En dan toch de zeer “competente” Harris kunnen verslaan. Toch een prestatie op zich.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee maar wel de meest onpopulaire president in 70 jaar ....
Ja Amerikanen zijn nogal dom.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dan toch de zeer “competente” Harris kunnen verslaan. Toch een prestatie op zich.
Het vertrouwen in de politiek is vooral tot een dieptepunt geraakt door populisten die, zonder zelf ook maar een sodemieter bewerkstelligd te hebben, al jarenlang vanaf de zijkant staan te gillen en te kankeren en te liegen en valse beloftes te maken over hoe geweldig het allemaal wel niet zo zijn als zij aan de macht zouden komen. Het beste voorbeeld dat we daarvan hebben in Europa hoe het er dan daadwerkelijk aan toegaat, is Hongarije. Dat heeft de Hongaren werkelijk geen sodemieter opgeleverd, tenzij je groot fan bent van corruptie en afbreuk van de democratische instituties (oh ja, en een kapotte economie, het wegvallen van onderwijs en zorg en zo gaan we nog wel even verder). Trap er toch niet in.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens, daarom krijg je figuren zoals Starmer, Johnson, Sunak en May aan de macht. Het vertrouwen in de politiek door die “randdebielen” is op een absoluut dieptepunt geraakt.
Dat is niet zo vreemd voor een gekleurde vrouw die op het laatste moment ingezet werd. Ze deed het nog tegen verwachting behoorlijk goed ook.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dan toch de zeer “competente” Harris kunnen verslaan. Toch een prestatie op zich.
Misschien als ze nu nog nét een stapje verder gaan, dat ik me er ook in kan vinden. Dat ze een héél groot hek om de VS zetten en er de komende tien jaar dan ook niets of niemand meer in of uit gaat.quote:
Het vertrouwen in de democratie is op een absoluut dieptepunt omdat men stelselmatig weigert iets aan de zorgen van de bevolking te doen. Ik verwijs voor de zoveelste keer maar even naar het immigratievraagstuk waar politici beloven er iets aan te doen om vervolgens te roepen dat het allemaal moeilijk is en niet kan.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de politiek is vooral tot een dieptepunt geraakt door populisten die, zonder zelf ook maar een sodemieter bewerkstelligd te hebben, al jarenlang vanaf de zijkant staan te gillen en te kankeren en te liegen en valse beloftes te maken over hoe geweldig het allemaal wel niet zo zijn als zij aan de macht zouden komen. Het beste voorbeeld dat we daarvan hebben in Europa hoe het er dan daadwerkelijk aan toegaat, is Hongarije. Dat heeft de Hongaren werkelijk geen sodemieter opgeleverd, tenzij je groot fan bent van corruptie en afbreuk van de democratische instituties (oh ja, en een kapotte economie, het wegvallen van onderwijs en zorg en zo gaan we nog wel even verder). Trap er toch niet in.
Wat men vooral eens zou moeten realiseren is dat dingen soms nu eenmaal moeilijk en vervelend zijn, dat er geen 'one size fits al'-oplossing is voor welk probleem of welke moeilijkheid ook, dat we allemaal water bij de wijn moeten doen, in plaats van maar in al die domme praatjes en het achterlijke afbraakbeleid van een Trump, een Farage, een Wilders, een Le Pen, een Órban, een Weidel, etc. maar te blijven slikken.
Ze hebben hier liever dit soort “leiders” @Chivaz , die de hele wereld in een WO3 willen storten vanwege een paar provincies in Oekraine die voor het meerendeel bij Rusland willen horen.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de democratie is op een absoluut dieptepunt omdat men stelselmatig weigert iets aan de zorgen van de bevolking te doen. Ik verwijs voor de zoveelste keer maar even naar het immigratievraagstuk waar politici beloven er iets aan te doen om vervolgens te roepen dat het allemaal moeilijk is en niet kan.
Men verschuilt zich achter internationale verdragen, de EU, de rechtspraak en de burger heeft het nakijken.
Wat je ook van Trump of Orban vind op dit gebied hebben ze wel doorgepakt en de burgers zijn er maar wat blij mee.
De 'oplossing' die Órban heeft gekozen voor de migratieproblematiek in Hongarije is dat land wel zo stelselmatig naar de klote helpen en corrumperen, dat niemand er überhaupt nog naar toe wil en elke Hongaar die ook maar iets kan, zo snel mogelijk wegtrekt. Dat heeft hem op de korte termijn inderdaad wat populariteit opgeleverd, maar op de iets langere termijn betekent dat dus dat Hongarije ernstige (nog veel ernstiger dan in de rest van Europa) tekorten heeft in cruciale sectoren, de Hongaarse economie op imploderen staat en de verhouding met de rest van de EU volkomen verkloot is. Dat land glijdt af naar een soort middeleeuwse structuur met een hele grote, hele domme bevolking die geen nagel heeft om zijn kont mee te krabben, geregeerd door een hele kleine, hele rijke bende kleptocraten, die daar door dat volk ook nog voor bedankt wordt. Het is een uitzonderlijke vorm van masochisme. Nu hoort het nog wel bij de EU, Chivaz, dus ik zou zeggen: je kan daar met alle gemak van de wereld gaan wonen en ze hebben vast wel een baantje voor je! Hoef je je over geen enkele buitenlander of asielzoeker ooit je nog druk te maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de democratie is op een absoluut dieptepunt omdat men stelselmatig weigert iets aan de zorgen van de bevolking te doen. Ik verwijs voor de zoveelste keer maar even naar het immigratievraagstuk waar politici beloven er iets aan te doen om vervolgens te roepen dat het allemaal moeilijk is en niet kan.
Men verschuilt zich achter internationale verdragen, de EU, de rechtspraak en de burger heeft het nakijken.
Wat je ook van Trump of Orban vind op dit gebied hebben ze wel doorgepakt en de burgers zijn er maar wat blij mee.
Je mist het punt dat ik maak. Er zijn mogelijkheden om wat aan de problematiek te doen. Misschien had ik Orban niet als voorbeeld moeten nemen, ik had beter kunnen wijzen naar Denemarken waar de zusterpartij van de PvdA heeft besloten om de immigratieproblematiek wel serieus te nemen.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:36 schreef JAM het volgende:
[..]
De 'oplossing' die Órban heeft gekozen voor de migratieproblematiek in Hongarije is dat land wel zo stelselmatig naar de klote helpen en corrumperen, dat niemand er überhaupt nog naar toe wil en elke Hongaar die ook maar iets kan, zo snel mogelijk wegtrekt. Dat heeft hem op de korte termijn inderdaad wat populariteit opgeleverd, maar op de iets langere termijn betekent dat dus dat Hongarije ernstige (nog veel ernstiger dan in de rest van Europa) tekorten heeft in cruciale sectoren, de Hongaarse economie op imploderen staat en de verhouding met de rest van de EU volkomen verkloot is. Dat land glijdt af naar een soort middeleeuwse structuur met een hele grote, hele domme bevolking die geen nagel heeft om zijn kont mee te krabben, geregeerd door een hele kleine, hele rijke bende kleptocraten, die daar door dat volk ook nog voor bedankt wordt. Het is een uitzonderlijke vorm van masochisme. Nu hoort het nog wel bij de EU, Chivaz, dus ik zou zeggen: je kan daar met alle gemak van de wereld gaan wonen en ze hebben vast wel een baantje voor je! Hoef je je over geen enkele buitenlander of asielzoeker ooit je nog druk te maken.
Mee eens. Tijd voor een linkse regering in Nederland.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je mist het punt dat ik maak. Er zijn mogelijkheden om wat aan de problematiek te doen. Misschien had ik Orban niet als voorbeeld moeten nemen, ik had beter kunnen wijzen naar Denemarken waar de zusterpartij van de PvdA heeft besloten om de immigratieproblematiek wel serieus te nemen.
Zoals je zelf kan zien zie je in Denemarken geen “populisten” omdat er simpelweg geen reden voor ze is om te bestaan.
Daar viel het kwartje wel bij de politici en ze hebben er werk van gemaakt met als gevolg dat een ouderwetse sociaal democratische partij zonder problemen in het zadel kan blijven zitten.
Goed, we raken hier een beetje off-topic, maar dan zeg ik je: ook in Europa zijn er partijen die migratieproblematiek serieus nemen en daar iets aan willen doen. Het probleem dat we een beetje hebben dat het juist de populistische partijen zien die daar het hoogst van de toren over blazen, daar met hele slechte maatregelen voor komen die dan wel héle zware structurele schade opleveren - zoals in Hongarije - dan wel gewoon door prutswerk, arrogantie en volkomen incompetentie - zoals in Nederland met Faber - ondanks een hele welwillende oppositie, gewoon niets van terecht weten te brengen. In die zin voorspel ik je alvast dat als Farage het eens voor het zeggen krijgt in het VK (God behoedde) dat ook alleen maar ellende op zal leveren.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je mist het punt dat ik maak. Er zijn mogelijkheden om wat aan de problematiek te doen. Misschien had ik Orban niet als voorbeeld moeten nemen, ik had beter kunnen wijzen naar Denemarken waar de zusterpartij van de PvdA heeft besloten om de immigratieproblematiek wel serieus te nemen.
Zoals je zelf kan zien zie je in Denemarken geen “populisten” omdat er simpelweg geen reden voor ze is om te bestaan.
Daar viel het kwartje wel bij de politici en ze hebben er werk van gemaakt met als gevolg dat een ouderwetse sociaal democratische partij zonder problemen in het zadel kan blijven zitten.
Timmermans zegt “bombardeer er maar op los”. Dat is iets totaal anders dan dat Europa op eigen benen staat en Europa zich kán verdedigen. Dat betekent niet lukraak om onverantwoorde wapens richting Moskou te schieten…quote:Op zondag 2 maart 2025 04:39 schreef JAM het volgende:
@:Eagles89 je ziet de tegenstrijdigheid in je eigen berichten? In het eerste bericht zeg je: 'Europa moet de kont van Amerika kussen want zonder de VS kunnen ze zichzelf niet verdedigen, dus kniel maar.' en in het tweede bericht zeg je: 'Timmermans is gek, want hij pleit ervoor dat Europa zichzelf beter moet kunnen verdedigen'?
Waar dit ook weer volkomen aan voorbijgaat, is dat het leeuwendeel van de Amerikaanse defensie-uitgaven geen enkele relevantie heeft voor de veiligheid van Europa. De VS heeft wereldwijd strategische belangen, en een heel groot deel van dat geld gaat richting de Amerikaanse belangen in (voornamelijk) Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Ja, de VS is (op het moment nog, moeten we maar even aannemen) nog een belangrijke partner in de NAVO, maar dat wil zeker niet zeggen dat als dat weg zou vallen, de Europese legers dan opeens volkomen kansloos zou zijn zich tegen welke buitenlandse mogelijkheid dan ook te verdedigen. Dat kan inderdaad een stuk beter en het lijkt me een goede zaak als daar wat meer werk van gemaakt zou worden omdat, inderdaad, we nu dus zien dat de VS onder Trump voor geen rode kopeke te vertrouwen is. Dat is jammer maar helaas, maar ja, het zij zo.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik begin op een punt te komen dat het echt tijd wordt voor een keiharde cold turkey exit. Laat Europa het vanaf morgen maar uitzoeken, weg met die arrogante (nog steeds helaas) links progressieve woke debielen in Europa. Die hier in dit topic ook volop aanwezig zijn en de Amerikanen en hun leiders durven te beschimpen. Let them suffer. Nu. Meteen.
U S A
[ x ]
Dan ligt het toch voor de hand dat Europa zich ervoor in zet zulk een slagkracht te realiseren, en Oekraïne daar ook bij te helpen, zodat Rusland het eens uit hun hoofd gaat halen om dat conflict maar voor te blijven zetten? Je zegt nu eigenlijk: 'Laat Oekraïne maar de tering krijgen, dan kunnen wij ons in de tussentijd bewapenen zodat dat ons ook niet overkomt.'quote:Op zondag 2 maart 2025 04:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Timmermans zegt “bombardeer er maar op los”. Dat is iets totaal anders dan dat Europa op eigen benen staat en Europa zich kán verdedigen. Dat betekent niet lukraak om onverantwoorde wapens richting Moskou te schieten…
Europa met een militaire slagkracht zoals de VS hoeft helemaal met niemand te vechten, want niemand zou het in hun hoofd halen ze aan te vallen. Dat zie je met de USA.
Welk bedrijf zou zo gek zijn om te investeren in een oorlogzuchtig land dat erom bekend staat bedrijven in te pikken tijdens een oorlog?quote:Op zondag 2 maart 2025 02:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kijk eens aan wat Putin hier aanbied. Een kans voor buitenlandse bedrijven om te investeren in het delven van grondstoffen die onder andere Europa heel hard nodig heeft om de groene droom nachtmerrie te realiseren.
Wat was het toch goed geweest als we een neutrale positie hadden ingenomen. Nog steeds relatief goedkoop gas, toegang tot grondstoffen en een hoop minder doden want er zou eerder zijn gekozen voor een diplomatieke oplossing.
Money talks, Russische tegoeden zijn in Europa ook geconfisqueerd. Ik heb nu niet bepaald het idee dat het buitenlandse investeringen in Europa tegenhoud.quote:Op zondag 2 maart 2025 07:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welk bedrijf zou zo gek zijn om te investeren in een oorlogzuchtig land dat erom bekend staat bedrijven in te pikken tijdens een oorlog?
Is een slechte vergelijking want is slechts bevroren.quote:Op zondag 2 maart 2025 07:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Money talks, Russische tegoeden zijn in Europa ook geconfisqueerd. Ik heb nu niet bepaald het idee dat het buitenlandse investeringen in Europa tegenhoud.
Dit soort gezever is ook van een hemeltergend simplisme hoor. Er zijn natuurlijk wel degelijk stappen gezet. Het aantal NAVO landen dat de 2% norm haalt is fors gestegen. Zie de cijfertjes van de NAVO zelf. Als de VS zijn handen helemaal aftrekt van Europa heb je nog wel meer nodig en je bent natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag volledig losgesneden van een bondgenoot waarmee je militaire operaties innig verstrengeld zijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:05 schreef Tjoent het volgende:
Wat hebben 'our so-called leaders' zitten slapen.. allemachtig zeg. In 2017 heeft Trump al gewaarschuwd dat de NAVO-norm gehaald moest woorden door een ieder. Toen moesten ze hem zo nodig uitlachen.
Zo zie je maar weer.. wie het laatst lacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |