abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216909383
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die aversie wordt zorgvuldig gecultiveerd zo lijkt het. Op het hebben van echt persoonlijke standpunten heb ik de maga-cultisten nog nooit kunnen betrappen eigenlijk, die praten vooral na wat ze wordt opgedragen.
Typische populisten, ondertussen stijgen de prijzen van eieren door. _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216909401
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:14 schreef Breekfast het volgende:
Misschien maar beter dat Trump het duidelijk uitspreekt als hij de NAVO wil verlaten, dan weet Europa tenminste echt dat het menens is en gaat er hopelijk echt iets gebeuren.

Nu zie je in Europa toch nog de halfslachtige houding waarin we alsnog hopen dat Amerika ons blijft beschermen, en dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
Hier sluit ik mij bij aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 16:20:03 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216909410
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Is het verkiezingstijd? Nee? Dan boeit het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216909435
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hier sluit ik mij bij aan.
Ja dat lijkt me te prefereren boven een Trump die de ene dag dit zegt, de volgende dag het tegenovergestelde, en de dag erna ontkent dat hij die dingen uberhaupt gezegd heeft.

Duidelijkheid.
pi_216909457
quote:
Misschien maar beter dat Trump het duidelijk uitspreekt als hij de NAVO wil verlaten, dan weet Europa tenminste echt dat het menens is en gaat er hopelijk echt iets gebeuren.

Nu zie je in Europa toch nog de halfslachtige houding waarin we alsnog hopen dat Amerika ons blijft beschermen, en dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
Dit ja, en maar ouwehoeren, doe eens iets....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 3 maart 2025 @ 16:26:29 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216909486
quote:

Het is sowieso de vraag wat men gaat doen als er iets zou gebeuren. Als Rusland iets bij Letland zou proberen, acht ik de kans klein dat pakweg Turkije, Italië, Spanje of het VK meteen in actie komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216909518
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Bolton claimt dat Trump die wens ook meermaals uitte tijdens zijn eerste termijn.

Trump lijkt de omstandigheden voor een vertrek te creëeren. Hegseth en Vance namen Europa en de NAVO al de maat, daarna kozen de Amerikanen meermaals opzichtig de kant van de Russen, onder meer bij de VN. De ruzie met Zelensky, die weer leidde tot een NAVO-meeting zonder de VS.

Binnen MAGA groeit de aversie tegen Europa en de NAVO. Trump kan straks met een gerust hart de NAVO verlaten, zonder dat zijn achterban begint te morren.
Het de maat nemen van Europa en de Navo was helemaal niet onterecht en misschien kan men beter eens gaan luisteren.

Bij de VN heeft de VS zich onthouden van stemmen om het vredesproces niet te verstoren. Gewoon slim.

Laten we wel zijn, zoals Europa zich momenteel opstelt is het ook bepaald niet gericht op het behouden van de Navo.

Maar goed, we shall see. Het zou prima tot een breuk kunnen komen natuurlijk. Al is het maar omdat Europa op dit moment een te grote broek aan wil trekken.
pi_216909537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Trump heeft aangegeven dat zijn beleid daar in eerste instantie voor gaat zorgen. Dus het is niet alsof dat uit de lucht komt vallen.

De meesten zullen het wel niet gehoord hebben.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:32:18 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909560
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is sowieso de vraag wat men gaat doen als er iets zou gebeuren. Als Rusland iets bij Letland zou proberen, acht ik de kans klein dat pakweg Turkije, Italië, Spanje of het VK meteen in actie komen.
Tja ik weet het ook niet, maar als dat zou gebeuren is het meteen ook het einde van de Navo.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216909562
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Artikel 5 is sowieso een wankele. Ik denk inderdaad ook niet dat de VS onder Biden echt vol in oorlog was gegaan met Rusland om zoiets.

Ook Biden ging door met Amerika first. Minder lomp, dat wel.
pi_216909564
Oekraïne is geslaagd tot een patstelling te vechten. Oekraïne produceert 50% van de wapens die ze gebruiken.

Wij als Europa (+GB en Canada) kunnen deze oorlog winnen.

We moeten meer wapens produceren en leveren aan Oekraïne. We hebben nog geen enkele soldaat geleverd. We hebben nog heel veel kaarten die we nog niet gespeeld hebben.
pi_216909581
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:32 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne is geslaagd tot een patstelling te vechten. Oekraïne produceert 50% van de wapens die ze gebruiken.

Wij als Europa (+GB en Canada) kunnen deze oorlog winnen.

We moeten meer wapens produceren en leveren aan Oekraïne. We hebben nog geen enkele soldaat geleverd. We hebben nog heel veel kaarten die we nog niet gespeeld hebben.
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...

Ik zie geen enkele politieke wil om dat te doen.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:35:40 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909596
Als je in Rusland woont, of daar ergens, oke. En als je een Texaan op een ranch bent, vooruit. Dat er Nederlanders voor de republikeinen zijn, snap ik nog. Maar dat er hier serieus mensen voor Poetin en Trump zijn.. Echt ongelooflijk. Bizar. Van de pot gerukt. En bovenal ook heel verdrietig
  maandag 3 maart 2025 @ 16:38:03 #15
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216909612
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:35 schreef Parafernalia het volgende:
Als je in Rusland woont, of daar ergens, oke. En als je een Texaan op een ranch bent, vooruit. Dat er Nederlanders voor de republikeinen zijn, snap ik nog. Maar dat er hier serieus mensen voor Poetin en Trump zijn.. Echt ongelooflijk. Bizar. Van de pot gerukt. En ook heel verdrietig
Collaborateurs zijn van alle tijden helaas en dat zie je in dit topic terug, uiteindelijk trekken ze altijd aan het kortste eind, ook dat leert de geschiedenis.
pi_216909708
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het de maat nemen van Europa en de Navo was helemaal niet onterecht en misschien kan men beter eens gaan luisteren.

Bij de VN heeft de VS zich onthouden van stemmen om het vredesproces niet te verstoren. Gewoon slim.

Laten we wel zijn, zoals Europa zich momenteel opstelt is het ook bepaald niet gericht op het behouden van de Navo.

Maar goed, we shall see. Het zou prima tot een breuk kunnen komen natuurlijk. Al is het maar omdat Europa op dit moment een te grote broek aan wil trekken.
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen met het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

twitter

US sides with Russia in UN resolutions on Ukraine

En daar komt bij dat Trump Zelensky een dictator noemde en suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen, zonder ook maar één kritisch te woord te uiten richting Poetin en Rusland.
pi_216909748
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

En daar komt bij dat Trump Zelensky een dictator noemde en suggereerde dat Oekraïne de oorlog is begonnen, zonder ook maar één kritisch te woord te uiten richting Poetin en Rusland.
En de VS is bezig met het opheffen van sancties tegen Rusland.

Allemaal natuurlijk om vredesbesprekingen mogelijk te maken...
  maandag 3 maart 2025 @ 16:51:32 #18
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216909768
quote:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen met het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

Hee een onweerlegbaar feit! Hier wordt waarschijnlijk niet op ingegaan!
pi_216909780
quote:

[..]
Nee, de VS onthield zich niet van stemming, maar koos de daadwerkelijk de kant van de Russen. Dat deden de Amerikanen samen het immer gezellige Noord-Korea en Eritrea. Opvallend genoeg onthielden China en Iran - normaliter bondgenoten van Rusland - zich wel van stemming.

[ x ]

Dat suggereerde hij niet, dat zei hij expliciet.
Overigens zonder motivatie of bewijs.
Zoals eigenlijk alles wat hij zegt, met als kers op de taart natuurlijk de gestolen 2020 verkiezingen.
350 miljard aan UA "gegeven", whatever, wat eerst 500 miljard was trouwens. Gewoon omdat hij dat zegt. De waarheid is maar een fractie van dat, waarschijnlijk.

Letterlijk zeggen dat hij de kanker wegsnijdt van de Biden administration. Biden een seniele idioot noemen. Enz enz. Zelfs op een officiele presidentiele bezoek scheldt hij Biden uit.

Maargoed, van mij mag het. Maar het is wel hypocriet om respect (meer onderwerping eigenlijk) te verwachten van je gasten.
pi_216909783
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, dan gaan we soldaten leveren. En gaat Rusland over tot mobilisatie. Dan hebben we het probleem vertienvoudigd. Klasse...

Jij ziet kennelijk graag een Oekraïense capitulatie maar daarmee stel je die russische mobilisatie slechts een paar jaar uit, en dan heb je te maken met een nog sterker russisch leger.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:53:51 #21
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_216909803
Misschien al eerder genoemd hier, maar nog 1x kan geen kwaad: een (vermoed ik) goede docu-serie over Zelensky woensdag om 21:05 uur op VRT Canvas (deel 1). Zodat jullie een nóg beter gefundeerde mening kunnen geven hier! :Y

quote:
De driedelige serie The Zelensky Story vertelt het verhaal van een land onder belegering en biedt, aan de hand van interviews met Zelensky's inner circle, archiefmateriaal en het persoonlijke verhaal van Zelensky zelf, een uniek beeld van dit cruciale hoofdstuk in de wereldgeschiedenis.

The Zelensky story (documentaireserie) wordt uitgezonden op VRT Canvas en is te streamen op (o.a.) NLZIET en NPO Start (klik hier voor alle streamingdiensten).
https://www.tvgids.nl/informatief/the-zelensky-story
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_216909809
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
En de VS is bezig met het opheffen van sancties tegen Rusland.

Allemaal natuurlijk om vredesbesprekingen mogelijk te maken...
En beschouwt Rusland niet langer als een cyberdreiging. Zelfs als je Rusland niet beschouwt als een acuut gevaar is het waanzin om jezelf niet te wapenen tegen toekomstige Russische cyberdreigingen.

quote:
Trump administration retreats in fight against Russian cyber threats

The Trump administration has publicly and privately signaled that it does not believe Russia represents a cyber threat against US national security or critical infrastructure, marking a radical departure from longstanding intelligence assessments.

The shift in policy could make the US vulnerable to hacking attacks by Russia, experts warned, and appeared to reflect the warming of relations between Donald Trump and Russia’s president, Vladimir Putin.

Two recent incidents indicate the US is no longer characterizing Russia as a cybersecurity threat.
Een verontrustende passage:

quote:
A recent memo at the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (Cisa) set out new priorities for the agency, which is part of the Department of Homeland Security and monitors cyber threats against US critical infrastructure. The new directive set out priorities that included China and protecting local systems. It did not mention Russia.

A person familiar with the matter who spoke to the Guardian on the condition of anonymity said analysts at the agency were verbally informed that they were not to follow or report on Russian threats, even though this had previously been a main focus for the agency.

The person said work that was being done on something “Russia-related” was in effect “nixed”.

“Russia and China are our biggest adversaries. With all the cuts being made to different agencies, a lot of cybersecurity personnel have been fired. Our systems are not going to be protected and our adversaries know this,” the person said.
pi_216909913
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En beschouwt Rusland niet langer als een cyberdreiging. Zelfs als je Rusland niet beschouwt als een acuut gevaar is het waanzin om jezelf niet te wapenen tegen toekomstige Russische cyberdreigingen.
[..]
Een verontrustende passage:
[..]

Wat absurd toch allemaal. Laat je deuren wagenwijd open want je denkt dat je buurman, waarvan de rest van de straat weet dat het een motoire inbreker is, eigenlijk een toffe vent is die geen kwaads in de zin heeft. De eigenaren van de woningen waar hij eerder heeft ingebroken hebben het vast zelf uitgelokt. Hebben de mensen die zeggen bestolen te zijn je eigenlijk bedankt omdat jij ook een inboedelverzekering had afgesloten? Niet voldoende, in ieder geval. Als je ooit in hun huis ingebroken ziet worden ga je zo dus beslist niet helpen.
pi_216909957
quote:

[..]

[ x ]

I stand corrected. Ik had ergens gelezen dat ze zich van stemming hadden onthouden. Maar goed, blijft staan dat het instrumenteel is aan het doel te komen tot vrede.

Het is ook niet alsof deze resolutie iets had veranderd.
  Overall beste user 2022 maandag 3 maart 2025 @ 17:05:44 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216909966
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie gaat Poetin bij mobilisatie in de (wapen)fabrieken laten werken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')