Dit stukje van Josh Barro geeft wel goed weer wat de 'strategie' is (en strategie is heeeeel genereus in dit geval): https://www.joshbarro.com/p/uncertainty-is-what-trump-loves-aboutquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu dreigt er een recessie. En nee, dat is niet door toedoen van Biden, maar heeft alles te maken met de absurde beleidskeuzes van de Trump-regering. De tarieven en handelsoorlogen, Doge die in het wilde weg van alles wegbezuinigt, de uitlatingen van Trump die economische onzekerheid aanwakkeren.
Ik denk echt dat dat het is. Je kunt artikelen volschrijven met Trump's geflirt met fascisme en wat al niet meer, maar uiteindelijk is het zo simpel als wat: hij is een aandachtshoer en niets anders. De vraag waarom hij dingen doet die bedrijven juist vervelend vinden is zo meteen beantwoord.quote:Uncertainty is exactly what Trump relishes about his tariff powers. Everyone is at the mercy of his announcements, which can change at any time, so business executives and foreign leaders have to hang on his every word and constantly come to him begging for relief. If he provided “clarity” by committing to a specific and unchanging tariff policy, he’d be giving up both leverage and attention, two of the things he likes most.
The only problem for Trump is that he also likes it when stocks go up, and uncertainty is bad for stock prices because it’s bad for America’s future economic prospects.
Ik denk dat het niet meer uitmaakt voor Trump en zijn fans. Ook al gaat de stock market keihard onderuit, ze negeren het gewoon of geven Biden de schuld. Ze zijn all-in nu, er is geen weg meer terug.quote:So why are we having a trade war with Canada? Why does Rich Lowry need to patiently explain to Republicans that “Canada is not the enemy”? As far as I can tell, it’s because Trump sincerely believes his rhetoric about tariffs making America rich and strong and free. He actually thinks we’re better off if we don’t trade with foreign countries, he’s no longer encumbered by the caution and (relative) intellectual humility that drove his first-term economic policymaking, and he finds it fun. The only thing that might limit the trade war is that Trump might care about how its negative economic effects impact him. If falling stock prices and rising goods prices dent his political popularity, will he care, as a lame duck? If he doesn’t care, he can just keep us on this stupid ride indefinitely.
Uiteindelijk geeft Putin toch gewoon een 'type Yeltzin' retour?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit stukje van Josh Barro geeft wel goed weer wat de 'strategie' is (en strategie is heeeeel genereus in dit geval): https://www.joshbarro.com/p/uncertainty-is-what-trump-loves-about
[..]
Ik denk echt dat dat het is. Je kunt artikelen volschrijven met Trump's geflirt met fascisme en wat al niet meer, maar uiteindelijk is het zo simpel als wat: hij is een aandachtshoer en niets anders. De vraag waarom hij dingen doet die bedrijven juist vervelend vinden is zo meteen beantwoord.
Vond dit ook treffend:
[..]
Ik denk dat het niet meer uitmaakt voor Trump en zijn fans. Ook al gaat de stock market keihard onderuit, ze negeren het gewoon of geven Biden de schuld. Ze zijn all-in nu, er is geen weg meer terug.
Dat is wat ik zelf ook al talloze malen heb herhaald op dit forum: Trump is gewoon een groot fan van tarieven. Hij is ervan overtuigd dat de VS daarmee een hoop geld binnen kan harken. In de aanloop naar de verkiezingen heeft hij die verwachting talloze keren herhaald, en ook tijdens zijn vorige termijn gaf hij blijk van een enorme liefde voor 'tariffs'.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit stukje van Josh Barro geeft wel goed weer wat de 'strategie' is (en strategie is heeeeel genereus in dit geval): https://www.joshbarro.com/p/uncertainty-is-what-trump-loves-about
[..]
Ik denk echt dat dat het is. Je kunt artikelen volschrijven met Trump's geflirt met fascisme en wat al niet meer, maar uiteindelijk is het zo simpel als wat: hij is een aandachtshoer en niets anders. De vraag waarom hij dingen doet die bedrijven juist vervelend vinden is zo meteen beantwoord.
Vond dit ook treffend:
[..]
Ik denk dat het niet meer uitmaakt voor Trump en zijn fans. Ook al gaat de stock market keihard onderuit, ze negeren het gewoon of geven Biden de schuld. Ze zijn all-in nu, er is geen weg meer terug.
Hoe erg ben je de weg kwijt als je denkt dat je land zo belangrijk is dat een heel continent waarvan de landen sinds het begin der tijden niets anders hebben gedaan dan elkaar naar het leven staat, plotseling innig gaat samenwerken enkel en alleen om jou te naaien? Dan ben je volgens mij meer dan rijp voor Paviljoen 3.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Gunner het volgende:
Trump gaat Champagne maken in de VS hoor.
Dumbass.
Dat worden leuke rechtzaakjes indien Amerikaanse bedrijven een poging gaan doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Gunner het volgende:
Dumbass.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dumbass.
Ja, rechtszaken over merkenrecht gaan dit oplossen, tuurlijk. En waar wilde je die eens aanspannen? In Amerika? Succes. Want Trump en in het verlengde de wijnboeren, gaan daar natuurlijk braaf naar luisterenquote:Dat worden leuke rechtzaakjes indien Amerikaanse bedrijven een poging gaan doen.
We moeten natuurlijk ook niet doen alsof hij met een overmacht de verkiezingen heeft gewonnen. De marges waren - en zijn - gewoon heel klein.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:08 schreef Monolith het volgende:
De relevante vraag is vooral hoeveel mensen Trump onvoorwaardelijk steunen. Genoeg anekdotische verhalen van mensen die blind geloven dat het even door het zuur heen bijten is en dat het zoet dan komt (welk zoet, vraagt een normaal denkend persoon zich af), maar er zijn natuurlijk ook meer dan genoeg mensen die hadden gehoopt op lagere inflatie en een aantrekkende economie (dan heb je niet echt opgelet zou je zeggen, maar goed).
En word je ook niet gelukkig van het idee dat de fossiele brandstoffen weer terugkeren en dus de mijnen weerr open gaan, met grote kans dat je kinderen daar eindigen. Of worden gedraft voor het leger om de oorlog tegen Canada te gan vechten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk ook niet doen alsof hij met een overmacht de verkiezingen heeft gewonnen. De marges waren - en zijn - gewoon heel klein.
Een deel van zijn achterban steunt hem door dik en dun, maar zwevende kevers zullen gaan twijfelen als verbeteringen uitblijven. Als je de eindjes aan elkaar moet knopen, dan koop je niks voor de belofte dat de maakindustrie mogelijk terugkeert in de verre toekomst.
Ik schat zo in dat Trump niet weet dat het niet zonder reden Champagne mag heten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Ja, rechtszaken over merkenrecht gaan dit oplossen, tuurlijk. En waar wilde je die eens aanspannen? In Amerika? Succes. Want Trump en in het verlengde de wijnboeren, gaan daar natuurlijk braaf naar luisteren
Want het zou heel veel verschil maken als hij dat wel wist of zo? Beetje liggen slapen de afgelopen 6 weken?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat Trump niet weet dat het niet zonder reden Champagne mag heten.
Nee hoor, ik snap je punt wel. Aan recht heeft hij geen boodschap.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want het zou heel veel verschil maken als hij dat wel wist of zo? Beetje liggen slapen de afgelopen 6 weken?
Hebben die nou ook al stemrecht daar?quote:
Aan de ene kant is het nadelig dat de Democraten geen echte leider hebben. Maar aan de andere kant is er dan ook niet direct iemand op wie Trump, de Reps en conservatieve media hun pijlen kunnen richten. Er is geen antagonist die ze gezamenlijk kunnen haten, zoals met Biden, Clinton en Obama. Dat haalt een hoop wind uit de zeilen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben die nou ook al stemrecht daar?
Maar inderdaad, er is niet heel veel nodig voor een goed resultaat voor de Democraten in de midterms. Het ontbreekt aan die kant ook nog wel weer aan een goede visie, maar aan de andere kant kan 'gewoon je mond houden terwijl de ander z'n eigen graf graaft' in een de facto tweepartijenstelsel ook een strategie zijn die werkt.
Zo moeilijk is het toch niet. Ze hebben het idee dat minder regulering ervoor zorgt dat bedrijven meer winst kunnen maken. Dat idee zal vast nog kloppen. Voor de maatschappij is het niks want dat beetje extra winst is veel minder dan de maatschappelijke kosten. Maar die kosten interesseert ze gewoon niks.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap die enorme aversie tegen wet- en regelgeving die moet zorgen voor zaken als schoon drinkwater en schone lucht ook nooit zo. Als het nou gaat om obscure regelgeving die de zwartgeel gevlekte boomvink moet beschermen, dan kan ik me het nog voorstellen, maar zaken als schoon drinkwater en schone lucht gaan ons allemaal aan volgens mij.
Tel er nog maar 7 jaar bij op voordat de kwaliteit gegarandeerd kan wordenquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:39 schreef Timwonnacott het volgende:
Import VS champagne/bubbelwijn: 169,233,000 liter
Export VS champagne/bubbelwijn: 7,772,020 liter
Import VS wijn: 649,590,000 liter
Export VS wijn: 116,397,000 liter
Succes gewenst aan de VS om binnen enige tijd tot voldoen aan de binnenlandse vraag, duurt maar 3 jaar ofzo voordat een wijngaard genoeg produceert om wijn te maken.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Gunner het volgende:
Dumbass.
Typo. Hij bedoelt "50% Tariff on nasty Whisky".quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Gunner het volgende:
Dumbass.
mar dat roept hij al enige tijd, en helaas geloven mensen het omdat hij het blijft herhalen. Want dat is iets wat die aap wel weet, namelijk als hij het maar blijft herhalen, gaan mensen de leugen geloven.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:50 schreef kladderadatsch het volgende:
![]()
![]()
Het is niet de enige onzin die in dat berichtje van Whiny Little Bitch Donald staat, want de Europese Unie is natuurlijk ook niet opgericht om de VS te pesten.
Sorry voor dit fake news. Inmiddels zo'n 5 procent.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:43 schreef koemleit het volgende:
De reclame voor Tesla heeft echt geholpen, de beurs is pas een kwartier open en alweer bijna 3 procent eraf.
O zeker, want in de VS wonen méér dan genoeg dwazen die het direct zullen geloven en die het daarom prachtig vinden dat King Con pogingen onderneemt om de EU te slopen. Dat hij tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde heeft bereikt krijgen ze dan weer niet mee van Fox News...quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:54 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
mar dat roept hij al enige tijd, en helaas geloven mensen het omdat hij het blijft herhalen. Want dat is iets wat die aap wel weet, namelijk als hij het maar blijft herhalen, gaan mensen de leugen geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |