En uitleg waar je poepgaatje is is hetzelfde als klassikaal met een spiegeltje je eigen poepgaatje gaan zoeken?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, maar wel uitleg waar je poepgaatje zit.
Maar niet klassikaal met spiegels op speurtocht gaan naar je poepgaatje.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, maar wel uitleg waar je poepgaatje zit.
Nou dan heb ik nieuws voor je: dat vind ik ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En uitleg waar je poepgaatje is is hetzelfde als klassikaal met een spiegeltje je eigen poepgaatje gaan zoeken?
Ik vind het bovendien behoorlijk belangrijk dat ze alle gaatjes leren kennen en benoemen. Hoeveel mannen niet weten dat het plasgaatje en het menstruatie/baby/neukgaatje bij een vrouw twee verschillende gaatjes zijn is schrikbarend.
Je mist het punt. Volledig.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om jou he? Vraag het de ouders eens zou ik zeggen, zonder autoritair te doen.
Ja, de leerkracht is een relatief onbekendequote:[..]
Nee, er is niet één juiste opvatting op wat elk kind op welke leeftijd over seksualiteit moet leren en zelfs door relatieve onbekenden seksueel gevormd moet worden. De biologie ervan is net als elk ander schoolvak, de rest is vooral een persoonlijke voorkeur dan wel overtuiging.
Ah, jij opteert voor een sanctie door de Onderwijsinspectie?quote:Wat een enorme lulkoek, wat een idiote veronderstellingen. Sorry hoor.
En nou weet ik, door je woordenbrij, nog steeds niet wie op basis van 'deskundigheid' dan wél kinderen het een en ander kan/mag bijbrengen want de scholen vallen af bij jou.
Mag ik, na 4x vruchteloos navragen, hieruit concluderen dat je die taak geheel bij de ouders wilt laten?
Nee, ik zeg dat op de biologie na de school dat namens de ouders kan doen, maar dan moet het wel in harmonie met de ouders en het deel van de seksuele vorming waarin zij voorzien. .Als je dat als school niet kunt moet je het bij de biologie daarvan laten.
Flauwekul. Gewoon, flauwekul.quote:Een derde als Rutgers inhuren en je verschuilen achter hun autoriteit gaat ook niet op want hun inhoudelijke deskundigheid is ook maar relatief.
Punt is dat er beweerd werd dat het poepgaatje geen onderdeel van lentekriebels was, maar dat is het dus wel.quote:
En terecht.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Punt is dat er beweerd werd dat het poepgaatje geen onderdeel van lentekriebels was, maar dat is het dus wel.
Misschien niet op de manier die eerder gepost was, maar het staat er dus wel in.
Dát heb ik nooit beweerdquote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Punt is dat er beweerd werd dat het poepgaatje geen onderdeel van lentekriebels was, maar dat is het dus wel.
Misschien niet op de manier die eerder gepost was, maar het staat er dus wel in.
ik zat in de jaren 90 en begin 00 op school, net voor en net na de opkomst van dvd's en heb geen 1 expliciete video gezien toen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ging naar de middelbare school net toen de VHS banden aan het verdwijnen waren, maar scholen lopen altijd achter. Ik heb dus nog net heel wat prachtige jaren 80 seksuele voorlichtingsfilms gezien en echt nog niks van wat ik van lentekriebels heb gezien komt ook maar in de buurt van hoe expliciet die waren. Ouders hielden zich hier niet mee bezig en de leerlingen riepen om nog een film. Dit was op een christelijke school.
Ik zou extreem religieuze mensen, of extreem rechtse lui; nou niet echt redelijk noemen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Homoseksualiteit en transgenders gelijkstellen is voor heel veel redelijke mensen ook al een stap te ver. Ja het komt voor, nee, je van het andere geslacht voelen dan je lichaam is is niet wenselijk en dat moet niet gevoed worden. Het kan namelijk een heftige psychische aandoening zijn met forse negatieve gevolgen voor lichaam en geest. Homo ouders en meeroudergezinnen zijn de meningen ook sterk over verdeeld.
Kreeg je niet tijdens biologie 1 les over voortplantingsorganen en 1 les met een video over veilige seks en ook wel een stukje over beiden moeten het willen enzo?quote:Op zondag 30 maart 2025 07:53 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zat in de jaren 90 en begin 00 op school, net voor en net na de opkomst van dvd's en heb geen 1 expliciete video gezien toen.
dit was op een openbare basisschool en openbare middelbare school
het is een wonder dat ik in de brug- of 2de klas enkele lessen over seksualiteit kreeg
om even verschil per scholen aan te geven, ik ben grote voorstander van het hele lentekriebels gebeuren verder![]()
nog steeds, helaas. er is weerstand tegen het wetsvoorstel om homogenezing te verbieden.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:20 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik zou extreem religieuze mensen, of extreem rechtse lui; nou niet echt redelijk noemen.
Tevens nog niet zolang geleden zetten we homoseksualiteit ook als psychische stoornis weg. Je denkwijze is dus vrij ouderwets. Waarbij de wetenschap ook nog eens meer en meer duidelijk heeft, dat het echt veel meer is dan een psychische stoornis.
biologie les wel over de voortplantingsorganen, de rest kwam echt pas de 2de klasquote:Op zondag 30 maart 2025 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kreeg je niet tijdens biologie 1 les over voortplantingsorganen en 1 les met een video over veilige seks en ook wel een stukje over beiden moeten het willen enzo?
Ik ook niet. Het is prima om te weten hoe geslachtsorganen werken en hoe dat leidt tot kinderen. Maar het heeft mij totaal niet gevormd in de zij van dat ik seksuele grenzen heb leren herkennen bij mezelf of anderen. Ik heb er geen zak aan gehad. En in dat opzicht vraag ik me ook wel af hoe zinvol Lentekriebels is. Draagt het bij aan homo-acceptatie?quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
biologie les wel over de voortplantingsorganen, de rest kwam echt pas de 2de klas
en dat was ook puur over condooms o.a.
echt veel dingen heb ik niet op school geleerd![]()
Ik ben van '77. Wij kregen een paar keer, ik geloof vanaf groep 5, seksuele voorlichting. Daar mochten toen een paar grefo-kinderen niet bij zijn. Daar werd wat van gevonden.quote:Op zondag 30 maart 2025 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik kreeg in groep 8 seksuele voorlichting. De eerste les liet de leraar ons alle sekswoorden die we kenden op het brod schrijven, en gingen we die woord voor woord bespreken.
De lessen daarna maakte hij zich er met een Jantje van Leiden van af door ons oude School-TV banden te laten kijken.
Goh zeg, welke berichtgeving zou dit zijn?quote:angst, culturele achtergrond, geloofsovertuiging, berichtgeving vanuit de media en dat ouders hun kind te jong vinden
Ja meisjes werden alleen in het verleden ongesteld.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:10 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dit is het verleden een zaak geweest, al zou dit nog steeds kunnen spelen.
Meisje was opeens ongesteld, moest gebeurd zijn op weg naar school, want thuis was er nog niets aan de hand volgens getuigenis A, maar meisje was het ook maar één keer volgens de getuigenis van de onderwijzer, getuige B.
Ook de scholen die niet meedoen aan Lentekriebels zijn verplicht onderwijs te geven over seksualiteit. Dit gebeurd dan het hele jaar door. Dan kraait er niemand naarquote:Op maandag 31 maart 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rlichting~afe114bfd/
46% van de scholen ervaart inmiddels gedoe. In 2022 was dit nog 19%. Het aantal scholen dat meedoet is gedaald van 43 naar 36% vergeleken met 2022.
Redenen gedoe:
[..]
Goh zeg, welke berichtgeving zou dit zijn?
Helaas niet. Die Lentekriebels zijn de culminatie, maar ook tegen overige voorlichting is toenemende weerstand. Volgens mij staat dat ook in het artikel:quote:Op maandag 31 maart 2025 10:24 schreef June. het volgende:
[..]
Ook de scholen die niet meedoen aan Lentekriebels zijn verplicht onderwijs te geven over seksualiteit. Dit gebeurd dan het hele jaar door. "Dan kraait er niemand naar"
quote:Bijna de helft van de basisscholen (46 procent) heeft het afgelopen jaar weerstand gekregen van ouders bij seksuele voorlichting aan de leerlingen. Dat komt naar voren uit een onderzoek van kenniscentrum Rutgers en DUO Onderwijsonderzoek & Advies.
...
Het onderzoek is gehouden in aanloop naar de Week van de Lentekriebels
Ik zie nergens dat er tegen de overige voorlichting toenemende weerstand is. Of naja, waarschijnlijk zal dat ook zo zijn, maar stuk moeilijker te peilen want waarschijnlijk wordt het gewoon niet actief gecommuniceerd.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:27 schreef Qarrad het volgende:
Helaas niet. Die Lentekriebels zijn de culminatie, maar ook tegen overige voorlichting is toenemende weerstand. Volgens mij staat dat ook in het artikel:
Maar als dat zo is, dan is dat toch niet uitsluitend het werk van Civitas Christiana? Of protesteren zij het hele jaar door tegen seksualiteit op school? Ik zie op hun website alleen de campagne tegen Lentekriebels.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helaas niet. Die Lentekriebels zijn de culminatie, maar ook tegen overige voorlichting is toenemende weerstand. Volgens mij staat dat ook in het artikel:
[..]
quote:Op sociale media ging veel materiaal rond, maar dat kwam lang niet allemaal uit deze methode.
Nee, het is niet uitsluitend Civitas Christiana. Er is een hele beweging actief het hele jaar door op diverse continenten en cultuur/religie is ook niet iets wat alleen in de lente de kop opsteekt.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Maar als dat zo is, dan is dat toch niet uitsluitend het werk van Civitas Christiana? Of protesteren zij het hele jaar door tegen seksualiteit op school? Ik zie op hun website alleen de campagne tegen Lentekriebels.
Het draagt sowieso bij aan veiligheid voor kinderen. Dat men tegenwoordig wel leert wat grenzen zijn en hoe die aan te geven, vind ik alleen maar een goed ding. En dat kan en zal zeker ook bijdragen aan homo-acceptatie inderdaad.quote:Op zondag 30 maart 2025 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het is prima om te weten hoe geslachtsorganen werken en hoe dat leidt tot kinderen. Maar het heeft mij totaal niet gevormd in de zij van dat ik seksuele grenzen heb leren herkennen bij mezelf of anderen. Ik heb er geen zak aan gehad. En in dat opzicht vraag ik me ook wel af hoe zinvol Lentekriebels is. Draagt het bij aan homo-acceptatie?
Kanjertraining vind ik wel echt iets waar kleinere kinderen effectief iets mee kunnen. Stop, hou op, ik vind het niet leuk zegt mijn zoontje van 4 al.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |