abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:34:39 #76
3542 Gia
User under construction
pi_217141673
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Persoonlijk ben ik het gejammer van moslims helemaal beu.

Geen strobreed word je hier in de weg gelegd dat geloof te beoefenen. Maar dat is niet genoeg: iedereen moet zich schikken naar de wensen van deze club, want anders discriminatie.

Gaat niet gebeuren.

Is het niet genoeg, wil je meer, doen onbedekte vrouwen en regenboogvlagjes je ziel pijn? Vertrek. Ga weg. Houdoe.
Dit. Hier in de stad heeft de moslimgemeenschap (ergens in 2022) geprobeerd om via de gemeentelijke politiek het voor elkaar te krijgen dat er zwemuurtjes voor moslims zouden komen. Gelukkig is men hier niet in meegegaan. Er is wel 1 uurtje in de week dat er zwemles voor vrouwen is.
Maar dit soort dingen proberen ze overal af te dwingen. En vaak lukt dat nog ook.

Maar stel dat we zoiets zouden doen, alleen voor Christenen, dan is het land te klein. Dan is het discriminatie.
pi_217141679
Als de meeste moslims nou gewoon Nederlands zouden spreken en niet zouden zeiken over elke westerse normen en waarden die niet helemaal stroken met de Islam, dan zou werkelijk niemand het wat kunnen schelen dat er moslims in Nederland wonen. En dat mensen die zich identificeren als moslim, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, helpt ook niet. Lullig voor de individuen die het wel goed doen, dat snap ik.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:35:26 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit. Hier in de stad heeft de moslimgemeenschap (ergens in 2022) geprobeerd om via de gemeentelijke politiek het voor elkaar te krijgen dat er zwemuurtjes voor moslims zouden komen. Gelukkig is men hier niet in meegegaan. Er is wel 1 uurtje in de week dat er zwemles voor vrouwen is.
Maar dit soort dingen proberen ze overal af te dwingen. En vaak lukt dat nog ook.

Maar stel dat we zoiets zouden doen, alleen voor Christenen, dan is het land te klein. Dan is het discriminatie.
Waarom gaan deze mensen niet gewoon weg?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:36:21 #79
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_217141688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]
HET IS GEEN ENQUETE. DAT IS JUIST HET HELE PUNT.

Fucking hell ...
Nee, het was een rapport. En waar is zo'n rapport dan op gebaseerd?
En waarom maak je je hier zo druk over?
pi_217141694
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er moet gewoon weer even verkondigd worden dat moslims echt heel onderdrukt zijn in Nederland, en dat Nederland uit z'n voegen barst van haat en racisme.

Ondertussen heeft de VU gescheiden ingangen naar een islamitische gebedsruimte.

Lees dat gerust nog een keer.
Nee, onzin.

quote:
dat moslims echt heel onderdrukt zijn in Nederland
Als je daar iets over wil weten, dan dien je dus te kijken naar andere onderzoeken. Veelal kwantitatieve onderzoeken.

Dit onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe dat soort discriminatie beleefd wordt. En dan hoef je niet eens te concluderen dat 'omdat Ahmed zegt dat hij gediscrimineerd wordt, het dus ook zo is'. Daaruit hoef je alleen maar mee te nemen dat hij denkt dat dat zo is.

Maar dit weet je allemaal best. Want jij weet wat de waarde van kwalitatief onderzoek is en wat je daar wel of niet mee kan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217141700
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, het was een rapport. En waar is zo'n rapport dan op gebaseerd?
En waarom maak je je hier zo druk over?
Omdat dom volk doet alsof onderzoek bij voorbaat onzin is als het geen enquête is.

"Ow, N=10 dus dit onderzoek is fout."

"Ik zie de waarde niet in van interviews"

Ga naar school, leer iets.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:38:24 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, onzin.
[..]
Als je daar iets over wil weten, dan dien je dus te kijken naar andere onderzoeken. Veelal kwantitatieve onderzoeken.

Dit onderzoek probeert antwoord te geven op de vraag hoe dat soort discriminatie beleefd wordt. En dan hoef je niet eens te concluderen dat 'omdat Ahmed zegt dat hij gediscrimineerd wordt, het dus ook zo is'. Daaruit hoef je alleen maar mee te nemen dat hij denkt dat dat zo is.

Maar dit weet je allemaal best. Want jij weet wat de waarde van kwalitatief onderzoek is en wat je daar wel of niet mee kan.
Ja, en wat denk je dat de bedoeling daarvan is?

Gewoon 'de beleving' in kaart brengen?

Nee, natuurlijk niet. Dit is de blauwdruk om weer allerlei diversiteits- en bewustwordingscursussen te verkopen.

Ging het maar eens in op de achterlijkheid van die 'beleving'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217141712
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar wij hebben wel een Keltische of Gallische achtergrond.
En de religies van deze groepen spelen veel meer een rol in ons dagelijks leven.
Paganisme?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:39:24 #84
3542 Gia
User under construction
pi_217141719
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:26 schreef probeer het volgende:

[..]
En daar kom je dus voornamelijk achter door het een handjevol moslims te vragen tijdens een aantal gesprekken.

Daar kom je niet achter door er 100en de hokjes van een enquête te laten aanvinken.

Tada, het nut van kwalitatief onderzoek.
Wat dit dus niet is. Want wat heb je aan aangeven dat men geen rekening houdt met moslims tijdens teamuitjes, als je niet weet in welke vorm dat 'rekening houden' dan is? Hoe dan?
pi_217141732
Dit topic is een mooi voorbeeld.
pi_217141736
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat dit dus niet is. Want wat heb je aan aangeven dat men geen rekening houdt met moslims tijdens teamuitjes, als je niet weet in welke vorm dat 'rekening houden' dan is? Hoe dan?
Daarom wordt het ze dus toch verdomme gevraagd. Dat is het hele fucking punt.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:40:55 #87
210150 Hiddendoe
pi_217141737
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:35 schreef Cockwhale het volgende:
Als de meeste moslims nou gewoon Nederlands zouden spreken en niet zouden zeiken over elke westerse normen en waarden die niet helemaal stroken met de Islam, dan zou werkelijk niemand het wat kunnen schelen dat er moslims in Nederland wonen. En dat mensen die zich identificeren als moslim, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, helpt ook niet. Lullig voor de individuen die het wel goed doen, dat snap ik.
En hier ook weer vraagtekens. Ik denk dus niet dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.
Net zomin als christenen of joden dat zijn of waren. Het zijn wel meestal mannen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:41:06 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141740
Kan het woord 'onderlinge verbondenheid' ook niet meer horen.

Het is al jaren éénrichtingsverkeer. Altijd maar bukken voor de eisen van die club.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:41:36 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Het punt is dat er politiek bedreven moet worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217141743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en wat denk je dat de bedoeling daarvan is?

Gewoon 'de beleving' in kaart brengen?

Nee, natuurlijk niet. Dit is de blauwdruk om weer allerlei diversiteits- en bewustwordingscursussen te verkopen.

Ging het maar eens in op de achterlijkheid van die 'beleving'.
Ik neem aan dat het ministerie er wel een doel mee heeft ja.

Maar daar heb je als onderzoeker schijt aan. Hen is gevraagd onderzoek te doen naar hoe moslims discriminatie beleven, en dat hebben ze gedaan. Niets meer, niets minder.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:43:19 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141752
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het ministerie er wel een doel mee heeft ja.

