abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217127258
quote:
9s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het grappige is dat Trump regelmatig naar Scandinavische landen wijst dat zij bovenaan de lijstjes staan (i.t.t. de VS) met het beste onderwijs. Maar vervolgens kopieërt hij niet hun model maar gaat hij compleet de andere kant op met minder geld naar onderwijs en nog meer leunen op privaat onderwijs :')
Raadt eens wie zijn donoren zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217127262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:42 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Gelukkig heeft hij nog een hele circle jerk om hem heen die net zo krankzinnig is
Vergeet ook niet in Europa en op fok.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217127288
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gedachtegoed dicteert momenteel het onderwijs op landelijk niveau, daar ligt het probleem.
Het democratisch gedachtegoed afschaffen en onderwijzen dat autoritaire regimes de bom zijn met een aanbidding van de leider door militaire parades voor hem te houden. Waarbij geschiedenis herschreven wordt en een 6 januari langzaam vergeten moet worden net zoals in china de studentenopstand uit de geschiedenis geweerd wordt. _O-
pi_217127400
Er zit wel een gedachte achter en dat is dat dit ministerie voor gigantische overhead zorgt.

Geen land geeft meer uit aan onderwijs, maar de resultaten zijn bedroevend en het is niet alsof de docenten er rijk van worden.

Kortom: er moet sowieso wat veranderen ter zake.

En meer macht op lokaal niveau, waar men ook echt kan zien wat er nodig is voor de leerlingen, dat is een goede zaak.

Is er iemand hier die het een goed idee zou vinden als de EU zich gaat bemoeien met het onderwijs in de lidstaten?
pi_217127505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:
Er zit wel een gedachte achter en dat is dat dit ministerie voor gigantische overhead zorgt.

Geen land geeft meer uit aan onderwijs, maar de resultaten zijn bedroevend en het is niet alsof de docenten er rijk van worden.

En meer macht op lokaal niveau, waar men ook echt kan zien wat er nodig is voor de leerlingen, dat is een goede zaak.

Is er iemand hier die het een goed idee zou vinden als de EU zich gaat bemoeien met het onderwijs in de lidstaten?
Dat moeten ze dan per wet regelen in plaats van decreet, vind je niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2025 10:19:26 ]
pi_217127586
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:17 schreef Gunner het volgende:
Regeert trump alleen per decreet ofzo?
Voor een land dat niets moet hebben van monarchieen heeft het toch wel iets weg van een aloude absolute vorst, een zo'n man die met tig decreten de boel aanstuurt.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:18:30 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217127648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 09:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het democratisch gedachtegoed afschaffen (1) en onderwijzen dat autoritaire regimes de bom zijn met een aanbidding van de leider door militaire parades voor hem te houden. (2) Waarbij geschiedenis herschreven wordt en een 6 januari langzaam vergeten moet worden net zoals in china de studentenopstand uit de geschiedenis geweerd wordt. _O-
Het gaat over het gedachtegoed van de Democraten, niet democratisch gedachtegoed. En kun je die twee claims ook verder onderbouwen?

Het mooie is ook nog dat je hier vooral projecteert. De realiteit is namelijk dat juist onder invloed van narratieve die heersen in de contreien van de Democratische Partij, de geschiedenis en tevens de menselijke biologie herschreven werd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217127742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat hele sentiment onder republikeinen a la "wij geven het meeste geld uit aan onderwijs ter wereld" klopt ook voor geen meter.

Qua percentage van het BBP zijn ze gewoon een middenmoter. Ondergemiddeld zelfs op primair en secundair onderwijs. Is 1 van de enige landen die meer dan de helft van de onderwijsuitgaven uitgeeft aan tertiair onderwijs.
Ik denk dat bij wat 'wij uitgeven aan onderwijs' ook de collegelden en dus studieschulden worden meegerekend. Dan zal het allicht het meeste geld zijn voor inderdaad een bedroevend onderwijsniveau.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 07:14 schreef Seven. het volgende:
Erg benieuwd hoe lang het duurt voor de US geen eerste wereldland meer is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217127789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Voor een land dat niets moet hebben van monarchieen heeft het toch wel iets weg van een aloude absolute vorst, een zo'n man die met tig decreten de boel aanstuurt.
Het is een bijzonder instituut. Al zie je een vergelijkbare stroming overal in het westen momenteel. Vanuit het congres komt tegenwoordig maar weinig meer en zelfs met meerderheden in beide huizen kunnen zowel de democraten als republikeinen iedere keer maar moeilijk wetten doorvoeren. Ook wij na 10 jaar stagnatie en genegeerde problemen onder Rutte stemden massaal op iemand die NU alles ging oplossen. Na een maandje Trump mogen we volgens mij allemaal wel even stilstaan hoe gezegend we eigenlijk zijn met een meerdere partijen stelsel.
pi_217127864
Dus de kosten zijn hoog en de resultaten zijn onvoldoende. De kerntaken blijven bestaan. Het lijkt mij dus dat er wordt ingezet meer efficiëntie met mindere kosten. Vreemd dat er dan hier heel veel mensen lopen te schuimbekken. Zou het door het woordje 'Trump' komen?
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217128055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is een bijzonder instituut. Al zie je een vergelijkbare stroming overal in het westen momenteel. Vanuit het congres komt tegenwoordig maar weinig meer en zelfs met meerderheden in beide huizen kunnen zowel de democraten als republikeinen iedere keer maar moeilijk wetten doorvoeren. Ook wij na 10 jaar stagnatie en genegeerde problemen onder Rutte stemden massaal op iemand die NU alles ging oplossen. Na een maandje Trump mogen we volgens mij allemaal wel even stilstaan hoe gezegend we eigenlijk zijn met een meerdere partijen stelsel.
Het probleem met een tweepartijstelsel is niet de uitvergroting van meningsverschillen, maar juist dat alles waar die partijen het wel over eens zijn buiten de controle van de kiezer komt te liggen. Dat waren continue oorlogsvoering, vrij baan voor Wall Street en algehele corruptie bijvoorbeeld.

Trump is feitelijk een onafhankelijke kandidaat, een soort Ross Perot 2.0. Hij komt niet uit het partij-apparaat. Hij heeft de GOP moeten veroveren. Daardoor kan er nu echt wat veranderen, en dat zint een heleboel belanghebbenden niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217128095
Al dat gehuil over elk besluit van Trump, om moe van te worden.

Ministerie van Onderwijs wordt ontmanteld en direct allerlei mensen op de kast omdat er niet verder wordt gelezen (misschien moeten we in Nederland meer in gaan zetten op begrijpend lezen).

quote:
Het afschaffen van het ministerie was een verkiezingsbelofte van Trump. De president wil de verantwoording voor het onderwijssysteem volledig bij de individuele staten neerleggen.
Dit is blijkbaar ook het geval in Canada. Waarom is het dan nu zo'n probleem in Amerika als zij dat ook gaan doen?

Het bericht spreekt zichzelf gedeeltelijk ook tegen.

quote:
Het afschaffen van het ministerie was een verkiezingsbelofte van Trump. De president wil de verantwoording voor het onderwijssysteem volledig bij de individuele staten neerleggen.
2 alinea's later wordt het ministerie niet helemaal afgeschaft.

quote:
Het ministerie wordt niet volledig afgeschaft, maar de functies moeten volgens het decreet tot een minimum worden beperkt. Bepaalde 'kerntaken', zoals financiering voor scholen in achterstandsgebieden en voor kinderen met een beperking, zullen doorgaan.
Of het een goed of slecht besluit is kan je nu nog niet zeggen. Je kan zeggen dat je het anders zou aanpakken om het onderwijs te verbeteren maar dat zal wel bij meer besluiten zijn die worden genomen.
pi_217128187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het probleem met een tweepartijstelsel is niet de uitvergroting van meningsverschillen, maar juist dat alles waar die partijen het wel over eens zijn buiten de controle van de kiezer komt te liggen. Dat waren continue oorlogsvoering, vrij baan voor Wall Street en algehele corruptie bijvoorbeeld.

Trump is feitelijk een onafhankelijke kandidaat, een soort Ross Perot 2.0. Hij komt niet uit het partij-apparaat. Hij heeft de GOP moeten veroveren. Daardoor kan er nu echt wat veranderen, en dat zint een heleboel belanghebbenden niet.
Eerste alinea helemaal eens.

Alleen geen idee waarom jij denkt dat Trump daar wat aan gaat veranderen ipv het ultieme eindproduct van decennia verloedering is. Zijn constante stroom leugens, expansieplannen, aanvallen op de pers en innige banden met oligarchen die direct begonnen zijn met grijpen in de defensiepot terwijl ze obstakels binnen de overheid uit de weg ruimden beloven namelijk het tegenovergestelde.
pi_217128234
quote:
Een dag niet om Trump gejankt is een dag niet geleefd.

En inderdaad, Canada heeft ook geen ministerie van onderwijs maar dat zijn onze nieuwe beste vrienden dus dan geeft het niet.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:07:01 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217128270
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:50 schreef OmniRocket het volgende:

Ministerie van Onderwijs wordt ontmanteld en direct allerlei mensen op de kast omdat er niet verder wordt gelezen (misschien moeten we in Nederland meer in gaan zetten op begrijpend lezen).
[..]
Dit is blijkbaar ook het geval in Canada. Waarom is het dan nu zo'n probleem in Amerika als zij dat ook gaan doen?

[..]
[..]
Of het een goed of slecht besluit is kan je nu nog niet zeggen. Je kan zeggen dat je het anders zou aanpakken om het onderwijs te verbeteren maar dat zal wel bij meer besluiten zijn die worden genomen.
Want Trump. En dat is voor sommigen altijd een reden om flink te gaan schuimbekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 21 maart 2025 @ 11:57:37 #41
509159 SlagroomBoy
100% anti-wappie
pi_217128713
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:35 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wil je zeggen dat het goed gaat met het Nederlands onderwijs?
Waar precies zeg ik dat?
Lekker romig
pi_217128787
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat moeten ze dan per wet regelen in plaats van decreet, vind je niet?
Ik ben niet zo bekend met Amerikaans staatsrecht.

In Nederland worden ministeries bij iedere nieuwe regering verzonnen en afgeschaft. Dus ik betwijfel of dat werkelijk bij formele wet moet.
pi_217128809
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Poefbank het volgende:
Dus de kosten zijn hoog en de resultaten zijn onvoldoende. De kerntaken blijven bestaan. Het lijkt mij dus dat er wordt ingezet meer efficiëntie met mindere kosten. Vreemd dat er dan hier heel veel mensen lopen te schuimbekken. Zou het door het woordje 'Trump' komen?
Nee, dat kan niet dat mensen ineens heel binair gaan denken als het om Trump gaat…
pi_217128822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo bekend met Amerikaans staatsrecht.

In Nederland worden ministeries bij iedere nieuwe regering verzonnen en afgeschaft. Dus ik betwijfel of dat werkelijk bij formele wet moet.
https://en.m.wikipedia.or(...)ion_Organization_Act

Dit soort dingen zijn daar veel strikter geregeld dan bij ons. Althans, als je mensen hebt die zich wel aan de letter en de geest van de wet willen houden.

Dat zit hem onder andere in het verschil tussen presidentieel en parlementair stelsel.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2025 13:06:10 ]
pi_217129142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

Wie wil er nu onderwijs voor de kinderen van arme mensen? Dat kost een hoop geld. Het onderwijs moet zichzelf kunnen betalen, nietwaar?
  vrijdag 21 maart 2025 @ 13:17:01 #46
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_217129474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:33 schreef Poefbank het volgende:
Dus de kosten zijn hoog en de resultaten zijn onvoldoende.
Kun je mij uitleggen wat de beoogde resultaten zijn, op welke wijze deze op dit moment onvoldoende zijn, en welke plannen de staten hebben liggen om de beoogde resultaten wel te halen die niet op federaal niveau te behalen vielen?
pi_217129502
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 10:50 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

[..]
[..]
Ik vind het wel heel vermoeiend worden, elke dag dezelfde kuttopics over Trump en de rest van de VS, hoe immens slecht het allemaal wel niet is. Besluiten waarbij wordt gedaan alsof het ons (lees: zij) persoonlijk treft. Het is constant hetzelfde groepje circlejerkende users dat in die topics elkaar plusjes loopt te geven en te reageren over hoe kut het allemaal wel niet is. En blijkbaar boeit het niet, het lijkt wel het grote linkse-trump-afzeik-subforum hier. Er is geen discussie meer mogelijk. Flikker toch op zeg. Waarom kan ik bepaalde users niet ignoren?
pi_217129514
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:19 schreef Feola het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel vermoeiend worden, elke dag dezelfde kuttopics over Trump en de rest van de VS, hoe immens slecht het allemaal wel niet is. Besluiten waarbij wordt gedaan alsof het ons (lees: zij) persoonlijk treft. Het is constant hetzelfde groepje circlejerkende users dat in die topics elkaar plusjes loopt te geven en te reageren over hoe kut het allemaal wel niet is. En blijkbaar boeit het niet, het lijkt wel het grote linkse-trump-afzeik-subforum hier. Er is geen discussie meer mogelijk. Flikker toch op zeg. Waarom kan ik bepaalde users niet ignoren?
Ik ben het verder niet met je eens, maar als je mensen wil negeren kan dat met een betaald abonnement.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 13:22:13 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217129526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:30 schreef QAnonn het volgende:
Terecht, steeds meer analfabeten daar.

[ afbeelding ]
We beginnen het te merken, zelfs spelfouten in memes.
pi_217129556
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 13:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik ben het verder niet met je eens, maar als je mensen wil negeren kan dat met een betaald abonnement.
Dat zou inderdaad kunnen, maar vind het zoiets echt basisfunctionaliteit van een forum dus ik ga er geen abonnement voor nemen.

Gevolg is dat ik het forum steeds minder bezoek, want de kwaliteit van de inhoud gaat gewoon achteruit. En ik ga zeker geen geld uitgeven om in mijn ogen users die alleen maar een act opvoeren te ignoren, dan ignore ik wel gewoon het hele forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')