Jenneke van Pijpen, jajaquote:Op zondag 16 maart 2025 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jenneke heeft een mooie definitie van THUIS wonen
https://www.jennekevanpijpen.nl/langer-thuis-of-altijd-thuis/
Men maakt een thuis, als men nog niet te dement is om thuis te beseffen, maar ook zwaar demente ouderen MOETEN thuis blijven wonen
[..]
Dan wordt er in een grotere straal gezocht en heb je kans dat je naaste op 50km afstand ergens komt te verblijven.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan..hoe gaat zoiets dan?
Het tranferbureau kan niets betekenen?
ajd ie weet de weg wel, slim ding , die heeft haar moeder kunnen plaatsenquote:
gemeenteraad voor de zorg in Amsterdam voor Groen Linksquote:
Dat wil je helemaal niet wetenquote:
Dat woont die naaste wellicht nu ook al. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Tenzij het je partner is en jezelf autoloos en of slecht ter been bent.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan wordt er in een grotere straal gezocht en heb je kans dat je naaste op 50km afstand ergens komt te verblijven.
daarom moet je nee zeggenquote:Op zondag 16 maart 2025 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat woont die naaste wellicht nu ook al. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Tenzij het je partner is en jezelf autoloos en of slecht ter been bent.
quote:Op zondag 16 maart 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daarom moet je nee zeggen
en ophangen en snel weggaan
anders komen ze die met de ambulance bij jou brengen als mantelzorger zijnde
ja dat moet je doen en dan blijft ze of hij tot de dood bij jou in huis wonen en ben je tot mantelzorger gebombardeerdquote:
265.300 verkeerde beddagenquote:Op zondag 16 maart 2025 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Een ziekenhuisopname met maximaal 3 verpleegdagen bij ouderdomsklachten kost circa 2.700 euro, ofwel 900 euro per dag
quote:Verkeerde bedden
Uit een inventarisatie van Dutch Hospital Data (DHD) blijkt dat in 2022 265.299 bedden bezet werden door patiënten die geen ziekenhuiszorg meer nodig hadden.
De cijfers zijn aangeleverd door 70 ziekenhuizen en het gaat hierbij om 44.284 patiënten.
Dat zijn gemiddeld 727 bedden per dag.
Het jaar ervoor, in 2021 ging het om 201.219 'verkeerdebeddagen' en 36.855 patiënten.
'Kom uw moeder maar halen'
De moeder van Willem van Utrecht moest afgelopen najaar naar het ziekenhuis voor een operatie aan een kapotte hartklep.
Eenmaal daar werd ze te zwak bevonden voor de operatie en gaven de artsen aan dat ze moest aansterken en dus niet naar huis kon.
Het idee was dat ze naar een revalidatieplek zou gaan.
Maar ineens kreeg Willem een telefoontje. "
'Kom haar maar halen, er zijn geen bedden meer, tot straks', was de boodschap", zegt Willem die daar totaal door werd overvallen.
quote:Op zondag 16 maart 2025 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat moet je doen en dan blijft ze of hij tot de dood bij jou in huis wonen en ben je tot mantelzorger gebombardeerd
Als er geen bedden zijn dan kan een transferbureau helaas ook niet heel veel doen, behalve blijven rondbellen op zoek naar plek bij verpleeghuizen voor al dan niet een tijdelijke plek. Maar ook met de thuiszorg heb ik het ook wel meegemaakt, dat organisaties geen ruimte meer hadden op hun routes.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het idee dat het anders kan dan met veel vrijwillige mantelzorg in combinatie met robotica wereldvreemd. 1 op de 3 medewerkers in de zorg gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 16 maart 2025 14:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat hele idee wat Hanca aanhaalt van een participatiesamenleving Toujours, een participatiesamenleving in de hoogste versnelling zogezegd, van een partij wensdenken en wereldvreemdheid aan elkaar hangen hoor.
Ik weet dat deze plannen momenteel daadwerkelijk op tafel liggen, maar hoogst onwenselijk naar mijn mening.
Hoe zie je een “hele buurt helpt elkaar” voor je? Al helemaal in een achterstandswijk.
Bovendien wil ik helemaal niet mijn persoonlijke privédetails delen met Annie van 4 huizen verderop.
Alleen los je het probleem dat je in deze post aanhaalt niet op met de door jou zo geliefde bejaardenhuizen. Revalidatie is geen thuiszorg, en verpleeghuiszorg (wat een deel van deze mensen nodig heeft) is ook geen thuiszorg.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
265.300 verkeerde beddagen
https://eenvandaag.avrotr(...)lagen-moeten-worden/
Dat zijn 250.000 x 1000 euro = 250 miljoen euro
deze mensen hoorden in een bejaardenhuis een bed plek te krijgen, niet bij willem thuis
voor die 250 miljoen per jaar kan de roverheid gaan bouwen, dan kan men ook de wooncrisis en de asielcrisis oplossen
[..]
[..]
Ik ging uit van partner ja. 50 jaar gelukkig samen in één huis gewoond en dan komt je (hoog)bejaarde echtgenoot opeens 50km verder te verblijven. Mag je elke dag 100km reizen om even gezellig weer bij elkaar te kunnen zijn.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat woont die naaste wellicht nu ook al. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Tenzij het je partner is en jezelf autoloos en of slecht ter been bent.
Dat is aan dovemansoren gerichtquote:Op zondag 16 maart 2025 17:42 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Alleen los je het probleem dat je in deze post aanhaalt niet op met de door jou zo geliefde bejaardenhuizen. Revalidatie is geen thuiszorg, en verpleeghuiszorg (wat een deel van deze mensen nodig heeft) is ook geen thuiszorg.
waar men woont dat krijg je thuiszorg, een thuis is jouw thuis, dat kan een thuis zijn of een huis , als jij je daar thuis voelt , dan is dat thuis, krijg je daar zorg ,dan is dat ook thuiszorgquote:Op zondag 16 maart 2025 17:42 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Alleen los je het probleem dat je in deze post aanhaalt niet op met de door jou zo geliefde bejaardenhuizen. Revalidatie is geen thuiszorg, en verpleeghuiszorg (wat een deel van deze mensen nodig heeft) is ook geen thuiszorg.
Voor mij ligt de grens wat anders.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ging uit van partner ja. 50 jaar gelukkig samen in één huis gewoond en dan komt je (hoog)bejaarde echtgenoot opeens 50km verder te verblijven. Mag je elke dag 100km reizen om even gezellig weer bij elkaar te kunnen zijn.
Als je dat geen probleem vindt, is er idd geen probleem.
Ik ben ook mantelzorger, maar voor mij komt dat neer op de dagelijkse boodschappen doen voor m'n ouders en af en toe een klusje als ramen lappen, omdat daar een trap voor nodig is. Niet elke mantelzorger is er 24/7 mee bezig hoor. En mijn ouders moeten er echt niet aan denken om in een bejaardenhuis terecht te komen, dat is volgens mij gewoon jouw eigen pet peeve.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waar men woont dat krijg je thuiszorg, een thuis is jouw thuis, dat kan een thuis zijn of een huis , als jij je daar thuis voelt , dan is dat thuis, krijg je daar zorg ,dan is dat ook thuiszorg
woon je bij je kinderen in huis , en krijg je daar zorg, dan is dat ook thuiszorg
Dat is goed, daar zijn er dus veel te weinig vanquote:Op zondag 16 maart 2025 19:16 schreef kladderadatsch het volgende:
Bovendien, er zijn al lang wooncomplexen die speciaal bedoeld zijn voor ouderen. Wij hebben er hier in Purmerend verschillende.
Dan wonen ze nog steeds in een eigen huis met een huiskamer, slaapkamer, eigen keuken en douche en toilet.
Deze zijn indien nodig aangepast (steunen in douche en toilet etc.) en er zijn zo min mogelijk dingen waar ze over kunnen struikelen, zoals drempels. Beneden is dan een gemeenschappelijke ruimte waar ze elkaar overdag kunnen ontmoeten en waar ook een kantine zit waar ze een kopje koffie of thee en zo tegen kostprijs kunnen kopen. Er is vaak ook een binnenplaats met bankjes zodat ze in de zomer gezellig buiten kunnen zitten. In sommige gevallen woont er ook een arts en in het Triton, dat is zo'n complex, zijn overdag mensen van stichting Clup Welzijn aanwezig. Dat zijn maatschappelijk werkers die helpen met dingen die mensen zelf niet meer kunnen. Dát is de toekomst, niet het bouwen van bejaardenhuizen.
Nee, dat is niet goed, maar dat hebben wij hier niet. In Purmerend zijn inmiddels 6 van zulke complexen en er liggen al plannen klaar voor het bouwen van nog meer. Mooie hiervan is juist dat ze in gewone wijken staan, waar dus ook mensen met kinderen wonen enzo. Dat is imo alleen maar goed, want anders zien oude mensen alleen nog maar andere oude mensen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is goed, daar zijn er dus veel te weinig van
Dan komen er veel meer grote huizen leeg
Mijn broer woont in een 50 plus flat , maar er wonen ook jongeren en daar kent niemand elkaar, door het ontbreken van een gemeenschappelijke ruimte
dat zijn woningen die gewoon in de database staan van de gemeente als huurwoningen , ook geen gemeenschappelijke ruimte beneden , er doet ook niemand iets voor de ander
helemaal niets
niemand kent iemand anders in die flat ,al liggen ze 2 maand dood in de flat , er zal niemand iets zeggen, als je geen thuiszorg of familie hebt
nou ik zou geen schreeuwers in de flat willen , nee dank je welquote:Op zondag 16 maart 2025 19:35 schreef kladderadatsch het volgende:
. Dat is imo alleen maar goed, want anders zien oude mensen alleen maar andere oude mensen, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Die wonen ook niet in die flats, daar moet je sowieso 55+ voor zijn, ik heb het over de buurt. Zijn gewone woonwijken, geen afgelegen locaties dát bedoel ik.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik zou geen schreeuwers in de flat willen , nee dank je wel
waarom denk jij dat ouderen met vakantie een adult only boeken?/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |