abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:08:49 #251
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216934544
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt het kabinet Balkenende IV meegemaakt, PvdA samen met CU en CDA?
Toen was ik geen lid, dus wat heeft het er verder mee te maken?

quote:
CU niet links noemen is trouwens nogal bespottelijk.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)artij-met-vele-vader
[..]
Ze zijn vaak linkser dan de PvdA.
Ach ja, voor de bühne. Dat is alleen maar om zich nog enigszins te kunnen onderscheiden van de SGP. Eigenlijk sinds Segers, want daarvoor waren ze voor zo ongeveer alles waar ze nu op tegen zijn. Tegenwoordig hebben ze een grote muil over het milieu en het terugdringen van de veestapel, terwijl ze eerder juist één van de partijen waren voor wie de mega-stallen niet mega genoeg konden zijn.

Maar goed, de een of andere dominee zal wel weer een donderpreek ergens gehouden hebben, dus nu moet iedereen het liefst op een strikt veganistisch dieet als het aan de CU ligt. Als ze maar anderen hun wil op kunnen leggen. Dat de CU onlangs dit extreem-rechtse kabinet in het zadel heeft gehouden in ruil voor godsdienstlessen op openbare scholen zegt eigenlijk alles over die lui...
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:24:52 #252
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216934763
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goede post.

Christenunie is niet veel beter dan SGP die met allerlei fatsoenswetten aan komen zetten.
Het is één pot nat. Beide partijen zouden niets liever willen dan dat zo'n 'project 2025' ook hier ingevoerd word. Enige verschil is dat de SGP daar openlijk voor uit komt, die lui van de ChristenUnie zijn stiekemerds.

Overigens is dat figuur waar het over gaat (Henk Jan van Schothorst) in die aflevering van Zembla en dat stuk uit de Volkskrant een voormalig beleidsmedewerker van de Europese fractie van ChristenUnie-SGP. LOL!
pi_216934859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:08 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ach ja, voor de bühne. Dat is alleen maar om zich nog enigszins te kunnen onderscheiden van de SGP. Eigenlijk sinds Segers, want daarvoor waren ze voor zo ongeveer alles waar ze nu op tegen zijn. Tegenwoordig hebben ze een grote muil over het milieu en het terugdringen van de veestapel, terwijl ze eerder juist één van de partijen waren voor wie de mega-stallen niet mega genoeg konden zijn.

Maar goed, de een of andere dominee zal wel weer een donderpreek ergens gehouden hebben, dus nu moet iedereen het liefst op een strikt veganistisch dieet als het aan de CU ligt. Als ze maar anderen hun wil op kunnen leggen. Dat de CU onlangs dit extreem-rechtse kabinet in het zadel heeft gehouden in ruil voor godsdienstlessen op openbare scholen zegt eigenlijk alles over die lui...
Wat een totale onzin, het geeft aan dat je helemaal niks weet van de partij. Juist onder Segers was de partij net iets rechtser dan in haar hele geschiedenis en de geschiedenis van haar voorgangers. Zoals al gezegd: de GPV zat gewoon links van de PvdA.

En dominees hebben geen invloed binnen de CU. Tenminste, net zo veel als elk ander lid. Dominees houden ook geen politieke preken.

Je hebt echt een enorm verwrongen en verkeerd beeld van de CU. Je zit er echt volledig en compleet naast. Alsof je zegt dat GroenLinks vroeger rechts was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216934968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het is één pot nat. Beide partijen zouden niets liever willen dan dat zo'n 'project 2025' ook hier ingevoerd word. Enige verschil is dat de SGP daar openlijk voor uit komt, die lui van de ChristenUnie zijn stiekemerds.

Overigens is dat figuur waar het over gaat (Henk Jan van Schothorst) in die aflevering van Zembla en dat stuk uit de Volkskrant een voormalig beleidsmedewerker van de Europese fractie van ChristenUnie-SGP. LOL!
Er is al jaren en jaren geen CU-SGP fractie in de EU. Henk Jan van Schothorst is inderdaad een SGPer en heeft niks met de CU te maken. Val je de PvdA ook aan op basis van communistische leden van de SP (die zitten veel bij Rood)?

Bikker reageerde negatief op de winst van Trump: https://www.nd.nl/nieuws/(...)rump-hij-was-milder-

Met hem wil de CU echt helemaal niks te makem hebben (behalve daar waar je niet om de president van de VS heen kunt). Ik ken veel CU leden, zit in het lokale bestuur, maar ik ken geen enkel CU lid dat positief is over Trump of Project 2025.

Zou voor één van de weinige partijen die daadwerkelijk een LHBTI parlementariër in Den Haag hebben zitten ook wel gek zijn om de homorechten te willen aanvallen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 05-03-2025 14:48:12 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:44:32 #255
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216935908
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
Bikker reageerde negatief op de winst van Trump: https://www.nd.nl/nieuws/(...)rump-hij-was-milder-
Nou nou poeh poeh wat is Bikker kritisch op Trump. Ze vond hem zelfs Milders.

En haar openlijke steun richting Israel en harde aanvallen op Gaza maakt van CU gewoon een vrij rechtse partij.
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:45:37 #256
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216935926
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is al jaren en jaren geen CU-SGP fractie in de EU. Henk Jan van Schothorst is inderdaad een SGPer en heeft niks met de CU te maken. Val je de PvdA ook aan op basis van communistische leden van de SP (die zitten veel bij Rood)?
Het is gewoon waar wat ik schreef, hij wás wel degelijk beleidsmedewerker van de Europese CU-SGP fractie.

quote:
Gossie, Bikker... Da's toch degene die het zgn 'afschuwelijk' vind wat er momenteel in Israël gebeurd, maar die ondertussen wél de moordpartijen door Israël stug blijft verdedigen. Die Biker? Pffffff... Totaal irrelevant wat dat mens allemaal zegt, want als het in het belang van het geloof is dan moet alles wijken en staat ze als het moet morgen met een MAGA petje op achter de interruptie microfoon. Nogmaals, zie die deal laatst over godsdienstlessen op openbare scholen.

quote:
Met hem wil de CU echt helemaal niks te makem hebben (behalve daar waar je niet om de president van de VS heen kunt). Ik ken veel CU leden, zit in het lokale bestuur, maar ik ken geen enkel CU lid dat positief is over Trump of Project 2025.
Dat kan ik niet op waarheid controleren. Ik wéét gewoon uit eigen ervaring dat minstens een deel wel degelijk blij is met Trump en z'n hobby project. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel gunnen, misschien ken jij toevallig allemaal gematigde CU leden en wonen de extremisten allemaal ergens anders in Nederland, kan.

quote:
Zou voor één van de weinige partijen die daadwerkelijk een LHBTI parlementariër in Den Haag hebben zitten ook wel gek zijn om de homorechten te willen aanvallen.
Nou nou, poeh poeh, er zit een LHBTI persoon in de partij, so what? Trump had in z'n vorige kabinet zelfs een Afro-American op een ministerpost, niettemin blijft het een eerste klas racist.
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:47:22 #257
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216935956
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Ook dat nog ja! Was ik alweer vergeten. :)
pi_216935958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]

En haar openlijke steun richting Israel en harde aanvallen op Gaza maakt van CU gewoon een vrij rechtse partij.
Ze noemde die eerste toespraak op de verkiezingsavond milder, dat was die ene toespraak ook.

En de kwestie Israël heeft niks met links en rechts te maken, verder zat Bikker daar redelijk op 1 lijn met Timmermans. Binnen de CU zie je inderdaad traditioneel wel wat onvoorwaardelijke steun voor Israël (helaas).
pi_216936043
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het is gewoon waar wat ik schreef, hij wás wel degelijk beleidsmedewerker van de Europese CU-SGP fractie.
[..]
Gossie, Bikker... Da's toch degene die het zgn 'afschuwelijk' vind wat er momenteel in Israël gebeurd, maar die ondertussen wél de moordpartijen door Israël stug blijft verdedigen. Die Biker? Pffffff... Totaal irrelevant wat dat mens allemaal zegt, want als het in het belang van het geloof is dan moet alles wijken en staat ze als het moet morgen met een MAGA petje op achter de interruptie microfoon. Nogmaals, zie die deal laatst over godsdienstlessen op openbare scholen.
[..]
Dat kan ik niet op waarheid controleren. Ik wéét gewoon uit eigen ervaring dat minstens een deel wel degelijk blij is met Trump en z'n hobby project. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel gunnen, misschien ken jij toevallig allemaal gematigde CU leden en wonen de extremisten allemaal ergens anders in Nederland, kan.
[..]
Nou nou, poeh poeh, er zit een LHBTI persoon in de partij, so what? Trump had in z'n vorige kabinet zelfs een Afro-American op een ministerpost, niettemin blijft het een eerste klas racist.
Zo te zien zie jij SGP leden aan voor CU leden, iets anders kan ik er echt niet van maken.

En er zit niet een LHBTI persoon in de partij, hij zit namens de CU in de Eerste Kamer. Daarmee hebben ze meer LHBTI'ers dan de PvdA in het parlement.

Maar goed, jij bent overtuigd van totale onzin en blijkbaar onverbeterlijk, dan houdt het wel op. Bikker MAGA noemen is net zo logisch als Timmermans MAGA noemen, echt waar.
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:55:28 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216936086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:47 schreef Hanca het volgende:

En de kwestie Israël heeft niks met links en rechts te maken, verder zat Bikker daar redelijk op 1 lijn met Timmermans. Binnen de CU zie je inderdaad traditioneel wel wat onvoorwaardelijke steun voor Israël (helaas).
Joop is het niet met je eens.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)am-bikker-over-hamas
pi_216936235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Joop is het niet met je eens.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)am-bikker-over-hamas
Ik ga dat debat niet over doen, de hele Israël-Hamas kwestie heeft in elk geval helemaal niks met links of rechts zijn te maken en is dus irrelevant bij een antwoord op die vraag.

Je mag van mij een hekel hebben aan de CU, niet met ze willen samenwerken... prima. Maar ze rechts noemen of zeggen dat ze niks met links te maken hebben of dat ze MAGA zijn is gewoon puur liegen, dat mag niet.
  woensdag 5 maart 2025 @ 16:24:03 #262
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216936375
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo te zien zie jij SGP leden aan voor CU leden, iets anders kan ik er echt niet van maken.

En er zit niet een LHBTI persoon in de partij, hij zit namens de CU in de Eerste Kamer. Daarmee hebben ze meer LHBTI'ers dan de PvdA in het parlement.

Maar goed, jij bent overtuigd van totale onzin en blijkbaar onverbeterlijk, dan houdt het wel op. Bikker MAGA noemen is net zo logisch als Timmermans MAGA noemen, echt waar.
Tuurlijk joh, ik verkondig onzin, sure... En ik noem Bikker niet MAGA, ik zeg dat haar woorden geen enkele betekenis hebben, omdat het geloof voor haar op de eerste, de tweede én de derde plaats komt, waar letterlijk alles voor moet wijken.

Maar je reageert gewoon weer precies hetzelfde als je laatst ook deed op die stukken uit de GroeneAmsterdammer. Deze, deze en deze, dat was ook allemaal niet waar volgens jou.

Je bent gewoon lid van een conservatieve christen fundamentalistische partij, die behalve in Nederland dan ook overal elders als zodanig te boek staat. Dat moet je lekker zelf weten maar ga nou niet lopen doen alsof die partij allemaal van die fijne opvattingen heeft en niet in het geniep bezig is met allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
pi_216936568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:24 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, ik verkondig onzin, sure... En ik noem Bikker niet MAGA, ik zeg dat haar woorden geen enkele betekenis hebben, omdat het geloof voor haar op de eerste, de tweede én de derde plaats komt, waar letterlijk alles voor moet wijken.

Maar je reageert gewoon weer precies hetzelfde als je laatst ook deed op die stukken uit de GroeneAmsterdammer. Deze, deze en deze, dat was ook allemaal niet waar volgens jou.

Je bent gewoon lid van een conservatieve christen fundamentalistische partij, die behalve in Nederland dan ook overal elders als zodanig te boek staat. Dat moet je lekker zelf weten maar ga nou niet lopen doen alsof die partij allemaal van die fijne opvattingen heeft en niet in het geniep bezig is met allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Conservatief: prima, ja deels. Ben ik ook. Deels ook totaal niet. Christus als fundament en dus fundamentalistich: helemaal goed als je ons zo noemt, is een compliment. Maar rechts? Nee, dat klopt gewoon niet.

Jij lijkt conservatief met rechts te verwarren, nogal vreemd.

En als de Cu iets niet is, is het geniepig. Ik denk dat ze de meest uitgebreide website hebben van alle Nederlandse politieke partijen waarop je letterlijk alles terug kunt vinden.

Maar goed dat je terugkomt op je woorden dat Bikker een MAGA petje heeft en project 2025 zou willen invoeren, is dat duidelijk.

En over de ECPM: de misstanden bij ECPM heb ik nooit ontkend, ik ontken alleen dat de CU daar (bewust) een rol in heeft gespeeld. Dat is namelijk gewoon niet waar. De CU had geen invloed op wat die mensen namens ECPM deden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 05-03-2025 17:02:31 ]
pi_216936742
Hey er is weer en trolletje losgebroken!
pi_216936832
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, mensen trappen veel te makkelijk in dat gegoochel met statistieken als we het over deze onderwerpen hebben.

Uiteindelijk is het duidelijk dat het huidige model van telkens geld op moeten halen bij de middenklasse of bezuinigen op de onderklasse niet houdbaar blijft. Het is tijd de groep aan te spreken die telkens de dans ontspringt, de rijken. Dat daar nu geen politieke wil voor is want genoeg mensen geloven door een gigantisch propaganda offensief dat het onmogelijk is om geld van de rijken her te verdelen kan prima veranderen.
De NRC har hier met “Zo simpel is het niet” afgelopen week wel een intressante podcast over. Waarbij ondere andere de verbazing uitgesproken werd over waarom de prijs voor arbeid ondanks de tekorten niet stijgt en waarom we medewerkers importeren ipv werk outsourcen.
pi_216937120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De NRC har hier met “Zo simpel is het niet” afgelopen week wel een intressante podcast over. Waarbij ondere andere de verbazing uitgesproken werd over waarom de prijs voor arbeid ondanks de tekorten niet stijgt en waarom we medewerkers importeren ipv werk outsourcen.
Het lijkt me best simpel. We zijn een lage lonen land omdat dat VVD ideologie is, concurreren is volgens hen goedkoop zijn. Die podcast stipt ook al aan dat meteen als de lonen stijgen men alle alarmbellen begint te luiden.
Dat de markt niet uit zichzelf problemen oplost weten we toch ook al eeuwig en in Nederland staat de politiek teveel erbij en kijkt ernaar

Sowieso te hilarisch dat een serieuze krant als dit zogenaamd heel verbaasd is hierover. En dan dat die journalist de hele tijd dingen blijft herhalen als; wanneer de lonen stijgen worden we allemaal bang.
pi_216937192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lijkt me best simpel. We zijn een lage lonen land omdat dat VVD ideologie is, concurreren is volgens hen goedkoop zijn. Die podcast stipt ook al aan dat meteen als de lonen stijgen men alle alarmbellen begint te luiden.
Dat de markt niet uit zichzelf problemen oplost weten we toch ook al eeuwig en in Nederland staat de politiek teveel erbij en kijkt ernaar.
En die lage lonen worden gefinancierd met toeslagen, dat is eigenlijk enorm krom. Als je de lonen omhoog zou doen, zouden mensen geen of minder toeslagen nodig hebben, kun je die dus besparen en dus minder belasting heffen (of momenteel: het geld aan defensie, stikstof, klimaat, waterkwaliteit, gemeenten, gevangenissen e.d. geven).

Die lage lonen werken dus 2 kanten op, want de belastingdruk is daardoor ook hoger.
pi_216938224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat de markt niet uit zichzelf problemen oplost weten we toch ook al eeuwig en in Nederland staat de politiek teveel erbij en kijkt ernaar

Sowieso te hilarisch dat een serieuze krant als dit zogenaamd heel verbaasd is hierover. En dan dat die journalist de hele tijd dingen blijft herhalen als; wanneer de lonen stijgen worden we allemaal bang.
Je mag toch best verbaasd zijn dat we ondanks alle nadelen en irritatie dit maar blijven doen? En het is toch best fijn dat een podcast dit nog even samenvat?

Wat mij betreft mochten politieke partijen ook wel tijd steken in zulke explainers en dat ze daarom dingen anders willen doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
En die lage lonen worden gefinancierd met toeslagen, dat is eigenlijk enorm krom. Als je de lonen omhoog zou doen, zouden mensen geen of minder toeslagen nodig hebben, kun je die dus besparen en dus minder belasting heffen (of momenteel: het geld aan defensie, stikstof, klimaat, waterkwaliteit, gemeenten, gevangenissen e.d. geven).

Die lage lonen werken dus 2 kanten op, want de belastingdruk is daardoor ook hoger.
Zeker als je nog wat aan de kinderopvang doet.
pi_216938273
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ga dat debat niet over doen, de hele Israël-Hamas kwestie heeft in elk geval helemaal niks met links of rechts zijn te maken en is dus irrelevant bij een antwoord op die vraag.

Je mag van mij een hekel hebben aan de CU, niet met ze willen samenwerken... prima. Maar ze rechts noemen of zeggen dat ze niks met links te maken hebben of dat ze MAGA zijn is gewoon puur liegen, dat mag niet.
Mwah dat is niet helemaal waar. Het zijn doorgaans rechtse conservatievelingen die onvoorwaardelijke steun uiten richting Israel. Voor de CU geldt dat die steun vooral religieus dogmatisch is ingegeven.
pi_216938393
Dit debatje is duidelijk voor Timmermans en Geert komt er niet uit. Verrassend _O-
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:13:21 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216938432
Zie ook nu.nl live blog
Debat Tweede Kamer: hulp Oekraïne
Wilders is zich aardig aan het manifesteren als Putinpijper.

En dan zeggen dat een vrede zonder Zelensky een ramp zou zijn... iets dat Wilders eerder niet eens overwoog en het aan Trump/Putin wilde overlaten. Opvallend verder, hoeft niets te betekenen, dat Wilders ook zo'n rode stropdas van het consortium draagt.
-- --
Goede vraag aan de regering van Yesilgöz - die onverkort Putin aanmerkt als agressor en dictator - maakt Nederland deel uit van de "Coalition of the Willing" ?
-- --
Omtzigt merkt terecht op dat Trump alles doet wat in de wens van Putin ligt zoals (tot en met vandaag) pauzeren van hulp en inlichtingen.
De vraag aan de regering is dan hoe houden en zien we de VS hier nog als bondgenoot ?
-- --
19u42 Nu Wilders op de kansel...... ineens bang dat 'wij' Zelensky niet kunnen helpen om aan tafel te komen.
Fijn dat Wilders Rusland erkent als agressor. Saillant dat Wilders het blijft hebben over de Oekraïne alszijnde een streek of provincie.
- Jetten stelt de vraag op welke manier hoe dan ? t/m vandaag is Putin bezig om Oekraïne te vernietigen. Het is geen duurzame vrede (ik dan: stel die vraag wat is volgens Wilders dan 'vrede' ?)
Erg naïef gespeeld van Wilders dat USA de steun - na alle debâcles - zou gaan hervatten.
Wilders gelooft niet dat het helpt als wij in Nederland dingen gaan beoordelen maar... (ik dan:) intussen wel van alles traineert en iedereen - in de wereld - de maat neemt.
- Bontenbal: vraag aan Wilders naar (BNR interview) 05mar25 11u48: "Steun Oekraïne niet aan de orde zolang het land niet met Rusland praat". Wilders gaat daar niet op in.
-- --
20u23 Vermeer / BBB aan het woord.
Roept op om geen kwalificaties uit te delen omdat dit het gesprek niet helpt om tot 'vrede' te komen en de eigen defensie(industrie/data) te versterken door deëscalatie en innovatie.
- Jetten merkt (terecht) scherp op dat BBB een lege huls als hulp aan Oekraïne biedt. Is het de BBB menens ? Vermeer - als zg communicatie expert - serveert dat net als wat in het Witte Huis af als: holle retoriek.
-- --
20u33 Jimmy Dijk (SP)
SP vindt dat het een strijd van dealmakers waar anderen de oorlog op de grond moeten voeren.
(SP is vanouds tegen allles wat oorlog is). Er is een andere weg nl. EU loopt zijn eigen weg..... waar/naartoe blijft dan vaag en tegenstrijdig. SP roept op tot deëscalatie.... en ik dan als "Zelensky": hoe stel je je die diplomatie dat voor ?
Bikker/CU: Investering in softpower zonder defensie als veiligheidsgarantie, is niet mogelijk. Het antwqoord van SP is dat er al voldoende defensie is.
-- --
20u41 Bontenbal/CDA
Constateert transactionele politiek en EU moet staan voor de menselijke waardigheid en haar algemene belang.
Veiligheid en daarmee defensie is een basisvoorwaarde voor vrijheid. Nederland hoort thuis in het rijtje van "Coalition of the Willing". Is het kabinet bereid tot investeringen.
De beste beslissing is dat doen wat juist is.
-- --
20u44 Bikker/CU
Het is een opdracht aan alle leiders om op te komen voor gerechtigheid, Oekraïne en de rest van Europa. Gerechtigheid zonder de macht van veiligheid is retoriek.
Bikker geeft haar zegen aan "Colition aan de Willing" als verzekeringspremie.
-- --
20u49 Dekker/FvD: heb ik geen woorden voor (over).
-- --
20u53 vanDijk/SGP
Merkt op dat dingen zich snel ontwikkelen en moet als EU na 30 jaar naïviteit snel aan de bak; met VS - ondanks haar handelswijze - als noodzakelijke bondgenoot.
SGP lijkt op te roepen tot meer investering manschappen en defensie tegen hybride bedreigingen. SGP wil dat zelf doen zonder zich te binden aan leningen en EU afspraken.
Mijn opmerking: dat dit ook wat leen lege nietszeggende huls is om je achter financïen te verschuilen.
-- --
20u47 (op schema) Eerdmans/Ja21

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 05-03-2025 20:57:49 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216938751
Wat de VVD hier dus zegt is dat eurobonds voor defensie geen taboe zijn. Onwenselijk maar geen taboe. Dat is tussen de regels door een enorme stap.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:40:26 #273
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216938910
Ik heb hier laatst gezegd dat Baudet bij de muur van Mussert zou kunnen hangen. Maar misschien doen we eerst Geert. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:58:29 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216939401
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

DENK ook wel denk ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:04:29 #275
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216939527
Wilders is live. ;(
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:17:25 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216939816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:49 schreef Origami94 het volgende:
CU is uberhaupt een eng clubje dat zich voor het CIDI laat spannen en Israel en de genocide door dik en dun steunt.
Welke genocide?
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:20:35 #277
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216939894
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke genocide?
Ja
pi_216939990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke genocide?
Pffff
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:31:44 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216940143
Van genocide is natuurlijk geen sprake maar de wereld kijkt toe hoe een gebied etnisch gezuiverd wordt. Het antisemitisme jegens de Palestijnen bij sommige rechtsen doet ongeveer denken aan het antisemitisme van de nazi's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:36:14 #280
396550 Richestorags
pi_216940211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Pffff
Misschien moet je even verontwaardigd gaan doen in het topic waarin de grootste massamoordenaar van de 20e eeuw door een extreemlinkse dwaas wordt verdedigd. Dan vind ik de morele verontwaardiging iets geloofwaardiger, want daar is het crickets.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:37:14 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216940234
Volledig wereldvreemd die Jimmy Dijk
pi_216940256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien moet je even verontwaardigd gaan doen in het topic waarin de grootste massamoordenaar van de 20e eeuw door een extreemlinkse dwaas wordt verdedigd. Dan vind ik de morele verontwaardiging iets geloofwaardiger, want daar is het crickets.
Dat is net zo dom als de genocide ontkennen,
pi_216940265
Jimmy Dijk zet zichzelf hiermee totaal buitenspel en hier gaat hij geen stemmen mee binnenhalen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:42:19 #284
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216940341
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
Jimmy Dijk zet zichzelf hiermee totaal buitenspel en hier gaat hij geen stemmen mee binnenhalen.
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat praten "soft power" nu nog zin heeft.

Ik vraag me altijd af hoeveel de SP nog onder invloed staat van Rusland. Zo'n Harry van Bommel was daar echt notoir dubieus.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:42:45 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216940350
quote:
Niet gek als je kijkt naar de recente traditie van de SP. Met Harry ‘bezemkast’ van Bommel die aan de zijde van dubieuze Rusland-gelinkte types nee-campagne voerde in het Oekraïne-referendum en nog steeds met wereldvreemde opiniestukjes opduikt. Tijdje terug hadden ze Jasper van Dijk die ietsje leek op te schuiven, maar die hebben ze bij de SP vakkundig naar buiten gewerkt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:42:58 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216940355
quote:
Ja ik het het idee dat ze daar de Europese verkiezingen al mee verkloot hebben, maar hij gaat gewoon vrolijk verder.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:43:47 #287
396550 Richestorags
pi_216940373
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat praten "soft power" nu nog zin heeft.

Ik vraag me altijd af hoeveel de SP nog onder invloed staat van Rusland. Zo'n Harry van Bommel was daar echt notoir dubieus.
Ze hoeven niet onder invloed van Rusland te staan maar kunnen ook sympathie hebben voor vanuit ideologie.
pi_216940382
quote:
pi_216940386
quote:
Was vrolijk te gast bij Ongehoord Nieuws eergisteren.
pi_216940415
Retoriek is bijna per definitie hol Mevrouw Bikker.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:46:43 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216940422
Die Mirjam Bikker klinkt wel als een ware ijzervreter. :7
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:47:20 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216940431
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]
wtf
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:48:06 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216940445
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.
Wilders hoort nu eigenlijk premier te zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216940461
En nu krijgen we de totale idiotie van FvD
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:50:07 #295
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216940473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wilders hoort nu eigenlijk premier te zijn
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216940499
FvD zou ook direct opgeven zodra we aangevallen worden. Kom maar binnen Vlad broederstrijder tegen woke. Oikofobie ten top die partij.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:52:12 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216940502
Deze verrader graag met pek en veren weg
pi_216940542
Hahaha Amerika is onze vijand meneer SGP'er we zijn niet allemaal gevuld door een religie vol haat die ons mee laat lopen met die oranje gek.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:55:49 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216940558
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Samenvatting:
- Europa kan niks zonder Amerika
- Rusland gaat heus niet Navo-landen binnen vallen.

:r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')