Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
En de VN vredesmissies waren niet echt goede voorbeelden. Geen mandaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een vraag bij zo'n Europees leger is wel wie het gezag over die troepen voert en onder welke democratische controle ze staan. Iedereen roept wel dat zoiets er zou moeten komen, maar dat lijken me toch lastige vraagstukken zonder federalisatie van Europa.
Het zal ook wel wat te maken hebben met dat Macron de mogelijkheid ziet om Franse bedrijven hier te bevoordelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je moet het denk ik zien als een Europese Navo.
Ieder zijn eigen militairen, grote assets gezamenlijk inkopen en een commandostructuur.
Dat wilde de VS trouwens niet want het is een kloon van de Navo. Echter de VS is momenteel zo onberekenbaar.
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse commerciële bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar moet de Netflix kijker met zijn iPhone en Starbucks koffie op letten?
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
quote:
Hier gestopt met lezen. Er zijn 4 oblasten geannexeerd + de Krim. Hoezo het gaat niet om grondgebied afnemen?quote:Ruslands intenties zijn niet expansionistisch in de zin van grondgebied willen afnemen
Daar gaat Rusland niet over.quote:Rusland had heel duidelijk laten verstaan dat Oekraïne tot de Russische invloedssfeer behoort
Afgedwaald uit BNW.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mij lag. Waar komt die opeens vandaan?
Die commerciële bedrijven beginnen ook wakker te liggen van het beleid van Trump: https://tweakers.net/nieu(...)gevolgen-beleid.htmlquote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse commerciële bedrijven worden als wapen gebruikt. Ik mag hopen dat alle klanten van Amerikaanse bedrijven opletten.
Het is een lulverhaal doorspekt met Russische propaganda en de geijkte Kremlin-talkingpoints. Over het feit dat Rusland al decennia buurlanden lastigvalt, ons bedreigt met een kernoorlog en met elk verdrag z’n reet afveegt, hoor je de schrijver niet. Sterker nog: hij bagatelliseert het als zijnde “legitieme veiligheidszorgen”.quote:
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hij zijn geld naar een ons steeds vijandiger VS stuurt.
Zo worden we ook hier weer gerommeld in nog minder autonomie voor de EU landen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit zijn de vragen die Europeanen gaan negeren nu ze bang genoeg zijn.
Hilarisch stukje.quote:
jawel een vredesmacht is er om de vrede te bewaren , niet om ook oorlog te voeren of actief een of de andere kant op te schieten ,quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet het maar geen vredesmacht worden. Echt niet dat we licht bewapende troepen gaan sturen die de andere kant op moeten kijken als Rusland wat flikt want anders escalatie.
Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekraïne als cadeau voor Rusland? Oké.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…
En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Niet in het minst omdat de bevolking er gewoon in meegaat!
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je negeert voor het gemak de tarievenoorlog, de navo en het in de steek laten van Oekraïne als cadeau voor Rusland? Oké.
Je vergeet even dat dit een reactie is op het gedrag vanuit de VS. Dreigen met een handelsoorlog, een vice-president die Europese landen aanvalt in een speech, die vervolgs weigert om het staatshoofd van Duitsland te ontmoeten en vervolgens wel doodleuk de leider van de extreemrechtse partij van dat land, de NAVO ondermijnen en daarmee de veiligheid in Europa en niet te vergeten Oekraïne onder de bus te gooien door Rusland in alles hun zin te geven en Oekraïne onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie je niet dat hier iets georchestreerd wordt? Want ineens zie je in de pers allemaal artikelen over boycotten van Amerikaanse bedrijven, in Denemarken gebruiken ze daar kennelijk stickertjes voor (las ik gisteren)…
En nee, dat is niet verklaarbaar doordat Trump er nu zit, want ik heb nooit een oproep gezien om China te boycotten, terwijl China met de claim op Taiwan en vooral de mensenrechtenschendingen daar al heel lang voor in aanmerking zou komen.
Onze grootste bondgenoot, die we de komende jaren keihard nodig hebben, wordt op deze manier vanuit Europa tot vijand verklaard. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Niet in het minst omdat de bevolking er gewoon in meegaat!
ASML cs is een ander verhaal. En dat heeft alles te maken met de angst die in de VS bestaat dat China militair sterker kan worden dan de VS, onder meer door gebruikmaking van AI.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar niet zo lang geleden hebben we een daadwerkelijk chipboycot voor china ingevoerd.
Je bedoelt om landen af te persen als een maffiabaas.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dreiging met tarieven doet Trump om onderhandelingen af te dwingen. Niet netjes, maar goed. Daar valt best mee te dealen.
Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment. Hij heeft natuurlijk wel een punt dat Europa ernstig heeft verzaakt. Zijn opmerking: niet betalen, dan ook niet naar ons kijken kan je ook positief uitleggen: zo lang als jullie zelf ook netjes betalen, dan kunnen jullie op ons rekenen. Lijkt mij een gezondere kijk als je langer met elkaar door wil.
En Oekraïne wordt niet zo zeer in de steek gelaten door Trump. Oekraïne is door Biden (en ook Europa in zijn kielzog) voor de leeuwen gegooid met beloftes die toch niet echt waargemaakt worden. Trump ziet dat het conflict nergens naartoe gaat en alleen maar klauwen met geld kost en wil daar een einde aan maken. De contouren van een mogelijk akkoord liggen er al. Sterker nog, de Oekraïners waren er bijna uit met de Russen, alleen stak Biden cs daar een stokje voor.
Verder negeer jij dat China zich kan misdragen tot ze een ons wegen en nooit lees je iets over een boycot. Dat is vreemd.
Dat denk ik niet. Vroeg of laat zal Amerika uit de NAVO stappen, omdat zij Rusland niet (willen) zien als bedreiging, zich willen focussen op China en Europa moet het zelf maar regelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten aanzien van de Navo is Trump vooral uit op meer commitment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |