Vorig jaarquote:Zoals de traditie het wil is Omloop het Nieuwsblad ook in 2025 de eerste WorldTourwedstrijd op Europese bodem. Het Kuipke in Gent maakt zich alvast klaar voor een wielerfeest van formaat bij de start op zaterdag 1 maart. Na het duo Kerkgate – Jagerij zal de Molenberg opnieuw de finale openen. Op 42 km van de streep wordt de kasseiklim in Zwalm gevolgd door de derde passage over het duo Haaghoek-Leberg, die zoals de traditie het wil een sleutelrol heeft in de openingsklassieker. Ook de Berendries ontbreekt niet, alvorens we richting Geraardsbergen trekken voor dé finale van Omloop het Nieuwsblad. Valt de beslissing op het duo Muur-Bosberg? De opvolgers van Jan Tratnik en Marianne Vos kronen we ook dit jaar aan de aankomst op de Elisabethlaan in Ninove.
Wel in de lijn van Astana dit jaarquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:57 schreef Zwansen het volgende:
Cees Bol zou een anti-climax winnaar zijn
Ja bizar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:58 schreef Koffieplanter het volgende:
13 minuten bij de vrouwen inmiddels?
We feliciteren Lotte Claes.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:59 schreef Faraday01 het volgende:
Bij de dames zit het peloton ondertussen op bijna een kwartier
Hier kan niemand bezwaar tegen hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:00 schreef wimderon het volgende:
Overleef je, Philipsen-zijnde, alle hindernissen gemakkelijk en dan zou je nog niet voor winst mogen sprinten.
Bij Nico Mattan waren ze stilquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:01 schreef Marcoss het volgende:
Karl en Jose beginnen over de motoren nu er geen Belg voorop rijdt
zekerquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:01 schreef Faraday01 het volgende:
QS mee op kop dus Magnier ook nog van de partij?
Magnier zit erbij ja (in die 1e groep al, dacht ik)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:01 schreef Faraday01 het volgende:
QS mee op kop dus Magnier ook nog van de partij?
24/7 tot aan de Rondequote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:06 schreef wimderon het volgende:
WOUT moet als de brandweer naar de Teide om daar 320 uur aan de uitlaatpijp te hangen.
Dat is wel wat overdreven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dit is wel een winnaar van het niveau Pluimers/Kubis
Toch knap de winnaar niet in deze lijst hebben staan.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
⭐⭐⭐⭐⭐ Antonio Morgado
⭐⭐⭐⭐ Jhonatan Narvaez, Wout van Aert
⭐⭐⭐ Arnaud De Lie, Biniam Girmay, Jasper Philipsen, Jordi Meeus, Paul Magnier
⭐⭐ Mathias Vacek, Tom Pidcock, Matteo Jorgenson, Tim Wellens, Nils Politt, Toms Skujins, Jasper Stuyven, Alberto Bettiol, Kaden Groves, Marijn van den Berg, Per Strand Hagenes, Tiesj Benoot, Laurenz Rex, Oier Lazkano, Florian Vermeersch, Fabio Christen, Riley Sheehan, Rick Pluimers, Ben Turner, Jan Tratnik, Stefan Küng, Josh Tarling, Roger Adria, Jonas Abrahamsen
⭐ Victor Campenaerts, Matej Mohoric, Sam Watson, Mick van Dijke, Tim van Dijke, Mikkel Bjerg, Sean Flynn, Ivan Garcia Cortina, Jake Stewart, Rasmus Tiller, Madis Mihkels, Joe Blackmore, Vincenzo Albanese, Matteo Trentin, Mikkel Honoré, Sander De Pestel, Bryan Coquard, Fred Wright, Gianni Vermeersch, Dries Van Gestel, Markus Hoelgaard, Dylan Teuns, Jenthe Biermans, Davide Ballerini, Mike Teunissen, Oliver Naesen, Lewis Askey, Matevz Govekar, Connor Swift, Amaury Capiot, Jon Barrenetxea, Kasper Asgreen, Lukas Kubis, Pierre Gautherat, Pascal Eenkhoorn, Yves Lampaert, Jelte Krijnsen, Stan Dewulf, Alexis Renard, Damien Touzé
Zelfs niet bij de Denen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:06 schreef Janneke141 het volgende:
* Janneke141 checkt OP.
Maar die stond helemaal niet bij de favorieten!
Denk dat hij nog niet op de startlijst stond bij het maken van de lijstquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toch knap de winnaar niet in deze lijst hebben staan.
Ter verdediging stond hij nog niet op de startlijst toen dit gemaakt is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toch knap de winnaar niet in deze lijst hebben staan.
Nu geldt dat wel voor iedereen van zijn leeftijdquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wout heeft inmiddels meer verleden dan toekomst in het wielrennen
Niet met Piet hé! @Mani89quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:11 schreef The_Undertone het volgende:
Wout 11e, achter Sam Watson, Albanese, en fokking Piet Allegaert![]()
Nu je het zegtquote:
Niet met Piet hè.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:11 schreef The_Undertone het volgende:
Ik proef hier enorme onderschatting van Pietje!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:11 schreef The_Undertone het volgende:
Akkoord, Waerenskjold is wel iets beter dan dat. Het had ook Sam Watson ofzo kunnen zijn.quote:
Ja ik vind deze top 10 ook nogal surrealistisch.quote:
Ja.quote:
Volgens de Wet van Herbert wordt dat lastigquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:13 schreef wimderon het volgende:
De meisjes zijn al live op MAX.
Vel urgentie is er niet in het peloton, nog maar 36 kilometer met 10:40.
Alsof Matteo anders wel had gewonnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Wout zat niet in de voorste groep bij de eerste schifting, zag er alles behalve onmenselijk sterk uit op de Berendries en klom De Muur op alsof de tijden van Escartin weer aan het herleven waren, nadat hij in Algarve net twee draken van sprints had afgeleverd.
Kamervragen, waarom moest Jorgenson zich hiervoor leegrijden?
Goede beslissingen vallen of staan niet met winst of verlies.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof Matteo anders wel had gewonnen.
De tijdrit in Portugal was wel OK. Dat was waarschijnlijk een uitschieter.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Wout zat niet in de voorste groep bij de eerste schifting, zag er alles behalve onmenselijk sterk uit op de Berendries en klom De Muur op alsof de tijden van Escartin weer aan het herleven waren, nadat hij in Algarve net twee draken van sprints had afgeleverd.
Rare uitslag ja, met ook nog Kubis en Samuel Watson in de top 6.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik vind deze top 10 ook nogal surrealistisch.
Daarvan valt in ieder geval nog te zeggen dat ze de afgelopen weken al wel sterk reden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rare uitslag ja, met ook nog Kubis en Samuel Watson in de top 6.
Ja dat is toch gewoon een spraakgebrek? Niets aan gelogen.quote:
Komt op hetzelfde neer ja.quote:
CRISIS in Vlaanderen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
De verkeerde benen ondergeschroefd.quote:
Woordvoerder Jan al-Sahhaf zal ons snel uitleggen dat dit allemaal een masterplan isquote:
De camera stond ook niet op punt, jaren 90 kwaliteit digitale beelden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
De verkeerde benen ondergeschroefd.
Jorgenson heeft een paar keer aangevallen, alleen op zeer slechte momenten. Hij trok pas de kaart Van Aert toen een sprint onvermijdbaar was, daarvoor was 't duidelijk dat hij mocht doen wat hij wilde en Van Aert altijd meteen een gat liet vallen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Keert Leinders dan ook terug?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:20 schreef Mani89 het volgende:
De terugkeer van Rabobank kon niet op een beter moment komen.
Met deze tegenwind?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens denk ik dat Jorgenson het in de positie van Kueng wel zou redden, maar dat geheel terzijde.
Jorgenson leek op de muur sterk. Volgens mij had hij het daar moeten proberen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jorgenson heeft een paar keer aangevallen, alleen op zeer slechte momenten. Hij trok pas de kaart Van Aert toen een sprint onvermijdbaar was, daarvoor was 't duidelijk dat hij mocht doen wat hij wilde en Van Aert altijd meteen een gat liet vallen..
De gracht inrijden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit gebeurt toch opvallend vaak bij de vrouwen.
Hebben al wel flink wat dichtgereden in de afgelopen kilometers, maar het wordt krap jaquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:31 schreef Steven184 het volgende:
De vrouwen gaan 7m30 dichtrijden in 28 km?
Met Jan Boven aan het roer is de ploeg vissenvoer.quote:
Progressie dat ze kennelijk weten dat er nog een voor hun rijdt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:31 schreef Steven184 het volgende:
De vrouwen gaan 7m30 dichtrijden in 28 km?
Snap ik, maar net op dat moment reed Mangan het skoekeloen in.quote:
Gokken dat een andere ploeg het wel gaat doen en dat (veel te) lang volhouden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Tommeke het volgende:
Waarom hebben de meisjes die kopgroep zoveel tijd gegeven?
Met zijn allen anti SD-Worx?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Tommeke het volgende:
Terwijl je juist zou verwachten dat de vrouwen de routekaart niet goed kunnen lezen!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de mannen kiezen ze tegenwoordig regelmatig voor een weg die niet bij het parcours hoort
Stukje blufpoker; als iedereen dat doet dan krijg je dit.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Tommeke het volgende:
Als Wiebes straks mee is na de Muur dan valt het sowieso stil daar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hebben al wel flink wat dichtgereden in de afgelopen kilometers, maar het wordt krap ja
Spioninhetpelotonned.quote:"Als je zijn uitslagen dit jaar bestudeert, val je niet van je stoel. Maar schrijf het maar op: Oier Lazkano zal vliegen in de Omloop."
"Ik heb horen waaien dat hij tijdens de testen in december gekke waardes liet optekenen. In positieve zin."
"In het peloton spreken ze nog altijd over zijn huzarenstukje van 2 jaar geleden. Lazkano reed zijn medevluchters in Dwars door Vlaanderen toen het snot in de neus, overleefde de finale en werd 2e."
"Zaterdag zou het wel eens bingo kunnen zijn. Ik denk dat Red Bull-Bora-Hansgrohe Lazkano zal lanceren richting de Muur en dat hij daar een kanonschot zal afvuren."
"Van Aert zal echt goed moeten zijn om Lazkano te kunnen volgen. Maar ik denk dat Wout wel zal meekunnen, al zal het op de limiet zijn. Want zijn piek ligt natuurlijk enkele weken later."
Nope, dit is gespeeldquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in de minuut per 2,5 km regel?
Njah, dit zal het idd zijn. En met z’n allen tegen SD idd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Stukje blufpoker; als iedereen dat doet dan krijg je dit.
Rollen muntjes nodigquote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dockx rijdt met 3 kilometer per uur de Muur op.
Loes zit in de wagen!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Tommeke het volgende:
Moonen?quote:
Omdat ze mokerdom isquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom bleef die Poolse maar rijden?
*1000 meterquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef wimderon het volgende:
Een sprint van op 600 meter inzetten. En ook gewoon vol door blijven beuken als Claes in het wiel zit.
Emmanuel Hubert zegt dat het goed is?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iedereen boos neem ik aan?quote:
Ze waren wel aan het praten. Misschien heeft die Belg de poeplap getrokken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
De poeplap trekken?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ze waren wel aan het praten. Misschien heeft die Belg de poeplap getrokken?
Ja, dat blijft een bijzondere uitdrukking.quote:
Ik vind het zo dom wat Wiebes doet. Als je nou zorgt dat je een keer 'geklopt' wordt in zo'n sprintje dat eigenlijk nergens meer om gaat, of desnoods met een half wieltje in plaats van met drie lengtes wint, dan rijden andere ploegen misschien een keer mee een volgende keer.quote:
Denk je werkelijk dat andere ploegen in zo'n act zouden trappen ja?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het zo dom wat Wiebes doet. Als je nou zorgt dat je een keer 'geklopt' wordt in zo'n sprintje dat eigenlijk nergens meer om gaat, of desnoods met een half wieltje in plaats van met drie lengtes wint, dan rijden andere ploegen misschien een keer mee een volgende keer.
Ook live op Eurosport 1.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:25 schreef wimderon het volgende:
JIP in de nabeschouwing, in beeld, op HBO MAX @:Mani89!
Vind ik ook. Daarom gebruik ik hem ook wel eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat blijft een bijzondere uitdrukking.
Het woord "poeplap" als synoniem voor "portemonnee" is ongebruikelijk buiten dit gezegde. Poeplap is opgebouwd uit poep en lap waarbij poep vermoedelijk verwijst naar de betekenis van "achterwerk" die alleen in België gebruikelijk is. Veel mensen doen hun portemonnee in hun achterzak, dichtbij hun poep.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vind ik ook. Daarom gebruik ik hem ook wel eens.
Dit kan niet kloppenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mieke is toch nog 1m67...ze oogt veel kleiner.
Ben Vanmarcke wel eens tegengekomen, die is ook niet heel klein. Tegen de 1.90 ofzo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mieke is toch nog 1m67...ze oogt veel kleiner.
Hahaha ja. Al kan ik me van Vollering en ploeg wel voorstellen dat ze denken: ‘fuck you’, als ze van SD horen dat ze niet mogen rijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Al deze ingestudeerde reacties na afloop
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar hoe kan er zo'n grote groep overblijven als Politt de sprinter is voor UAE en Wout voor Jumbo?
quote:
Ga wel met een half oog kijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen wel Kuurne tegen Brussel tegen Kuurne.
En dat wordt een vrij saaie koers en daarna een sprintje met alle grote namen, gok ik.. tenzij UAE het zo hard gaat maken als Visma de afgelopen jaren deedquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen wel Kuurne tegen Brussel tegen Kuurne.
quote:Rik Bossuyt, de steward met de step, kiest zondag in Kuurne voor mysterieus voertuig: “Hopelijk blijf ik recht, anders wordt het een afgang”
Wie wint zondag Kuurne-Brussel-Kuurne? Goeie vraag. Net als: met welk voertuig zal Rik Bossuyt (55) de winnaar na de finish begeleiden?
Bossuyt was vorig jaar een van de mannen van het openingsweekend. Nadat Wout van Aert in Kuurne als eerste over de streep was gebold, loodste de steward uit Oudenaarde hem richting interviewzone en dopingcontrole, meer dan een kilometer verderop. Niet al lopend zoals vroeger, niet met de elektrische fiets zoals het jaar voordien, maar met een step, gracieus glijdend over de baan. Een komisch zicht, de beelden gingen al snel viraal. “Het is ongelofelijk. Ik heb wel honderden berichten gekregen”, zei Bossuyt achteraf.
Bossuyt, die al meer dan tien jaar voor bodyguard speelt, had toen zwaar geïnvesteerd in die step. “Zeker omdat het een stevig model is, voor zwaardere mensen. Daar betaal je toch bijna duizend euro voor.” Zaterdag, in de Omloop het Nieuwsblad, haalt hij ze dus opnieuw boven, maar zondag, in Kuurne-Brussel-Kuurne, schakelt hij opnieuw over op een ander vervoermiddel. Een scooter? Een segway? Een golfkar?
“Nee, het wordt iets totaal nieuws”, zegt Bossuyt. “De meeste mensen kennen het nog niet. Drie jonge gasten met een bedrijfje hebben een voertuig ontwikkeld en vroegen of ik dat in de koers wilde gebruiken. Maar wat het precies is, moet nog een geheim blijven. Ik heb het eens getest, maar dat heeft niemand gezien. Zelfs de tweede en derde begeleider en de organisatie weten nog van niks. (lachend) De mensen hebben er vorig jaar een hype van gemaakt, dus gaan we er nog even mee door.”
Bossuyt, die zowaar op de officiële affiche van de 77ste editie afgebeeld staat, tipt Tim Merlier trouwens als winnaar. Maar in dat geval zal hij er als de kippen bij moeten zijn, want zo’n sprinter komt op volle snelheid over de meet. “Ik ben er klaar voor, al hoop ik dat het iets beter weer is, en dat ik recht blijf. Want anders wordt het natuurlijk een afgang.”
quote:Op zondag 2 maart 2025 11:24 schreef Szura het volgende:
Zijn de Vlaamse media al in paniek over WOUT
By far de beste zijn afgelopen 10 jaar en weigeren om continue ook maar elke vorm van verantwoordelijk te pakken.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die SD doesn't Worx tactiek blijft toch een vreemde.
Zeker, maar meestal staat kbk wel in de OP dan ookquote:
Oh, gelukkig maar 7/10 Belgenquote:Op zondag 2 maart 2025 11:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De druk wordt nog even opgevoerd. WOUT moet presteren.
Hoezo staat Tiesj Benoot daar eigenlijk tussen? Omdat hij een totaal onvergelijkbare KBK ooit eens gewonnen heeft? 1 van zijn 4 overwinningen...quote:
En Waerenskjold nietquote:Op zondag 2 maart 2025 12:59 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Hoezo staat Tiesj Benoot daar eigenlijk tussen? Omdat hij een totaal onvergelijkbare KBK ooit eens gewonnen heeft? 1 van zijn 4 overwinningen...
quote:Op zondag 2 maart 2025 11:24 schreef Szura het volgende:
Zijn de Vlaamse media al in paniek over WOUT
Meeus is nog veel te groot ook.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mijn Andre wordt verneukt door Red Bull, ik ben ziedend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanknopingspunten voor een touw jaquote:Op zondag 2 maart 2025 13:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jan-Pieter de Vlieger ziet aanknopingspunten.
Dit wordt gewoon een saaie massasprint ja.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:17 schreef Chiappucci het volgende:
Wout mag de koers hard maken. Maar blijft lastig om hier het verschil te maken.
Fijn dat de sprinters in dat groepje mee zijnquote:
Dat ontken ik helemaal nergens. En toch is het slappe hap.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volkomen logisch dat hij niet over neemt
Het nieuwe wielrennenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |