Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
In die tijd speelde dat juist wel een rol bij de acceptatie van minderheden in het leger.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar ze worden toch niet weggevaagd? Ze worden alleen niet mee apart ingedeeld naar huidskleur, geslacht, etc. Dus: je staat nog gewoon op de site, msar voortaan vanwege je verdiensten voor je land, ongeacht je huidskleur en geslacht.
Het lijkt mij juist toch een goede ontwikkeling dat je huidskleur of geslacht geen rol spelen, maar dat je daden tellen? Of heeft dat onderscheid maken een functie?
Met "in die tijd" doel je dan op bijvoorbeeld op ten tijde van WWII of Vietnam, neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In die tijd speelde dat juist wel een rol bij de acceptatie van minderheden in het leger.
Je kunt dit niet winnen. Eerst vonden de conservatieve drones het erg dat het woord vrouw zou worden uitgewist door woke. Paar maanden later verdedigen ze en masse het uitwissen van het woord vrouw.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In die tijd speelde dat juist wel een rol bij de acceptatie van minderheden in het leger.
Lees anders eens een keer wat over de eerste zwarte soldaten in het Amerikaanse leger.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Met "in die tijd" doel je dan op bijvoorbeeld op ten tijde van WWII of Vietnam, neem ik aan?
Er is niemand die dat vindt. Maar de scheiding van de machten en parlementaire democratie zijn het beste wat we gaan krijgen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je vinden dat het systeem perfect is,
Ja, dat weet ik. Ik ben ook helemaal met je eens dat dat destijds erg belangrijk was voor de acceptatie. Geen discussie. Je zou "in die tijd" echter nog kunnen opvatten als "in de tijd dat die website werd opgericht". Dus om misverstanden te voorkomen en we het over hetzelfde hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lees anders eens een keer wat over de eerste zwarte soldaten in het Amerikaanse leger.
Tja die standbeelden zijn niet voor niets controversieel in de VS. De 'helden' van toen zijn niet meer de helden van nu. Wist je dat heel veel van die standbeelden in de VS (onder Jim Crow) juist gemaakt zijn met het doel om de oude idealen van het Zuiden op te hemelen nadat ze verloren hadden van het Noorden? Daar is toendertijd een speciale organisatie voor opgezet. Echt duizenden beelden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik ben ook helemaal met je eens dat dat destijds erg belangrijk was voor de acceptatie. Geen discussie. Je zou "in die tijd" echter nog kunnen opvatten als "in de tijd dat die website werd opgericht". Dus om misverstanden te voorkomen en we het over hetzelfde hebben.
Echter, ik hoor in andere gevallen vaker de kreet "dat is niet meer van deze tijd" voorbij komen. Onder dat mom moeten bijvoorbeeld standbeelden uit het straatbeeld verdwijnen omdat ze 'controversieel' zijn, boeken moeten herschreven worden vanwege bepaalde uitdrukkingen/taalgebruik, etc.
Je zou om die reden dan ook kunnen zeggen dat het benadrukken of apart categoriseren van iemands huidskleur of geslacht in relatie tot een eerbetoon aan hun heldendaden "niet meer van deze tijd" is. Je ligt in de eerste plaats op dat kerkhof vanwege je verdiensten voor je land, wie je ook bent. Door te blijven vasthouden aan huidskleur/geslacht in relatie tot je daden, houd je dat onderscheid in mijn optiek juist in stand.
Het lijkt mij juist dat de meeste mensen het zouden toejuichen als we voorbijgaan aan huidskleur en geslacht, maar dat het telt wat je als mens hebt gedaan.
Overigens zou ik het ook prima vinden als die aparte categorien zouden blijven bestaan om het in historisch perspectief te plaatsen en wat meer achtergrondinformatie te verschaffen, zoals jij eigenlijk ook aangeeft. Ik vind het in dit geval echter niet helemaal fair om te spreken over het uitwissen/verwijderen van zwarte/hispanic/vrouwelijke oorlogshelden, want dat is niet wat er feitelijk gebeurt.
Maar nogmaals: ze zijn als persoon toch niet verwijderd van de site? Als ik het goed begrijp, staat iedereen die er voorheen opstond, nu nog steeds op. Misschien zijn ze even offline geweest omdat ze uit die aparte categorien werden gehaald en heringedeeld in de reguliere categorien zonder vermelding van huidskleur, geslacht, etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja die standbeelden zijn niet voor niets controversieel in de VS. De 'helden' van toen zijn niet meer de helden van nu. Wist je dat heel veel van die standbeelden in de VS juist gemaakt zijn met het doel om de oude idealen van het Zuiden op te hemelen nadat ze verloren hadden van het Noorden? Daar is toendertijd een speciale organisatie voor opgezet. Echt duizenden beelden.
Met het wegvagen van links naar betekenisvolle graven van mensen die hebben bijgedragen aan de emancipatie van het leger wis je in wezen de erkenning van de rol die zij daarin gespeeld hebben.
Zucht. Je begrijpt toch wel dat als je in links bepaalde woorden weglaat als Black/ Hispanic/female het heel moeilijk zoeken wordt naar die graven die juist 'notable' zijn in de geschiedenis van het leger vanwege die eigenschappen? Dan moet je op naam gaan zoeken en die kent toch niemand uit zijn hoofd?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar nogmaals: ze zijn als persoon toch niet verwijderd van de site? Als ik het goed begrijp, staat iedereen die er voorheen opstond, nu nog steeds op. Misschien zijn ze even offline geweest omdat ze uit die aparte categorien werden gehaald en heringedeeld in de reguliere categorien zonder vermelding van huidskleur, geslacht, etc.
Ik snap echt je punt wel dat het historische waarde kan hebben om extra aandacht te besteden aan verdiensten voor emancipatie. Ben ik het niet mee oneens en dat hoeft van mij ook helemaal niet weg. Waar ik alleen moeite mee heb, is dat er lijkt te worden gedaan dat die personen allemaal in zijn geheel permanent zijn verwijderd van de site vanwege hun huidskleur of geslacht.
Dat is niet het geval, iedereen staat er nog steeds gewoon op maar men wordt echter uitsluitend nog geerd vanwege hun militaire verdiensten.
Jij ziet parlementaire democratie. Ik zie een ketajunk die presidentje speelt. Jij ziet scheiding van de machten, ik zie Trump die daar schijt aan heeft en een partij die hem daarin steunt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die dat vindt. Maar de scheiding van de machten en parlementaire democratie zijn het beste wat we gaan krijgen.
Dit is nu juist het cruciale punt waar de discussie over gaat en waar het meningsverschil tussen mensen ligt. Als je hebt gevochten voor je land en heldendaden hebt verricht, dan wil je misschien juist daarom herinnerd worden. Je was in die loopgraven of bommenwerpers helemaal niet bezig met zwart/hispanic/vrouw zijn, maar het dienen van je land samen met je legerkameraden. Dan is het wellicht zelfs wat cru dat de belangrijkste eigenschap of verdienste die je toegedicht wordt je huidskleur, afkomst of geslacht is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zucht. Je begrijpt toch wel dat als je in links bepaalde woorden weglaat als Black/ Hispanic/female het heel moeilijk zoeken wordt naar die graven die juist 'notable' zijn in de geschiedenis van het leger vanwege die eigenschappen? Dan moet je op naam gaan zoeken en die kent toch niemand uit zijn hoofd?
Wie de fuck naast familie gaat er naar militaire begraafplaatsen om specifieke graven van soldaten te zien. Dan zit er toch een steekje los.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zucht. Je begrijpt toch wel dat als je in links bepaalde woorden weglaat als Black/ Hispanic/female het heel moeilijk zoeken wordt naar die graven die juist 'notable' zijn in de geschiedenis van het leger vanwege die eigenschappen? Dan moet je op naam gaan zoeken en die kent toch niemand uit zijn hoofd?
Nou nee deze graven hebben nou juist iets meer dan alleen een heldendaad verrichten wat sterven voor je vaderland sws al is. Daarom zijn ze juist 'notable'.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is nu juist het cruciale punt waar de discussie over gaat en waar het meningsverschil tussen mensen ligt. Als je hebt gevochten voor je land en heldendaden hebt verricht, dan wil je misschien juist daarom herinnerd worden. Je was in die loopgraven of bommenwerpers helemaal niet bezig met zwart/hispanic/vrouw zijn, maar het dienen van je land samen met je legerkameraden. Dan is het wellicht zelfs wat cru dat de belangrijkste eigenschap of verdienste die je toegedicht wordt je huidskleur, afkomst of geslacht is.
Gezien de geschiedenis en de bijdrages van afro-amerikanen in de VS zijn je posts en meningen van een tenenkrommenrd achterlijk niveau. Ga ergens anders de neutrale joker uithangen die alleen maar vragen stelt.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is nu juist het cruciale punt waar de discussie over gaat en waar het meningsverschil tussen mensen ligt. Als je hebt gevochten voor je land en heldendaden hebt verricht, dan wil je misschien juist daarom herinnerd worden. Je was in die loopgraven of bommenwerpers helemaal niet bezig met zwart/hispanic/vrouw zijn, maar het dienen van je land samen met je legerkameraden. Dan is het wellicht zelfs wat cru dat de belangrijkste eigenschap of verdienste die je toegedicht wordt je huidskleur, afkomst of geslacht is.
Geinteresseerden in de geschiedenis van zwarte/ spaanstalige/ vrouwelijke mensen in het leger.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie de fuck naast familie gaat er naar militaire begraafplaatsen om specifieke graven van soldaten te zien. Dan zit er toch een steekje los.
Dan ga je ergens heen vliegen om naar een graf te kijken? Lijkt me leerzamer om een boek open te slaan. Al die graven zijn toch hetzelfde op die militaire begraafplaatsen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geinteresseerden in de geschiedenis van zwarte/ spaanstalige/ vrouwelijke mensen in het leger.
Het aardige is nu dat iemand als Colin Powell vond dat zijn afkomst/ras hem niet definieerde en hij sterk geloofde in een meritocratie. Ik denk niet dat hij 'notable' wilde zijn vanwege zijn huidskleur.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee deze graven hebben nou juist iets meer dan alleen een heldendaad verrichten wat sterven voor je vaderland sws al is. Daarom zijn ze juist 'notable'.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis en de bijdrages van afro-amerikanen in de VS zijn je posts en meningen van een tenenkrommenrd achterlijk niveau. Ga ergens anders de neutrale joker uithangen die alleen maar vragen stelt..
Dat kan ik me voorstellen maar in het licht van de geschiedenis van de zwarte bevolking in de VS is het wel degelijk 'notable'.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het aardige is nu dat iemand als Colin Powell vond dat zijn afkomst/ras hem niet definieerde en hij sterk geloofde in een meritocratie. Ik denk niet dat hij 'notable' wilde zijn vanwege zijn huidskleur.
Hij is dus 'notable' vanwege zijn huidskleur?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen maar in het licht van de geschiedenis van de zwarte bevolking in de VS is het wel degelijk 'notable'.
Je weet dat huidskleur een belangrijke rol heeft gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis? Ja natuurlijk zijn alle eerste zwarte benoemingen op hoge posten 'notable' in een land waar lange tijd gediscrimineerd werd op huidskleur.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hij is dus 'notable' vanwege zijn huidskleur?
https://thehill.com/homen(...)-judicial-authority/quote:Sen. Josh Hawley (R-Mo.), a member of the Senate Judiciary Committee, says he will introduce legislation to curb what he says is a “dramatic abuse of judicial authority” by courts that have issued injunctions against President Trump’s agenda, including the deportation of alleged gang members.
“District Court judges have issued RECORD numbers of national injunctions against the Trump administration — a dramatic abuse of judicial authority. I will introduce legislation to stop this abuse for good,” Hawley posted on the social platform X.
Hawley issued the statement amid several ongoing court battles between the Trump administration and federal judges.
James Boasberg, the chief judge of the U.S. District Court for the District of Columbia, issued an order over the weekend halting the deportation of a group of Venezuelans, including alleged members of the Tren de Aragua gang, to El Salvador.
The Trump administration continued the deportation of the migrants after a stopover in Honduras despite a verbal and written order by Boasberg attempting to halt two deportation flights.
White House press secretary Karoline Leavitt told reporters that the judge “is essentially trying to say that the president doesn’t have the executive authority to deport foreign terrorists from our American soil,” calling it “an egregious abuse of the bench.”
”
https://newrepublic.com/a(...)-rebuke-trump-judgesquote:Roberts is all too familiar with Trump’s personalized approach to the judiciary. Another way to read the chief justice’s statement would be as a move to reassert his own independence after a recent public blow to it. It has only been about a fortnight since cameras and microphones at Trump’s speech on Capitol Hill captured the president’s brief exchange with Roberts as Trump left the House floor. “Thank you again, I won’t forget it,” Trump told him as they shook hands. He then appreciatively slapped Roberts on the back as he walked away.
The president’s gratitude almost certainly came from the twin decisions that Roberts engineered last year. First, the chief justice voted with the majority in Trump v. Anderson to gut the Fourteenth Amendment’s disqualification clause so that Trump could run for a second term despite his leading role in the January 6 insurrection. A few months later, in Trump v. United States, Roberts wrote a majority opinion that granted Trump’s anti-constitutional demand for “presidential immunity,” halting most of the criminal prosecutions against him.
It does not really matter for the purposes of this analysis why Roberts orchestrated those rulings. Maybe he’s a huge fan of Trump and wanted him to win the 2024 election. Maybe he just thought Democrats were being mean and unfair to the former president. Maybe he genuinely believes that the Framers at the Constitutional Convention in 1787 thought not only that presidents could commit crimes whenever they want but also that it was so obvious that they didn’t need to bother with actually writing it down anywhere.
Ja, dat weet ik. Ik vind het dus juist zo treurig dat iemand met de enorme staat van dienst als Powell wordt aangemerkt als 'notable' vanwege zijn huidskleur, terwijl hij zelf juust sterk geloofde in een meritocratie en zich niet liet definiren door zijn huidskleur.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je weet dat huidskleur een belangrijke rol heeft gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis? Ja natuurlijk zijn alle eerste zwarte benoemingen op hoge posten 'notable' in een land waar lange tijd gediscrimineerd werd op huidskleur.
Het is iig geen reden om het woordje black in de ban te doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik vind het dus juist zo treurig dat iemand met de enorme staat van dienst als Powell wordt aangemerkt als 'notable' vanwege zijn huidskleur, terwijl hij zelf juust sterk geloofde in een meritocratie en zich niet liet definiren door zijn huidskleur.
Dat gaf ik ook al aan, dat ben ik met je eens. Van mij hoeft dat ook niet. Aan de andere kant valt er ook wat voor te zeggen dat je militaire verdiensten je 'notable' maken, niet je huidskleur. Dat is niet per s een verkeerde insteek.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is iig geen reden om het woordje black in de ban te doen.
Als huidskleur eeuwenlang 'notable' geweest is in negatieve zin is vooruitgang in positieve zin dat zeker.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 03:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat gaf ik ook al aan, dat ben ik met je eens. Van mij hoeft dat ook niet. Aan de andere kant valt er ook wat voor te zeggen dat je militaire verdiensten je 'notable' maken, niet je huidskleur. Dat is niet per s een verkeerde insteek.
Kan het ook losstaan van zijn huidskleur en gewoon met zijn staat van dienst hebben te maken dat hij 'notable' is? Zoals andere 'notable' graven?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 03:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als huidskleur eeuwenlang 'notable' geweest is in negatieve zin is vooruitgang in positieve zin dat zeker.
Djeez er kunnen natuurlijk allerlei andere factoren zijn. Je moet niet zo zwart-wit denken, het n sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 21 maart 2025 03:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kan het ook losstaan van zijn huidskleur en gewoon met zijn staat van dienst hebben te maken dat hij 'notable' is? Zoals andere 'notable' graven?
Het gebrek aan historisch besef dat je gewoon blijkbaar niet weet dat pas in de jaren 60 wettelijk toegestaan rascime in de vs afgeschaft is weer schrikbarend.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaf tijdens WOII ook nogal wat wrijving met de Britten over de manier waarop de witte Amerikaanse militairen hun zwarte 'kameraden' behandelden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gebrek aan historisch besef dat je gewoon blijkbaar niet weet dat pas in de jaren 60 wettelijk toegestaan rascime in de vs afgeschaft is weer schrikbarend.![]()
Over de 2e wo:
The 761st Tank Battalion was an independent tank battalion of the United States Army during World War II. Its ranks primarily consisted of African American soldiers, who by War Department policy were not permitted to serve in the same units as White troops;
quote:Unfortunately, as the same time, the Americans also brought along their segregation and bigotry against their own Black citizens, referred to as Negros at the time, as well as their so-called ‘Jim Crow Laws’ implemented mainly to enforce racial segregation in the Southern United States. And it wasn’t only casual individual prejudice ingrained over generations – it was the official policy of the United States Armed forces.
There was harsh treatment from prejudice at every level in the US armed forces: Black officer training inequities, unequal transportation of Black troops and savage attitudes towards the Black soldier in general. It went as far as Blacks not being allowed to donate blood for White soldiers. Even blood was segregated.
Mistreatment of Black American servicemen by their White comrades came to a head during a serious incident that took place in June of 1943 between Black and White soldiers in a town called Bamber Bridge in Lancashire, which began because of negative reactions by some White Military Police towards Black soldiers fraternising with local White woman. A violent riot ensued when the MPs attempted to arrest several African American soldiers from their racially segregated regiment at Ye Olde Hob Inn public house, where several soldiers were shot and seriously wounded.
The American commander at the time placed the blame for the violence on the White officers and MPs because of poor leadership and their use of racial slurs.
The English people of Bamber Bridge supported the Black troops, and when US commanders demanded a coloured bar in the town, all three pubs posted “Black Troops Only” signs.
This was not the only incident that boiled the blood of the local English hosts. There were also stories of whole villages in Norfolk being completely segregated, Black and White, and certain establishments being White only or Black only, which incensed the English locals.
The British military authorities tried to push back against these incidents by imposing “Jim Crow segregation” in Britain to please their Americans saviours, but this further steeled the English against complying.
[..]
Zou 100% moeten zijn. Niemand zou dat land nog moeten bezoeken. Je vliegtuig kan zomaar uit de lucht vallen of je wordt opgesloten omdat je ooit online hebt gezegd dat Trump een debiel is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:15 schreef kladderadatsch het volgende:
Er komen 25% minder toeristen uit Canada naar de VS sinds Trump is gaan raaskallen over annexatie en tariffs. Ze hadden op 10% gerekend dus dit is echt een enorme strop.
In februari schreven ze hier https://www.ustravel.org/(...)travel-united-states al dat 10% zou resulteren in 2 miljoen minder bezoeken van de Canadezen, wat een verlies van 2.1 miljard dollar aan inkomsten zou betekenen en 14.000 banen zou kosten, dus kun je nagaan wat 25% betekent.
Lekker geregeld weer Donald.
[ afbeelding ]
De VS is gewoon een beetje China aan het spelen en wilt blijkbaar graag stukjes geschiedenis wissen, en de pavlov magapaaien smullen ervan waarbij ze in hun redenatie alleen hun dikke duim met fantasietjes over samen vechten in loopgraven gebruiken zonder enig historisch besef.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaf tijdens WOII ook nogal wat wrijving met de Britten over de manier waarop de witte Amerikaanse militairen hun zwarte 'kameraden' behandelden.
Daarentegen zullen er meer Russische toeristen komen naar de USAquote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:15 schreef kladderadatsch het volgende:
Er komen 25% minder toeristen uit Canada naar de VS sinds Trump is gaan raaskallen over annexatie en tariffs. Ze hadden op 10% gerekend dus dit is echt een enorme strop.
In februari schreven ze hier https://www.ustravel.org/(...)travel-united-states al dat 10% zou resulteren in 2 miljoen minder bezoeken van de Canadezen, wat een verlies van 2.1 miljard dollar aan inkomsten zou betekenen en 14.000 banen zou kosten, dus kun je nagaan wat 25% betekent.
Lekker geregeld weer Donald.
[ afbeelding ]
Groene mannetjesquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Daarentegen zullen er meer Russische toeristen komen naar de USA
Enige set toeristen erger dan hordes bezopen Engelsenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Daarentegen zullen er meer Russische toeristen komen naar de USA
Meh, dat je GSM niet in de klas wil hebben is niet zo gek, maar RFK's redenen hiervoor zijn weer totaal des wappies.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Zowaar een proefballonnetje van RFK Jr waar ik mij op het eerste gezicht heel goed in kan vinden.
[ x ]
Laat hem dat maar eens aantonen dan. Durf voorzichtigjes aan wel te stellen dat de energie van de straling die een gsm uitzend, daarvoor veeeeel te laag isquote:RFK Jr. says he will be working with states to get cell phones out of schools.
“Cell phones produce electric magnetic radiation, which has been shown to do neurological damage to kids when it's around them all day.“It’s also been shown to cause cellular damage and even cancer.””
Sloeg vooral aan op zijn opmerkingen over sociale media. Vind persoonlijk ook echt dat je kinderen zoveel mogelijk weg moet houden van schermen en sociale media. Volwassenen eigenlijk ook, maar dat wordt wat ingewikkelder.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, dat je GSM niet in de klas wil hebben is niet zo gek, maar RFK's redenen hiervoor zijn weer totaal des wappies.
[..]
Laat hem dat maar eens aantonen dan. Durf voorzichtigjes aan wel te stellen dat de energie van de straling die een gsm uitzend, daarvoor veeeeel te laag is
Maar men ziet het woordje "straling" en men is meteen bang,
Trump/Musk: Scholen kunnen het beste door staten gemanaged worden, geen federale bemoeienis!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Zowaar een proefballonnetje van RFK Jr waar ik mij op het eerste gezicht heel goed in kan vinden.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |