En dit is nu echt racisme. Niet dat je de Pride-vlag niet zou mogen verbranden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:46 schreef Ali_boo het volgende:
Zo zie je maar dat islamfobie nog steeds springlevend is
[ x ]
Dat klopt. Maar wij moeten als samenleving het boetekleed aantrekken voor in het artikel omschreven vaagheden. Het zou zo fijn zijn als het kaf van het koren wordt gescheiden.quote:Op zondag 23 maart 2025 08:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit is nu echt racisme. Niet dat je de Pride-vlag niet zou mogen verbranden.
Dat krijg je ervan als je mensen gedwongen bij elkaar zet, ze dwingt om te moeten omgaan met groepen die direct de slachtoffer rol krijgen als er wat gebeurt. Een groep die zelf discrimineert en zich nergens wat van aantrekt. Als je je gedwongen moet aanpassen aan een andere cultuur. En als je dat niet doet wordt je uitgemaakt voor alles wat slecht is. Ja als je alles scheef trekt in de maatschappij dan ontstaat zoiets vanzelf.quote:Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Voor de mensen die denken dat racisme geen probleem is?
Lees dit topic. Of bv het Israël topic.
Dan weet je wel beter. Broeinest hier.
Het wordt natuurlijk anders als Arabieren Joden en vrouwen gaan aanvallen. Dat moet genegeerd worden.quote:Op zondag 23 maart 2025 08:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit is nu echt racisme. Niet dat je de Pride-vlag niet zou mogen verbranden.
Hmm.quote:Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Hahahaha. Ik heb je al meermaals gevraagd mijn antisemitisme posts te tonen. NOOIT heb je dat gedaan.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Dat topic staat vooral vol met een obsessieve haat van jou jegens alles dat Israëlisch en/of Joods is. Dat gaat zelfs zo ver dat als Hezbollah vanuit Libanon een raket op een dorp met Druze afvuurt, jij hier de schuld van nog bij Israël probeert te leggen.
Maar vervolgens doodleuk elke kritische noot over de Palestijnen en hun terrorisme wegzetten als 'racisme'. Tja, daar je echt niemand mee voor de gek houden natuurlijk.
Knap stukje oorzaak en gevolg omdraaien weer hier.quote:Vooral moslims van jongere generaties hebben vaak het gevoel niet als volwaardig te worden gezien. De onderzoekers waarschuwen dat zij hierdoor de verbinding met de Nederlandse samenleving kunnen kwijtraken, terwijl onderlinge verbondenheid juist nodig is om belangrijke maatschappelijke problemen op te lossen.
Ik lees in dit stuk al zoveel totaal onzinnige drogredeneringen en zelfs complete leugens dat dit onderzoek totaal niet serieus te nemen is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Correct. Maar je onderschat hoe serieus zulke resultaten in bepaalde instituten worden genomen. Reken er maar op dat men binnen de overheid alweer druk bezig is om daar de Islam verder te faciliteren, want de moslims voelen zich niet gewaardeerd en gediscrimineerd.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik lees in dit stuk al zoveel totaal onzinnige drogredeneringen en zelfs complete leugens dat dit onderzoek totaal niet serieus te nemen is.
Hier gaat het dus mis, want het blijkt dat moslims wel degelijk willen dat de omgeving hyperalert is van hun religie en deze ook wordt gefeliciteerd. Hoe haalt men het anders in het hoofd om van collega's felicitaties te willen bij een Islamitische feestdag of verwachten dat de werkgever een gebedsruimte faciliteert?quote:Op zondag 23 maart 2025 15:06 schreef Nexum het volgende:
Zolang Nederlandse moslims hun opvattingen niet opdringen aan anderen/actief mensen ermee lastig vallen zie ik weinig reden om tegen ze te discrimineren. Nederlanders die geen moslim zijn kunnen ook behoorlijk conservatieve ideeën hebben en die personen moeten ook gewoon volgens de wet gelijkwaardig behandeld worden. Ik zie niet in waarom het dan bij een moslim zou moeten lijden tot niet gelijkwaardige behandeling.
Ik ben het met je eens dat kwalitatief onderzoek om verdieping gaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, onzin.
[..]
Als je daar iets over wil weten, dan dien je dus te kijken naar andere onderzoeken. Veelal kwantitatieve onderzoeken.
Dit onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe dat soort discriminatie beleefd wordt. En dan hoef je niet eens te concluderen dat 'omdat Ahmed zegt dat hij gediscrimineerd wordt, het dus ook zo is'. Daaruit hoef je alleen maar mee te nemen dat hij denkt dat dat zo is.
Maar dit weet je allemaal best. Want jij weet wat de waarde van kwalitatief onderzoek is en wat je daar wel of niet mee kan.
Begin van deze maand in een asielzoekerscentrum in Noord-Brabant:quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een Irakese katholieke vluchteling zei het me al in 2001, nog voor 11 september: "De baarden zijn pas tevreden als de hele wereld islamitisch is".
Hij had gelijk.
quote:Vluchteling Salih beroofd en mishandeld in opvang Gilze: 'Ik weigerde me te bekeren tot de islam’
GILZE - Een inwoner van het azc in Gilze zegt overvallen en mishandeld te zijn vanwege zijn geloof. Meerdere mannen drongen zijn kamer binnen en maakten een geldbedrag en een telefoon buit, bevestigt de politie. De man zelf stelt dat hij werd gedwongen om zich te bekeren tot de islam.
...
Als ik niet wist dat je serieus was dan waren al je posts hier weer hilarisch. Helaas meen je het gewoon serieus.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik.
Het is hartstikke krom, ik weet het. Maar dit is een probleem dat de moslims zelf moeten oplossen.
Wij kunnen dat niet.
Vinger, hand. En dan zijn er luitjes zoals @Wotte die onder het mom van migratie maar wat graag deze mensen binnen halen.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Begin van deze maand in een asielzoekerscentrum in Noord-Brabant:
[..]
Deze vind ik wel sterk. Moest flink lachen om deze. Hahaha.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat komt omdat islam zéér besmettelijk is. Die moet je afzonderen. Voor je het weet ben je verward.
Grote woorden van een homohatende conservatieve katholiek hoor. Poeh poeh.quote:Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Een paar quotes, maar het is al een enorme opeenstapeling van red flags en toont de slinkse wijze van moslims om vanuit de inmiddels welbekende weg van de slachtofferrol de islamisering verder te laten woekeren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Tja, maar binnen progressieve en linkse kringen is men meer dan bereid dit te faciliteren. Zoals we weten is zijn velen daar dol op de Islam en staan te trappelen voor meer hoofddoekjes of iftars.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een paar quotes, maar het is al een enorme opeenstapeling van red flags en toont de slinkse wijze van moslims om vanuit de inmiddels welbekende weg van de slachtofferrol de islamisering verder te laten woekeren.
Ik kom af en toe weleens in reacties op sites en op X die afbeeldingen tegen van het % moslims in een samenleving met de toestand van dezelfde samenleving. En dat grafiekje klopt precies met alle landen in de wereld die een behoorlijk % moslims hebben. En zo ingewikkeld is het natuurlijk ook helemaal niet. Als moslimlanden het zo geweldig deden waren ze nooit naar het vrije westen gegaan. En het is zelfs zo erg: er is geen enkel land in de wereld waar een moslim meerderheid is, waar je je als andere groep onbezorgd vrij en succesvol kunt bewegen. Dát zegt al alles natuurlijk. En dan denken dat als hier in Nederland een grote groep moslims ontstaat het wél allemaal soepeltjes zal verlopen. De naiviteit is echt bizar.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een paar quotes, maar het is al een enorme opeenstapeling van red flags en toont de slinkse wijze van moslims om vanuit de inmiddels welbekende weg van de slachtofferrol de islamisering verder te laten woekeren.
je ziet dat ook in landen om ons heen waar hoe groter die groep wordt hoe kutter het wordt. Engeland, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Belgie...quote:Op zondag 23 maart 2025 18:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik kom af en toe weleens in reacties op sites en op X die afbeeldingen tegen van het % moslims in een samenleving met de toestand van dezelfde samenleving. En dat grafiekje klopt precies met alle landen in de wereld die een behoorlijk % moslims hebben. En zo ingewikkeld is het natuurlijk ook helemaal niet. Als moslimlanden het zo geweldig deden waren ze nooit naar het vrije westen gegaan. En het is zelfs zo erg: er is geen enkel land in de wereld waar een moslim meerderheid is, waar je je als andere groep onbezorgd vrij en succesvol kunt bewegen. Dát zegt al alles natuurlijk. En dan denken dat als hier in Nederland een grote groep moslims ontstaat het wél allemaal soepeltjes zal verlopen. De naiviteit is echt bizar.
Misschien worden deze vragen gesteld omdat veel mensen het (overigens juiste) gevoel hebben dat veel van jullie op z'n minst niet negatief tegenover hun opvattingen (Hamas, IS) staan. Zijn al meerdere onderzoeken geweest over de denkbeelden van moslims hier en daaruit kwamen dingen naar voren waar je oortjes van gaan klapperen (in een negatieve wijze).quote:regelmatig het gevoel dat ze getest worden op goed burgerschap, bijvoorbeeld met vragen als: ‘wat vind je van Hamas?’, ‘wat vind je van de aanslagen door IS?’. Deze vragen worden zowel door me- deleerlingen als door leerkrachten gesteld.
Helemaal mee eens. De ("gematigde") moslims valt in dat opzicht niets echt kwalijk te nemen, die werken gewoon precies mee zoals de islam werkt. En hoe de islam werkt, dat is maar weer eens duidelijk te zien.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, maar binnen progressieve en linkse kringen is men meer dan bereid dit te faciliteren. Zoals we weten is zijn velen daar dol op de Islam en staan te trappelen voor meer hoofddoekjes of iftars.
Wat dat betreft vind ik niet eens dat je moslims echt veel kunt kwalijk nemen, maar wel de autochtonen die het faciliteren en gehoor geven aan het gedram en gejammer van sommige moslims. Als dit namelijk gewoon genegeerd werd, was er eigenlijk weinig aan de hand. Misschien zou dit zelfs meer moslims stimuleren om te emigreren.
Je bent zelf geen haar beter en dat betreft geen enkele uitleg.quote:Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar ik heb toen ik klein was nog dansende Islamitische klasgenootjes meegemaakt en die een paar dagen later tijdens de minuut stilte voor 11 sept geluiden gingen maken, puur uit haat richting Amerika/het Westen. En dan heb je het over kinderen. Toen ik dit later aan vrienden vertelde kreeg ik vergelijkbare verhalen, en tot op de dag van vandaag als ik dit vertel (nu in dit topic) hoor ik bevestigende verhalen. Het is niet een kleine minderheid kan ik je garanderen. We hebben een giga probleem in huis gehaald, wat nog het meest pijnlijk is omdat het totaal onnodig is geweest. Want er stonden in de afgelopen decennia oneindig veel Polen, Tjechen, Letten, Roemenen etc etc te springen om hier op werk visa te komen werken. En in plaats van dat hebben we paspoorten uitgedeeld als broodjes bij de bakker aan mensen die tot op de dag van vandaag hun partners nog uit die landen waar hun ouders vandaan kwamen halen en die onze manier van leven en onze cultuur afkeuren/zelfs haten. Die hele grote gezinnen hebben en waardoor het hele proces van verandering in de samenleving veel sneller gaat dan gedacht. En ik ben geen racist, want dat hoor je meteen als je zulke stats benoemt, want die mensen die hier geboren worden krijgen vanaf dag 1 al een opvoeding die hun toekomst in dit land bepaalt en die in een cultuur en omgeving opgroeien waardoor de uitkomst al vast staat. En uiteindelijk is er niemand gelukkig mee, autochtoon en allochtoon.quote:Op zondag 23 maart 2025 18:50 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Misschien worden deze vragen gesteld omdat veel mensen het (overigens juiste) gevoel hebben dat veel van jullie op z'n minst niet negatief tegenover hun opvattingen (Hamas, IS) staan. Zijn al meerdere onderzoeken geweest over de denkbeelden van moslims hier en daaruit kwamen dingen naar voren waar je oortjes van gaan klapperen (in een negatieve wijze).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |