:31 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217459
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ben 'm nog niet tegengekomen

(en klaarblijkelijk Google ook niet)
Even cookies resetten?
Letterlijk eerste hit:
https://www.gendi.nl/insp(...)ool-regenboogboeken/

search: transgender boeken school
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:17:54 #127
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217217464
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Zeker niet. Dat staat NIET in de lesmethode "Kriebels in je buik" :N

(dat jij dat met jullie klas dan wél deden, staat daar los van, daar kan Rutgers niks aan doen; wel mooi dat julllie ervan genoten hebben hoor, ben erg blij voor je :') )
Vreemd, wellicht hebben jullie ander lesmateriaal. Of je bent aan het trollen.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 11:18:00 #128
5428 crew  miss_sly
pi_217217465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Op de Nederlandse basisschool? :o :?
quote:

[..]

Dus echt van generlei belang voor Nederland.
pi_217217487
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even cookies resetten?
Letterlijk eerste hit:

Gendi =/= Rutgers.

En:
quote:
Lhbti+ -boekenlijsten basisonderwijs
Boekenlijst tot 7 jaar – Queerkinderboeken.nl (COC)
Boeken over thema Diversiteit (primair onderwijs) – Catalogus Bibliotheek Gelderland Zuid. Binnen het thema diversiteit kun je filteren op bijvoorbeeld twee vaders, anders zijn, homoseksualiteit, lhbtiq+.
Op queerkinderboeken.nl vind je Boekenlijst tot 7 jaar en een Boekenlijst 7 tot 11 jaar.
Bekijk de boekenlijst van SchoolsOUT.
Het COC heeft een boekenlijst gemaakt voor het basisonderwijs: Boekenlijst COC
Een boekenlijst vol keuzevrijheid – Worden Wie Je Bent.
Regenboogboeken – Overzicht van boeken met een lhbti+ thema, meestal voorzien van educatief materiaal (Gendi).
waaro ?
.
pi_217217496
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:17 schreef damsco het volgende:

[..]
Vreemd, wellicht hebben jullie ander lesmateriaal. Of je bent aan het trollen.
Ik denk eerder dat jij de troll bent.
Er is maar één methode "Kriebels in je buik" (behoudens de SO versie maar daar staat het evenmin in)

Maar het staat je vrij om een link te posten waaruit mijn ongelijk (en jouw gelijk) blijkt.
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:24:02 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217508
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Gendi =/= Rutgers.

En:
[..]
waaro ?
Dat zijn letterlijk boeken uit mijn voorbeeld.
pi_217217515
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even cookies resetten?
Letterlijk eerste hit:

En wat is er mis mee, moeten we homoseksualiteit en transgenders weer raar gaan vinden en de pispaaltjes van de klas worden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:24:46 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217517
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar het staat je vrij om een link te posten waaruit mijn ongelijk (en jouw gelijk) blijkt.
Moet je wel in staat zijn om te zien dat je zelf (on)gelijk zou hebben. Tot hiertoe vind ik jou niet uitblinken in begrijpend en doortastend lezen ;)
pi_217217527
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Moet je wel in staat zijn om te zien dat je zelf (on)gelijk zou hebben. Tot hiertoe vind ik jou niet uitblinken in begrijpend en doortastend lezen ;)
Nou ja, ik was niet degene die het stelde he ;)
.
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 11:26:12 #135
5428 crew  miss_sly
pi_217217531
quote:

[..]
Toon dan eens exact zo’n boekje in het Nederlands.
pi_217217535
quote:

[..]
En die staan in de schoolbibliotheek op de basisschool? Denk je dat nou echt serieus?

Ik zie eigenlijk hoofdzakelijk boeken over H en L staan maar nog geen T.

[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 29-03-2025 11:33:53 ]
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:30:05 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217217566
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zal zeker bestaan. En ongetwijfeld worden gebruikt. In je eerdere post werd het nog veel gebruikt in Angelsaksische landen op scholen.

Je draait.
Ik draai niet. Maar jij snapt het niet.
pi_217217617
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:26 schreef r_one het volgende:
Ik zie eigenlijk hoofdzakelijk boeken over H en L staan maar nog geen T.
Ik kennelijk ook niet.

Een directe link naar zo'n boek misschien handig voor onze domme geesten?
.
pi_217217672
quote:

[..]
[ afbeelding ]
De enige momenten dat ik dit soort marginale boekjes tegenkom is als rechtse mensen in de morele paniek geschoten zijn.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 11:51:06 #140
346939 Janneke141
pi_217217727
Speelkwartier in het basisschooltopic.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 12:00:57 #141
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217217820
quote:

[..]
Er is maar één methode "Kriebels in je buik" (behoudens de SO versie maar daar staat het evenmin in)

Een troll dus, goed om te weten
pi_217217846
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar leg eens uit, wat is er nou precies mis met dat boekje?
pi_217219142
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 12:00 schreef damsco het volgende:

[..]
Een troll dus, goed om te weten
quote:
Je kunt het niet hè :')
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:29 schreef damsco het volgende:

[..]
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:58:29 #144
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217220151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Je kunt het niet hè :')
[..]

Jawel, heb het plaatje eerder al gedeeld. Toon jij maar aan dat het niet zo is.
pi_217221009
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:58 schreef damsco het volgende:

[..]
Jawel, heb het plaatje eerder al gedeeld. Toon jij maar aan dat het niet zo is.
Ah, in deeltje #1 zie ik; ik neem aan dat je hierop doelt:
damsco in NWS / Kenniscentrum Rutgers sleept Civitas Christiana voor de rechter

Die komt dus (zonder dollen of trollen) NIET uit "Kriebels in je buik" :N
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 17:39:50 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217221128
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:07 schreef r_one het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jawel hoor...

https://www.kriebelsinjeb(...)web/client/?id=3#132
KuikenGuppy
pi_217221192
quote:
Nee hoor.

Da's toch niet het plaatje van Damsco?!
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:35:06 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217221586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 17:46 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee hoor.

Da's toch niet het plaatje van Damsco?!
Nee, maar wel uitleg waar je poepgaatje zit.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:50:28 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217221797
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
En dat mag niet omdat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217221811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de lesmethodes in de jaren 90 en 00 zoveel beter waren. En het curriculum op het gebied van seksuele voorlichting al evenmin.

En ja, ik heb in die twee decennia meer scholen van binnen gezien dan jij.
Maar het gaat niet om jou he? Vraag het de ouders eens zou ik zeggen, zonder autoritair te doen.

quote:
Maar Rutgers weet het wel beter!

En veel scholen maken daar weloverwogen dankbaar gebruik van. Dus ja, het is net zo gerechtvaardigd als elk ander schoolvak.
Nee, er is niet één juiste opvatting op wat elk kind op welke leeftijd over seksualiteit moet leren en zelfs door relatieve onbekenden seksueel gevormd moet worden. De biologie ervan is net als elk ander schoolvak, de rest is vooral een persoonlijke voorkeur dan wel overtuiging.

En nou weet ik, door je woordenbrij, nog steeds niet wie op basis van 'deskundigheid' dan wél kinderen het een en ander kan/mag bijbrengen want de scholen vallen af bij jou.
Mag ik, na 4x vruchteloos navragen, hieruit concluderen dat je die taak geheel bij de ouders wilt laten?

[/quote]
Nee, ik zeg dat op de biologie na de school dat namens de ouders kan doen, maar dan moet het wel in harmonie met de ouders en het deel van de seksuele vorming waarin zij voorzien. .Als je dat als school niet kunt moet je het bij de biologie daarvan laten. Een derde als Rutgers inhuren en je verschuilen achter hun autoriteit gaat ook niet op want hun inhoudelijke deskundigheid is ook maar relatief.

quote:

[..]
Klokkenluiders? Ik zeg niet dat Rutgers iets doet wat niet mag, ik heb niks tegen het bestaan van een club als Rutgers, maar het is een actiegroep aan de ene kant van het spectrum. Het is niet opgericht of ingericht als organisatie om lespakketten te maken voor alle kinderen namens alle ouders. Ik ken Rutgers nog wel van vroeger, in de discussie van vorig jaar heb ik wat opgezocht en geconstateerd dat ze nog steeds aan het ene uiteinde van mogelijke (de respectabele dan) kijken op seksualiteit zitten.

quote:
Neuh, ik ben zelf vrij progressief daarin. Je bent weer een imaginaire uiterst conservatieve vijand aan het creeeren omdat je niet de argumenten hebt tegen genuanceerd standpunten die afwijken van de jouwe.
quote:
Het klassikaal behandelen en het kind vragen naar eigen gevoelens en ervaringen is zelf al een doorbreking van die intimiteit, net zoals de leeftijd waarop het onderwerp aan bod komt ook al een inbreuk kan zijn op wat de ouders in gedachten hadden wat befteft het juiste moment.

quote:

[..]
[ afbeelding ]
De jaren 60,70 en 80 waren helemaal niet preuts. Er was nog wel preutse seksuele voorlichting maar de progressiefsten doen graag alsof iedereen die ze wat te ver vindt gaan van de zwarte kousenkerk is zodat ze hun visie niet tov redelijke mensen hoeven verdedigen, omdat ze dat vaak niet kunnen. Dus mijn vraag blijft, wat was er nou zo verkeerd met de seksuele voorlichting op redelijke progressieve scholen in de jaren 80 en 90 dat het allemaal anders moest? Waarom het anders moet dan op het Gomarus college in de jaren 50 snap ik ook wel, maar dat is helemaal niet aan de orde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:24 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En wat is er mis mee, moeten we homoseksualiteit en transgenders weer raar gaan vinden en de pispaaltjes van de klas worden.
Homoseksualiteit en transgenders gelijkstellen is voor heel veel redelijke mensen ook al een stap te ver. Ja het komt voor, nee, je van het andere geslacht voelen dan je lichaam is is niet wenselijk en dat moet niet gevoed worden. Het kan namelijk een heftige psychische aandoening zijn met forse negatieve gevolgen voor lichaam en geest. Homo ouders en meeroudergezinnen zijn de meningen ook sterk over verdeeld.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:04:06 #151
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217221972
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat mag niet omdat?
Wie zegt dat dan?
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 19:04:37 #152
5428 crew  miss_sly
pi_217221975
quote:

[..]
En uitleg waar je poepgaatje is is hetzelfde als klassikaal met een spiegeltje je eigen poepgaatje gaan zoeken?

Ik vind het bovendien behoorlijk belangrijk dat ze alle gaatjes leren kennen en benoemen. Hoeveel mannen niet weten dat het plasgaatje en het menstruatie/baby/neukgaatje bij een vrouw twee verschillende gaatjes zijn is schrikbarend.
pi_217222193
quote:

[..]
Maar niet klassikaal met spiegels op speurtocht gaan naar je poepgaatje.

Ik geloof ook niet dat er iemand (op CC na dan want die kuist alles :') ) bezwaar kan hebben tegen de puur anatomische benadering die jij postte. Maar dat is niet waar @damsco op doelde.

[ Bericht 10% gewijzigd door r_one op 29-03-2025 19:38:17 ]
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:42:19 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217222288
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En uitleg waar je poepgaatje is is hetzelfde als klassikaal met een spiegeltje je eigen poepgaatje gaan zoeken?

Ik vind het bovendien behoorlijk belangrijk dat ze alle gaatjes leren kennen en benoemen. Hoeveel mannen niet weten dat het plasgaatje en het menstruatie/baby/neukgaatje bij een vrouw twee verschillende gaatjes zijn is schrikbarend.
Nou dan heb ik nieuws voor je: dat vind ik ook.
Met dat soort kennis is niks mis.
Ook normaal om te bespreken. Denk dat de meesten dat wel vinden.
pi_217222316
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar het gaat niet om jou he? Vraag het de ouders eens zou ik zeggen, zonder autoritair te doen.
Je mist het punt. Volledig.

Draai draai :s)
quote:
[..]
Nee, er is niet één juiste opvatting op wat elk kind op welke leeftijd over seksualiteit moet leren en zelfs door relatieve onbekenden seksueel gevormd moet worden. De biologie ervan is net als elk ander schoolvak, de rest is vooral een persoonlijke voorkeur dan wel overtuiging.
Ja, de leerkracht is een relatief onbekende :')

Die ziet het kind meer uren per dag dan de eigen ouders maar soit
quote:

Nee, ik zeg dat op de biologie na de school dat namens de ouders kan doen, maar dan moet het wel in harmonie met de ouders en het deel van de seksuele vorming waarin zij voorzien. .Als je dat als school niet kunt moet je het bij de biologie daarvan laten.
Ah, jij opteert voor een sanctie door de Onderwijsinspectie?
quote:
Een derde als Rutgers inhuren en je verschuilen achter hun autoriteit gaat ook niet op want hun inhoudelijke deskundigheid is ook maar relatief.
Flauwekul. Gewoon, flauwekul.

Ik kan je echt niet meer serieus nemen.
.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 20:05:01 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217222478
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat mag niet omdat?
Punt is dat er beweerd werd dat het poepgaatje geen onderdeel van lentekriebels was, maar dat is het dus wel.
Misschien niet op de manier die eerder gepost was, maar het staat er dus wel in.
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 29 maart 2025 @ 20:10:56 #157
5428 crew  miss_sly
pi_217222526
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 20:05 schreef Burdie het volgende:

[..]
Punt is dat er beweerd werd dat het poepgaatje geen onderdeel van lentekriebels was, maar dat is het dus wel.
Misschien niet op de manier die eerder gepost was, maar het staat er dus wel in.
En terecht.

Het ging juist om de manier waarop werd geclaimd: klassikaal met een spiegeltje op zoek naar je poepgaatje. Geen onderdeel van Lentekriebels.
pi_217224314
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 20:05 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dát heb ik nooit beweerd :N

Punt is dat er stond "Het vinden van je poepgaatje" en in deeltje #1 werd al geïllustreerd aangegeven hóe: klassikaal met spiegels. Dáárvan heb ik beweerd dat dát geen onderdeel van de methode "Kriebels in je buik" is (en dat klopt).

Dat is dus heel wat anders dan het "Het benoemen van het poepgaatje" op een anatomisch werkblad. Dat was op dat moment helemaal geen onderwerp van discussie (maar kwam jij opeens mee, later, in reactie op).

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 29-03-2025 23:41:33 ]
.
pi_217225376
quote:
ik zat in de jaren 90 en begin 00 op school, net voor en net na de opkomst van dvd's en heb geen 1 expliciete video gezien toen.

dit was op een openbare basisschool en openbare middelbare school

het is een wonder dat ik in de brug- of 2de klas enkele lessen over seksualiteit kreeg

om even verschil per scholen aan te geven, ik ben grote voorstander van het hele lentekriebels gebeuren verder :s)

[ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 30-03-2025 08:01:02 ]
pi_217226492
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Homoseksualiteit en transgenders gelijkstellen is voor heel veel redelijke mensen ook al een stap te ver. Ja het komt voor, nee, je van het andere geslacht voelen dan je lichaam is is niet wenselijk en dat moet niet gevoed worden. Het kan namelijk een heftige psychische aandoening zijn met forse negatieve gevolgen voor lichaam en geest. Homo ouders en meeroudergezinnen zijn de meningen ook sterk over verdeeld.
Ik zou extreem religieuze mensen, of extreem rechtse lui; nou niet echt redelijk noemen.

Tevens nog niet zolang geleden zetten we homoseksualiteit ook als psychische stoornis weg. Je denkwijze is dus vrij ouderwets. Waarbij de wetenschap ook nog eens meer en meer duidelijk heeft, dat het echt veel meer is dan een psychische stoornis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')