voorlopig komt ie nooit meer bij zijn geliefde villas met zwembad aan de oever van lago di Como , zijn dure italiaanse sport wagen staat daar te roestenquote:Op zondag 23 maart 2025 07:58 schreef AFA2022 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kijk Solovyov kwijlen bij de gedachte alleen al lol. Hij blijft wel vermakelijk die clown.
Het is 43 min gebrabbel.quote:Op zondag 23 maart 2025 07:31 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Trump is wakker geworden. Nu z'n trouwe volgers nog
Daar waar de een technologie, AI onderschat, overschat jij het. Ja, natuurlijk gaat AI deze rol steeds meer spelen, maar je blijft mensen nodig hebben. De feiten op de grond zijn vaak zodanig complex en wisselvallig, dat je dat echt niet gaat kunnen opvangen met enkel AI.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
satellieten zien wat er gebeuird en AI gaat live de optimale strategie bedenken ipv de generaal achter een overzichtskaart , en geeft die door aan drones en tanks
Echt niemand heeft dit gezien. En dat moeten we toch juist zo houden?quote:Op zondag 23 maart 2025 08:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Tenenkrommende televisie gisteren: een half dronken Martijntje Smits die vindt dat als we Oekraïne steunen we ook Hamas moeten steunen. https://www.gemistvoornmt(...)-uit-een-chinees-lab
Dus omdat een militair flexibel moet zijn, wat ze overigens gewoon zijn, kunnen de secundaire arbeidsvoorwaarden wel wat minder ofzo? Of wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:20 schreef theunderdog het volgende:
Flexibiliteit is toch niet vreemd om te verwachten van een soldaat? oorlog kan ook nogal verassen immers.
Nee. Het moet niet 'minder'. Ik vraag mij alleen sterk of of dat de reden is dat mensen geen militair willen worden. Het lijkt mij vooral dat het gros van de mensen gewoon geen trek heeft om in een loopgraaf te zitten (wat dus helaas nog steeds realiteit is).quote:Op zondag 23 maart 2025 09:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus omdat een militair flexibel miet zijn, wat ze overigens gewoon zijn, kunnen de secundaire arbeidsvoorwaarden wel wat minder ofzo? Of wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
Fatsoenlijke faciliteiten voor ze organiseren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar wat moet er dan concreet veranderen? dat je zorgt dat soldaten niet van werkplek moeten wisselen en wel een kamer alleen hebben of?
Het is een van de redenen, het wordt bij een hele hoop exit gesprekken genoemd als dissatisfier.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:10 schreef theunderdog het volgende:
Nee. Het moet niet 'minder'. Ik vraag mij alleen sterk of of dat de reden is dat mensen geen militair willen worden. Het lijkt mij vooral dat het gros van de mensen gewoon geen trek heeft om in een loopgraaf te zitten (wat dus helaas nog steeds realiteit is).
Oke. fair enough.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een van de redenen, het wordt bij een hele hoop exit gesprekken genoemd als dissatisfier.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:24 schreef theunderdog het volgende:
1: Dat respect omtrent de NATO is in Amerika nu wel verleden tijd
Ga maar eens in uniform over straat dan kom je er wel achter.quote:2: Wat zou je dan precies willen zien? volgens mij heeft men in Nederland prima waardering voor militairen en veteranen. Alleen niet 'meer' dan de waardering die wij hebben voor andere beroepsgroepen.
Hoezo paniek zaaien? Maak dat eens concreet met voorbeelden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:26 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen de militairen dit ook niet zeggen tegen generaals-buitendienst die wel constant paniek zaaien in podcast, tv programma's enz?
Jij denkt dat de reactie anders zou zijn als een verpleegkundige in uniform over straat gaat?quote:Op zondag 23 maart 2025 09:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Ga maar eens in uniform over straat dan kom je er wel achter.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:17 schreef theunderdog het volgende:
Jij denkt dat de reactie anders zou zijn als een verpleegkundige in uniform over straat gaat?
Is toch ook beetje raar? praat ik er natuurlijk niet over als je van je werk naar je auto moet lopen. Maar winkelen in uniform? ja, dan ben je ook gewoon een aansteller (los van je beroepsgroep).
Mart de Kruif doet niet veel anders dan verkondigen dat wij zonder Amerika best een groot probleem hebben. Terwijl jij (en dus ook veel mede militairen) stellen: och, we moeten het doen met minder spul, maar is te overzien en de NAVO blijft gewoon bestaan.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo paniek zaaien? Maak dat eens concreet met voorbeelden.
En verder hebben ze gelukkig de vrijheid om wat voor mening dan ook te verkondigen.
Vertel eens.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Laat maar zien waar hij dat zegt.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mart de Kruif doet niet veel anders dan verkondigen dat wij zonder Amerika best een groot probleem hebben. Terwijl jij (en dus ook veel mede militairen) stellen: och, we moeten het doen met minder spul, maar is te overzien en de NAVO blijft gewoon bestaan.
Ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En over een jaar of 5? hoe staan we er dan voor? wat zijn je verwachtingen? er moeten dan toch op zijn minst al wel soort van sporen zijn dat wij minder afhankelijk zijn geworden van de VS?
quote:Op zondag 23 maart 2025 08:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Tenenkrommende televisie gisteren: een half dronken Martijntje Smits die vindt dat als we Oekraïne steunen we ook Hamas moeten steunen. https://www.gemistvoornmt(...)-uit-een-chinees-lab
Vraag bv. een @Bouke-p maar eens hoe dat zit. En waarom denk je dat er allerlei toelages en bindingspremies worden uitgedeeld? Dat is om de mensen binnen te houden omdat ze buiten de poort twee keer zoveel kunnen krijgen, met als ultiem voorbeeld de vliegers.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:26 schreef phpmystyle het volgende:
Haha
Achja ziet een opportuniteit om voor de krijgsmacht fors hogere salarissen en betere arbeidsomstandigheden uit te onderhandelen. En terecht. Wet van vraag- en aanbod geldt ook daar.
Feit is wel dat de krijgsmacht al enorm concurrerend is t.o.v. veel horizontale beroepen op hetzelfde niveau. Er is geen marktpartij dat doorgaans beter betaalt dan defensie.
Jij doet dat al met je "aansteller" opmerking.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:23 schreef theunderdog het volgende:
Het gaat erom dat ik verwacht dat men geen onderscheid maakt tussen beroepsgroep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |