Dit moest even goed tot me doordringen voor dat ik wist wat je eigenlijk bedoelde.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik sprak over religie in het algemeen. En ik vind dierenrechten veel belangrijker dan religie, dus religieus slachten zou wat mij betreft verboden moeten worden.
Maar ik denk ook aan die gekkigheid van volle kerken tijdens Corona. Dat waren (bij mijn weten) primair Christenen.
Je bent eigenlijk een homo?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens dagen dat ik niet geloof in vrouwen (deze is een nadenkertje).
Nee hoor, het is voor een werkgever makkelijker om zich aan te passen aan de huidige mores dan een vrouw of man met kinderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een werkgever moet niets.
Elk bedrijf heeft zijn eigen regels, en daar heb je je aan te houden anders zoek je maar een andere baan.
Jij bepaald niet voor een werkgever wat wel of niet makkelijk is en wat hij wel of niet toe wil laten.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, het is voor een werkgever makkelijker om zich aan te passen aan de huidige mores dan een vrouw of man met kinderen.
Bedrijven met regels, regels moeten van twee kanten komen. Geen enkel bedrijf kan bepalen dat zijn werknemers zich onvoorwaardelijk aan hun regels houden.
Bij een gezond bedrijf zijn de regels geven en nemen.
Mijn probleem met ritueel slachten is niet dat het dier gedood wordt, maar dat het onnodig leed veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit moest even goed tot me doordringen voor dat ik wist wat je eigenlijk bedoelde.
Dus jij vindt dierenrechten belangrijker dan religie?
Maar wat als dierenrechten boven jouw rechten als automobilist komen te staan? Ben je dan nog steeds zo'n dierenvriend of vind je dan toch je otootje belangrijker?
Religieus slachten zou inderdaad verboden moeten worden.
Maar wat als jij, helemaal per ongeluk, een konijntje, vogeltje of egeltje hartstikke platrijdt?
Nee, zal je waarschijnlijk zeggen, want dat gebeurde niet met opzet.
Maar had het voorkomen kunnen worden? Ja dus.
Ik ben benieuwd hoe je jouw overtuiging mbt dierenrechten rijmt met je auto.
Een auto is geen religie, hoewel ik heel vaak de indruk krijg dat vnl mannen hun auto boven de wet stellen.
Dus ook boven dierenrechten.
Denk dat je iets teveel Holmes/Watson fanfic hebt gelezenquote:
De woorden racisme en discriminatie is te vaak te pas en te onpas gebruikt, het heeft geen betekenis meer, zelfs niet als ze echt gediscrimineerd worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb genoeg moslims als klasgenoten, teamgenoten of collega's gehad. Maakt niet uit wat ze deden, zelfreflectie is ze niet bijgebracht. Als ze in hun ogen benadeeld werden werd altijd de racismekaart getrokken. Slecht cijfer? Racisme. Rode kaart? Racisme. Straf gekregen? Racisme. Ontslagen wegens disfunctioneren? Racisme. Doodvermoeiend en geen greintje zelfreflectie of kritisch vermogen te bespeuren. Wordt ze natuurlijk met de paplepel ingegoten van jongs af aan want zij zijn het slachtoffer van die boze Nederlander en hun verachtelijke maatschappij die racistisch is.
Ik ook. Maar een werkgever die een bedrijf opstart en daarvoor personeel nodig heeft, moet wel een beetje verder kijken dan zijn portemonnee.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij bepaald niet voor een werkgever wat wel of niet makkelijk is en wat hij wel of niet toe wil laten.
Je kan vragen maar niet eisen. En als het niet mogelijk is dan is het niet mogelijk, dat maakt het nog geen discriminatie.
Ik ben dat dwingen en eisen meer dan zat.![]()
![]()
Daarom willen ze ook hun eigen ziekenhuizen en verpleeghuizen. Dan kan het allemaal volgens hun geloofswetten. Hoezo segregatie?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:00 schreef Pek het volgende:
[..]
Mijn koffie, wat doe je![]()
Ik lag een tijdje geleden in het ziekenhuis, werd er een moslima opgenomen en zag de beste man tot zijn verbijstering dat er ook mannen op de zaal lagen. Of die even ergens anders ondergebracht konden worden.![]()
Je gelooft het pas als je het meemaakt.
Wat een bedrijf nodig heeft zijn normale mensen die gewoon hun werk doen, en niet met de meest absurde eisen komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Maar een werkgever die een bedrijf opstart en daarvoor personeel nodig heeft, moet wel een beetje verder kijken dan zijn portemonnee.
Want dit personeel zijn dus levende wezens met een eigen leven, een eigen gezin en eigen opvattingen.
Personeel dat gedwongen wordt om zich onvoorwaardelijk te richten naar de mores van de grote baas, dat wordt gegarandeerd een enorme flop.
'Liever'! Da's niet hetzelfde als 'eisen'. Mijn moeder heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, ze is 85. Lag eerst op een zaal met 3 mannen. Het is maar net waar plaats is. In de meeste ziekenhuizen heb je maar te accepteren dat het mogelijk is dat je met iemand van het andere geslacht op een kamer komt te liggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben geen moslima, ik ben een bejaarde hippie, maar toch zou ik toch ook liever op een zaal liggen met alleen vrouwen.
En ik denk zomaar dat er best veel mannen zijn die liever op een 'mannenzaal' liggen dan gemengd.
En van mij mogen ze hoor. Maar dan wel binnen de Nederlandse wetgeving.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Toch is dat wat moslims willen. Eigen ziekenhuizen, eigen verpleeghuizen, eigen bejaardenhuizen, liefst ook nog eigen begraafplaatsen, eigen zwemuurtjes, eigen scholen, de lijst is eindeloos!!!
Geef ze 1 vingerquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En van mij mogen ze hoor. Maar dan wel binnen de Nederlandse wetgeving.
Een werkgever mag er ook van balen dat vrouwen zwanger raken en misschien een keer per maand minder kunnen presteren, ja. Je hebt het over mentaliteit, en die mag je ook verwachten van je werknemers, dat die er niet van uitgaan dat ze voor hetzelfde salaris minder mogen presteren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja en? In mijn tijd hoorde ik dezelfde klachten. Werkgevers moesten bepaalde zaken aanpassen.
Logisch toch? Aparte toiletten voor vrouwen. Aparte kleedruimtes voor vrouwen.
En als zo'n werkgever dan begint te mekkeren over het finianciele deel van dit aspect, dan denk ik ook bij mezelf; Ja sorry hoor, niet mijn probleem.
Zo'n werkgever moet gewoon meegaan met de tijd. En dan niet alleen de techniek. Maar ook de mentaliteit.
Zal best. De laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag was ik 4 of 5 jaar oud. Mijn amandelen moesten geknipt worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
'Liever'! Da's niet hetzelfde als 'eisen'. Mijn moeder heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen, ze is 85. Lag eerst op een zaal met 3 mannen. Het is maar net waar plaats is. In de meeste ziekenhuizen heb je maar te accepteren dat het mogelijk is dat je met iemand van het andere geslacht op een kamer komt te liggen.
Als man sta je daarboven in die wereld.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb genoeg moslims als klasgenoten, teamgenoten of collega's gehad. Maakt niet uit wat ze deden, zelfreflectie is ze niet bijgebracht. Als ze in hun ogen benadeeld werden werd altijd de racismekaart getrokken. Slecht cijfer? Racisme. Rode kaart? Racisme. Straf gekregen? Racisme. Ontslagen wegens disfunctioneren? Racisme. Doodvermoeiend en geen greintje zelfreflectie of kritisch vermogen te bespeuren. Wordt ze natuurlijk met de paplepel ingegoten van jongs af aan want zij zijn het slachtoffer van die boze Nederlander en hun verachtelijke maatschappij die racistisch is.
Nee hoor. Dit is gewoon onzin van jouw kant.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er wordt alleen MAAR rekening gehouden met die religie.
Maar dat is niet genoeg. Iedereen moet en zal meedoen met hun geloof. Andersom? Haha, natuurlijk niet.
Denk dat je dan in het verkeerde draadje zitquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:12 schreef achtja het volgende:
Leven en laten leven mensen!
Het hoeft echt geen heksenjacht te worden maar als je als ondernemer (en als klant) kunt kiezen dan weten we het wel..
Een verlichting duurt een paar generaties en die zit er ook niet aan te komen.. het hoogste doel is iedereen lam!
Klopt maar je wordt er moedeloos van om continue aangewezen te worden als "racist", "xenofoob" en "islamofoob" terwijl je niks verkeerds hebt gedaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als man sta je daarboven in die wereld.
Dus jij vindt het okay dat er islamitische ziekenhuizen komen, waar geen niet-moslims mogen liggen. Maar andersom mag dat niet. Wij, als westerlingen mogen niets starten 'alleen voor westerlingen' want dan is het discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En van mij mogen ze hoor. Maar dan wel binnen de Nederlandse wetgeving.
Maar nu even serieus, wat vind jij van het feit dat een romanschrijver jarenlang vogelvrij wordt verklaard door jouw religie, en dat hij na een aantal jaren toch het slachtoffer wordt van een aanslag door moslimfundamentalisten?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan prima zelf Nutella maken. Gebruik daarvoor geroosterde hazelnoten en een klein geheimpje: zoet met echte honing!²
Dat wordt gewoon te lastig. Want dan moet je ook weer aparte kamers hebben voor mensen die genderneutraal zijn. Kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zal best. De laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag was ik 4 of 5 jaar oud. Mijn amandelen moesten geknipt worden.
Ik werd wakker en merkte dat mijn hele kussen onder het bloed zat.
Maar dan nog. Ik vind dat in ziekenhuizen mannen en vrouwen gescheiden zouden moeten zijn.
Ja, dat vind ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij vindt het okay dat er islamitische ziekenhuizen komen, waar geen niet-moslims mogen liggen. Maar andersom mag dat niet. Wij, als westerlingen mogen niets starten 'alleen voor westerlingen' want dan is het discriminatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |