abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217141809
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Italianen zijn overwegend katholiek. Wil dat zeggen dat alle gangsters ook katholiek zijn?
Tha fuck?
pi_217141810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er moet gewoon weer even verkondigd worden dat moslims echt heel onderdrukt zijn in Nederland, en dat Nederland uit z'n voegen barst van haat en racisme.

Ondertussen heeft de VU gescheiden ingangen naar een islamitische gebedsruimte.

Lees dat gerust nog een keer.
Tja, dat krijg je met bijzonder onderwijs. En dan ook nog eens bijzonder onderwijs dat een islam studie aanbiedt.
Auxilium nostrum in nomine Domini, maar welke heer?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_217141816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het ministerie er wel een doel mee heeft ja.

Maar daar heb je als onderzoeker schijt aan. Hen is gevraagd onderzoek te doen naar hoe moslims discriminatie beleven, en dat hebben ze gedaan. Niets meer, niets minder.
Wat een onzin. Hoe iemand iets beleeft heeft bij mijn weten niets met de werkelijkheid te maken.
pi_217141819
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wij hebben wel een Keltische of Gallische achtergrond.
En de religies van deze groepen spelen veel meer een rol in ons dagelijks leven.
Er is ook wel enige Romeinse invloed aanwezig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_217141828
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Tha fuck?
Jij snapt heel goed wat ik bedoel.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:54:42 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217141829
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt, het is dan ook geen kwantitatief onderzoek.

Cijfermatige representativiteit is niet het doel van dat soort onderzoeken.
[..]
Meestal onderzoekt men eerst op een kwantitatieve manier (steekproeven, enquetes) of en hoe vaak iets plaatsvindt, met mogelijk een kwalitatief vervolgonderzoek om meer in de diepte te kunnen treden en (zoals bovengenoemd) meer te leren over details en context.

Waarbij ik helemaal niet wil zeggen dat het onderzoek wat in de OP aangehaald wordt deugt of goed is ofzo, ik heb het niet gelezen.

Maar onderzoek zonder een representatieve steekproef kan wel degelijk waardevol zijn.

Bv eerst een enquête onder 500-1000 zorgwerknemers naar de werkdruk (kwantitatief), en daarna wat interviews met een handjevol van die mensen, om er achter te komen waar die werkdruk nou precies uit bestaat (kwalitatief). Welke specifieke zaken ze tegenaan lopen, iets wat je nou eenmaal moeilijk kan bevragen in een gestandaardiseerde enquête.
Lastig ook om genoeg volk te vinden he... heel lastig. 40 man, try better.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217141848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je zou allereerst eens een definitie moeten geven van discriminatie.
Onderaan de eerste pagina van de inleiding.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:56:50 #108
3542 Gia
User under construction
pi_217141850
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hier ook een keer...

"Ja, er zit een fles wijn in het kerst, of ja wintertijdpakket, en als moslim mag ik geen wijn..."

Dan geef je die fles weg.
Dit. Maar weet je wat er gebeurt? Er zit voortaan bij niemand meer een fles wijn in het pakket. En alleen maar inclusieve producten. Ook in kantines zie je tegenwoordig eigenlijk alleen nog halal producten, onder het mom "iedereen kan halal eten en niet iedereen kan niet-halal eten, dus al het niet halal eten moet weg"

Nog effe en je mag geen spek meer op je bbq gooien omdat je moslimburen daar hinder van hebben.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:56:52 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Onderaan de eerste pagina van de inleiding.
Koppel dat eens aan 'beleving.'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217141858
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Er is ook wel enige Romeinse invloed aanwezig.
Klopt. De Romeinse cijfers (I,II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X) bijvoorbeeld. Hoewel de gemiddelde westerling toch de voorkeur geeft aan Arabische cijfers; (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0)
pi_217141863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, eerder lastig om 100en te interviewen, die opnames uit te werken en te analyseren met een team van ~5 man.
pi_217141882
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Koppel dat eens aan 'beleving.'
Ervaren discriminatie is de interpretatie van een meegemaakt incident als discriminatie, waarbij een als onrechtvaardig ervaren uitkomst of verloop van een meegemaakt voorval wordt gerelateerd aan een (vermeende) negatieve houding over de groep waartoe het individu wordt gerekend.

Staat er letterlijk. Nergens staat er dat die ervaren discriminatie dus ook discriminatie is. Alleen dat het zo ervaren wordt.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:02:36 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217141898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, eerder lastig om 100en te interviewen, die opnames uit te werken en te analyseren met een team van ~5 man.
Zat die het anders wel doen. Of met een enquette en analyse programma's. Simpel ms forms is al voldoende

Dit is echt lack of trying.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217141912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ervaren discriminatie is de interpretatie van een meegemaakt incident als discriminatie, waarbij een als onrechtvaardig ervaren uitkomst of verloop van een meegemaakt voorval wordt gerelateerd aan een (vermeende) negatieve houding over de groep waartoe het individu wordt gerekend.

Staat er letterlijk. Nergens staat er dat die ervaren discriminatie dus ook discriminatie is. Alleen dat het zo ervaren wordt.
Is inderdaad moeilijk te bewijzen. En toch zijn er gevallen dat de ervaring gelijke tred hield met de 'daad'.
pi_217141919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zat die het anders wel doen. Of met een enquette en analyse programma's. Simpel ms forms is al voldoende

Dit is echt lack of trying.
"ik heb er geen zier verstand van maar weet het wel weer beter."

OK, helder.
pi_217141933
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is inderdaad moeilijk te bewijzen. En toch zijn er gevallen dat de ervaring gelijke tred hield met de 'daad'.
Er zullen inderdaad genoeg gevallen zijn waarin de door een moslim beleefde discriminatie, ook daadwerkelijk discriminatie is. En ook genoeg gevallen waarin ze 'dat alleen maar zo voelen' of zelfs aan het muggenziften/slachtofferjanken zijn.
pi_217141935
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij snapt heel goed wat ik bedoel.
De meeste Italiaanse maffiosi identificeren zich inderdaad als katholiek. Dus ja, katholieken zijn oververtegenwoordigd in de mafia.

Kijk naar de misdaadcijfers van Nederland en je zult zien dat verhoudingsgewijs de afkomsten waarbij vrijwel alle personen zich identificeren als moslim, oververtegenwoordigd zijn. Dat is een feit.
pi_217141962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zullen inderdaad genoeg gevallen zijn waarin de door een moslim beleefde discriminatie, ook daadwerkelijk discriminatie is. En ook genoeg gevallen waarin ze 'dat alleen maar zo voelen' of zelfs aan het muggenziften/slachtofferjanken zijn.
Ik bedoelde hier dus niet specifiek moslims. Maar ook Surinamers, Antilianen enz.
pi_217142064
Goh hoe zou dat toch komen...

Gek dat je zoiets nooit hoort over Hindoes of Chinezen of wie dan ook.
pi_217142065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dan ook nog een onderzoek binnen een ons-kent-ons clubje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:18:14 #121
117098 Hathor
Effe niet
pi_217142072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wij hebben wel een Keltische of Gallische achtergrond.
En de religies van deze groepen spelen veel meer een rol in ons dagelijks leven.
Onze achtergrond is eerder Germaans dan Keltisch of Gallisch.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217142083
Het komt dus neer op gelovigen die extra rechten willen op basis van religie en als iemand daar (terecht!) niet intrapt, dan is het discriminatie.

Terwijl het feitelijk juist gelijke behandeling is.

Religie heeft al extra rechten en die zouden juist moeten verdwijnen. Prima als je gelovig bent, maar dat is en blijft een privézaak.
pi_217142101
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De meeste Italiaanse maffiosi identificeren zich inderdaad als katholiek. Dus ja, katholieken zijn oververtegenwoordigd in de mafia.

Kijk naar de misdaadcijfers van Nederland en je zult zien dat verhoudingsgewijs de afkomsten waarbij vrijwel alle personen zich identificeren als moslim, oververtegenwoordigd zijn. Dat is een feit.
Dat is geen feit. De nazi's deden hetzelfde met de joden in de jaren 30/40. Joden waren, volgens de nazi's dan, vieze ratten, crimineel, primitief, inferieur enz.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217142124
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Onze achtergrond is eerder Germaans dan Keltisch of Gallisch.
Zal wel kloppen. Maar je snapt mijn punt.
pi_217142172
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:31 schreef Galvez het volgende:
Dit is helaas gewoon een feit. Bij gelijke geschiktheid kiezen veel witte Nederlandse werkgevers toch voor de witte Nederlander, zeker als de moslim kandidaat zichtbare uitingen zijn haar/zijn geloof draagt zoals bijvoorbeeld een hijab of baard met getrimde snor.

Nou is het wel zo dat als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt, en de demografische ontwikkelingen steeds meer werkgevers genoopt zijn moslims aan te nemen, en dan zien dat dit ook heel goede werknemers kunnen zijn. Dit zal op den duur hopelijk wel tot een shift leiden.
Daarom was anoniem solliciteren ook zo'n doorslaand succes _O-
pi_217142226
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:17 schreef TornadoDK het volgende:
Goh hoe zou dat toch komen...

Gek dat je zoiets nooit hoort over Hindoes of Chinezen of wie dan ook.
Die zijn dan ook heel slecht geintergreerd.
pi_217142250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Die zijn dan ook heel slecht geintergreerd.
In tegenstelling tot?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217142285
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het komt dus neer op gelovigen die extra rechten willen op basis van religie en als iemand daar (terecht!) niet intrapt, dan is het discriminatie.

Religie heeft al extra rechten en die zouden juist moeten verdwijnen. Prima als je gelovig bent, maar dat is en blijft een privézaak.
Kweenie hoor. Volgens mij zijn die extra rechten juist de vrijheid op religie. Want het is wel een feit dat wanneer je moslims gaat verbieden bepaalde religieuze gebruiken na te leven, moet dat natuurlijk ook gelden voor andere religies. Zoals ritueel slachten, of pasgeboren kinderen besnijden.

Hoe los je dit dilemma op? Joden wel toestaan om ritueel te slachten en moslims niet? Dan overtreden we zelf onze eigen grondwet.
pi_217142335
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In tegenstelling tot?
Ze zijn onzichtbaar. Ja, we kennen allemaal onze eigen Suzi Wong die zo leuk kan kwinkeleren 'sambal bij', maar evengoed zit er heel veel misdaad bij onze 'pindaatjes'.
pi_217142361
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kan het woord 'onderlinge verbondenheid' ook niet meer horen.

Het is al jaren éénrichtingsverkeer. Altijd maar bukken voor de eisen van die club.
Eenrichtingsverkeer dat klopt. Maar ik heb nog nooit gebukt voor de eisen van wie dan ook.
Heeft me destijds een hele hoop problemen opgeleverd en ook een hoop geldproblemen.
pi_217142424
Ik lees her en der in dit topic dat werkgevers bij gelijke geschiktheid liever een niet moslim aannemen. Ik ben zelf werkgever en heb ook moslims in dienst. Wat velen vergeten bij gelijke geschiktheid is dat ik speciaal voor hen een gebedsruimte heb moeten realiseren, ze momenteel hooguit 50% productief zijn ivm. rammadan en bij feestelijke gelegenheden ook allerlei eisen stellen wbt. alcohol, hallal enz.

In mijn bedrijf moet een moslim minimaal 20% beter presteren om uiteindelijk hetzelfde resultaat te realiseren als zijn niet moslim collega's.

Mijn conclusie: een moslim creëert zelf zijn mindere aantrekkelijkheid voor werkgevers.
60 HRC
pi_217142468
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is weer ramadan hè...

Allerlei D66 en Groenlinks volk, 'onderzoekers' incluis, willen uitgerekend nu natuurlijk even die godsdienst komen promoten.
Maak je niet zo druk. Straks mogen wij ons weer van onze beste kant laten zien.
Kerstfeest is het feest van de vrede.

Bekijk deze YouTube-video

~:) O~) oO/
pi_217142498
Wel humor dat moslims janken dat in een seculier land als Nederland men niet genoeg rekening houdt met hun geloof.

Das gewoon een openbare oorlogsverklaring aan seculier Nederland.
pi_217142522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:37 schreef HardMetal het volgende:
Ik lees her en der in dit topic dat werkgevers bij gelijke geschiktheid liever een niet moslim aannemen. Ik ben zelf werkgever en heb ook moslims in dienst. Wat velen vergeten bij gelijke geschiktheid is dat ik speciaal voor hen een gebedsruimte heb moeten realiseren, ze momenteel hooguit 50% productief zijn ivm. rammadan en bij feestelijke gelegenheden ook allerlei eisen stellen wbt. alcohol, hallal enz.

In mijn bedrijf moet een moslim minimaal 20% beter presteren om uiteindelijk hetzelfde resultaat te realiseren als zijn niet moslim collega's.

Mijn conclusie: een moslim creëert zelf zijn mindere aantrekkelijkheid voor werkgevers.
Waarom? Omdat het moslims zijn? Of Marokkanen? Turken? Arabieren?

Moeten nietblanken bij jou ook minimaal 20% beter presteren om hetzelfde resultaat te bereiken?
Of vrouwen? Of homo's?

Wat voor bedrijf heb je dan? En je hoeft je hier niet met naam en toenaam bekend te maken, maar welke branche?
Financieel? Medisch? Winkel? Overheid? Verkeer? Amusement?
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 13:53:23 #135
441859 crew  Lenny77
pi_217142572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Moeten nietblanken bij jou ook minimaal 20% beter presteren om hetzelfde resultaat te bereiken?
Of vrouwen? Of homo's?

Wat voor bedrijf heb je dan? En je hoeft je hier niet met naam en toenaam bekend te maken, maar welke branche?
Lees eens opnieuw wat hij schrijft?
Als Jantje 8u door kan werken om 80 dozen te plooien.
En Pietje kan in 8u maar 40 dozen plooien omdat hij 4 uur met acute diarree op de wc zit.
Dan zal Pietje eigenlijk in die 4u dubbel zo snel moeten werken om toch aan die vereiste 80 dozen te komen.
Maar dat lukt niet.
Dus eigenlijk wil je dan liever een tweede Jantje dan een Pietje.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 13:54:26 #136
441859 crew  Lenny77
pi_217142580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een onzin. Hoe iemand iets beleeft heeft bij mijn weten niets met de werkelijkheid te maken.
Alleen moet de werkelijkheid zit steeds vaker aanpassen aan een beleving.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217142586
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kweenie hoor. Volgens mij zijn die extra rechten juist de vrijheid op religie. Want het is wel een feit dat wanneer je moslims gaat verbieden bepaalde religieuze gebruiken na te leven, moet dat natuurlijk ook gelden voor andere religies. Zoals ritueel slachten, of pasgeboren kinderen besnijden.

Hoe los je dit dilemma op? Joden wel toestaan om ritueel te slachten en moslims niet? Dan overtreden we zelf onze eigen grondwet.
Ik sprak over religie in het algemeen. En ik vind dierenrechten veel belangrijker dan religie, dus religieus slachten zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Maar ik denk ook aan die gekkigheid van volle kerken tijdens Corona. Dat waren (bij mijn weten) primair Christenen.
pi_217142610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. De Romeinse cijfers (I,II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X) bijvoorbeeld. Hoewel de gemiddelde westerling toch de voorkeur geeft aan Arabische cijfers; (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0)
Ik mag toch hopen dat je wel eens van het Romeinse recht heb gehoord.
Die Arabische cijfers heten in het Arabisch trouwens Hindoe cijfers, alhoewel er al veel eerder (dan in India) in China een vergelijkbaar decimaal numeriek systeem was in (Shang dynastie) China.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 14:00:57 #139
28033 Pek
je moet wat
pi_217142636
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:48 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ja, ik heb niet genoeg drank in huis om het te vieren
Mijn koffie, wat doe je _O-

Ik lag een tijdje geleden in het ziekenhuis, werd er een moslima opgenomen en zag de beste man tot zijn verbijstering dat er ook mannen op de zaal lagen. Of die even ergens anders ondergebracht konden worden. :')
Je gelooft het pas als je het meemaakt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_217142640
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

De religies zouden geen probleem zijn als men ook wijken zou bouwen waar slechts mensen met geen geloof mogen komen en wonen.
pi_217142653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En hier ook weer vraagtekens. Ik denk dus niet dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.
Net zomin als christenen of joden dat zijn of waren. Het zijn wel meestal mannen.
Welke definitie van man hanteer je hierbij?
pi_217142661
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik lag een tijdje geleden in het ziekenhuis, werd er een moslima opgenomen en zag de beste man tot zijn verbijstering dat er ook mannen op de zaal lagen. Of die even ergens anders ondergebracht konden worden. :')
Ik ben geen moslima, ik ben een bejaarde hippie, maar toch zou ik toch ook liever op een zaal liggen met alleen vrouwen.
En ik denk zomaar dat er best veel mannen zijn die liever op een 'mannenzaal' liggen dan gemengd.
pi_217142672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Welke definitie van man hanteer je hierbij?
Mannen met hun verstand tussen de benen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 14:17:34 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217142782
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Of vrouwen? Of homo's?

Dat legt hij toch uit? Hij moet allerlei extra dingen realiseren voor die groep werknemers. Die tijd en dus geld streept hij weg tegen hun productiviteit. Dat vind ik een faire, klinische berekening.

Overigens lijkt me dat die vermindering in productiviteit per branche en per persoon verschilt. Zijn ervaring is een verlies van 50% hieraan tijdens de Ramadan. Ik heb een kantoorbaan en zie bij de meeste islamitische collega's minder productieverlies. De meesten hebben de eerste paar dagen wat moeite, maar zeker geen 50%. Het zal rond de 10% liggen. Na die dagen verschilt het per persoon.

Meestal hebben ze zelf hun uren al wat anders ingedeeld. Er is me ooit uitgelegd door uitgerekend een hele stabiele presteerder dat dat juist niet de bedoeling is, dat je juist je normale leven moet ervaren tijdens het vasten. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
pi_217142783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat je wel eens van het Romeinse recht heb gehoord.
Die Arabische cijfers heten in het Arabisch trouwens Hindoe cijfers, alhoewel er al veel eerder (dan in India) in China een vergelijkbaar decimaal numeriek systeem was in (Shang dynastie) China.
Jij mag van mij hopen wat je wil.
Ik erger me hieraan. Net als dat ik me ontzettend erger dat Amerika ons Europa hersenspoelt met zijn snelle en flitsende tv-series en speelfilms.

Net alsof wij hier in Europa geen filmkunst kennen.
pi_217142788
Geloof prima, maar achter je eigen deur of daarvoor bestemd gebouw. Een ander hoeft daar geen pas voor opzij te doen of voor aan te passen.

Als christenen een baan willen en eisen dat ze op zondag niet willen werken want rustdag dan zegt een werkgever ook dat ze maar een andere baan moeten zoeken, waarom zou dat voor Moslims dan anders zijn.
pi_217142924
Dat getroll van Zoltan blijft ook hilarisch om te lezen. O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217142935
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat legt hij toch uit? Hij moet allerlei extra dingen realiseren voor die groep werknemers. Die tijd en dus geld streept hij weg tegen hun productiviteit. Dat vind ik een faire, klinische berekening.

Overigens lijkt me dat die vermindering in productiviteit per branche en per persoon verschilt. Zijn ervaring is een verlies van 50% hieraan tijdens de Ramadan. Ik heb een kantoorbaan en zie bij de meeste islamitische collega's minder productieverlies. De meesten hebben de eerste paar dagen wat moeite, maar zeker geen 50%. Het zal rond de 10% liggen. Na die dagen verschilt het per persoon.

Meestal hebben ze zelf hun uren al wat anders ingedeeld. Er is me ooit uitgelegd door uitgerekend een hele stabiele presteerder dat dat juist niet de bedoeling is, dat je juist je normale leven moet ervaren tijdens het vasten. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Ja en? In mijn tijd hoorde ik dezelfde klachten. Werkgevers moesten bepaalde zaken aanpassen.
Logisch toch? Aparte toiletten voor vrouwen. Aparte kleedruimtes voor vrouwen.
En als zo'n werkgever dan begint te mekkeren over het finianciele deel van dit aspect, dan denk ik ook bij mezelf; Ja sorry hoor, niet mijn probleem.
Zo'n werkgever moet gewoon meegaan met de tijd. En dan niet alleen de techniek. Maar ook de mentaliteit.
pi_217142961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Zo'n werkgever moet gewoon meegaan met de tijd. En dan niet alleen de techniek. Maar ook de mentaliteit.
Een werkgever moet niets.

Elk bedrijf heeft zijn eigen regels, en daar heb je je aan te houden anders zoek je maar een andere baan.
pi_217142980
quote:

[..]
Ja en? In mijn tijd hoorde ik dezelfde klachten. Werkgevers moesten bepaalde zaken aanpassen.
En als zo'n werkgever dan begint te mekkeren over het finianciele deel van dit aspect, dan denk ik ook bij mezelf; Ja sorry hoor, niet mijn probleem.
Ik heb ook weleens dagen dat ik niet geloof in vrouwen (deze is een nadenkertje).
pi_217142986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik sprak over religie in het algemeen. En ik vind dierenrechten veel belangrijker dan religie, dus religieus slachten zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Maar ik denk ook aan die gekkigheid van volle kerken tijdens Corona. Dat waren (bij mijn weten) primair Christenen.
Dit moest even goed tot me doordringen voor dat ik wist wat je eigenlijk bedoelde.
Dus jij vindt dierenrechten belangrijker dan religie?
Maar wat als dierenrechten boven jouw rechten als automobilist komen te staan? Ben je dan nog steeds zo'n dierenvriend of vind je dan toch je otootje belangrijker?

Religieus slachten zou inderdaad verboden moeten worden.
Maar wat als jij, helemaal per ongeluk, een konijntje, vogeltje of egeltje hartstikke platrijdt?

Nee, zal je waarschijnlijk zeggen, want dat gebeurde niet met opzet.
Maar had het voorkomen kunnen worden? Ja dus.

Ik ben benieuwd hoe je jouw overtuiging mbt dierenrechten rijmt met je auto.
Een auto is geen religie, hoewel ik heel vaak de indruk krijg dat vnl mannen hun auto boven de wet stellen.
Dus ook boven dierenrechten.
pi_217142993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb ook weleens dagen dat ik niet geloof in vrouwen (deze is een nadenkertje).
Je bent eigenlijk een homo? |:)
pi_217143027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Een werkgever moet niets.

Elk bedrijf heeft zijn eigen regels, en daar heb je je aan te houden anders zoek je maar een andere baan.
Nee hoor, het is voor een werkgever makkelijker om zich aan te passen aan de huidige mores dan een vrouw of man met kinderen.
Bedrijven met regels, regels moeten van twee kanten komen. Geen enkel bedrijf kan bepalen dat zijn werknemers zich onvoorwaardelijk aan hun regels houden.

Bij een gezond bedrijf zijn de regels geven en nemen.
pi_217143055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor, het is voor een werkgever makkelijker om zich aan te passen aan de huidige mores dan een vrouw of man met kinderen.
Bedrijven met regels, regels moeten van twee kanten komen. Geen enkel bedrijf kan bepalen dat zijn werknemers zich onvoorwaardelijk aan hun regels houden.

Bij een gezond bedrijf zijn de regels geven en nemen.
Jij bepaald niet voor een werkgever wat wel of niet makkelijk is en wat hij wel of niet toe wil laten.
Je kan vragen maar niet eisen. En als het niet mogelijk is dan is het niet mogelijk, dat maakt het nog geen discriminatie.

Ik ben dat dwingen en eisen meer dan zat. :r :r :r
pi_217143085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit moest even goed tot me doordringen voor dat ik wist wat je eigenlijk bedoelde.
Dus jij vindt dierenrechten belangrijker dan religie?
Maar wat als dierenrechten boven jouw rechten als automobilist komen te staan? Ben je dan nog steeds zo'n dierenvriend of vind je dan toch je otootje belangrijker?

Religieus slachten zou inderdaad verboden moeten worden.
Maar wat als jij, helemaal per ongeluk, een konijntje, vogeltje of egeltje hartstikke platrijdt?

Nee, zal je waarschijnlijk zeggen, want dat gebeurde niet met opzet.
Maar had het voorkomen kunnen worden? Ja dus.

Ik ben benieuwd hoe je jouw overtuiging mbt dierenrechten rijmt met je auto.
Een auto is geen religie, hoewel ik heel vaak de indruk krijg dat vnl mannen hun auto boven de wet stellen.
Dus ook boven dierenrechten.
Mijn probleem met ritueel slachten is niet dat het dier gedood wordt, maar dat het onnodig leed veroorzaakt.

Dit pas ik in mijn leven toe door rechtstreeks bij een hobbyboer mijn vlees te kopen en verder biologisch vlees te kopen.

Ik heb met mijn auto iets van 30 jaar terug een konijn dood gereden, verder nooit. Staat mij tot de dag van vandaag bij, want daar haal ik mijn schouders niet over op. Op slag dood gelukkig, dus heeft niet geleden.

Zo sta ik erin.

De vergelijking vind ik zelf dus niet zo logisch, maar soit.
pi_217143088
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je bent eigenlijk een homo? |:)
Denk dat je iets teveel Holmes/Watson fanfic hebt gelezen :7

Ouwe snoeperd :P

Ik heb momenteel een zwak voor allochtone vrouwen (zonder hoofddoekje). Een aantal collega's op het werk O+
pi_217143093
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb genoeg moslims als klasgenoten, teamgenoten of collega's gehad. Maakt niet uit wat ze deden, zelfreflectie is ze niet bijgebracht. Als ze in hun ogen benadeeld werden werd altijd de racismekaart getrokken. Slecht cijfer? Racisme. Rode kaart? Racisme. Straf gekregen? Racisme. Ontslagen wegens disfunctioneren? Racisme. Doodvermoeiend en geen greintje zelfreflectie of kritisch vermogen te bespeuren. Wordt ze natuurlijk met de paplepel ingegoten van jongs af aan want zij zijn het slachtoffer van die boze Nederlander en hun verachtelijke maatschappij die racistisch is.
De woorden racisme en discriminatie is te vaak te pas en te onpas gebruikt, het heeft geen betekenis meer, zelfs niet als ze echt gediscrimineerd worden.
pi_217143110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jij bepaald niet voor een werkgever wat wel of niet makkelijk is en wat hij wel of niet toe wil laten.
Je kan vragen maar niet eisen. En als het niet mogelijk is dan is het niet mogelijk, dat maakt het nog geen discriminatie.

Ik ben dat dwingen en eisen meer dan zat. :r :r :r
Ik ook. Maar een werkgever die een bedrijf opstart en daarvoor personeel nodig heeft, moet wel een beetje verder kijken dan zijn portemonnee.
Want dit personeel zijn dus levende wezens met een eigen leven, een eigen gezin en eigen opvattingen.
Personeel dat gedwongen wordt om zich onvoorwaardelijk te richten naar de mores van de grote baas, dat wordt gegarandeerd een enorme flop.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:09:10 #159
3542 Gia
User under construction
pi_217143123
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Pek het volgende:

[..]

Daarom willen ze ook hun eigen ziekenhuizen en verpleeghuizen. Dan kan het allemaal volgens hun geloofswetten. Hoezo segregatie?

Zij mogen dus bejaardenhuizen bouwen 'slechts voor moslims', maar als wij ook maar ergens 1 moslim weren, dan is Leiden in last.
pi_217143138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ook. Maar een werkgever die een bedrijf opstart en daarvoor personeel nodig heeft, moet wel een beetje verder kijken dan zijn portemonnee.
Want dit personeel zijn dus levende wezens met een eigen leven, een eigen gezin en eigen opvattingen.
Personeel dat gedwongen wordt om zich onvoorwaardelijk te richten naar de mores van de grote baas, dat wordt gegarandeerd een enorme flop.
Wat een bedrijf nodig heeft zijn normale mensen die gewoon hun werk doen, en niet met de meest absurde eisen komen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:11:36 #161
3542 Gia
User under construction
pi_217143139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik ben geen moslima, ik ben een bejaarde hippie, maar toch zou ik toch ook liever op een zaal liggen met alleen vrouwen.
En ik denk zomaar dat er best veel mannen zijn die liever op een 'mannenzaal' liggen dan gemengd.
'Liever'! Da's niet hetzelfde als 'eisen'. Mijn moeder heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, ze is 85. Lag eerst op een zaal met 3 mannen. Het is maar net waar plaats is. In de meeste ziekenhuizen heb je maar te accepteren dat het mogelijk is dat je met iemand van het andere geslacht op een kamer komt te liggen.
pi_217143142
Leven en laten leven mensen!

Het hoeft echt geen heksenjacht te worden maar als je als ondernemer (en als klant) kunt kiezen dan weten we het wel..

Een verlichting duurt een paar generaties en die zit er ook niet aan te komen.. het hoogste doel is iedereen lam!
pi_217143157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Toch is dat wat moslims willen. Eigen ziekenhuizen, eigen verpleeghuizen, eigen bejaardenhuizen, liefst ook nog eigen begraafplaatsen, eigen zwemuurtjes, eigen scholen, de lijst is eindeloos!!!
En van mij mogen ze hoor. Maar dan wel binnen de Nederlandse wetgeving.
pi_217143160
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geef ze 1 vinger
pi_217143163
Rapport staat inderdaad vol met discriminatie voorbeelden die veelal geen discriminatie zijn maar een uitkomst van gebrekkige integratie.

Zo worden ze in de gezondheidszorg gediscrimineerd omdat ze geen gebruikmaken van de preventie onderzoeken naar kanker want ze zijn de taal niet machtig genoeg omdat te snappen. Daarom vinden ze kanker daar meestal in een later stadium en dat ervaren ze als discriminatie.

Ten eerste woon je in Nederland en dien je de Nederlandse taal te kunnen lezen/spreken. In Nederland wonen en dan janken dat je gediscrimineerd wordt omdat je geen Nederlands spreek is al dieptriest.

Ten tweede:
https://www.bevolkingsonderzoeknederland.nl/borstkanker/
Site is gewoon beschikbaar in het Nederlands, Engels, Turks, Arabisch en Pools.

Dus echt waar halen mensen het gore lef vandaan om met dit soort walgelijke zooi aan te komen en dan te roepen dat je gediscrimineerd wordt. En dan moet de TK hier nog een officiële reactie gaan geven op zo'n flut onderzoek.

Spreek gewoon Nederlands, doe normaal, hou net als de rest van Nederland je religie in de kerk/moskee/synagoge/binnendeur en er is werkelijk niemand die het ook maar enige ruk kan schelen of je moslim bent of niet.

Altijd maar dat gedram dat dingen aangepast moeten worden naar hun maatstaf inplaats van een aanpassing vanuit hun kant naar Nederland. :r :r :r :r
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:18:01 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217143171
quote:

[..]
Een werkgever mag er ook van balen dat vrouwen zwanger raken en misschien een keer per maand minder kunnen presteren, ja. Je hebt het over mentaliteit, en die mag je ook verwachten van je werknemers, dat die er niet van uitgaan dat ze voor hetzelfde salaris minder mogen presteren.
pi_217143183
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]
'Liever'! Da's niet hetzelfde als 'eisen'. Mijn moeder heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, ze is 85. Lag eerst op een zaal met 3 mannen. Het is maar net waar plaats is. In de meeste ziekenhuizen heb je maar te accepteren dat het mogelijk is dat je met iemand van het andere geslacht op een kamer komt te liggen.
Zal best. De laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag was ik 4 of 5 jaar oud. Mijn amandelen moesten geknipt worden.
Ik werd wakker en merkte dat mijn hele kussen onder het bloed zat.

Maar dan nog. Ik vind dat in ziekenhuizen mannen en vrouwen gescheiden zouden moeten zijn.
pi_217143196
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb genoeg moslims als klasgenoten, teamgenoten of collega's gehad. Maakt niet uit wat ze deden, zelfreflectie is ze niet bijgebracht. Als ze in hun ogen benadeeld werden werd altijd de racismekaart getrokken. Slecht cijfer? Racisme. Rode kaart? Racisme. Straf gekregen? Racisme. Ontslagen wegens disfunctioneren? Racisme. Doodvermoeiend en geen greintje zelfreflectie of kritisch vermogen te bespeuren. Wordt ze natuurlijk met de paplepel ingegoten van jongs af aan want zij zijn het slachtoffer van die boze Nederlander en hun verachtelijke maatschappij die racistisch is.
Als man sta je daarboven in die wereld.
pi_217143205
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er wordt alleen MAAR rekening gehouden met die religie.

Maar dat is niet genoeg. Iedereen moet en zal meedoen met hun geloof. Andersom? Haha, natuurlijk niet.
Nee hoor. Dit is gewoon onzin van jouw kant.
Ik loop al heel wat jaartjes mee en niemand heeft me ooit kunnen dwingen om mee te doen met een bepaalde overtuiging.
pi_217143210
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:12 schreef achtja het volgende:
Leven en laten leven mensen!

Het hoeft echt geen heksenjacht te worden maar als je als ondernemer (en als klant) kunt kiezen dan weten we het wel..

Een verlichting duurt een paar generaties en die zit er ook niet aan te komen.. het hoogste doel is iedereen lam!
Denk dat je dan in het verkeerde draadje zit :P
pi_217143211
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als man sta je daarboven in die wereld.
Klopt maar je wordt er moedeloos van om continue aangewezen te worden als "racist", "xenofoob" en "islamofoob" terwijl je niks verkeerds hebt gedaan.

En hij heeft een punt. Als jij opgevoed wordt met de houding dat het altijd aan een ander ligt dan heb je ook nul zelfreflectie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:24:40 #172
3542 Gia
User under construction
pi_217143224
quote:

[..]
Dus jij vindt het okay dat er islamitische ziekenhuizen komen, waar geen niet-moslims mogen liggen. Maar andersom mag dat niet. Wij, als westerlingen mogen niets starten 'alleen voor westerlingen' want dan is het discriminatie.
pi_217143246
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je kan prima zelf Nutella maken. Gebruik daarvoor geroosterde hazelnoten en een klein geheimpje: zoet met echte honing!

:{²
Maar nu even serieus, wat vind jij van het feit dat een romanschrijver jarenlang vogelvrij wordt verklaard door jouw religie, en dat hij na een aantal jaren toch het slachtoffer wordt van een aanslag door moslimfundamentalisten?

De man is een oog kwijt, en hij moest jarenlang onderduiken om te ontkomen aan fanatieke moslimfundies.

Schaam je je nu of ga je nu juist fier op je religie?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:27:55 #174
3542 Gia
User under construction
pi_217143247
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zal best. De laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag was ik 4 of 5 jaar oud. Mijn amandelen moesten geknipt worden.

Maar dan nog. Ik vind dat in ziekenhuizen mannen en vrouwen gescheiden zouden moeten zijn.
Dat wordt gewoon te lastig. Want dan moet je ook weer aparte kamers hebben voor mensen die genderneutraal zijn. Kan gewoon niet.

Daarbij, is niet meer van deze tijd.

Of wil je ook weer terug naar jongensscholen en meisjesscholen.
pi_217143270
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus jij vindt het okay dat er islamitische ziekenhuizen komen, waar geen niet-moslims mogen liggen. Maar andersom mag dat niet. Wij, als westerlingen mogen niets starten 'alleen voor westerlingen' want dan is het discriminatie.
Ja, dat vind ik.
Het is hartstikke krom, ik weet het. Maar dit is een probleem dat de moslims zelf moeten oplossen.
Wij kunnen dat niet.
pi_217143272
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Echt? Geloof je het zelf?
Apartheid is volgens jou de oplossing?
Maar het is voor mij duidelijk dat jij de wereld bekijkt door je eigen persoonlijke bril.
Liefje, de oplossing die jij hier aandraagt lossen niks op. Niet voor jou.
En ook niet voor de rest van de wereld.

De mensheid in hokjes verdelen lost niks op, het maakt de problemen alleen maar groter.

:*
Waarom zouden de problemen groter worden als elke soort apart woont en niet gestoord wordt door een andere soort?
pi_217143295
quote:

[..]
En privaat gefinancierd.

Wanneer het deels betaald wordt met overheidsfinanciën moeten het gewoon openbare aangelegenheden zijn.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:32:04 #178
3542 Gia
User under construction
pi_217143306
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik.
Het is hartstikke krom, ik weet het. Maar dit is een probleem dat de moslims zelf moeten oplossen.
Wij kunnen dat niet.
Maar, als ze hun eigen ziekenhuizen hebben, hoeven onze verzekeraars daar geen contracten mee af te sluiten. Moeten ze ook hun eigen verzekeringen hebben. Zij scheiden zich in alles van ons af en schreeuwen vervolgens dat ze gediscrimineerd worden. Zij willen juist alles apart hebben, alles voor alleen moslims.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:32:26 #179
28033 Pek
je moet wat
pi_217143315
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En ik wil liever op een privé kamer liggen, maar ik zeur daar verder niet over en probeer het zeker niet af te dwingen op grond van iets. Gelukkig ging men er niet in mee.
pi_217143324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar, als ze hun eigen ziekenhuizen hebben, hoeven onze verzekeraars daar geen contracten mee af te sluiten. Moeten ze ook hun eigen verzekeringen hebben. Zij scheiden zich in alles van ons af en schreeuwen vervolgens dat ze gediscrimineerd worden. Zij willen juist alles apart hebben, alles voor alleen moslims.
Dat weet ik dus niet. Ik ken niet alle moslims.
pi_217143329
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat wordt gewoon te lastig. Want dan moet je ook weer aparte kamers hebben voor mensen die genderneutraal zijn. Kan gewoon niet.

Daarbij, is niet meer van deze tijd.

Waarom kan dat niet?

Ik vind juist die armoedige meerpersoons kamers in Nederland niet meer van deze tijd. Het uitgangspunt moet zijn dat je gewoon op een eigen kamer ligt met alle bijbehorende privacy, tenzij je als patiënt zelf aangeeft dat je liever een twee- of meerpersoonskamer deelt.
pi_217143340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:32 schreef Pek het volgende:

[..]
En ik wil liever op een privé kamer liggen, maar ik zeur daar verder niet over en probeer het zeker niet af te dwingen op grond van iets. Gelukkig ging men er niet in mee.
Tja, je hebt nu eenmaal ziekenfondspatiienten en rijke patienten.
Onze gezondheidszorg is een kwestie van geld.
Heeft dus niks met religie te maken maar alles met harde pegels. Geld dus.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:36:05 #183
3542 Gia
User under construction
pi_217143365
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom kan dat niet?

Ik vind juist die armoedige meerpersoons kamers in Nederland niet meer van deze tijd. Het uitgangspunt moet zijn dat je gewoon op een eigen kamer ligt met alle bijbehorende privacy, tenzij je als patiënt zelf aangeeft dat je liever een twee- of meerpersoonskamer deelt.
Dat is onbetaalbaar. De zorg is al zo duur!! Dan moeten ze alle ziekenhuizen om gaan bouwen, want dan wil iedereen ook zijn eigen toilet en eigen douche. Dit kost meer schoonmakers, meer verpleegkundigen, meer geld.
pi_217143369
quote:

[..]
Waarom kan dat niet?

Lieverd, hier ook in deze branche draait alles om geld.
Dat zijn wij. Dat is de westerse mentaliteit. Hoe meer geld, hoe meer privileges.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:38:57 #185
3542 Gia
User under construction
pi_217143384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als de eenpersoonskamers vol zitten en je moet opgenomen worden, dan kun je met al je geld nog geen eenpersoonskamer afdwingen.

Ik heb al heel vaak in het ziekenhuis gelegen en meerdere keren lagen er ook moslima's op de afdeling. Maar altijd op een eenpersoonskamer. Er mogen maar 3 bezoekers per bed, maar op die kamers waren er vaak 5 of meer en ook buiten de bezoekuren. Want dat is in hun cultuur gebruikelijk! Flikker op, ga dan naar een land waar jouw cultuur de maatstaf is. Houd je hier gewoon aan de regels.
pi_217143397
quote:

[..]
Waarom kan dat niet?

Je kan op een prive kamer liggen als je wilt. Maar dan betaal je daar ook voor of er moet een reden voor zijn.
Mijn zus kreeg ook een prive kamer omdat ze een verstandelijke beperking had en er 24 uur per dag iemand bij haar moest zijn. De ene x was het een prive kamer met een campingbed voor ons en de andere x een 2 persoons kamer voor haar en degene die bij haar bleef.
pi_217143408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Als de eenpersoonskamers vol zitten en je moet opgenomen worden, dan kun je met al je geld nog geen eenpersoonskamer afdwingen.

Ik heb al heel vaak in het ziekenhuis gelegen en meerdere keren lagen er ook moslima's op de afdeling. Maar altijd op een eenpersoonskamer. Er mogen maar 3 bezoekers per bed, maar op die kamers waren er vaak 5 of meer en ook buiten de bezoekuren. Want dat is in hun cultuur gebruikelijk! Flikker op, ga dan naar een land waar jouw cultuur de maatstaf is. Houd je hier gewoon aan de regels.
Hoe weet je dat? Heb je hier foto's van?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:43:57 #188
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217143424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:16 schreef achtja het volgende:

[..]
Geef ze 1 vinger
Lol heb jij echt niet door dat ze allang de hele hand te pakken hebben dan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:44:05 #189
28033 Pek
je moet wat
pi_217143426
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat lijkt me een hele andere discussie :?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:45:31 #190
3542 Gia
User under construction
pi_217143443
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Heb je hier foto's van?
Tuurlijk niet. Je gaat toch geen foto's maken van een patiënt met bezoekers om haar bed!!
In de meeste ziekenhuizen staan overdag de kamerdeuren standaard open. Dus dat zie je.

Wist niet dat ik er foto's van moest nemen voor het geval iemand op Fok hier bewijs van wil zien.
pi_217143467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Lol heb jij echt niet door dat ze allang de hele hand te pakken hebben dan ?
ik wel, de rest niet

Gelukkig is een groot deel van de originele bevolking terug naar de VOC mentaliteit
pi_217143610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat een bedrijf nodig heeft zijn normale mensen die gewoon hun werk doen, en niet met de meest absurde eisen komen.
Wat een bedrijf nodig heeft is een normale baas die gewoon zijn werk doet en zich verdiept in de levens van zijn werknemers.
En daar rekening mee houdt.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:58:39 #193
28033 Pek
je moet wat
pi_217143623
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ze scheiden op ziektebeeld, dat is efficiënter namelijk.
pi_217143656
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit mocht ik 3 weken geleden nog aanschouwen toen mijn moeder in het ziekenhuis lag. Ik gepiep over dat ik met vrouw en 2 kinderen kwam (jongste telde niet mee als bezoek want <12). Er mochten maar 2 bezoekers per patiënt naar binnen... en inderdaad, de kamer er tegenover, eenpersoonskamer... moslima en 5 bezoekers...
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:03:52 #195
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217143701
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit mocht ik 3 weken geleden nog aanschouwen toen mijn moeder in het ziekenhuis lag. Ik gepiep over dat ik met vrouw en 2 kinderen kwam (jongste telde niet mee als bezoek want <12). Er mochten maar 2 bezoekers per patiënt naar binnen... en inderdaad, de kamer er tegenover, eenpersoonskamer... moslima en 5 bezoekers...
De reden daarvoor is dat moslims een rel trappen als ze zich aan de regels moeten houden. Dan gillen ze discriminatie en daar zijn veel mensen doodsbang voor. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_217143727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een bedrijf nodig heeft is een normale baas die gewoon zijn werk doet en zich verdiept in de levens van zijn werknemers.
En daar rekening mee houdt.
Gelukkig dat in de praktijk een baas zelf mag bepalen hoe het bedrijf gerund gaat worden.
Hoewel dat ook al steeds minder gaat worden omdat er een stel jankerde schreeuwbekken gaan lopen dreigen als ze hun zin niet krijgen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:31:34 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217144047
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De woorden racisme en discriminatie is te vaak te pas en te onpas gebruikt, het heeft geen betekenis meer, zelfs niet als ze echt gediscrimineerd worden.
100% waar dit.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217144083
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is weer ramadan hè..
Het was gisteren de internationale dag tegen racisme en discriminatie, vandaar.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:11:44 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]
De reden daarvoor is dat moslims een rel trappen als ze zich aan de regels moeten houden. Dan gillen ze discriminatie en daar zijn veel mensen doodsbang voor. :')
Dat klopt. Daar hadden we nooit aan moeten beminnen om ons zo te laten chanteren. Nu is het hek van de dam.
Precies zo dát conducteurs in Duitsland donkere mensen niet meer om hun kaartje durven te vragen. Op korte termijn voorkom je gedoe, op lange termijn ondermijn je de staat
The End Times are wild
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:32:32 #200
3542 Gia
User under construction
pi_217144777
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Heb je er foto's van gemaakt, als bewijs? Want dat moet, schijnbaar, tegenwoordig, op Fok! 🙄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')