abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217139191
En hier het zoveelste rapport over hoe zwaar moslims het wel niet zouden hebben in Nederland. Vooral de inhoud is bizar te noemen. Ik heb dit rapport gisteravond eens even doorgelezen en er staan onder meer ideeën in voor moslimquota's binnen organisaties en dat mocht een werkgever een Islamitische werknemer niet feliciteren met een Islamitische feestdag of geen gebedsruimte aanbieden, moslims ditschijnbaar als discriminatie een gebrek van 'inclusiviteit' ervaren.
quote:
'Moslimdiscriminatie is hardnekkig, ontwrichtend en steeds meer genormaliseerd'

Moslimdiscriminatie is hardnekkig, ontwrichtend en wordt steeds normaler gevonden in alle lagen van de Nederlandse samenleving. Dat concluderen onderzoekers van het bureau Regioplan en de Universiteit Utrecht uit een literatuurstudie en gesprekken met moslims, belangengroepen, experts en beleidsmakers.

De uitkomst van het onderzoek laat zien dat moslimdiscriminatie een wijdverspreid fenomeen is dat verschillende vormen kan aannemen. Het gaat vaak niet om losse incidenten, maar om een patroon, staat in een brief aan de Tweede Kamer. De onderzoekers benadrukken dat ze voor een kwalitatieve benadering hebben gekozen en dat de steekproef niet representatief is voor alle moslims.

Desondanks is discriminatie van moslims volgens de onderzoekers aanzienlijk op de arbeidsmarkt, in het onderwijs, bij het zoeken van huisvesting en in de gezondheidszorg. Het komt vaak ook tot uiting in persoonlijk contact en gebeurt soms op subtiele manieren, waar moeilijk de vinger op te leggen is.

Niet volwaardig

Volgens het onderzoek, in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, zijn er ook sterke aanwijzingen voor discriminatie door de overheid en binnen de financiële sector. Nederlandse moslims ervaren discriminatie door instituties, bijvoorbeeld doordat ze onevenredig vaak worden gecontroleerd of beboet.

Vooral moslims van jongere generaties hebben vaak het gevoel niet als volwaardig te worden gezien. De onderzoekers waarschuwen dat zij hierdoor de verbinding met de Nederlandse samenleving kunnen kwijtraken, terwijl onderlinge verbondenheid juist nodig is om belangrijke maatschappelijke problemen op te lossen.

Sommige moslims die meededen aan het onderzoek beschrijven dat ze als gevolg van institutionele vormen van discriminatie proberen om onder de radar van de overheid te blijven. De populariteit van de PVV zien ze als teken dat ze niet breed worden geaccepteerd in Nederland.

Systeem aanpakken

Een eerste stap om dit probleem tegen te gaan is volgens de onderzoekers om het te erkennen. Verder pleiten ze ervoor om het systeem aan te pakken, niet de individuen. Maatregelen die tot verbetering kunnen leiden, zijn bijvoorbeeld het opstellen van richtlijnen in de zorg. Moslims zouden volgens de onderzoekers bij de aanpak betrokken moeten worden.

Desondanks is het niet het eerste onderzoek waaruit blijkt dat moslims discriminatie ervaren. De laatste veiligheidsmonitor van het CBS toont aan dat moslims de grootste groep Nederlanders zijn die te maken hebben met discriminatie vanwege hun religie of levensbeschouwing.

Uit onderzoek van de Radboud Universiteit van vorig jaar bleek dat moslima's veelvuldig met discriminatie te maken hebben in alle fasen van hun werk bij het ziekenhuis.

Het kabinet komt voor de zomer met een reactie op de bevindingen. Minister Uitermark van Binnenlandse Zaken en staatssecretaris Nobel voor Participatie en Integratie beloven met een "krachtig vervolg" te komen, zoals ook in het regeerprogramma is afgesproken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217139317
Ik heb even het rapport doorgenomen...

quote:
We selecteerden mensen die zichzelf als moslim identificeren10 en die met ons in gesprek wilden gaan over hun ervaringen met moslimdiscriminatie in één of meer van de gekozen focus-domeinen. Aan de life-course interviews hebben 35 mensen deelgenomen en aan de focusgroepen 17 mensen. Mensen konden zowel deelnemen aan een interview als een focusgroep. In totaal hebben 44 unieke personen deelgenomen aan de life-course interviews en focusgroepen.
Ik denk niet dat we dit 'onderzoek' serieus moeten nemen...
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_217139389
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
quote:
Het onderwijs wordt ook in de gesprekken als belangrijk domein genoemd. Dit kan bijvoorbeeld gaan om stagediscriminatie, onder- waardering, of het gevoel van een ongelijke behandeling. Wat betreft dit laatste wordt de onevenredige verdeling in aandacht voor feestdagen genoemd, zo wordt ervaren dat er meer aandacht is rondom de Pride dan voor het Suikerfeest. Daarnaast hebben leerlingen (zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs) regelmatig het gevoel dat ze getest worden op goed burgerschap, bijvoorbeeld met vragen als: ‘wat vind je van Hamas?’, ‘wat vind je van de aanslagen door IS?’. Deze vragen worden zowel door me- deleerlingen als door leerkrachten gesteld.
quote:
Zelfs in organisaties die ruimtes bieden om te bidden en werknemers toestaan een vrije dag op te nemen tijdens islamitische feestdagen, melden sommige moslimmedewerkers nog steeds dat er van hen wordt verwacht dat ze flexibel zijn en hun religieuze behoeften aanpassen op een manier die past bij de prioriteiten van de organisatie wanneer dat nodig is (Berger et al., 2017).
quote:
Er is bij moslims een sterk gevoel aanwezig dat er binnen en door de overheid met twee maten gemeten wordt. Als voorbeeld wordt gegeven dat Koranverbrandingen onder vrijheid van meningsuiting vallen, maar het verbranden van een LHBTI-vlag verboden is. Daarnaast wordt ook discriminatie door DUO, de Belastingdienst, rechters en de politie genoemd.
quote:
De gemeenschap ervaart een sterke mate van wantrouwen vanuit de overheid richting moslims, waarbij moslims als veiligheidsrisico worden gezien. Maatregelen die hieruit voortvloeien kunnen discriminerend uitpakken, bijvoorbeeld als moskeeën strenger (financieel) gecontroleerd worden dan synagogen en kerken.
quote:
Veel respondenten ervaren een gebrek aan inclusiviteit op de werkvloer, wat ervoor zorgt dat ze zich soms buitengeslo- ten voelen of het gevoel hebben dat er te veel nadruk wordt gelegd op hun ‘anders zijn’. Dat kan zich op verschillende manieren uiten, bijvoorbeeld bij teamuitjes of bedrijfsborrels waarbij volgens de respondenten structureel geen rekening wordt gehouden met moslims. Ook komt het voor dat moslims niet gefeliciteerd worden door collega’s bij een islamitische feestdag, of dat er geen gebedsruimte is.
quote:
In de gesprekken met moslims benadrukken ze het belang van een brede erkenning van moslimdiscriminatie als hardnekkig maatschappelijk probleem. Ze achten het nodig dat er bij verschillende actoren in de maatschappij meer bewustzijn komt over de negatieve gevolgen van moslimdiscriminatie. Actoren die hierbij specifiek worden genoemd zijn mensen in machtsposities, zoals werkgevers, docenten en de overheid. Ook zou in de ogen van de respondenten de stem van moslims beter gefaciliteerd kunnen worden.
quote:
Een verbeterkans die deels speelt op het niveau van organisaties en deels op het niveau van wet- en regelgeving is het invoeren van quota die een richtlijn of verplichting geven van de vertegenwoordiging van moslims binnen een organisatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217139393
Dit is helaas gewoon een feit. Bij gelijke geschiktheid kiezen veel witte Nederlandse werkgevers toch voor de witte Nederlander, zeker als de moslim kandidaat zichtbare uitingen zijn haar/zijn geloof draagt zoals bijvoorbeeld een hijab of baard met getrimde snor.

Nou is het wel zo dat als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt, en de demografische ontwikkelingen steeds meer werkgevers genoopt zijn moslims aan te nemen, en dan zien dat dit ook heel goede werknemers kunnen zijn. Dit zal op den duur hopelijk wel tot een shift leiden.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:39:15 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217139465
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Hier een paar quotes uit het rapport, dat op de website van de overheid te bekijken is:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

quote:
maar het verbranden van een LHBTI-vlag verboden is.
Dit is niet verboden. Gewoon een leugen dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217139486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:31 schreef Galvez het volgende:
Dit is helaas gewoon een feit. Bij gelijke geschiktheid kiezen veel witte Nederlandse werkgevers toch voor de witte Nederlander, zeker als de moslim kandidaat zichtbare uitingen zijn haar/zijn geloof draagt zoals bijvoorbeeld een hijab of baard met getrimde snor.

Nou is het wel zo dat als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt, en de demografische ontwikkelingen steeds meer werkgevers genoopt zijn moslims aan te nemen, en dan zien dat dit ook heel goede werknemers kunnen zijn. Dit zal op den duur hopelijk wel tot een shift leiden.
Blanke*

Witte mensen bestaan niet, of ze zijn ziek - hebben griep oid.
Zonder wrijving geen glans
pi_217139510
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]
Dit is niet verboden. Gewoon een leugen dus.
Precies. Nonsens die zo te zien gewoon kritiekloos in dit "onderzoek" is opgenomen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:55:07 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217139648
Dat is een groot probleem dat ook eens aangepakt moet worden.
Als ze in het onderwijs, werkplek, of in het dagelijks leven niet als volwaardig worden gezien heeft dat nare gevolgen voor hun ontwikkeling en toekomst.

Ook nu zitten we opgescheept met een gedrocht van een partij in de regering die jarenlang die mensen heeft neergezet als ongewenst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 maart 2025 @ 09:55:55 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217139652
Het slachtoffercomplex is hardnekkig in deze.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:58:15 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217139682
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
En hier het zoveelste rapport over hoe zwaar moslims het wel niet zouden hebben in Nederland. Vooral de inhoud is bizar te noemen. Ik heb dit rapport gisteravond eens even doorgelezen en er staan onder meer ideeën in voor moslimquota's binnen organisaties en dat mocht een werkgever een Islamitische werknemer niet feliciteren met een Islamitische feestdag of geen gebedsruimte aanbieden, moslims ditschijnbaar als discriminatie een gebrek van 'inclusiviteit' ervaren.
[..]

Nog meer fraude lijkt me niet wenselijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217139738
moslims of wie dan ook discrimineren is niet ok. maar de realiteit is dat het niet beter gaat worden. discriminatie is net als belastingen een feit en wordt overal ter wereld erger. zo zijn mensen nu eenmaal. dit heb ik allang geaccepteerd, en is gwn mee te leven. multiculturalisme werkt helemaal niet en dat zo het ook nooit doen.

betekent niet dat er geen maatregelen moeten worden genomen. hoe triest moet je zijn om ziekenhuiswerknemers met een hoofddoek te discrimineren :') is echt een ding ja
pi_217139758
Moslims hebben inderdaad te maken met discriminatie. Daarentegen is discriminatie ook inherent aangeleerd aan alle gelovigen waardoor je uit dit artikel te meer kan concluderen dat we zoveel mogelijk van alle geloven af moeten. Het enige wat het brengt is haat en nijd.
Conscience do cost.
pi_217139761
quote:
zo wordt ervaren dat er meer aandacht is rondom de Pride dan voor het Suikerfeest.
Dat is niet erg inclusief gedacht van deze geinterviewde moslims hoor. Deze naar meer inclusiviteit smachtende groep heeft dus zelf ongetwijfeld ook heel tolerante denkbeelden over de alfabetgemeenschap, dan zou (vermeend) veel aandacht voor de Pride toch helemaal geen probleem moeten zijn? :o
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:22:38 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217139899
Ik heb dat rapport op grond van 44 personen niet nodig om te weten dat er inderdaad discriminatie jegens moslims bestaat, maar de voorbeelden in het rapport zijn voor het grootste deel belachelijk. "De Pride-vlag verbranden is verboden".

En het zelf dan geloven, én het zien als discriminatie, ga weg. Niet letterlijk ga weg, maar spreekwoordelijk trouwens voordat ervan gemaakt wordt dat ik moslims weg wil hebben.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:30:42 #15
418613 GoldenAge
ex Loverboii
pi_217140042
Nederland is dan ook geen moslimland.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:34:57 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217140112
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:30 schreef GoldenAge het volgende:
Oh nee dan is het goed om ze te discrimineren.
Nogmaals, een hoop "bevindingen" in dat rapport zijn geen voorbeeld van discriminatie maar om te stellen dat "Nederland dan ook geen moslimland is" als argument dat het niet erg zou zijn is nogal nietszeggend.

Bijvoorbeeld, Nederland heeft een prima seculiere wetgeving die discriminatie verbiedt. Daarmee onderscheiden we ons van landen als Iran, Soedan en Saoedi-Arabië. Dus dat het geen moslimland is zou je net zo goed kunnen uitleggen als een argument tegen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:38:02 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217140169
Zouden deze mensen ook wel eens onderzoek doen naar mensen die het gevoel hebben dat er op ze neergekeken wordt door moslims?
pi_217140241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dit is idd meer een bachelor scriptie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217140298
quote:

Heb jij ooit een moslim met getrimde baart ect bij een Chinees restaurant zien werken zoals in de keuken? Of een Chinees bij een kebabzaak? Nee? Dat komt omdat zij liever een Chinees/Turk/Marokkaan/moslim prefereren. Ga dan niet je vingertje wijzen naar de "witte Nederlander" en doen alsof zij de enige zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:43:41 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217140302
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:22 schreef Qarrad het volgende:
Ik heb dat rapport op grond van 44 personen niet nodig om te weten dat er inderdaad discriminatie jegens moslims bestaat, maar de voorbeelden in het rapport zijn voor het grootste deel belachelijk. "De Pride-vlag verbranden is verboden".

En het zelf dan geloven, én het zien als discriminatie, ga weg. Niet letterlijk ga weg, maar spreekwoordelijk trouwens voordat ervan gemaakt wordt dat ik moslims weg wil hebben.
Dit ja.

Dat document heeft sowieso meer weg van een hbo-groepsopdracht dan van een serieus onderzoek, en dat is jammer want die discriminatie bestaat wel degelijk en dan doet zo'n broddelwerkje meer kwaad dan goed.
Huilen dan.
pi_217140489
Het maakt eigenlijk niet uit of mensen hier in Nederland moslim zijn of niet. Dat is gewoon een privézaak. We hebben daar helemaal niets mee te maken. Het valt me wel op dat een groep Marokkanen continu in het nieuws komt bij overlast. Maar ja, dat heb je ook bij andere groepen. Het verschil is dat Marokkanen die overlast veroorzaken in de woonwijken waar iedereen woont. Voetbalhooligans en oost-Europese criminelen heb je in een woonwijk weinig last van. Dat concentreert zich in een afgekaderde omgeving.

Om on-topic te blijven: mij maakt het helemaal geen bal uit of een collega moslim is, of een hoofddoek draagt of wat dan ook. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en het werkt gewoon goed.
pi_217140590
quote:
Eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217140835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:30 schreef GoldenAge het volgende:
Die zeurende moslims zijn zelfs niet meer welkom in moslimlanden.
pi_217140853
Er is hier ook gewoon heel veel moslimdiscriminatie. De Nederlandse overheid moet een campagne starten om dit meer onder de aandacht te brengen in landen zoals Afghanistan, Syrië en Marokko. Daar heerst nog steeds het beeld van het tolerante Nederland waar respect is voor iedereen van welk geloof dan ook (wat heel erg belangrijk is voor mensen uit die regio). Maar dat is dus helemaal niet zo. Racistische Nederlanders doen niets liever dan moslims te weerhouden om apotheker of chirurg te worden.
pi_217140904
Als zij, moslims, dit zo voelen, dan mogen zij zich zo voelen. Betekent niet dat iedereen zich moet aanpassen aan de regelgeving van de Islam. Nederland is geen islamitische land, punt.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:16:49 #26
28033 Pek
je moet wat
pi_217141030
Hardnekkig en genormaliseerd kan ik allemaal volgen, maar wat is er precies "ontwrichtend" aan?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:18:09 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217141052
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit ja.

Dat document heeft sowieso meer weg van een hbo-groepsopdracht dan van een serieus onderzoek, en dat is jammer want die discriminatie bestaat wel degelijk en dan doet zo'n broddelwerkje meer kwaad dan goed.
Dit is echt keihard waar in mijn ogen. Gemiste kans op een moment waarop we alle reden zouden moeten voelen om er serieus over in gesprek te gaan want het wordt er niet minder grimmig op.
pi_217141081
quote:

Ik heb eens bij een Turks import bedrijf gesolliciteerd. Toen ik belde over de stand van mijn sollicitatie zei die vent openlijk dat ik niet in aanmerking kwam omdat ik geen Turk ben.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:25:32 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217141130
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:21 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]
Ik heb eens bij een Turks import bedrijf gesolliciteerd. Toen ik belde over de stand van mijn sollicitatie zei die vent openlijk dat ik niet in aanmerking kwam omdat ik geen Turk ben.
Dat is allemaal niet netjes en koosjer, maar neemt niet weg dat het net zomin okay is om als bedrijf Turken niet aan te willen nemen, toch?

De Turkse winkel hier heeft van alles in dienst, van zeer vrome Arabieren tot stereotype Svetlana's dus het is gelukkig niet overal.
pi_217141161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is allemaal niet netjes en koosjer, maar neemt niet weg dat het net zomin okay is om als bedrijf Turken niet aan te willen nemen, toch?

De Turkse winkel hier heeft van alles in dienst, van zeer vrome Arabieren tot stereotype Svetlana's dus het is gelukkig niet overal.
Nee dat is zeker niet oke alleen het is raar dat de hardste schreeuwers dan hun schouders ophalen maar wel lopen te schuimbekken als zij een foto van een bedrijf zien met alleen maar blanke Nederlanders. Als je zo voor gelijkheid bent dan moet je ook daarin geen onderscheid maken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217141191
Een bedrijf moet mensen aannemen die voor dat bedrijf het meest geschikt zijn.

Om dat dan discriminatie te noemen is echt van het padje af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217141193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:21 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]
Wat zij doen, hoeven wij nog niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vincent_student op 22-03-2025 11:39:42 ]
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:34:34 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217141209
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee dat is zeker niet oke alleen het is raar dat de hardste schreeuwers dan hun schouders ophalen maar wel lopen te schuimbekken als zij een foto van een bedrijf zien met alleen maar blanke Nederlanders. Als je zo voor gelijkheid bent dan moet je ook daarin geen onderscheid maken.
Hoe weet je dat het juist de hardste schreeuwers zijn?
pi_217141288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:06 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Nederland is geen christenland, Nederland is een land voor iedereen. Zou even mooi worden als een land zich een godsdienst als standaard gaat aanmeten. Die landen zijn er, moeten ze zelf weten, maar Nederland is dat zeker niet. Daarom heb ik het ook altijd erg vreemd gevonden dat volgens Geert Wilders kerken wel bestaansrecht hebben en moskeeën niet. Vrijheid van godsdienst staat in onze grondwet.
Dit, dankjewel.

Ik ben atheïst en zou nooit zeggen dat Nederland christelijk is. Ik denk dat een meerderheid seculier is?

Nederland kent godsdienstvrijheid, we zijn een rechtsstaat, een democratie en dat wil ik ook graag zo houden. Maar we zijn geen christelijk land, gelukkig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_217141322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:06 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Nederland is geen christenland, Nederland is een land voor iedereen. Zou even mooi worden als een land zich een godsdienst als standaard gaat aanmeten. Die landen zijn er, moeten ze zelf weten, maar Nederland is dat zeker niet. Daarom heb ik het ook altijd erg vreemd gevonden dat volgens Geert Wilders kerken wel bestaansrecht hebben en moskeeën niet. Vrijheid van godsdienst staat in onze grondwet.
Dit, dankjewel.

Ik ben atheïst en zou me niet thuis voelen in een christelijk Nederland. Ik denk dat zelfs een meerderheid seculier is?

Nederland kent godsdienstvrijheid, we zijn een rechtsstaat, een democratie en dat wil ik ook graag zo houden. Maar we zijn geen christelijk land, gelukkig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_217141328
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:42 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Dit, dankjewel.

Ik ben atheïst en zou nooit zeggen dat Nederland christelijk is. Ik denk dat een meerderheid seculier is?

Ik ben zelf christen, maar ik vind dat godsdienst gescheiden moet blijven van landelijk en lokaal bestuur. Ik zal nooit op een christelijke partij stemmen omdat ik een groot voorstander ben van seculariteit. Godsdienst is voor mij binnen de muren, niet daarbuiten.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:51:56 #37
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217141379
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als alle Moslims uit Nederland weggaan heb je een groot probleem.

:{²
Arme NL vrouwen krijgen dan niet meer genoeg aandacht op straat :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:52:54 #38
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217141387
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Arme NL vrouwen krijgen dan niet meer genoeg aandacht op straat :{
Wat zullen ze blij zijn met de Harmen Siezens van deze wereld. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217141389
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Niet weten wat kwalitatief onderzoek is :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_217141392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:47 schreef Red_85 het volgende:
Wat een ongelofelijke hoeveelheid bullshit.

Nauwelijks representatieve steekproef, alleen maar jankverhalen, niks gechecked en ook totaal niet doorgaan naar de oorzaken. Die compleet bij dat discriminerende volk zelf ligt.

Maar hey, het ligt noooooit aan de moslims zelf he, dat ze met de nek worden aangekeken. Is ook totaaaaaaaal onterecht.
:')
Klopt, het is dan ook geen kwantitatief onderzoek.

Cijfermatige representativiteit is niet het doel van dat soort onderzoeken.

quote:
Kwalitatief onderzoek (Engels: qualitative research) is een type onderzoek dat gericht is op het verzamelen en analyseren van niet-numerieke (beschrijvende) gegevens om inzicht te verkrijgen in de sociale werkelijkheid van individuen of groepen, waaronder hun attitudes, overtuigingen en motivaties.[1] Kwalitatief onderzoek omvat doorgaans diepte-interviews, focus groepen of observaties, om op deze manier data te verzamelen die rijk is aan details en context.[1] Kwalitatief onderzoek wordt veelal gebruikt om complexe fenomenen te onderzoeken, of om inzicht te krijgen in de ervaringen en perspectieven van mensen op een specifiek thema.[1] Kwalitatief onderzoek is vooral geschikt wanneer onderzoekers inzicht willen verkrijgen in de betekenis die mensen toekennen aan hun ervaringen of wanneer onderzoekers bepaald gedrag van mensen willen begrijpen.

Voorbeelden van kwalitatieve onderzoeksmethoden zijn etnografie, gefundeerde theorie, discoursanalyse en thematische analyse. Kwalitatief onderzoek wordt in vele gebieden toegepast, enkele voorbeelden zijn: sociologie, psychologie, communicatiewetenschap, sociale psychologie en onderwijssociologie.
Meestal onderzoekt men eerst op een kwantitatieve manier (steekproeven, enquetes) of en hoe vaak iets plaatsvindt, met mogelijk een kwalitatief vervolgonderzoek om meer in de diepte te kunnen treden en (zoals bovengenoemd) meer te leren over details en context.

Waarbij ik helemaal niet wil zeggen dat het onderzoek wat in de OP aangehaald wordt deugt of goed is ofzo, ik heb het niet gelezen.

Maar onderzoek zonder een representatieve steekproef kan wel degelijk waardevol zijn.

Bv eerst een enquête onder 500-1000 zorgwerknemers naar de werkdruk (kwantitatief), en daarna wat interviews met een handjevol van die mensen, om er achter te komen waar die werkdruk nou precies uit bestaat (kwalitatief). Welke specifieke zaken ze tegenaan lopen, iets wat je nou eenmaal moeilijk kan bevragen in een gestandaardiseerde enquête.

[ Bericht 23% gewijzigd door probeer op 22-03-2025 12:08:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:59:23 #41
330914 Sherlock_Holmes
pi_217141431
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat zullen ze blij zijn met de Harmen Siezens van deze wereld. :')

Ik zou dit niet als verweer gebruiken in de rechtbank :{
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:59:40 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141435
Persoonlijk ben ik het gejammer van moslims helemaal beu.

Geen strobreed word je hier in de weg gelegd dat geloof te beoefenen. Maar dat is niet genoeg: iedereen moet zich schikken naar de wensen van deze club, want anders discriminatie.

Gaat niet gebeuren.

Is het niet genoeg, wil je meer, doen onbedekte vrouwen en regenboogvlagjes je ziel pijn? Vertrek. Ga weg. Houdoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:00:23 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217141441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

Geen strobreed word je hier in de weg gelegd dat geloof te beoefenen. Maar dat is niet genoeg: iedereen moet zich schikken naar de wensen van deze club, want anders discriminatie.

Gaat niet gebeuren.
Punt is dat het wel gebeurt.
The End Times are wild
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:02:45 #44
330914 Sherlock_Holmes
pi_217141458
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is niet erg inclusief gedacht van deze geinterviewde moslims hoor. Deze naar meer inclusiviteit smachtende groep heeft dus zelf ongetwijfeld ook heel tolerante denkbeelden over de alfabetgemeenschap, dan zou (vermeend) veel aandacht voor de Pride toch helemaal geen probleem moeten zijn? :o
Nu snap ik trouwens die hele samenwerking wel inzake een bepaalde oorlog die bezig is. De moslims janken evenveel als de alfabetmensen (misschien toch stiekem veel 'kast' gevallen daar).
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:03:05 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141461
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Niet weten wat kwalitatief onderzoek is :')
Het is een baggeronderzoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:03:21 #46
13462 BansheeBoy
pi_217141465
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij durft helemaal niet in een moslimland te gaan wonen, omdat jij weet dat je dan dagelijks hard moet werken voor een fooitje.
Nadenken. Dat hoef ik toch niet te doen met 2 miljoen euro fast cash in de pockets. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_217141473
quote:

Gaat niet gebeuren.

Is het niet genoeg, wil je meer, doen onbedekte vrouwen en regenboogvlagjes je ziel pijn? Vertrek. Ga weg. Houdoe.
zijn gewoon roomblanke mensen die dit soort onderzoeken financieren en uitvoeren en de conclusie als eerste schrijven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:04:14 #48
13462 BansheeBoy
pi_217141475
quote:

Gaat niet gebeuren.
Laat me raden: sterrenbeeld struisvogel? :')

Bestaat niet maar voor jou verzinnen we hem met alle plezier. :D

pi_217141487
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt beter sterrenbeeld struisvogel zijn dan sterrenbeeld maatschappijparasiet.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:06:36 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217141496
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet echt; de secularisering neemt alleen maar toe. Gelukkig maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')