quote:Memphis Depay (Moordrecht, 13 februari 1994) is een Nederlands voetballer die bij voorkeur als aanvaller speelt. Hij debuteerde in september 2011 in het betaald voetbal vanuit de jeugdopleiding van PSV, dat in augustus 2011 zijn contract verlengde tot aan de zomer van 2014.
Depay debuteerde in de hoofdmacht in de tweede ronde van de KNVB beker 2011/12, uit tegen VVSB. Hij scoorde in die wedstrijd zelf zowel de 0-1 als de 0-5. Op 26 februari debuteerde Depay in de competitie in het duel tegen Feyenoord thuis (3-2 winst). Op 18 maart scoorde Depay zijn eerste goal in het duel tegen sc Heerenveen thuis (5-1 winst). Ook in het duel met VVV-Venlo maakte hij een doelpunt, de 2-0.
In mei 2015 stond Depay in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. PSV kwam op 7 mei 2015 tot een akkoord met Manchester United over een transfer van Depay, nadat de club eerder al een akkoord had bereikt met Paris Saint-Germain en er concrete interesse was van Liverpool.De speler zelf was op dat moment ook al akkoord met de club van coach Louis van Gaal. Depay speelde eerder onder Van Gaal toen deze bondscoach was van het Nederlands elftal tijdens het WK 2014.Het transferbedrag bedroeg volgens het tijdschrift Voetbal International ¤27,5 miljoen, exclusief zo'n ¤4,5 miljoen aan mogelijke bonussen, maar volgens de BBC ¤34 miljoen (£24,6 miljoen), exclusief ¤9 miljoen (£6,5 miljoen) aan mogelijke bonussen. Daarnaast bedong PSV een doorverkooppercentage.
Technisch directeur Marcel Brands gaf geen duidelijkheid over het exacte bedrag, maar zei in een interview in Voetbal International in september 2015 dat het 'wel wat meer' was dan ¤31 miljoen. Het blad ging toen zelf inmiddels ook uit van ¤34 miljoen met nog negen miljoen euro extra aan eventuele bonussen. De vergoeding voor de transfer oversteeg hiermee de overgang van Ruud van Nistelrooij van PSV naar Manchester United uit 2001, waar omgerekend ¤30,5 miljoen mee gemoeid was. Daarmee werd het de duurste transfer ooit vanuit de Nederlandse competitie. Depay tekende op 12 juni 2015 een contract tot medio 2019 met een optie voor nog een jaar. Hij was de tiende Nederlandse speler ooit die bij Manchester United tekende.
Social media:quote:Olympique Lyon
Depay tekende op 20 januari 2017 een contract voor 4,5 jaar bij Olympique Lyon, waarmee hij toen al enige tijd in gesprek was. De Franse club betaalde circa ¤16.000.000,- voor hem aan Manchester United, dat tot ¤9.000.000,- aan eventuele bonussen in het vooruitzicht kreeg. Manchester United bedong tevens een terugkoopclausule. Trainer José Mourinho nam bij zijn afscheid afstand van het negatieve publieke beeld dat van Depay was ontstaan en sprak lovend over zijn professionele instelling. Twee dagen na het tekenen van zijn contract maakte Depay zijn debuut voor Lyon, tijdens een met 3-1 gewonnen competitiewedstrijd thuis tegen Olympique Marseille. Hij viel de dag in de 79e minuut in voor Mathieu Valbuena. De eindstand stond toen al op het scorebord.
Ik heb de oorspronkelijke OP al uitgebreid. Misschien een mod die hem nog verder wil aanpassen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:49 schreef manny het volgende:
Belangrijk topic.
In de OP ontbreekt nog zijn succesperiode in manchester, zijn (misschien wel beste buitenlandse) periode bij Lyon en niet te vergeten zijn 2 goals in 1 wedstrijd als speler van ons aller Oranje tegen Gibraltar op 30 maart 2021.
[ afbeelding ]
Dat heet de overwinning over 2 wedstrijden binnen halen terwijl je met een man minder speelt.quote:
quote:Op zondag 6 april 2025 18:28 schreef tong80 het volgende:
Memphis Depay heeft voor een spelregelwijziging gezorgd in Brazilië. De spits van Corinthians was daags na het veroveren van het staatskampioenschap van São Paulo ten koste van Palmeiras het hoofdonderwerp van gesprek in de Braziliaanse media vanwege een provocerende truc. De bond grijpt nu in.
Memphis legde eind maart met Corinthians beslag op zijn eerste prijs in Brazilië, maar de wijze waarop zijn club de trofee veroverde bleef niet gevrijwaard van controverse.
In de slotfase van het duel met Palmeiras (0-0) ging Memphis in de buurt van de hoekvlag op de bal staan. De truc, in Brazilië beter bekend als een ‘paradinha’, leidde tot frustratie bij de tegenstander. Een kleine veldslag barstte los met vele kaarten tot gevolg.
De Braziliaanse bond (CBF) heeft naar aanleiding van de provocatie van de Nederlandse spits besloten om resoluut in actie te komen, want de storm aan kritiek hield lang aan.
Per direct kiest het voetbalorgaan voor een spelregelwijziging: vanaf nu is de paradinha verboden in de Braziliaanse competities. De truc van Memphis wordt gezien als ‘respectloos’ en ‘onsportief’ richting de tegenstander, waardoor die vanaf nu niet meer uitgevoerd mag worden door spelers.
Vanaf nu worden spelers die tijdens de wedstrijd provocatief op de bal gaan staan onmiddellijk gestraft met een gele kaart. Bovendien krijgt de opponent een indirecte vrije trap op de plek waar de speler de paradinha uitvoerde.
Er was al eerder kritiek op de ‘respectloze’ truc, al werd er toen nog niet ingegrepen. Onder meer Yeferson Soteldo (Santos FC) zorgde eerder voor commotie, maar de actie van Memphis was de druppel.
https://www.msn.com/nl-nl(...)is-depay/ar-AA1Co5QQ
quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Corinthians ontslaat trainer na kritiek Memphis
Koeman is gewaarschuwd!
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:03 schreef DeeBee het volgende:
Weer Mr. Bigstar uithangen nadat hij een paar goaltjes heeft gemaakt, wat een ontzettend vervelende rubriek is deze speler toch
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaasquote:Op maandag 12 mei 2025 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel weer opgeroepen worden door Koetje en dan tegen Finland of Malta een penalty scoren waarna iedereen het weer geweldig vindt.
Ze moeten Emegha eens de kans geven. In ieder geval zodat ie straks niet voor Togo of Nigeria kiest.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is ook nog steeds beter dan de alternatieven. Helaas
quote:Memphis Depay onder vuur vanwege nieuwe foto's met witte tijger
Drie grote Nederlandse dierenorganisaties zijn boos op voetballer Memphis Depay (31) omdat hij een foto met een jonge witte tijger aan een ketting op Instagram heeft gepost. De organisaties spreken van 'dierenleed' en noemen de foto's 'hoogst ongelukkig'. Het gaat om Stichting AAP, Stichting SPOTS en World Animal Protection Nederland.
https://www.rtl.nl/boulev(...)tos-met-witte-tijger
Wel een betere foto voor een paint dan die stomme bewerkte GTA animatie zoals recent met Goes.quote:
Nog even lekker een jaar bij PSV ballen en er 20 inschieten tegen Telstar en Excelsior en daarna naar de woestijn.quote:
Jammer hequote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
Raar gevoel dat hij straks Oranjes topscorer aller tijden is.
Gedurfde uitspraak.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
PSV haterquote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef tong80 het volgende:
Denk dat er weinig gezeurd hadden als het bijv. Van Nistelrooij was geweest. Beetje ander kaliber speler.quote:
Voel je wel wat bij Sari van Veenendaal, gebeurt er dan wel wat met je?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:13 schreef Marsenal het volgende:
Nog nooit zo weinig gevoeld bij een topscorer. Ik vind hem zo gemankeerd als profvoetballer dat hij een beetje afbreuk doet aan de titel.
Ik merk dat ik bij de gedachte niet mezelf ga aanraken ofzo.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voel je wel wat bij Sari van Veenendaal, gebeurt er dan wel wat met je?
Goeie spits, maar geen wereldtopper. Net zoals Klose topscorer is van WK's.quote:
Dat hele artikel boven je geeft dus aan dat die frame heel onterecht ie gezien Persie dat net zo vaak deedquote:Op donderdag 12 juni 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ach, ik scoor er ook wel een paar tegen Malta, Luxemburg en Estland.
Ik ga de finale iig niet kijken!quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:03 schreef Fok-it het volgende:
Nee ook al schiet Memmie ons naar de WK titel blijft de afgunst nog ongekend
Natuurlijk wel. Dat kan je tegen die tijd echt niet latenquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ga de finale iig niet kijken!
Ik had finale kaartjes WK-98. Als Nederland zich zou plaatsen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ook jij gewoon vingertjes in je oren als hij scoortquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wil die weddenschap wel aangaan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dat kan je tegen die tijd echt niet laten
Weet nog wel hoe kapot ik was toen. Misschien is boos een betere benaming.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had finale kaartjes WK-98. Als Nederland zich zou plaatsen.
We komen regelmatig in de buurt met mindere selecties. Als het meezit met blessures en vorm zie ik het wel positief inquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wil die weddenschap wel aangaan.
Al betwijfel ik of we in de buurt gaan komen van de finale. Zoveel toplanden als Argentinie en Spanje die beter zijn dan wij.
De strafschop die we niet kregen. Het lijkt alsof we in 88 alle geluk hebben opgebruiktquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Weet nog wel hoe kapot ik was toen. Misschien is boos een betere benaming.
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We komen regelmatig in de buurt met mindere selecties. Als het meezit met blessures en vorm zie ik het wel positief in
Mwah, Brazilië, Duitsland en Frankrijk zijn alsnog topfavoriet natuurlijk. Portugal eigenlijk ook wel. Rest klopt wel jaquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.
Die was toch wel het stadion uitgeschoten.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
De strafschop die we niet kregen. Het lijkt alsof we in 88 alle geluk hebben opgebruikt
Dat blijven favorieten. Dat zijn open deuren. Ook Nederland en Engeland staan in de TOP-10 qua kanshebbers. Het gaat er om dat je door de namen moet prikken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, Brazilië, Duitsland en Frankrijk zijn alsnog topfavoriet natuurlijk. Portugal eigenlijk ook wel. Rest klopt wel ja
Nou ja, dat gaat lastig als je Mbappe, Wirtz, Vinicius.en Dembele moet vergelijken met Weghorst en Memphisquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat blijven favorieten. Dat zijn open deuren. Ook Nederland en Engeland staan in de TOP-10 qua kanshebbers. Het gaat er om dat je door de namen moet prikken.
Met zo'n mentaliteit wel. Depay wordt verweten dat ie topscorer werd mede door strafschoppen. San Marco wordt qua strafschoppen herinnerd door die ene....quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die was toch wel het stadion uitgeschoten.
Er is momenteel een revolutie gaande bij Frankrijk./ Ze pruimen Mbappé niet meer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, dat gaat lastig als je Mbappe, Wirtz, Vinicius.en Dembele moet vergelijken met Weghorst en Memphis
Klopt hoor, maar ik heb w.b. die specifieke generatie gewoon een trauma door de boertjes De Broer en Seedorf.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met zo'n mentaliteit wel. Depay wordt verweten dat ie topscorer werd mede door strafschoppen. San Marco wordt qua strafschoppen herinnerd door die ene....Maar hij maakte er 51 van de 54.
Wees blij dat je de WK-74 niet hebt meegemaakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar ik heb w.b. die specifieke generatie gewoon een trauma door de boertjes De Broer en Seedorf.
Een plaats bij de laatste vier is mogelijk. De selectie is in jaren niet zo goed geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Duitsland, Engeland, Brazilië, België zijn momenteel bagger. In Frankrijk is het een zooitje. We hebben achterin en op het middenveld wereldklasse. Ik durf nu al te zeggen dat we één van de favorieten zijn. Een beetje geluk en het wordt feest.
Precies, van geen cliché's vervaard.quote:Op donderdag 12 juni 2025 15:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een plaats bij de laatste vier is mogelijk. De selectie is in jaren niet zo goed geweest.
Maar ja, het blijft voetbal.
Duitsland is vooral niet heel gebalanceerd en wordt overschat. Engeland mist creativiteit als Cole Palmer uit vorm is, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beetje zoals NLquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.quote:
Dat laatste is al sinds mensenheugenis.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Duitsland is vooral niet heel gebalanceerd en wordt overschat. Engeland mist creativiteit als Cole Palmer uit vorm is, plus dat ze lang niet zo goed zijn als ze zelf denken.
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellenquote:Op donderdag 12 juni 2025 16:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.
