abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217129591
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Poefbank het volgende:
Dus de kosten zijn hoog en de resultaten zijn onvoldoende. De kerntaken blijven bestaan. Het lijkt mij dus dat er wordt ingezet meer efficiëntie met mindere kosten. Vreemd dat er dan hier heel veel mensen lopen te schuimbekken. Zou het door het woordje 'Trump' komen?
Meer efficiëntie met minder kosten, dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 13:33:36 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217129626
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:19 schreef Feola het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel vermoeiend worden, elke dag dezelfde kuttopics over Trump en de rest van de VS, hoe immens slecht het allemaal wel niet is. Besluiten waarbij wordt gedaan alsof het ons (lees: zij) persoonlijk treft. Het is constant hetzelfde groepje circlejerkende users dat in die topics elkaar plusjes loopt te geven en te reageren over hoe kut het allemaal wel niet is. En blijkbaar boeit het niet, het lijkt wel het grote linkse-trump-afzeik-subforum hier. Er is geen discussie meer mogelijk. Flikker toch op zeg. Waarom kan ik bepaalde users niet ignoren?
Dat betreft stuk voor stuk mensen uit de progressief linkse hoek, waar men nog zuur is over de verkiezingswinst van Trump.

Deze mensen krijgen heel wat voor hun kiezen de afgelopen periode, vooral ook als je de verkiezingswinst van Wilders nog meetelt. Het enig wat rest is verbitterd afgeven op elke beslissing van Trump (of Wilders) en bijdrages van geestverwanten liken. Dat moet je gewoon laten gaan, gun die mensen ook iets. Dat men het hiervan moet hebben is veelzeggend.

Daarnaast staat het je gewoon vrij een FOK! abonnement te nemen, dan kun je mensen op een negeerlijst zetten naar het schijnt en politiek gezien is FOK! verder best divers. Er is ook een aanzienlijk aantal rechts en conservatieve users.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217129667
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:26 schreef Feola het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad kunnen, maar vind het zoiets echt basisfunctionaliteit van een forum dus ik ga er geen abonnement voor nemen.

Gevolg is dat ik het forum steeds minder bezoek, want de kwaliteit van de inhoud gaat gewoon achteruit. En ik ga zeker geen geld uitgeven om in mijn ogen users die alleen maar een act opvoeren te ignoren, dan ignore ik wel gewoon het hele forum.
Daar speel je die figuren juist heel erg mee in de kaart, want wat ze graag willen is een zuivere echokamer.
pi_217129678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar speel je die figuren juist heel erg mee in de kaart, want wat ze graag willen is een zuivere echokamer.
Ik zou al tevreden zijn met een forum zonder wappies hoor.
pi_217129745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja doei, dat is de omgekeerde wereld.
pi_217129750
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat doe je hier nog? 😉
pi_217129795
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:17 schreef Leshy het volgende:

[..]
Kun je mij uitleggen wat de beoogde resultaten zijn, op welke wijze deze op dit moment onvoldoende zijn, en welke plannen de staten hebben liggen om de beoogde resultaten wel te halen die niet op federaal niveau te behalen vielen?
Nee, dat kan ik niet. Ik neem mijn bevindingen uit de tekst.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217129971
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Het probleem is echter dat veel mensen liever iemand met een andere mening wappie willen noemen, in plaats van echt luisteren naar waar die andere mening vandaan komt.

De term is daarmee gedevalueerd tot ‘iemand die het niet met mij eens is’. Misschien dat dit niet op jou van toepassing is, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel.
pi_217129983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem is echter dat veel mensen liever iemand met een andere mening wappie willen noemen, in plaats van echt luisteren naar waar die andere mening vandaan komt.

De term is daarmee gedevalueerd tot ‘iemand die het niet met mij eens is’. Misschien dat dit niet op jou van toepassing is, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel.
Nee, ik bedoel gewoon de echte wappies.
pi_217129988
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:47 schreef Feola het volgende:

[..]
Ja doei, dat is de omgekeerde wereld.
Hé, het is een vrij forum hier. Ik zou het zonde vinden als Fok! straks Reddit 2.0 wordt. Maar you do you.
pi_217130010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 14:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel gewoon de echte wappies.
Tsja, vandaag werd ik nog beschuldigd van onderbuik PVV retoriek, terwijl ik met mijn kennis als voormalig advocaat ergens een oordeel over gaf.

Dus lastig te beoordelen tegenwoordig. ;)
pi_217130263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tsja, vandaag werd ik nog beschuldigd van onderbuik PVV retoriek, terwijl ik met mijn kennis als voormalig advocaat ergens een oordeel over gaf.

Dus lastig te beoordelen tegenwoordig. ;)
Ook voormalig advocaten kunnen natuurlijk onderbuik PVV-retoriek bezigen.
pi_217130601
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ook voormalig advocaten kunnen natuurlijk onderbuik PVV-retoriek bezigen.
Klopt. Maar niet als ze een rechtsgebied bespreken waar ze kennis van hebben.
pi_217130730
Mensen in Europa snappen er niks van. En begrijpen totaal niet waar het over gaat.
De VS heeft een enorm probleem met de begroting van overheidsdiensten, deze zijn onbetaalbaar en veel te log geworden. De begroting komst steeds niet rond.

En verder moet je het vergelijken met alsof de EU in Brussel een ministerie van onderwijs zou opstellen met >4000 werknemers die dan weer met landen gaan stoeien.
Dat zouden we ook niet willen.
Er kan gerust een (staats) richtlijn en bij wet worden vastgelegd waaraan een onderwijs instelling moet voldoen. Deze kan door het rechtssysteem worden getoetst in de staten zelf.
Zelfde als de Europese landen.

Nu wordt dit gebracht alsof er een heel systeem wordt ontmanteld wat allerlei problemen geeft. Maar dat zal waarschijnlijk erg meevallen.

En nog steeds geldt dat universitaire opleidingen op sommige universiteiten in de VS ook nu nog veel hoger aangeschreven staan dan die in bv NL.
Waar NL enorm terugloopt in status van de opleidingen.
Maar wel roepen gelijk van apenland, aan de grond, het kan weer niet gekker.
Als je denkt dat je alles hebt gehoord, komt dit.
Trump breekt het hele land af
VS is een derdewereldland
Hillbillies gaan cowboyopleidingen geven.
Enz zo vermoeiend
Vakman pur sang
pi_217131016
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen in Europa snappen er niks van. En begrijpen totaal niet waar het over gaat.
De VS heeft een enorm probleem met de begroting van overheidsdiensten, deze zijn onbetaalbaar en veel te log geworden. De begroting komst steeds niet rond.
Dus, je elimineert het budget en privatiseert het naar de staten? Hier in Nederland wordt het budget slechts gehalveerd bij uitbesteding aan de gemeentes. En dat werkt ook zoals je zou verwachten.
pi_217131022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Klopt. Maar niet als ze een rechtsgebied bespreken waar ze kennis van hebben.
Ik weet niet of dat helemaal juist is. Ik heb kennis van het strafrecht, maar ik kan ook zeggen 'die linkse D66-rechters zijn altijd veel te lief en gaan nooit voor de maximumstraffen!'. Dan ben ik toch wel een beetje PVV-borrelpraat aan het uitslaan over een rechtsgebied waar ik iets van weet.
pi_217131119
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:39 schreef Lospedrosa het volgende:

En verder moet je het vergelijken met alsof de EU in Brussel een ministerie van onderwijs zou opstellen met >4000 werknemers die dan weer met landen gaan stoeien.
Dat zouden we ook niet willen.
Er kan gerust een (staats) richtlijn en bij wet worden vastgelegd waaraan een onderwijs instelling moet voldoen. Deze kan door het rechtssysteem worden getoetst in de staten zelf.
Zelfde als de Europese landen.

Nu wordt dit gebracht alsof er een heel systeem wordt ontmanteld wat allerlei problemen geeft. Maar dat zal waarschijnlijk erg meevallen.

En nog steeds geldt dat universitaire opleidingen op sommige universiteiten in de VS ook nu nog veel hoger aangeschreven staan dan die in bv NL.
Waar NL enorm terugloopt in status van de opleidingen.
Maar wel roepen gelijk van apenland, aan de grond, het kan weer niet gekker.
Als je denkt dat je alles hebt gehoord, komt dit.
Trump breekt het hele land af
VS is een derdewereldland
Hillbillies gaan cowboyopleidingen geven.
Enz zo vermoeiend
Mensen in Europa snappen het prima. Als ze een budgetair probleem hebben moeten ze dat bij wet regelen. Een samenwerking tussen Huis, Senaat en President dus en niet alleen de president en al helemaal niet een random miljardair die arbitrair in dingen het mes zet.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 16:09:59 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217131162
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Mensen in Europa snappen het prima. Als ze een budgetair probleem hebben moeten ze dat bij wet regelen. Een samenwerking tussen Huis, Senaat en President dus en niet alleen de president en al helemaal niet een random miljardair die arbitrair in dingen het mes zet.
En daar komt nog bij dat het schrappen van dit ministerie überhaupt niets met financiële overwegingen te maken heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217131173
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En daar komt nog bij dat het schrappen van dit ministerie überhaupt niets met financiële overwegingen te maken heeft.
Ja, het is om het verschil tussen arm en rijk groter te maken.
pi_217131212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik hoor ze meer klagen over dat het woke zou zijn inderdaad.

Er gaat overigens zo'n 4% van het federale budget heen, wat dus best wat is, maar het is me niet duidelijk of ze alles willen staken wat het doet?!
pi_217131268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus, je elimineert het budget en privatiseert het naar de staten? Hier in Nederland wordt het budget slechts gehalveerd bij uitbesteding aan de gemeentes. En dat werkt ook zoals je zou verwachten.
Hier lees je meer informatie.
Veel mensen waren al voor opheffen. Het was ook een verkiezingsstandpunt waar een meerderheid dus voor gekozen heeft:
https://www.theguardian.c(...)ment-education-trump

De verlening van de fondsen en studentenleningen gaat gewoon door een ander departement opgepakt worden en blijft dus ongewijzigd (is het plan).

Dit is gewoon iets waar de bevolking voor gekozen heeft en uitgevoerd wordt.
En weer door!
Vakman pur sang
  vrijdag 21 maart 2025 @ 16:19:17 #72
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_217131275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:54 schreef Poefbank het volgende:
Nee, dat kan ik niet. Ik neem mijn bevindingen uit de tekst.
Die tekst is gebaseerd op de uitlatingen van Donald Trump. Iemand die je toch met enige regelmaat mag betrappen op het niet helemaal juist voorstellen van de feitelijke waarheid. Om diens beweringen klakkeloos voor waarheid aan te nemen en daar je mening op te baseren, lijkt me wat onverstandig.

Zeker in aanmerking genomen dat veel van zijn huidige beleid overeenkomt met het eerder verguisde Project 2025, dat onder andere de herinvoering van christelijk-conservatieve waarden betekent, mag je best kritisch zijn op de zaken die hij doorvoert. Straks komen de nieuwsberichten weer dat er in verschillende staten geen evolutieleer onderwezen mag worden en homoseksualiteit op school niet geaccepteerd wordt, want "dat past niet bij de waarden van onze staat" en kunnen we weer met zijn allen daarover klagen.
pi_217131338
Zie ook topanswer in Quora.
Zo denken Amerikanen er dus over.

https://www.quora.com/Sho(...)ans=1477743797696403

quote:
Dang right we should!! I and I'm sure as everyone who has been in construction of any type can tell a story of kids that graduated without basic math skills, unable to legibly write, spell and can barely read. The education system is a nationwide failure and getting worse. The department of education is a colossal failure. In my past business it was extremity important to be able to read labels, measure chemicals, and measure properties for application purposes. I had horrendous experiences in hiring and was once even threatened with being sued, because I rejected the application of a minority who could not read a label. Fortunately I kept great records, and also had a third of minority people on payroll. The threat went no where. DOE is a total mess, and not improving. DOE exemplifies the total failure of federal government ability to accomplish any thing more than throw money at problems.
Vakman pur sang
pi_217131403
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Op Reddit heb ik gisteren toch ook hele andere verklaringen gelezen.

Onder aan de streep denk ik niet dat het opheffen van ministeries en de verantwoordelijkheid afschuiven naar staten een verandering teweeg gaat brengen in positieve zin.
pi_217131417
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ah, wat verhalen van republikeinen en de belofte het budget over te hevelen naar een ander departement, dat ze niet gaan slopen? Net zoals ze de zorg niet zouden slopen?
  vrijdag 21 maart 2025 @ 16:33:45 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217131418
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op Reddit heb ik gisteren toch ook hele andere verklaringen gelezen.

Onder aan de streep denk ik niet dat het opheffen van ministeries en de verantwoordelijkheid afschuiven naar staten een verandering teweeg gaat brengen in positieve zin.
Nou ja, als je doel is om arme kinderen in Republikeinse staten nog slechter onderwijs te geven, dan denk ik dat het vrij effectief is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217131445
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, wat verhalen van republikeinen en de belofte het budget over te hevelen naar een ander departement, dat ze niet gaan slopen? Net zoals ze de zorg niet zouden slopen?
Maar nou en, men stemt er bewust voor.
Wat moeten wij eraan doen?
Misschien wordt het ook wel beter, weten wij veel.
Wij wonen er niet.
Vakman pur sang
pi_217131511
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar nou en, men stemt er bewust voor.
Wat moeten wij eraan doen?
Misschien wordt het ook wel beter, weten wij veel.
Wij wonen er niet.
In dat licht gezien zouden we ons sowieso niks van de Amerikaanse binnenlandse politiek aan hoven trekken. En daarnaast is het ook in Nederland normaal dat er ministeries verdwijnen of opgericht worden.

Maar het ministerie van onderwijs is denk ik wel een van de belangrijkste van een willekeurig land. Dat zomaar opheffen betekent wel iets. Het is heel iets anders dan constateren dat het niet optimaal werkt en proberen het beter te maken.
Het is denk ik ook niet zozeer de actie zelf maar meer de toon die ermee wordt gezet. Zomaar een ministerie openstaat gooien en het van de een op de andere dag bij de staten op het bordje gooien zonder nu daadwerkelijk duidelijk te maken wat je nu wil. Ja flinke kostenbesparing maar opende lange termijn kan dat m.i. nooit goed gaan.
pi_217131535
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In dat licht gezien zouden we ons sowieso niks van de Amerikaanse binnenlandse politiek aan hoven trekken. En daarnaast is het ook in Nederland normaal dat er ministeries verdwijnen of opgericht worden.

Maar het ministerie van onderwijs is denk ik wel een van de belangrijkste van een willekeurig land. Dat zomaar opheffen betekent wel iets. Het is heel iets anders dan constateren dat het niet optimaal werkt en proberen het beter te maken.
Het is denk ik ook niet zozeer de actie zelf maar meer de toon die ermee wordt gezet. Zomaar een ministerie openstaat gooien en het van de een op de andere dag bij de staten op het bordje gooien zonder nu daadwerkelijk duidelijk te maken wat je nu wil. Ja flinke kostenbesparing maar opende lange termijn kan dat m.i. nooit goed gaan.
Ja maar nogmaals dat was een verkiezingsbelofte en men (toch veel mensen) stemmen daarop.

Dus eens, waarom zijn we hier zo verontwaardigt op de binnenlandse Amerikaanse politiek?
En we kennen de ins en outs niet eens.
Vakman pur sang
pi_217131579
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja maar nogmaals dat was een verkiezingsbelofte en men (toch veel mensen) stemmen daarop.

Dus eens, waarom zijn we hier zo verontwaardigt op de binnenlandse Amerikaanse politiek?
En we kennen de ins en outs niet eens.
Dat is een beetje wat er mis is aan het Amerikaanse systeem. Heel veel mensen stemmen rood omdat ze absoluut niet blauw stemmen. Die mensen lezen of horen niet eens wat de plannen zijn maar stemmen bij voorbaat al rood.
pi_217131583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:22 schreef Momo het volgende:

[..]
We beginnen het te merken, zelfs spelfouten in memes.
Dat is de grap. Wat ben je serieus
pi_217131588
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is een beetje wat er mis is aan het Amerikaanse systeem. Heel veel mensen stemmen rood omdat ze absoluut niet blauw stemmen. Die mensen lezen of horen niet eens wat de plannen zijn maar stemmen bij voorbaat al rood.
Ook een aanname
Vakman pur sang
pi_217131670
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook een aanname
De meeste mensen die heel rechts / populistisch stemmen, stemmen tegen hun eigen belangen in. Want die zitten vooral aan de onderkant van de samenleving en die gaan er bij een rechts beleid op achteruit. Ok je hebt ook nog wat rijken die er op stemmen en die alle voordelen ontvangen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 17:04:24 #84
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_217131704
quote:
Omdat er een duidelijke tendens te zien valt waarin het huidge beleid de rijke bovenlaag bevoordeelt en zeer conservatief christelijke partijen in de kaart speelt. Naast dat de ontwikkelingen in het binnenlands beleid deel uitmaken van een beleidsagenda die ook buitenlands beleid omvat (dat wel degelijk ook op ons betrekking heeft), valt te verwachten dat het binnenlands beleid ook het toekomstige buitenlands beleid en mogelijk de globale geopolitiek zal beïnvloeden.

Gezien de positie van de VS als een globaal machtsblok, bondgenoot, en – wat je daar ook van mag vinden – cultureel gidsland, denk ik dat het huidige binnenlands beleid zeker van belang en interesse is voor andere landen. We hebben het hier over een radicale koerswijziging in ideologie, niet slechts over een enkele administratieve aanpassing.

quote:
Naast het feit dat de stem op een partij of kandidaat vaak niet betekent dat je het 100% met al diens doelen eens bent (zeker wanneer je effectief maar uit twee partijen/kandidaten kunt kiezen), speelde er bij specifiek Trump ook nog wel een redelijke mate van "Hij roept wel een hoop, maar dat gaat hij allemaal niet echt doen of voor elkaar krijgen, hoor" mee.
pi_217131705
quote:

[..]
Ook een aanname
Wel een juiste aanname.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217131721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:04 schreef Leshy het volgende:

[..]
Omdat er een duidelijke tendens te zien valt waarin het huidge beleid de rijke bovenlaag bevoordeelt en zeer conservatief christelijke partijen in de kaart speelt. Naast dat de ontwikkelingen in het binnenlands beleid deel uitmaken van een beleidsagenda die ook buitenlands beleid omvat (dat wel degelijk ook op ons betrekking heeft), valt te verwachten dat het binnenlands beleid ook het toekomstige buitenlands beleid en mogelijk de globale geopolitiek zal beïnvloeden.

Gezien de positie van de VS als een globaal machtsblok, bondgenoot, en – wat je daar ook van mag vinden – cultureel gidsland, denk ik dat het huidige binnenlands beleid zeker van belang en interesse is voor andere landen. We hebben het hier over een radicale koerswijziging in ideologie, niet slechts over een enkele administratieve aanpassing.
Nou dat is het dus net niet.

De Staten hebben prima onderwijs departementen.
Vakman pur sang
pi_217131762
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier lees je meer informatie.
Veel mensen waren al voor opheffen. Het was ook een verkiezingsstandpunt waar een meerderheid dus voor gekozen heeft:
https://www.theguardian.c(...)ment-education-trump

De verlening van de fondsen en studentenleningen gaat gewoon door een ander departement opgepakt worden en blijft dus ongewijzigd (is het plan).

Dit is gewoon iets waar de bevolking voor gekozen heeft en uitgevoerd wordt.
En weer door!
Als de bevolking er voor gekozen heeft dan moet het geen probleem zijn om het op de zuivere manier middels de parlementen en rechtstaat te regelen .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_217131809
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, als je doel is om arme kinderen in Republikeinse staten nog slechter onderwijs te geven, dan denk ik dat het vrij effectief is.
En die segregatie is er al doordat gemeentes scholen in rijke buurten ook meer geld moeten geven.
pi_217131824
quote:

[..]
Ook een aanname
Niet echt.
pi_217131887
Ben niet perse trump aanhanger maar het gemiddelde niveau betreft onderwijs is gezakt. Zie verschillende wetenschappelijke artikelen.

Dus waarom zou anders perse slecht zijn?
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_217131926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:21 schreef Nagelslak het volgende:
Ben niet perse trump aanhanger maar het gemiddelde niveau betreft onderwijs is gezakt. Zie verschillende wetenschappelijke artikelen.

Ik zou dan onderzoeken wat daarvan de oorzaak is en hoe we het kunnen verbeteren in plaats van "het moet anders, maakt niet uit hoe, zodat we tenminste maar iets doen".

En als ze het willen afschaffen dan is de goede route dat via de wet en dus in samenspraak met het parlement te doen. Het ministerie is ook via de wet gecreeerd. (Verschil tussen ons parlementaire systeem vs hun presidentiele systeem)
pi_217131999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:21 schreef Nagelslak het volgende:

Omdat het veel makkelijker is om iets te slopen, dan om iets op te bouwen.

En dit geldt in het bijzonder voor ingewikkelde systemen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 19:19:29 #93
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_217132990
Moet zeggen dat hij wel alles doet wat hij van tevoren had gezegd.
Dat zie je niet vaak.

Dat het krankzinnig is is wat anders.
pi_217135276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:19 schreef Zoddie het volgende:
Moet zeggen dat hij wel alles doet wat hij van tevoren had gezegd.
Dat zie je niet vaak.

Dat het krankzinnig is is wat anders.
Er is een draaiboek. Dat zijn ze af aan het werken.
pi_217136088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:19 schreef Leshy het volgende:

[..]
Die tekst is gebaseerd op de uitlatingen van Donald Trump. Iemand die je toch met enige regelmaat mag betrappen op het niet helemaal juist voorstellen van de feitelijke waarheid. Om diens beweringen klakkeloos voor waarheid aan te nemen en daar je mening op te baseren, lijkt me wat onverstandig.

Zeker in aanmerking genomen dat veel van zijn huidige beleid overeenkomt met het eerder verguisde Project 2025, dat onder andere de herinvoering van christelijk-conservatieve waarden betekent, mag je best kritisch zijn op de zaken die hij doorvoert. Straks komen de nieuwsberichten weer dat er in verschillende staten geen evolutieleer onderwezen mag worden en homoseksualiteit op school niet geaccepteerd wordt, want "dat past niet bij de waarden van onze staat" en kunnen we weer met zijn allen daarover klagen.
Ah, oke. Ik dacht je het tegendeel ging bewijzen door wèl met cijfers te komen. Maar aannames over dat hij uit zijn nekt zit te lullen past wel bij de huidige beeldvorming aangevuld met 'straks doet ie dit'. Ik erken overigens wel dat hij soms a zegt terwijl het b is.
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:10:53 #97
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217141947
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217146938
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217165197
Het was een van de verworvenheden uit de late jaren '70, dat Department of Education.

Om onderwijs voor de Amerikaanse armen te ondersteunen, maar het Department had geen invloed op het curriculum zoals het al dan niet onderwijzen van de evolutie theorie.

Een kwaadaardige zet van team Trump om van de VS een westerse heilstaat te maken voor de kapitaal krachtigsten.

Ach, bij mij op school liep ook zo'n kwaadaardig wijf rond. Als de lift stuk was, dan wees ze haar teamgenoten aan om een rolstoelafhankelijk meisje via de trap naar boven te tillen.

Kon toch al niet meer lopen, was de redenering, dus nog een keer laten vallen maakte toch niets meer uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')