abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 08:01:23 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217149211
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:46 schreef Ali_boo het volgende:
Zo zie je maar dat islamfobie nog steeds springlevend is

[ x ]
En dit is nu echt racisme. Niet dat je de Pride-vlag niet zou mogen verbranden.
  zondag 23 maart 2025 @ 08:07:48 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217149293
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar wij moeten als samenleving het boetekleed aantrekken voor in het artikel omschreven vaagheden. Het zou zo fijn zijn als het kaf van het koren wordt gescheiden.
pi_217150493
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Voor de mensen die denken dat racisme geen probleem is?
Lees dit topic. Of bv het Israël topic.

Dan weet je wel beter. Broeinest hier.
Dat krijg je ervan als je mensen gedwongen bij elkaar zet, ze dwingt om te moeten omgaan met groepen die direct de slachtoffer rol krijgen als er wat gebeurt. Een groep die zelf discrimineert en zich nergens wat van aantrekt. Als je je gedwongen moet aanpassen aan een andere cultuur. En als je dat niet doet wordt je uitgemaakt voor alles wat slecht is. Ja als je alles scheef trekt in de maatschappij dan ontstaat zoiets vanzelf.
Beetje de omgekeerde wereld. Als je hier komt pas je je aan of je vertrekt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_217150862
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het wordt natuurlijk anders als Arabieren Joden en vrouwen gaan aanvallen. Dat moet genegeerd worden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 23 maart 2025 @ 10:48:55 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217151866
quote:
Lees dit topic. Of bv het Israël topic
.

Hmm.

Dat topic staat vooral vol met een obsessieve haat van jou jegens alles dat Israëlisch en/of Joods is. Dat gaat zelfs zo ver dat als Hezbollah vanuit Libanon een raket op een dorp met Druze afvuurt, jij hier de schuld van nog bij Israël probeert te leggen.

Maar vervolgens doodleuk elke kritische noot over de Palestijnen en hun terrorisme wegzetten als 'racisme'. Tja, daar je echt niemand mee voor de gek houden natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217154299
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dat topic staat vooral vol met een obsessieve haat van jou jegens alles dat Israëlisch en/of Joods is. Dat gaat zelfs zo ver dat als Hezbollah vanuit Libanon een raket op een dorp met Druze afvuurt, jij hier de schuld van nog bij Israël probeert te leggen.

Maar vervolgens doodleuk elke kritische noot over de Palestijnen en hun terrorisme wegzetten als 'racisme'. Tja, daar je echt niemand mee voor de gek houden natuurlijk.
Hahahaha. Ik heb je al meermaals gevraagd mijn antisemitisme posts te tonen. NOOIT heb je dat gedaan.
Omdat dat onzin is.

Ik heb ook al meermaals Hamas als walgelijk en terroristisch weggezet.

Dus ook daar ga je WEER af.

Maar hè blijf lekker juichen om genocide.
  zondag 23 maart 2025 @ 14:47:26 #232
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217154324
Hahaha dat steeds weer genocide roepen is natuurlijk pas écht racisme van de bovenste plank. _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 23 maart 2025 @ 14:51:08 #233
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154356
quote:
Vooral moslims van jongere generaties hebben vaak het gevoel niet als volwaardig te worden gezien. De onderzoekers waarschuwen dat zij hierdoor de verbinding met de Nederlandse samenleving kunnen kwijtraken, terwijl onderlinge verbondenheid juist nodig is om belangrijke maatschappelijke problemen op te lossen.
Knap stukje oorzaak en gevolg omdraaien weer hier. :') Jezelf al 10-tallen jaren als een losgeslagen groep wilde bavianen gedragen in de Nederlandse samenleving. In alles wat je doet je blinde haat naar Nederland en de Nederlandse samenleving naar boven laten komen. En dan is het de schuld van de samenleving dat je uitgekotst wordt??? :') ow ja wacht even dat is dat andere stukje waar ze zo slecht in zijn. Zelfreflectie. Man man man wat zijn ze toch zielig hè? :')
  zondag 23 maart 2025 @ 14:54:48 #234
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154377
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Ik lees in dit stuk al zoveel totaal onzinnige drogredeneringen en zelfs complete leugens dat dit onderzoek totaal niet serieus te nemen is. :')
pi_217154452
Zolang Nederlandse moslims hun opvattingen niet opdringen aan anderen/actief mensen ermee lastig vallen zie ik weinig reden om tegen ze te discrimineren. Nederlanders die geen moslim zijn kunnen ook behoorlijk conservatieve ideeën hebben en die personen moeten ook gewoon volgens de wet gelijkwaardig behandeld worden. Ik zie niet in waarom het dan bij een moslim zou moeten leiden tot niet gelijkwaardige behandeling.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:13:13 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217154493
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:54 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik lees in dit stuk al zoveel totaal onzinnige drogredeneringen en zelfs complete leugens dat dit onderzoek totaal niet serieus te nemen is. :')
Correct. Maar je onderschat hoe serieus zulke resultaten in bepaalde instituten worden genomen. Reken er maar op dat men binnen de overheid alweer druk bezig is om daar de Islam verder te faciliteren, want de moslims voelen zich niet gewaardeerd en gediscrimineerd.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:06 schreef Nexum het volgende:
Zolang Nederlandse moslims hun opvattingen niet opdringen aan anderen/actief mensen ermee lastig vallen zie ik weinig reden om tegen ze te discrimineren. Nederlanders die geen moslim zijn kunnen ook behoorlijk conservatieve ideeën hebben en die personen moeten ook gewoon volgens de wet gelijkwaardig behandeld worden. Ik zie niet in waarom het dan bij een moslim zou moeten lijden tot niet gelijkwaardige behandeling.
Hier gaat het dus mis, want het blijkt dat moslims wel degelijk willen dat de omgeving hyperalert is van hun religie en deze ook wordt gefeliciteerd. Hoe haalt men het anders in het hoofd om van collega's felicitaties te willen bij een Islamitische feestdag of verwachten dat de werkgever een gebedsruimte faciliteert?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 23 maart 2025 @ 15:13:48 #237
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154496
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, onzin.
[..]
Als je daar iets over wil weten, dan dien je dus te kijken naar andere onderzoeken. Veelal kwantitatieve onderzoeken.

Dit onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe dat soort discriminatie beleefd wordt. En dan hoef je niet eens te concluderen dat 'omdat Ahmed zegt dat hij gediscrimineerd wordt, het dus ook zo is'. Daaruit hoef je alleen maar mee te nemen dat hij denkt dat dat zo is.

Maar dit weet je allemaal best. Want jij weet wat de waarde van kwalitatief onderzoek is en wat je daar wel of niet mee kan.
Ik ben het met je eens dat kwalitatief onderzoek om verdieping gaat.

Echter wat moslims dan als redenen voor hun gevoel geven is dan weer heel zwakjes en haalt eigenlijk hun punt van discriminatie compleet onderuit. En dan bedoel ik de "alternative facts" als je mag wel een koran verbranden en geen LHBTI+ vlag. Dat is gewoon wettelijk gezien niet waar. Ook het feliciteren van moslims met hun feestdagen. Ten eerste ben ik nog nooit door een collega vrolijk Pasen gewenst bijvoorbeeld. Ten 2e niemand is verplicht een ander een vrolijke feestdag te wensen. En zo zijn er nog veel meer drogredeneringen te vinden in dit stuk. Als je dit soort dingen aan discriminatie wijt dan ben je wel heel erg aan het zoeken.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:18:42 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217154537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een Irakese katholieke vluchteling zei het me al in 2001, nog voor 11 september: "De baarden zijn pas tevreden als de hele wereld islamitisch is".

Hij had gelijk.
Begin van deze maand in een asielzoekerscentrum in Noord-Brabant:
quote:
Vluchteling Salih beroofd en mishandeld in opvang Gilze: 'Ik weigerde me te bekeren tot de islam’

GILZE - Een inwoner van het azc in Gilze zegt overvallen en mishandeld te zijn vanwege zijn geloof. Meerdere mannen drongen zijn kamer binnen en maakten een geldbedrag en een telefoon buit, bevestigt de politie. De man zelf stelt dat hij werd gedwongen om zich te bekeren tot de islam.

...
  zondag 23 maart 2025 @ 15:36:24 #239
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik.
Het is hartstikke krom, ik weet het. Maar dit is een probleem dat de moslims zelf moeten oplossen.
Wij kunnen dat niet.
Als ik niet wist dat je serieus was dan waren al je posts hier weer hilarisch. Helaas meen je het gewoon serieus.

In de ene post zeggen dat mensen in hokjes stoppen niet wenselijk is en in een andere post weer pleiten voor aparte moslimziekenhuizen. :')

En dat je oud ben is inderdaad wel op te maken uit je posts. Je bent in de jaren 50 blijven hangen met je conservatisme. Vandaar dat je het altijd opneemt voor moslims die vallen exact in jouw straatje.

Ik wist al langer dat je niet serieus te nemen was. Maar soms weet je me toch nog te verbazen met het niveau van achterlijkheid van je posts. :')
pi_217154694
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Begin van deze maand in een asielzoekerscentrum in Noord-Brabant:
[..]

Vinger, hand. En dan zijn er luitjes zoals @Wotte die onder het mom van migratie maar wat graag deze mensen binnen halen.

Pijnlijk.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:42:25 #241
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154712
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 19:23 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat komt omdat islam zéér besmettelijk is. Die moet je afzonderen. Voor je het weet ben je verward.
Deze vind ik wel sterk. Moest flink lachen om deze. Hahaha.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:46:29 #242
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154740
quote:

Grote woorden van een homohatende conservatieve katholiek hoor. Poeh poeh. :')
pi_217155381
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Een paar quotes, maar het is al een enorme opeenstapeling van red flags en toont de slinkse wijze van moslims om vanuit de inmiddels welbekende weg van de slachtofferrol de islamisering verder te laten woekeren.
  zondag 23 maart 2025 @ 17:01:20 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217155461
quote:
4s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Een paar quotes, maar het is al een enorme opeenstapeling van red flags en toont de slinkse wijze van moslims om vanuit de inmiddels welbekende weg van de slachtofferrol de islamisering verder te laten woekeren.
Tja, maar binnen progressieve en linkse kringen is men meer dan bereid dit te faciliteren. Zoals we weten is zijn velen daar dol op de Islam en staan te trappelen voor meer hoofddoekjes of iftars.

Wat dat betreft vind ik niet eens dat je moslims echt veel kunt kwalijk nemen, maar wel de autochtonen die het faciliteren en gehoor geven aan het gedram en gejammer van sommige moslims. Als dit namelijk gewoon genegeerd werd, was er eigenlijk weinig aan de hand. Misschien zou dit zelfs meer moslims stimuleren om te emigreren.
pi_217156320
quote:
4s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik kom af en toe weleens in reacties op sites en op X die afbeeldingen tegen van het % moslims in een samenleving met de toestand van dezelfde samenleving. En dat grafiekje klopt precies met alle landen in de wereld die een behoorlijk % moslims hebben. En zo ingewikkeld is het natuurlijk ook helemaal niet. Als moslimlanden het zo geweldig deden waren ze nooit naar het vrije westen gegaan. En het is zelfs zo erg: er is geen enkel land in de wereld waar een moslim meerderheid is, waar je je als andere groep onbezorgd vrij en succesvol kunt bewegen. Dát zegt al alles natuurlijk. En dan denken dat als hier in Nederland een grote groep moslims ontstaat het wél allemaal soepeltjes zal verlopen. De naiviteit is echt bizar.
pi_217156435
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:24 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik kom af en toe weleens in reacties op sites en op X die afbeeldingen tegen van het % moslims in een samenleving met de toestand van dezelfde samenleving. En dat grafiekje klopt precies met alle landen in de wereld die een behoorlijk % moslims hebben. En zo ingewikkeld is het natuurlijk ook helemaal niet. Als moslimlanden het zo geweldig deden waren ze nooit naar het vrije westen gegaan. En het is zelfs zo erg: er is geen enkel land in de wereld waar een moslim meerderheid is, waar je je als andere groep onbezorgd vrij en succesvol kunt bewegen. Dát zegt al alles natuurlijk. En dan denken dat als hier in Nederland een grote groep moslims ontstaat het wél allemaal soepeltjes zal verlopen. De naiviteit is echt bizar.
je ziet dat ook in landen om ons heen waar hoe groter die groep wordt hoe kutter het wordt. Engeland, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Belgie...
  zondag 23 maart 2025 @ 18:50:09 #247
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217156606
quote:
regelmatig het gevoel dat ze getest worden op goed burgerschap, bijvoorbeeld met vragen als: ‘wat vind je van Hamas?’, ‘wat vind je van de aanslagen door IS?’. Deze vragen worden zowel door me- deleerlingen als door leerkrachten gesteld.
Misschien worden deze vragen gesteld omdat veel mensen het (overigens juiste) gevoel hebben dat veel van jullie op z'n minst niet negatief tegenover hun opvattingen (Hamas, IS) staan. Zijn al meerdere onderzoeken geweest over de denkbeelden van moslims hier en daaruit kwamen dingen naar voren waar je oortjes van gaan klapperen (in een negatieve wijze).
pi_217156669
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, maar binnen progressieve en linkse kringen is men meer dan bereid dit te faciliteren. Zoals we weten is zijn velen daar dol op de Islam en staan te trappelen voor meer hoofddoekjes of iftars.

Wat dat betreft vind ik niet eens dat je moslims echt veel kunt kwalijk nemen, maar wel de autochtonen die het faciliteren en gehoor geven aan het gedram en gejammer van sommige moslims. Als dit namelijk gewoon genegeerd werd, was er eigenlijk weinig aan de hand. Misschien zou dit zelfs meer moslims stimuleren om te emigreren.
Helemaal mee eens. De ("gematigde") moslims valt in dat opzicht niets echt kwalijk te nemen, die werken gewoon precies mee zoals de islam werkt. En hoe de islam werkt, dat is maar weer eens duidelijk te zien.

Het echte probleem zijn de mensen die er blindelings van overtuigd zijn dat de islam een cultureel component is, welke voor een evenredige -en zelfs verrijkende- bijdrage zorgt aan een multiculturele samenleving en zelfs ten koste van hun eigen idealen mee buigen.
  zondag 23 maart 2025 @ 18:58:15 #249
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217156695
quote:

Je bent zelf geen haar beter en dat betreft geen enkele uitleg.
pi_217157459
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:50 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Misschien worden deze vragen gesteld omdat veel mensen het (overigens juiste) gevoel hebben dat veel van jullie op z'n minst niet negatief tegenover hun opvattingen (Hamas, IS) staan. Zijn al meerdere onderzoeken geweest over de denkbeelden van moslims hier en daaruit kwamen dingen naar voren waar je oortjes van gaan klapperen (in een negatieve wijze).
Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar ik heb toen ik klein was nog dansende Islamitische klasgenootjes meegemaakt en die een paar dagen later tijdens de minuut stilte voor 11 sept geluiden gingen maken, puur uit haat richting Amerika/het Westen. En dan heb je het over kinderen. Toen ik dit later aan vrienden vertelde kreeg ik vergelijkbare verhalen, en tot op de dag van vandaag als ik dit vertel (nu in dit topic) hoor ik bevestigende verhalen. Het is niet een kleine minderheid kan ik je garanderen. We hebben een giga probleem in huis gehaald, wat nog het meest pijnlijk is omdat het totaal onnodig is geweest. Want er stonden in de afgelopen decennia oneindig veel Polen, Tjechen, Letten, Roemenen etc etc te springen om hier op werk visa te komen werken. En in plaats van dat hebben we paspoorten uitgedeeld als broodjes bij de bakker aan mensen die tot op de dag van vandaag hun partners nog uit die landen waar hun ouders vandaan kwamen halen en die onze manier van leven en onze cultuur afkeuren/zelfs haten. Die hele grote gezinnen hebben en waardoor het hele proces van verandering in de samenleving veel sneller gaat dan gedacht. En ik ben geen racist, want dat hoor je meteen als je zulke stats benoemt, want die mensen die hier geboren worden krijgen vanaf dag 1 al een opvoeding die hun toekomst in dit land bepaalt en die in een cultuur en omgeving opgroeien waardoor de uitkomst al vast staat. En uiteindelijk is er niemand gelukkig mee, autochtoon en allochtoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')