Wanneer overschat een klein land zich met Cruijff, van Hanegem, Neeskens, Krol, Kluivert, Bergkamp, van Nistelrooij, van Basten, Makaaij, Gullit, van der Kuylen, Rep, Robben, van Persie, van der Sar, Seedorf, Rijkaard, Davids, van der Kerkhof, van Dijk, van der Vaart, Sneijder, Israël, Koeman, Vanenburg, Stam, Keizer, Swart, Rensenbrink ?quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook idd, maar wij overschatten onszelf nog net wat minder dan de Engelsen.
Je was me voor. Perfect verwoord.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellen
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar overschatten wij onszelf in dan? Ik vind het wel meevallen en het is vooral weer hetzelfde vervelende trekje van de afgunst voor je nationale ploeg. Hoop mensen die juichen eerder wanneer het slecht gaat. Dat kunnen ze zich in het buitenland niet voorstellen
Laat ook maar.........................Tot merregequote:Op donderdag 12 juni 2025 17:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.
Ja maargoed, zoals ik al zeg: al had je 23 man sterk elk van Liverpool Barca en City had je dit soort reacties nog gekregen. Ergerlijke bijwerking van onze calvinistische houdingquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik lees soms dingen als beste middenveld ter wereld en beste verdediging ter wereld, dat valt wel mee en voorin houdt het natuurlijk ook bepaald niet over. Een land als Zweden is aanvallend veel sterker.
Soms mogen de verwachtingen wel iets geremd wordenquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat ook maar.........................Tot merrege
Klopt, maar bij het Nederlands Elftal heeft dat misgunnen ook met 'bepaalde' andere dingen te maken die ik maar even onbenoemd laat anders krijg ik een Drentse grenspatrouille in mijn nek.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maargoed, zoals ik al zeg: al had je 23 man sterk elk van Liverpool Barca en City had je dit soort reacties nog gekregen. Ergerlijke bijwerking van onze calvinistische houding
Ohja ze zijn zo extreem racistisch en woke inderdaad. En dan Memphis nog met zijn hoed en zweetband. Ga eerst maar eens scoren tegen fatsoenlijke landen!!quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar bij het Nederlands Elftal heeft dat misgunnen ook met 'bepaalde' andere dingen te maken die ik maar even onbenoemd laat.
Inderdaad, maar die discussie ben ik na het EK21 hier eens begonnen en dat viel niet zo goed.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ohja ze zijn zo extreem racistisch en woke inderdaad. En dan Memphis nog met zijn hoed en zweetband. Ga eerst maar eens scoren tegen fatsoenlijke landen!!
Waar zijn toch die tijden van de nuchtere stamppot jongens
Ja denk dat je mijn punt wel uitstekend bevestigd.
Vooral omdat het nogal lachwekkend is. Maar beter 11 Dekselse Dirk Demagoogjes op het veld. Lekker manquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, maar die discussie ben ik na het EK21 hier eens begonnen en dat viel niet zo goed.
De reet van Koeman kon er niet helemaal op.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarom staat hij op de foto met een koe?
https://nos.nl/artikel/25(...)en-gedeeld-topscorerquote:Depay lijkt interlands te missen met virusinfectie, Van Persie nog even gedeeld topscorer
Het is uiterst twijfelachtig of Memphis Depay op tijd fit is voor de WK-kwalificatieduels van het Nederlands elftal begin september. De 31-jarige aanvaller van Corinthians kampt sinds begin deze maand met een hamstringblessure. Braziliaanse media melden dat hij nu ook te kampen heeft met een virusinfectie.
Corinthians verwacht dat Depay op 11 september weer fit is voor de wedstrijd tegen Athletico Paranaense in de Copa do Brasil. Kort ervoor staan de de duels van Oranje op het programma.
Bondscoach Ronald Koeman vertelde op 12 augustus bij Vandaag Inside nog dat het "kielekiele zal worden" of hij bij de interlands de beschikking over Depay heeft.
De 102-voudig international staat op het punt om Oranje-topscorer aller tijden te worden. Depay deelt het record nu nog met Robin van Persie met 50 goals. Met twee doelpunten tegen Malta evenaarde de 31-jarige Depay de huidige trainer van Feyenoord tijdens de vorige interlandperiode.
Pro Shots
Memphis Depay (zittend) raakte op 6 augustus geblesseerd in de uitwedstrijd tegen Corinthians tegen Palmeiras
Het Nederlands elftal speelt op 4 september in Rotterdam de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Polen. Drie dagen later staat er voor Oranje een uitwedstrijd tegen Litouwen op het programma.
Achterstallige betalingen
Vanwege financiële problemen is de toekomst van Depay in Brazilië ongewis. De aanvaller zou nog in afwachting zijn van achterstallige salarisbetalingen van de club.
Financieel directeur Emerson Piovesan van de Braziliaanse club vertelt tegen ESPN Brasil dat het kamp-Depay bereid is om mee te denken over een oplossing. "We hebben er vertrouwen in dat we hieruit gaan komen", aldus Piovesan.
Bronnen rondom Depay benadrkken overigens tegen de NOS dat er momenteel geen problemen zijn tussen de aanvaller en de club.
Corinthians heeft volgens Braziliaanse media nog een schuld van ongeveer 72 miljoen euro bij andere partijen openstaan. De club hoopt met de mogelijke transfer van de 16-jarige Kaue Furquim naar Bahia en een nieuwe shirtsponsordeal de financiële problemen wat te verzachten.
Wat een beest deze manquote:Voor Memphis wordt het mogelijk een bijzondere avond. Hij heeft nog maar één goal nodig om zich te kronen tot topscorer aller tijden van het Nederlands elftal. Memphis staat nu op vijftig interlandgoals, net als Robin van Persie.
Alleen jammer dat hij het zelden tot nooit laat zien in de wedstrijden tegen de grote ploegen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:48 schreef Makamba_ het volgende:
Inmiddels dus ook gedeelde leider in het assist klassement bij Oranje.
Matig of niet. Je kan echt niet om zijn grote invloed en prestaties heen.
Schreeuw niet zo.quote:
quote:Daar is de 51e goal voor Memphis in Oranje. Hij is nu all-time topscorer van het Nederlands elftal. De treffer komt tot stand na een actie van Gakpo. Hij geeft voor en Memphis volleert de bal van dichtbij in de verre hoek. Zo is er ook een vroege voorsprong voor Oranje.
quote:Op zondag 7 september 2025 18:38 schreef HMFuckyouall het volgende:
Blijft een zeer matige voetballer
Herhaal het nog maar eens. Omdat hij ooit een hoed droog en rapt zal hij nooit op waarde geschat worden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:48 schreef Makamba_ het volgende:
Inmiddels dus ook gedeelde leider in het assist klassement bij Oranje.
Matig of niet. Je kan echt niet om zijn grote invloed en prestaties heen.
Dat interesseert mij niet, maar het past wel bij een egoistische speler die nogal veel onderhoud vraagt. Het was gewoon niet goed genoeg wanneer het er echt om ging, het is geen grote speler. Hij heeft wel goede kwalificatie en Nations League wedstrijden gespeeld, maar niet erg veel en het flatteert hem enorm.quote:Op zondag 7 september 2025 19:38 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Herhaal het nog maar eens. Omdat hij ooit een hoed droog en rapt zal hij nooit op waarde geschat worden.
Als echte ster maak je binnen en buiten het veld een blijvende indruk.quote:Op zondag 7 september 2025 19:38 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Herhaal het nog maar eens. Omdat hij ooit een hoed droog en rapt zal hij nooit op waarde geschat worden.
30 euro onlinequote:Op zondag 7 september 2025 20:30 schreef SurpriseGirl het volgende:
Diamanten oorbellen dragen tijdens intervieuw
Vooral omdat hij nergens écht van waard is geweestquote:Op zondag 7 september 2025 19:38 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Het is meer zijn eeuwige misplaatste slachtofferrol en minderwaardigheidscomplex terwijl hij bewezen een heel ander moreel kompas aanhoudt voor hemzelf en zijn door voetbal rijke (criminele) vrienden.quote:Op zondag 7 september 2025 19:38 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Slachtofferrol, wanneer?quote:Op zondag 7 september 2025 22:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is meer zijn eeuwige misplaatste slachtofferrol en minderwaardigheidscomplex terwijl hij bewezen een heel ander moreel kompas aanhoudt voor hemzelf en zijn door voetbal rijke (criminele) vrienden.
Als Promes daar bij hoort welquote:Op zondag 7 september 2025 23:16 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Slachtofferrol, wanneer?
En wat kan mij of zouden andere zijn vrienden boeien
Nou ja, als je een lijstje wil van waarom ik Depay niet zo’n frisse jongen vind:quote:Op zondag 7 september 2025 23:16 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Slachtofferrol, wanneer?
En wat kan mij of zouden andere zijn vrienden boeien
Deze punten zijn precies de redenen dat Memphis Depay topscorer van Oranje isquote:Op maandag 8 september 2025 00:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja, als je een lijstje wil van waarom ik Depay niet zo’n frisse jongen vind:
- Dierenmishandeling van tijgers/lijgers
- Opzichtig in de bres springen voor veroordeelde criminelen zoals Promes en Mendy (verkrachter), bij Promes zelfs de beschuldigende vinger wijzen naar anderen die hem daarvoor veroordeelden
- Nog altijd publiekelijk online poseren met bovenstaande veroordeelde crimineel terwijl diegene zijn straf ontvluchtte in Rusland
- Pretenderen in ‘de ghetto’ opgegroeid te zijn als verdediging voor criminaliteit, terwijl hij gewoon in een veilige buurt in Moordrecht opgroeide en daarna het privilege had van een topsalaris als profvoetballer
- Strafblad en voorwaardelijke celstraf voor dronken rijden kort nadat zijn ‘beste vriend’ veroordeeld is voor het dronken dood rijden van een peuter
Dat met die hoed of haarband moet ie lekker zelf weten, en het zal vast ook zijn dat het excentrieke niet lekker ligt bij mensen (of zijn huidskleur, ik ben overigens tegen racisme). Maar het is uiteindelijk gewoon ook wel een kutventje en daarom moeten mensen hem niet.
Denk niet dat dieren mishandelen of met voortvluchtige criminele omgaan heel veel te maken heeft met topscorer zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 10:14 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Deze punten zijn precies de redenen dat Memphis Depay topscorer van Oranje is
Er zijn miljoenen Nederlanders die dronken achter het stuur zitten en dieren mishandelen. Niets bijzonders dus.quote:Op maandag 8 september 2025 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dronken achter het stuur zitten heeft hij dan wel weer gemeen met een voormalig topscorer, maar dat lijkt mij toeval!
[..]
Die zou je allemaal moeten kaalscheren natuurlijk.quote:Op maandag 8 september 2025 10:35 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Er zijn miljoenen Nederlanders die dronken achter het stuur zitten en dieren mishandelen. Niets bijzonders dus.
Mag je vinden maar geschiedsvervalsing is een zeer onjuiste bewoording ervoor.quote:Op maandag 8 september 2025 14:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geschiedenis vervalsing noem ik het.
Als ook maar 1 van de drie reserve spitsen van het wk 98 ( niet Kluivert Bergkamp maar Makaay, van Hooijdonk en Hasselbaink) actief was geweest in de tijd van Memphis en bij gebrek aan beter in de basis stond elke keer hadden die nog veel meer gescoord. Dat Memphis het nu geworden is laat alleen maar zien dat we sinds van Persie en Huntelaar geen fatsoenlijke spits meer hebben kunnen opleiden in Nederland.
intervieuwquote:Op zondag 7 september 2025 20:30 schreef SurpriseGirl het volgende:
Diamanten oorbellen dragen tijdens intervieuw
Ik kan me sowieso maar weinig tot geen memorabele goals herinneren van hemquote:Op maandag 8 september 2025 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er ook maar een enkele goal van Depay die ooit in een rijtje komt met goals van Bergkamp, Kluivert, Robben, Sneijder, Van Persie en Van Basten?
Als bestaat niet.quote:Op maandag 8 september 2025 14:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geschiedenis vervalsing noem ik het.
Als ook maar 1 van de drie reserve spitsen van het wk 98 ( niet Kluivert Bergkamp maar Makaay, van Hooijdonk en Hasselbaink) actief was geweest in de tijd van Memphis en bij gebrek aan beter in de basis stond elke keer hadden die nog veel meer gescoord. Dat Memphis het nu geworden is laat alleen maar zien dat we sinds van Persie en Huntelaar geen fatsoenlijke spits meer hebben kunnen opleiden in Nederland.
Tegen de kleine landjes is hij wel goed, maar tegen grotere landen kan hij qua tempo allang niet meer mee. Zelfs in de extreem statische tactiek van Koeman. Terwijl hij eindelijk de memo heeft begrepen van in dienst spelen voor het elftal.quote:Op maandag 8 september 2025 16:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan me sowieso maar weinig tot geen memorabele goals herinneren van hem
Maar dat komt ook omdat hij de best of the rest was in een periode van heel weinig memorabele Oranje-momenten.
En het erge is dat hij waarschijnlijk nog steeds de beste keuze is op het komende WK
Veel mensen hebben het nu over Meerdink, maar die is nog niet eens onbetwiste basisspeler bij AZ.quote:Op maandag 8 september 2025 16:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan me sowieso maar weinig tot geen memorabele goals herinneren van hem
Maar dat komt ook omdat hij de best of the rest was in een periode van heel weinig memorabele Oranje-momenten.
En het erge is dat hij waarschijnlijk nog steeds de beste keuze is op het komende WK
Meneer je feiten kloppen niet echt. Memphis heeft in totaal tegen 38 landen gescoord waaronder Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Dat zijn toch de sterkere tegenstanders in de wereld?quote:Op maandag 8 september 2025 16:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tegen de kleine landjes is hij wel goed, maar tegen grotere landen kan hij qua tempo allang niet meer mee. Zelfs in de extreem statische tactiek van Koeman. Terwijl hij eindelijk de memo heeft begrepen van in dienst spelen voor het elftal.
Het is daarom ook jammer dat Koeman geen enkele druk op hem legt, Depay speelt nu op een soort amateurniveau en tegelijkertijd worden enige potentiële concurrenten niet geselecteerd zodat je eigenlijk niet weet of er iets beters beschikbaar is. Depay kan nog prima mee in de Nederlandse of Turkse top, of in de subtop/middenmoot van een grotere competitie als aanvalsleider. Dat zou eigenlijk wel een vereiste moeten zijn, anders moet je toch door selecteren.
In de laatste vijf jaar enkel twee tegen België (alweer drie jaar terug) en een strafschop tegen Spanje, komt prima overeen met mijn punt dat hij qua tempo niet meer mee kan.quote:Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Meneer je feiten kloppen niet echt. Memphis heeft in totaal tegen 38 landen gescoord waaronder Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Dat zijn toch de sterkere tegenstanders in de wereld?
Ook zit je er een beetje naast met dat Brazilie een amateur competitie is. Je weet dat Brazilie recordhouder is met 5 WK titels?
Maakt zijn statistieken wellicht enkel indrukwekkender.quote:Op maandag 8 september 2025 18:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de laatste vijf jaar enkel twee tegen België (alweer drie jaar terug) en een strafschop tegen Spanje, komt prima overeen met mijn punt dat hij qua tempo niet meer mee kan.
En historische WK-titels (waarvan de laatste 22 jaar terug) zeggen niet zo veel over het huidige niveau van de nationale competitie en zeker niet over de nr12. Er is een reden dat in het Braziliaanse elftal zelf nauwelijks spelers uit de eigen competitie zitten, en de spelers die erbij zitten spelen bij de topclubs daar. Natuurlijk is amateurcompetitie wat denigrerend maar qua tactiek en tempo loopt het echt ver achter op Europees voetbal, zelfs op de Eredivisie waar de topclubs bovendien ook op een hoger Europees podium tegenstand krijgen.
Het aantal wedstrijden op hoger niveau/tempo wat Depay op een jaar speelt valt te verwaarlozen tegenover de rest.
Hoeveel spelers van het Nederlands elftal spelen er nog in Nederland? De pot verwijt de ketel.quote:Op maandag 8 september 2025 18:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de laatste vijf jaar enkel twee tegen België (alweer drie jaar terug) en een strafschop tegen Spanje, komt prima overeen met mijn punt dat hij qua tempo niet meer mee kan.
En historische WK-titels (waarvan de laatste 22 jaar terug) zeggen niet zo veel over het huidige niveau van de nationale competitie en zeker niet over de nr12. Er is een reden dat in het Braziliaanse elftal zelf nauwelijks spelers uit de eigen competitie zitten, en de spelers die erbij zitten spelen bij de topclubs daar. Natuurlijk is amateurcompetitie wat denigrerend maar qua tactiek en tempo loopt het echt ver achter op Europees voetbal, zelfs op de Eredivisie waar de topclubs bovendien ook op een hoger Europees podium tegenstand krijgen.
Het aantal wedstrijden op hoger niveau/tempo wat Depay op een jaar speelt valt te verwaarlozen tegenover de rest.
Zonder enige twijfel ja.quote:Op maandag 8 september 2025 19:08 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Hoeveel spelers van het Nederlands elftal spelen er nog in Nederland? De pot verwijt de ketel.![]()
Jij kan helemaal niet oordelen over de Braziliaanse competitie. Brazilie heeft overal in europa bij de absolute topclubs spelers lopen die opgeleid zijn in Brazilie en tot de beste van de wereld horen. Negen van de 10 keer als een Braziliaanse ploeg tegen een europese ploeg speelt winnen de Brazilianen. Dat de Brazilaanse competitie niets voorstelt is een onzin verhaal. De grootste talenten van de wereld worden in Zuid Amerika opgeleid.
Wil jij beweren dat de Nederlandse competitie beter is dan de Braziliaanse?
Je verrast mij wel, vrouw. 9 van de 10x zelfs.quote:Op maandag 8 september 2025 19:08 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Hoeveel spelers van het Nederlands elftal spelen er nog in Nederland? De pot verwijt de ketel.![]()
Jij kan helemaal niet oordelen over de Braziliaanse competitie. Brazilie heeft overal in europa bij de absolute topclubs spelers lopen die opgeleid zijn in Brazilie en tot de beste van de wereld horen. Negen van de 10 keer als een Braziliaanse ploeg tegen een europese ploeg speelt winnen de Brazilianen. Dat de Brazilaanse competitie niets voorstelt is een onzin verhaal. De grootste talenten van de wereld worden in Zuid Amerika opgeleid.
Wil jij beweren dat de Nederlandse competitie beter is dan de Braziliaanse?
Goede statistieken in Oranje, maar dat het record dan wordt verbroken door een voetballer die over vijf jaar door niemand meer wordt herinnerd, maakt het wat jammer.quote:Op maandag 8 september 2025 19:07 schreef Makamba_ het volgende:
Maar alles neerpraten alsof het geen mooie, indrukwekkende statistieken zijn gaat ook wat ver.
Geloof ook echt niet dat hij een slecht persoon is.
Dat ligt maar net aan het succes van zijn rapcarriere.quote:Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede statistieken in Oranje, maar dat het record dan wordt verbroken door een voetballer die over vijf jaar door niemand meer wordt herinnerd, maakt het wat jammer.
Als je op nummer 1 op de topscorerlijst van Oranje staat blijf je denk ik de komende 100 jaar wel herinnerd worden. Hij is denk ik onsterfelijk op dit moment want ik zie de komende 10 jaar geen nieuwe spits meer opstaan die dat record gaat verbeteren.quote:Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede statistieken in Oranje, maar dat het record dan wordt verbroken door een voetballer die over vijf jaar door niemand meer wordt herinnerd, maakt het wat jammer.
Dat denk ik niet, dat record wordt wel weer verbroken en verder heeft hij in zijn carrière niks noemenswaardigs neergezet, in tegenstelling tot zijn voorganger(s)quote:Op maandag 8 september 2025 19:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Als je op nummer 1 op de topscorerlijst van Oranje staat blijf je denk ik de komende 100 jaar wel herinnerd worden. Hij is denk ik onsterfelijk op dit moment want ik zie de komende 10 jaar geen nieuwe spits meer opstaan die dat record gaat verbeteren.
Het is te hopen dat er weer een goalgetter gaat opstaan voor Nederland maar ik zie het voorlopig niet gebeuren. De spitspositie daar stond Nederland internationaal bekend om. We hebben een heel rijtje topspitsen gehad maar het staat nu toch echt stil. Brobby moest het worden, maar die kan er natuurlijk helemaal niets van.quote:Op maandag 8 september 2025 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat record wordt wel weer verbroken en verder heeft hij in zijn carrière niks noemenswaardigs neergezet, in tegenstelling tot zijn voorganger(s)
Depay gaat uiteindelijk nooit in één adem genoemd worden met Van Basten, Kluivert, Van Nistelrooij, Van Persie. Ondanks dat record
Topscores en top assists moet je niet vergeten. Dat in combinatie met supermarkt acties die om hem heen gebouwd zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat record wordt wel weer verbroken en verder heeft hij in zijn carrière niks noemenswaardigs neergezet, in tegenstelling tot zijn voorganger(s)
Depay gaat uiteindelijk nooit in één adem genoemd worden met Van Basten, Kluivert, Van Nistelrooij, Van Persie. Ondanks dat record
Het zal vast even staan dat record ja. Maar het zijn cijfertjes die zijn ontstaan bij gebrek aan beter. Het is geen betere spits dan de meeste van de spelers die onder hem staan. En dat is iets wat iedereen die iets van voetbal snapt gewoon begrijpt.quote:Op maandag 8 september 2025 19:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Als je op nummer 1 op de topscorerlijst van Oranje staat blijf je denk ik de komende 100 jaar wel herinnerd worden. Hij is denk ik onsterfelijk op dit moment want ik zie de komende 10 jaar geen nieuwe spits meer opstaan die dat record gaat verbeteren.
Denk ik niet, welke goal a la Van Persie tegen Spanje doemt direct in jou op van hem?quote:Op maandag 8 september 2025 19:17 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Topscores en top assists moet je niet vergeten. Dat in combinatie met supermarkt acties die om hem heen gebouwd zijn.
Memphis blijft wel hangen hoor, mede door deze woede om zijn record
quote:"I'm not the type of brother to play with
See a lot of people acting like... uh, oh yeah
All ball players only like haters
We the Young Kings of this generation, oh yeah
Yeah, oh yeah
Talking 'bout themselves like they're all that
Yeah, oh yeah
We used to have bills, now it's all cash
Yeah, now it's all cash
1.5 on jewellery bought it all back
Oh Lord, let me fall back
'Cause they customer special when I call them, oh yeah
Yeah, I know they love what I do
Still coming back to my hood
Still being reckless when I shoot
Feel my fans, how I ball, no fault, no secret how I move
So I keep it in your face, I keep it a hundred
And there's blue when I'm in States
All she does and sing when I'm opening the gate
Then she see them cars and the stars in the wave
Nusret Patek with the diamonds in her face
Money fakes your confidence, we different in the wa-a-ay
I'm on my wave, calling my Uber, that's a PJ
It's a private jet, I mean, these days
I don't even celebrate my b-day
We too busy working and money when I'm on my b-days
Got a black bitch, she ain't tryna leave me
Said she got my back but disappeared when I need it
I'm not the type of brother to play with
Yeah, oh yeah
Yeah, oh yeah
Yeah, now it's all cash
I'm here four seasons, so four seasons
Making money and we stacking it up in to the ceilling
Don't bother me when I'm eating (Uh, uh)
Now she follows me, she catching feelings (Ha, ha)
I'm in my old hood kicking it with my dogs
You still remember when we saw our future was so dark
We used to play ball in the park, they put my brother in a box
You don't wanna talk, you self finding a squad
I just bought a new car 'cause I felt like it (Sku, sku, sku)
I know you like me, don't try to hide it (Oe, oe, oe)
Still we connecting with them pirates
Despite getting no violence, at least they trying
More money, we could buy islands
All my kings smiling, got the heat, no eyeing
I got Charles Blues on my seat, no lying
King of the jungle, shit, young lion
I'm not the type of brother to play with
Yeah, oh yeah
Yeah, oh yeah
Yeah, now it's all cash
I'ma fly to Dubai, I don't look, I just buy
Money up like swipe (Swipe), swipe the girls on the right
'Cause I really got no time, one million in nine days
Met haters on my pace, summer time Miami outlay
Young King getting paid
She will fall in love when you put diamonds in her face
The love that I get is not the love that I gave
Low love popped off on a yard on flagey
Multimillionaire, 20 was the age
I can feel it calling in the air, they want me on stage
I can tell life is not really fair, I was in the rave
Celebrities all on my DM asking for a date
I don't really care, they all looking the same
Going H.A.M. when I went back, Dave and I am King
I've been walking strapped, that's the Bible in my back
Peace in my head, I'm only going back and forth when I'm on a jet
That's real talk, I'm a real dog
See me in Bogota with mamacitas
I'll be saving people's life, call me Dida
And that's real life shit, no FIFA
No games, I'm still the same, I'm a leader
Look at my young king, just in the Bible, no Piebe
I put all the ice on the cross, no Jesus
And I got all the money on me but I don't need it
I keep all the faith in my body, best believe it
Now they doing deed 'cause they see
Bless to those who didn't but yet believe
Ms in the bank but yet to be"
Deze generatie was helemaal niets inderdaad als je al die laatste eindtoernooien zag was het om te huilen. Daar heb je gelijk in. Niet alleen Memphis maar ook zijn ploeggenoten bakte er niets van wat herrinnerd kan worden.quote:Op maandag 8 september 2025 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk ik niet, welke goal a la Van Persie tegen Spanje doemt direct in jou op van hem?
Dan zeg ik inderdaad toch "haarband"quote:Op maandag 8 september 2025 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk ik niet, welke goal a la Van Persie tegen Spanje doemt direct in jou op van hem?
Precies. Dus buiten dat hij bovenaan een lijstje staat gaat niemand zich Depay nog echt herinneren over 5-10 jaar, ook niet bij zijn ex-clubs.quote:Op maandag 8 september 2025 19:21 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Deze generatie was helemaal niets inderdaad als je al die laatste eindtoernooien zag was het om te huilen. Daar heb je gelijk in. Niet alleen Memphis maar ook zijn ploeggenoten bakte er niets van wat herrinnerd kan worden.
Memphis is waarschijnlijk de enige die wel herinnerd gaat worden alleen al omdat hij anders was dan de rest.quote:Op maandag 8 september 2025 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Dus buiten dat hij bovenaan een lijstje staat gaat niemand zich Depay nog echt herinneren over 5-10 jaar, ook niet bij zijn ex-clubs.
Vind ik ook wel meevallen, genoeg profvoetballers met dezelfde narcistische trekjes.quote:Op maandag 8 september 2025 19:28 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Memphis is waarschijnlijk de enige die wel herinnerd gaat worden alleen al omdat hij anders was dan de rest.
We weten nog niet wat Memphis na zijn voetbalcarriere allemaal gaat doen. Het lijkt me iemand die in de schijnwerpers blijft staan op 1 of andere manier.quote:Op maandag 8 september 2025 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind ik ook wel meevallen, genoeg profvoetballers met dezelfde narcistische trekjes.
Kledinglijn uitbrengen die later failliet gaat, paar rapnummers en dan nog een slecht verkochte autobiografie (titel: Ik, Memphis) over dat de topscorer van Nederland altijd zo weinig credits heeft gekregenquote:Op maandag 8 september 2025 19:31 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
We weten nog niet wat Memphis na zijn voetbalcarriere allemaal gaat doen. Het lijkt me iemand die in de schijnwerpers blijft staan op 1 of andere manier.
Daar zit wat in. Ik zie ook nog wel dat hij op die lijst die hem eeuwige roem zal geven mogelijk tot 55-60 goals kan uitkomen.quote:Op maandag 8 september 2025 19:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Kledinglijn uitbrengen die later failliet gaat, paar rapnummers en dan nog een slecht verkochte autobiografie over dat de topscorer van Nederland altijd zo weinig credits heeft gekregen
Dat kan je wel redelijk uittekenen.
Die lijst betaalt de rekeningen niet, gezien zijn uitgavepatroon zie ik hem nog wel eindigen zoals Winston Bogarde of Glenn Helder.quote:Op maandag 8 september 2025 19:42 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Ik zie ook nog wel dat hij op die lijst die hem eeuwige roem zal geven mogelijk tot 55-60 goals kan uitkomen.
Meeste (ook mokerdomme) voetballers worden tegenwoordig wel goed begeleid daarin. Depay heeft geloof ik ook al best veel geld in stenen zitten.quote:Op maandag 8 september 2025 19:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die lijst betaalt de rekeningen niet, gezien zijn uitgavepatroon zie ik hem nog wel eindigen zoals Winston Bogarde of Glenn Helder.
Het zijn natuurlijk mooie statistieken en ik denk dat niemand terugkijkt op Depay zijn carrière als niet mooi. Gek genoeg zal zijn excentrieke gedoe uiteindelijk voor de herinnering meer in de weg zitten want mensen zullen hem meer daarvoor herinneren dan die paar jaar waarin hij echt heel goed was.quote:Op maandag 8 september 2025 19:07 schreef Makamba_ het volgende:
Maar alles neerpraten alsof het geen mooie, indrukwekkende statistieken zijn gaat ook wat ver.
Geloof ook echt niet dat hij een slecht persoon is.
Prachtig.quote:Op maandag 8 september 2025 19:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk mooie statistieken en ik denk dat niemand terugkijkt op Depay zijn carrière als niet mooi. Gek genoeg zal zijn excentrieke gedoe uiteindelijk voor de herinnering meer in de weg zitten want mensen zullen hem meer daarvoor herinneren dan die paar jaar waarin hij echt heel goed was.
Ik vind dat hij te veel moreel laakbaar gedrag heeft vertoond/goedgesproken om hem ‘niet slecht’ te noemen, alhoewel het meer de combinatie van beschadigde jeugd, zeer lage intelligentie en veel te veel privilege is dan echt slechte intenties denk ik. Ik ben vooral bang dat hij een voorbeeld gaat zijn voor andere gekleurde jonge voetballers die vatbaar zijn voor de criminaliteit, zeker bij de net-niet spelers die wel heel beïnvloedbaar zijn. Heel stoer en flamboyant doen met veel dure spullen en vrouwen, tegelijkertijd ‘racisme/jaloezie’ als argument bewapenen om kritiek af te wenden, zet een verkeerd precedent. Vooral als je illegale manieren om het te krijgen gedoogt.
Jou post kenmerken wat mij betreft alleen maar gezeik om gedrag van een individu. En iedereen die gekleurd is gaat volgens jou de criminaliteit in. Wat een slap gezeik man. Het gaat om wat hij op veld neerzet de rest boeit echt niemand behalve de redacteur van de Privé of de Story, maar misschien werk jij in die sector. Zal me niets verbazen. Je plaatst hier berichten als een oud wijf.quote:Op maandag 8 september 2025 19:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk mooie statistieken en ik denk dat niemand terugkijkt op Depay zijn carrière als niet mooi. Gek genoeg zal zijn excentrieke gedoe uiteindelijk voor de herinnering meer in de weg zitten want mensen zullen hem meer daarvoor herinneren dan die paar jaar waarin hij echt heel goed was.
Ik vind dat hij te veel moreel laakbaar gedrag heeft vertoond/goedgesproken om hem ‘niet slecht’ te noemen, alhoewel het meer de combinatie van beschadigde jeugd, zeer lage intelligentie en veel te veel privilege is dan echt slechte intenties denk ik. Ik ben vooral bang dat hij een voorbeeld gaat zijn voor andere gekleurde jonge voetballers die vatbaar zijn voor de criminaliteit, zeker bij de net-niet spelers die wel heel beïnvloedbaar zijn. Heel stoer en flamboyant doen met veel dure spullen en vrouwen, tegelijkertijd ‘racisme/jaloezie’ als argument bewapenen om kritiek af te wenden, zet een verkeerd precedent. Vooral als je illegale manieren om het te krijgen gedoogt.
Het was één Google search en niet heel moeilijkquote:
Meerdere per vinger inderdaad.quote:Op maandag 8 september 2025 19:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Meeste (ook mokerdomme) voetballers worden tegenwoordig wel goed begeleid daarin. Depay heeft geloof ik ook al best veel geld in stenen zitten.
Dat valt wel mee, die suprisegirl is wel een leip trouwens, van wie denk jij dat het een dubbelaccount is?quote:Op maandag 8 september 2025 20:59 schreef fetX het volgende:
@:gurneyisbestoke krijgt de wind van voren.
Jij bent echt ronduit achterlijk of niet? Hopelijk zijn er genoeg vrijwilligers rondom je om het speeksel uit je mondhoeken weg te vegen.quote:Op maandag 8 september 2025 20:49 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het was één Google search en niet heel moeilijk
Even kijken wat hij vond van Verhoeven
VERRASSEND
Geen idee, maar je plaatst in ieder geval berichten als een oud wijf (lol)quote:Op maandag 8 september 2025 21:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, die suprisegirl is wel een leip trouwens, van wie denk jij dat het een dubbelaccount is?
quote:Op maandag 8 september 2025 21:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Geen idee, maar je plaatst in ieder geval berichten als een oud wijf (lol)
Een Leip? Waarom ga jij mij beledigen? Je moet nu even je excusses aan gaan bieden. Zomaar vrouwen uitschelden op een forum. Is dat normaal hier? Nou ik vind dat niet normaal. Deze meneer moet mij excusses aan gaan bieden.quote:Op maandag 8 september 2025 21:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, die suprisegirl is wel een leip trouwens, van wie denk jij dat het een dubbelaccount is?
Kluun?quote:Op maandag 8 september 2025 22:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ah dit is denk ik die user die verliefd was op Louis van Gaal
Ik ben het zowaar met De_Pel eensquote:Op maandag 8 september 2025 22:40 schreef De_Pel het volgende:
Tja. Groupie gespot? Dit betoog doet toch een beetje aan vrouwenvoetbal denken... Je gunt die meisjes ook een hobby, maar het niveau gaat natuurlijk nergens over.
Je moet hem niet serieus nemenquote:Op maandag 8 september 2025 20:49 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het was één Google search en niet heel moeilijk
Even kijken wat hij vond van Verhoeven
VERRASSEND
Gullit heeft volkomen gelijkquote:Memphis Depay mag dan sinds zondag de topscorer aller tijden van Oranje zijn, volgens Ruud Gullit behoort hij niet tot de vijf beste spitsen die Nederland ooit heeft gehad. „Hij moet een keer op een groot toernooi belangrijke goals gaan maken”, sprak de voormalig Oranje-captain maandag bij Rondo op Ziggo Sport.
Wijzend naar zijn tafelgenoot Marco van Basten, misschien wel de beste nummer negen die ooit in Oranje speelde, legde Gullit uit wat Depay nog nog te doen staat. „Als je belangrijke goals maakt, dan word je de grootste held van Nederland.”
„Dat heb ik ook gezien in jullie tijd”, richtte Gullit zich vervolgens tot Wesley Sneijder. „Jij gaat scoren, Van Persie gaat scoren, Robben gaat scoren. Dan word je groot. Dát herinneren mensen zich.”
Gullit, die in de aanloop naar de twee interland zei dat hij voor Wout Weghorst in spits zou kiezen, mist dan ook een iconisch Depay-moment. „Dát maakt jouw legacy. Die legacy kan hij maken als hij op een groot toernooi gaat spelen en goals maakt die beslissend zijn. Dáár doe je het. Of het een iconische prestatie is? Honderd procent. Dat wil ik ook niet ontkennen. Maar als je echt iconisch wil zijn, dan moet je op een groot toernooi scoren.”
https://www.ad.nl/voetbal(...)t-toernooi~ac9c3b95/
Meneer blijft maar doorgaan. Wie denk je nou dat je bent vent?quote:Op maandag 8 september 2025 22:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ah dit is denk ik die user die verliefd was op Louis van Gaal
Ja, eens hoor. Depay is mid.quote:Op dinsdag 9 september 2025 01:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gullit heeft volkomen gelijk
Excusses?quote:Op maandag 8 september 2025 22:08 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Een Leip? Waarom ga jij mij beledigen? Je moet nu even je excusses aan gaan bieden. Zomaar vrouwen uitschelden op een forum. Is dat normaal hier? Nou ik vind dat niet normaal. Deze meneer moet mij excusses aan gaan bieden.
Aldus Ronald Koemanquote:Op dinsdag 9 september 2025 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Is inderdaad wel een interessante discussie waarom Memphis gevoelsmatig niet bij de beste spitsen van Nederland behoort. Racisme denk ik niet, aangezien Gullit en Kluivert wel steevast genoemd worden. Ik denk dat het te maken heeft met zijn speelstijl. Memphis heeft (op het oog) relatief veel pogingen nodig om tot scoren te komen waardoor het hoge aantal doelpunten niet per se heel veel indruk maakt. Voor elke goal krijg je bij Memphis ook een handvol kutschoten, gemiste kansen en dom balverlies. Mensen onthouden dat op zijn minst onbewust. Ook het gebrek aan normale spitsengoals speelt denk ik mee. Zo'n goal als de 2e tegen Litouwen heeft hij veel te weinig gemaakt in z'n carriëre. Gewoon een voorzet of steekpass afronden i.p.v. goals vanuit het niets. Als laatste inderdaad het gebrek aan belangrijke goals op eindtoernooien, al gaat dat natuurlijk ook hand in hand met het matige presteren van Oranje op eindtoernooien de laatste jaren waar niet alleen hij debet aan is.
Met Gullit vergelijken is ook een beetje dom. Gullit was buitencategorie. Een gouden bal winnaar. Memphis zit daar natuurlijk een paar categorieen onder. Net zoals 99 procent van de voetballers.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Is inderdaad wel een interessante discussie waarom Memphis gevoelsmatig niet bij de beste spitsen van Nederland behoort. Racisme denk ik niet, aangezien Gullit en Kluivert wel steevast genoemd worden. Ik denk dat het te maken heeft met zijn speelstijl. Memphis heeft (op het oog) relatief veel pogingen nodig om tot scoren te komen waardoor het hoge aantal doelpunten niet per se heel veel indruk maakt. Voor elke goal krijg je bij Memphis ook een handvol kutschoten, gemiste kansen en dom balverlies. Mensen onthouden dat op zijn minst onbewust. Ook het gebrek aan normale spitsengoals speelt denk ik mee. Zo'n goal als de 2e tegen Litouwen heeft hij veel te weinig gemaakt in z'n carriëre. Gewoon een voorzet of steekpass afronden i.p.v. goals vanuit het niets. Als laatste inderdaad het gebrek aan belangrijke goals op eindtoernooien, al gaat dat natuurlijk ook hand in hand met het matige presteren van Oranje op eindtoernooien de laatste jaren waar niet alleen hij debet aan is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |