Als je kijkt naar de matige deelnemerslijst moeten Tulett en Nordhagen hier wel voor een top-10 gaan. En Graat mag ook wel eens een teken van leven geven.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Met de huidige staat van Visma reken ik meer op een DNF dan een hoge klassering.
Ik vrees voor een Tejada masterclass.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de matige deelnemerslijst moeten Tulett en Nordhagen hier wel voor een top-10 gaan. En Graat mag ook wel eens een teken van leven geven.
Maar inderdaad, gezien de ineenstorting van Visma is 6x DNF een stuk waarschijnlijker.
We mogen blij zijn dat Scaroni er niet is, dat zou een explosie zijn geworden waarbij de vliegramp zou verbleken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vrees voor een Tejada masterclass.
Door dat vage en mysterieuze gedoe over Laporte ga je je eerder afvragen of hij uberhaupt ooit nog op fatsoenlijk niveau gaat koersen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Laporte ligt ook dik achter op schema en gaat vermoedelijk het hele voorjaar missen. Visma heeft een groot probleem.
Misschien maar LBL meepakken? Of Romandiequote:Op woensdag 19 maart 2025 11:43 schreef Marcoss het volgende:
Dan zou Baskenland de meest logische keuze zijn als volgende koers, maar kan me voorstellen dat hij die skipt na vorig jaar. Dan waren het 3 fantastische dagen dit voorjaar
Lotto is anders ook lekker bezig. De Lie weer niet fit genoeg voor MSR.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Door dat vage en mysterieuze gedoe over Laporte ga je je eerder afvragen of hij uberhaupt ooit nog op fatsoenlijk niveau gaat koersen.
De medische afdeling van Visma staat er in ieder geval weer goed op. (lol)
Vind ik ook jammer ja, gezien een bepaald spelquote:Op woensdag 19 maart 2025 12:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Waarom begint Lamperti nu pas aan het seizoen?
Ojee.quote:
Dit ging nergens over. 400 meter bergop sprintenquote:Op woensdag 19 maart 2025 15:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Tulett is een beter sprintaantrekker dan Morkov ooit was.
Dat was zo mogelijk nog dommer ja.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wel goed afgekeken bij de dames in de omloop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:00 schreef Slobeend het volgende:
De Lie is een diefJe had beter alle rockets kunnen kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:04 schreef DiegoFuser het volgende:
Het is nooit leuk om te zien dat Philipsen in goede doen is. Zeker niet met Sanremo in aantocht.
Nou, nouquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Deze beelden van Philipsen verdienen een erg mooi.
Waarom gun je iemand een blessure?quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Hij krijgt zijn been niet over de bovenbuis. ERG MOOI.
Omdat hij structureel degene is die anderen in dit soort posities brengt, zonder daar op enig moment lering uit te trekken. Wielrennen is een stukje veiliger geworden vandaag.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom gun je iemand een blessure?
quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Doe er nog wat acute leukemie bij en mijn dag kan niet meer stuk.
Doe dit maar niet meer.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Onzin ook gewoon. Die wint Almería en wordt er vandaag opgelegd door godbetert Eekhoffquote:
Geen enkele gêne, om dit soort dingen een ander gewoon toe te wensen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik sla mezelf toch weer op de dijen om mijn eigen briljante opmerking.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geen enkele gêne, om dit soort dingen een ander gewoon toe te wensen.
quote:Philipsen kroop na zijn val direct de ambulance in om verzorgd te worden. Hij hoefde niet afgevoerd te worden naar het ziekenhuis. “Hij heeft oppervlakkige schaafwonden, aan zijn rechterkant”, aldus Van Hecke. “Waarschijnlijk zal zijn hand – tussen zijn twee vingers – ook gehecht moeten worden. Maar het zijn vooral de kneuzingen. Als je hard valt, heb je toch wat kneuzingen en stijfheid.”
Zorgt deze val ervoor dat zijn kansen in Milaan-San Remo verkeken zijn? “Dat gaan we moeten afwachten. De nacht gaat uitwijzen hoe hij morgenvroeg gaat opstaan. We gaan het zien. Normaal gezien reist hij morgenavond af naar Italië.”
Mooie jinx wel van Jan, die het vlak voor de val het had over een hele veilige editie. Om vervolgens nog te zeggen dat het mooi zou zijn als de winnaar van Milaan San Remo ook hier zou winnen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Disasterclass van het loden duo Jan en Bobbie ook weer. Die zagen onder meer het studentikoze hoofd van Florian Vermeersch aan voor Baroncini, terwijl ze volledig over het hoofd zagen dat Philipsen viel. Tevens was Arthur Kluckers aan het afstoppen voor Moschetti, jawel!
Wat een lul trouwens, die Kluckers.
Was wel veruit de beste natuurlijk, maar die Visma-renner deed ook wel erg z'n best om het op een presenteerblaadje aan te reiken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Wel leuk, een winnaar van UAE. Dat hadden we dit seizoen nog niet gezien!
Tsja, ze flikkeren overal. Ook gewoon op een brede, rechttoe, rechtaan aankomst in de woestijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens wel behoorlijke humor dat ze de o-zo gevaarlijke finish op Nokereberg hebben weggedaan en het de eerste keer op de nieuwe aankomst direct helemaal misgaat.
En ondertussen geen Tour of Britain meer kunnen organiseren. En de Tour gaat steeds maar uitwijken naar andere landen. Dit lijkt mij geen fantastische ontwikkeling.quote:
Het merk Tour de France trekt meer mensen dus is lucratiever om te organiseren, terwijl je er dezelfde wegen voor moet afzetten. Zo gaat het in extremis ook in ons eigen Nederland.quote:Op donderdag 20 maart 2025 03:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En ondertussen geen Tour of Britain meer kunnen organiseren. En de Tour gaat steeds maar uitwijken naar andere landen. Dit lijkt mij geen fantastische ontwikkeling.
Dat wordt toch gewoon Seb Coe?quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Vandaag kan de dag worden waarin onze edele wielersport wordt verlost van de Lappartientse tirannie, maar de dag waarop sport in zijn algemeenheid een hartinfarct krijgt.
Lappartient maakt toch geen schijn van kans? Dit word waarschijnlijk gewoon de net zo vervelende Coe.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Vandaag kan de dag worden waarin onze edele wielersport wordt verlost van de Lappartientse tirannie, maar de dag waarop sport in zijn algemeenheid een hartinfarct krijgt.
Patrick Lefevere?quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat wordt toch gewoon Seb Coe?
Overigens heb ik geen enkele hoop dat het beter wordt bij de UCI als hij weg gaat. Krijgen we dan niet de volgende gek?
Voor een sprinter is Zeeland natuurlijk wel ideaal trainingsgebied.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:05 schreef Momo het volgende:
Maxim Van Gils traint vrijwel altijd in Nederland en ziet zichzelf dit voorjaar grote klassieker winnen
Zijn jullie Maxim al tegen gekomen?
Mijn gedachten gingen uit naar Adam Hansen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:50 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Patrick Lefevere?
Wouter Bos?
Paul Kagame?
Thijs Zonneveld?
Adam Hansen?
Michel Wuyts?
José Been?
Aleksandr Vinokoerov?
Zelfs in de breedte goed gedaan.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Euskaltel heeft iets gewonnen.
Dan moet je wel beter je best doen dan Afrikaanse stemmen kopen en met een plan voor e-sports komenquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lappartient onderschatten.
Dat is het ook niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 03:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En ondertussen geen Tour of Britain meer kunnen organiseren. En de Tour gaat steeds maar uitwijken naar andere landen. Dit lijkt mij geen fantastische ontwikkeling.
Voor intervaltrainingen zijn heuveltjes ideaal. Ook voor een sprinter.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Voor een sprinter is Zeeland natuurlijk wel ideaal trainingsgebied.
Opmerkelijk dat Lorena Wiebes dan naar Zuid Limburg is verhuisd.
Maar hem in Limburg nog niet tegengekomen.
Wel Roy Curvers
Tom Dumoulin
Bauke Mollema
Laurens ten Dam
Bram Tankink
Aanvraag indienen, maar gemeenten over wiens grondgebied de rit waarschijnlijk ook gaat, weten van niks?quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toch geen WK gravel in Valkenburg
https://www.wielerflits.n(...)d-af-voor-wk-gravel/
Als ze volgend jaar er wat brandhout uit kunnen gooien en aan de andere kant wat renners kunnen behouden, dan wordt het ngo wel wat.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:05 schreef wimderon het volgende:
Moet gezegd worden dat De Tietema Rockets prima meedoen in dit soort wedstrijden.
Kopecky rijdt ook sterk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ze volgend jaar er wat brandhout uit kunnen gooien en aan de andere kant wat renners kunnen behouden, dan wordt het ngo wel wat.
Kubis, Carboni, Loockx, Huens, De Vries behouden en vooral Geleijn, Inkelaar, Paige, Budding er uit.
Zou voor volgend seizoen proberen z'n broertje te halen. Die doet het zelfs bij Novo Nordisk al aardig. Kan bij een normaal PCT alleen maar beter gaan.quote:
Zijn er ook nog een aantal die dit jaar echt wel even moeten gaan laten zien. Ik kijk even naar die Noorse pechvogel, maar ook Stokbro, Kyffin, Nielsen, Huyet. Maar die zijn allemaal nog bruikbaar.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou voor volgend seizoen proberen z'n broertje te halen. Die doet het zelfs bij Novo Nordisk al aardig. Kan bij een normaal PCT alleen maar beter gaan.
Geleijn, Inkelaar, Budding en Paige wegwezen inderdaad. Lopen ook alle vier af.
Eens.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zijn er ook nog een aantal die dit jaar echt wel even moeten gaan laten zien. Ik kijk even naar die Noorse pechvogel, maar ook Stokbro, Kyffin, Nielsen, Huyet. Maar die zijn allemaal nog bruikbaar.
Brennan wint dit makkelijkquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:37 schreef The_Undertone het volgende:
Gianni gaat dat spel hier winnen.
Straf op je 19e!quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:57 schreef Pistolero het volgende:
Brennan is een krankzinnig fenomeen.
Schuif al het geld dat vrijkomt met het vertrek van Kooij maar door.
Het is Kirsty Coventry geworden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat wordt toch gewoon Seb Coe?
Overigens heb ik geen enkele hoop dat het beter wordt bij de UCI als hij weg gaat. Krijgen we dan niet de volgende gek?
Laten we gezien de recente successen nog eens een blanke uit Apartheid-Afrika trekken. En dan ook nog eentje die haar hele leven chloor heeft lopen happen.quote:
Zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we gezien de recente successen nog eens een blanke uit Apartheid-Afrika trekken. En dan ook nog eentje die haar hele leven chloor heeft lopen happen.
Ik heb hier geen vertrouwen in.
Kopecky ook niet al te best.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:43 schreef Marcoss het volgende:
De ene Brit van Visma is tactisch een stuk beter dan de andere, kun je zeggen
Mag toch hopen dat iemand hem verteld heeft dat deze guy vrij snel is. Aan de andere kant leek Brennan zonder sprint ook wel de sterkste samen met Gianni en De Bondt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef Pistolero het volgende:
Dat flashinterview met Gianni na afloop in Denain.![]()
Die had dus daadwerkelijk geen idee wie ´the guy from Jumbo´ was.
Jumbo ook echt nog.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:34 schreef Pistolero het volgende:
Dat flashinterview met Gianni na afloop in Denain.![]()
Die had dus daadwerkelijk geen idee wie ´the guy from Jumbo´ was.
Ja, aanvallen van die gasten van Lotto en zo, daar zat heel weinig fut in.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat iemand hem verteld heeft dat deze guy vrij snel is. Aan de andere kant leek Brennan zonder sprint ook wel de sterkste samen met Gianni en De Bondt.
Je verbaast je elke keer hoeveel gebrek aan kennis er is binnen ploegen over parcoursen, gevaarlijke bochten en, zoals nu, kennis van de tegenstand.. terwijl dat toch zaken zijn die je relatief makkelijk kan verkrijgen..quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat iemand hem verteld heeft dat deze guy vrij snel is. Aan de andere kant leek Brennan zonder sprint ook wel de sterkste samen met Gianni en De Bondt.
Plek op de kalender helpt ook niet mee..quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Denain is een leuke koers.
Wel een matig deelnemersveld voor zo'n leuke koers.
De Zimbabwaanse belastingbetalers lijken me het grootste slachtoffer.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dit is wel heel erg pijnlijk voor Lappie.
En voor Coe trouwens ook.
Voor iedereen chanant, op Samaranch en Coventry na.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dit is wel heel erg pijnlijk voor Lappie.
En voor Coe trouwens ook.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:56 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
De Zimbabwaanse belastingbetalers lijken me het grootste slachtoffer.
Iedereen miljonair in Zimbabwaanse dollars!quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:56 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
De Zimbabwaanse belastingbetalers lijken me het grootste slachtoffer.
Weet je wie ook, na een aantal jaren gierende inflatie, op volkomen transparante en legale wijze de leider van een grote organisatie werd?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen miljonair in Zimbabwaanse dollars!
Maxima?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:18 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je wie ook, na een aantal jaren gierende inflatie, op volkomen transparante en legale wijze de leider van een grote organisatie werd?
Met een beter gestoffeerd deelnemersveld is de kans op een gecontroleerde koers en sprint wel groter.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Denain is een leuke koers.
Wel een matig deelnemersveld voor zo'n leuke koers.
Ze zitten toch ook de hele koers via die oortjes te ouwehoeren? Dan kan een ploegleider ook wel even 'n keer op PCS kijken en de conclusie trekken dat die Brennan toch wel snel is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je verbaast je elke keer hoeveel gebrek aan kennis er is binnen ploegen over parcoursen, gevaarlijke bochten en, zoals nu, kennis van de tegenstand.. terwijl dat toch zaken zijn die je relatief makkelijk kan verkrijgen..
Dan snap ik nog dat je niet iedereen kent (hallo Anna Kiesenhofer), maar Brennan is toch wel 1 van de betere beloften in de WT en reed ook al goed in de TDU..
Altijd goed tochquote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is er behoefte aan een (korte) voorbeschouwing met oa het parcours van de Volta NXT Classic zoals ik deze ook altijd schreef voor de Amstel Gold Race en bv Luik Bastenaken Luik?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de kennis en kunde van de gemiddelde ploegleider, zeker in de wat lagere regionen, niet veel verder reikt dan een "plan" dat volledig voorbij gaat aan de 100+ andere renners van 10+ andere ploegen, aangevuld met teksten als 'KOM OP HE'.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zitten toch ook de hele koers via die oortjes te ouwehoeren? Dan kan een ploegleider ook wel even 'n keer op PCS kijken en de conclusie trekken dat die Brennan toch wel snel is.
Zelfs al zouden ze 'm niet kennen. Beetje prof moet 'm toch wel kennen. Paar keer wat koersen op tv kijken of PCS napluizen en die naam blijft wel hangen
Moet nog zien of het een massasprint wordt met dit koersgedrag.quote:
Toch lastig met veel eenlingenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:25 schreef Faraday01 het volgende:
Maar ja het draait niet lekker meer rond
En een stuurklop van wie?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik kijk uit naar een gigantische versnelling van Soderqvist.
Of Lamperti sprint nog mee!quote:
Karrel schakelt moeiteloos over nadat zijn 100 wensdenscenarios over een late uitval van Segaert niet uitkwamen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Edward Theuns of all places, Karrel komt klaar.
Er moet toch nog aangevallen worden?!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:58 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Karrel schakelt moeiteloos over nadat zijn 100 wensdenscenarios over een late uitval van Segaert niet uitkwamen.
Zou je haar doen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:58 schreef Koffieplanter het volgende:
De altijd vervelende koersvrouwen en -kinderen, gehuld in een hele Lidl outfit ook nog eens.
Die kwam pas in groep 3 over de finish.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zat Groenewegen er überhaupt nog bij?
Wordt ook enigszins treurig.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:02 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die kwam pas in groep 3 over de finish.
Won vorig jaar nog een mooie sprint op het NK en in de Tour, maar sindsdien is het niet veel meer inderdaad.quote:
Ook wel je verdiende lot als je ruim tachtig kilometer denkt te kunnen free wheelen in laatste wiel.quote:
Jep, Fredheim lijkt me.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:08 schreef franklop het volgende:
Eerste uit groep 2 werd uiteindelijk 8e zo te zien?
Ik heb goede moed dat hij de opvolger van Backstedt wort in PR. En daarnaast een goeden renner die altijd zijn overwinningen gaat pakken.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Deze zege is voor minstens de helft van Soderqvist.
Behoorlijk dom gedaan. Cofidis ook met het opsparen van Allegaert voor een nutteloze lead out.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:51 schreef Faraday01 het volgende:
De knakworsten hebben de sleutel in handen
Gewoon terug doen aan Pat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:54 schreef Szura het volgende:
Hoe lang nog voordat het contract van fraud Jakobsen wordt ontbonden?
Maar die heeft geen team meerquote:
En het is ook niet zo dat het pas slecht ging toen hij veranderde van ploeg, de 2e helft van z'n laatste seizoen bij QS was ook al vrij matig..quote:
Ik vind de semi-klassiekers veel leuker met een veel bredere top. In het bijzonder als er een belangrijkere wedstrijd is. Daarnaast zijn waaierkoersen altijd leuk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Ondanks het mooie weer was dit een heerlijke koers.
Ja, mooie koers dit. Net zoals van de week Denain en ook wel Nokere Koerse.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind de semi-klassiekers veel leuker met een veel bredere top. In het bijzonder als er een belangrijkere wedstrijd is. Daarnaast zijn waaierkoersen altijd leuk.
Te zwaar, te licht, wat is er eigenlijk aan de hand met Jakobsen?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:54 schreef Szura het volgende:
Hoe lang nog voordat het contract van fraud Jakobsen wordt ontbonden?
Brugge de Panne mogen ze ook wel afvoeren en 1.pro maken. Ik zou nog eerder de Brabantse Pijl dan WT maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zat net even op procyclingstats te kijken. Bizar eigenlijk dat er vanaf woensdag in 12 dagen tijd . 5WT wedstrijden in België zijn.
En met de Scheldeprijs er nog bij zelfs 6 wedstrijden in 15 dagen.
Of weer terug naar de Driedaagse de Panne, die wedstrijd was inderdaad veel onderscheidender dan de koers die het nu is, het is nu gewoon een sprinterskoers waar enkel het weer voor spektakel kan zorgenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Brugge de Panne mogen ze ook wel afvoeren en 1.pro maken. Ik zou nog eerder de Brabantse Pijl dan WT maken.
Flanders classiced.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of weer terug naar de Driedaagse de Panne, die wedstrijd was inderdaad veel onderscheidender dan de koers nu is, het is nu gewoon een sprinterskoers waar enkel het weer voor spektakel kan zorgen
Dat was echt een leuke race. Ik herinner me Lieuwe nogquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of weer terug naar de Driedaagse de Panne, die wedstrijd was inderdaad veel onderscheidender dan de koers die het nu is, het is nu gewoon een sprinterskoers waar enkel het weer voor spektakel kan zorgen
Ben in dat kader benieuwd hoe het met de Amstel Gold Race gaat verlopen.quote:
Dat zou jammer zijn.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ben in dat kader benieuwd hoe het met de Amstel Gold Race gaat verlopen.
Zou me niks verbazen als ze straks een lus door België er bij pakken ipv door Zuid Limburg
Ik geef het 2 jaar en dan zit er qua jury/motards/verkeersregelaars 90% Vlamingen.
De Volta dit jaar ook niet meer ivm het ontbreken van politie inzet.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn.
Zijn er eigenlijk koersen met een finale in de Voerstreek? Dat is qua omgeving behoorlijk gelijkend.
Edit; De Volta natuurlijk.
Ayuso gaat dit voor je regelen.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Fijn, vanaf maandag eindelijk weer eens een ouderwetse hatewatch.
Voor Van Engelen The Princess Maha Chakri Sirindhorn's Cup Tour of Thailand?quote:Op zondag 23 maart 2025 11:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Zijnde?quote:Op zondag 23 maart 2025 11:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Z'n laatste race al voor de Giro (en z'n enige andere koers tot nu toe was bijzonder matig voor zijn doen)quote:
Kubis, Penhoët en Thomas mogen in de laatste ronde een mooie lekke band krijgen.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Tijd voor een verdiende Kubis-overwinning.
quote:Op zondag 23 maart 2025 15:58 schreef Pistolero het volgende:
Waarom kunnen wielrenners anno 2025 niet meer fatsoenlijk sturen?
Nee.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:56 schreef Faraday01 het volgende:
Zouden de rockets met de Franse licentie al voorzichtig aan een wildcard voor de tour in 2026 mogen denken?
Daarvoor is de concurrentie op dit moment wel enorm, dan moeten er wat extra wildcards bij komenquote:Op zondag 23 maart 2025 16:56 schreef Faraday01 het volgende:
Zouden de rockets met de Franse licentie al voorzichtig aan een wildcard voor de tour in 2026 mogen denken?
En wat meer renners met potentieelquote:Op zondag 23 maart 2025 17:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarvoor is de concurrentie op dit moment wel enorm, dan moeten er wat extra wildcards bij komen
Ze maken toch wel indruk de laatste paar wedstrijden. Vandaag collectief goed, en in Denain ook al.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:56 schreef Faraday01 het volgende:
Ook nog met zo'n criterium-Belg. Die zijn wel een stuk beter dan de troep die ze hadden. Wel raar dat er al een van weg is.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:56 schreef Pistolero het volgende:
Thijs Z. snoert ook mondjes. BEAT wint gewoon een koers.
Ziet er steeds beter uit voor ze. Aantal Franse ploegen staan op omvallen (Arkea en TotalEnergies) en dan zou Unibet de vierde Franse ploeg worden.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:56 schreef Faraday01 het volgende:
Maar ja, hoe groot is de kans dat ze ook echt omvallen? Heb het idee dat die ploegen toch altijd weer een nieuwe sponsor vinden..quote:Op zondag 23 maart 2025 20:14 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Ziet er steeds beter uit voor ze. Aantal Franse ploegen staan op omvallen (Arkea en TotalEnergies) en dan zou Unibet de vierde Franse ploeg worden.
Voor Arkea lijkt me die kans heel groot. Ze hebben een heel aantal renners weg moeten doen en er alleen maar jonge renners voor kunnen halen afgelopen seizoen. Ook bijna geen doorlopende contracten meer, behalve de verplichte en nog een paar.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, hoe groot is de kans dat ze ook echt omvallen? Heb het idee dat die ploegen toch altijd weer een nieuwe sponsor vinden..
quote:Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Visma en safetyWeer gewoon iemand met een hersenschudding rond laten rijden
Ter verdere informatie voor degene die niet weten om wie het gingquote:Jonas Vingegaard heeft ook een hersenschudding opgelopen bij zijn val in Parijs-Nice. Na de vijfde etappe van de Franse rittenkoers werd al bekend dat de tweevoudig winnaar van de Tour de France zijn hand had gekneusd, waardoor hij de koers niet afmaakte.
Vingegaard meldde zich af voor de Ronde van Catalonië, die vandaag is begonnen. Tegen de Deense krant BT vertelt Vingegaard dat hij een hersenschudding opliep bij de crash. "Na de val was ik duizelig en na de etappe werd ik misselijk en ontzettend moe. Dat bleef de dagen erna zo", aldus Vingegaard.
De Deen is inmiddels bezig aan zijn herstel: "Ik ben blij dat ik weer op de fiets zit, ook al duurde het door mijn hersenschudding wat langer dan gehoopt."
quote:“Aan het feit dat de eerste Belg in Sanremo - Van Gils - pas negentiende werd, moeten dan weer geen grote conclusies worden vastegekoppeld. Maxim was sterk aan het seizoen begonnen maar door de griep die hem trof, kon hij onmogelijk 100% zijn. Ik blijf heel sterk geloven in hem en zijn kwaliteiten. Misschien blijkt dit straks allemaal wel voordelig voor de Ardennenklassiekers. Al wordt het ook daar heel moeilijk winnen, met Pogacar.”
Volgens Visma zelf heeft hij een kwartier lang aan de auto van de koersdokter gehangen en heeft die hem fit verklaard.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Visma en safetyWeer gewoon iemand met een hersenschudding rond laten rijden
quote:Andy Schleck:
het zadel bleef in Eijsden
Andy Schleck. Jarenlang behoorde hij tot de
beste klassementsrenners ter wereld. De man die
bergop fietsen tot een vorm van kunst verhief,
won veel hoog aangeschreven wedstrijden,
waaronder de Tour de France van 2010. In april
2007, toen Schleck een nog onbeschreven blad
was, deed hij mee aan de Hel van het Mergelland,
de huidige Volta NXT Classic. Zijn deelname leek
een succes te worden, totdat de Luxemburger
in de finale een lekke band kreeg. Het zadel dat
hij uit frustratie van zijn tweewieler sloeg, zit al
jarenlang op de fiets van een Eijsdense wielerfan.
Hij voelt het vrijwel onmiddellijk. Zijn stuur dat begint
te trillen, zijn voorwiel dat plots heen en weer stuitert,
zijn benen die ineens meer kracht moeten leveren om
de pedalen rond te laten draaien. En luttele seconden
later, het krakende geluid van een over kasseien schurende velg.
Alsof je met je nagels over een oud schoolbord krast, zo klinkt het.
Andy Schleck hoeft niet eens te kijken, hij weet het al: dit is foute
boel. Een krachtige vloek ontsnapt uit zijn mond.
Ambitie
Het is zaterdag 7 april 2007, de dag van de 34ste Hel van het
Mergelland. Deze ochtend is Andy Schleck met kriebels in de
kuiten uit bed gestapt. Slapen ging niet best, afgelopen nacht. En
dus drentelt hij in alle vroegte door zijn hotelkamer. Hij sjokt naar
het raam, schuift de gordijnen opzij en tuurt vervolgens een poosje
naar het Limburgse land, dat bedekt is met een dun laagje dauw.
“Dit wordt mijn dag”, mompelt hij, tegen niemand in het bijzonder.
Het 21-jarige supertalent staat op het punt om de mondiale
wielertop te bestormen. De druk die hij meetorst weegt zwaar,
maar hij is ertegen bestand. Schleck brandt van ambitie. Winnen
wil hij, elke koers die hij rijdt.
Lek
Uren later. Terwijl een flauw lentezonnetje door het massieve
wolkendek prikt en de zaterdagmiddag langzaam ten einde loopt,
nadert de Hel van het Mergelland z’n ontknoping. Voor Andy
Schleck is de wedstrijd tot dusver ideaal verlopen. Hij maakt,
samen met enkele ploeggenoten, deel uit van een omvangrijke
kopgroep. De zege ligt voor het oprapen, denkt Schleck, optimist
als hij is. Maar dan, bij het ingaan van de laatste ronde, gaat het
mis. Een minuscuul, maar vlijmscherp projectiel boort zich in de
tube van Schleck’s voorwiel. Lek. Weg overwinning. Weg goede
voornemens. Ogenblikkelijk knijpt Schleck in de remmen, waarna
hij ongeduldig achterom kijkt, wachtend op assistentie.
Zadel
“Hij heeft daar minutenlang moederziel alleen gestaan”, vertelt
wielerfan Tom Goessens, die het tafereel van dichtbij meemaakte.
“In de tussentijd werd hij door zowat het hele peloton gepasseerd.
Uit frustratie gaf Schleck een harde klap op zijn zadel, dat, gek
genoeg, loskwam en met een keurig boogje voor mijn voeten
belandde. Nadat Schleck eindelijk een nieuwe fiets had gekregen,
liep ik naar zijn mecanicien toe om het zadel af te geven. Die stapte
echter terug in de ploegleidersauto, zonder mij een blik waardig te
gunnen. Stond ik daar met dat zadel… Ik besloot het te houden
en op mijn wielerfiets te monteren. Heb ik geen spijt van gekregen,
want het zadel zit heerlijk. Bovendien is het een fraai aandenken
aan een man die zich in de jaren nadien zou ontwikkelen tot een
zeer succesvolle renner.” Succesvol wordt Schleck inderdaad. Nee,
de Hel van het Mergelland van 2007 zal hij niet winnen. Sterker: de
Luxemburger finisht als laatste, op ruim vijf minuten van winnaar
Nico Sijmens. Lang treurt hij niet, want iedere tegenslag, ook deze,
sterkt hem in zijn doel om de beste renner ter wereld te worden.
Frivole vogel
In het bereiken van dat ideaal slaagt Schleck met vlag en wimpel.
Vooruit gestuwd door een surplus aan klasse, groeit hij uit tot
een onbetwiste topper in het internationale peloton. Hij wint de
Tour de France, Luik-Bastenaken-Luik en handenvol andere grote
koersen. Het zijn de hoogtijdagen van Schleck, die geliefd is bij de
wielervolgers. Hij is een renner die koerst met het hart. Die durft te
verliezen. Die het publiek vermaakt met dappere aanvalspogingen,
ook al stranden ze regelmatig in schoonheid. Uiteindelijk duurt zijn
glorieperiode korter dan verwacht. Eind 2014, na drie seizoenen
van blessureleed en povere resultaten, zet Schleck een punt achter
zijn wielercarrière. De frivole vogel van weleer fladdert geruisloos
uit beeld, de betrekkelijke anonimiteit tegemoet.
Déjà vu
Toch denken we graag terug aan de jaren waarin de frêle klimgeit
over de Europese bergpassen dartelde. Aan de tijd dat hij en zijn
rivaal Alberto Contador onvergetelijke duels uitvochten in de Alpen
en Pyreneeën. Zoals in de vijftiende etappe van de Tour van 2010.
Met de gele trui om de ranke schouders, demarreert Schleck op de
flanken van de Port de Balès. Met sprekend gemak schudt hij de
concurrenten van zich af; Schleck lijkt te vliegen. Plots hoort hij een
vreemd geluid. Deze keer is het geen leeglopende tube, maar een
haperend versnellingsapparaat. Weer staat Schleck op het moment
suprême met pech te voet. Weer kijkt hij wanhopig om zich heen.
Weer tikken de seconden tergend traag weg. Weer vallen zijn
briljante plannen in duigen. Weer voelt hij de frustraties opborrelen.
Het lijkt wel een déjà vu. Even glijden zijn gedachten langs die
bewuste zaterdagmiddag in Eijsden, drie jaar eerder. Zal hij?
Net op dat moment springt de ketting terug op het tandwiel.
Zijn zadel blijft ongedeerd. Nu wel.
En als ze omvallen, dan komen er genoeg Fransen op de markt. Dan zullen er wel teams wat Fransen binnen halen om hun kansen wat te vergroten.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, hoe groot is de kans dat ze ook echt omvallen? Heb het idee dat die ploegen toch altijd weer een nieuwe sponsor vinden..
Lijkt me wel iets voor dat ploegje van Tettema.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Wie geeft Matyas Kopecky een contract?
Worden Pogi en Mads ziekquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:
Volgens de voorspelling wordt het GW met flink wat regen en flink wat wind
(Of ze stappen niet eens op de fiets, dat kan ook)
Als Biet in een UCI-koers 1 en 2 kan eindigen, dan kan Ewan ook wel winnenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:50 schreef franklop het volgende:
Spiegelvlakke rit in Coppi Bartali en weinig sprinters aan het vertrek. Benieuwd of Ewan kan winnen
Natuurlijk niet. Hopelijk Eenhoorn of Gilmore of zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:50 schreef franklop het volgende:
Spiegelvlakke rit in Coppi Bartali en weinig sprinters aan het vertrek. Benieuwd of Ewan kan winnen
In de gracht waaien genotquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:
Volgens de voorspelling wordt het GW met flink wat regen en flink wat wind
(Of ze stappen niet eens op de fiets, dat kan ook)
Combineer die twee wedstrijden tot een totale van 10 dagen, denk ik dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
Renewi Tour en Deutschland tour gelijktijdig gepland.
Die hebben normaal wel redelijk zelfde startveld.
Fabio rijdt morgen in Vlaanderen. Geen enkel klimmetje daar en wellicht punten te winnen voor PostNLquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Biet in een UCI-koers 1 en 2 kan eindigen, dan kan Ewan ook wel winnen
Zou nog wel iets voor Fabio zijn dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |