Ook live op Eurosport 1.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:25 schreef wimderon het volgende:
JIP in de nabeschouwing, in beeld, op HBO MAX @:Mani89!
Vind ik ook. Daarom gebruik ik hem ook wel eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat blijft een bijzondere uitdrukking.
Het woord "poeplap" als synoniem voor "portemonnee" is ongebruikelijk buiten dit gezegde. Poeplap is opgebouwd uit poep en lap waarbij poep vermoedelijk verwijst naar de betekenis van "achterwerk" die alleen in België gebruikelijk is. Veel mensen doen hun portemonnee in hun achterzak, dichtbij hun poep.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vind ik ook. Daarom gebruik ik hem ook wel eens.
Dit kan niet kloppenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mieke is toch nog 1m67...ze oogt veel kleiner.
Ben Vanmarcke wel eens tegengekomen, die is ook niet heel klein. Tegen de 1.90 ofzo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mieke is toch nog 1m67...ze oogt veel kleiner.
Hahaha ja. Al kan ik me van Vollering en ploeg wel voorstellen dat ze denken: ‘fuck you’, als ze van SD horen dat ze niet mogen rijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Al deze ingestudeerde reacties na afloop
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar hoe kan er zo'n grote groep overblijven als Politt de sprinter is voor UAE en Wout voor Jumbo?
quote:
Ga wel met een half oog kijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen wel Kuurne tegen Brussel tegen Kuurne.
En dat wordt een vrij saaie koers en daarna een sprintje met alle grote namen, gok ik.. tenzij UAE het zo hard gaat maken als Visma de afgelopen jaren deedquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen wel Kuurne tegen Brussel tegen Kuurne.
quote:Rik Bossuyt, de steward met de step, kiest zondag in Kuurne voor mysterieus voertuig: “Hopelijk blijf ik recht, anders wordt het een afgang”
Wie wint zondag Kuurne-Brussel-Kuurne? Goeie vraag. Net als: met welk voertuig zal Rik Bossuyt (55) de winnaar na de finish begeleiden?
Bossuyt was vorig jaar een van de mannen van het openingsweekend. Nadat Wout van Aert in Kuurne als eerste over de streep was gebold, loodste de steward uit Oudenaarde hem richting interviewzone en dopingcontrole, meer dan een kilometer verderop. Niet al lopend zoals vroeger, niet met de elektrische fiets zoals het jaar voordien, maar met een step, gracieus glijdend over de baan. Een komisch zicht, de beelden gingen al snel viraal. “Het is ongelofelijk. Ik heb wel honderden berichten gekregen”, zei Bossuyt achteraf.
Bossuyt, die al meer dan tien jaar voor bodyguard speelt, had toen zwaar geïnvesteerd in die step. “Zeker omdat het een stevig model is, voor zwaardere mensen. Daar betaal je toch bijna duizend euro voor.” Zaterdag, in de Omloop het Nieuwsblad, haalt hij ze dus opnieuw boven, maar zondag, in Kuurne-Brussel-Kuurne, schakelt hij opnieuw over op een ander vervoermiddel. Een scooter? Een segway? Een golfkar?
“Nee, het wordt iets totaal nieuws”, zegt Bossuyt. “De meeste mensen kennen het nog niet. Drie jonge gasten met een bedrijfje hebben een voertuig ontwikkeld en vroegen of ik dat in de koers wilde gebruiken. Maar wat het precies is, moet nog een geheim blijven. Ik heb het eens getest, maar dat heeft niemand gezien. Zelfs de tweede en derde begeleider en de organisatie weten nog van niks. (lachend) De mensen hebben er vorig jaar een hype van gemaakt, dus gaan we er nog even mee door.”
Bossuyt, die zowaar op de officiële affiche van de 77ste editie afgebeeld staat, tipt Tim Merlier trouwens als winnaar. Maar in dat geval zal hij er als de kippen bij moeten zijn, want zo’n sprinter komt op volle snelheid over de meet. “Ik ben er klaar voor, al hoop ik dat het iets beter weer is, en dat ik recht blijf. Want anders wordt het natuurlijk een afgang.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |