o ja bejaardenflats staan in gewone buurten ,quote:Op zondag 16 maart 2025 19:41 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die wonen ook niet in die flats, ik heb het over de buurt! Zijn gewone woonbuurten, geen afgelegen locaties.
Tsja, dan moet 'ie ergens anders gaan wonen, desnoods naar een andere gemeente verhuizen als er bij jullie niet zulke complexen zijn.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ja bejaardenflats staan in gewone buurten ,
uiteraard, maar bij mijn broer wonen ook jongeren in die flat en er is geen lokaal beneden om koffie te drinken en elkaar te ontmoeten en geen scootstalling ook
die flat die leeft niet
ja, , grapjasquote:Op zondag 16 maart 2025 19:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, dan moet 'ie ergens anders gaan wonen, desnoods naar een andere gemeente verhuizen als er bij jullie niet zulke complexen zijn.
Nee, aan een broer die loopt te klagen op een forum met 300 actieve leden, daar heeft 'ie natuurlijk veel meer aan...quote:
nou ja hij is al 78 jaar en verder redelijk gezond,quote:Op zondag 16 maart 2025 20:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, aan een broer die loopt te klagen op een forum met 300 actieve leden, daar heeft 'ie natuurlijk veel meer aan...
En net zit je nog te vertellen dat 'ie elke dag thuishulp nodig heeftquote:Op zondag 16 maart 2025 20:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ja hij is al 78 jaar en verder redelijk gezond,
zat vrienden van me die al jaren de onderkant van het gras aan het bekijken zijn
ja dat heeft ie , thuiszorg ,voor zijn gescheurde buikvliesquote:Op zondag 16 maart 2025 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En net zit je nog te vertellen dat 'ie elke dag thuishulp nodig heeftMaar goed, bejaardenhuizen zoals we die vroeger hadden komen dus niet terug, dat kun je echt vergeten.
nee die verhuist nooit meer, je raakt overal aan gewend hequote:Hij kan zich sowieso altijd bij een andere gemeente in laten schrijven als woningzoekende, kost ¤25 per jaar meen ik, staat 'ie iig op de wachtlijst. Ik heb er een jaar of wat geleden ook bij m'n ouders op aangedrongen dat ze zich vast in lieten schrijven, want je weet maar nooit.
Inderdaad, zorggeld uitgeven en zorgpersoneel dat tijd besteed aan kerngezonde ouderen, dat gaat hem echt nooit meer worden. En dat was wel de essentie van bejaardentehuizen.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En net zit je nog te vertellen dat 'ie elke dag thuishulp nodig heeftMaar goed, bejaardenhuizen zoals we die vroeger hadden komen dus niet terug, dat kun je echt vergeten.
ja mijn broer heeft wel thuiszorg nodig dagelijksquote:Op zondag 16 maart 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zorggeld uitgeven en zorgpersoneel dat tijd besteed aan kerngezonde ouderen, dat gaat hem echt nooit meer worden. En dat was wel de essentie van bejaardentehuizen.
Dat is ook mijn ervaring ja.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zeer de indruk dat je overal Nee op moet zeggen. Nee, ik kan die taken niet overnemen. Nee, ik kan hier niet iedere dag komen. Nee, ik kan dat niet regelen.
Want als je een vinger geeft, dan zit je er meteen voor onbepaalde tijd aan vast.
Grappenmaker.quote:Op zondag 16 maart 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een bejaardenhuis is juist inefficiënt, mede daarom zijn ze ook verdwenen. Jouw broer krijgt nu 1 keer per dag een thuiszorgmedewerker langs en 2 uur per week een schoonmaakster. Een bejaardentehuis was 24 uurs zorg. Dus veel meer niet noodzakelijke zorg.
Er was permanent zorgpersoneel aanwezig. Dat is het hele idee van 24 uurs zorg.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Senioren die geen zorg nodig hadden in een bejaardentehuis kregen die zorg echt niet hoor. En al helemaal niet 24/7.
Hooguit hielden ze een kamer of bed bezet waar iemand met een slechtere gezondheid had kunnen liggen. Maar daadwerkelijke zorg werd gewoon toegewezen op basis van behoefte/noodzaak.
Nou, wat zeur je dan, dan heeft het bouwen van een bejaardenhuis dus ook geen enkele zin.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
nee die verhuist nooit meer, je raakt overal aan gewend he
Wil je iets over je ervaring vertellen?quote:
Absoluut. Maar dat er permanent personeel aanwezig is betekent niet dat je daadwerkelijk continue zorg ontvangt.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er was permanent personeel aanwezig. Dat is het hele idee van 24 uurs zorg.
Dat zei ik dan ook niet. Niemand in een instelling ontvangt 24 uur per dag zorg, zelfs de zwaarste gevallen niet. Dat zie je alleen als aan een infuus of hartbewaking ligt in een ziekenhuis.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dat er permanent personeel aanwezig is betekent niet dat je daadwerkelijk continue zorg ontvangt.
nou ik denk het niet, voor hemquote:Op zondag 16 maart 2025 21:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, wat zeur je dan, dan heeft het bouwen van een bejaardenhuis dus ook geen enkele zin.
nee dat hoeft ook niet he , er hoeft ook niet permanent personeel aanwezig te zijnquote:Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dat er permanent personeel aanwezig is betekent niet dat je daadwerkelijk continue zorg ontvangt.
Dat bouwen ze ook, dat worden seniorenhofjes of knarrenhofjes genoemd en die stampen ze echt met bosjes uit de grond. Of flats waarin alleen 60+ers mogen wonen.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dan wel met een echte woonblok voor ouderen met geneenschappelijke dingen als kantine tuin en fietshok
Mooi. Je weet nu waar je moet zijn: Purmerend.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik denk het niet,
Ik zou dat wel doen
maar dan wel met een echte woonblok voor ouderen met geneenschappelijke dingen als kantine tuin en fietshok
anders is er geen gezamelijke hulp , de kracht van een bejaardenhuis
een gewone flat is niks
dat maakt niet uit, dat is ook goedquote:Op zondag 16 maart 2025 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat bouwen ze ook, dat worden seniorenhofjes of knarrenhofjes genoemd en die stampen ze echt met bosjes uit de grond. Of flats waarin alleen 60+ers mogen wonen.
Maar dat zijn geen bejaardentehuizen.
Los van deze discussie.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zei ik dan ook niet. Niemand in een instelling ontvangt 24 uur per dag zorg, zelfs de zwaarste gevallen niet. Dat zie je alleen als aan een infuus of hartbewaking ligt in een ziekenhuis.
Er was wel gewoon 24 uur personeel aanwezig om oa voor die kerngezonde ouderen te zorgen, alleen al door aanwezigheid. En daar is gewoon geen geld en geen personeel meer voor.
Deze vrouw legt het wat mij betreft nog veel beter uit: https://kl.nl/opinie/geen(...)-met-ouderenwelzijn/
Hier, deze locatie in Zwolle ken ik, dat is echt een mooi concept voor ouderen. Maar dus geen plek waar permanent zorgmedewerkers aanwezig zijn, zoals in een bejaardentehuis. Dus het drukt niet op het zorgbudget.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat maakt niet uit, dat is ook goed
Trieste bedoening ook zo'n bejaardentehuis. Ben er als kind ooit een keer geweest, bij de zus van m'n oma op bezoek toen ze 90 werd. Dat arme mens zat de hele dag op d'r kamertje van 4 bij 4 te wachten tot ze eindelijk dood mocht. Vreselijk.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, zorggeld uitgeven en zorgpersoneel dat tijd besteed aan kerngezonde ouderen, dat gaat hem echt nooit meer worden. En dat was wel de essentie van bejaardentehuizen.
dat moet ook niet, dat is niet nodigquote:Op zondag 16 maart 2025 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier, deze locatie in Zwolle ken ik, dat is echt een mooi concept voor ouderen. Maar dus geen plek waar permanent zorgmedewerkers aanwezig zijn, zoals in een bejaardentehuis. Dus het drukt niet op het zorgbudget.
https://knarrenhof.nl/zwolle-3/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |