Straks heeft Oekraïne geen inwoners meer om een land(je) te vullen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik reageer enkel op de types die vinden dat Oekraïne hun halve land moet weggeven omdat ze vrede willen. Ik vind dat namelijk een nog veel dommer insteek.
Nee maar jij stelt een hele rare vraag. Ik geef daar een antwoord op.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zeker. Daar werk ik.
Denk jij dat je zomaar even de productie met 70% kan verhogen in een fabriek en dat je dan over 6 maanden onbeperkt wapens hebt?
ik denk dat Europa na 40 jaar bezuinigen op defensie inderdaad niet in staat is de wapen productie en voorraden binnen nu en een half jaar niet op peil kan krijgen nee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blijkbaar denk jij dat men in Europa en Oekraïne niets kan bouwen.
https://www.nu.nl/spannin(...)dem-is-in-zicht.htmlquote:Europa heeft Oekraïne weinig nieuwe wapens te bieden: 'Bodem is in zicht'
Ik stel helemaal geen rare vraag. Jij geeft een raar naïef antwoord die vooral blijk geeft dat je niks begrijpt van productietechniek.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar jij stelt een hele rare vraag. Ik geef daar een antwoord op.
Bodem in zicht voor donaties van afgeschreven voertuigen. Maar men maakt gewoon nieuwe voertuigen en munitie op bestelling voor Oekraïne. Met de rente op 220 miljard aan Russisch geld kun je aardig wat bestellen. En dat is ook al gedaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik denk dat Europa na 40 jaar bezuinigen op defensie inderdaad niet in staat is de wapen productie en voorraden binnen nu en een half jaar niet op peil kan krijgen nee.
Dat besef daalt inmiddels ook in in Oekraïne en in de eu. Nu nog bij jou.
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)dem-is-in-zicht.html
Ik begrijp dat het besef dat je zonder je grote broer nog geen deuk in een pakje boter slaat even slikken is.
Het is niet volkomen normaal dat Rusland Oekraiense baby's heeft ontvoerd om ze als Russische kinderen op te voeren en hun identiteit te ontnemen. Het is niet normaal om complete dorpen op beestachtige wijze af te slachten (Bukha) en in massagraven achter te laten. En Putler stopt niet bij 'wat stukjes land', die wil daar een Russischgezinde president neerzetten en er Belarus II van maken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is volkomen normaal dat je na een verloren oorlog stukken grondgebied kwijt raakt. Duitsland is stukken grond kwijt geraakt, Egypte, Syrië en Libanon zijn stukken grond kwijt geraakt. Dat gebeurt aan de lopende band.
Op een gegeven moment heb je simpelweg de keus tussen dood vechten en helemaal geen Oekraïne of een kleiner Oekraïne.
Vaak wel een reden om iets concreets aan te kondigen niet alleen mooie woorden toch?quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:55 schreef capricia het volgende:
Macron gaat zijn natie toespreken.
https://www.lemonde.fr/en(...)ainty_6738830_7.html
Zal wel over bewapening gaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak wel een reden om iets concreets aan te kondigen niet alleen mooie woorden toch?
Klopt. Dat inlichtingenapparaat compenseert de kwantitatieve achterstand van de Oekraïne goeddeels. En Europa heeft dat helemaal niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de experts (De Wijk enzo) goed begrijp, wordt het pas echt een probleem als de VS zijn inlichtingenapparaat uitschakelt (satellieten enzo).
Duitsland heeft SAR-Lupe en SARah satellieten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de experts (De Wijk enzo) goed begrijp, wordt het pas echt een probleem als de VS zijn inlichtingenapparaat uitschakelt (satellieten enzo).
Of: het is wel normaal, en wij dienen dit bij Rusland te doen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is niet volkomen normaal dat Rusland Oekraiense baby's heeft ontvoerd om ze as Russische kinderen op te voeren en hun identiteit te ontnomen. het is niet normaal om complete dorpen op beestachtige wijze af te slachten (Bukha) en in massagraven achter te laten. En Putler stopt niet bij 'wat stukjes land', die wil daar een Russischgezinde president neerzetten en er Belarus II van maken.
Het is een hele ketenquote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland heeft SAR-Lupe en SARah satellieten.
Frankrijk heeft HELIOS
Het VK heeft ook satellieten
Spanje ook
Italië ook
Het is niet dat we blind zijn zonder de VS.
Ja. Gewoon de hele wereldorde zoals je die kende vanaf dat je kind was.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:59 schreef PzKpfw het volgende:
Rare tijden hoor, mijn hele wereldbeeld is in slechts enkele weken (en zeker de afgelopen dagen) compleet overhoop gegooid.
Die werken niet even goed. Ofja, nog strikter gezegd: we weten dat eigenlijk niet echt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duitsland heeft SAR-Lupe en SARah satellieten.
Frankrijk heeft HELIOS
Het VK heeft ook satellieten
Spanje ook
Italië ook
Het is niet dat we blind zijn zonder de VS.
De connectie Putler-Trump ook niet? Die is er al jaren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Gewoon de hele wereldorde zoals je die kende vanaf dat je kind was.
In een paar weken down de drain. Kan het nog steeds niet geloven.
Daar is echt bij lange na geen sprake van, wat een bizarre post.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Straks heeft Oekraïne geen inwoners meer om een land(je) te vullen.
Het was al veel eerder 'down de drain'.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Gewoon de hele wereldorde zoals je die kende vanaf dat je kind was.
In een paar weken down de drain. Kan het nog steeds niet geloven.
Tja Willem Alexander dronk er ook een biertje. Dus dat zegt niet alles.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De connectie Putler-Trump ook niet? Die is er al jaren.
dat zegt genoeg over het kamp waarin Trump zich nu bevindt. Straks gezellig op de thee bij Kim Jong Un.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
Loekashenko gaat ook meedenken.
Goed nieuws.
Wie had dacht ooit gedacht: poetin, Trump en loakasjenko de mannen van de ✌️
quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja Willem Alexander dronk er ook een biertje. Dus dat zegt niet alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |