abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 11:32:40 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216932423
Ok terug naar Oekraïne maar weer dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216932434
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:25 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Daar moet wel een juridische basis voor zijn.

Anders lijkt het mij beter om het defensiebeleid en de hulp aan Oekraïne buiten de EU om te regelen. Daar ontkom je sowieso al niet aan omdat de Britten ook mee moeten doen.
pi_216932440
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Europese Starlink stijgt net zo rap in waarde als Rheinmetall.

Veel van de dingen die de Amerikanen doen, kunnen of doen wij ook, maar vooralsnog lieten we het over aan de yanks. We moeten op heel veel terreinen een tand bij zetten. Dat kunnen we wel, maar de discussie "ten koste van wat" wordt ingewikkeld.
Eutelsat zal Starlink wel gaan vervangen voor overheden in Europa. Dan is dat maar een duurder systeem in gebruik. Jammer dan. Starlink werkt prima, maar je hebt niet veel aan iets dat op elk moment uitgezet kan worden omdat de CEO een gestoorde ketamine junkie met een voorliefde voor fascisten is.
pi_216932450
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Niet als 1 werkend integraal systeem zonder de Amerikanen
Keep dreaming.
pi_216932469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Niet als 1 werkend integraal systeem zonder de Amerikanen
Momenteel is het al niet één integraal werkend systeem.

De Oekraïners hebben al work-arounds moeten verzinnen omdat de Amerikanen niet al hun systemen ter beschikking gesteld hebben.
pi_216932476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik stel helemaal geen rare vraag. Jij geeft een raar naïef antwoord die vooral blijk geeft dat je niks begrijpt van productietechniek.
Jawel je vraagt of wapens aan bomen groeien.
Nee die worden gemaakt in fabrieken.

Het lijkt mij dat jij geen idee hebt van productietechnieken als je denkt dat ze aan bomen groeien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216932481
Tulsi Gabbard runt de Amerikaanse spionagediensten nu toch?
pi_216932512
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Grote woorden gebruiken.
Beter wordt het een toespraak waar ook zelfreflectie bij komt kijken op het handelen jegens Rusland, en dat wij ook fouten hebben gemaakt. Maar dat we nu met schone lei gaan beginnen.
Wensdenken.

Ik denk nog eerder dat Europa dwars gaat liggen m.b.t. vrede bereiken en dat we straks en de VS en Rusland tegen ons hebben.

Zo incompetent is dat zooitje wat ons zogenaamd vertegenwoordigd.

-O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_216932524
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Wensdenken.

Ik denk nog eerder dat Europa dwars gaat liggen m.b.t. vrede bereiken en dat we straks en de VS en Rusland tegen ons hebben.

Zo incompetent is dat zooitje wat ons zogenaamd vertegenwoordigd.

-O-
De VS gaat Europa aanvallen voor de vrede?
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:46:26 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216932530
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Vertrouwen is snel gezakt in de VS
wtf is er mis met die 27% van de Fransen
Huilen dan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:49:30 #161
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216932549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Straks heeft Oekraïne geen inwoners meer om een land(je) te vullen.
Hebben ze ook niet zoveel land meer nodig.
pi_216932652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Vertrouwen is snel gezakt in de VS
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216932677
quote:
⚡️Russia’s airlines face growing crisis as sanctions strangle aircraft maintenance.

Between Dec. 1 and Jan. 20, Russian aircraft experienced 11 engine failures—more than double the number from the previous two months, according to Radio Free Europe/Radio Liberty.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljlqqyhqwk25
Beter. Wat crashes met flink wat dode burgers is uiteraard nog beter om de Russen te overtuigen dat het beter is te stoppen met de oorlog, maar dat komt nog wel.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:47 #164
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216932703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jawel je vraagt of wapens aan bomen groeien.
Nee die worden gemaakt in fabrieken.

Het lijkt mij dat jij geen idee hebt van productietechnieken als je denkt dat ze aan bomen groeien.
Ik dacht dat ze daar kogelvissen voor gebruikten.
pi_216932706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, want zoals iedereen snapt zijn de specificaties en de werking en dergelijke van spionage satellieten openbare informatie. Regeringen zijn altijd ontzettend scheutig met het vrijgeven van dat soort gegevens. Ze worden ook gerund door zogenaamde "openbare diensten", waar "openbare agenten' werken. Het is ook zo dat ze in Duitsland niet weten hoe ze lenzen voor camera's moeten slijpen. Dat kunnen ze daar echt niet. Nee, dat weet iedereen....

Gast.....
Waarom reageer je zo ongelooflijk emotioneel? vrijwel alle experts stellen dat als bijvoorbeeld Musk Starlink stopt in Oekraine, Oekraine een relatief groot probleem heeft (op korte termijn). Dat verzin ik niet.
pi_216932718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je wil dat soort systemen graag aan de cloud koppelen?
Europa heeft niet eens een fatsoenlijke eigen cloud. Alles moet op die van Amerika.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:12:56 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216932831
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Europa heeft niet eens een fatsoenlijke eigen cloud. Alles moet op die van Amerika.
Een enorm strategisch veiligheidsrisico.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216932856
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mwau. Vooral oerdom dat we dat niet in hebben gezien, toen het nog wel zogenaamd 'goed' was.
pi_216932893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:59 schreef PzKpfw het volgende:
Rare tijden hoor, mijn hele wereldbeeld is in slechts enkele weken (en zeker de afgelopen dagen) compleet overhoop gegooid.
Dat was 2016 voor mij ook met Brexit en de verkiezing van Trump en opkomst van MAGA.
Brexit lijkt nu langzaamaan teruggedraaid te worden maar die MAGA club hebben we het einde nog niet van gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216932917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sure, maar daar hebben we POL voor.

Elke dag worden er 10 topicreeksen vol gedumpt met totale politieke onzin.
Het gebrabbel over Trump wordt al wekenlang herhaald. Het is altijd hetzelfde verhaaltje en dat 10 topicreeksen per dag lang.
En dat al weken.
Eens, de mondiale politiek sluipt dit topic binnen, en verbreedt zich dan naar discussies over Amerikaanse, en Europese politiek.

Dan krijg je ook dat dingen meerdere keren gepost worden.

Dit begon bijvoorbeeld met een gerucht (oorlog hè), dit besluit van Hegseth een paar dagen terug. Besluiten van de Trump administration doen er toe voor het front en clandestiene acties.

quote:
Hegseth orders suspension of Pentagon's offensive cyberoperations against Russia

Hegseth’s decision does not affect cyberoperations conducted by other agencies, including the CIA and the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency. But the Trump administration also has rolled back other efforts at the FBI and other agencies related to countering digital and cyber threats.
https://apnews.com/articl(...)80071cab81c27e0c0236
pi_216932928
quote:

[..]
Maar heel moeilijk is het ook niet toch, een eigen cloud capaciteit opbouwen? Gewoon veel geld investeren in datacenters, zou ik denken.
pi_216932931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:59 schreef MaxMark het volgende:
Maar even rationeel, dat hele betoog van die vent is een enórme berg aan onwaarheden en beweringen met absoluut nul bewijs.

Waarom is Zelensky aan het begin van de oorlog dan niet gewoon met zijn fortuin gevlucht, als hij zo corrupt was? Nee, ik geloof echt dat hij bereid is voor zijn land te sterven.

Elk betoog van "Zelensky is corrupt" is wat mij betreft dan ook meteen null and void.
Weet je wie er met zijn geroofde miljarden is gevlucht? Yanukovich. Maar volgens de kritische denkers was dat dan weer een coup :')
pi_216932953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Weet je wie er met zijn geroofde miljarden is gevlucht? Yanukovich. Maar volgens de kritische denkers was dat dan weer een coup :')
Die gast die naar Rusland is gevlucht bedoel je?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216932965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Vaak wel een reden om iets concreets aan te kondigen niet alleen mooie woorden toch?
Al iets bekend gemaakt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216933218
quote:

[..]
Absoluut. Overheid is er wel mee bezig, Szabo komt ook wel eens met die staatsveiligheidsdingetjes, over SIDN laatst weer, over het verhuizen van .nl domeinen naar Amerikaanse bedrijven. Dan weer zo'n duffe DigD storing.

Dit is rapport is van de Rekenkamer over de aanloop naar deze situatie, is van januari,
https://www.rekenkamer.nl(...)wegingen-de-cloud-in

Maar dan ook weer zo'n vraag, horen Kamervragen aan Szabo hierover thuis in een topic over oorlog Oek-Ru. Misschien nu wel, maar twee maanden geleden was dat off-topic. Dat is het altijd met internetgerelateerde aangelegenheden. Experts slaan alarm over digitale souvereiniteit:

https://www.binnenlandsbe(...)-over-soevereiniteit

[ Bericht 6% gewijzigd door yessie234 op 05-03-2025 12:37:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')