abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217074741
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jenneke heeft een mooie definitie van THUIS wonen
https://www.jennekevanpijpen.nl/langer-thuis-of-altijd-thuis/

Men maakt een thuis, als men nog niet te dement is om thuis te beseffen, maar ook zwaar demente ouderen MOETEN thuis blijven wonen
[..]

Jenneke van Pijpen, jaja :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 16:55:39 #152
236264 crew  capricia
pi_217074758
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Wie is dat dan?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217074761
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan..hoe gaat zoiets dan?
Het tranferbureau kan niets betekenen?
Dan wordt er in een grotere straal gezocht en heb je kans dat je naaste op 50km afstand ergens komt te verblijven.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 16 maart 2025 @ 16:55:48 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217074763
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:54 schreef r_one het volgende:

[..]
ajd ie weet de weg wel, slim ding , die heeft haar moeder kunnen plaatsen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 maart 2025 @ 16:56:22 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217074778
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie is dat dan?
gemeenteraad voor de zorg in Amsterdam voor Groen Links
https://www.amsterdam.nl/(...)inks/jenneke-pijpen/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217074817
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie is dat dan?
Dat wil je helemaal niet weten :{w
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 16:58:57 #157
236264 crew  capricia
pi_217074841
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan wordt er in een grotere straal gezocht en heb je kans dat je naaste op 50km afstand ergens komt te verblijven.
Dat woont die naaste wellicht nu ook al. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Tenzij het je partner is en jezelf autoloos en of slecht ter been bent.
- Goethe, “Faust”
  zondag 16 maart 2025 @ 17:00:52 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217074868
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat woont die naaste wellicht nu ook al. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Tenzij het je partner is en jezelf autoloos en of slecht ter been bent.
daarom moet je nee zeggen
en ophangen en snel weggaan
anders komen ze die met de ambulance bij jou brengen als mantelzorger zijnde
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 17:01:27 #159
236264 crew  capricia
pi_217074878
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
daarom moet je nee zeggen
en ophangen en snel weggaan
anders komen ze die met de ambulance bij jou brengen als mantelzorger zijnde
_O-
- Goethe, “Faust”
  zondag 16 maart 2025 @ 17:02:50 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217074886
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:01 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-
ja dat moet je doen en dan blijft ze of hij tot de dood bij jou in huis wonen en ben je tot mantelzorger gebombardeerd

de overheid die gaat maar bouwen , de groeten , het is niet jouw schuld he
  zondag 16 maart 2025 @ 17:18:07 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217075100
quote:

[..]
265.300 verkeerde beddagen
https://eenvandaag.avrotr(...)lagen-moeten-worden/

Dat zijn 250.000 x 1000 euro = 250 miljoen euro
deze mensen hoorden in een bejaardenhuis een bed plek te krijgen, niet bij willem thuis

voor die 250 miljoen per jaar kan de roverheid gaan bouwen, dan kan men ook de wooncrisis en de asielcrisis oplossen
quote:
Een ziekenhuisopname met maximaal 3 verpleegdagen bij ouderdomsklachten kost circa 2.700 euro, ofwel 900 euro per dag
quote:
Verkeerde bedden
Uit een inventarisatie van Dutch Hospital Data (DHD) blijkt dat in 2022 265.299 bedden bezet werden door patiënten die geen ziekenhuiszorg meer nodig hadden.

De cijfers zijn aangeleverd door 70 ziekenhuizen en het gaat hierbij om 44.284 patiënten.

Dat zijn gemiddeld 727 bedden per dag.
Het jaar ervoor, in 2021 ging het om 201.219 'verkeerdebeddagen' en 36.855 patiënten.

'Kom uw moeder maar halen'
De moeder van Willem van Utrecht moest afgelopen najaar naar het ziekenhuis voor een operatie aan een kapotte hartklep.
Eenmaal daar werd ze te zwak bevonden voor de operatie en gaven de artsen aan dat ze moest aansterken en dus niet naar huis kon.

Het idee was dat ze naar een revalidatieplek zou gaan.

Maar ineens kreeg Willem een telefoontje. "
'Kom haar maar halen, er zijn geen bedden meer, tot straks', was de boodschap", zegt Willem die daar totaal door werd overvallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-03-2025 17:34:01 ]
pi_217075268
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat moet je doen en dan blijft ze of hij tot de dood bij jou in huis wonen en ben je tot mantelzorger gebombardeerd
_O- 2
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 17:35:14 #163
375570 crew  Cyan9
pi_217075330
quote:

[..]
Als er geen bedden zijn dan kan een transferbureau helaas ook niet heel veel doen, behalve blijven rondbellen op zoek naar plek bij verpleeghuizen voor al dan niet een tijdelijke plek. Maar ook met de thuiszorg heb ik het ook wel meegemaakt, dat organisaties geen ruimte meer hadden op hun routes.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217075419
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat hele idee wat Hanca aanhaalt van een participatiesamenleving Toujours, een participatiesamenleving in de hoogste versnelling zogezegd, van een partij wensdenken en wereldvreemdheid aan elkaar hangen hoor.

Ik weet dat deze plannen momenteel daadwerkelijk op tafel liggen, maar hoogst onwenselijk naar mijn mening.

Hoe zie je een “hele buurt helpt elkaar” voor je? Al helemaal in een achterstandswijk.

Bovendien wil ik helemaal niet mijn persoonlijke privédetails delen met Annie van 4 huizen verderop.
Ik vind het idee dat het anders kan dan met veel vrijwillige mantelzorg in combinatie met robotica wereldvreemd. 1 op de 3 medewerkers in de zorg gaat niet gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 17:42:03 #165
375570 crew  Cyan9
pi_217075444
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
265.300 verkeerde beddagen
https://eenvandaag.avrotr(...)lagen-moeten-worden/

Dat zijn 250.000 x 1000 euro = 250 miljoen euro
deze mensen hoorden in een bejaardenhuis een bed plek te krijgen, niet bij willem thuis

voor die 250 miljoen per jaar kan de roverheid gaan bouwen, dan kan men ook de wooncrisis en de asielcrisis oplossen
[..]
[..]

Alleen los je het probleem dat je in deze post aanhaalt niet op met de door jou zo geliefde bejaardenhuizen. Revalidatie is geen thuiszorg, en verpleeghuiszorg (wat een deel van deze mensen nodig heeft) is ook geen thuiszorg.
pi_217075467
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ging uit van partner ja. 50 jaar gelukkig samen in één huis gewoond en dan komt je (hoog)bejaarde echtgenoot opeens 50km verder te verblijven. Mag je elke dag 100km reizen om even gezellig weer bij elkaar te kunnen zijn.

Als je dat geen probleem vindt, is er idd geen probleem.
.
pi_217075483
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Alleen los je het probleem dat je in deze post aanhaalt niet op met de door jou zo geliefde bejaardenhuizen. Revalidatie is geen thuiszorg, en verpleeghuiszorg (wat een deel van deze mensen nodig heeft) is ook geen thuiszorg.
Dat is aan dovemansoren gericht :{w
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 17:46:34 #168
375570 crew  Cyan9
pi_217075523
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat is aan dovemansoren gericht :{w
Dat klopt, maar ik kon het niet laten. ;(
  zondag 16 maart 2025 @ 18:41:03 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217076269
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
waar men woont dat krijg je thuiszorg, een thuis is jouw thuis, dat kan een thuis zijn of een huis , als jij je daar thuis voelt , dan is dat thuis, krijg je daar zorg ,dan is dat ook thuiszorg

woon je bij je kinderen in huis , en krijg je daar zorg, dan is dat ook thuiszorg
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 18:55:03 #170
236264 crew  capricia
pi_217076528
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ging uit van partner ja. 50 jaar gelukkig samen in één huis gewoond en dan komt je (hoog)bejaarde echtgenoot opeens 50km verder te verblijven. Mag je elke dag 100km reizen om even gezellig weer bij elkaar te kunnen zijn.

Als je dat geen probleem vindt, is er idd geen probleem.
Voor mij ligt de grens wat anders.
Ik heb een broertje gehad met leukemie, die meer dan een jaar in het ziekenhuis gelegen heeft. Dus reistijden enzo zijn niet zo belangrijk. Die jongen is het ziekenhuis nooit meer uit geweest.

Dat is anders als je niet auto kunt rijden en niet goed kunt lopen.
Maar goed, dan is 10 kilometer al te ver.
- Goethe, “Faust”
  zondag 16 maart 2025 @ 19:16:09 #171
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217076885
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waar men woont dat krijg je thuiszorg, een thuis is jouw thuis, dat kan een thuis zijn of een huis , als jij je daar thuis voelt , dan is dat thuis, krijg je daar zorg ,dan is dat ook thuiszorg

woon je bij je kinderen in huis , en krijg je daar zorg, dan is dat ook thuiszorg
Ik ben ook mantelzorger, maar voor mij komt dat neer op de dagelijkse boodschappen doen voor m'n ouders en af en toe een klusje als ramen lappen, omdat daar een trap voor nodig is. Niet elke mantelzorger is er 24/7 mee bezig hoor. En mijn ouders moeten er echt niet aan denken om in een bejaardenhuis terecht te komen, dat is volgens mij gewoon jouw eigen pet peeve.

Wat jij gewoon moet doen is genoeg medestanders vinden om dan samen ergens een groot (kantoor)pand op te kopen waar jullie dan met z'n allen in kunnen trekken, en dan zélf een stel ZZP'rs inhuren. Want als jij denkt dat de overheid iets gaat regelen voor iets waar verder nauwelijks belangstelling voor is, dan kun je wachten tot je een ons weegt.

Bovendien, er zijn al lang wooncomplexen die speciaal bedoeld zijn voor ouderen. Wij hebben er hier in Purmerend verschillende. Dan wonen ze nog steeds in een eigen huis met een huiskamer, slaapkamer, eigen keuken en douche en toilet. Deze zijn indien nodig aangepast (steunen in douche en toilet etc.) en er zijn zo min mogelijk dingen waar ze over kunnen struikelen, zoals drempels. Beneden is dan een gemeenschappelijke ruimte waar ze elkaar overdag kunnen ontmoeten en waar ook een kantine zit waar ze een kopje koffie of thee en zo tegen kostprijs kunnen kopen. Er is vaak ook een binnenplaats met bankjes zodat ze in de zomer gezellig buiten kunnen zitten. In sommige gevallen woont er ook een arts en in het Triton, dat is zo'n complex, zijn overdag mensen van stichting Clup Welzijn aanwezig. Dat zijn maatschappelijk werkers die helpen met dingen die mensen zelf niet meer kunnen. Dát is de toekomst, niet het bouwen van bejaardenhuizen.

Hier, kijk gerust even rond: https://zorgcirkel.nl/won(...)org-locaties/triton/
  zondag 16 maart 2025 @ 19:24:48 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217076997
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:16 schreef kladderadatsch het volgende:

Bovendien, er zijn al lang wooncomplexen die speciaal bedoeld zijn voor ouderen. Wij hebben er hier in Purmerend verschillende.
Dan wonen ze nog steeds in een eigen huis met een huiskamer, slaapkamer, eigen keuken en douche en toilet.

Deze zijn indien nodig aangepast (steunen in douche en toilet etc.) en er zijn zo min mogelijk dingen waar ze over kunnen struikelen, zoals drempels. Beneden is dan een gemeenschappelijke ruimte waar ze elkaar overdag kunnen ontmoeten en waar ook een kantine zit waar ze een kopje koffie of thee en zo tegen kostprijs kunnen kopen. Er is vaak ook een binnenplaats met bankjes zodat ze in de zomer gezellig buiten kunnen zitten. In sommige gevallen woont er ook een arts en in het Triton, dat is zo'n complex, zijn overdag mensen van stichting Clup Welzijn aanwezig. Dat zijn maatschappelijk werkers die helpen met dingen die mensen zelf niet meer kunnen. Dát is de toekomst, niet het bouwen van bejaardenhuizen.
Dat is goed, daar zijn er dus veel te weinig van
Dan komen er veel meer grote gezinshuizen leeg

Mijn broer woont in een 50 plus flat , maar er wonen ook jongeren en daar kent niemand elkaar, door het ontbreken van een gemeenschappelijke ruimte

dat zijn woningen die gewoon in de database staan van de gemeente als huurwoningen ,
Hebben ook geen gemeenschappelijke ruimte beneden , ook geen stalling voor scootmobiels, en electrische fietsen, er doet ook niemand iets voor de ander , helemaal niets

Niemand kent iemand anders in die flat ,al liggen ze 2 maand dood in de flat , er zal niemand iets zeggen, als je geen thuiszorg of familie hebt

dat zijn gewoon lege hokken

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 16-03-2025 20:02:50 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 19:35:19 #173
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217077181
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is goed, daar zijn er dus veel te weinig van
Dan komen er veel meer grote huizen leeg

Mijn broer woont in een 50 plus flat , maar er wonen ook jongeren en daar kent niemand elkaar, door het ontbreken van een gemeenschappelijke ruimte

dat zijn woningen die gewoon in de database staan van de gemeente als huurwoningen , ook geen gemeenschappelijke ruimte beneden , er doet ook niemand iets voor de ander
helemaal niets
niemand kent iemand anders in die flat ,al liggen ze 2 maand dood in de flat , er zal niemand iets zeggen, als je geen thuiszorg of familie hebt

Nee, dat is niet goed, maar dat hebben wij hier niet. In Purmerend zijn inmiddels 6 van zulke complexen en er liggen al plannen klaar voor het bouwen van nog meer. Mooie hiervan is juist dat ze in gewone wijken staan, waar dus ook mensen met kinderen wonen enzo. Dat is imo alleen maar goed, want anders zien oude mensen alleen nog maar andere oude mensen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
  zondag 16 maart 2025 @ 19:37:23 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217077223
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:35 schreef kladderadatsch het volgende:

. Dat is imo alleen maar goed, want anders zien oude mensen alleen maar andere oude mensen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
nou ik zou geen schreeuwers in de flat willen , nee dank je wel
waarom denk jij dat ouderen met vakantie een adult only boeken?/
  zondag 16 maart 2025 @ 19:41:01 #175
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217077301
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik zou geen schreeuwers in de flat willen , nee dank je wel
waarom denk jij dat ouderen met vakantie een adult only boeken?/

Die wonen ook niet in die flats, daar moet je sowieso 55+ voor zijn, ik heb het over de buurt. Zijn gewone woonwijken, geen afgelegen locaties dát bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')