abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216934012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hier staat het nogmaals bondig in beschreven. Zoals ik al zei: de superieure Intel-positie die de VS aan Oekrane verschafte compenseerde de veel kleinere hoeveelheid hardware grotendeels.
Nu dat verschil wegvalt is de Russische artillerie gewoon 5x groter en sterker. De ‘EU’ heeft niets klaarstaan om dit te compenseren.
De VS bestaat niet uit goden die onvervangbaar werk doen.
pi_216934029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sinds Trump weer in het WH zit wel volgens sommigen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:26:55 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216934030
quote:

[..]
Als dat zo was hadden ze niet al hun oorlogen sinds de Tweede Wereldoorlog verloren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216934036
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:27:33 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216934039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is concreet nodig dan? De locaties van olieraffinaderijen zijn gewoon bekend. Om die te vinden zijn geen satellietfoto's nodig. Boven de frontlinie stikt het van de Oekraiense drones. Daar zien men ook alles. Wat kan de VS toevoegen?
Dan snap ik niet waarom Zelensky aan trump zijn grondstoffen cadeau doet en nog nederig bedankt omdat hij ze accepteert. Nergens voor nodig eigenlijk, enkel vernederend
The End Times are wild
pi_216934040
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:08 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Oekrane wordt dus gewoon tot capitulatie gedwongen.
pi_216934067
Met Russische assets in sleutelposities in de VS is de vraag of geleverde intel iets waard is de vraag. De kans dat er veel nepintel wordt geleverd is aanwezig.
pi_216934072
twitter
pi_216934081
Als we in dit tempo doorgaan zie ik Trump op 9 mei nog wel als eregast bij de overwinningsparade in Moskou :r
pi_216934082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
Met Russische assets in sleutelposities in de VS is de vraag of geleverde intel iets waard is de vraag. De kans dat er veel nepintel wordt geleverd is aanwezig.
Er zitten ook hooggeplaatste mollen in het Kremlin.
pi_216934088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan snap ik niet waarom Zelensky aan trump zijn grondstoffen cadeau doet en nog nederig bedankt omdat hij ze accepteert. Nergens voor nodig eigenlijk, enkel vernederend
Omdat dat bij het werk van Zelenskyy hoort.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:32:26 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216934104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Proberen tijd te kopen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216934130
quote:
At the same time, the exact scope of Donald Trump's decision is unclear. As an interlocutor close to the Pentagon told the Polish Press Agency yesterday, the United States did not suspend support in the form of, for example, intelligence sharing, sharing satellite imagery, or the Starlink satellite communications system, which is crucial to the Ukrainians' ability to operate on the battlefield.

As the U.S. official pointed out, this kind of aid suspension “would have been felt much more quickly and violently by Ukrainian troops on the front lines.
Pools artikel: https://wiadomosci.onet.p(...)cyzji-trumpa/z0fx694 weerspreekt het. Maar misschien al ingehaald door de realiteit?
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:34:20 #216
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216934133
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niemand wordt hiertoe ''gedwongen''. Zelensky (Oekrane) wordt door de VS enkel voor de harde keuze gesteld tussen acceptatie van.. of niet.

Hij lijkt nu echter voor de verstandigste weg te gaan kiezen!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216934136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er zitten ook hooggeplaatste mollen in het Kremlin.
Dan mogen die wel even wat harder aan het werk gaan.
pi_216934145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De druk wordt gewoon opgevoerd om tot een deal en stop vd oorlog te komen.
Wel zie ik graag ook wat meer pressie richting het Kremlin.
Vakman pur sang
pi_216934148
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Niemand wordt hiertoe ''gedwongen''. Zelensky (Oekrane) wordt door de VS enkel voor de harde keuze gesteld tussen acceptatie van.. of niet.
Als je allerlei eerder gedane toezegingen wegneemt en afspraken over samenwerken en intelligentie delen waarmee je hele verdediging is op gebaseerd en deze dan wegneemt dan word je gedwongen om de keuze te maken die zij willen, pipo.
pi_216934154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we in dit tempo doorgaan zie ik Trump op 9 mei nog wel als eregast bij de overwinningsparade in Moskou :r
Het zou kunnen. De cordinaten van die stad zijn bekend. Ook van ministeries. Hopelijk schiet Oekraine dat een vijftigtal drones die kant op om doelen overal in de stad op te blazen. Laat de bunkerboys maar rennen naar de schuilkelders. Verziek dat feest maar.
pi_216934156
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wanneer heeft iemand uit de directe Trump kliek voor het laatst iets slechts gezegd over Rusland of China eigenlijk
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:36:19 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216934159
quote:

[..]

Acceptatie van wat? Capitulatie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216934175
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wanneer heeft iemand uit de directe Trump kliek voor het laatst iets slechts gezegd over Rusland of China eigenlijk
Nou Chiiiiiinnnnna roept Trump regelmatig iets over.
Daar poepen ze wel voor in de broek.
Vakman pur sang
pi_216934177
twitter
pi_216934180
quote:

[..]
Waarom zou een Kremlinasset als Trump druk op het Kremlin zetten?
pi_216934183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, dat is n van die dingetjes. Net als chipfabrieken. Misschien dat we meteen over kunnen stappen op quantum - Delft schijnt echt heel lekker te gaan.
In 2018, ook onder Trump, werd ASML nog door de Amerikanen gemaand de failliete boedel van het Delftse Mapper over te nemen.

Mocht niet in Chinese handen terecht komen, was het argument.

Maar quantum is toch de toekomst, al stopten Google en NASA er mee. Poetin schijnt op zijn Russische project waar de naam Yusunov aan verbonden is, te vertrouwen.

Ruslan Yunusov te boeken bij Global Visions Speakers Bureau, maar volgens mij kent DOGE hem al iets langer.

De banden US-RU zijn op dat niveau innig, en dat is niet goed voor Oekraine en Europa. Om met die laatste twee dicht bij huis te beginnen met mijn opsomming.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:38:19 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216934185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
Totale onzin. Intel-productie in eigenlijk een bureaucratisch proces. Zou je foute Intel willen leveren dan moet iedereen daar vanaf weten.
De Intel van de VS was juist zo goed dat het de doorslaggevende factor was waarmee Oekrane de Russen kon stoppen
The End Times are wild
pi_216934188
quote:

[..]

Dat is dus geen keuze. Het is pure dwang.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:38:59 #229
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216934194
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Als je allerlei eerder gedane toezegingen wegneemt en afspraken over samenwerken en intelligentie delen waarmee je hele verdediging is op gebaseerd en deze dan wegneemt dan word je gedwongen om de keuze te maken die zij willen, pipo.
Call it what you want, met uw ''pipo''! ;) Het zal uiteindelijk zijn wat het is!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216934198
quote:

[..]
Rusland heeft nog geen enkele concessie hoeven doen en heeft geen millimeter toegegeven.

Maar Zelensky is een oorlogshitser.
pi_216934206
quote:

[..]
De druk richting het Kremlin wordt juist afgebouwd.
pi_216934208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou een Kremlinasset als Trump druk op het Kremlin zetten?
Al was het maar voor de buhne.
Ik ga er nog even vanuit dat hij dat niet is.
Tenzij er echte duidelijke aanwijzingen zijn dat dit niet zo is. Maar dan krijgt die ook zijn achterban over zich heen. Amerikanen haten Russen nog steeds.
Vakman pur sang
pi_216934223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:38 schreef LXIV het volgende:
De Intel van de VS was juist zo goed dat het de doorslaggevende factor was waarmee Oekrane de Russen kon stoppen
Waar blijkt dat uit?
pi_216934226
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Al was het maar voor de buhne.
Ik ga er nog even vanuit dat hij dat niet is.
Tenzij er echte duidelijke aanwijzingen zijn dat dit niet zo is. Maar dan krijgt die ook zijn achterban over zich heen. Amerikanen haten Russen nog steeds.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat alles met die tarieven en met Oekraine Trump niet populairder maken ook niet in Amerika. Voor het eerst is er meer disaproval in zijn 2e termijn

pi_216934227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De druk richting het Kremlin wordt juist afgebouwd.
Nou ja dat weet je niet. Dat is het irritante.
Afgevaardigden van beide landen praten al maanden regelmatig. Wat daar voor pressies worden besproken is niet openbaar.
Vakman pur sang
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:41:55 #236
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934233
quote:

[..]
Ga er maar vanuit dat ook ook daar druk ervaren wordt om te kappen met deze shit.
Maar misschien moet dat wat meer in de media komen. Nu lijkt het alsof Trump op de hand van Poetin is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_216934242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Macron/Starmer/van de Leijen vooral.
Graag quotes. Wan tik deel de mening dat het leger van de VS krachtig en nog nodig is. Maar ik heb die 3 niet horen roepen wat jij nu zegt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216934245
quote:

[..]
Totale onzin. Intel-productie in eigenlijk een bureaucratisch proces.
En de EU is daar niet goed in?
pi_216934246
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat ook ook daar druk ervaren wordt om te kappen met deze shit.
Maar misschien moet dat wat meer in de media komen. Nu lijkt het alsof Trump op de hand van Poetin is.
"lijkt" _O-
pi_216934248
quote:

[..]
Dat lijkt niet zo, dat is zo. Alle acties die tot nu toe zijn ondernomen sinds Trump president is zijn positief voor Putin.
Noem een negatief ding.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216934260
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat alles met die tarieven en met Oekraine Trump niet populairder maken ook niet in Amerika. Voor het eerst is er meer disaproval in zijn 2e termijn

[ afbeelding ]
Ik denk dat de handelstarieven meer pijn doen dan Oekrane. De gemiddelde Amerikaan, of nog gekker, Trump-stemmer, kan Oekrane echt niet aanwijzen op de kaart.
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:44:20 #242
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216934261
quote:

[..]
Maar aangezien voor Trump zoveel mogelijk aandacht voor zijn (narcistische) persoon in de media, n van de belangrijkste peilers van zijn verder vrij lege karakter is, en aangezien we in de media niks horen over hoe Trump Rusland onder druk zou zetten kunnen we dus veilig aannemen dat die druk op Rusland vanuit de VS niet bestaat,
pi_216934262
Als je kijkt naar de vorige 4 jaren van Trump, dan bleek dat eerste jaar ook een jaar vol met belachelijke dingen.
Op een gegeven moment trekt die zich terug om te gaan golfen en waren de opvolgende 3 jaren die van redelijke geopolitieke rust. Tot corona de kop opstak maar dat had niet daar mee te maken.

We kunnen hopen dat het nu ook zo’n vervolg gaat krijgen.
(Al denk ik dat dit keer de kans groter is dat iemand een geslaagde poging doet en dat brengt ook weer onrust en dan zit Vance er, de nog grotere mongool)
Vakman pur sang
pi_216934306
quote:

[..]
Het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat Trump een agent van het Kremlin is. Tot dusver heeft Trump geen enkel land dat niet Amerika is met fluwelen handschoenen benadert. Dus houd het hoofd koel en bij de feiten en kijk wat de VS nog aan pressie naar het Kremlin brengt.
Ik denk dat de openheid verschilt door het feit dat het een militaire kernmacht is maar er wel degelijk flinke druk is.

Het laatste wat de VS wil is een openbare heen en weer roeperij over nucleaire aanvallen.
Daarom wil het ook eerst Oek op de knien dat is makkelijker
Vakman pur sang
pi_216934311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de EU leiders Zelensky op zijn knietjes teruggestuurd hebben om Trump te bedanken dat hij zijn grondstoffen komt innemen zonder enige garantie? Omdat ze te horen kregen dat ze zonder de VS machteloos staan.
Even verder in deze gedachtengang: als ze dat nu pas te horen kregen, of dan is er informatie achtergehouden, of is men bewust tijd aan het rekken. Dat Zelensky niet alle relevante informatie gekregen heeft voor oplossing van het conflict, dat lijkt me duidelijk. Of hij werd zelf te dwars en veeleisend bevonden mbt de Krim, ook door een aantal vredelievende Europese leiders, omdat die op de hoogte waren van het Russische en Amerikaanse standpunt over mogelijke oplossingen voor het stoppen van de gewelddadigheden in Oekrane.
pi_216934315
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je kijkt naar de vorige 4 jaren van Trump, dan bleek dat eerste jaar ook een jaar vol met belachelijke dingen.
Op een gegeven moment trekt die zich terug om te gaan golfen en waren de opvolgende 3 jaren die van redelijke geopolitieke rust. Tot corona de kop opstak maar dat had niet daar mee te maken.

(Al denk ik dat dit keer de kans groter is dat iemand een geslaagde poging doet en dat brengt ook weer onrust en dan zit Vance er, de nog grotere mongool)
Het ding is een beetje dat er in de eerste termijn nog mensen met enig verstand waren die hem in toom hielden. Die zijn nu ook vervangen door MAGA-fanatici of andere Trump-discipelen.
pi_216934318
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:

Toen had je nog zo her en der capabele mensen op posities die af en toe nee tegen hem zeiden. Vergeet bovendien ook niet dat hij ook toen Oekraine al probeerde te chanteren door middelen niet richting Oekraine te sturen die bij wet daar naartoe moesten.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:49:48 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216934331
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het ding is een beetje dat er in de eerste termijn nog mensen met enig verstand waren die hem in toom hielden. Die zijn nu ook vervangen door MAGA-fanatici of andere Trump-discipelen.
Whatever happened to Mitt Romney...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216934334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Toen had je nog zo her en der capabele mensen op posities die af en toe nee tegen hem zeiden. Vergeet bovendien ook niet dat hij ook toen Oekraine al probeerde te chanteren door middelen niet richting Oekraine te sturen die bij wet daar naartoe moesten.
Uiteindelijk stuurde hij wel zware systemen.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:50:33 #250
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216934341
Laffe onderhandelingstactiek weer.

twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216934362
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt, en de grote mond van de EU insnoeren. Nieuwe conflicten kun je zoveel mogelijk vermijden door EU en Oek te vernederen en met Rusland een volwassen gesprek te voeren. Tenslotte toch een wereldmacht.

EU heeft in deze helemaal niks te willen of te vinden, dat is wel duidelijk. Alleen voedt dat wel de haat jegens de Russen en Amerikanen.
Het is belachelijk dat het zo is. Anno 2025 geldt het recht van de sterkste weer (in wapens).
Nu kan de EU daaraan gaan meedoen en zich opnieuw meten.
Vakman pur sang
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:53:19 #252
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934366
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is belachelijk dat het zo is. Anno 2025 geldt het recht van de sterkste weer (in wapens).
Nu kan de EU daaraan gaan meedoen en zich opnieuw meten.
Hopelijk niet.
Ik hoop niet op een wapenwedloop eerlijk gezegd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_216934368
quote:

[..]
Totale onzin. Intel-productie in eigenlijk een bureaucratisch proces. Zou je foute Intel willen leveren dan moet iedereen daar vanaf weten.
Eens. Ook als je goede intel wil leveren, zou daar iedereen vanaf moeten weten. Ook de bureaucratie. Maar dan komt het heikele punt: het staat in historisch perspectief zo lelijk dat uitgerekend met die politieke groepering meegeheuld is , en niet alleen in bureaucratische gelederen.
pi_216934373
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk niet.
Ik hoop niet op een wapenwedloop eerlijk gezegd.
Dat is onoverkomelijk nu de EU ziet wat Oek overkomt.
En 20,000 of 30,000 kernkoppen op de wereld maakt ook niet uit.
Vakman pur sang
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:54:26 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934380
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is onoverkomelijk nu de EU ziet wat Oek overkomt.
Als Rusland niet verder gaat met dreigen, en de expenses niet opvoert. Dan moet ik maar zien of de EU echt structureel meer gaat uitgeven aan defensie.
De vraag is of Rusland voldoende in toom gehouden kan en gaat worden door Amerika. De EU zal de komende jaren Trump moeten pleasen.
pi_216934389
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Uiteindelijk stuurde hij wel zware systemen.
Nouja, in hoeverre kan je Javelins " zware systemen " noemen. Uiteindelijk werd er voor 47 miljoen gekocht.

Daarn wou oekraine voor een veel groter bedrag kopen, chanteerde Trump Oekraine en werd dit niet gestuurd, werd trump hierover impeached en was het uiteindelijk onder leiding van Pelosi dat oekraine alsnog die wapens kon krijgen.

Dus dat verhaal ligt ook weer genuanceerder.

Wel naar mijn weten hebben de Amerikanen oekraiense troepen getrained ten tijde van Trumps eerste termijn wat misschien weer een significantere impact heeft gehad op de eerste weken van de invasie in 2022.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:56:04 #257
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_216934398
Trump staat bekend om zijn dealmaking, maar als je kijkt naar de compleet mislukte onderhandelingen met Noord-Korea en de ronduit dramatische terugtrekking uit Afghanistan, roept dat toch vragen op. Waren dit echt slimme deals, of bleken de gevolgen uiteindelijk groter dan de beloften? Hoe straalt dat ook af op deze mogelijke mineralendeal?

Wil niks suggereren, maar stel gewoon wat vragen.
pi_216934405
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:56 schreef RichardHammond het volgende:
Trump staat bekend om zijn dealmaking, maar als je kijkt naar de compleet mislukte onderhandelingen met Noord-Korea en de ronduit dramatische terugtrekking uit Afghanistan, roept dat toch vragen op. Waren dit echt slimme deals, of bleken de gevolgen uiteindelijk groter dan de beloften? Hoe straalt dat ook af op deze mogelijke mineralendeal?

Wil niks suggereren, maar stel gewoon wat vragen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:56:59 #259
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216934409
Goed. Een geforceerde vrede in UA dadelijk, zonder garanties. Dat betekent bij de volgende verkiezingen aldaar een Russische pion die wint. Belarus is al min of meer geannexeerd maar zal zeker volgen.

Moldavi zal dan wel de volgende zijn en dan zijn de grenzen van de federatie overal locked in met die van de EU en kunnen we weer een gordijntje op trekken en deterrence organiseren zodat ze het niet in hun hoofd halen om aan de Baltische staten te komen.

En dan is de vraag of de VS iets gaan doen als China anno '27 Taiwan binnen vallen - dikke kans van niet.

Beter beginnen we meteen met het bouwen van chipfabrieken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216934428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:56 schreef AgLarrr het volgende:
Goed. Een geforceerde vrede in UA dadelijk, zonder garanties. Dat betekent bij de volgende verkiezingen aldaar een Russische pion die wint. Belarus is al min of meer geannexeerd maar zal zeker volgen.

Moldavi zal dan wel de volgende zijn en dan zijn de grenzen van de federatie overal locked in met die van de EU en kunnen we weer een gordijntje op trekken en deterrence organiseren zodat ze het niet in hun hoofd halen om aan de Baltische staten te komen.

En dan is de vraag of de VS iets gaan doen als China anno '27 Taiwan binnen vallen - dikke kans van niet.

Beter beginnen we meteen met het bouwen van chipfabrieken.
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:00:27 #261
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934447
Ik denk dat het ook deels afhangt van het gedrag van de EU landen jegens Amerika en Rusland of het escaleert.
De toon uit Brussel moet een stuk milder en gericht zijn op verdraagzaamheid.
pi_216934450
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
En de EU is daar niet goed in?
De EU heeft een bureau wat dan voor het gemak vergeleken wordt met de CIA, en daar staan volgens de officile berichten 80 mensen op de loonlijst. Maar het aantal in-officiele beambten is natuurlijk vele malen hoger.

Bij de meeting in Londen van de "willing & able" zat EU aan de tafel, in de persoon van vd Leyen.
pi_216934484
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat het ook deels afhangt van het gedrag van de EU landen jegens Amerika en Rusland of het escaleert.
Verdraagzaamheid :')

Rusland is een soeverein buurland binnengevallen en pleegt daar genocide. Waarom zouden we daar ook maar enig begrip voor moeten hebben?
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:03:53 #264
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_216934485
quote:
Verdraagzaamheid is juist wat de EU jarenlang zwak heeft doen lijken. We hebben te lang afgewacht en nu investeren we honderden miljarden om eindelijk onze positie als economische n militaire grootmacht veilig te stellen. Op dat moment heeft Rusland helemaal niks meer te willen als kleine economsiche dwerg.
pi_216934488
quote:
quote:
The paradox of tolerance is a philosophical concept suggesting that if a society extends tolerance to those who are intolerant, it risks enabling the eventual dominance of intolerance; thereby undermining the very principle of tolerance.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:04:16 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216934490
quote:
Ja precies. Europa moet stoppen met over zich heen laten lopen door schurken zoals Poetin en Trump.
quote:
Van wie moet dat?
Huilen dan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:04:55 #267
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Rusland is een soeverein buurland binnengevallen en pleegt daar genocide. Waarom zouden we daar ook maar enig begrip voor moeten hebben?
Om tal van redenen. En geen genocide natuurlijk.
Alle oorlogsmisdaden keur ik af natuurlijk.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:05:09 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934503
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Van wie moet dat?
Uit naam van de vrede.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:05:20 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216934504
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uit naam van de vrede.
Hahahahahahaha

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_216934516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Laffe onderhandelingstactiek weer.

[ x ]
Kunnen de Britten en Fransen dan geen inlichtingen over de Amerikanen delen met de Oekies?
pi_216934531
quote:

[..]
Uit naam van de vrede.
:') x100000000
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:10:44 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216934571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat die gozer je zusje in elkaar heeft geslagen is heel erg enzo. Maar je mag niet over hem over oordelen, je moet ook zijn verhaal begrijpen. Je zusje had ook beter naar hem moeten luisteren. Misschien heeft ze ook wel een keer iets onaardigs gezegd! Je zusje moet haar excuses aanbieden voor de situatie.
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 14:10:44 #273
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216934572
quote:

[..]
Uit naam van de vrede.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 14:11:54 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216934588
Vanavond maar eens kijken of ik nog een artilleriegranaat met persoonlijke boodschap voor Rusland kan kopen voor Oekrane.
pi_216934593
quote:

[..]
Uit naam van de vrede.
Trump houdt er niet van om in zijn ogen gedold te worden door bureaucratie. Moest hij nou bij de Europese Raad of Europese Commissie zijn als ambassadeur voor het Amerikaans bedrijfsleven. Om zijn wrok een beetje te verklaren.
  Redactie Sport woensdag 5 maart 2025 @ 14:12:59 #276
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216934614
phpmystyle heeft zijn centjes uit het Kremlin vandaag ook weer verdiend!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:13:18 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216934619
Nederlandse F-16 boven Oekrane.
Bekijk deze YouTube-video
Nou ja, West-Oekrane. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216934627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat de handelstarieven meer pijn doen dan Oekrane. De gemiddelde Amerikaan, of nog gekker, Trump-stemmer, kan Oekrane echt niet aanwijzen op de kaart.
blablablabla
pi_216934639
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
Vanavond maar eens kijken of ik nog een artilleriegranaat met persoonlijke boodschap voor Rusland kan kopen voor Oekrane.
Zat even te kijken in de discord van waar ik meestal drones doneer:

Dronecrews vragen niet eens meer om drones, zoveel drones produceert Oekraine zelf nu al die af en aan naar het front gaan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:15:31 #280
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216934646
Heeft Kallas nog gereageerd? O+
pi_216934760
quote:

[..]
Je bedoelt die AI-programma's? Ga daar maar eens heel fout edoch duidelijk in prompten. Ik hoop voor je dat er dan helder patroon ontstaat, waar dit vandaan komt.

De yankees kunnen veel nuttig werk doen in dit conflict, maar zijn op vakantie gestuurd bij de jerry's.

Amerikaanse militaire rugdekking bij een vredesakkoord, al is het dat idee van wapenstilstand in de lucht en op zee voor een maand, zou toch fijn zijn. Kijken in hoeverre Poetin te vertrouwen is, als er een oefening in zijn omgeving wordt gedaan.
pi_216934809
https://www.ft.com/content/c58fccea-00c4-4fad-bc0a-0185b7415579`

Heel die NAVO top heeft toch geen zin meer?
pi_216934836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eutelsat zal Starlink wel gaan vervangen voor overheden in Europa. Dan is dat maar een duurder systeem in gebruik. Jammer dan. Starlink werkt prima, maar je hebt niet veel aan iets dat op elk moment uitgezet kan worden omdat de CEO een gestoorde ketamine junkie met een voorliefde voor fascisten is.
Valt via Starlink dhr Musk niet te hacken? Staan genoeg van die dingen in Oekrane, en de rest van de wereld. Zoiets schijnt al eerder gebeurd te zijn.
pi_216934839
Wat leuk, de Rusland bots zijn het eens dat de EU op z'n plek gezet moet worden. Die kenden we nog niet.
pi_216934882
quote:
Verdraagzaamheid of ik bombardeer je plat. Oh wat een verdraagzaamheid weer
pi_216934916
Sky News: "VS stopt het delen van inlichtingen met Oekrane die bijdragen aan aanvallen op Russisch grondgebied"
https://www.geenstijl.nl/(...)htingen-met-oekraine
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:37:22 #287
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_216934955
:7 8-)

quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de experts (De Wijk enzo) goed begrijp, wordt het pas echt een probleem als de VS zijn inlichtingenapparaat uitschakelt (satellieten enzo).
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:34 schreef Aether het volgende:
Sky News: "VS stopt het delen van inlichtingen met Oekrane die bijdragen aan aanvallen op Russisch grondgebied"
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:37:40 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216934959
Macron, Starmer mogelijk met Zelensky naar Witte Huis

De Franse president Macron overweegt om opnieuw naar Washington af te reizen, samen met de Oekraense president Zelensky en de Britse premier Starmer. Dat zei een woordvoerder van de Franse regering na de aankondiging dat Macron vanavond een tv-toespraak houdt.

Macron houdt zijn toespraak aan de vooravond van Europees overleg over Oekrane en herbewapening van Europa, morgen in Brussel.

Frankrijk en Europa werken volgens de woordvoerder aan het herstellen van de banden tussen de VS en Oekrane, met het doel om een duurzame vrede te bewerkstellingen. "We hebben een bestand voorgesteld."

Ze doelt daarbij op het oprichten van de coalition of the willing, landen die Oekrane willen bijstaan. Die hebben gesproken over een gedeeltelijk bestand van een maand, waarvan de grondoorlog is uitgezonderd. Die plannen zijn echter nog niet concreet.

https://nos.nl/collectie/(...)ering-zelensky-trump
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:40:09 #289
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_216935003
Doe nou niet Willem!! Wat haal je in huis?! :X

quote:
Koning Willem-Alexander nodigt regeringsleiders tijdens NAVO-top uit voor diner op Huis ten Bosch

Vandaag, 14:22 • 2 minuten leestijd

DEN HAAG - Koning Willem-Alexander nodigt alle regeringsleiders die eind juni de NAVO-top in Den Haag bezoeken uit voor een diner in Paleis Huis ten Bosch, het woonpaleis van de koning en zijn gezien aan de 's-Gravenhaagse Bos in Den Haag.
'De NAVO-top is extreem belangrijk voor de NAVO en Nederland. En we gaan ervan uit dat de hele wereld zeer kritisch zal kijken wat daar gebeurt', zei de koning woensdag tijdens een persgesprek op Cyprus, waar hij op staatsbezoek is.
'De Security Summit in 2014 in Den Haag bood mij de kans om een diner aan te bieden aan alle regeringsleiders op Huis ten Bosch. Datzelfde zal ik gaan doen tijdens de NAVO-top in Den Haag.'
De koning verheugt zich erop 'alle staatsleiders en regeringsleiders op de NAVO-top op Huis ten Bosch te ontvangen voor een diner. We gaan er samen een mooie avond van maken.' De NAVO-top is op 24 en 25 juni in het World Forum in Den Haag.
https://www.omroepwest.nl(...)ial&at_campaign=feed
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:40:19 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216935008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:34 schreef Aether het volgende:
Maakt helemaal niks uit, de EU vangt dat zo op, volgens sommigen hier..
The End Times are wild
pi_216935014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:37 schreef Momo het volgende:
Macron, Starmer mogelijk met Zelensky naar Witte Huis

De Franse president Macron overweegt om opnieuw naar Washington af te reizen, samen met de Oekraense president Zelensky en de Britse premier Starmer. Dat zei een woordvoerder van de Franse regering na de aankondiging dat Macron vanavond een tv-toespraak houdt.

Macron houdt zijn toespraak aan de vooravond van Europees overleg over Oekrane en herbewapening van Europa, morgen in Brussel.

Frankrijk en Europa werken volgens de woordvoerder aan het herstellen van de banden tussen de VS en Oekrane, met het doel om een duurzame vrede te bewerkstellingen. "We hebben een bestand voorgesteld."

Ze doelt daarbij op het oprichten van de coalition of the willing, landen die Oekrane willen bijstaan. Die hebben gesproken over een gedeeltelijk bestand van een maand, waarvan de grondoorlog is uitgezonderd. Die plannen zijn echter nog niet concreet.

https://nos.nl/collectie/(...)ering-zelensky-trump
Het wordt nu 4 tegen 1? Macron, Starmer, Trump en Vance gaan ervoor zorgen dat Zelensky dit keer braaf is?
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:41:26 #292
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_216935023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze mogen mijn satellietschotel ook best gebruiken hoor. Doe ik niet moeilijk over 8-)
pi_216935024
quote:

[..]
Dat zegt helemaal niemand
pi_216935025
quote:

[..]
Je maakt een karikatuur van wat mensen werkelijk zeggen. Kinderachtig.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:42:10 #295
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216935033
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Doe nou niet Willem!! Wat haal je in huis?! :X
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ial&at_campaign=feed
De mogelijkheid om Trump het paleis uit te zetten als hij zich onbeschoft gedraagt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:43:05 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216935052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het wordt nu 4 tegen 1? Macron, Starmer, Trump en Vance gaan ervoor zorgen dat Zelensky dit keer braaf is?
Denk eerder Macron, Starmer, Zelensky tegen Trump en Vance zodat ze niet weer het gesprek kapen om Zelensky te gaan lopen bashen maar dat het over de inhoud gaat.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:44:08 #297
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_216935067
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
De mogelijkheid om Trump het paleis uit te zetten als hij zich onbeschoft gedraagt.
"You didn't say: 'thank you'!" _O-

"Why are you not wearing a coltrui?"
pi_216935071
quote:

[..]
Dat heb ik niemand hier horen zeggen. Lijkt mij groot probleem als het bericht waar is.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:44:52 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216935078
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
You should have eaten the frikandel speciaal we served you!
pi_216935082
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
"Zeg Scheveningen, anders ga je er uit"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')