Gewoon zeggen dat Franse icbm's achteruit vliegen. Zijn ze in de VS weer gerustgesteld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef polderturk het volgende:
De veroordeelde "sex offender" Scott Ritter:
[ x ]
Stop making stupid people famousquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Dat is ook zo iets raars: waarom moet er eerst een deal met de VS zijn voordat Oekrane een vredesverdrag met Rusland kan ondertekenen?quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:08 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zei dat helegaar niet. Gelieve anderen geen woorden in de mond gaan leggen.
[..]
Nou..
De Russen zouden daar in ieder geval dan ook mee te maken hebben. (de mineralen).
En het gaat helaas allemaal nog niet zonder slag of stoot, maar er is nu wel haast bij.
Eerst de deal tussen Oekrane en de VS.
WW-3 begint tussen de VS en Frankrijk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Alleen Oekrane moet ook ceasen te firen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Rusland hoeft verder geen compromis te doen. Rusland zag verder een ceasefire uberhaupt niet zitten toch?
Natuurlijk een grapje.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WW-3 begint tussen de VS en Frankrijk.
Ik denk dat die vrees van Zelensky terecht is, dat Trump dat zou doen als Trump info heeft. Maar info kan ook een dwaalspoor zijn, als daar nog een partij tussen zit. In het Pentagon, of in het Kremlin.quote:
Als de Monrou doctrine door de VS nog serieus word gehanteerd moet Europa zich geen illusies maken. Zie Scott Ritter die eerlijk is eerlijk wapen inspecteur in Irak was en de enige was die zei: er ligt niets in Irak dus die Irak is niet legaal. Dat had hij beter niet kunnen zeggen want het koste hem zijn carrire. Nu is hij helaas te veel in zichzelf gaan geloven en afgezonken, ik denk door frustratie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk een grapje.
Maar toch…. Mijn ervaring in het leven is dat dingen die je altijd voor onmogelijk hebt gehouden toch kunnen gebeuren.
Ah, art 5 Nato verdrag mbt tot Oekraine.quote:
nee trump is heel erg druk met trump , die gaat absoluut geen rare dingen doen,quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
WW-3 begint tussen de VS en Frankrijk.
Groenland.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Heeft Trump al 1 ding van Poetin geist? Gewoon iets?
quote:
met deze uitlatingen zal haar vriendje musk niet blij zijnquote:De Italiaanse premier Meloni heeft voorgesteld om Artikel 5 van de NAVO uit te breiden naar Oekrane zonder dat het land lid is van de alliantie, -- FT
De situatie lijkt niet bepaald te verbeteren nadat Zelensky zich onderwierp aan koning Trump, vanwege zijn disrespectvolle gedrag vorige week. Wie gaf dat advies ookalweer? Rutte toch?quote:
Hoge importtarieven voor Frankrijk in het verschiet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Rutte in hoogsteigen persoon inderdaad.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De situatie lijkt niet bepaald te verbeteren nadat Zelensky zich onderwierp aan koning Trump, vanwege zijn disrespectvolle gedrag vorige week. Wie gaf dat advies ookalweer? Rutte toch?
Ok🙂 En waarom richt je dit speciaal aan mij?quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Cherni het volgende:
@:LXIV
Als ik aan Scott Ritter denk en de gekkigheid van de VS moet ik altijd aan onderstaand interview denken van Oltmans die nog voor de inval van Irak het boek van Scott Ritter had gelezen dat er niets te vinden was in Irak. En tel daar nog bij op dat Bush grapjes maakte lang na de inval dat er inderdaad niets te vinden was. Dit voor het oog van vele invalide militairen.
Bekijk deze YouTube-video
Omdat ik dat vergeten was te plaatsen onder mijn eerste bericht waar ik op je reageerde en het niet veel te maken heeft met de Oorlog in Oekrane.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok🙂 En waarom richt je dit speciaal aan mij?
quote:Witte Huis ziet Oekraense president meer en meer als sta-in-de-weg voor vrede: ‘Trump paait Zelenski’s rivalen’
Mischa van Diepen
Aangepast: 2 uur geledenVandaag, 16:30in Buitenland
Amsterdam - De storm tussen Volodimir Zelenski en Donald Trump is even gaan liggen.
Maar volgens website Politico heeft het Witte Huis achter de schermen contact met politieke rivalen van de Oekraense president: oud-premier Joelia Timosjenko en oud-president Petro Porosjenko.
Deze politieke fossielen zouden wel willen dansen naar de pijpen van Washington.
Zo kennen we de VS weer zoals ze altijd te werk gaan. Zet gewoon de poppetjes in de landen die je zeer goed gezind zijn. Ik sta achter de VS. Ik durf daarmee wel toe tegeven dat ik op dat gebied hypocriet ben. Aangezien ik geen hoop heb op een EU die een vuist kan maken dan maar een VS. Liever dat dan een Rusland/China en ze hebben mij wel het vrije leven gegeven na ww2. Dus die credit hebben ze bij mij wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vertrouw die Trump voor geen meter, die geeft zo de halve NATO aan zijn holmaatje Putin
[..]
Nee, dat doet Rutte. Nog wat van de ladyshavers gehoord trouwens? Of zijn die op de laptop van Faber zo jong dat dat niet nodig is?quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vertrouw die Trump voor geen meter, die geeft zo de halve NATO aan zijn holmaatje Putin
[..]
Ja, een aanvullend wensenlijstje denk ik.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Heeft Trump al 1 ding van Poetin geist? Gewoon iets?
Ik heb Oltmans nooit meer serieus kunnen nemen sinds ie met mij begon te flirten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Cherni het volgende:
@:LXIV
Als ik aan Scott Ritter denk en de gekkigheid van de VS moet ik altijd aan onderstaand interview denken van Oltmans die nog voor de inval van Irak het boek van Scott Ritter had gelezen dat er niets te vinden was in Irak. En tel daar nog bij op dat Bush grapjes maakte lang na de inval dat er inderdaad niets te vinden was. Dit voor het oog van vele invalide militairen.
Musk als Trojan Horse....het kan. In die chaotische stijl van Trump is van alles mogelijk. Jammer dat hij vier jaar voorbereidingstijd heeft gehad. Samen met Rutte.quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
met deze uitlatingen zal haar vriendje musk niet blij zijn
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky om te overwegen middels deals (mineralen) en eventuele concessies op gebied van landquote:Op donderdag 6 maart 2025 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
leeg roven dat heb ik nergens gehoord,quote:Op donderdag 6 maart 2025 23:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo kennen we de VS weer zoals ze altijd te werk gaan. Zet gewoon de poppetjes in de landen die je zeer goed gezind zijn. Ik sta achter de VS. Ik durf daarmee wel toe tegeven dat ik op dat gebied hypocriet ben. Aangezien ik geen hoop heb op een EU die een vuist kan maken dan maar een VS. Liever dat dan een Rusland/China en ze hebben mij wel het vrije leven gegeven na ww2. Dus die credit hebben ze bij mij wel.
Eerlijk gezegd valt mij op dit moment de VS erg tegen. Dat valt bij mij ook niet goed. Ik hoopte(mag het niet zeggen want hetcis hypocriet) maar de plannen in de Rand documenten om Rusland op te delen en leef te roven klonken goed. Maar die ambitie is schijnbaar te moeilijk.
quote:Trump: als NAVO-landen niet betalen, gaan wij ze niet verdedigen
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw kritiek geuit op de NAVO-bondgenoten van de Verenigde Staten.
Hij zei dat andere lidstaten financieel nog steeds niet genoeg bijdragen en waarschuwde dat ze niet op Amerikaanse hulp hoeven te rekenen als ze in gebreke blijven.
"Als ze niet betalen, ga ik ze niet verdedigen", zei de Republikein. "Ze zouden meer moeten betalen."
NBC News had eerder al bericht dat Trump overweegt om alleen bondgenoten te verdedigen die voldoende geld in hun krijgsmacht steken.
NAVO-landen spraken in 2014 af in tien jaar te gaan toewerken naar defensie-uitgaven die neerkomen op 2 procent van hun bruto binnenlands product.
Trump vindt dat te weinig en heeft zich uitgesproken voor een NAVO-norm van 5 procent, al zitten de VS daar zelf ook niet op.
Trump praat met de Putin over het verdelen van Europa, maak je geen ideen over de goedheid van Trump en Putinquote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky te overwegen middels deals en eventuele concessies op gebied van land(hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.
Rutte spoorde hem onlangs daartoe aan!
quote:Vier hooggeplaatste personen uit Trumps team hebben geheime gesprekken gevoerd met deze twee leiders van oppositiepartijen in Kiev, zo melden bronnen aan Politico.
Ze zouden de mogelijkheden hebben besproken om op korte termijn verkiezingen te houden, iets wat de Oekraense grondwet verbiedt zolang de staat van beleg geldt.
Ze zouden ervan overtuigd zijn dat Zelenski verkiezingen verliest omdat de Oekraners klaar zijn met de oorlog en corruptie.
Ik hoop dat Zelensky Trump een kat in de zak weet te verkopen. Iets waar hij niets aan heeft, maar wel verschrikkelijk de boot mee ingaat. Vier jaar voorbereiding van Trumps presidentschap, in een keer weggevaagd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky te overwegen middels deals en eventuele concessies op gebied van land(hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.
Met putin is geen deal te sluitenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky om te overwegen middels deals (mineralen) en eventuele concessies op gebied van land(hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.
Die flirtte met elke schone jongeling. Waar hij echt mee in de fout gegaan is, zijn zijn uitspraken over Beatrix en Claus. Toen kreeg hij ze allemaal tegen zich, maar hij heeft het proces tegen de Nederlandse Staat wel gewonnen, en schadevergoeding gekregen. Wie dat werkelijk betaald heeft, is geheim. Maar hij bleek nog vrienden in Nederland te hebben, die dat voor hem geregeld hebben.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb Oltmans nooit meer serieus kunnen nemen sinds ie met mij begon te flirten.
En praat Poetin serieus met Trump?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin).
quote:Trump: als NAVO-landen niet betalen, gaan wij ze niet verdedigenANP / HH
Donald Trump.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw kritiek geuit op de NAVO-bondgenoten van de Verenigde Staten. Hij zei dat andere lidstaten financieel nog steeds niet genoeg bijdragen en waarschuwde dat ze niet op Amerikaanse hulp hoeven te rekenen als ze in gebreke blijven. "Als ze niet betalen, ga ik ze niet verdedigen", zei de Republikein. "Ze zouden meer moeten betalen."
NBC News had eerder al bericht dat Trump overweegt om alleen bondgenoten te verdedigen die voldoende geld in hun krijgsmacht steken. NAVO-landen spraken in 2014 af in tien jaar te gaan toewerken naar defensie-uitgaven die neerkomen op 2 procent van hun bruto binnenlands product. Trump vindt dat te weinig en heeft zich uitgesproken voor een NAVO-norm van 5 procent, al zitten de VS daar zelf ook niet op.
De VS hebben binnen de NAVO met afstand de grootste krijgsmacht. Als de regering van Trump zou weigeren bepaalde lidstaten te verdedigen tegen een aanval, zou dat haaks staan op de huidige praktijk binnen het bondgenootschap en dat volgens veel experts zelfs fataal uithollen. Lidstaten hebben juist beloofd dat een aanval op een van de leden wordt behandeld als een aanval op alle aangesloten landen.
Begrijp alle twijfels, maar laten we er nu even vanuit gaan van wel!quote:
Trump wil Canada overnemen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky om te overwegen middels deals (mineralen) en eventuele concessies op gebied van land(hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.
Dan flikkert Canada weer fentanyl in koffie bij alle Amerikanen. Even de EMA erbij roepen, doen die EU knakkers ook eens iets nuttigs. Koffietelers krijgen speciale gewasbeschermingsmiddelen voor hun export naar de VS. Tegen Mexico ging Trump ook al te hard tekeer. Tegen Panama ook. Tegen Canada ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Trump wil Canada overnemen.
Erg vermoeiend inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 03:30 schreef Raw85 het volgende:
De chatbot is weer op hol geslagen zo te zien
Niet zo woke doen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die onzin is volgens mij onderzoek naar de genezing van kanker.
Ik dacht dat het aan mij lag. Waar komt die opeens vandaan?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 03:30 schreef Raw85 het volgende:
De chatbot is weer op hol geslagen zo te zien
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 01:14 schreef Momo het volgende:
New representative poll: Only 16% of Germans think the US is a trustworthy partner, 71% are in favor of an EU army
https://www.reddit.com/r/(...)mans_think/#lightbox
We zijn niet de enigen die de VS wantrouwen
Ik zie ook helemaal niet het voordeel boven wat we nu hebben. Maak gewoon goede afspraken samen. Evolutie is veel makkelijker dan revolutie.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
En de VN vredesmissies waren niet echt goede voorbeelden. Geen mandaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zal ook wel wat te maken hebben met dat Macron de mogelijkheid ziet om Franse bedrijven hier te bevoordelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.
Ieder zijn eigen militairen, grote assets gezamenlijk inkopen en een commandostructuur.
Dat wilde de VS trouwens niet want het is een kloon van de Navo. Echter de VS is momenteel zo onberekenbaar.
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse commercile bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
quote:
Hier gestopt met lezen. Er zijn 4 oblasten geannexeerd + de Krim. Hoezo het gaat niet om grondgebied afnemen?quote:Ruslands intenties zijn niet expansionistisch in de zin van grondgebied willen afnemen
Daar gaat Rusland niet over.quote:Rusland had heel duidelijk laten verstaan dat Oekrane tot de Russische invloedssfeer behoort
Afgedwaald uit BNW.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mij lag. Waar komt die opeens vandaan?
Die commercile bedrijven beginnen ook wakker te liggen van het beleid van Trump: https://tweakers.net/nieu(...)gevolgen-beleid.htmlquote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse commercile bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
Het is een lulverhaal doorspekt met Russische propaganda en de geijkte Kremlin-talkingpoints. Over het feit dat Rusland al decennia buurlanden lastigvalt, ons bedreigt met een kernoorlog en met elk verdrag z’n reet afveegt, hoor je de schrijver niet. Sterker nog: hij bagatelliseert het als zijnde “legitieme veiligheidszorgen”.quote:
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.
Zo worden we ook hier weer gerommeld in nog minder autonomie voor de EU landen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.
Hilarisch stukje.quote:
jawel een vredesmacht is er om de vrede te bewaren , niet om ook oorlog te voeren of actief een of de andere kant op te schieten ,quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet het maar geen vredesmacht worden. Echt niet dat we licht bewapende troepen gaan sturen die de andere kant op moeten kijken als Rusland wat flikt want anders escalatie.
Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekrane als cadeau voor Rusland? Ok.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…
En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Niet in het minst omdat de bevolking er gewoon in meegaat!
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekrane als cadeau voor Rusland? Ok.
Je vergeet even dat dit een reactie is op het gedrag vanuit de VS. Dreigen met een handelsoorlog, een vice-president die Europese landen aanvalt in een speech, die vervolgs weigert om het staatshoofd van Duitsland te ontmoeten en vervolgens wel doodleuk de leider van de extreemrechtse partij van dat land, de NAVO ondermijnen en daarmee de veiligheid in Europa en niet te vergeten Oekrane onder de bus te gooien door Rusland in alles hun zin te geven en Oekrane onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…
En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
ASML cs is een ander verhaal. En dat heeft alles te maken met de angst die in de VS bestaat dat China militair sterker kan worden dan de VS, onder meer door gebruikmaking van AI.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.
Je bedoelt om landen af te persen als een maffiabaas.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.
Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment. Hij heeft natuurlijk wel een punt dat Europa ernstig heeft verzaakt. Zijn opmerking: niet betalen, dan ook niet naar ons kijken kan je ook positief uitleggen: zo lang als jullie zelf ook netjes betalen, dan kunnen jullie op ons rekenen. Lijkt mij een gezondere kijk als je langer met elkaar door wil.
En Oekrane wordt niet zo zeer in de steek gelaten door Trump. Oekrane is door Biden (en ook Europa in zijn kielzog) voor de leeuwen gegooid met beloftes die toch niet echt waargemaakt worden. Trump ziet dat het conflict nergens naartoe gaat en alleen maar klauwen met geld kost en wil daar een einde aan maken. De contouren van een mogelijk akkoord liggen er al. Sterker nog, de Oekraners waren er bijna uit met de Russen, alleen stak Biden cs daar een stokje voor.
Verder negeer jij dat China zich kan misdragen tot ze een ons wegen en nooit lees je iets over een boycot. Dat is vreemd.
Dat denk ik niet. Vroeg of laat zal Amerika uit de NAVO stappen, omdat zij Rusland niet (willen) zien als bedreiging, zich willen focussen op China en Europa moet het zelf maar regelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment.
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat stukje van die gozer is pure gaslighting. Alles omdraaien en de ander beschuldigen. Jammer dat er zoveel van dit soort debielen hier kunnen posten, zou ze graag naar Rusland willen trappenquote:
Nee, dat vergeet ik niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je vergeet even dat dit een reactie is op het gedrag vanuit de VS. Dreigen met een handelsoorlog, een vice-president die Europese landen aanvalt in een speech, die vervolgs weigert om het staatshoofd van Duitsland te ontmoeten en vervolgens wel doodleuk de leider van de extreemrechtse partij van dat land, de NAVO ondermijnen en daarmee de veiligheid in Europa en niet te vergeten Oekrane onder de bus te gooien door Rusland in alles hun zin te geven en Oekrane onder druk te zetten.
Laten we nou niet doen alsof Europa geen economische sancties in de gereedschapskist heeft en gebruikt.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bedoelt om landen af te persen als een maffiabaas.
Over welke 20 verdragen heb je het?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:13 schreef Shotty het volgende:
[..]
Hilarisch stukje.
Vraag: de schrijver gaat er vanuit dat, ondanks dat putin de eerste 20 verdragen schond, zich wel aan het 21ste verdrag zal houden.
Deel jij die mening? En zo ja, waarom denk je dat?
De vorm zal wel veranderen denk ik. B.v. door ondersteuning in de vorm van inlichtingen, gebruikmaken van de satellieten, enz. in plaats van soldaten die meevechten (al zie ik de VS nog niet zo snel basis opgeven). Maar daar kunnen we samen naartoe groeien. Zeker als de uitgaven in Europa naar het gewenste niveau gaan, waar iedereen kennelijk een voorstander van is...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Vroeg of laat zal Amerika uit de NAVO stappen, omdat zij Rusland niet (willen) zien als bedreiging, zich willen focussen op China en Europa moet het zelf maar regelen.
China is nooit een bondgenoot geweest die is op zijn best nu in de steek laat en op zijn slechts een mes in de rug steekt dus die vergelijking gaat totaal niet op. Dat laatste klinkt nogal als een complottheorie. Ook niet geloofwaardig want Polen die altijd een enorme voorstander is van de transatlantische relatie en een trouwe bondgenoot van de VS uit ernstige twijfels over het huidige handelen van de VS.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat vergeet ik niet.
Of gaan we nu net doen alsof China nooit gedrag vertoont waar we het niet mee eens zijn.
Vance viel ook helemaal niet Europese landen aan. Hij hield hen een (terechte!) spiegel voor. Want Europa is weldegelijk aan het afglijden als het gaat om VvM en het ongeldig verklaren van verkiezingen omdat de uitslag niet bevalt (met als flauw excuus dat er buitenlandse inmenging zou kunnen zijn), daar gaat Europa nog spijt van krijgen, want dat gaat straks ook andersom gebruikt worden door regeringen die Europa niet goed gezind zijn.
Maar zelfs al zou alles wat je schrijft waar zijn, dan nog kun je na zo'n lang bondgenootschap beter diplomatiek de zaken glad proberen te strijken, in plaats van olie op het vuur gooien.
Temeer daar Europa voorlopig niet op eigen benen kan staan.
Ga voorlopig maar eens zoete koekjes bakken, sterk jezelf aan en maak jezelf minder afhankelijk. En kijk dan maar eens hoe de vlag er over 4 jaar bij hangt.
Wat nu gebeurt is gewoonweg dom en lijkt heel erg ingegeven doordat politici in Europa heel veel moeite hebben met dat in de VS de bevolking niet heeft gekozen voor de kandidaat die vanuit Europa overduidelijk gesteund werd (maar h, als Vance zijn 'voorkeur' bekend maakt, dan is het ruziezoeken, terwijl het overduidelijk een koekje van eigen deeg was).
En we dealen er dus ook mee!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Europa geen economische sancties in de gereedschapskist heeft en gebruikt.
Nogmaals, het is niet ok, maar beter ga je ermee dealen. Want een echte ruzie met de VS kunnen we ons de komende jaren helemaal niet veroorloven.
Klinkt als? Dat is het gewoon en niet zo'n klein beetje ook!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
China is nooit een bondgenoot geweest die is op zijn best nu in de steek laat en op zijn slechts een mes in de rug steekt dus die vergelijking gaat totaal niet op. Dat laatste klinkt nogal als een complottheorie. Ook niet geloofwaardig want Polen die altijd een enorme voorstander is van de transatlantische relatie en een trouwe bondgenoot van de VS uit ernstige twijfels over het huidige handelen van de VS.
Niet bepaald.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:38 schreef Forbry het volgende:
Ik heb al een tijdje ergens het gevoel dat jij persoonlijke (financile?) belangen bij dit alles hebt en dat jij van daaruit dit (behoorlijk krankzinnige) narratief aanhangt @:VEM2012....
Volkomen andere situatie, dus echt totaal niet raar.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet bepaald.
Maar probeer maar eens uit te leggen waarom de pers nooit oproept tot consumentenboycot van China, maar bij de VS (nog steeds onze bondgenoot) bij de eerste hobbel in de weg dit wel gedaan wordt.
Dat is gewoon raar.
Dus een NAVO zonder een artikel 5? En dan wel van ons verwachten dat we duur materieel uit de VS blijven kopen die ze op afstand kunnen uitschakelen als we iets doen wat hen niet bevalt?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vorm zal wel veranderen denk ik. B.v. door ondersteuning in de vorm van inlichtingen, gebruikmaken van de satellieten, enz. in plaats van soldaten die meevechten (al zie ik de VS nog niet zo snel basis opgeven). Maar daar kunnen we samen naartoe groeien. Zeker als de uitgaven in Europa naar het gewenste niveau gaan, waar iedereen kennelijk een voorstander van is...
En laten we niet vergeten dat de enige die ooit een beroep op artikel 5 heeft gedaan, de USA zelf was na 9/11quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus een NAVO zonder een artikel 5? En dan wel van ons verwachten dat we duur materieel uit de VS blijven kopen die ze op afstand kunnen uitschakelen als we iets doen wat hen niet bevalt?
Ik zeg niet dat we alles wat Trump wil moeten toejuichen. Dat Europa zichzelf moet versterken is duidelijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
China is nooit een bondgenoot geweest die is op zijn best nu in de steek laat en op zijn slechts een mes in de rug steekt dus die vergelijking gaat totaal niet op. Dat laatste klinkt nogal als een complottheorie. Ook niet geloofwaardig want Polen die altijd een enorme voorstander is van de transatlantische relatie en een trouwe bondgenoot van de VS uit ernstige twijfels over het huidige handelen van de VS.
China is geen bondgenoot die ons in de rug stak. En daarbij is er genoeg kritisch materiaal over China te vinden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet bepaald.
Maar probeer maar eens uit te leggen waarom de pers nooit oproept tot consumentenboycot van China, maar bij de VS (nog steeds onze bondgenoot) bij de eerste hobbel in de weg dit wel gedaan wordt.
Dat is gewoon raar.
Maar op een manier die niet leidt tot verbetering van de relatie, maar juist het verder uit elkaar groeien.quote:
Heb je niks anders te doen dan hier de grappige edgelord uit te hangen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:40 schreef QAnonn het volgende:
Von der Leyen:
in 2022 Rusland is failliet, halen chips uit oude wasmachines.
in 2025 We beginnen met 800 miljard, anders staan ze in onze achtertuin.
Dit is de volgende stap in Europa wat zichzelf weer in de voet schiet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet bepaald.
Dat is gewoon raar.
Tja, ga maar klagen bij Trump en consorten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar op een manier die niet leidt tot verbetering van de relatie, maar juist het verder uit elkaar groeien.
Dat vind ik onverstandig.
Leg uit dan. Waarom zouden we een bondgenoot direct proberen te straffen voor niet binnen de lijntjes te kleuren, maar niet-bondgenoten niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volkomen andere situatie, dus echt totaal niet raar.
Welke vraag stel ik daar?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb je niks anders te doen dan hier de grappige edgelord uit te hangen?
Maar je stelt natuurlijk alleen maar vragen.
Ehm... Ik zie niet hoe Europa momenteel bezig is met bondgenoot USA te "straffen" ... hoe zie jij dit dan? If anything, dan is de USA juist bezig met Europa te "straffen"quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leg uit dan. Waarom zouden we een bondgenoot direct proberen te straffen voor niet binnen de lijntjes te kleuren, maar niet-bondgenoten niet?
Dat is echt omgekeerde wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |