abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216960541
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het categorisch verwerpen negeert de complexiteit van ethische keuzes. Soms kan groter lijden voorkomen worden door drastische keuzes, ook al is dat moreel oncomfortabel.
Dat dacht Elon waarschijnlijk ook toen hij USAID alle funding per direct ontnam. Vervelend als mensen zon ethische keuze volledig verneuken.
pi_216960586
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
In die tijd begonnen de verschuivingen inderdaad. En het onderzoek mist ongetwijfeld de allerrecentste data. Het doel is ook helemaal niet om dit alles aan Trump te wijten maar om een bredere verschuiving te laten zien.
Buiten dat ik het eens ben met wat @Basp1 zegt, (van baby Hitler wisten we ook niet waar hij toe in staat ging zijn), los je dan 'vrees ik' nog steeds niks op, gezien het enge volk dat achter Trump nog steeds aanwezig is. In dat geval moeten er tientallen, danwel honderden, danwel duizenden baby Hitlers vermoord worden, zonder de wetenschap of dit uberhaupt te rechtvaardigen is.

Maar met die redenering is moord altijd te rechtvaardigen, omdat dezelfde logica door de baby Hitlers kan worden omgekeerd: claimen dat hun tegenstanders de werkelijke dreiging vormen. Zie daar, een meedogenloze oorlog die we ten allen tijden zouden moeten willen voorkomen. En daar ligt de ironie, gezien het feit dat hetgene is wat voorkomen dient te worden met baby Hitler.

Mijn punt blijft staan, Europa verenigt U. Amerikanen, ziet alsjeblieft snel het licht en sta op voordat het van kwaad naar (nog) erger gaat.

Daartegenover staat ook, dat ik er geen traan om zal laten, mocht deze man (en zijn vrienden) plotseling per ongeluk uit het raam vallen of een hartstilstand na zijn ochtendburger krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door LosBuenosMuchachos op 07-03-2025 13:00:53 ]
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_216960616
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
De Democraten hadden lange tijd het probleem dat ze een fragiele 'big tent party' waren, maar ironisch genoeg zou je kunnen stellen dat nu juist de GOP dat is. Als je de techbros naast de die hard MAGAs zet, dan zie je vaak dat ze radicaal anders denken over kennismigratie. Eerstgenoemden zijn het soort van 'empathie is voor mietjes, tyf op met je sociale zekerheid en als een buitenlander meer toevoegt, dan importeren we die gewoon', de tweede zijn vooral van 'tyf op met je buitenlanders'. Protectionisme en industriebeleid is ook weer een twistpunt tussen de meer libertaire Republikeinen en de MAGA crowd. Je kunt je niet eeuwig blijven verenigen in een aversie tegen genderneutrale toiletten.
Als dat gehuil over genderneutrale toiletten zijn uitwerking gaat missen verzinnen ze wel weer iets anders in hun niet bestaande culture war...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:56:20 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216960630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat dacht Elon waarschijnlijk ook toen hij USAID alle funding per direct ontnam. Vervelend als mensen zon ethische keuze volledig verneuken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:02:00 #36
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216960732

https://leadstories.com/h(...)atue-mar-a-lago.html

Heel normaal allemaal.

Hadden de democraten eens moeten doen, maandenlange rel geweest. Net als toen met hillary. Nu alleen maar krekels uit die hoek :')
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:03:07 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216960746
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:03:58 #38
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216960754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:17 schreef Monolith het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat de Amerikaanse kiezer een stuk minder onder de indruk is van onderkruipertjes als Vance, Cruz of DeSantis b.v.
Correct. De domheid van trump resoneert bij zijn geliefde "poorly educated" achterban.

Probleem is dat zoiemand als vance vele malen slimmer is, en allicht dat die domheid kan proberen te emuleren, maar die onoprechtheid, prikt die achterban gewoon doorheen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:07:24 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216960781
Hoeveel procent van de republikeinse stemmers zal echt helemaal MAGA zijn?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:09:27 #40
38496 Perrin
pi_216960794
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Correct. De domheid van trump resoneert bij zijn geliefde "poorly educated" achterban.

Probleem is dat zoiemand als vance vele malen slimmer is, en allicht dat die domheid kan proberen te emuleren, maar die onoprechtheid, prikt die achterban gewoon doorheen.
Yup. Je moet echt zo achterlijk zijn om die onzin een beetje geloofwaardig uit te kramen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:11:04 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960815
Trump twitterde gisteren foto's en filmpjes van een struikelende Joe Biden.

Ondertussen gaat de economie daar geheel ten gronde.

Dat is het niveau. Er zit een nooit volwassen geworden narcistische kleuter in het Witte Huis, een volstrekt smakeloze charlatan zonder een greintje klasse.

Men gaat Biden niet alleen nog missen, Biden zal als een van de betere presidenten gezien worden, i.t.t. de infantiele pestkop die er voor en er na kwam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:15:11 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960858
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Heel normaal allemaal.

Hadden de democraten eens moeten doen, maandenlange rel geweest. Net als toen met hillary. Nu alleen maar krekels uit die hoek :')
Ik zei eerder dat ik als zeer lauwe katholiek niet veel op heb met profetische lezingen van Openbaring...

Maar we hebben nu dus een haast aanbeden figuur, een gouden kalf zo je wil, die nu ook een geit heeft uitgedost met bankbiljetten, en alsnog pretendeert de spokesperson te zijn van het christendom.

Riiiiiiight...

Joh, als Hillary op een campagnestop alleen al met een geit op de plaatselijke kinderboerderij in Middelofnowhereville, Nevada was gesignaleerd, had men in Trumpiaanse kringen 'DE ANTI-CHRIST' gevonden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:17:36 #43
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216960895
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Be careful what you wish for. De vervanger kan erger zijn :Y

Sowieso wensen dat iemand vermoord wordt kan echt niet :N
Een ding weet ik wel, de dag dat hij doodgaat boek ik een reis naar de VS om op zijn graf te zeiken :Y
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216960897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen. Alleen dictators als Trump mogen aankondigen massaal te gaan moorden in bijvoorbeeld Gaza als ze hun zin niet krijgen, dat is helemaal prima. Maar als je zegt dat een select clubje moordlustige elite beter kan gaan hemelen dan ben je radicaal fout. Bijzonder allemaal wel, miljardeninvesteringen in defensie ja. Zeggen dat er ook mensen dood moeten nee. Lekker 1984 wel.
Ik denk dat dit wel wat meer genuanceerd ligt. De EU (en NAVO ook) zijn defensie pacts, die wel geld uitgeven aan defensie maar met afschrikking als doel, oftewel met de hoop die wapens nooit echt nodig te hebben.
pi_216960910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zei eerder dat ik als zeer lauwe katholiek niet veel op heb met profetische lezingen van Openbaring...

Maar we hebben nu dus een haast aanbeden figuur, een gouden kalf zo je wil, die nu ook een geit heeft uitgedost met bankbiljetten, en alsnog pretendeert de spokesperson te zijn van het christendom.

Riiiiiiight...

Joh, als Hillary op een campagnestop alleen al met een geit op de plaatselijke kinderboerderij in Middelofnowhereville, Nevada was gesignaleerd, had men in Trumpiaanse kringen 'DE ANTI-CHRIST' gevonden.
It's a fucking cult, het heeft weinig meer the maken met politiek of een politieke ideologie en visie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:20:02 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960913
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het categorisch verwerpen negeert de complexiteit van ethische keuzes. Soms kan groter lijden voorkomen worden door drastische keuzes, ook al is dat moreel oncomfortabel.
Dat dachten John Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.

En dichter bij huis Balthasar Gerards, Mohammed B. en Volkert.

Gewoon kappen met dat hinten op vermoorden van politici.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216960918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In the land of endless opportunities, the American Dream, opportunism is never far away...

Maar niet alleen daar natuurlijk.
pi_216960921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat dachten James Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.

Ik zou er geen traan om laten als iemand morgen Kim Jung Un of Vladimir Poetin omlegt eerlijk gezegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:22:28 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik zou er geen traan om laten als iemand morgen Kim Jung Un of Vladimir Poetin omlegt eerlijk gezegd.
Weinigen, waarschijnlijk. Maar het aanmoedigen?

Waar trek je de grens en wiens versie van 'het gevaar/erger is voorkomen' gaat dan gelden?

Violence begets violence.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:23:26 #50
38496 Perrin
pi_216960964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar trek je de grens en wiens versie van 'het gevaar/erger is voorkomen' gaat dan gelden?

Ik wist niet dat jij zo pacifistisch was.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:24:21 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960978
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik wist niet dat jij zo pacifistisch was.
Ik stond en sta ook niet juichen bij 'afgeslachte Russen'.

Zal wel een ethisch dingetje zijn inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:26:13 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216961004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mwoh niet helemaal hetzelfde, aangezien die russen weinig keuze hadden dan te luisteren naar hun supreme leader.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:26:34 #53
38496 Perrin
pi_216961008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zal wel een ethisch dingetje zijn inderdaad.
Een onjuiste toepassing van een principe maakt dat principe nog niet ongeldig. Als we alle ethische discussie verwerpen uit angst voor misbruik, laten we de moraal over aan hen die het minst genuanceerd denken.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:26:51 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216961012
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mwoh niet helemaal hetzelfde, aangezien die russen weinig keuze hadden dan te luisteren naar hun supreme leader.
OK.

Ik ben gewoon niet zo van moord.

Zoals ik al zei, zal wel een ethisch dingetje zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:27:12 #55
38496 Perrin
pi_216961019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK.

Ik ben gewoon niet zo van moord.

Zoals ik al zei, zal wel een ethisch dingetje zijn.
Vooral een beetje een simplistisch dingetje.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:27:50 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216961022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een onjuiste toepassing van een principe maakt dat principe nog niet ongeldig. Als we alle ethische discussie verwerpen uit angst voor misbruik, laten we de moraal over aan hen die het minst genuanceerd denken.
Zeg jij.

Aan de overkant zeggen ze hetzelfde over jou.

Aan de overkant zien ze ook allerlei politici als 'gevaarlijk'.

Jj wil die route bewandelen, ik niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216961024
quote:
[ afbeelding ]

Heel normaal allemaal.

Exodus 32, maar Trump heeft natuurlijk nog nooit een bijbel opengeslagen.
quote:
Het gouden kalf

32 Toen het volk zag dat Mozes niet direct terugkeerde van de berg, ging het naar Aäron. ‘Vooruit,’ zeiden zij, ‘maak een god voor ons die voor ons uit kan gaan, want we weten niet wat er met Mozes gebeurd is, die ons uit Egypte hierheen heeft geleid.’ 2 ‘Goed,’ zei Aäron, ‘geef mij jullie gouden ringen maar.’ 3 Iedereen leverde zijn gouden ringen in: mannen, vrouwen, jongens en meisjes. 4 Aäron smolt het goud en goot het in de vorm van een kalf. De Israëlieten riepen: ‘O Israël, dit is de god die ons uit Egypte heeft bevrijd!’ 5 Toen Aäron zag hoe blij de mensen met hun god waren, bouwde hij een altaar voor het kalf en kondigde aan: ‘Morgen vieren we een groot feest voor de Here!’ 6 De volgende morgen waren de mensen al vroeg op en brachten brandoffers en vredeoffers aan het kalf. Daarna werd er gegeten en gedronken en ze stonden op om losbandig te dansen.

7 De Here zei tegen Mozes: ‘Ga snel naar beneden! Het volk dat u uit Egypte hebt geleid, heeft zichzelf in het verderf gestort. 8 Ze hebben mijn wetten nu al de rug toegekeerd. Ze hebben zelf een kalf gemaakt en daarvoor geknield en geofferd.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:30:14 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216961049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat doe ik ook niet als morgen iemand Henk uit Badhoevedorp omlegt. Maar dat maakt nog niet dat het een goed idee is.

Zeker in het geval van Trump is Trump niet het grootste probleem. Wat mij betreft zijn die hele colonnes die blind achter hem aanlopen, veel problematischer. Die kun je moeilijk allemaal afknallen, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216961051
quote:
[ afbeelding ]

Heel normaal allemaal.

Ook maar even gefact-checkt (anders snopes gebruikt, maar chatgpt doet t prima)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is alsof ze nu in de fase zijn belandt zelfs de evangelicals bewust aan het twijfelen te brengen. Na die weerstand van Wallstreet al het tweede graf dat ze voor zichzelf aan het graven zijn. De cultus rondom Trump lijkt wel erg snel op instorten te komen zo.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:30:46 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216961055
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vooral een beetje een simplistisch dingetje.
Veel simpeler dan: laat ik de ander overhoop schieten dan wordt alles beter, wordt het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216961060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou ja, neem de oorlog tussen Oekraïne en Rusland. Waarom zou een generaal wel een legitiem doelwit zijn, maar de opperbevelhebber van het Russische leger in de vorm van Poetin niet?
Neem een Un waarvan we weten dat ie hordes mensen in martelkampen stopt en wreedheden begaat.
In een ideale wereld heb je daarvoor processen van Neurenberg, maar de wereld is niet altijd ideaal.
Natuurlijk in democratische rechtsstaten maar te pas en te onpas roepen dat politici uitgeschakeld dienen te worden om allerlei zaken waar je het niet mee eens bent gaat te ver. Maar als een democratisch verkozen leider wegkomt met het plegen van genocide, dan vind ik dat ie daar best de consequenties van mag ondervinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216961061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat dachten John Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.

En dichter bij huis Balthasar Gerards, Mohammed B. en Volkert.

Dit dus. Trump is een symptoom, geen oorzaak.
En nee, Trump is ook geen Hitler, ongeacht wat JD Vance ook beweert. Hij hangt een hedendaagse Amerikaanse versie van het fascisme uit de jaren 30 aan, maar dan nog is hij geen Hitler.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')