Onze achtergrond is eerder Germaans dan Keltisch of Gallisch.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Maar wij hebben wel een Keltische of Gallische achtergrond.
En de religies van deze groepen spelen veel meer een rol in ons dagelijks leven.
Dat is geen feit. De nazi's deden hetzelfde met de joden in de jaren 30/40. Joden waren, volgens de nazi's dan, vieze ratten, crimineel, primitief, inferieur enz.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De meeste Italiaanse maffiosi identificeren zich inderdaad als katholiek. Dus ja, katholieken zijn oververtegenwoordigd in de mafia.
Kijk naar de misdaadcijfers van Nederland en je zult zien dat verhoudingsgewijs de afkomsten waarbij vrijwel alle personen zich identificeren als moslim, oververtegenwoordigd zijn. Dat is een feit.
Zal wel kloppen. Maar je snapt mijn punt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onze achtergrond is eerder Germaans dan Keltisch of Gallisch.
Daarom was anoniem solliciteren ook zo'n doorslaand succesquote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:31 schreef Galvez het volgende:
Dit is helaas gewoon een feit. Bij gelijke geschiktheid kiezen veel witte Nederlandse werkgevers toch voor de witte Nederlander, zeker als de moslim kandidaat zichtbare uitingen zijn haar/zijn geloof draagt zoals bijvoorbeeld een hijab of baard met getrimde snor.
Nou is het wel zo dat als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt, en de demografische ontwikkelingen steeds meer werkgevers genoopt zijn moslims aan te nemen, en dan zien dat dit ook heel goede werknemers kunnen zijn. Dit zal op den duur hopelijk wel tot een shift leiden.
Die zijn dan ook heel slecht geintergreerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:17 schreef TornadoDK het volgende:
Goh hoe zou dat toch komen...
Gek dat je zoiets nooit hoort over Hindoes of Chinezen of wie dan ook.
In tegenstelling tot?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die zijn dan ook heel slecht geintergreerd.
Kweenie hoor. Volgens mij zijn die extra rechten juist de vrijheid op religie. Want het is wel een feit dat wanneer je moslims gaat verbieden bepaalde religieuze gebruiken na te leven, moet dat natuurlijk ook gelden voor andere religies. Zoals ritueel slachten, of pasgeboren kinderen besnijden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het komt dus neer op gelovigen die extra rechten willen op basis van religie en als iemand daar (terecht!) niet intrapt, dan is het discriminatie.
Terwijl het feitelijk juist gelijke behandeling is.
Religie heeft al extra rechten en die zouden juist moeten verdwijnen. Prima als je gelovig bent, maar dat is en blijft een privézaak.
Ze zijn onzichtbaar. Ja, we kennen allemaal onze eigen Suzi Wong die zo leuk kan kwinkeleren 'sambal bij', maar evengoed zit er heel veel misdaad bij onze 'pindaatjes'.quote:
Eenrichtingsverkeer dat klopt. Maar ik heb nog nooit gebukt voor de eisen van wie dan ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kan het woord 'onderlinge verbondenheid' ook niet meer horen.
Het is al jaren éénrichtingsverkeer. Altijd maar bukken voor de eisen van die club.
Maak je niet zo druk. Straks mogen wij ons weer van onze beste kant laten zien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is weer ramadan hè...
Allerlei D66 en Groenlinks volk, 'onderzoekers' incluis, willen uitgerekend nu natuurlijk even die godsdienst komen promoten.
Waarom? Omdat het moslims zijn? Of Marokkanen? Turken? Arabieren?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:37 schreef HardMetal het volgende:
Ik lees her en der in dit topic dat werkgevers bij gelijke geschiktheid liever een niet moslim aannemen. Ik ben zelf werkgever en heb ook moslims in dienst. Wat velen vergeten bij gelijke geschiktheid is dat ik speciaal voor hen een gebedsruimte heb moeten realiseren, ze momenteel hooguit 50% productief zijn ivm. rammadan en bij feestelijke gelegenheden ook allerlei eisen stellen wbt. alcohol, hallal enz.
In mijn bedrijf moet een moslim minimaal 20% beter presteren om uiteindelijk hetzelfde resultaat te realiseren als zijn niet moslim collega's.
Mijn conclusie: een moslim creëert zelf zijn mindere aantrekkelijkheid voor werkgevers.
Lees eens opnieuw wat hij schrijft?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het moslims zijn? Of Marokkanen? Turken? Arabieren?
Moeten nietblanken bij jou ook minimaal 20% beter presteren om hetzelfde resultaat te bereiken?
Of vrouwen? Of homo's?
Wat voor bedrijf heb je dan? En je hoeft je hier niet met naam en toenaam bekend te maken, maar welke branche?
Financieel? Medisch? Winkel? Overheid? Verkeer? Amusement?
Alleen moet de werkelijkheid zit steeds vaker aanpassen aan een beleving.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hoe iemand iets beleeft heeft bij mijn weten niets met de werkelijkheid te maken.
Ik sprak over religie in het algemeen. En ik vind dierenrechten veel belangrijker dan religie, dus religieus slachten zou wat mij betreft verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kweenie hoor. Volgens mij zijn die extra rechten juist de vrijheid op religie. Want het is wel een feit dat wanneer je moslims gaat verbieden bepaalde religieuze gebruiken na te leven, moet dat natuurlijk ook gelden voor andere religies. Zoals ritueel slachten, of pasgeboren kinderen besnijden.
Hoe los je dit dilemma op? Joden wel toestaan om ritueel te slachten en moslims niet? Dan overtreden we zelf onze eigen grondwet.
Ik mag toch hopen dat je wel eens van het Romeinse recht heb gehoord.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. De Romeinse cijfers (I,II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X) bijvoorbeeld. Hoewel de gemiddelde westerling toch de voorkeur geeft aan Arabische cijfers; (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0)
Mijn koffie, wat doe jequote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, ik heb niet genoeg drank in huis om het te vieren
De religies zouden geen probleem zijn als men ook wijken zou bouwen waar slechts mensen met geen geloof mogen komen en wonen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het komt dus neer op gelovigen die extra rechten willen op basis van religie en als iemand daar (terecht!) niet intrapt, dan is het discriminatie.
Terwijl het feitelijk juist gelijke behandeling is.
Religie heeft al extra rechten en die zouden juist moeten verdwijnen. Prima als je gelovig bent, maar dat is en blijft een privézaak.
Welke definitie van man hanteer je hierbij?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En hier ook weer vraagtekens. Ik denk dus niet dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.
Net zomin als christenen of joden dat zijn of waren. Het zijn wel meestal mannen.
Ik ben geen moslima, ik ben een bejaarde hippie, maar toch zou ik toch ook liever op een zaal liggen met alleen vrouwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Pek het volgende:
[..]
Mijn koffie, wat doe je![]()
Ik lag een tijdje geleden in het ziekenhuis, werd er een moslima opgenomen en zag de beste man tot zijn verbijstering dat er ook mannen op de zaal lagen. Of die even ergens anders ondergebracht konden worden.![]()
Je gelooft het pas als je het meemaakt.
Mannen met hun verstand tussen de benen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Welke definitie van man hanteer je hierbij?
Dat legt hij toch uit? Hij moet allerlei extra dingen realiseren voor die groep werknemers. Die tijd en dus geld streept hij weg tegen hun productiviteit. Dat vind ik een faire, klinische berekening.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het moslims zijn? Of Marokkanen? Turken? Arabieren?
Moeten nietblanken bij jou ook minimaal 20% beter presteren om hetzelfde resultaat te bereiken?
Of vrouwen? Of homo's?
Wat voor bedrijf heb je dan? En je hoeft je hier niet met naam en toenaam bekend te maken, maar welke branche?
Financieel? Medisch? Winkel? Overheid? Verkeer? Amusement?
Jij mag van mij hopen wat je wil.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je wel eens van het Romeinse recht heb gehoord.
Die Arabische cijfers heten in het Arabisch trouwens Hindoe cijfers, alhoewel er al veel eerder (dan in India) in China een vergelijkbaar decimaal numeriek systeem was in (Shang dynastie) China.
Ja en? In mijn tijd hoorde ik dezelfde klachten. Werkgevers moesten bepaalde zaken aanpassen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat legt hij toch uit? Hij moet allerlei extra dingen realiseren voor die groep werknemers. Die tijd en dus geld streept hij weg tegen hun productiviteit. Dat vind ik een faire, klinische berekening.
Overigens lijkt me dat die vermindering in productiviteit per branche en per persoon verschilt. Zijn ervaring is een verlies van 50% hieraan tijdens de Ramadan. Ik heb een kantoorbaan en zie bij de meeste islamitische collega's minder productieverlies. De meesten hebben de eerste paar dagen wat moeite, maar zeker geen 50%. Het zal rond de 10% liggen. Na die dagen verschilt het per persoon.
Meestal hebben ze zelf hun uren al wat anders ingedeeld. Er is me ooit uitgelegd door uitgerekend een hele stabiele presteerder dat dat juist niet de bedoeling is, dat je juist je normale leven moet ervaren tijdens het vasten. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Een werkgever moet niets.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Zo'n werkgever moet gewoon meegaan met de tijd. En dan niet alleen de techniek. Maar ook de mentaliteit.
Ik heb ook weleens dagen dat ik niet geloof in vrouwen (deze is een nadenkertje).quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en? In mijn tijd hoorde ik dezelfde klachten. Werkgevers moesten bepaalde zaken aanpassen.
Logisch toch? Aparte toiletten voor vrouwen. Aparte kleedruimtes voor vrouwen.
En als zo'n werkgever dan begint te mekkeren over het finianciele deel van dit aspect, dan denk ik ook bij mezelf; Ja sorry hoor, niet mijn probleem.
Zo'n werkgever moet gewoon meegaan met de tijd. En dan niet alleen de techniek. Maar ook de mentaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |