abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 donderdag 6 maart 2025 @ 21:52:45 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216954532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:49 schreef polderturk het volgende:
De veroordeelde "sex offender" Scott Ritter:

[ x ]
Gewoon zeggen dat Franse icbm's achteruit vliegen. Zijn ze in de VS weer gerustgesteld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216954536
quote:

[ x ]
Stop making stupid people famous
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216954548
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:08 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Zei dat helegaar niet. Gelieve anderen geen woorden in de mond gaan leggen. ;)
[..]
Nou..

De Russen zouden daar in ieder geval dan ook mee te maken hebben. (de mineralen).

En het gaat helaas allemaal nog niet zonder slag of stoot, maar er is nu wel haast bij.

Eerst de deal tussen Oekrane en de VS.
Dat is ook zo iets raars: waarom moet er eerst een deal met de VS zijn voordat Oekrane een vredesverdrag met Rusland kan ondertekenen?

En waarom is het oke dat Rusland en Amerika de mineralen van Oekrane onder elkaar gaan verdelen?
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:55:18 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216954591
quote:

[ x ]
WW-3 begint tussen de VS en Frankrijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:56:54 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216954636
twitter

Rusland hoeft verder geen compromis te doen. Rusland zag verder een ceasefire uberhaupt niet zitten toch?
pi_216954741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Rusland hoeft verder geen compromis te doen. Rusland zag verder een ceasefire uberhaupt niet zitten toch?
Alleen Oekrane moet ook ceasen te firen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216954804
twitter
  donderdag 6 maart 2025 @ 22:06:16 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216954821
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Natuurlijk een grapje.

Maar toch…. Mijn ervaring in het leven is dat dingen die je altijd voor onmogelijk hebt gehouden toch kunnen gebeuren.
The End Times are wild
pi_216954822
twitter
  donderdag 6 maart 2025 @ 22:06:48 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216954826
Zelensky maandag naar Saudi-Arabi

President Zelensky zegt op Telegram dat hij maandag naar Saudi-Arabi vliegt voor een ontmoeting met kroonprins Mohammed bin Salman. Later die week vindt er in dat land een ontmoeting plaats tussen vertegenwoordigers van de VS en Oekrane.

Na de ontmoeting met de kroonprins blijft Zelensky's team in Saudi-Arabi, schrijft hij, om aan de slag te gaan "met onze Amerikaanse partners. Oekrane wil heel graag vrede."

Trumps gezant Steve Witkoff zegt dat het idee is om in Saudi-Arabi een raamwerk vast te leggen voor een vredesovereenkomst en voor een staakt-het-vuren.

President Trump kondigt aan "in de komende zes weken" naar Saudi-Arabi te gaan. Of hij daar ook Zelensky zal ontmoeten, is niet duidelijk.

https://nos.nl/collectie/(...)ing-met-delegatie-vs
  donderdag 6 maart 2025 @ 22:51:58 #111
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_216955752
Heeft Trump al 1 ding van Poetin geist? Gewoon iets?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216955781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Ik denk dat die vrees van Zelensky terecht is, dat Trump dat zou doen als Trump info heeft. Maar info kan ook een dwaalspoor zijn, als daar nog een partij tussen zit. In het Pentagon, of in het Kremlin.

Als Boekestein dit op X zet, dan is er iets aan de hand wat ze bij BNR blijkbaar weten.
pi_216955793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk een grapje.

Maar toch…. Mijn ervaring in het leven is dat dingen die je altijd voor onmogelijk hebt gehouden toch kunnen gebeuren.
Als de Monrou doctrine door de VS nog serieus word gehanteerd moet Europa zich geen illusies maken. Zie Scott Ritter die eerlijk is eerlijk wapen inspecteur in Irak was en de enige was die zei: er ligt niets in Irak dus die Irak is niet legaal. Dat had hij beter niet kunnen zeggen want het koste hem zijn carrire. Nu is hij helaas te veel in zichzelf gaan geloven en afgezonken, ik denk door frustratie.
pi_216955866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:04 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Ah, art 5 Nato verdrag mbt tot Oekraine.
Heeft Musk te diep in de mooie ogen van Melloni gekeken, of is Orban het haasje? Interessant figuur, die Melloni.
(en Musk eigenlijk ook wel, ben benieuwd wanneer hij zijn adviseursrol voor Trump inruilt voor iets anders)
pi_216955915
Zit Schoof-
van Wilders nou serieus zijn baasje te ondermijnen met Dilan? _O-

Ruzie in coalitie over 3,5 miljard voor Oekrane: Wilders en Van der Plas voelden zich bij debat overvallen en willen nu uitleg van premier Schoof
https://www.nrc.nl/nieuws(...)leg-van-premier-scho
Oekrane PVV en BBB hoorden woensdagavond voor het eerst van premier Schoof dat het kabinet 3,5 miljard euro steun aan Oekrane zou geven. De VVD leek het al te weten, volgens anderen in de coalitie maakte Dilan Yesilgz er een „showtje” van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-03-2025 04:04:54 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:06:34 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216955981
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
nee trump is heel erg druk met trump , die gaat absoluut geen rare dingen doen,
op Groenland na mischien , kalmpjes aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:06:50 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216955986
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Groenland.
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:07:20 #118
323876 michaelmoore
pi_216955995
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:04 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
quote:
De Italiaanse premier Meloni heeft voorgesteld om Artikel 5 van de NAVO uit te breiden naar Oekrane zonder dat het land lid is van de alliantie, -- FT
met deze uitlatingen zal haar vriendje musk niet blij zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216956004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
De situatie lijkt niet bepaald te verbeteren nadat Zelensky zich onderwierp aan koning Trump, vanwege zijn disrespectvolle gedrag vorige week. Wie gaf dat advies ookalweer? Rutte toch?
pi_216956017
@LXIV

Als ik aan Scott Ritter denk en de gekkigheid van de VS moet ik altijd aan onderstaand interview denken van Oltmans die nog voor de inval van Irak het boek van Scott Ritter had gelezen dat er niets te vinden was in Irak. En tel daar nog bij op dat Bush grapjes maakte lang na de inval dat er inderdaad niets te vinden was. Dit voor het oog van vele invalide militairen.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216956057
quote:

[ x ]
Hoge importtarieven voor Frankrijk in het verschiet.
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:18:12 #122
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216956125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De situatie lijkt niet bepaald te verbeteren nadat Zelensky zich onderwierp aan koning Trump, vanwege zijn disrespectvolle gedrag vorige week. Wie gaf dat advies ookalweer? Rutte toch?
Rutte in hoogsteigen persoon inderdaad.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216956160
Het Italiaanse Leonardo gaat naast een nieuwe tank met het Duitse rheinmetal nu dus een nieuwe drone met het Turkse baykar ontwikkelen

Nieuwe stap naar Europese defensie: Italianen en Turken produceren samen hoogtechnologische drones
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sche-drones-a4885492
De Italiaanse defensiemultinational Leonardo en de Turkse droneproducent Baykar gaan samenwerken. . En type drone krijgt een technologische upgrade. „Dit is directe concurrentie voor Amerikaanse en Isralische producenten.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:28:47 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216956223
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Cherni het volgende:
@:LXIV

Als ik aan Scott Ritter denk en de gekkigheid van de VS moet ik altijd aan onderstaand interview denken van Oltmans die nog voor de inval van Irak het boek van Scott Ritter had gelezen dat er niets te vinden was in Irak. En tel daar nog bij op dat Bush grapjes maakte lang na de inval dat er inderdaad niets te vinden was. Dit voor het oog van vele invalide militairen.

Ok🙂 En waarom richt je dit speciaal aan mij?
The End Times are wild
pi_216956242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ok🙂 En waarom richt je dit speciaal aan mij?
Omdat ik dat vergeten was te plaatsen onder mijn eerste bericht waar ik op je reageerde en het niet veel te maken heeft met de Oorlog in Oekrane.
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:32:19 #126
323876 michaelmoore
pi_216956257
Ik vertrouw die Trump voor geen meter, die geeft zo de halve NATO aan zijn holmaatje Putin

quote:
Witte Huis ziet Oekraense president meer en meer als sta-in-de-weg voor vrede: ‘Trump paait Zelenski’s rivalen’
Mischa van Diepen

Aangepast: 2 uur geledenVandaag, 16:30in Buitenland

Amsterdam - De storm tussen Volodimir Zelenski en Donald Trump is even gaan liggen.

Maar volgens website Politico heeft het Witte Huis achter de schermen contact met politieke rivalen van de Oekraense president: oud-premier Joelia Timosjenko en oud-president Petro Porosjenko.

Deze politieke fossielen zouden wel willen dansen naar de pijpen van Washington.
pi_216956375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vertrouw die Trump voor geen meter, die geeft zo de halve NATO aan zijn holmaatje Putin
[..]

Zo kennen we de VS weer zoals ze altijd te werk gaan. Zet gewoon de poppetjes in de landen die je zeer goed gezind zijn. Ik sta achter de VS. Ik durf daarmee wel toe tegeven dat ik op dat gebied hypocriet ben. Aangezien ik geen hoop heb op een EU die een vuist kan maken dan maar een VS. Liever dat dan een Rusland/China en ze hebben mij wel het vrije leven gegeven na ww2. Dus die credit hebben ze bij mij wel.

Eerlijk gezegd valt mij op dit moment de VS erg tegen. Dat valt bij mij ook niet goed. Ik hoopte(mag het niet zeggen want hetcis hypocriet) maar de plannen in de Rand documenten om Rusland op te delen en leef te roven klonken goed. Maar die ambitie is schijnbaar te moeilijk.
pi_216956451
quote:
[..]

Nee, dat doet Rutte. Nog wat van de ladyshavers gehoord trouwens? Of zijn die op de laptop van Faber zo jong dat dat niet nodig is?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:04:15 #129
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216956482
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja, een aanvullend wensenlijstje denk ik.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216956490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Cherni het volgende:
@:LXIV

Ik heb Oltmans nooit meer serieus kunnen nemen sinds ie met mij begon te flirten.
pi_216956493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
met deze uitlatingen zal haar vriendje musk niet blij zijn
Musk als Trojan Horse....het kan. In die chaotische stijl van Trump is van alles mogelijk. Jammer dat hij vier jaar voorbereidingstijd heeft gehad. Samen met Rutte.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:10:04 #132
345631 Scjvb
pi_216956522
quote:
[..]

Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky om te overwegen middels deals (mineralen) en eventuele concessies op gebied van land ;) (hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.

Rutte spoorde hem onlangs daartoe aan!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:11:34 #133
323876 michaelmoore
pi_216956527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:45 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo kennen we de VS weer zoals ze altijd te werk gaan. Zet gewoon de poppetjes in de landen die je zeer goed gezind zijn. Ik sta achter de VS. Ik durf daarmee wel toe tegeven dat ik op dat gebied hypocriet ben. Aangezien ik geen hoop heb op een EU die een vuist kan maken dan maar een VS. Liever dat dan een Rusland/China en ze hebben mij wel het vrije leven gegeven na ww2. Dus die credit hebben ze bij mij wel.

Eerlijk gezegd valt mij op dit moment de VS erg tegen. Dat valt bij mij ook niet goed. Ik hoopte(mag het niet zeggen want hetcis hypocriet) maar de plannen in de Rand documenten om Rusland op te delen en leef te roven klonken goed. Maar die ambitie is schijnbaar te moeilijk.
leeg roven dat heb ik nergens gehoord,
maar opdelen lijkt me wel goed,
met Siberie als aparte staat en Rusland als een soort Finland dat kan de Ruzzia van Putin minder gevaarlijk maken
quote:
Trump: als NAVO-landen niet betalen, gaan wij ze niet verdedigen

De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw kritiek geuit op de NAVO-bondgenoten van de Verenigde Staten.
Hij zei dat andere lidstaten financieel nog steeds niet genoeg bijdragen en waarschuwde dat ze niet op Amerikaanse hulp hoeven te rekenen als ze in gebreke blijven.

"Als ze niet betalen, ga ik ze niet verdedigen", zei de Republikein. "Ze zouden meer moeten betalen."

NBC News had eerder al bericht dat Trump overweegt om alleen bondgenoten te verdedigen die voldoende geld in hun krijgsmacht steken.
NAVO-landen spraken in 2014 af in tien jaar te gaan toewerken naar defensie-uitgaven die neerkomen op 2 procent van hun bruto binnenlands product.

Trump vindt dat te weinig en heeft zich uitgesproken voor een NAVO-norm van 5 procent, al zitten de VS daar zelf ook niet op.

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2025 00:19:05 ]
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:13:51 #134
323876 michaelmoore
pi_216956542
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky te overwegen middels deals en eventuele concessies op gebied van land ;) (hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.

Trump praat met de Putin over het verdelen van Europa, maak je geen ideen over de goedheid van Trump en Putin

quote:
Vier hooggeplaatste personen uit Trumps team hebben geheime gesprekken gevoerd met deze twee leiders van oppositiepartijen in Kiev, zo melden bronnen aan Politico.

Ze zouden de mogelijkheden hebben besproken om op korte termijn verkiezingen te houden, iets wat de Oekraense grondwet verbiedt zolang de staat van beleg geldt.

Ze zouden ervan overtuigd zijn dat Zelenski verkiezingen verliest omdat de Oekraners klaar zijn met de oorlog en corruptie.
pi_216956552
quote:

[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky te overwegen middels deals en eventuele concessies op gebied van land ;) (hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.

Ik hoop dat Zelensky Trump een kat in de zak weet te verkopen. Iets waar hij niets aan heeft, maar wel verschrikkelijk de boot mee ingaat. Vier jaar voorbereiding van Trumps presidentschap, in een keer weggevaagd.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:25:21 #136
323876 michaelmoore
pi_216956607
quote:

[..]
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin). M.i. is het na die rampzalige meeting vrijdag jl. nu helaas toch aan Zelensky om te overwegen middels deals (mineralen) en eventuele concessies op gebied van land ;) (hoe zuur mss ook) uiteindelijk samen naar duurzame vrede in Oekrane en Europese veiligheid toe te werken.

Met putin is geen deal te sluiten
pi_216956622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik heb Oltmans nooit meer serieus kunnen nemen sinds ie met mij begon te flirten.
Die flirtte met elke schone jongeling. Waar hij echt mee in de fout gegaan is, zijn zijn uitspraken over Beatrix en Claus. Toen kreeg hij ze allemaal tegen zich, maar hij heeft het proces tegen de Nederlandse Staat wel gewonnen, en schadevergoeding gekregen. Wie dat werkelijk betaald heeft, is geheim. Maar hij bleek nog vrienden in Nederland te hebben, die dat voor hem geregeld hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door yessie234 op 07-03-2025 00:33:32 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 maart 2025 @ 00:38:32 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216956669
quote:
Trump praat tenminste serieus met de russen (Poetin).
En praat Poetin serieus met Trump?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:47:13 #139
345631 Scjvb
pi_216956706
Donald Trump:

LIVE | Trump: als NAVO-landen niet betalen, gaan wij ze niet verdedigen

De Amerikaanse president Donald Trump hield woensdagnacht een speech in het Congres en zei daarin dat Washington zowel met Kiev als Moskou in contact is over het beindigen van de oorlog. Volg de laatste ontwikkelingen rond de Oekrane-oorlog in ons liveblog.

Dat onderhandelen vandaag de dag moeizaam gaat en de uitermate zakelijke insteek van de beide heren (Poetin en Trump) en de terughoudendheid van Zelensky lang niet iedereen gelijk tevreden stelt, was reeds bekend. Het zal ook weer afhangen van welke financile stappen NAVO-landen gaan zetten die moeten leiden tot bescherming, aldus Trump!

quote:
Trump: als NAVO-landen niet betalen, gaan wij ze niet verdedigen

ANP / HH
Donald Trump.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw kritiek geuit op de NAVO-bondgenoten van de Verenigde Staten. Hij zei dat andere lidstaten financieel nog steeds niet genoeg bijdragen en waarschuwde dat ze niet op Amerikaanse hulp hoeven te rekenen als ze in gebreke blijven. "Als ze niet betalen, ga ik ze niet verdedigen", zei de Republikein. "Ze zouden meer moeten betalen."

NBC News had eerder al bericht dat Trump overweegt om alleen bondgenoten te verdedigen die voldoende geld in hun krijgsmacht steken. NAVO-landen spraken in 2014 af in tien jaar te gaan toewerken naar defensie-uitgaven die neerkomen op 2 procent van hun bruto binnenlands product. Trump vindt dat te weinig en heeft zich uitgesproken voor een NAVO-norm van 5 procent, al zitten de VS daar zelf ook niet op.

De VS hebben binnen de NAVO met afstand de grootste krijgsmacht. Als de regering van Trump zou weigeren bepaalde lidstaten te verdedigen tegen een aanval, zou dat haaks staan op de huidige praktijk binnen het bondgenootschap en dat volgens veel experts zelfs fataal uithollen. Lidstaten hebben juist beloofd dat een aanval op een van de leden wordt behandeld als een aanval op alle aangesloten landen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:48:33 #140
345631 Scjvb
pi_216956714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
En praat Poetin serieus met Trump?
Begrijp alle twijfels, maar laten we er nu even vanuit gaan van wel!
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:51:12 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216956723
quote:

[..]

Trump wil Canada overnemen.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 maart 2025 @ 01:14:43 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216956811
New representative poll: Only 16% of Germans think the US is a trustworthy partner, 71% are in favor of an EU army

https://www.reddit.com/r/(...)mans_think/#lightbox

We zijn niet de enigen die de VS wantrouwen
pi_216956868
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Trump wil Canada overnemen.

Dan flikkert Canada weer fentanyl in koffie bij alle Amerikanen. Even de EMA erbij roepen, doen die EU knakkers ook eens iets nuttigs. Koffietelers krijgen speciale gewasbeschermingsmiddelen voor hun export naar de VS. Tegen Mexico ging Trump ook al te hard tekeer. Tegen Panama ook. Tegen Canada ook.

Als Poetin een paar bommen op Washington laat vallen, is hij hier nu weer de held, laten eerlijk zijn omdat op dit moment de Trump adminstratie een veel groter gevaar is.

Het kan maar beter snel afgelopen zijn met regime Trump. Dat zijn onze vrienden niet meer, nooit geweest, maar we hebben het lang uitgehouden met ze.

Niet zonder de eikeltjes van de pietje "faber" porno pentagon kunnen. Sjezus, wat is dat land afgegleden. Lijkt Nederland wel.
pi_216956892
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216956938
De chatbot is weer op hol geslagen zo te zien
pi_216957254
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 03:30 schreef Raw85 het volgende:
Erg vermoeiend inderdaad.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 07:55:09 #147
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216957406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:29 schreef HiZ het volgende:

[..]
Die onzin is volgens mij onderzoek naar de genezing van kanker.
Niet zo woke doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:03:06 #148
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216957438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 03:30 schreef Raw85 het volgende:
Ik dacht dat het aan mij lag. Waar komt die opeens vandaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216957447
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 01:14 schreef Momo het volgende:
New representative poll: Only 16% of Germans think the US is a trustworthy partner, 71% are in favor of an EU army

https://www.reddit.com/r/(...)mans_think/#lightbox

We zijn niet de enigen die de VS wantrouwen
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216957608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
Ik zie ook helemaal niet het voordeel boven wat we nu hebben. Maak gewoon goede afspraken samen. Evolutie is veel makkelijker dan revolutie.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:37:31 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216957614
Niet alleen militaire en financiële hulp wordt stopgezet, Oekrane wordt actief dwarsgezeten door de VS.

Nog even en de VS verklaart het de oorlog.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:40:13 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216957631
quote:

[..]
Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.
Ieder zijn eigen militairen, grote assets gezamenlijk inkopen en een commandostructuur.

Dat wilde de VS trouwens niet want het is een kloon van de Navo. Echter de VS is momenteel zo onberekenbaar.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:40:32 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216957634
quote:

[..]
En de VN vredesmissies waren niet echt goede voorbeelden. Geen mandaat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:43:34 #154
38496 Perrin
pi_216957653
Amerikaanse commercile bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
pi_216957655
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.
Ieder zijn eigen militairen, grote assets gezamenlijk inkopen en een commandostructuur.

Dat wilde de VS trouwens niet want het is een kloon van de Navo. Echter de VS is momenteel zo onberekenbaar.
Het zal ook wel wat te maken hebben met dat Macron de mogelijkheid ziet om Franse bedrijven hier te bevoordelen.

Sowieso valt mij op dat Macron vaak het hoogste woord heeft, maar dat Frankrijk als het bv gaat om geldelijke steun naar Oekrane helemaal niet zo scheutig is.
pi_216957660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse commercile bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:47:11 #158
38496 Perrin
pi_216957676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.
pi_216957693
quote:

[..]
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216957701
quote:
quote:
Ruslands intenties zijn niet expansionistisch in de zin van grondgebied willen afnemen
Hier gestopt met lezen. Er zijn 4 oblasten geannexeerd + de Krim. Hoezo het gaat niet om grondgebied afnemen?

Bonusquote:
quote:
Rusland had heel duidelijk laten verstaan dat Oekrane tot de Russische invloedssfeer behoort
Daar gaat Rusland niet over.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:56:28 #162
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216957742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik dacht dat het aan mij lag. Waar komt die opeens vandaan?
Afgedwaald uit BNW.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216957772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Die commercile bedrijven beginnen ook wakker te liggen van het beleid van Trump: https://tweakers.net/nieu(...)gevolgen-beleid.html

Kan niet lang meer duren voordat de gewone man in de USA er ook teveel last van krijgt en begint te piepen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216957784
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo wat een nuchtere beschrijving.
Het is een lulverhaal doorspekt met Russische propaganda en de geijkte Kremlin-talkingpoints. Over het feit dat Rusland al decennia buurlanden lastigvalt, ons bedreigt met een kernoorlog en met elk verdrag z’n reet afveegt, hoor je de schrijver niet. Sterker nog: hij bagatelliseert het als zijnde “legitieme veiligheidszorgen”.

En als kers op de taart de suggestie dat Musk hier maar orde op zaken moet komen stellen. Wat een clown.
pi_216957836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…

En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.

Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.

Niet in het minst omdat de bevolking er gewoon in meegaat!
pi_216957848
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.
Zo worden we ook hier weer gerommeld in nog minder autonomie voor de EU landen.
pi_216957862
quote:
Hilarisch stukje.

Vraag: de schrijver gaat er vanuit dat, ondanks dat putin de eerste 20 verdragen schond, zich wel aan het 21ste verdrag zal houden.

Deel jij die mening? En zo ja, waarom denk je dat?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:14:16 #168
323876 michaelmoore
pi_216957867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan moet het maar geen vredesmacht worden. Echt niet dat we licht bewapende troepen gaan sturen die de andere kant op moeten kijken als Rusland wat flikt want anders escalatie.
jawel een vredesmacht is er om de vrede te bewaren , niet om ook oorlog te voeren of actief een of de andere kant op te schieten ,
mijn broer was vroeger bij unifil en die zei soms vlogen de kogels om je oren

toch mag je niet terug schieten de ene of de andere kant op , je moet zichtbaar daar aanwezig zijn voor de vrede
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:15:29 #169
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_216957888
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…

En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.

Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.

Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekrane als cadeau voor Rusland? Ok.
Dit, dus.
pi_216957939
quote:
want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216957988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekrane als cadeau voor Rusland? Ok.
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.

Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment. Hij heeft natuurlijk wel een punt dat Europa ernstig heeft verzaakt. Zijn opmerking: niet betalen, dan ook niet naar ons kijken kan je ook positief uitleggen: zo lang als jullie zelf ook netjes betalen, dan kunnen jullie op ons rekenen. Lijkt mij een gezondere kijk als je langer met elkaar door wil.

En Oekrane wordt niet zo zeer in de steek gelaten door Trump. Oekrane is door Biden (en ook Europa in zijn kielzog) voor de leeuwen gegooid met beloftes die toch niet echt waargemaakt worden. Trump ziet dat het conflict nergens naartoe gaat en alleen maar klauwen met geld kost en wil daar een einde aan maken. De contouren van een mogelijk akkoord liggen er al. Sterker nog, de Oekraners waren er bijna uit met de Russen, alleen stak Biden cs daar een stokje voor.

Verder negeer jij dat China zich kan misdragen tot ze een ons wegen en nooit lees je iets over een boycot. Dat is vreemd.
pi_216957999
quote:

[..]

Je vergeet even dat dit een reactie is op het gedrag vanuit de VS. Dreigen met een handelsoorlog, een vice-president die Europese landen aanvalt in een speech, die vervolgs weigert om het staatshoofd van Duitsland te ontmoeten en vervolgens wel doodleuk de leider van de extreemrechtse partij van dat land, de NAVO ondermijnen en daarmee de veiligheid in Europa en niet te vergeten Oekrane onder de bus te gooien door Rusland in alles hun zin te geven en Oekrane onder druk te zetten.
pi_216958013
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.
ASML cs is een ander verhaal. En dat heeft alles te maken met de angst die in de VS bestaat dat China militair sterker kan worden dan de VS, onder meer door gebruikmaking van AI.

Ik heb het over dat de pers consumenten oproept tot een koopstaking.
pi_216958027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.

Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment. Hij heeft natuurlijk wel een punt dat Europa ernstig heeft verzaakt. Zijn opmerking: niet betalen, dan ook niet naar ons kijken kan je ook positief uitleggen: zo lang als jullie zelf ook netjes betalen, dan kunnen jullie op ons rekenen. Lijkt mij een gezondere kijk als je langer met elkaar door wil.

En Oekrane wordt niet zo zeer in de steek gelaten door Trump. Oekrane is door Biden (en ook Europa in zijn kielzog) voor de leeuwen gegooid met beloftes die toch niet echt waargemaakt worden. Trump ziet dat het conflict nergens naartoe gaat en alleen maar klauwen met geld kost en wil daar een einde aan maken. De contouren van een mogelijk akkoord liggen er al. Sterker nog, de Oekraners waren er bijna uit met de Russen, alleen stak Biden cs daar een stokje voor.

Verder negeer jij dat China zich kan misdragen tot ze een ons wegen en nooit lees je iets over een boycot. Dat is vreemd.
Je bedoelt om landen af te persen als een maffiabaas.
pi_216958061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment.
Dat denk ik niet. Vroeg of laat zal Amerika uit de NAVO stappen, omdat zij Rusland niet (willen) zien als bedreiging, zich willen focussen op China en Europa moet het zelf maar regelen.
pi_216958074
quote:

[..]

8)7 8)7
Tails tell tales
pi_216958106
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:33 schreef Forbry het volgende:

[..]
8)7 8)7
Dat stukje van die gozer is pure gaslighting. Alles omdraaien en de ander beschuldigen. Jammer dat er zoveel van dit soort debielen hier kunnen posten, zou ze graag naar Rusland willen trappen
pi_216958109
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je vergeet even dat dit een reactie is op het gedrag vanuit de VS. Dreigen met een handelsoorlog, een vice-president die Europese landen aanvalt in een speech, die vervolgs weigert om het staatshoofd van Duitsland te ontmoeten en vervolgens wel doodleuk de leider van de extreemrechtse partij van dat land, de NAVO ondermijnen en daarmee de veiligheid in Europa en niet te vergeten Oekrane onder de bus te gooien door Rusland in alles hun zin te geven en Oekrane onder druk te zetten.
Nee, dat vergeet ik niet.

Of gaan we nu net doen alsof China nooit gedrag vertoont waar we het niet mee eens zijn.

Vance viel ook helemaal niet Europese landen aan. Hij hield hen een (terechte!) spiegel voor. Want Europa is weldegelijk aan het afglijden als het gaat om VvM en het ongeldig verklaren van verkiezingen omdat de uitslag niet bevalt (met als flauw excuus dat er buitenlandse inmenging zou kunnen zijn), daar gaat Europa nog spijt van krijgen, want dat gaat straks ook andersom gebruikt worden door regeringen die Europa niet goed gezind zijn.

Maar zelfs al zou alles wat je schrijft waar zijn, dan nog kun je na zo'n lang bondgenootschap beter diplomatiek de zaken glad proberen te strijken, in plaats van olie op het vuur gooien.

Temeer daar Europa voorlopig niet op eigen benen kan staan.

Ga voorlopig maar eens zoete koekjes bakken, sterk jezelf aan en maak jezelf minder afhankelijk. En kijk dan maar eens hoe de vlag er over 4 jaar bij hangt.

Wat nu gebeurt is gewoonweg dom en lijkt heel erg ingegeven doordat politici in Europa heel veel moeite hebben met dat in de VS de bevolking niet heeft gekozen voor de kandidaat die vanuit Europa overduidelijk gesteund werd (maar h, als Vance zijn 'voorkeur' bekend maakt, dan is het ruziezoeken, terwijl het overduidelijk een koekje van eigen deeg was).
pi_216958129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je bedoelt om landen af te persen als een maffiabaas.
Laten we nou niet doen alsof Europa geen economische sancties in de gereedschapskist heeft en gebruikt.

Nogmaals, het is niet ok, maar beter ga je ermee dealen. Want een echte ruzie met de VS kunnen we ons de komende jaren helemaal niet veroorloven.
pi_216958141
Ik heb al een tijdje ergens het gevoel dat jij persoonlijke (financile?) belangen bij dit alles hebt en dat jij van daaruit dit (behoorlijk krankzinnige) narratief aanhangt @VEM2012....
Tails tell tales
pi_216958156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:13 schreef Shotty het volgende:

[..]
Hilarisch stukje.

Vraag: de schrijver gaat er vanuit dat, ondanks dat putin de eerste 20 verdragen schond, zich wel aan het 21ste verdrag zal houden.

Deel jij die mening? En zo ja, waarom denk je dat?
Over welke 20 verdragen heb je het?
pi_216958158
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Vroeg of laat zal Amerika uit de NAVO stappen, omdat zij Rusland niet (willen) zien als bedreiging, zich willen focussen op China en Europa moet het zelf maar regelen.
De vorm zal wel veranderen denk ik. B.v. door ondersteuning in de vorm van inlichtingen, gebruikmaken van de satellieten, enz. in plaats van soldaten die meevechten (al zie ik de VS nog niet zo snel basis opgeven). Maar daar kunnen we samen naartoe groeien. Zeker als de uitgaven in Europa naar het gewenste niveau gaan, waar iedereen kennelijk een voorstander van is...
pi_216958168
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat vergeet ik niet.

Of gaan we nu net doen alsof China nooit gedrag vertoont waar we het niet mee eens zijn.

Vance viel ook helemaal niet Europese landen aan. Hij hield hen een (terechte!) spiegel voor. Want Europa is weldegelijk aan het afglijden als het gaat om VvM en het ongeldig verklaren van verkiezingen omdat de uitslag niet bevalt (met als flauw excuus dat er buitenlandse inmenging zou kunnen zijn), daar gaat Europa nog spijt van krijgen, want dat gaat straks ook andersom gebruikt worden door regeringen die Europa niet goed gezind zijn.

Maar zelfs al zou alles wat je schrijft waar zijn, dan nog kun je na zo'n lang bondgenootschap beter diplomatiek de zaken glad proberen te strijken, in plaats van olie op het vuur gooien.

Temeer daar Europa voorlopig niet op eigen benen kan staan.

Ga voorlopig maar eens zoete koekjes bakken, sterk jezelf aan en maak jezelf minder afhankelijk. En kijk dan maar eens hoe de vlag er over 4 jaar bij hangt.

Wat nu gebeurt is gewoonweg dom en lijkt heel erg ingegeven doordat politici in Europa heel veel moeite hebben met dat in de VS de bevolking niet heeft gekozen voor de kandidaat die vanuit Europa overduidelijk gesteund werd (maar h, als Vance zijn 'voorkeur' bekend maakt, dan is het ruziezoeken, terwijl het overduidelijk een koekje van eigen deeg was).
China is nooit een bondgenoot geweest die is op zijn best nu in de steek laat en op zijn slechts een mes in de rug steekt dus die vergelijking gaat totaal niet op. Dat laatste klinkt nogal als een complottheorie. Ook niet geloofwaardig want Polen die altijd een enorme voorstander is van de transatlantische relatie en een trouwe bondgenoot van de VS uit ernstige twijfels over het huidige handelen van de VS.
pi_216958173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laten we nou niet doen alsof Europa geen economische sancties in de gereedschapskist heeft en gebruikt.

Nogmaals, het is niet ok, maar beter ga je ermee dealen. Want een echte ruzie met de VS kunnen we ons de komende jaren helemaal niet veroorloven.
En we dealen er dus ook mee! :)
Tails tell tales
pi_216958177
Von der Leyen:

in 2022 Rusland is failliet, halen chips uit oude wasmachines.
in 2025 We beginnen met 800 miljard, anders staan ze in onze achtertuin.
pi_216958189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
China is nooit een bondgenoot geweest die is op zijn best nu in de steek laat en op zijn slechts een mes in de rug steekt dus die vergelijking gaat totaal niet op. Dat laatste klinkt nogal als een complottheorie. Ook niet geloofwaardig want Polen die altijd een enorme voorstander is van de transatlantische relatie en een trouwe bondgenoot van de VS uit ernstige twijfels over het huidige handelen van de VS.
Klinkt als? Dat is het gewoon en niet zo'n klein beetje ook! :|W
Tails tell tales
pi_216958190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:38 schreef Forbry het volgende:
Ik heb al een tijdje ergens het gevoel dat jij persoonlijke (financile?) belangen bij dit alles hebt en dat jij van daaruit dit (behoorlijk krankzinnige) narratief aanhangt @:VEM2012....
Niet bepaald.

Maar probeer maar eens uit te leggen waarom de pers nooit oproept tot consumentenboycot van China, maar bij de VS (nog steeds onze bondgenoot) bij de eerste hobbel in de weg dit wel gedaan wordt.

Dat is gewoon raar.
pi_216958200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet bepaald.

Maar probeer maar eens uit te leggen waarom de pers nooit oproept tot consumentenboycot van China, maar bij de VS (nog steeds onze bondgenoot) bij de eerste hobbel in de weg dit wel gedaan wordt.

Dat is gewoon raar.
Volkomen andere situatie, dus echt totaal niet raar.
Tails tell tales
pi_216958201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De vorm zal wel veranderen denk ik. B.v. door ondersteuning in de vorm van inlichtingen, gebruikmaken van de satellieten, enz. in plaats van soldaten die meevechten (al zie ik de VS nog niet zo snel basis opgeven). Maar daar kunnen we samen naartoe groeien. Zeker als de uitgaven in Europa naar het gewenste niveau gaan, waar iedereen kennelijk een voorstander van is...
Dus een NAVO zonder een artikel 5? En dan wel van ons verwachten dat we duur materieel uit de VS blijven kopen die ze op afstand kunnen uitschakelen als we iets doen wat hen niet bevalt?
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 09:43:09 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216958209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dus een NAVO zonder een artikel 5? En dan wel van ons verwachten dat we duur materieel uit de VS blijven kopen die ze op afstand kunnen uitschakelen als we iets doen wat hen niet bevalt?
En laten we niet vergeten dat de enige die ooit een beroep op artikel 5 heeft gedaan, de USA zelf was na 9/11
pi_216958210
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat we alles wat Trump wil moeten toejuichen. Dat Europa zichzelf moet versterken is duidelijk.

Dat China nooit een bondgenoot is geweest is juist een extra reden om eerder tot een boycot van Chinese producten op te roepen.
pi_216958211
quote:

[..]
Niet bepaald.

Dat is gewoon raar.
China is geen bondgenoot die ons in de rug stak. En daarbij is er genoeg kritisch materiaal over China te vinden.
pi_216958217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:40 schreef Forbry het volgende:

[..]
En we dealen er dus ook mee! :)
Maar op een manier die niet leidt tot verbetering van de relatie, maar juist het verder uit elkaar groeien.

Dat vind ik onverstandig.
pi_216958229
twitter
pi_216958234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:40 schreef QAnonn het volgende:
Von der Leyen:

in 2022 Rusland is failliet, halen chips uit oude wasmachines.
in 2025 We beginnen met 800 miljard, anders staan ze in onze achtertuin.
Heb je niks anders te doen dan hier de grappige edgelord uit te hangen?

Maar je stelt natuurlijk alleen maar vragen.
pi_216958239
quote:

[..]
Niet bepaald.

Dat is gewoon raar.
Dit is de volgende stap in Europa wat zichzelf weer in de voet schiet.
pi_216958240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar op een manier die niet leidt tot verbetering van de relatie, maar juist het verder uit elkaar groeien.

Dat vind ik onverstandig.
Tja, ga maar klagen bij Trump en consorten.
Tails tell tales
pi_216958242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:42 schreef Forbry het volgende:

[..]
Volkomen andere situatie, dus echt totaal niet raar.
Leg uit dan. Waarom zouden we een bondgenoot direct proberen te straffen voor niet binnen de lijntjes te kleuren, maar niet-bondgenoten niet?

Dat is echt omgekeerde wereld.
pi_216958258
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb je niks anders te doen dan hier de grappige edgelord uit te hangen?

Maar je stelt natuurlijk alleen maar vragen.
Welke vraag stel ik daar?
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 09:47:55 #200
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216958271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leg uit dan. Waarom zouden we een bondgenoot direct proberen te straffen voor niet binnen de lijntjes te kleuren, maar niet-bondgenoten niet?

Dat is echt omgekeerde wereld.
Ehm... Ik zie niet hoe Europa momenteel bezig is met bondgenoot USA te "straffen" ... hoe zie jij dit dan? If anything, dan is de USA juist bezig met Europa te "straffen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')