Toen was ik geen lid, dus wat heeft het er verder mee te maken?quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt het kabinet Balkenende IV meegemaakt, PvdA samen met CU en CDA?
Ach ja, voor de bühne. Dat is alleen maar om zich nog enigszins te kunnen onderscheiden van de SGP. Eigenlijk sinds Segers, want daarvoor waren ze voor zo ongeveer alles waar ze nu op tegen zijn. Tegenwoordig hebben ze een grote muil over het milieu en het terugdringen van de veestapel, terwijl ze eerder juist één van de partijen waren voor wie de mega-stallen niet mega genoeg konden zijn.quote:CU niet links noemen is trouwens nogal bespottelijk.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)artij-met-vele-vader
[..]
Ze zijn vaak linkser dan de PvdA.
Het is één pot nat. Beide partijen zouden niets liever willen dan dat zo'n 'project 2025' ook hier ingevoerd word. Enige verschil is dat de SGP daar openlijk voor uit komt, die lui van de ChristenUnie zijn stiekemerds.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Goede post.
Christenunie is niet veel beter dan SGP die met allerlei fatsoenswetten aan komen zetten.
Wat een totale onzin, het geeft aan dat je helemaal niks weet van de partij. Juist onder Segers was de partij net iets rechtser dan in haar hele geschiedenis en de geschiedenis van haar voorgangers. Zoals al gezegd: de GPV zat gewoon links van de PvdA.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ach ja, voor de bühne. Dat is alleen maar om zich nog enigszins te kunnen onderscheiden van de SGP. Eigenlijk sinds Segers, want daarvoor waren ze voor zo ongeveer alles waar ze nu op tegen zijn. Tegenwoordig hebben ze een grote muil over het milieu en het terugdringen van de veestapel, terwijl ze eerder juist één van de partijen waren voor wie de mega-stallen niet mega genoeg konden zijn.
Maar goed, de een of andere dominee zal wel weer een donderpreek ergens gehouden hebben, dus nu moet iedereen het liefst op een strikt veganistisch dieet als het aan de CU ligt. Als ze maar anderen hun wil op kunnen leggen. Dat de CU onlangs dit extreem-rechtse kabinet in het zadel heeft gehouden in ruil voor godsdienstlessen op openbare scholen zegt eigenlijk alles over die lui...
Er is al jaren en jaren geen CU-SGP fractie in de EU. Henk Jan van Schothorst is inderdaad een SGPer en heeft niks met de CU te maken. Val je de PvdA ook aan op basis van communistische leden van de SP (die zitten veel bij Rood)?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is één pot nat. Beide partijen zouden niets liever willen dan dat zo'n 'project 2025' ook hier ingevoerd word. Enige verschil is dat de SGP daar openlijk voor uit komt, die lui van de ChristenUnie zijn stiekemerds.
Overigens is dat figuur waar het over gaat (Henk Jan van Schothorst) in die aflevering van Zembla en dat stuk uit de Volkskrant een voormalig beleidsmedewerker van de Europese fractie van ChristenUnie-SGP. LOL!
Nou nou poeh poeh wat is Bikker kritisch op Trump. Ze vond hem zelfs Milders.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
Bikker reageerde negatief op de winst van Trump: https://www.nd.nl/nieuws/(...)rump-hij-was-milder-
Het is gewoon waar wat ik schreef, hij wás wel degelijk beleidsmedewerker van de Europese CU-SGP fractie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al jaren en jaren geen CU-SGP fractie in de EU. Henk Jan van Schothorst is inderdaad een SGPer en heeft niks met de CU te maken. Val je de PvdA ook aan op basis van communistische leden van de SP (die zitten veel bij Rood)?
Gossie, Bikker... Da's toch degene die het zgn 'afschuwelijk' vind wat er momenteel in Israël gebeurd, maar die ondertussen wél de moordpartijen door Israël stug blijft verdedigen. Die Biker? Pffffff... Totaal irrelevant wat dat mens allemaal zegt, want als het in het belang van het geloof is dan moet alles wijken en staat ze als het moet morgen met een MAGA petje op achter de interruptie microfoon. Nogmaals, zie die deal laatst over godsdienstlessen op openbare scholen.quote:Bikker reageerde negatief op de winst van Trump: https://www.nd.nl/nieuws/(...)rump-hij-was-milder-
Dat kan ik niet op waarheid controleren. Ik wéét gewoon uit eigen ervaring dat minstens een deel wel degelijk blij is met Trump en z'n hobby project. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel gunnen, misschien ken jij toevallig allemaal gematigde CU leden en wonen de extremisten allemaal ergens anders in Nederland, kan.quote:Met hem wil de CU echt helemaal niks te makem hebben (behalve daar waar je niet om de president van de VS heen kunt). Ik ken veel CU leden, zit in het lokale bestuur, maar ik ken geen enkel CU lid dat positief is over Trump of Project 2025.
Nou nou, poeh poeh, er zit een LHBTI persoon in de partij, so what? Trump had in z'n vorige kabinet zelfs een Afro-American op een ministerpost, niettemin blijft het een eerste klas racist.quote:Zou voor één van de weinige partijen die daadwerkelijk een LHBTI parlementariër in Den Haag hebben zitten ook wel gek zijn om de homorechten te willen aanvallen.
Ook dat nog ja! Was ik alweer vergeten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou nou poeh poeh wat is Bikker kritisch op Trump. Ze vond hem zelfs Milders.
Ze noemde die eerste toespraak op de verkiezingsavond milder, dat was die ene toespraak ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou nou poeh poeh wat is Bikker kritisch op Trump. Ze vond hem zelfs Milders.
En haar openlijke steun richting Israel en harde aanvallen op Gaza maakt van CU gewoon een vrij rechtse partij.
Zo te zien zie jij SGP leden aan voor CU leden, iets anders kan ik er echt niet van maken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:45 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is gewoon waar wat ik schreef, hij wás wel degelijk beleidsmedewerker van de Europese CU-SGP fractie.
[..]
Gossie, Bikker... Da's toch degene die het zgn 'afschuwelijk' vind wat er momenteel in Israël gebeurd, maar die ondertussen wél de moordpartijen door Israël stug blijft verdedigen. Die Biker? Pffffff... Totaal irrelevant wat dat mens allemaal zegt, want als het in het belang van het geloof is dan moet alles wijken en staat ze als het moet morgen met een MAGA petje op achter de interruptie microfoon. Nogmaals, zie die deal laatst over godsdienstlessen op openbare scholen.
[..]
Dat kan ik niet op waarheid controleren. Ik wéét gewoon uit eigen ervaring dat minstens een deel wel degelijk blij is met Trump en z'n hobby project. Maar laat ik je het voordeel van de twijfel gunnen, misschien ken jij toevallig allemaal gematigde CU leden en wonen de extremisten allemaal ergens anders in Nederland, kan.
[..]
Nou nou, poeh poeh, er zit een LHBTI persoon in de partij, so what? Trump had in z'n vorige kabinet zelfs een Afro-American op een ministerpost, niettemin blijft het een eerste klas racist.
Joop is het niet met je eens.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:47 schreef Hanca het volgende:
En de kwestie Israël heeft niks met links en rechts te maken, verder zat Bikker daar redelijk op 1 lijn met Timmermans. Binnen de CU zie je inderdaad traditioneel wel wat onvoorwaardelijke steun voor Israël (helaas).
Ik ga dat debat niet over doen, de hele Israël-Hamas kwestie heeft in elk geval helemaal niks met links of rechts zijn te maken en is dus irrelevant bij een antwoord op die vraag.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Joop is het niet met je eens.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)am-bikker-over-hamas
Tuurlijk joh, ik verkondig onzin, sure... En ik noem Bikker niet MAGA, ik zeg dat haar woorden geen enkele betekenis hebben, omdat het geloof voor haar op de eerste, de tweede én de derde plaats komt, waar letterlijk alles voor moet wijken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo te zien zie jij SGP leden aan voor CU leden, iets anders kan ik er echt niet van maken.
En er zit niet een LHBTI persoon in de partij, hij zit namens de CU in de Eerste Kamer. Daarmee hebben ze meer LHBTI'ers dan de PvdA in het parlement.
Maar goed, jij bent overtuigd van totale onzin en blijkbaar onverbeterlijk, dan houdt het wel op. Bikker MAGA noemen is net zo logisch als Timmermans MAGA noemen, echt waar.
Conservatief: prima, ja deels. Ben ik ook. Deels ook totaal niet. Christus als fundament en dus fundamentalistich: helemaal goed als je ons zo noemt, is een compliment. Maar rechts? Nee, dat klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, ik verkondig onzin, sure... En ik noem Bikker niet MAGA, ik zeg dat haar woorden geen enkele betekenis hebben, omdat het geloof voor haar op de eerste, de tweede én de derde plaats komt, waar letterlijk alles voor moet wijken.
Maar je reageert gewoon weer precies hetzelfde als je laatst ook deed op die stukken uit de GroeneAmsterdammer. Deze, deze en deze, dat was ook allemaal niet waar volgens jou.
Je bent gewoon lid van een conservatieve christen fundamentalistische partij, die behalve in Nederland dan ook overal elders als zodanig te boek staat. Dat moet je lekker zelf weten maar ga nou niet lopen doen alsof die partij allemaal van die fijne opvattingen heeft en niet in het geniep bezig is met allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
De NRC har hier met “Zo simpel is het niet” afgelopen week wel een intressante podcast over. Waarbij ondere andere de verbazing uitgesproken werd over waarom de prijs voor arbeid ondanks de tekorten niet stijgt en waarom we medewerkers importeren ipv werk outsourcen.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies, mensen trappen veel te makkelijk in dat gegoochel met statistieken als we het over deze onderwerpen hebben.
Uiteindelijk is het duidelijk dat het huidige model van telkens geld op moeten halen bij de middenklasse of bezuinigen op de onderklasse niet houdbaar blijft. Het is tijd de groep aan te spreken die telkens de dans ontspringt, de rijken. Dat daar nu geen politieke wil voor is want genoeg mensen geloven door een gigantisch propaganda offensief dat het onmogelijk is om geld van de rijken her te verdelen kan prima veranderen.
Het lijkt me best simpel. We zijn een lage lonen land omdat dat VVD ideologie is, concurreren is volgens hen goedkoop zijn. Die podcast stipt ook al aan dat meteen als de lonen stijgen men alle alarmbellen begint te luiden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De NRC har hier met “Zo simpel is het niet” afgelopen week wel een intressante podcast over. Waarbij ondere andere de verbazing uitgesproken werd over waarom de prijs voor arbeid ondanks de tekorten niet stijgt en waarom we medewerkers importeren ipv werk outsourcen.
En die lage lonen worden gefinancierd met toeslagen, dat is eigenlijk enorm krom. Als je de lonen omhoog zou doen, zouden mensen geen of minder toeslagen nodig hebben, kun je die dus besparen en dus minder belasting heffen (of momenteel: het geld aan defensie, stikstof, klimaat, waterkwaliteit, gemeenten, gevangenissen e.d. geven).quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het lijkt me best simpel. We zijn een lage lonen land omdat dat VVD ideologie is, concurreren is volgens hen goedkoop zijn. Die podcast stipt ook al aan dat meteen als de lonen stijgen men alle alarmbellen begint te luiden.
Dat de markt niet uit zichzelf problemen oplost weten we toch ook al eeuwig en in Nederland staat de politiek teveel erbij en kijkt ernaar.
Je mag toch best verbaasd zijn dat we ondanks alle nadelen en irritatie dit maar blijven doen? En het is toch best fijn dat een podcast dit nog even samenvat?quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het lijkt me best simpel. We zijn een lage lonen land omdat dat VVD ideologie is, concurreren is volgens hen goedkoop zijn. Die podcast stipt ook al aan dat meteen als de lonen stijgen men alle alarmbellen begint te luiden.
Dat de markt niet uit zichzelf problemen oplost weten we toch ook al eeuwig en in Nederland staat de politiek teveel erbij en kijkt ernaar
Sowieso te hilarisch dat een serieuze krant als dit zogenaamd heel verbaasd is hierover. En dan dat die journalist de hele tijd dingen blijft herhalen als; wanneer de lonen stijgen worden we allemaal bang.
Zeker als je nog wat aan de kinderopvang doet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die lage lonen worden gefinancierd met toeslagen, dat is eigenlijk enorm krom. Als je de lonen omhoog zou doen, zouden mensen geen of minder toeslagen nodig hebben, kun je die dus besparen en dus minder belasting heffen (of momenteel: het geld aan defensie, stikstof, klimaat, waterkwaliteit, gemeenten, gevangenissen e.d. geven).
Die lage lonen werken dus 2 kanten op, want de belastingdruk is daardoor ook hoger.
Mwah dat is niet helemaal waar. Het zijn doorgaans rechtse conservatievelingen die onvoorwaardelijke steun uiten richting Israel. Voor de CU geldt dat die steun vooral religieus dogmatisch is ingegeven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga dat debat niet over doen, de hele Israël-Hamas kwestie heeft in elk geval helemaal niks met links of rechts zijn te maken en is dus irrelevant bij een antwoord op die vraag.
Je mag van mij een hekel hebben aan de CU, niet met ze willen samenwerken... prima. Maar ze rechts noemen of zeggen dat ze niks met links te maken hebben of dat ze MAGA zijn is gewoon puur liegen, dat mag niet.
DENK ook wel denk ik.quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is één pot nat. Beide partijen zouden niets liever willen dan dat zo'n 'project 2025' ook hier ingevoerd word. Enige verschil is dat de SGP daar openlijk voor uit komt, die lui van de ChristenUnie zijn stiekemerds.
Overigens is dat figuur waar het over gaat (Henk Jan van Schothorst) in die aflevering van Zembla en dat stuk uit de Volkskrant een voormalig beleidsmedewerker van de Europese fractie van ChristenUnie-SGP. LOL!
Welke genocide?quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:49 schreef Origami94 het volgende:
CU is uberhaupt een eng clubje dat zich voor het CIDI laat spannen en Israel en de genocide door dik en dun steunt.
Misschien moet je even verontwaardigd gaan doen in het topic waarin de grootste massamoordenaar van de 20e eeuw door een extreemlinkse dwaas wordt verdedigd. Dan vind ik de morele verontwaardiging iets geloofwaardiger, want daar is het crickets.quote:
Dat is net zo dom als de genocide ontkennen,quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien moet je even verontwaardigd gaan doen in het topic waarin de grootste massamoordenaar van de 20e eeuw door een extreemlinkse dwaas wordt verdedigd. Dan vind ik de morele verontwaardiging iets geloofwaardiger, want daar is het crickets.
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat praten "soft power" nu nog zin heeft.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
Jimmy Dijk zet zichzelf hiermee totaal buitenspel en hier gaat hij geen stemmen mee binnenhalen.
Niet gek als je kijkt naar de recente traditie van de SP. Met Harry ‘bezemkast’ van Bommel die aan de zijde van dubieuze Rusland-gelinkte types nee-campagne voerde in het Oekraïne-referendum en nog steeds met wereldvreemde opiniestukjes opduikt. Tijdje terug hadden ze Jasper van Dijk die ietsje leek op te schuiven, maar die hebben ze bij de SP vakkundig naar buiten gewerkt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
Jimmy Dijk zet zichzelf hiermee totaal buitenspel en hier gaat hij geen stemmen mee binnenhalen.
Ja ik het het idee dat ze daar de Europese verkiezingen al mee verkloot hebben, maar hij gaat gewoon vrolijk verder.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ze hoeven niet onder invloed van Rusland te staan maar kunnen ook sympathie hebben voor vanuit ideologie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat praten "soft power" nu nog zin heeft.
Ik vraag me altijd af hoeveel de SP nog onder invloed staat van Rusland. Zo'n Harry van Bommel was daar echt notoir dubieus.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel de SP nog onder invloed staat van Rusland. Zo'n Harry van Bommel was daar echt notoir dubieus.
Was vrolijk te gast bij Ongehoord Nieuws eergisteren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
wtfquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Was vrolijk te gast bij Ongehoord Nieuws eergisteren.
Wilders hoort nu eigenlijk premier te zijnquote:Op woensdag 5 maart 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders hoort nu eigenlijk premier te zijn
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Was vrolijk te gast bij Ongehoord Nieuws eergisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |