abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2025 @ 20:42:36 #181
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217078283
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ja hij is al 78 jaar en verder redelijk gezond,
zat vrienden van me die al jaren de onderkant van het gras aan het bekijken zijn
En net zit je nog te vertellen dat 'ie elke dag thuishulp nodig heeft :? Maar goed, bejaardenhuizen zoals we die vroeger hadden komen dus niet terug, dat kun je echt vergeten.

Dit zijn trouwens alle locaties hier in de omgeving, woont 'ie daar ergens in de buurt? Hij kan zich sowieso altijd bij een andere gemeente in laten schrijven als woningzoekende, kost ¤25 per jaar meen ik, staat 'ie iig op de wachtlijst. Ik heb er een jaar of wat geleden ook bij m'n ouders op aangedrongen dat ze zich vast in lieten schrijven, want je weet maar nooit.
  zondag 16 maart 2025 @ 20:48:50 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078369
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
En net zit je nog te vertellen dat 'ie elke dag thuishulp nodig heeft :? Maar goed, bejaardenhuizen zoals we die vroeger hadden komen dus niet terug, dat kun je echt vergeten.

ja dat heeft ie , thuiszorg ,voor zijn gescheurde buikvlies

verder issie redelijk gezond
quote:
Hij kan zich sowieso altijd bij een andere gemeente in laten schrijven als woningzoekende, kost ¤25 per jaar meen ik, staat 'ie iig op de wachtlijst. Ik heb er een jaar of wat geleden ook bij m'n ouders op aangedrongen dat ze zich vast in lieten schrijven, want je weet maar nooit.
nee die verhuist nooit meer, je raakt overal aan gewend he

maar voor mijj zou het niets zijn , zo een flat met legge holle hokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217078395
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Inderdaad, zorggeld uitgeven en zorgpersoneel dat tijd besteed aan kerngezonde ouderen, dat gaat hem echt nooit meer worden. En dat was wel de essentie van bejaardentehuizen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 16 maart 2025 @ 20:51:48 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078409
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, zorggeld uitgeven en zorgpersoneel dat tijd besteed aan kerngezonde ouderen, dat gaat hem echt nooit meer worden. En dat was wel de essentie van bejaardentehuizen.
ja mijn broer heeft wel thuiszorg nodig dagelijks

voor een werkje wat een handig persoon die in hetzelfde complex woont ook zou kunnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217078421
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb zeer de indruk dat je overal Nee op moet zeggen. Nee, ik kan die taken niet overnemen. Nee, ik kan hier niet iedere dag komen. Nee, ik kan dat niet regelen.
Want als je een vinger geeft, dan zit je er meteen voor onbepaalde tijd aan vast.
Dat is ook mijn ervaring ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217078435
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een bejaardenhuis is juist inefficiënt, mede daarom zijn ze ook verdwenen. Jouw broer krijgt nu 1 keer per dag een thuiszorgmedewerker langs en 2 uur per week een schoonmaakster. Een bejaardentehuis was 24 uurs zorg. Dus veel meer niet noodzakelijke zorg.
Grappenmaker.

Senioren die geen zorg nodig hadden in een bejaardentehuis kregen die zorg echt niet hoor. En al helemaal niet 24/7.

Hooguit hielden ze een kamer of bed bezet waar iemand met een slechtere gezondheid had kunnen liggen. Maar daadwerkelijke zorg werd gewoon toegewezen op basis van behoefte/noodzaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 16-03-2025 21:00:15 ]
pi_217078505
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Grappenmaker.

Senioren die geen zorg nodig hadden in een bejaardentehuis kregen die zorg echt niet hoor. En al helemaal niet 24/7.

Hooguit hielden ze een kamer of bed bezet waar iemand met een slechtere gezondheid had kunnen liggen. Maar daadwerkelijke zorg werd gewoon toegewezen op basis van behoefte/noodzaak.
Er was permanent zorgpersoneel aanwezig. Dat is het hele idee van 24 uurs zorg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217078514
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
nee die verhuist nooit meer, je raakt overal aan gewend he
Nou, wat zeur je dan, dan heeft het bouwen van een bejaardenhuis dus ook geen enkele zin.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:03:02 #189
236264 crew  capricia
pi_217078525
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is ook mijn ervaring ja.
Wil je iets over je ervaring vertellen?
Ik ben benieuwd wat jij mee gemaakt hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217078527
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er was permanent personeel aanwezig. Dat is het hele idee van 24 uurs zorg.
Absoluut. Maar dat er permanent personeel aanwezig is betekent niet dat je daadwerkelijk continue zorg ontvangt.
pi_217078565
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Maar dat er permanent personeel aanwezig is betekent niet dat je daadwerkelijk continue zorg ontvangt.
Dat zei ik dan ook niet. Niemand in een instelling ontvangt 24 uur per dag zorg, zelfs de zwaarste gevallen niet. Dat zie je alleen als aan een infuus of hartbewaking ligt in een ziekenhuis.

Er was wel gewoon 24 uur personeel aanwezig om oa voor die kerngezonde ouderen te zorgen, alleen al door aanwezigheid. En daar is gewoon geen geld en geen personeel meer voor.

Deze vrouw legt het wat mij betreft nog veel beter uit: https://kl.nl/opinie/geen(...)-met-ouderenwelzijn/
  zondag 16 maart 2025 @ 21:06:37 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078569
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, wat zeur je dan, dan heeft het bouwen van een bejaardenhuis dus ook geen enkele zin.
nou ik denk het niet, voor hem

Ik zou dat wel doen
maar dan wel met een echte woonblok voor ouderen met geneenschappelijke dingen als kantine tuin en fietshok

anders is er geen gezamelijke hulp , de kracht van een bejaardenhuis
een gewone flat is niks

ik heb hier goede buren en ene eigen mooie voor en achtertuin
  zondag 16 maart 2025 @ 21:07:43 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078578
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef probeer het volgende:

[..]
nee dat hoeft ook niet he , er hoeft ook niet permanent personeel aanwezig te zijn

waaarom wel ?
De thuiszorg die komt de volgende dag wel
pi_217078583
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dan wel met een echte woonblok voor ouderen met geneenschappelijke dingen als kantine tuin en fietshok
Dat bouwen ze ook, dat worden seniorenhofjes of knarrenhofjes genoemd en die stampen ze echt met bosjes uit de grond. Of flats waarin alleen 60+ers mogen wonen.
Maar dat zijn geen bejaardentehuizen.
pi_217078590
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik denk het niet,
Ik zou dat wel doen

anders is er geen gezamelijke hulp , de kracht van een bejaardenhuis
een gewone flat is niks
Mooi. Je weet nu waar je moet zijn: Purmerend.

En laat de mensen die thuis willen blijven wonen (zoals je broer) lekker thuis blijven wonen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 16 maart 2025 @ 21:09:14 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078595
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat bouwen ze ook, dat worden seniorenhofjes of knarrenhofjes genoemd en die stampen ze echt met bosjes uit de grond. Of flats waarin alleen 60+ers mogen wonen.
Maar dat zijn geen bejaardentehuizen.
dat maakt niet uit, dat is ook goed
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:12:02 #197
236264 crew  capricia
pi_217078633
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zei ik dan ook niet. Niemand in een instelling ontvangt 24 uur per dag zorg, zelfs de zwaarste gevallen niet. Dat zie je alleen als aan een infuus of hartbewaking ligt in een ziekenhuis.

Er was wel gewoon 24 uur personeel aanwezig om oa voor die kerngezonde ouderen te zorgen, alleen al door aanwezigheid. En daar is gewoon geen geld en geen personeel meer voor.

Deze vrouw legt het wat mij betreft nog veel beter uit: https://kl.nl/opinie/geen(...)-met-ouderenwelzijn/
Los van deze discussie.
Hanca, hoe zie jij de toekomst dan? Want de buurt die structureel voor een oudere zorgt gaat niet de oplossing zijn.

Ik weet het ook niet.
Behalve dat ouderen er zo veel mogelijk zelf voor betalen. Maar ook dan ben je er niet. Want je hebt het personeel ook nodig.
Dus iets van arbeidscontracten met mensen uit andere landen. De Filipijnen zie ik regelmatig om me heen. Dat mensen daar iemand van over laten komen voor de zorg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217078637
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat maakt niet uit, dat is ook goed
Hier, deze locatie in Zwolle ken ik, dat is echt een mooi concept voor ouderen. Maar dus geen plek waar permanent zorgmedewerkers aanwezig zijn, zoals in een bejaardentehuis. Dus het drukt niet op het zorgbudget.

https://knarrenhof.nl/zwolle-3/
  zondag 16 maart 2025 @ 21:12:52 #199
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217078647
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Trieste bedoening ook zo'n bejaardentehuis. Ben er als kind ooit een keer geweest, bij de zus van m'n oma op bezoek toen ze 90 werd. Dat arme mens zat de hele dag op d'r kamertje van 4 bij 4 te wachten tot ze eindelijk dood mocht. Vreselijk.

Nee, de voorbeelden die ik liet zien zijn echt een stuk beter. Zorg is aanwezig, maar op maat, er wonen ook mensen die verder nog geheel zelfstandig zijn en helemaal geen zorg nodig hebben. De enige voorwaarde om in aanmerking voor een woning te komen is leeftijd, 55+ dus. Volgens mij is een deel sociale woningbouw en een deel vrije sector, maar dat weet ik niet zeker, moet ik navragen.

Anyhow, dat is dus de toekomst imo, bejaardenhuizen zijn echt passé.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 17-03-2025 05:34:43 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 21:16:00 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078694
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier, deze locatie in Zwolle ken ik, dat is echt een mooi concept voor ouderen. Maar dus geen plek waar permanent zorgmedewerkers aanwezig zijn, zoals in een bejaardentehuis. Dus het drukt niet op het zorgbudget.

https://knarrenhof.nl/zwolle-3/
dat moet ook niet, dat is niet nodig
ouderen zijn niet zielig , hebben wel een hekel aan herrie en kabaal van jongeren dat wel

de politiek (groen Links) die snapt niets van ouderen, die hebben het supernaieve idee dat ouderen altijd zielig zijn en als er jonge mensen bij wonen dat dan de jongeren de ouderen gaan helpen, 8)7 :

Ja met de pinpas stelen ja
nou dan ben ik al weg he :W
pi_217078755
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Los van deze discussie.
Hanca, hoe zie jij de toekomst dan? Want de buurt die structureel voor een oudere zorgt gaat niet de oplossing zijn.

Ik weet het ook niet.
Behalve dat ouderen er zo veel mogelijk zelf voor betalen. Maar ook dan ben je er niet. Want je hebt het personeel ook nodig.
Dus iets van arbeidscontracten met mensen uit andere landen. De Filipijnen zie ik regelmatig om me heen. Dat mensen daar iemand van over laten komen voor de zorg.
Ik zie steeds meer dat familie of buurt wel zullen moeten bijspringen, dat gaat echt niet anders. Dat is wel de toekomst die ik zie. Ook steeds meer zorgwoningen tegen het huis van kinderen aan of in de tuin van de kinderen.

Of duurbetaalde verzorgingshuizen, mijn oma (gestorven in de coronaperiode aan ouderdom) woonde de laatste 8 jaar van haar leven in een flat waar je zelf zorg in kon kopen. Dat zal ook steeds meer standaard worden. Heeft een heel deel van de opbrengst van haar huis aan zorg uitgegeven.

Daarnaast is het hopen op nog een grote sprong qua robotica, dat er nu zorgpersoneel wordt ingezet om steunkousen aan te trekken kan echt niet meer en is zonde van het kostbare personeel.

Schoonmaken bij mensen uit het zorgbudget gaat denk ik vrijwel volledig verdwijnen, alleen een tijdelijke optie voor revalidatie. Je huurt inderdaad zelf maar een schoonmaker in, voor de laagste inkomens komt er dan wellicht inkomensondersteuning. Maar dat wordt geen WMO meer.

Ja, dit klinkt en is drastisch, maar het is wel de enige manier om door de komende periode van stijgende zorg heen te gaan.

Uiteindelijk zullen er trouwens ook meer plekken in verzorgingstehuizen moeten komen, want het aantal ouderen met ernstige medische klachten en dementie gaat alleen maar toenemen. En die zullen toch in een instelling moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 16-03-2025 21:28:47 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 21:20:21 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078758
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Trieste bedoening ook zo'n bejaardentehuis. Anyhow, dat is dus de toekomst imo, bejaardenhuizen zijn echt passé.
een bejaardenhuis is een flat voor kleine appartementjes voor ouderen
met een flinke gezamelijke ruimte ,een gezamelijke tuin,en ene scootstalling thats all , niks triest

een flat met een paar aanpassingen

Dan maak ik mijn 5 kamer eengezinswoning leeg , niet voor een flat met een lift
  zondag 16 maart 2025 @ 21:21:53 #203
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217078777
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooi. Je weet nu waar je moet zijn: Purmerend.

LOL, zijn echt wel meer locaties hier in de buurt waar 'ie terecht kan hoor. Egmond aan Zee, Wormerveer, Heiloo, Landsmeer, Graft - De Rijp, Oosthuizen, Volendam, Alkmaar, Middenbeemster, Zaandam en tenslotte Wormer. Keus genoeg.
pi_217078787
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat moet ook niet, dat is niet nodig
ouderen zijn niet zielig , hebben wel een hekel aan herrie en kabaal van jongeren dat wel

de politiek (groen Links) die snapt niets van ouderen, die hebben het supernaieve idee dat ouderen altijd zielig zijn en als er jonge mensen bij wonen dat dan de jongeren de ouderen gaan helpen, 8)7 :

Ja met de pinpas stelen ja
nou dan ben ik al weg he :W
Je trekt er ook vanallesennogwat bij hè; klagen om het klagen.

Wanneer ben jij eigenlijk wél tevreden?
.
  zondag 16 maart 2025 @ 21:22:50 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078789
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:21 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
LOL, zijn echt wel meer locaties hier in de buurt waar 'ie terecht kan hoor. Egmond aan Zee, Wormerveer, Heiloo, Landsmeer, Graft - De Rijp, Oosthuizen, Volendam, Alkmaar, Middenbeemster, Zaandam en tenslotte Wormer. Keus genoeg.
nee dat zijn allemaal flats
  zondag 16 maart 2025 @ 21:23:17 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217078792
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Je trekt er ook vanallesennogwat bij hè; klagen om het klagen.

Wanneer ben jij eigenlijk wél tevreden?
een tevreden mens is een dode mens
pi_217078796
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met een flinke gezamelijke ruimte ,een gezamelijke tuin,en ene scootstalling thats all , niks triest

Dan maak ik mijn 5 kamer eengezinswoning leeg , niet voor een flat met een lift
Flats voor mensen van alleen 60+ staan echt letterlijk in elke iets grotere plaats, momenteel. Vaak nog met de wijkapotheek in of aan het gebouw.
  zondag 16 maart 2025 @ 21:24:32 #208
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217078814
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan maak ik mijn 5 kamer eengezinswoning leeg
*zucht*

Dat is precies wat ik je laat zien, ik had het daar over de bejaardentehuizen van vroeger! Die waar jij al jaren om loopt te zeuren. Die komen niet meer terug nee, en gelukkig maar!
pi_217078820
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een tevreden mens is een dode mens
En tot die tijd blijf jij zo'n zure oude zeurzak waar elk nobel idee op afketst?
.
  zondag 16 maart 2025 @ 21:28:34 #210
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217078886
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat zijn allemaal flats
O, jij wil een bejaarden bungalow met een tuin of zo? Sja, dat zal moeilijk worden, Michael. Maar als ik het goed begrijp is je voornaamste probleem andere mensen, met name jonge mensen met kinderen. Misschien moet je dan naar zo'n ouderen resort in Spanje of Portugal verhuizen. Of Florida kan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')