Die kans lijkt mij groter dan dat de Russische regering op een verzoek van de EU ingaat om Poetin uit te leveren aan het ICJ in Den Haag.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat impliceer je nou? Dat de Russen westelijk Europa aan zouden willen vallen?
Genoeg berichten gezien dat ze Londen, Berlijn en Parijs tot as gingen reduceren en dat hun troepen in Lissabon zouden gaan staan. En met hun 'onuitputtelijke hoeveelheid soldaten die niet bang voor de dood zijn' zou ik niet uitsluiten dat ze het proberen.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat impliceer je nou? Dat de Russen westelijk Europa aan zouden willen vallen?
Onzin, natuurlijk. Putin doet niets als wij een krachtig, defensiekracht kunnen vormen.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij lijkt te denken dat als we een strik om Oekraïne doen en het aan Poetin overhandigen dat Poetin ons dan respecteert en ons met rust laat terwijl in de echte wereld Poetin in dat geval weet welk land hij het makkelijkst hierna kan binnenvallen zonder dat ze enige weerstand bieden.
En gelukkig voor ons zitten er eerst nog wat andere landen tussen, maar als dat net zulke laffe herders zijn als jij zal het niet lang duren voor het wel erg dichtbij komt.
In de 2e WO gaven we na een weekje Duitsland alles en Duitsland ging gewoon naar het volgende land. Zo werkt dat nu eenmaal.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een oorlog beëindig je niet door de agressor alles te geven in de hoop dat hij stopt. Dan gaat de agressor namelijk gewoon door naar het volgende land.
Maar ik zal nu wel een oorlogshitser zijn.
Omdat we nog niet 'daar' zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 00:00 schreef Ulx het volgende:
Ik vind de bewering dat een goed bewapende troepenmacht vol Britten en Fransen in Oekraïne aangevallen zou worden niet rijmen met het "we moeten ons bewapenen dat schrikt Rusland af" argument.
Je hebt mama verkeerd geschreven.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:14 schreef GoldenAge het volgende:
wat een achterlijk gedrocht is de EU toch
Nou ja, we gaven Hitler geen zeggenschap over de olie van Nederlands-Indië en het bauxiet uit Suriname. Ook de Nederlandse schepen gingen niet naar de Kriegsmarine. Dus deden we wel het juiste?quote:Op maandag 17 maart 2025 12:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In de 2e WO gaven we na een weekje Duitsland alles en Duitsland ging gewoon naar het volgende land. Zo werkt dat nu eenmaal.
We gaven ze helemaal niksquote:Op maandag 17 maart 2025 12:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In de 2e WO gaven we na een weekje Duitsland alles en Duitsland ging gewoon naar het volgende land. Zo werkt dat nu eenmaal.
We stopten met vechten en gaven daardoor heel Nederland. Oh wacht, je wil er een semantische discussie van makenquote:
Deze oorlog heeft mij van een nee stemmer bij de referenda een EU fanboy gemaakt en ik ben volgens mij niet de enige.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:50 schreef GoldenAge het volgende:
[..]
iedere gebeurtenis die de EU zwakker maakt is mooi meegenomen
De Britten bluffen niet. Als zij gaan kan Rusland ze aanvallen, maar dan riskeren ze oorlog met een kernmacht. Doen ze niets, dan sturen andere landen waarschijnlijk ook troepen.quote:The Times, citing a senior government official, reports that the United Kingdom is prepared to deploy its military contingent in Ukraine for an indefinite period.
https://www.thetimes.co.u(...)m_source=chatgpt.com
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkl32c65ys2r
lachwekkendquote:Op maandag 17 maart 2025 12:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze oorlog heeft mij van een nee stemmer bij de referenda een EU fanboy gemaakt en ik ben volgens mij niet de enige.
De Russen kunnen afstand houden als ze zich ongemakkelijk voelen. Een paar km naar achteren is de Russische grens.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:
Het is de vraag of de huidige Oekraïense strijdkrachten na het tekenen van een vredesbestand direct bij de demarcatielijnen geplaatst mogen worden. De Russen eisen demilitarisatie, dat is wat mij betreft een onrealistische eis. Maar de Russen willen niet een-op-een tegenover de Oekraïners staan.
De kermacht van de Britten is afhankelijk van de Amerikanen. Je doet weer aan wanhopige blufpoker.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Britten bluffen niet. Als zij gaan kan Rusland ze aanvallen, maar dan riskeren ze oorlog met een kernmacht. Doen ze niets, dan sturen andere landen waarschijnlijk ook troepen.
Dit zie je nu ook weer terugkomen. “In de Donbas wonen toch vooral Russischsprekenden die Ruslandgezind zijn dus zo’n ramp is het allemaal niet”.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien het Sudetenland ofzo? Voor altijd #vrede!
De Russen maken het vooral ons ongemakkelijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Russen kunnen afstand houden als ze zich ongemakkelijk voelen. Een paar km naar achteren is de Russische grens.
Ik weet niet wat er in je geschiedenisboekje stond maar Nederland heeft 5 jaar tegen de Duitsers gevochtenquote:Op maandag 17 maart 2025 12:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
We stopten met vechten en gaven daardoor heel Nederland. Oh wacht, je wil er een semantische discussie van maken
Net als de Fransen. Dan krijgt rusland dus te maken met 2 kernmachten.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Britten bluffen niet. Als zij gaan kan Rusland ze aanvallen, maar dan riskeren ze oorlog met een kernmacht. Doen ze niets, dan sturen andere landen waarschijnlijk ook troepen.
Die van Frankrijk zal indruk maken. Die van Engeland niet.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Net als de Fransen. Dan krijgt rusland dus te maken met 2 kernmachten.
[ x ]
Benieuwd welk geschiedenisboek jij er dan op na slaat.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in je geschiedenisboekje stond maar Nederland heeft 5 jaar tegen de Duitsers gevochten
Van 10 mei 1940 tot en met 8 mei 1945
Dat is niet semantisch maar gewoon de feitelijke geschiedenis
De echte, zoek het maar naquote:Op maandag 17 maart 2025 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Benieuwd welk geschiedenisboek jij er dan op na slaat.
Er werd gevochten van 10 mei 1940 tot 15 mei 1940. Daarna volgde een capitulatie en een staat van bezetting.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in je geschiedenisboekje stond maar Nederland heeft 5 jaar tegen de Duitsers gevochten
Van 10 mei 1940 tot en met 8 mei 1945
Dat is niet semantisch maar gewoon de feitelijke geschiedenis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |