quote:Met scherpe monologen, diepgravende verhalen en ludieke sketches bieden Arjen Lubach en zijn team een kritische blik op politiek, media en maatschappij. Gasten, muziek en comedy vormen de basis van de show, waarin een mix van inhoud en entertainment elke aflevering voor zowel verdieping als vermaak zorgt.
Lubach is vanaf maandag 24 maart elke maandag tot en met donderdag om 22.00 uur te zien bij RTL 4. Lubach heeft zijn team van De Avondshow met Arjen Lubach meegenomen naar RTL. De producent is Human Factor. Van 2022 tot 2024 maakte de presentator zes seizoenen van De Avondshow met Arjen Lubach voor de VPRO op NPO 1. Daarvoor maakte het team van Lubach vanaf 2014 de wekelijkse show Zondag met Lubach.
https://www.broadcastmaga(...)-van-start-op-rtl-4/
quote:https://www.rtl.nl/boulev(...)euw-programma-lubach
De Britse acteur en schrijver Stephen Fry is woensdag te gast in het nieuwe RTL-programma Lubach. Fry is te gast om te praten over zijn boek Odyssee, waarin hij het laatste deel van het beroemde verhaal van Homeros hervertelt
"Ik ben zeer vereerd met zijn bezoek", laat Lubach weten. "Al jaren geldt: als Fry spreekt, dan luister ik. Ook wel eens leuk om dat op één meter afstand te doen."
Arjen Lubach maakte begin november bekend dat hij en zijn hele team na tien jaar de overstap maakten naar RTL. Maandagavond is de eerste uitzending van zijn nieuwe programma. Lubach is iedere maandag tot en met donderdag te zien op RTL 4.
Daar snap ik echt niets van. Bij de NPO zapten mensen al weg bij de gasten en de gescripte gesprekjes, nu gaan ze een schrijver bij uitnodigen als ze bij RTL zitten.quote:
lijkt mij ook niet zo boeiendquote:Op zondag 23 maart 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
[..]
Daar snap ik echt niets van. Bij de NPO zapten mensen al weg bij de gasten en de gescripte gesprekjes, nu gaan ze een schrijver bij uitnodigen als ze bij RTL zitten.
Die vent zat laatst bij ‘dit was het nieuws’ zonder autocue en zijn team kwam er naganoeg niets grappigs uit zijn mond (of überhaupt iets uit zijn mond). Dat zegt wel iets over hoe hij echt isquote:Op zondag 23 maart 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
[..]
Daar snap ik echt niets van. Bij de NPO zapten mensen al weg bij de gasten en de gescripte gesprekjes, nu gaan ze een schrijver bij uitnodigen als ze bij RTL zitten.
Hij heeft zijn ziel verkocht aan de commerciëlen voor het grote geld, dat zegt ook hoe hij echt is. Ik vraag me af in hoeverre zijn team ook een salarisverhoging heeft gekregen.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:04 schreef FrenchDuck het volgende:
[..]
Die vent zat laatst bij ‘dit was het nieuws’ zonder autocue en zijn team kwam er naganoeg niets grappigs uit zijn mond (of überhaupt iets uit zijn mond). Dat zegt wel iets over hoe hij echt is
Stephen Fry spreekt natuurlijk ook geen Nederlands, ik denk dat het daar door kwam.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:04 schreef FrenchDuck het volgende:
[..]
Die vent zat laatst bij ‘dit was het nieuws’ zonder autocue en zijn team kwam er naganoeg niets grappigs uit zijn mond (of überhaupt iets uit zijn mond). Dat zegt wel iets over hoe hij echt is
komt wel reclame bij lubach, hij zei dat hij het chill vond kon die even lekker gek doen met publiekquote:Op zondag 23 maart 2025 11:00 schreef Farenji het volgende:
DWHN heeft het ooit ook eventjes op rtl geprobeerd maar die waren dolblij toe ze weer terug naar de npo mochten. Volgens mij hadden zij ook nog een deal dat er geen reclame tussendoor zou komen. Betwijfel of Lubach die deal ook heeft.
Ja hij vindt dat vast leuk (net als het extra salaris) maar reclameblokken tussendoor vind ik als kijker een totale afknapper.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:01 schreef Paul het volgende:
[..]
komt wel reclame bij lubach, hij zei dat hij het chill vond kon die even lekker gek doen met publiek
Hij moet wel een heel team betalen en YT heeft nogal de neiging om de contentmakers steeds minder te betalen. Ik vrees dat het Nederlandse kijkerspotentieel veel te laag is voor een dergelijke productie.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom niet gewoon Youtube only? Lubach haalt er meer dan genoeg views voor om er op die manier flink mee te verdienen. Totaal nutteloos voor hem met zijn bereik en succes om nog op de "gewone" tv te zitten. Bij de commerciëlen beperkt hij ook nog eens enorm zijn bereik omdat zijn publiek daar veel minder zit dan bij de publieke omroep. Je kan tegenwoordig met Youtube ook gewoon stinkend rijk worden en hij heeft er de views voor.
Tenzij alles naast RTL ook gewoon op Youtube verschijnt... dan heb ik niks gezegd en is het een dubbele cashgrab voor hem en zijn team. Maar ben bang dat het een Videoland of RTL XL dingetje wordt.
Ricky Gervais in Curb Your Enthusiasm tegen Larry David over Seinfeld: “I love the laugh track on it, reminds you when to laugh.”quote:
Kan een tweede Nederland second viral wordenquote:
Dick betekent lul, haha... een beetje te makkelijk vind ik.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan een tweede Nederland second viral worden
Zwakzinnig Amerika gaat hier moeiteloos goed opquote:Op maandag 24 maart 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dick betekent lul, haha... een beetje te makkelijk vind ik.
Elke uitzendingquote:
Dit, het is gewoon hetzelfde programmaquote:
Dankuwelquote:Op maandag 24 maart 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit, het is gewoon hetzelfde programma
Ik keek alleen wat stukjes op YT en nooit hele uitzendingen.quote:
Catshuis>pussyhouse.quote:
Dat sloeg nergens op.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:01 schreef luxerobots het volgende:
Zitten jullie ook op buienradar met een keelpastille?
Ook geen verrassing toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:04 schreef Aberkullie het volgende:
Gewoon een voortzetting van de Avondshow maar dan met reclame. Ik zal waarschijnlijk wel blijven kijken maar echt een verbetering is het niet.
Over een week of drie zijn de kijkcijfers wel interessant om te weten, een eerste avond met ook nog ontzettend veel reclame vooraf op bushokjes e.d. zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:07 schreef Mike het volgende:
Lubach was gisteren, na het Journaal, het best bekeken programma van de avond: 1.279.000 kijkers.
Normaal gesproken zakt het sowieso wat in vanavond omdat er een zwak programma voor zit itt gisteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:15 schreef 215 het volgende:
[..]
Over een week of drie zijn de kijkcijfers wel interessant om te weten, een eerste avond met ook nog ontzettend veel reclame vooraf op bushokjes e.d. zegt niet zoveel.
Nee maar ik dacht een leuke nieuwe rubriek ofzoquote:
Bij Jinek gaf Lubach aan dat de donderdag ingeruimd zal worden voor een uitdieping van een onderwerp, zoals ze dat ook deden bij Zondagavond bij Lubach.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee maar ik dacht een leuke nieuwe rubriek ofzo
Slim aangepakt van Rtlquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat sloeg nergens op.
Bij Eva zei die dat die had afgedwongen dat er geen mede mogelijk gemaakt reclame vlak voor zijn programma zou zitten, omdat die echt onafhankelijk wou zijn. Nu hebben ze dat opgelost door 'lubach wordt mede mogelijk gemaakt door' te vervangen door 'de late avond op RTL wordt mede mogelijk gemaakt door'
Hebben dan ook pas 30k subs. Mensen moeten het nieuwe kanaal nog vindenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:57 schreef 215 het volgende:
De kijkcijfers op you Tube zijn niet geweldig met 89k voor Dick-tator, 53k voor het cellentekort en slechts 33k voor Cruijff. Nou kan dat nog wel bijtrekken en ook is het niet echt vergelijkbaar met andere YT producties omdat dit niet exclusief YT is.
Ja, heeft ook met het algoritme van youtube te maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hebben dan ook pas 30k subs. Mensen moeten het nieuwe kanaal nog vinden
Elke keer als de lachband/klappen kwam hoorde ik 3 seconden bijna niks van Arjen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:57 schreef Näsenbar het volgende:
Ik had het idee dat het ook niet helemaal lekker zat met het geluid? Omgevingsgeluiden en muziek veel te hard vergeleken met de gesproken teksten?
Ik blijf het vooral bizar vinden dat er elke avond zoveel publiek zit in de studio (er is een wachtlijst). Voor die 25 minuten op tv en waarschijnlijk 1,5 uur opname ivm.l geknip en gestuntel. Het is maar waar je zin in hebt. Overigens duurde de break nu nog maar 4 minuten. Een reguliere break bij RTL is 8 minuten. Dat is voor het programma wellicht te lang dus als ze veel 'mede mogelijk gemaakt' verkopen kan een korte break. Dan moet je na de break wel een heel interessant onderwerp hebben of even snel je tanden alvast gaan poetsen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:04 schreef Aberkullie het volgende:
Gewoon een voortzetting van de Avondshow maar dan met reclame. Ik zal waarschijnlijk wel blijven kijken maar echt een verbetering is het niet.
Ik ook, zo afgezaagd zijn die simpele grappen op achtjarig niveau om een voornaam, in dit geval van D, Schoof.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dick betekent lul, haha... een beetje te makkelijk vind ik.
Ziedend!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:29 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een rukprogramma zeg..
Betaalt RTL4 zoveel om hem te halen?
Bij de CO moeten ze toch wel weten dat mensen van de PO bijna nooit succes hebben bij hun overstap naar de CO....
Beetje flauw ja.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:54 schreef Evangelion het volgende:
1 april grappen voor 1 april.
Sowieso 1 april grappen eigenlijk. Nooit leuk geweest.
ver onder de maat voor Lubach, beetje schooltv niveauquote:
Ja, voor mij verpest het de boel. Het heeft nu hetzelfde “lachen want dit is leuk” sausje over zich als de rest vd rtl programma’s.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:28 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind dat gejuich, geklap en gelach wat overdreven.
Dus weer Zondag met Lubachquote:Op woensdag 26 maart 2025 17:19 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Op zondag komt een Lubach weekcompilatie op RTL 4van 4 dagen een compilatie maken..
Haha ja en ze zijn vast ook allemaal gevaccineerd 🐑🐑🐑🐑quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:44 schreef rvtm het volgende:
Lubach is toch echt een beetje voor een zelfgenoegzaam publiek dat denkt; "kijk ons eens kritisch zijn op de maatschappij en op die grote bedrijven, hahaha, hoehoehoe, hihihi. Wat een domme mensen zijn er toch in Nederland! Hahaha! Wij hebben wél door hoe het werkt!".
Ironisch genoeg zijn dat dezelfde mensen die die maatschappij en die bedrijven keihard in stand houden met hun nieuwste iPhones en met de boodschapjes halen bij AH.
En nu lekker de commerciele zender kijkenquote:Op woensdag 26 maart 2025 17:44 schreef rvtm het volgende:
Lubach is toch echt een beetje voor een zelfgenoegzaam publiek dat denkt; "kijk ons eens kritisch zijn op de maatschappij en op die grote bedrijven, hahaha, hoehoehoe, hihihi. Wat een domme mensen zijn er toch in Nederland! Hahaha! Wij hebben wél door hoe het werkt!".
Ironisch genoeg zijn dat dezelfde mensen die die maatschappij en die bedrijven keihard in stand houden met hun nieuwste iPhones en met de boodschapjes halen bij AH.
Jij kent het kijkpubliek van Lubach heel goed vanuit welk onderzoek?quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:44 schreef rvtm het volgende:
Aldus zelfgenoegzame user dinges..quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:44 schreef rvtm het volgende:
Onderzoeksbureau de ''Bolle Onderbuik"?quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij kent het kijkpubliek van Lubach heel goed vanuit welk onderzoek?
Fry als gast was leuk, wel wat kort.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:32 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
De Britse acteur en schrijver Stephen Fry (67) is woensdag te gast in het nieuwe RTL-programma 'Lubach'. Stephen is te gast om te praten over zijn boek 'Odyssee', waarin hij het laatste deel van het beroemde verhaal van Homeros hervertelt.
,,Ik ben zeer vereerd met zijn bezoek", laat Lubach weten. ,,Al jaren geldt: als Fry spreekt, dan luister ik. Ook wel eens leuk om dat op één meter afstand te doen."
Ja, je merkte dat Fry t liefst nog wat langer aan t woord was. Maar Lubach moest steeds nog wat vragen stellen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fry als gast was leuk, wel wat kort.
Ja jammerquote:Op woensdag 26 maart 2025 22:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fry als gast was leuk, wel wat kort.
Zoals altijd ben je weer even positief.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:56 schreef Firuze60 het volgende:
Fry te kort en het uitgekauwde wolvenitem te lang.
Vanuit zelfonderzoek gedaan op Facebook ongetwijfeld.quote:Op woensdag 26 maart 2025 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij kent het kijkpubliek van Lubach heel goed vanuit welk onderzoek?
Flauw vooralquote:Op donderdag 27 maart 2025 22:02 schreef Makamba_ het volgende:
Kijk voor het eerst en Wouw deze opening is pijnlijk niet grappig.
In ieder geval niet gevat laat staan grappig. Schrok er een beetje van maar inmiddels is het weer Lubach gelukkig.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Flauw vooral
En wéér piemelgrappen waar enkel je vieze oom goed op gaat
https://www.mediacourant.(...)hard-echt-zo-slecht/quote:Guido den Aantrekker basht Arjen Lubach heel hard: ‘Echt zó slecht’
Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story en deskundige in Shownieuws, opent de aanval op Arjen Lubach. “Wie zijn die mensen die hem leuk vinden behalve degenen op de lachband?”
Arjen Lubach ligt extra onder een vergrootglas nu hij een van de sterren van RTL 4 is. Hij is deze week begonnen met een commerciële kopie van zijn succesvolle NPO-programma, maar weet zeker niet iedereen te bekoren. Zo kan Johan Derksen er nog niet om glimlachen en haalt dus ook Guido den Aantrekker keihard naar hem uit.
Nog geen grijns
Het is gewoon matige tv, sneert Guido op X. “Wie zijn die mensen die Lubach leuk vinden behalve degenen op de lachband? Ben het aan het kijken nu maar het enige lachwekkende eraan is hoe slecht het is. Nog geen grijns. De hoge kijkcijfers moeten van links komen; het is zó geen RTL-amusement. Maar de tv-incrowd houdt ervan.”
Huh? Maar RTL heeft toch gezegd dat Arjen helemaal geen lachband heeft? “100% lachband. Dat RTL dat ontkent, zegt niets 😉”
Totaal niet leuk
Rens Muller, redactiechef van De Gooi- en Eemlander, laat daarop weten dat hij Arjen ook afschuwelijk vindt. “Dacht al dat ik de enige ben die Lubach totaal niet leuk vind. Krijg gelukkig bijval.”
Mediacriticus Victor Vlam gelooft RTL over die lachband. Hij schrijft op X: “Ik vermoed dat er ruimte is gekomen voor meer mensen in het publiek. Daardoor dus harder gelach. Het is dezelfde studio als voorheen maar het decor is negentig graden gedraaid ten opzichte van het oude decor. Maar dit is allemaal op basis van wat ik zie op televisie.”
‘Zó stom!’
Onzin, aldus Privé-baas Evert Santegoeds. Hij hoort wel degelijk een lachband, zegt hij in zijn podcast. “Die lachband is zó stom! Het is heel erg irritant, vind ik.”
Hij vindt het bovendien ongemakkelijk dat Beau van Erven Dorens zijn kersverse collega zo zat te bejubelen na zijn eerste uitzending. “Beau had er héél hard om gelachen en dat verbaast mij, want Beau begrijpt nooit een grap.”
Uiterste best
Johan Derksen boycot Arjen. “Ik heb al eerder mijn uiterste best gedaan om Lubach leuk te vinden en dat lukt maar niet. Een aardige jongen hoor, want hij heeft zich een keer keurig voorgesteld hier in de gang. Een heel aardige jongen, maar als hij in een talkshow zit: saaier dan Lubach bestaan ze niet”, sneert hij in Vandaag Inside.
Arjen leverde laatst ook een heel saai optreden bij Eva Jinek af. “Hij heeft geen teksten, hij is niet lollig, hij zit erbij als een zoutzak en heeft niks te melden.”
Saaie Lubach
Eigenlijk is Arjen vooral goed in het voorlezen van de autocue, vervolgt hij. “Hij heeft best een goede redactie, een stelletje semi-intellectuelen die iets andere onderwerpen hebben dan wij. Die tikken dat trouw op een autocue en hij komt met een pak aan, de saaie Lubach, hij leest het voor en hij doet net of hij het leuk vindt en een lachband erachter doet de best.”
Volgens Wilfred Genee doet Arjen wel meer dan dat, maar, zo zegt Johan: “Hij zal best een rol hebben daar, maar ik vind het een beetje armoedig dat iemand grapjes voorleest van de autocue en begeleid wordt door een lachband.”
Lachband
Johan gelooft RTL ook niet over die lachband. “Kom op zeg, dat is een lachband. (…) Het is elke keer hetzelfde lachje. Maar nogmaals: er is een heel grote doelgroep voor. (…) Ik gun hem ook heel veel succes en hij doet ook niemand kwaad, maar het is niet zo dat ik een geregelde kijker ben, want ik vind het steeds hetzelfde. Ik kan er niet om lachen.”
René van der Gijp: “Die Beau vond het heel goed man.”
Wilfred: “Beau vond het goed, hè?”
Johan: “Ja, maar dat is zo doorzichtig. Zou hij ook van RTL zijn dan?”
René: “Volgens mij wel, maar hij vond het wel héél erg goed hoor.”
Dat is een hoop negativiteit bij elkaar, maar als ik het programma zo zie, dan denk ik toch, het is de kift. Het is toch prima informatief entertainment? Hij gaat matige dingen doen, en Lubach lijkt soms vervangbaar, maar je weet nu al dat hij ook dingen gaat doen die miljoenen kijkers van AD.nl naar youtube brengen. Dit is als mens niet iets om trots op te zijn maar daar worden ze bij de commercielen wel geil van.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:12 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.mediacourant.(...)hard-echt-zo-slecht/
Vind het ook wel ok programmaatje, al gisteren niet gekekenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is een hoop negativiteit bij elkaar, maar als ik het programma zo zie, dan denk ik toch, het is de kift. Het is toch prima informatief entertainment? Hij gaat matige dingen doen, en Lubach lijkt soms vervangbaar, maar je weet nu al dat hij ook dingen gaat doen die miljoenen kijkers van AD.nl naar youtube brengen. Dit is als mens niet iets om trots op te zijn maar daar worden ze bij de commercielen wel geil van.
Er zijn dagelijks een miljoen mensen die vandaag inside kijken en luisteren, waaronder ik, maar dat is natuurlijk wel een verdrietif genant programma waar leuke dingen komen om te sterven. Maakt niet uit, blijf luisteren.
1.2 miljoen was ook wel erg veel. Als het rond de 800.000 blijft hangen zou RTL blij zijn denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:26 schreef Paul het volgende:
[..]
Vind het ook wel ok programmaatje, al gisteren niet gekeken
Kijkcijfers zakken wel elke dag in, vraag me af of dat wel goed gaat allemaal
Bedoel je dan VI of Lubach?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:26 schreef Paul het volgende:
[..]
Vind het ook wel ok programmaatje, al gisteren niet gekeken
Kijkcijfers zakken wel elke dag in, vraag me af of dat wel goed gaat allemaal
Ik las dat Lubach elke dag kijkers verliestquote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:10 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bedoel je dan VI of Lubach?
VI luister ik als podcast en dan is het leuk. Zou er de pit niet meer voor aanzetten, als we amper voetbal kunnen zien en alleen af en toe een schijtlollig kutfilmpje krijgen. Maar dat programma bestaat al honderd jaar dus mag best vaak aanklooien. Je zou denken dat Lubach dezelfde vorm van jrediet zou hebben, omdat hij zichzelf heus bewezen heeft.
Dan had ie Keesie gesloopt. Maar een ding is wel waar: Als je bezuinigt op iets als defensie, moet je er voor zorgen dat je wel snel weer op kunt schalen. Dat is het werkelijke probleem.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:00 schreef Remco het volgende:
Erg makkelijk filmpje over defensie. 10 jaar terug had Lubach exact het omgekeerde verhaal kunnen vertellen mocht er toen 1 miljard extra naar defensie gaan.
Gisteren had-ie wat meer kijkers dan woensdag. Het schommelt een beetje al naargelang hoeveel kijkers er zijn bij het programma dat voor hem zit en of hij een gast heeft uitgenodigd of niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:10 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik las dat Lubach elke dag kijkers verliest
Waar zijn de (voorlopige) kijkcijfers te vinden?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Gisteren had-ie wat meer kijkers dan woensdag. Het schommelt een beetje al naargelang hoeveel kijkers er zijn bij het programma dat voor hem zit en of hij een gast heeft uitgenodigd of niet.
Tina Nijkamp deelt ze elke ochtend op Instagram: https://www.instagram.com/stories/tinanijkamp/quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Waar zijn de (voorlopige) kijkcijfers te vinden?
Ik keek altijd op https://www.kijkonderzoek.nl, maar die hebben sinds enige tijd een vertraging van een week zodat uitgesteld kijken ook kan worden meegenomen, wat inmiddels een flink aandeel heeft.
Bij een programma met zijn doelgroep moet je neem ik aan ook kijken naar hoeveel er uitgesteld wordt gekeken. Anders zegt het vooral iets over hoe geïnteresseerd de lineaire/live kijkers zijn. En die zijn meestal ouder dan zijn primaire doelgroep, want die kijken geen live tv met reclames tussendoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Gisteren had-ie wat meer kijkers dan woensdag. Het schommelt een beetje al naargelang hoeveel kijkers er zijn bij het programma dat voor hem zit en of hij een gast heeft uitgenodigd of niet.
Aan de andere kant zal lineaire tv qua reclames nog steeds het meeste opleveren en Youtube bijna niks. En waarom zou je op rtl.nl of hoe het ook heet terugkijken als je op Youtube kan kijken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij een programma met zijn doelgroep moet je neem ik aan ook kijken naar hoeveel er uitgesteld wordt gekeken. Anders zegt het vooral iets over hoe geïnteresseerd de lineaire/live kijkers zijn. En die zijn meestal ouder dan zijn primaire doelgroep, want die kijken geen live tv met reclames tussendoor.
En dat is nog excl. YouTube.
Klopt 1 miljoen views op YouTube levert een keer 1000 euro op gok ik, kun je denk ik 5 seconde reclame voor kopen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal lineaire tv qua reclames nog steeds het meeste opleveren en Youtube bijna niks. En waarom zou je op rtl.nl of hoe het ook heet terugkijken als je op Youtube kan kijken.
Lubach op YouTube heeft geen ondertiteling. RTL Videoland misschien wel nogquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Aan de andere kant zal lineaire tv qua reclames nog steeds het meeste opleveren en Youtube bijna niks. En waarom zou je op rtl.nl of hoe het ook heet terugkijken als je op Youtube kan kijken.
Duh. Daarom noemde ik YouTube ook apart.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja die lachband is er dus niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Gisteren voor het eerst gekeken. Blijf het een makkelijk programma vinden met goedkope grapjes en inhoudelijk weinig diepgang.
Ja en die lachband is wel een echte faal
You tube gaat wel slecht om met de content makers maar wat jij beweerd is wel heel erg weinig. Doe er maar een nulletje bij denk ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:24 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt 1 miljoen views op YouTube levert een keer 1000 euro op gok ik, kun je denk ik 5 seconde reclame voor kopen.
Het verschil is dat dit de hele aflevering was. Elke donderdag dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:52 schreef NailQueen het volgende:
Diep Duik Donderdag is gewoon Tot op de bodem
Jij bent dus nog niet zo bekend met de rubriekjes van Lubach.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:54 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit de hele aflevering was. Elke donderdag dus.
De rubrieken hebben weinig betekenis maar het is wel aangekondigd dat elke donderdag een lang item wordt (zoals vroeger ZML).quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jij bent dus nog niet zo bekend met de rubriekjes van Lubach.
Het leger zoekt nog mensenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:27 schreef NailQueen het volgende:
Als Groninger wil ik graag een radadadadaaaa geweer
Dat was op de NPO hetzelfde op de vrijdag. Saai.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:56 schreef golfer het volgende:
En nu dus op zondagavond is er Lubach, Dit was de week.
Terugkijken op de afgelopen week.
Niet mee eens, ik vind het programma nog steeds erg goed, behalve de eerste uitzending dan, maar dat zal de zenuwen zijn.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:43 schreef jcdragon het volgende:
Ik had gehoopt dat ze met een goede seizoensopener kwamen, maar helaas. Ook had ik verwacht dat het programma met het budget van RTL beter zou worden.
Dat is juist het punt. Het is precies hetzelfde.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind het programma nog steeds erg goed, behalve de eerste uitzending dan, maar dat zal de zenuwen zijn.
Ja, satire op het nieuws, wat had je dan verwacht?quote:Op zondag 30 maart 2025 22:51 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Het is precies hetzelfde.
Geen middelmatige grapjes. Maar grapjes die wel leuk zijn. De Avondshow was al wel minder dan ZML. Voor zijn eigen shows heeft hij wel sterke items en goede grappen. Met een npo budget verwacht je toch wat minder. Met een rtl budget moet het wel raak zijn.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, satire op het nieuws, wat had je dan verwacht?
Ok, kwestie van smaak dan. Ik vind ook niet alles even grappig en soms reteflauw, maar gemiddeld toch echt wel sterk.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Geen middelmatige grapjes. Maar grapjes die wel leuk zijn. De Avondshow was al wel minder dan ZML. Voor zijn eigen shows heeft hij wel sterke items en goede grappen.
Op een paar okè items per jaar zal het gewoon middelmatig het nieuws doornemen zijn. Elke avond 'scoren' kan gewoon niet. Hooguit dat ze wat vaker op tv zijn nu maar juist dat is eigenlijk ook weer slecht voor de creativiteit. Zolang het rond de miljoen scoort zal RTL blij zijn. Het heeft ook een aantrekking op Videoland en eventueel wat specials/exclusieve content daar.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Geen middelmatige grapjes. Maar grapjes die wel leuk zijn. De Avondshow was al wel minder dan ZML. Voor zijn eigen shows heeft hij wel sterke items en goede grappen. Met een npo budget verwacht je toch wat minder. Met een rtl budget moet het wel raak zijn.
Tja, het vraagt erom om door de mangel gehaald te worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:23 schreef golfer het volgende:
Faber benoemd tot Ridder in de orde van de Nederlandse lul.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:29 schreef NailQueen het volgende:
Het programma mist nog Jonathan van het Reve om het op te schudden
The legend is backquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]![]()
Met een paar ergernissen die ik met hem deel.![]()
Die speelt als actrice in meerdere NPO-series en -films, kan zijn dat ze nog onder contract staat bij de VPRO of een extern productiehuis met de NPO als klant.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:14 schreef Evangelion het volgende:
Die Ezra was gewoon een minder leuke Soumaya. Is die niet mee?
Niet dat ik haar echt zou missen, maar die Ezra is hetzelfde typetje maar dan zonder de droge bek.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:18 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Die speelt als actrice in meerdere NPO-series en -films, kan zijn dat ze nog onder contract staat bij de VPRO of een extern productiehuis met de NPO als klant.
Sowieso was ik het met al zijn voorbeelden wel eens eigenlijk. Of je vertaalt het fatsoenlijk, of je gebruikt de Engelstalige term.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:33 schreef NoCigar het volgende:
Dat administratie is wel een permanente ergernis.
Mee eens, sommige uitdrukkingen zijn gewoon niet te vergelijken. Voor de rest, sorry, saaie uitzending.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sowieso was ik het met al zijn voorbeelden wel eens eigenlijk. Of je vertaalt het fatsoenlijk, of je gebruikt de Engelstalige term.
Ik vond 'm juist veel beter dan Soumaya...die kon echt voor geen meter acteren. (In ieder geval niet in dit satirische format).quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:14 schreef Evangelion het volgende:
Die Ezra was gewoon een minder leuke Soumaya. Is die niet mee?
kijkcijfers incl uitgesteld kijken nog hoog dus lubach en rtl boeit het niet zolang er veel mensen kijkenquote:Op woensdag 2 april 2025 16:40 schreef NoCigar het volgende:
Uit de 'bladen':
Het is een publiek geheim dat de overstap van Arjen Lubach van de VPRO naar RTL 4 mede te maken heeft met het geschil dat zijn eindredacteur en ex-liefje Janine Abbring had met die omroep. Ze begon opeens reclame te maken voor Brand New Day en daar was de VPRO not amused over. “Anders gaan we allemaal weg!”, zou ze geroepen hebben.
Ik zie ook weinig verschil. Dezelfde erg slechte grappen, afgewisseld met redelijk interessante of wel grappige items. Uiteindelijk jammer dat de slechte grappen een constante zijn, en die andere zaken minder consistent. Want mijn god, wat is het soms flauw.
Krijg je bij YT geen reclame dan? (Ik neem het op en spoel de reclame gewoon door.)quote:Op donderdag 3 april 2025 17:33 schreef 215 het volgende:
Ik ga eerlijk bekennen dat na twee weken het mij echt niet tegenvalt. Hij (met team) weet redelijk hetzelfde niveau te houden. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Ik ben wel Youtube kijker maar het verschil is niet zo groot. Hoef in ieder geval niet naar een reclame blok te kijken. Interviews met gasten sla ik meestal over. Dat is geen sterke kan t van hem en de meeste gasten boeien mij niet.
Lang leven de brave browser. Of de addblock browser op mobiel. Heb je idd geen reclamesquote:Op donderdag 3 april 2025 20:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Krijg je bij YT geen reclame dan? (Ik neem het op en spoel de reclame gewoon door.)
Idem hier.quote:Op donderdag 3 april 2025 20:07 schreef NoCigar het volgende:
(Ik neem het op en spoel de reclame gewoon door.)
https://www.mediacourant.(...)-op-niveau-bar-laat/quote:
Arjen Lubach stort enorm in op RTL 4: ‘Nu al op niveau Bar Laat!’
Zó, dat is een behoorlijke kijkcijferval: Arjen Lubach ziet zijn scores nu al instorten op RTL 4. Waar hij begon met 1,3 miljoen kijkers, zijn er nu nog 670 duizend over. “Bar Laat op de hielen!”
Het was voor RTL 4 al te mooi om waar te zijn: de 1,297 miljoen lineaire kijkers waar Arjen Lubach vorige week maandag mee begon. Het was goed voor een mega marktaandeel van 44 procent in de commerciële doelgroep (25 tot 54 jaar). Hoe ziet het plaatje er inmiddels uit? Nou, een stuk soberder, zegt Tina Nijkamp, de kijkcijferautoriteit van ons land.
Fikse kijkcijferdaling
Tina spreekt op haar analysekanaal van een ‘zeer opmerkelijke score’ voor Lubach. De VPRO-verrader kwam gisterenavond uit op 670 duizend kijkers en 26 procent marktaandeel in de doelgroep. Dat is qua kijkersaantal een daling van 48 (!) procent en qua marktaandeel van 41 procent. Oftewel: écht een enorme achteruitgang.
Het tv-telraam zegt: “NIET in de top 10. Maar liefst rond de 300 duizend kijkers minder dan dag ervoor en ook dan vorige week dinsdag. Voor het eerst onder de 700 duizend ook. En dat wil je liever toch niet.”
Geen goede avond
Het kan volgens Tina niet anders dan dat Arjen, door sommigen ook wel Arjan genoemd, een baaldag heeft. “Lubach had gisteren écht niet zo’n goede avond. Die zal toch wel eventjes zijn geschrokken”, vult ze aan in haar podcast Tina’s TV Update.
Ze vervolgt: “Nog wel een mooi marktaandeel in die 25-54-jaar-doelgroep, die zo belangrijk is, van 26,2 procent, maar het is natuurlijk niet zo leuk om in de totalen onder de 700 duizend te komen. Zelfs Bar Laat, die daar tegenover staat… Het scheelde gewoon niet zoveel qua kijkcijfers, in de totalen dan, want die hadden 618 duizend kijkers.”
Pijnlijk voor Sophie
Wow, zelfs Bar Laat, dat gezien wordt als een kijkcijferflop, zit Arjen nu al op de hielen? “Ja, dat was dit keer natuurlijk wel met Jeroen Pauw. Het is pijnlijk voor Sophie Hilbrand dat elke keer opvalt hoe groot dat verschil is in kijkcijfers als hij of zij het presenteert. Dat moet niet leuk zijn.”
Ze vervolgt: “Ik zou het zelf ook helemaal niet leuk vinden natuurlijk, maar ja, het is niet anders. Het valt toch wel degelijk op dat Jeroen elke keer weer boven die 500 duizend kijkers zit en nu zelfs 618 duizend kijkers. Sophie had er maandag 437 duizend en zij haalt eigenlijk die 500 duizend-grens nooit.”
VI-concurrentie
Het zal voor RTL even slikken zijn, denkt Tina. “In elk geval Lubach niet zo’n goede dag en Jeroen Pauw wel.”
Mogelijk komt het door de uitschieter van Vandaag Inside, dat met PVV-minister Ingrid Coenradie aan tafel 1,1 miljoen kijkers noteerde. “Daar lijkt Lubach ook wel last van te hebben gehad. Zij bleek ook een ontzettend leuke tafelgast en kon ontzettend goed praten.”
mediacourant-stokers genotquote:Op donderdag 3 april 2025 20:39 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)-op-niveau-bar-laat/
Dat is het hele idee van de uitzending op donderdag. Geen waan van de dag, maar een onderwerp uitdiepen. Dus wat meer vergelijkbaar met ZML.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Was Lubach niet vandaag opgenomen? begon direct met het thema onderwerp zonder actualiteiten.. dan zeker 3 dagen werken bij RTL
Die zin zou uit een of andere surrealistische arthousefilm kunnen komenquote:Op donderdag 3 april 2025 23:28 schreef Evangelion het volgende:
De voornaamste reden dat ik Lubach kijk is toch wel de obscure fragmenten.
Sjraar ... De muziek van Dik hout vindt ie goed ...
Ik kwam net een reactie tegen op de kritiek: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_linkquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die stand up comedy mogen ze wel achterwege laten in het vervolg.
Net gezien. Plaatsvervangende schaamte.quote:Op zondag 6 april 2025 17:21 schreef Marsenal het volgende:
Grappig dat er in de media zo veel geschreven wordt over een mislukte standupper, alsof ze in de media uit een ei komen ofzo, nooit eens een komiek zien afgaan.
Nouja, hij pakt het goed op.quote:Op zondag 6 april 2025 11:13 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik kwam net een reactie tegen op de kritiek: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Dan snap ik helemaal niet wat het nut was van die andere gozer. Die had precies dezelfde soort grapjes.quote:
Hoe zou dat toch komen? Even denken, wat is ook alweer de constante in die twee kabinetten? Ohja, de VVD. De partij die belang heeft bij het in stand houden van deze praktijken en die sowieso geen enkel moreel kompas heeft, dus de omstandigheden van de arbeidsmigranten boeit ze toch geen zak, zolang de ondernemer maar ‘een goede boterham kan verdienen’.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:34 schreef 215 het volgende:
Gister vond ik een goede en veel verduidelijkende uitzending. Gewoon de getalletjes laten zien en duiden dat het kabinet zegt de focus te hebben op migratie maar dat ze uiteindelijk alleen aandacht hebben op het kleinste stukje daarvan. De werkelijke misstanden fiets dit kabinet gewoon overheen, net als het vorige kabinet trouwens.
Helemaal mee eens. Ze lijken nu ook nog eens langer te duren dan bij de NPO...quote:
Inderdaad. Hier ook.quote:
Ze was toch 'al' 39. Ik vroeg me eerst af of het serieus of heel slecht geacteerd was. Dat laatste dus. Vrij pijnlijk allemaal.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:06 schreef Document1 het volgende:
Ik heb het bij interview ook uitgezet. Ik zal wel te oud zijn of zo voor deze gast.
Ik vind er ook echt niks aan. Dagelijks is gewoon teveel voor hem. Beperk het gewoon tot zaterdagavond. Dan hebben ze een hele week om grappen te verzamelen. Misschien dat het dan wel weer leuk is?quote:Op donderdag 10 april 2025 11:28 schreef Mike het volgende:
Gisteren had Lubach ook een laagterecord qua kijkcijfers. De afleveringen met interviews worden aantoonbaar slechter bekeken.
Welke grap?quote:Op donderdag 10 april 2025 22:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Beste grap komt van een 15- jarige puber
HOBBYPRAATJES die kijkercijfers SLOPENquote:Op vrijdag 11 april 2025 19:08 schreef NoCigar het volgende:
Lekker stoken, maar Tina heeft een punt: https://www.mediacourant.(...)echt-heel-schokkend/
Ja, uiteraard. Die gasten zijn heel matig, maar als hij die tijd zelf in zou moeten vullen zou het ook gewoon matig zijn. Elke doordeweekse dag is wat teveel voor Lubach.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
HOBBYPRAATJES die kijkercijfers SLOPEN
Ik neem aan dat de gasten er zijn omdat ze anders niet genoeg materiaal hebben voor een week.
Aan de andere kant, met het dagelijkse nieuws kan je vast wel 10 of 20 minuten extra per week vullen.
Beetje schijtlollig een paar minuten vullen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:27 schreef Document1 het volgende:
Bij de vpro zapte ik ook weg bij de interviews. Het voegt gewoon niks toe.
Omdat zij met hem samenwerkt is hij niet meer geloofwaardig?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:31 schreef TLC het volgende:
De geloofwaardigheid van Lubach is bij mij al n tijd weg sinds Janine Abbring meedoet in een reclame voor een beleggingmaatschappij.
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel jaquote:Op vrijdag 11 april 2025 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat zij met hem samenwerkt is hij niet meer geloofwaardig?
In dat geval kan er nergens meer een programma meer worden gemaakt, want overal is wel iemand die bijverdient met reclames maken.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:04 schreef TLC het volgende:
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel ja
Ik vind het gewoon hypocriet om iedereen te bekritiseren behalve je eigen mensen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
In dat geval kan er nergens meer een programma meer worden gemaakt, want overal is wel iemand die bijverdient met reclames maken.
Het schijnt (volgens mij is dat hier ook besproken) dat de overstap naar rtl mede ingegeven was door de aanhoudende shitstorm die Janine over haar heen kreeg toen ze in die reclame verscheen. In dit geval is het duidelijk, Janine is een freelancer, met de nadruk op "free", en mag dus ook gewoon andere dingen doen naast het werk met Lubach. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen daar zo over vallen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel ja
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwensquote:Op zaterdag 12 april 2025 09:47 schreef NoCigar het volgende:
Hij bekritiseerd iedereen. Vooral mensen die aan reclames meedoen.
Ze heet Abbring en ze is ook zijn ex-geliefde geweest.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwens
Waarom zou hij dat In Godsnaam moeten doen? Wat gaat jouw dat aan? Waarom zou dat relevant zijn in zijn programma? Is hij uitgesproken tegen reclame's?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwens
Moet hij dat voor de camera doen om jou een goed gevoel te geven?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Als zij nu reclames maakte voor inlegzolen of zo was het natuurlijk een ander verhaal geweest, daar komen mensen niet van in de schulden. En ik heb nooit PVV gestemd, dat ze haar lakens met Lubach gedeeld heeft interesseert me al helemaal geen hol, wat is dit ? RTL Boulevard ?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat In Godsnaam moeten doen? Wat gaat jouw dat aan? Waarom zou dat relevant zijn in zijn programma? Is hij uitgesproken tegen reclame's?
Je komt over als zo'n verongelijkte zure PVV'er die wat brabbelt over rechts vullen
Ah gelukkig, ben ik niet de enige die deze mening (met de nadruk op het woord mening) heeft. Het tast voor mijn gevoel gewoon de integriteit van het programma aan.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het schijnt (volgens mij is dat hier ook besproken) dat de overstap naar rtl mede ingegeven was door de aanhoudende shitstorm die Janine over haar heen kreeg toen ze in die reclame verscheen.
Ik vind eigenlijk de donderdag de enige dag van de week die het bekijken waard is.quote:Op donderdag 10 april 2025 22:20 schreef Evangelion het volgende:
Schijtlollige filmpjes (NAVO in Den Haag) op deepdivedonderdag, dat was niet de afspraak
Inderdaad, een van de grootste oorzaak van schulden is niet zozeer gokken, verslavingen of kopen op afbetaling, maar extra sparen voor je pensioen. Goed dat je dit aankaart. Velen zijn in de ellende gekomen en uiteindelijk in de criminaliteit of prostitutie beland om hun pensioenpotje maar aan te kunnen vullen. De bloedzuigers.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Als zij nu reclames maakte voor inlegzolen of zo was het natuurlijk een ander verhaal geweest, daar komen mensen niet van in de schulden. En ik heb nooit PVV gestemd, dat ze haar lakens met Lubach gedeeld heeft interesseert me al helemaal geen hol, wat is dit ? RTL Boulevard ?
Je mist niks. Maan was er, na alle kritiek op de gasten gaan ze RTL-types uitnodigenquote:Op maandag 14 april 2025 23:03 schreef Evangelion het volgende:
Nog niks op Youtube vandaag. Ik ben woedend en ik hoop dat de kijkcijfers door het vriespunt gaan.
Eefje de Visser is ook vrij matig dan of niet?quote:Op maandag 14 april 2025 23:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah Maan heeft de Eefje de Visser-hype ontdekt
Dat is de wél relevante versie van deze muziek zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 14 april 2025 23:45 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Eefje de Visser is ook vrij matig dan of niet?
Maan is altijd al vrij nep maar gisteren zat ze echt overdreven 'aardig' te doen ook richting de camera. Wanhopige poging om haar beeld te redden want haar muziek en boekingen slaan niet meer aan. De kijkcijfers waren okè gisteren dus waarschijnlijk zien we vaker entertainmentgasten nu bij Lubach.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:12 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie dat het matras van Hilversum te gast was. Deze aflevering kan ik dus overslaan.
Als ik aan een Nederlands artiest een gruwelijke hekel heb is zij het welquote:Op dinsdag 15 april 2025 09:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Maan is altijd al vrij nep maar gisteren zat ze echt overdreven 'aardig' te doen ook richting de camera. Wanhopige poging om haar beeld te redden want haar muziek en boekingen slaan niet meer aan. De kijkcijfers waren okè gisteren dus waarschijnlijk zien we vaker entertainmentgasten nu bij Lubach.
Ik heb de schurft aan 80 % van de Nederlandse zangers en zangeressen. Het is gruwelijk wat je soms voorbij ziet flitsen. Wel genieten als ik naar zo'n Nederlandstalig programma kijk. De dertien in een dozijn Hazes klonen is vaak hilarisch.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ik aan een Nederlands artiest een gruwelijke hekel heb is zij het wel
quote:Arjen Lubach ruikt opeens naar BLVD, knuffelt Maan en Bram Krikke
Micha Wertheim, Stephen Fry en Stephanie Louwrier, move over! De RTL-top lijkt te hebben ingegrepen, want gisteren stond Arjen Lubach te knuffelen met Maan en Bram Krikke. “Geweldig!”
Opvallende tv-momenten
Arjen Lubach ruikt opeens naar BLVD, knuffelt Maan en Bram Krikke
Micha Wertheim, Stephen Fry en Stephanie Louwrier, move over! De RTL-top lijkt te hebben ingegrepen, want gisteren stond Arjen Lubach te knuffelen met Maan en Bram Krikke. “Geweldig!”
Heeft de RTL-top ingegrepen? Arjen Lubach lijkt te draaien na de felle kritiek op het hoge VPRO-gehalte van zijn show. Gasten als Micha Wertheim, Stephen Fry en ene Stephanie Louwrier die hem in een citroen laat bijten? De commerciële kijker moet er niets van hebben. Het roer is nu om: gisterenavond rook Arjen opeens ontzéttend naar RTL Boulevard.
Maan en Bram
Alleen het leadermuziekje van Boulevard ontbrak nog, want verder kon je het verschil bijna niet zien: Arjen knuffelde Maan de studio in, ze hadden een ditjes-en-datjes-gesprekje over het parodiedansje van Bram Krikke — hij doet haar matige dansmoves na in een filmpje dat viral is gegaan — en daarna mocht ze nog optreden ook.
Tijdens dat optreden van Maan werd ze ook nog eens verrast door Bram Krikke die de studio kwam binnenstormen. Nou, dat is weer eens wat anders dan een streaker. Gelukkig bleef een huilbui dan ook uit. Na het optreden mocht iedereen met elkaar knuffelen: Arjen met Bram, Bram met Maan, Arjen met Maan. Van satiremeester tot knuffelhost.
‘O my god!’
Wat vindt Maan er eigenlijk van dat Bram een parodie heeft gemaakt op haar dansmoves? “Als ik het nu terugzie, denk ik ook: o my god. Normaal deed ik dit op festivals met twee danseressen naast me en zij droegen natuurlijk dat dansje. Ik ben niet een heel goede danseres, je kan het zien, maar toen was er een livestream van 538 omdat het corona was.”
Ze vervolgt: “We mochten niet echt optreden en ik was er zonder danseressen. Ik weet nog zo goed dat ik van tevoren dacht: ga ik dit doen? Ik dacht: ja f*ck it, kom op, weet je wel. Als ik het nu terugzie, denk ik ook… Ik was echt een beetje zelfvertrouwen kwijt, hahaha!”
Kijkers teasen
Je kon aan alles merken dat Arjen de RTL 4-kijker echt probeerde te teasen met de komst van Maan. Vlak voor het reclameblok zagen we haar al backstage huppelen. “Maan is te gast en ik ga haar een belangrijke vraag stellen, namelijk: wat vond ze eigenlijk van deze parodie van Bram Krikke?”, riep de bekeerde presentator.
Werkt zoiets nou? Tv-autoriteit Tina Nijkamp op haar analysekanaal: “Lubach noteert een nette 849 duizend kijkers en ook een zeer hoge 32,2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep. Maan blijkt populairder bij de RTL 4-kijker dan Micha Wertheim en Stephanie Louwrier. Goh, wat verrassend. 😉”
Oppervlakkig
Het gesprekje ging overigens nergens over, vindt Tina. “Ook dit gesprekje was slechts een promopraatje voor haar tour, ontzettend oppervlakkig helaas.”
Het schrappen van het gastenblok blijft volgens haar het beste. “Zonder gast was Lubach misschien wel boven de miljoen uitgekomen.”
Volgens mediacriticus Victor Vlam is het schrappen van de gast echter ontzettend duur.
Marathon
Iets eerder in de uitzending maakte Arjen overigens een ietwat hypocriet grapje over zijn tv-collega Arjan Noorlander. De politiek verslaggever vertelde in Nieuwsuur over de afwezigheid van premier Dick Schoof bij een belangrijk overleg: “Hij wilde de marathon gaan kijken, omdat zijn Loes daar meeliep vandaag.”
Arjen daarop grappend: “‘Zijn Loes’ ook! Nieuwsuur wordt wel heel erg Boulevard soms, hè?”
Tja, Arjen weet inmiddels precíes hoe het aanvoelt. Van Micha Wertheim naar Maan in twee weken: dat is niet redactioneel bijsturen, dat is een ideologische U-turn…
Moet nu denken aan die rant van Raoul Heertje. (4:08)quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:26 schreef jcdragon het volgende:
Mediacourant![]()
https://www.mediacourant.(...)maan-en-bram-krikke/
[..]
Item boulevard was van 2 weken terug...quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:46 schreef Evangelion het volgende:
ooh sjim bakkum jaaa
Wat een slecht item. Dit voelt wel als een jumping the shark moment.
quote:Jan Kooijman tongt met mannelijke collega Arjen Lubach: ’N**ken?’
Een close-up van Jan Kooijman die met een man tongt? Tv-satiricus Arjen Lubach gooit nu echt álles in de strijd om de harten van de commerciële tv-kijker te veroveren. “Hou je van n**ken?”
Arjen Lubach lijkt na een periode van forse kritiek op het hoge VPRO-gehalte in zijn nieuwe RTL 4-show flink bij te sturen. Of hij dat nou op eigen initiatief doet of op aanwijzingen van Peter van der Vorst, feit is dat hij plotseling wel héél erg op lagere cultuur mikt. Na het bezoekje van Maan de Steenwinkel, flirt hij nu met Jim Bakkum en Jan Kooijman.
Romcomkoning
Jim is tijdens een onbenullig itempje van RTL Boulevard omgedoopt tot romcomkoning omdat hij al in heel veel romantische komedies heeft gespeeld, en daar heeft Arjen Lubach dus een héél item over gemaakt van een kwartier (!). Zijn hulpje Tex de Wit is namelijk de uitdaging aangegaan om het record van romantische komedies te verbeteren.
Tex heeft talloze korte romcoms opgenomen en in één daarvan speelt oud-GTST-ster Jan Kooijman de hoofdrol. We zien Jan en Tex tegen elkaar aan botsen tijdens een wandeling buiten. “O, sorry!”
Beetje in de weg
Jan en Tex blijven maar tegen elkaar aan botsen. “Volgens mij zitten we elkaar een beetje in de weg!”, roept Jan.
Tex romantisch: “Laten we dan dezelfde kant oplopen. Voor altijd.”
Dan zien we Jan en Tex hand in hand weglopen. “Ben jij niet Jan Kooijman, van Verliefd op Ibiza?”
Jan dan: “Ja, ook. Maar vanaf nu ben ik Jan Kooijman van Tex de Wit.”
Tongzoenen
Jan pakt Tex beet en begint hem hevig te tongen. Als ze weglopen vraagt Jan aan Tex: “Hou je van n**ken?”
Arjen geniet er in de studio ontzettend van: “Dit is geweldig! Keep on coming, keep on coming!”
Aan het eind van de uitzending komt Jim de studio binnen lopen om Tex te kronen tot de nieuwe romcomkoning van Nederland. Worstelt Arjen zich tongend naar hogere marktaandelen? Nee, zegt Tina Nijkamp: “Lubach scoort wat lager dan maandag, vooral in 25-54 jaar valt de daling op (10 punten minder): 681 duizend kijkers en 22,6 procent.”
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 17 april 2025 08:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De stand up comedian was weer bijzonder niet-grappig.
Uitgezet.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De stand up comedian was weer bijzonder niet-grappig.
Toen ik hoorde dat ze in het VK woont werd het al direct afgezet, niets van meegekregen.quote:
Wat erg.............quote:Op donderdag 17 april 2025 10:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
https://www.mediacourant.(...)gels-reacties-dicht/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |