abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217148085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het begint natuurlijk al met locaties, gemiddeld elke drie jaar heb je een andere /functie/plaatsing waar je t/m Sgt1/Kap vrij weinig over te zeggen hebt, je kunt zelf wel een voorkeur aangeven of solliciteren maar de organisatie heeft ook een enorme vinger in de pap en als die vindt dat jij ihkv "organisatiebelang" aan de slag moet in Havelte bij 44 Painfbat terwijl je bij 13 Painfbat in Oirschot zit pak je je spullen en kun je die kant op. Verhuizen is met de huidige huizenprijzen geen optie, nog even los van het feit dat de wederhelft vaak ook gewoon een baan heeft en dus moet je binnenslaper worden. Waar is de afgelopen 30 vooral op bezuinigd? Juist, infra, dus je wordt opgehokt in oude kutzooi met het liefst 4 man op de kamer omdat er niet voldoende legering is... Hier hebben we al een enorme dissatisfier van het personeel te pakken en is een secundaire arbeidsvoorwaarde.

Dan de vergoeding voor de oefeningen waar je 24/7 ingezet kunt worden, dan krijg je afhankelijk van je rang een toelage van zo'n 100 euro bruto per etmaal. Dat betekent dus dat je voor 40 uur je reguliere salaris krijgt en de overige 128 uur wordt afgekocht met een dikke 500 euro oefentoelage, pak hem beet zo'n 5 euro per uur...(FTM heeft er ook al eens over geschreven.)

Dieuwertje Kuipers heeft daar overigens wel vaker kritische verhalen over geschreven.

Medische zorg, we moeten verplicht naar een militaire arts maar betalen wel de helft aan zorgverzekering... Ik heb helemaal geen vrije artsenkeuze, als ik ziek ben mag ik in de auto stappen en naar de dichtsbijzijnde kazerne/vliegbais rijden om daar een arts te bezoeken.

Pensioen, vroeger 10 jaar voor de civiele pensioenleeftijd met FLO (betaalde je zelf) is opgehoogd naar 5 jaar, er zijn dus 5 jaarsalarissen pleite...

Uzw...
Flexibiliteit is toch niet vreemd om te verwachten van een soldaat? oorlog kan ook nogal verassen immers.
pi_217148094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is heel simpel, wil je voldoende vrijwilligers, lees: beroepsmilitairen, dan zul je met fatsoenlijke voorwaarden moeten komen, doe je dat niet dan zul je simpelweg geen/veel te weinig personeel aantrekken. Veel ingewikkelder wordt het niet.

Dit was in de afgelopen 30 jaar met de nummerus fixus, bezuinigingen, opheffen van allerlei clubs etc. helemaal prima natuurlijk, want goedkoop. Nu liggen de kaarten plotsling anders en zal eea toch anders ingericht moeten gaan worden.
Maar wat moet er dan concreet veranderen? dat je zorgt dat soldaten niet van werkplek moeten wisselen en wel een kamer alleen hebben of?
pi_217148113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt, als je daar op een vliegveld met je NATO reiswijzer gaat wapperen gaan plotseling de prioty lanes voor je open en gaan ze "Thank you for your service" roepen etc. Zo gek hoeft het van mij niet hier in Nederland maar iets meer waardering voor militairen en veteranen zou wmb wel mogen.
1: Dat respect omtrent de NATO is in Amerika nu wel verleden tijd :)

2: Wat zou je dan precies willen zien? volgens mij heeft men in Nederland prima waardering voor militairen en veteranen. Alleen niet 'meer' dan de waardering die wij hebben voor andere beroepsgroepen.
pi_217148122
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men maakt zich er niet echt druk om. Trump overleven we als NATO wel, simpel zat.
Kunnen de militairen dit ook niet zeggen tegen generaals-buitendienst die wel constant paniek zaaien in podcast, tv programma's enz?
pi_217148139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een wake up call geweest, de europese NATO landen worden nu echt met de neuzen op de feiten geduwd dat ze hun shit niet voorelkaar hebben, daarom slaat de paniek toe. Over een jaar of 10 a 15 zijn wij strategisch minder afhankelijk van de VS maar de VS is nog steeds een NATO lid en zullen we nog steeds gezamenlijk optrekken.

De 75/25 verhouding zal dan een 50/50 verhouding zijn. Als Fok! dan nog bestaat mag je deze wmb quoten...
En over een jaar of 5? hoe staan we er dan voor? wat zijn je verwachtingen? er moeten dan toch op zijn minst al wel soort van sporen zijn dat wij minder afhankelijk zijn geworden van de VS?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:30:03 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217148157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En over een jaar of 5? hoe staan we er dan voor? wat zijn je verwachtingen? er moeten dan toch op zijn minst al wel soort van sporen zijn dat wij minder afhankelijk zijn geworden van de VS?
Definieer eens wat je zou willen. Over 5 jaar staan we er beter en sterker voor dan nu, nogal een open deur.
Waar vind jij dat wij over 5 jaar moeten staan, wat moeten "we" straks kunnen? Op die manier kan Achja de vraag beter beantwoorden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217148172
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gaat je niet lukken, simpel zat. Waarom denk je dat er nu plotseling wordt geroepen dat er 200.000 man nodig zijn? Goh, dat is ook net het aantal wat we vroeger in de koude oorlog hadden (210.000 na mobilisatie). En dat was dan de club die daadwerkelijk de eerste klappen moest gaan opvangen/uitdelen. Daarna moest dat aangevuld worden met de mobilisabele troepen van de eerdere lichtingen. Elk jaar werden er zo'n 40.000 militairen opgeroepen om daadwerkelijk de dienstplicht te vervullen, die zijn vervolgens (afh van rang) intieel t/m hun 45e oproepbaar, dus alles van zeg 18-45 kan dan opgeroepen worden, dan heb je het over een dik miljoen.

Denk je nou echt dat we zoiets in een paar maanden tijd voorelkaar gaan krijgen? Echt niet.
[..]
Op papier klopt dit en in de tijd van de koude oorlog was dit ook gewoon haalbaar, nu absoluut niet meer. Als je dit echt wil organiseren gaat je dat minstens 15 jaar kosten.
Dus stel binnen nu en 5 jaar komt er een grootschalige oorlog met Rusland, dan zal Europa ondersteboven worden gelopen?
pi_217148174
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:43 schreef ExTec het volgende:
Nog even over die VS wapenindustrie.

[ x ]

:')
Ach, de F22 was überhaupt niet te koop. En met de F14 hebben ze gehad dat een ally opeens geen ally meer was.

Beetje much ado about nothing wel
pi_217148179
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Definieer eens wat je zou willen. Over 5 jaar staan we er beter en sterker voor dan nu, nogal een open deur.
Waar vind jij dat wij over 5 jaar moeten staan, wat moeten "we" straks kunnen? Op die manier kan Achja de vraag beter beantwoorden.
Ik denk dat Achja zelf uitstekend weet wanneer hij ergens wel of niet goed op kan antwoorden.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:34:47 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217148197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik denk dat Achja zelf uitstekend weet wanneer hij ergens wel of niet goed op kan antwoorden.
Ongetwijfeld. Maar eigenlijk was het een indirecte poging om te kijken welke ambitie niveau jij ambieert voor de Europese krijgsmacht over 5 jaar.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217148209
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar eigenlijk was het een indirecte poging om te kijken welke ambitie niveau jij ambieert voor de Europese krijgsmacht over 5 jaar.
Achja is beroepsmilitair, en heeft dus ervaring in het beroepsveld. Ik niet. Dus stel mij nederig op. Maar als 10 a 15 jaar pas het eindpunt is, hoop ik wel dat wij tussendoor ook leuke dingen te zien krijgen.

Dus ben benieuwd hoe Achja daarover denkt.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:50:17 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217148250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Achja is beroepsmilitair, en heeft dus ervaring in het beroepsveld. Ik niet. Dus stel mij nederig op. Maar als 10 a 15 jaar pas het eindpunt is, hoop ik wel dat wij tussendoor ook leuke dingen te zien krijgen.

Dus ben benieuwd hoe Achja daarover denkt.
De toekomstige beroepsmilitair is een IT die van achter een buro aan het oorlog voeren is
Palantir like
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217148271
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De toekomstige beroepsmilitair is een IT die van achter een buro aan het oorlog voeren is
Palantir like
Dat dacht men 20 jaar geleden ook. De werkelijkheid is complexer. Soldaten van nu zullen in de toekomst ook gewoon blijven bestaan. Alleen gaat technologie, AI inderdaad steeds meer verweven worden met defensie.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:59:12 #214
323876 michaelmoore
pi_217148301
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat dacht men 20 jaar geleden ook. De werkelijkheid is complexer. Soldaten van nu zullen in de toekomst ook gewoon blijven bestaan. Alleen gaat technologie, AI inderdaad steeds meer verweven worden met defensie.
satellieten zien wat er gebeuird en AI gaat live de optimale strategie bedenken ipv de generaal achter een overzichtskaart , en geeft die door aan drones en tanks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 maart 2025 @ 00:00:50 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217148311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat. Iets bezetten of ophalen doe je echt met boots on de ground.
Zie het belang van massieve raketartillerie, velen dachten dat het niet meer nodig was. Over de tank hoor je hetzelfde, maar daar twijfel ik zelf aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217148317
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
satellieten zien wat er gebeuird en AI gaat live de optimale strategie bedenken ipv de generaal achter een overzichtskaart , en geeft die door aan drones en tanks
Hè, kunnen we nooit meer mensen de schuld geven als doelen niet gehaald worden, behalve dan degene die dat AI model getraind hebben.

Maar het nieuws uit de VS van een paar dagen terug, dat de VS overweegt de Saceur post bij de Navo in te leveren,wijst wel op een zekere verwachting en strategie voor de toekomst.

[ Bericht 11% gewijzigd door yessie234 op 23-03-2025 00:11:33 ]
  zondag 23 maart 2025 @ 00:18:47 #217
323876 michaelmoore
pi_217148397
quote:
Trump slaat alarm: 'Poetin zal niet stoppen in Oekraïne!'
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 23 maart 2025 @ 00:22:30 #218
323876 michaelmoore
pi_217148422
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:02 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hè, kunnen we nooit meer mensen de schuld geven als doelen niet gehaald worden, behalve dan degene die dat AI model getraind hebben.

Maar het nieuws uit de VS van een paar dagen terug, dat de VS overweegt de Saceur post bij de Navo in te leveren,wijst wel op een zekere verwachting en strategie voor de toekomst.
quote:
Palantir CEO on Russia-Ukraine war: Software and heroism can slay the giant
Het is de vraag of mensen de AI zullen trainen en voor de optimale strategie na zullen denken of dat AI zelf de optimale strategie bedenkt en on the spot aanpast
Karp is gelukkig nog voor oekraine
Gelukkig zullen er dan minder mensen dood gaan in de bagger, maar meer infra, suplies en voorraden vernietigd worden voor ze er zijn
meer een money war
pi_217148429

Interssant filmpje over de front linie
pi_217148502
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Het is de vraag of mensen de AI zullen trainen en voor de optimale strategie na zullen denken of dat AI zelf de optimale strategie bedenkt en on the spot aanpast
Karp is gelukkig nog voor oekraine
Gelukkig zullen er dan minder mensen dood gaan in de bagger, maar meer infra, suplies en voorraden vernietigd worden voor ze er zijn
meer een money war
Palantir presenteert zichzelf als het meest belangrijke softwarebedrijf ter wereld, maar blijft het dat het ook. Mensen vermoorden op basis van meta data is nou niet zo heel erg netjes, wetende dat de hele inlichtingen- en opsporingswereld al jaren klant is.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 23-03-2025 03:46:41 ]
  zondag 23 maart 2025 @ 07:31:01 #221
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217148967
quote:
Trump is wakker geworden. Nu z'n trouwe volgers nog
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217149170

Kijk Solovyov kwijlen bij de gedachte alleen al lol. Hij blijft wel vermakelijk die clown.
pi_217149185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo gek hoeft het van mij niet hier in Nederland maar iets meer waardering voor militairen en veteranen zou wmb wel mogen.
Nee. Ze doen nutteloos werk en zijn puur getraind voor moord. En kost de samenleving GIGANTISCH veel geld.

Het nuttige dat ze doen is bij rampen. Maar dat kan ook zonder leger.
pi_217149564
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee. Ze doen nutteloos werk en zijn puur getraind voor moord. En kost de samenleving GIGANTISCH veel geld.

Het nuttige dat ze doen is bij rampen. Maar dat kan ook zonder leger.
jou verdedigen met hun leven is nutteloos?
Duidelijk.
Vakman pur sang
  zondag 23 maart 2025 @ 08:51:52 #225
323876 michaelmoore
pi_217149896
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Trump wil vrede zegt ie, maar hij zal de geschiedenis in gaan als de grootste oorlogspresident ooit
  zondag 23 maart 2025 @ 08:53:16 #226
323876 michaelmoore
pi_217149918
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende:

Kijk Solovyov kwijlen bij de gedachte alleen al lol. Hij blijft wel vermakelijk die clown.
voorlopig komt ie nooit meer bij zijn geliefde villas met zwembad aan de oever van lago di Como , zijn dure italiaanse sport wagen staat daar te roesten
pi_217149931
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Het is 43 min gebrabbel.
Waar zegt wie, wat?
Vakman pur sang
pi_217149945
Tenenkrommende televisie gisteren: een half dronken Martijntje Smits die vindt dat als we Oekraïne steunen we ook Hamas moeten steunen. https://www.gemistvoornmt(...)-uit-een-chinees-lab
pi_217150034
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar waar de een technologie, AI onderschat, overschat jij het. Ja, natuurlijk gaat AI deze rol steeds meer spelen, maar je blijft mensen nodig hebben. De feiten op de grond zijn vaak zodanig complex en wisselvallig, dat je dat echt niet gaat kunnen opvangen met enkel AI.
pi_217150046
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Tenenkrommende televisie gisteren: een half dronken Martijntje Smits die vindt dat als we Oekraïne steunen we ook Hamas moeten steunen. https://www.gemistvoornmt(...)-uit-een-chinees-lab
Echt niemand heeft dit gezien. En dat moeten we toch juist zo houden?
  zondag 23 maart 2025 @ 09:08:47 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:20 schreef theunderdog het volgende:

Flexibiliteit is toch niet vreemd om te verwachten van een soldaat? oorlog kan ook nogal verassen immers.
Dus omdat een militair flexibel moet zijn, wat ze overigens gewoon zijn, kunnen de secundaire arbeidsvoorwaarden wel wat minder ofzo? Of wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
pi_217150152
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus omdat een militair flexibel miet zijn, wat ze overigens gewoon zijn, kunnen de secundaire arbeidsvoorwaarden wel wat minder ofzo? Of wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
Nee. Het moet niet 'minder'. Ik vraag mij alleen sterk of of dat de reden is dat mensen geen militair willen worden. Het lijkt mij vooral dat het gros van de mensen gewoon geen trek heeft om in een loopgraaf te zitten (wat dus helaas nog steeds realiteit is).
  zondag 23 maart 2025 @ 09:10:58 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150153
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:22 schreef theunderdog het volgende:

Maar wat moet er dan concreet veranderen? dat je zorgt dat soldaten niet van werkplek moeten wisselen en wel een kamer alleen hebben of?
Fatsoenlijke faciliteiten voor ze organiseren.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:12:25 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150177
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:10 schreef theunderdog het volgende:

Nee. Het moet niet 'minder'. Ik vraag mij alleen sterk of of dat de reden is dat mensen geen militair willen worden. Het lijkt mij vooral dat het gros van de mensen gewoon geen trek heeft om in een loopgraaf te zitten (wat dus helaas nog steeds realiteit is).
Het is een van de redenen, het wordt bij een hele hoop exit gesprekken genoemd als dissatisfier.
pi_217150184
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een van de redenen, het wordt bij een hele hoop exit gesprekken genoemd als dissatisfier.
Oke. fair enough.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:15:05 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150204
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:24 schreef theunderdog het volgende:

1: Dat respect omtrent de NATO is in Amerika nu wel verleden tijd :)
Nee hoor.

quote:
2: Wat zou je dan precies willen zien? volgens mij heeft men in Nederland prima waardering voor militairen en veteranen. Alleen niet 'meer' dan de waardering die wij hebben voor andere beroepsgroepen.
Ga maar eens in uniform over straat dan kom je er wel achter.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:17:35 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150245
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:26 schreef theunderdog het volgende:

Kunnen de militairen dit ook niet zeggen tegen generaals-buitendienst die wel constant paniek zaaien in podcast, tv programma's enz?
Hoezo paniek zaaien? Maak dat eens concreet met voorbeelden.

En verder hebben ze gelukkig de vrijheid om wat voor mening dan ook te verkondigen.
pi_217150254
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee hoor.
[..]
Ga maar eens in uniform over straat dan kom je er wel achter.
Jij denkt dat de reactie anders zou zijn als een verpleegkundige in uniform over straat gaat?

Is toch ook beetje raar? praat ik er natuurlijk niet over als je van je werk naar je auto moet lopen. Maar winkelen in uniform? ja, dan ben je ook gewoon een aansteller (los van je beroepsgroep).
  zondag 23 maart 2025 @ 09:18:36 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150265
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:17 schreef theunderdog het volgende:

Jij denkt dat de reactie anders zou zijn als een verpleegkundige in uniform over straat gaat?

Is toch ook beetje raar? praat ik er natuurlijk niet over als je van je werk naar je auto moet lopen. Maar winkelen in uniform? ja, dan ben je ook gewoon een aansteller (los van je beroepsgroep).
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.

Waarom is iemand in uniforn een aansteller als die asl aan zijn werk even een boodschap gaat doen? En Sjaan kantoorbaan is dan geen aansteller? Hoe moet ik dat zien?
pi_217150275
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoezo paniek zaaien? Maak dat eens concreet met voorbeelden.

En verder hebben ze gelukkig de vrijheid om wat voor mening dan ook te verkondigen.
Mart de Kruif doet niet veel anders dan verkondigen dat wij zonder Amerika best een groot probleem hebben. Terwijl jij (en dus ook veel mede militairen) stellen: och, we moeten het doen met minder spul, maar is te overzien en de NAVO blijft gewoon bestaan.
pi_217150281
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Vertel eens.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:21:20 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 23 maart 2025 @ 09:22:48 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150327
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mart de Kruif doet niet veel anders dan verkondigen dat wij zonder Amerika best een groot probleem hebben. Terwijl jij (en dus ook veel mede militairen) stellen: och, we moeten het doen met minder spul, maar is te overzien en de NAVO blijft gewoon bestaan.
Laat maar zien waar hij dat zegt.
pi_217150332
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zie edit.
Het gaat erom dat ik verwacht dat men geen onderscheid maakt tussen beroepsgroep.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:26:06 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217150382
Haha

Achja ziet een opportuniteit om voor de krijgsmacht fors hogere salarissen en betere arbeidsomstandigheden uit te onderhandelen. En terecht. Wet van vraag- en aanbod geldt ook daar.

Feit is wel dat de krijgsmacht al enorm concurrerend is t.o.v. veel horizontale beroepen op hetzelfde niveau. Er is geen marktpartij dat doorgaans beter betaalt dan defensie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FOK!fotograaf zondag 23 maart 2025 @ 09:31:21 #246
364681 over_hedge
pi_217150486
Ik wilde bij defensie werken. (als fotograaf :P ) Maar ik was 2 maanden te oud :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 23 maart 2025 @ 09:39:04 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja.
pi_217150704
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
:? Waarom zouden we terroristen steunen?

Nou ja, dat is off topic maar die idiote vergelijking tussen een verdedigende partij en een aanvallende partij zijn gewoon raar.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 23 maart 2025 @ 09:48:44 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217150826
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2025 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
Haha

Achja ziet een opportuniteit om voor de krijgsmacht fors hogere salarissen en betere arbeidsomstandigheden uit te onderhandelen. En terecht. Wet van vraag- en aanbod geldt ook daar.

Feit is wel dat de krijgsmacht al enorm concurrerend is t.o.v. veel horizontale beroepen op hetzelfde niveau. Er is geen marktpartij dat doorgaans beter betaalt dan defensie.
Vraag bv. een @Bouke-p maar eens hoe dat zit. En waarom denk je dat er allerlei toelages en bindingspremies worden uitgedeeld? Dat is om de mensen binnen te houden omdat ze buiten de poort twee keer zoveel kunnen krijgen, met als ultiem voorbeeld de vliegers.

En ja, het salaris is met de laatste awvn beter geworden maar dat mocht ook wel eens na jarenlange nullijnen, WUL genaai, middenloonpensioen etc.

Maar goed, zoals ik al zei, het waren vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden waarom je bij defensie ging (ik althans wel), niet voor het geld masr omdat die grotendeels zijn wegbezuinugd is het geld nog de enige draaiknop waar je wat mee kan doen.

En defensie was van huis uit een betrouwbare werkgever maar dat is ook al een tijdje overboord. Vertrouwen komte voet maar gaat te paard.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-03-2025 09:55:26 ]
  zondag 23 maart 2025 @ 09:53:11 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')