Maar daar heb je als onderzoeker schijt aan. Hen is gevraagd onderzoek te doen naar hoe moslims discriminatie beleven, en dat hebben ze gedaan. Niets meer, niets minder.
Wat naïef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217141758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En hier ook weer vraagtekens. Ik denk dus niet dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.
Net zomin als christenen of joden dat zijn of waren. Het zijn wel meestal mannen.
Daarom zeg ik ook 'identificeren als moslim'. Daar valt vrijwel elke Noord-Afrikaan en Midden-Oostiër onder.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:45:19 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217141760
Altijd maar weer in de slachtofferrol kruipen...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:45:25 #94
210150 Hiddendoe
pi_217141762
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:38 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Paganisme?
Ik heb geen flauw idee, schat. Ik weet wel dat onze voorouderlijke mannen rondliepen in lange broeken, terwijl de Romeinse overheersers gekleed gingen in toga's.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:46:48 #95
210150 Hiddendoe
pi_217141773
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook 'identificeren als moslim'. Daar valt vrijwel elke Noord-Afrikaan en Midden-Oostiër onder.
Italianen zijn overwegend katholiek. Wil dat zeggen dat alle gangsters ook katholiek zijn?
pi_217141777
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Deze er even uitgehaald. Mijn vraag aan moslims is: In welke zin moet er rekening gehouden worden met moslims? Een teamuitje of vrijmibo is vrij toegankelijk. Moet er dan gekozen worden voor een restaurant met halal eten? Of mogen de collega's geen wijntje drinken in het bijzijn van de moslim? Dus, wat wordt hiermee bedoeld?
Vooral met Ramadan is het bijna geen doen om dit te onthouden. Bijna elke dag op kantoor wel een collega die een moslim collega iets te drinken aan probeert te bieden of meevraagt om te lunchen. Het is facinerend om te zien.

Zelf ben ik van nature een moeilijke eter (en ook niet echt van de alcohol), maar het zou nooit in me opkomen om me hierdoor buitengesloten te voelen of om te vragen voor specifiek eten (mijn moeder deed dat vroeger, maar als volwassene zou dat iets te ver gaan).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:47:39 #97
3542 Gia
User under construction
pi_217141779
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Oh, dan heb ik iets gemist, schijnbaar, want ik zie dat antwoord nergens staan.
"Er wordt geen rekening met ons gehouden bij teamuitjes"
Waarom wordt er geen vervolgvraag gesteld: 'Op welke manier zou je willen dat er rekening met je gehouden wordt bij teamuitjes' of 'In welke zin wordt er geen rekening met je gehouden'?
Wat doen de werkgever, de collega's enz... fout bij een borrel of teamuitje?

Kan iemand daar gewoon antwoord op geven of blijft het alleen maar bij: Ze ervaren dat zo.
pi_217141802
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat naïef.
OK Etto.

Want wat die onderzoekers dan eigenlijk moeten doen is zeggen 'nou, wij zijn het niet eens met de mogelijke vervolgstappen die onze opdrachtgever wil gaan zetten (diversiteitscursussen) dus we gaan alles wat die zogenaamd gediscrimineerde moslims ons in interviews vertellen, sowieso allemaal in twijfel trekken.'

En dan dus keihard falen in je opdracht (onderzoek naar de beleving van discriminatie door die moslims, en dus NIET 'of het wel echt zo is dat ze gediscrimineerd worden') en je betrouwbaarheid als onderzoeker ten grabbel gooien.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:51:54 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Oh, dan heb ik iets gemist, schijnbaar, want ik zie dat antwoord nergens staan.
"Er wordt geen rekening met ons gehouden bij teamuitjes"
Waarom wordt er geen vervolgvraag gesteld: 'Op welke manier zou je willen dat er rekening met je gehouden wordt bij teamuitjes' of 'In welke zin wordt er geen rekening met je gehouden'?
Wat doen de werkgever, de collega's enz... fout bij een borrel of teamuitje?

Kan iemand daar gewoon antwoord op geven of blijft het alleen maar bij: Ze ervaren dat zo.
Hier ook een keer...

"Ja, er zit een fles wijn in het kerst, of ja wintertijdpakket, en als moslim mag ik geen wijn..."

Dan geef je die fles weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:52:18 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]
OK Etto.

Want wat die onderzoekers dan eigenlijk moeten doen is zeggen 'nou, wij zijn het niet eens met de mogelijke vervolgstappen die onze opdrachtgever wil gaan zetten (diversiteitscursussen) dus we gaan alles wat die zogenaamd gediscrimineerde moslims ons in interviews vertellen, sowieso allemaal in twijfel trekken.'

En dan dus keihard falen in je opdracht (onderzoek naar de beleving van discriminatie door die moslims, en dus NIET 'of het wel echt zo is dat ze gediscrimineerd worden') en je betrouwbaarheid als onderzoeker ten grabbel gooien.
Nee, je zou allereerst eens een definitie moeten geven van discriminatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')