Dat is het hele idee van de uitzending op donderdag. Geen waan van de dag, maar een onderwerp uitdiepen. Dus wat meer vergelijkbaar met ZML.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Was Lubach niet vandaag opgenomen? begon direct met het thema onderwerp zonder actualiteiten.. dan zeker 3 dagen werken bij RTL
Die zin zou uit een of andere surrealistische arthousefilm kunnen komenquote:Op donderdag 3 april 2025 23:28 schreef Evangelion het volgende:
De voornaamste reden dat ik Lubach kijk is toch wel de obscure fragmenten.
Sjraar ... De muziek van Dik hout vindt ie goed ...
Ik kwam net een reactie tegen op de kritiek: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_linkquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Die stand up comedy mogen ze wel achterwege laten in het vervolg.
Net gezien. Plaatsvervangende schaamte.quote:Op zondag 6 april 2025 17:21 schreef Marsenal het volgende:
Grappig dat er in de media zo veel geschreven wordt over een mislukte standupper, alsof ze in de media uit een ei komen ofzo, nooit eens een komiek zien afgaan.
Nouja, hij pakt het goed op.quote:Op zondag 6 april 2025 11:13 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik kwam net een reactie tegen op de kritiek: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Dan snap ik helemaal niet wat het nut was van die andere gozer. Die had precies dezelfde soort grapjes.quote:
Hoe zou dat toch komen? Even denken, wat is ook alweer de constante in die twee kabinetten? Ohja, de VVD. De partij die belang heeft bij het in stand houden van deze praktijken en die sowieso geen enkel moreel kompas heeft, dus de omstandigheden van de arbeidsmigranten boeit ze toch geen zak, zolang de ondernemer maar ‘een goede boterham kan verdienen’.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:34 schreef 215 het volgende:
Gister vond ik een goede en veel verduidelijkende uitzending. Gewoon de getalletjes laten zien en duiden dat het kabinet zegt de focus te hebben op migratie maar dat ze uiteindelijk alleen aandacht hebben op het kleinste stukje daarvan. De werkelijke misstanden fiets dit kabinet gewoon overheen, net als het vorige kabinet trouwens.
Zeker.quote:
Helemaal mee eens. Ze lijken nu ook nog eens langer te duren dan bij de NPO...quote:
Inderdaad. Hier ook.quote:
Ze was toch 'al' 39. Ik vroeg me eerst af of het serieus of heel slecht geacteerd was. Dat laatste dus. Vrij pijnlijk allemaal.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:06 schreef Document1 het volgende:
Ik heb het bij interview ook uitgezet. Ik zal wel te oud zijn of zo voor deze gast.
Ik vind er ook echt niks aan. Dagelijks is gewoon teveel voor hem. Beperk het gewoon tot zaterdagavond. Dan hebben ze een hele week om grappen te verzamelen. Misschien dat het dan wel weer leuk is?quote:Op donderdag 10 april 2025 11:28 schreef Mike het volgende:
Gisteren had Lubach ook een laagterecord qua kijkcijfers. De afleveringen met interviews worden aantoonbaar slechter bekeken.
Welke grap?quote:Op donderdag 10 april 2025 22:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Beste grap komt van een 15- jarige puber
HOBBYPRAATJES die kijkercijfers SLOPENquote:Op vrijdag 11 april 2025 19:08 schreef NoCigar het volgende:
Lekker stoken, maar Tina heeft een punt: https://www.mediacourant.(...)echt-heel-schokkend/
Ja, uiteraard. Die gasten zijn heel matig, maar als hij die tijd zelf in zou moeten vullen zou het ook gewoon matig zijn. Elke doordeweekse dag is wat teveel voor Lubach.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
HOBBYPRAATJES die kijkercijfers SLOPEN
Ik neem aan dat de gasten er zijn omdat ze anders niet genoeg materiaal hebben voor een week.
Aan de andere kant, met het dagelijkse nieuws kan je vast wel 10 of 20 minuten extra per week vullen.
Beetje schijtlollig een paar minuten vullen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:27 schreef Document1 het volgende:
Bij de vpro zapte ik ook weg bij de interviews. Het voegt gewoon niks toe.
Omdat zij met hem samenwerkt is hij niet meer geloofwaardig?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:31 schreef TLC het volgende:
De geloofwaardigheid van Lubach is bij mij al n tijd weg sinds Janine Abbring meedoet in een reclame voor een beleggingmaatschappij.
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel jaquote:Op vrijdag 11 april 2025 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat zij met hem samenwerkt is hij niet meer geloofwaardig?
In dat geval kan er nergens meer een programma meer worden gemaakt, want overal is wel iemand die bijverdient met reclames maken.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:04 schreef TLC het volgende:
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel ja
Ik vind het gewoon hypocriet om iedereen te bekritiseren behalve je eigen mensen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
In dat geval kan er nergens meer een programma meer worden gemaakt, want overal is wel iemand die bijverdient met reclames maken.
Het schijnt (volgens mij is dat hier ook besproken) dat de overstap naar rtl mede ingegeven was door de aanhoudende shitstorm die Janine over haar heen kreeg toen ze in die reclame verscheen. In dit geval is het duidelijk, Janine is een freelancer, met de nadruk op "free", en mag dus ook gewoon andere dingen doen naast het werk met Lubach. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen daar zo over vallen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Als je met zulke mensen blijft samenwerken wel ja
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwensquote:Op zaterdag 12 april 2025 09:47 schreef NoCigar het volgende:
Hij bekritiseerd iedereen. Vooral mensen die aan reclames meedoen.
Ze heet Abbring en ze is ook zijn ex-geliefde geweest.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwens
Waarom zou hij dat In Godsnaam moeten doen? Wat gaat jouw dat aan? Waarom zou dat relevant zijn in zijn programma? Is hij uitgesproken tegen reclame's?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit mevrouw Abbing zien aanspreken, al was ze -tig keer freelancer trouwens
Moet hij dat voor de camera doen om jou een goed gevoel te geven?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Als zij nu reclames maakte voor inlegzolen of zo was het natuurlijk een ander verhaal geweest, daar komen mensen niet van in de schulden. En ik heb nooit PVV gestemd, dat ze haar lakens met Lubach gedeeld heeft interesseert me al helemaal geen hol, wat is dit ? RTL Boulevard ?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat In Godsnaam moeten doen? Wat gaat jouw dat aan? Waarom zou dat relevant zijn in zijn programma? Is hij uitgesproken tegen reclame's?
Je komt over als zo'n verongelijkte zure PVV'er die wat brabbelt over rechts vullen
Ah gelukkig, ben ik niet de enige die deze mening (met de nadruk op het woord mening) heeft. Het tast voor mijn gevoel gewoon de integriteit van het programma aan.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het schijnt (volgens mij is dat hier ook besproken) dat de overstap naar rtl mede ingegeven was door de aanhoudende shitstorm die Janine over haar heen kreeg toen ze in die reclame verscheen.
Ik vind eigenlijk de donderdag de enige dag van de week die het bekijken waard is.quote:Op donderdag 10 april 2025 22:20 schreef Evangelion het volgende:
Schijtlollige filmpjes (NAVO in Den Haag) op deepdivedonderdag, dat was niet de afspraak
Inderdaad, een van de grootste oorzaak van schulden is niet zozeer gokken, verslavingen of kopen op afbetaling, maar extra sparen voor je pensioen. Goed dat je dit aankaart. Velen zijn in de ellende gekomen en uiteindelijk in de criminaliteit of prostitutie beland om hun pensioenpotje maar aan te kunnen vullen. De bloedzuigers.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Als zij nu reclames maakte voor inlegzolen of zo was het natuurlijk een ander verhaal geweest, daar komen mensen niet van in de schulden. En ik heb nooit PVV gestemd, dat ze haar lakens met Lubach gedeeld heeft interesseert me al helemaal geen hol, wat is dit ? RTL Boulevard ?
Je mist niks. Maan was er, na alle kritiek op de gasten gaan ze RTL-types uitnodigenquote:Op maandag 14 april 2025 23:03 schreef Evangelion het volgende:
Nog niks op Youtube vandaag. Ik ben woedend en ik hoop dat de kijkcijfers door het vriespunt gaan.
Eefje de Visser is ook vrij matig dan of niet?quote:Op maandag 14 april 2025 23:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah Maan heeft de Eefje de Visser-hype ontdekt
Dat is de wél relevante versie van deze muziek zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 14 april 2025 23:45 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Eefje de Visser is ook vrij matig dan of niet?
Maan is altijd al vrij nep maar gisteren zat ze echt overdreven 'aardig' te doen ook richting de camera. Wanhopige poging om haar beeld te redden want haar muziek en boekingen slaan niet meer aan. De kijkcijfers waren okè gisteren dus waarschijnlijk zien we vaker entertainmentgasten nu bij Lubach.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:12 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie dat het matras van Hilversum te gast was. Deze aflevering kan ik dus overslaan.
Als ik aan een Nederlands artiest een gruwelijke hekel heb is zij het welquote:Op dinsdag 15 april 2025 09:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Maan is altijd al vrij nep maar gisteren zat ze echt overdreven 'aardig' te doen ook richting de camera. Wanhopige poging om haar beeld te redden want haar muziek en boekingen slaan niet meer aan. De kijkcijfers waren okè gisteren dus waarschijnlijk zien we vaker entertainmentgasten nu bij Lubach.
Ik heb de schurft aan 80 % van de Nederlandse zangers en zangeressen. Het is gruwelijk wat je soms voorbij ziet flitsen. Wel genieten als ik naar zo'n Nederlandstalig programma kijk. De dertien in een dozijn Hazes klonen is vaak hilarisch.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ik aan een Nederlands artiest een gruwelijke hekel heb is zij het wel
quote:Arjen Lubach ruikt opeens naar BLVD, knuffelt Maan en Bram Krikke
Micha Wertheim, Stephen Fry en Stephanie Louwrier, move over! De RTL-top lijkt te hebben ingegrepen, want gisteren stond Arjen Lubach te knuffelen met Maan en Bram Krikke. “Geweldig!”
Opvallende tv-momenten
Arjen Lubach ruikt opeens naar BLVD, knuffelt Maan en Bram Krikke
Micha Wertheim, Stephen Fry en Stephanie Louwrier, move over! De RTL-top lijkt te hebben ingegrepen, want gisteren stond Arjen Lubach te knuffelen met Maan en Bram Krikke. “Geweldig!”
Heeft de RTL-top ingegrepen? Arjen Lubach lijkt te draaien na de felle kritiek op het hoge VPRO-gehalte van zijn show. Gasten als Micha Wertheim, Stephen Fry en ene Stephanie Louwrier die hem in een citroen laat bijten? De commerciële kijker moet er niets van hebben. Het roer is nu om: gisterenavond rook Arjen opeens ontzéttend naar RTL Boulevard.
Maan en Bram
Alleen het leadermuziekje van Boulevard ontbrak nog, want verder kon je het verschil bijna niet zien: Arjen knuffelde Maan de studio in, ze hadden een ditjes-en-datjes-gesprekje over het parodiedansje van Bram Krikke — hij doet haar matige dansmoves na in een filmpje dat viral is gegaan — en daarna mocht ze nog optreden ook.
Tijdens dat optreden van Maan werd ze ook nog eens verrast door Bram Krikke die de studio kwam binnenstormen. Nou, dat is weer eens wat anders dan een streaker. Gelukkig bleef een huilbui dan ook uit. Na het optreden mocht iedereen met elkaar knuffelen: Arjen met Bram, Bram met Maan, Arjen met Maan. Van satiremeester tot knuffelhost.
‘O my god!’
Wat vindt Maan er eigenlijk van dat Bram een parodie heeft gemaakt op haar dansmoves? “Als ik het nu terugzie, denk ik ook: o my god. Normaal deed ik dit op festivals met twee danseressen naast me en zij droegen natuurlijk dat dansje. Ik ben niet een heel goede danseres, je kan het zien, maar toen was er een livestream van 538 omdat het corona was.”
Ze vervolgt: “We mochten niet echt optreden en ik was er zonder danseressen. Ik weet nog zo goed dat ik van tevoren dacht: ga ik dit doen? Ik dacht: ja f*ck it, kom op, weet je wel. Als ik het nu terugzie, denk ik ook… Ik was echt een beetje zelfvertrouwen kwijt, hahaha!”
Kijkers teasen
Je kon aan alles merken dat Arjen de RTL 4-kijker echt probeerde te teasen met de komst van Maan. Vlak voor het reclameblok zagen we haar al backstage huppelen. “Maan is te gast en ik ga haar een belangrijke vraag stellen, namelijk: wat vond ze eigenlijk van deze parodie van Bram Krikke?”, riep de bekeerde presentator.
Werkt zoiets nou? Tv-autoriteit Tina Nijkamp op haar analysekanaal: “Lubach noteert een nette 849 duizend kijkers en ook een zeer hoge 32,2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep. Maan blijkt populairder bij de RTL 4-kijker dan Micha Wertheim en Stephanie Louwrier. Goh, wat verrassend. 😉”
Oppervlakkig
Het gesprekje ging overigens nergens over, vindt Tina. “Ook dit gesprekje was slechts een promopraatje voor haar tour, ontzettend oppervlakkig helaas.”
Het schrappen van het gastenblok blijft volgens haar het beste. “Zonder gast was Lubach misschien wel boven de miljoen uitgekomen.”
Volgens mediacriticus Victor Vlam is het schrappen van de gast echter ontzettend duur.
Marathon
Iets eerder in de uitzending maakte Arjen overigens een ietwat hypocriet grapje over zijn tv-collega Arjan Noorlander. De politiek verslaggever vertelde in Nieuwsuur over de afwezigheid van premier Dick Schoof bij een belangrijk overleg: “Hij wilde de marathon gaan kijken, omdat zijn Loes daar meeliep vandaag.”
Arjen daarop grappend: “‘Zijn Loes’ ook! Nieuwsuur wordt wel heel erg Boulevard soms, hè?”
Tja, Arjen weet inmiddels precíes hoe het aanvoelt. Van Micha Wertheim naar Maan in twee weken: dat is niet redactioneel bijsturen, dat is een ideologische U-turn…
Moet nu denken aan die rant van Raoul Heertje. (4:08)quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:26 schreef jcdragon het volgende:
Mediacourant![]()
https://www.mediacourant.(...)maan-en-bram-krikke/
[..]
Item boulevard was van 2 weken terug...quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:46 schreef Evangelion het volgende:
ooh sjim bakkum jaaa
Wat een slecht item. Dit voelt wel als een jumping the shark moment.
quote:Jan Kooijman tongt met mannelijke collega Arjen Lubach: ’N**ken?’
Een close-up van Jan Kooijman die met een man tongt? Tv-satiricus Arjen Lubach gooit nu echt álles in de strijd om de harten van de commerciële tv-kijker te veroveren. “Hou je van n**ken?”
Arjen Lubach lijkt na een periode van forse kritiek op het hoge VPRO-gehalte in zijn nieuwe RTL 4-show flink bij te sturen. Of hij dat nou op eigen initiatief doet of op aanwijzingen van Peter van der Vorst, feit is dat hij plotseling wel héél erg op lagere cultuur mikt. Na het bezoekje van Maan de Steenwinkel, flirt hij nu met Jim Bakkum en Jan Kooijman.
Romcomkoning
Jim is tijdens een onbenullig itempje van RTL Boulevard omgedoopt tot romcomkoning omdat hij al in heel veel romantische komedies heeft gespeeld, en daar heeft Arjen Lubach dus een héél item over gemaakt van een kwartier (!). Zijn hulpje Tex de Wit is namelijk de uitdaging aangegaan om het record van romantische komedies te verbeteren.
Tex heeft talloze korte romcoms opgenomen en in één daarvan speelt oud-GTST-ster Jan Kooijman de hoofdrol. We zien Jan en Tex tegen elkaar aan botsen tijdens een wandeling buiten. “O, sorry!”
Beetje in de weg
Jan en Tex blijven maar tegen elkaar aan botsen. “Volgens mij zitten we elkaar een beetje in de weg!”, roept Jan.
Tex romantisch: “Laten we dan dezelfde kant oplopen. Voor altijd.”
Dan zien we Jan en Tex hand in hand weglopen. “Ben jij niet Jan Kooijman, van Verliefd op Ibiza?”
Jan dan: “Ja, ook. Maar vanaf nu ben ik Jan Kooijman van Tex de Wit.”
Tongzoenen
Jan pakt Tex beet en begint hem hevig te tongen. Als ze weglopen vraagt Jan aan Tex: “Hou je van n**ken?”
Arjen geniet er in de studio ontzettend van: “Dit is geweldig! Keep on coming, keep on coming!”
Aan het eind van de uitzending komt Jim de studio binnen lopen om Tex te kronen tot de nieuwe romcomkoning van Nederland. Worstelt Arjen zich tongend naar hogere marktaandelen? Nee, zegt Tina Nijkamp: “Lubach scoort wat lager dan maandag, vooral in 25-54 jaar valt de daling op (10 punten minder): 681 duizend kijkers en 22,6 procent.”
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 17 april 2025 08:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De stand up comedian was weer bijzonder niet-grappig.
Uitgezet.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De stand up comedian was weer bijzonder niet-grappig.
Toen ik hoorde dat ze in het VK woont werd het al direct afgezet, niets van meegekregen.quote:
Wat erg.............quote:Op donderdag 17 april 2025 10:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
https://www.mediacourant.(...)gels-reacties-dicht/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |