Hawker Sea Furiesquote:Op maandag 17 maart 2025 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke vliegtuigen voor op die vliegdekschepen?
Zover ik weet niet want met het echt grove geschut oefenen we al in Duitsland omdat je tegenwoordig met bepaalde artillerie de 80km aantikt.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Joh, er moeten toch wel opties zijn zonder dat het leger al schietend de nesten van de breedbekrenkoekoek tot moes trapt? Ik begrijp best dat je dit soort dingen niet moet doen in een broedseizoen of op een biologische heel bijzondere plek, maar dat geldt natuurlijk niet voor letterlijk alle min of meer onbebouwde plekken in Nederland.
Beetje selectief, inderdaad. Ik vraag me ook wel af of de toch wat meer pacifistische inborst van de gemiddelde natuurliefhebber hier niet al dan onbewust een rol in speelt.
[..]
Misschien kunnen de alhier aanwezige militairen hier wat zinnigers over zeggen, maar bij oefeningen verander je het landschap toch niet perse in een een soort Verdun anno 1918?
niet echtquote:Op maandag 17 maart 2025 13:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor een mogelijk gebrek aan onderdelen?
Dit is inderdaad Trumps laatste termijn, maar niemand die weet hoe lang die gaat duren.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt
Trump is een eikel maar ik zie hem die transatlantische band niet doorknippen, zeker die met Nederland niet
bovendien als we nu besluiten een vliegdekschip te bouwen dan is hij tijdens Trump zijn laatste termijn nog niet te water gelaten
inb4: jamaar coup!!!
Dassault Rafale M, AS365F Dauphin Pedro, EC725 Caracal & AS532 Cougar helicoptersquote:Op maandag 17 maart 2025 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke vliegtuigen voor op die vliegdekschepen?
Met experimentele granaten zelfs meer dan 150KMquote:Op maandag 17 maart 2025 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zover ik weet niet want met het echt grove geschut oefenen we al in Duitsland omdat je tegenwoordig met bepaalde artillerie de 80km aantikt.
Niet langer dan 4 jaarquote:Op maandag 17 maart 2025 13:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is inderdaad Trumps laatste termijn, maar niemand die weet hoe lang die gaat duren.
En dat is een serieuze mogelijkheid. De gang naar fascisme is allang ingezet in dat land.
Maar het is eerder een kwestie van Europese waar boven Amerikaanse waar. Je hóeft niet per sé het allerbeste te hebben, als het spul maar doet wat het moet doen.
Zoveel tulpenbollen hebben we toch niet nodig want het gros vertrekt in zo'n situatie weer.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:47 schreef 215 het volgende:
Niet het hele topic gelezen maar is het niet slimmer om een paar boeren uit te kopen en daar oefenterrein van te maken? Lossen we en passant ook nog het stikstofprobleem op.
Dat is vooral aan de rand van natuurgebieden. Gaan die nimbys van md daar weer over janken als je gaat rondbanjeren met je pantzahr.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:47 schreef 215 het volgende:
Niet het hele topic gelezen maar is het niet slimmer om een paar boeren uit te kopen en daar oefenterrein van te maken? Lossen we en passant ook nog het stikstofprobleem op.
Nee, de Nederlandse soldaten zouden moeten veranderen in een soort Elven (LOTR) en in de bossen zouden we 'magie' (in werkelijkheid drugsafval; ligt er toch al) los moeten laten zodat onze vijanden op weg naar onze steden verdwalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:59 schreef PzKpfw het volgende:
De natuur zou ondergeschikt moeten zijn aan zaken zoals Defensie.
Tuinders zijn geen boeren!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Zoveel tulpenbollen hebben we toch niet nodig want het gros vertrekt in zo'n situatie weer.
Nou, ik meen me te herinneren dat ergens in de jaren tachtig een schoolklas bij wijze van geschiedenisles tulpenbollen is gaan eten. De plaatselijke huisarts had het heel erg druk de volgende dag.... Bollenteelt gaat nogal gepaard met heel veel chemicaliën die niet perse geschikt zijn voor consumptie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Tulpenbollen kun je gewoon eten. Ik denk niet dat het heel lekker is, want volgens mij deed men dat alleen gedurende WW2.
[ afbeelding ]
Wat is dit nou weer voor gelegenheidsclubje?quote:Dat leidt tot weerstand van actiegroepen en natuurorganisaties.
Dinsdag overhandigde actiegroep Veluwezoom Bomvrij
Voor zover ik weet zijn de terreinen vaak van rode vlaggen voorzien waar je alleen niet mag komen als die vlag gehesen is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als het oefenterrein is van defensie mogen gewone burgers er toch niet komen? Volgens mij zijn die laatste, met hun kinderen, loslopende honden en zooi die ze van zich af flikkeren, een groter probleem voor de natuur.
Door op strategische plekken boeren uit te kopen kan de natuur minder versnipperd worden en creëer je meer ruimte voor oefenterreinen. Als extraatje krijg je ook nog eens heel veel stikstofruimte dus lossen we en passant ook even de stikstofcrisis op. Die werkeloze boeren kan je deels omscholen tot terreinbeheerder.quote:Dat gezegd hebbende heeft Nederland al zo ontzettend weinig versnipperde en schrale natuur, waar heel veel mensen van willen genieten. En defensie heeft al een deel daarvan in gebruik. Het is toch niet zo erg om met je uniform in Duitslamd pangpang te roepen?
Niet altijd dacht ik. Maat ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:13 schreef 215 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn de terreinen vaak van rode vlaggen voorzien waar je alleen niet mag komen als die vlag gehesen is.
Lijkt me een prima plan!quote:[..]
Door op strategische plekken boeren uit te kopen kan de natuur minder versnipperd worden en creëer je meer ruimte voor oefenterreinen. Als extraatje krijg je ook nog eens heel veel stikstofruimte dus lossen we en passant ook even de stikstofcrisis op. Die werkeloze boeren kan je deels omscholen tot terreinbeheerder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |