abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217439064
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:06 schreef roos94 het volgende:
Als de aangifte compleet en correct is ingevuld en u deze vóór 1 april heeft ingestuurd, kunt u de teruggave rond eind juni tot begin juli verwachten. De precieze datum hangt af van hoe druk het is bij de Belastingdienst
Wat @silliegirl zegt, het kan dus eerder. En we weten in ieder geval hoe snel, ongeveer binnen drie weken, als de datum bij "gegevens" onder financiën versprongen is en op "op basis van (voorlopige) aanslag" komt te staan.

Ben ik eens heel erg op tijd, zijn andere mensen mij al voor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 april 2025 @ 14:46:53 #202
367000 roos94
pi_217439222
Dat wordt dus in mei al coke en hoeren ipv eind juni
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:42:40 #203
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217439886
quote:
Registratie inkomen: 19-04-2025

Het geregistreerde inkomen is gebaseerd op uw definitieve aanslag inkomstenbelasting.
Top! 3 maart aangifte gedaan.
Protège moi de mes désirs.
pi_217440332
Het is toch wel ironisch hoe we hier opgewonden van raken terwijl het in de eerste plaats gewoon geld is wat we hebben gekregen. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217449426
Ik heb als datum vastgesteld 16-4. Ben benieuwd voorgaande jaren had ik het ergens begin mei.
  woensdag 23 april 2025 @ 23:30:01 #206
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_217452287
Ik zie 1-04-2025 staan... elk moment dan ofzo?
Was ook het vroegste sinds jaren dit keer *)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Miss 200.000.000! donderdag 24 april 2025 @ 17:34:46 #207
367000 roos94
pi_217457487
Misschien betekent die datum wel niets dit jaar :P
pi_217457873
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2025 23:30 schreef MissHobje het volgende:
Was ook het vroegste sinds jaren dit keer
Ik ook, maar ik heb nog niks bevestigd. :'(
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217459111
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2025 23:30 schreef MissHobje het volgende:
Ik zie 1-04-2025 staan... elk moment dan ofzo?
Was ook het vroegste sinds jaren dit keer *)
Gezien die nog wel heel vroeg is gok ik dat dit nog staat als “op basis van aangifte”. Die moet nog veranderen in “op basis van aanslag” en dan komt de aanslag eraan.
  donderdag 24 april 2025 @ 20:47:20 #210
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_217459409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 20:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Gezien die nog wel heel vroeg is gok ik dat dit nog staat als “op basis van aangifte”. Die moet nog veranderen in “op basis van aanslag” en dan komt de aanslag eraan.
Ik ben nu geneigd elke dag ff te gaan gluren.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_217459504
quote:
11s.gif Op donderdag 24 april 2025 20:47 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Ik ben nu geneigd elke dag ff te gaan gluren.
Daar gaat het niet sneller van ;)
  donderdag 24 april 2025 @ 21:10:29 #212
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_217459689
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 22:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zij doen alles automatisch. Inkomen van werkgever is gewoon correct. Heb dus alleen inkomen en spaargeld en wat aandelen. Maar 1100 is toch gewoon onrecht joh. Ik ben gewoon alleen. Rente wat ik krijg op mijn spaargeld jaarlijks is zo rond de 800 euro maar. Welke rendement behaal ik dat ik daar winst over moet betalen?

Laten we zeggen er komt geen cent meer bij mijn spaargeld en ik blijf jaarlijks belasting erover betalen. Dan gaat mijn spaargeld gewoon op deze manier achteruit.

Is toch diefstal dan.
Ja echt te debiel voor woorden. Ikzelf moet 3500 euro betalen. En daar zit een deel erfenis van mijn ouders bij die zijn overleden. Die hebben altijd hard gewerkt en daarover belasting betaald. Bij overlijden mocht ik daar ook weer belasting over betalen. En nu jaarlijks weer. Verrot land is het hier.
Maarja van die centjes heeft meneer de huurder met zijn uitkering hier tegenover weer profijt van. Die lacht me vierkant uit als ik om 7 uur ga werken. En als ik om 17.00 uur thuis kom zit ie op de bank weer opnieuw te lachen als ik voorbij rij. En nog erger meneer kan wel zwart schilderen in de avonduurtjes. Dat ze daar maar eens op gaan controleren en hard aanpakken met 300% boetes. Daar kunnen ze miljoenen op gaan besparen. Maarja nee ze gaan liever de werkende kaalplukken. Dat is lekker makkelijk.
pi_217476407
Op mijn belastingdienst staat dat mijn definitieve aanslag per post op 03/05 binnen gaat komen. Zal dus niet lang daarna het gestort krijgen! 🎉
  Miss 200.000.000! zondag 27 april 2025 @ 07:41:02 #214
367000 roos94
pi_217476678
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 02:31 schreef Sushieffer het volgende:
Op mijn belastingdienst staat dat mijn definitieve aanslag per post op 03/05 binnen gaat komen. Zal dus niet lang daarna het gestort krijgen! 🎉
Bedoel je dit?

Onderwerp Afzender Datum
Definitieve aanslag inkomstenbelasting 2024
Niet met ons eens?
Belastingdienst (per post)

03-05-2025
  zondag 27 april 2025 @ 08:51:37 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217476929
Het bedrag staat in mijn ING voorspeld op 12 mei. :P Ben benieuwd of het klopt.
Protège moi de mes désirs.
pi_217476970
Ik wacht nog altijd op de definitieve aanslagen sinds 2022. Ik heb het idee dat dat samenhangt met de voorgenomen wijzingen tav box 3. Blijkbaar zijn ze sneller als je geld moet ontvangen.
pi_217477332
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 07:41 schreef roos94 het volgende:

[..]
Bedoel je dit?

Onderwerp Afzender Datum
Definitieve aanslag inkomstenbelasting 2024
Niet met ons eens?
Belastingdienst (per post)

03-05-2025
Yep!
  Miss 200.000.000! zondag 27 april 2025 @ 09:53:06 #218
367000 roos94
pi_217477412
Pietermannen *O*
pi_217479076
Meestal is het hier richting midden of eind mei.
Weet al wel dat ik ong 1200 mag aftikken alleen al over vermogen.

Zou bijna hopen dat ik iets verkeerd heb ingevuld en dit nog gecorrigeerd gaat worden.
pi_217479155
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 02:31 schreef Sushieffer het volgende:
Op mijn belastingdienst staat dat mijn definitieve aanslag per post op 03/05 binnen gaat komen. Zal dus niet lang daarna het gestort krijgen! 🎉
Hier ook!

Even teruggezocht, ik had vorig naar ook dagtekening 3 mei (nu dus weer) en op 6
Mei het geld binnen gekregen.
pi_217479648
Bah, krijg veel minder terug dan vorig jaar. Vorig jaar kreeg ik iets van 2000 euro terug. Nu maar rond de 1000 euro. Hoe kan dat nou? Er is heel weinig gewijzigd in mijn situatie.

:?
  zondag 27 april 2025 @ 16:28:33 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480567
Hier het "Ik heb bericht/money in the bank" topic:
WGR / [Belastingaangifte 2024] Bericht- en meldtopic
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217480665
Waarom gaat het bij de ene veel sneller dan de andere terwijl, bijvoorbeeld, de aangifte gewoon op 1 maart gedaan is?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Miss 200.000.000! zondag 27 april 2025 @ 17:13:48 #224
367000 roos94
pi_217480978
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:36 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaat het bij de ene veel sneller dan de andere terwijl, bijvoorbeeld, de aangifte gewoon op 1 maart gedaan is?
Ligt eraan of ze je mogen ja/nee
pi_217483485
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:36 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaat het bij de ene veel sneller dan de andere terwijl, bijvoorbeeld, de aangifte gewoon op 1 maart gedaan is?
Is een soort loterij, volgens mij plukken ze random aangiftes eruit om te verwerken.
pi_217483584
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 15:24 schreef Alpha0 het volgende:
Bah, krijg veel minder terug dan vorig jaar. Vorig jaar kreeg ik iets van 2000 euro terug. Nu maar rond de 1000 euro. Hoe kan dat nou? Er is heel weinig gewijzigd in mijn situatie.

:?
Belastingregels wijzigen wel.
  maandag 28 april 2025 @ 18:58:16 #227
431269 Teerzii
Winter is coming
pi_217488542
Ben benieuwd wanneer kan verwachten. 2 maart aangifte gedaan. Er staat 18 april op basis van aangifte, dus nog niet definitief. Bij mijn vriend staat wel 18 april definitief, samen aangifte gedaan.
pi_217488828
Net de aangifte gedaan. Ik ben benieuwd.
pi_217491312
1 maart aangifte gedaan. Gisteren bericht definitieve aanslag. Datum 3 mei.
pi_217491456
Mijn inkomen 2024 is nu ook geregistreerd op basis van de definitieve aangifte. Op 26-4.
pi_217491492
Gister in de berichtenbox mijn definitieve aanslag ontvangen. Dagtekening 3 mei.

Ik zit vooral te wachten op de definitieve aanslag van mijn moeder die overleden is in december. Ik hoop dat die snel komt, dan kan ik de laatste handelingen verrichten zoals de rekeningen opheffen, verantwoordingsmappen maken voor broers en zus en geld verdelen. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt het boek dicht doen en rouwen.
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 april 2025 @ 09:03:04 #232
367000 roos94
pi_217491499
Waarom hebben jullie al bericht in inbox en ik niet terwijl we dezelfde postdatum hebben oO<
pi_217491505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:01 schreef Bloem75 het volgende:

Ik zit vooral te wachten op de definitieve aanslag van mijn moeder die overleden is in december. Ik hoop dat die snel komt, dan kan ik de laatste handelingen verrichten zoals de rekeningen opheffen, verantwoordingsmappen maken voor broers en zus en geld verdelen. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt het boek dicht doen en rouwen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop dat dat spoedig komt. :*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217491579
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:03 schreef roos94 het volgende:
Waarom hebben jullie al bericht in inbox en ik niet terwijl we dezelfde postdatum hebben oO<
Dit vroeg ik mij ook af inderdaad..😅
pi_217491694
Ik heb geregistreerd inkomen. *O*

Twee weekjes?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 april 2025 @ 12:20:43 #236
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_217492647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb geregistreerd inkomen. *O*

Twee weekjes?
Ik ga meteen gluren :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_217492652
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:20 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Ik ga meteen gluren :o
Vijf dagen geleden al, maar het was pas sinds vandaag zichtbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217492660
1700 euro terug genot

HET IS DEFINITIEF

WE HEBBEN GOUD
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 29 april 2025 @ 13:10:34 #239
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_217492879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 12:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vijf dagen geleden al, maar het was pas sinds vandaag zichtbaar.
Naaa hier nog hetzelfde helaas :'(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_217492968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:01 schreef Bloem75 het volgende:
Gister in de berichtenbox mijn definitieve aanslag ontvangen. Dagtekening 3 mei.

Ik zit vooral te wachten op de definitieve aanslag van mijn moeder die overleden is in december. Ik hoop dat die snel komt, dan kan ik de laatste handelingen verrichten zoals de rekeningen opheffen, verantwoordingsmappen maken voor broers en zus en geld verdelen. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt het boek dicht doen en rouwen.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Groot fan van User Wotte
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 april 2025 @ 14:22:57 #241
367000 roos94
pi_217493268
Ik heb nu ook bericht in mijn box

Het staat er wel super onduidelijk.

In heel die brief staat niet, je krijgt dit, of je moet dit betalen.

Nee er staat alleen, "te ontvangen of te verrekenen"

Zeg gewoon, je krijgt dit, of dit moet je dokken.
  dinsdag 29 april 2025 @ 14:50:18 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217493400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:22 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu ook bericht in mijn box

Het staat er wel super onduidelijk.

In heel die brief staat niet, je krijgt dit, of je moet dit betalen.

Nee er staat alleen, "te ontvangen of te verrekenen"

Zeg gewoon, je krijgt dit, of dit moet je dokken.
Foto?
The love you take is equal to the love you make.
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 april 2025 @ 15:04:04 #243
367000 roos94
pi_217493483
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Foto?
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpg

Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
  dinsdag 29 april 2025 @ 15:11:30 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217493521
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpg

Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
Het is toch wel vrij duidelijk, in ieder geval dat je niks hoeft te betalen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217493528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 14:22 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu ook bericht in mijn box

Het staat er wel super onduidelijk.

In heel die brief staat niet, je krijgt dit, of je moet dit betalen.

Nee er staat alleen, "te ontvangen of te verrekenen"

Zeg gewoon, je krijgt dit, of dit moet je dokken.
Dat betekent gewoon " je ontvangt dit bedrag" of, als je openstaande schulden hebt (belastingschuld of toeslagschuld) dan verrekenen ze het daarmee en ontvang je niks of wat overblijft.
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 april 2025 @ 16:15:03 #246
367000 roos94
pi_217493963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:12 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Dat betekent gewoon " je ontvangt dit bedrag" of, als je openstaande schulden hebt (belastingschuld of toeslagschuld) dan verrekenen ze het daarmee en ontvang je niks of wat overblijft.
Ik heb geen schulden dus ze kunnen dat verrekenen toch weglaten in mijn brief.
pi_217493992
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpg

Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
nu heb je geld om te betalen voor onze eerste date :@
Groot fan van User Wotte
pi_217494112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb geen schulden dus ze kunnen dat verrekenen toch weglaten in mijn brief.
Het zijn standaard brieven die automatisch door de computer wordt aangemaakt. Er komt geen ambtenaar aan te pas dus de tekst in zn brief is standaard. Mensen weten vast wel of ze schulden hebben dus kun je zelf bedenken dat het woord "ontvangen" op jouw situatie van toepassing is. Heb je schulden dan is de zin waar "verrekenen" in staat van toepassing.
pi_217494199
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2025 13:10 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Naaa hier nog hetzelfde helaas :'(
Kan zijn dat het nog niet zichtbaar is. Zoals ik zei, mijn registratie was al vier dagen eerder alleen niet zichtbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 april 2025 @ 18:12:39 #250
364681 over_hedge
pi_217494748
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpg

Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
Arme mensen daar. Al die mensen die gaan bellen omdat ze het zinnetje Te ontvangen of te verrekenen niet snappen :'(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217496909
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
pi_217496930
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 23:03 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
https://www.belastingdien(...)sting%2520stopzetten.
pi_217497425
Nou ze kunnen er weer een mooie auto voor uitzoeken van mijn centen ;( :6
pi_217722112
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217722651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 00:55 schreef mschol het volgende:
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
Je zal de zorgtoeslag zelf moeten aanvragen. Als er in de eerdere brief van Toeslagen stond dat er geen recht was, zetten ze de aanvraag stop.
Het automatisch aanpassen van het bedrag is enkel als er een aanvraag loopt. Die is er nu niet. Je kan de zorgtoeslag van 2024 nog aanvragen tot 1 september dit jaar.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 juni 2025 @ 13:24:26 #256
367000 roos94
pi_218031234
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
pi_218033352
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 juni 2025 @ 17:24:47 #258
367000 roos94
pi_218033364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
Pietermannen w/ :B
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 06:40:20 #259
367000 roos94
pi_218045729
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar. *)
pi_218045763
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 06:40 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar. *)
Ze zijn zeker vlug. Ik krijg best veel terug, wellicht omdat ik sinds een jaar 2 werkgevers heb en iets met de heffingskorting.
Maar toch maar even wachten met uitgeven.. :@
pi_218080089
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Miss 200.000.000! maandag 30 juni 2025 @ 11:58:01 #262
367000 roos94
pi_218080108
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Skill issue.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:16:31 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218080791
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218081784
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
dat vermoeden heb ik ook :(

Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 30 juni 2025 @ 15:41:07 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218082081
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:

[..]
dat vermoeden heb ik ook :(

Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Dan zal het een steekproef zijn.

Iedereen betaalt de hypotheek bruto ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218082398
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zal het een steekproef zijn.

Iedereen betaalt de hypotheek bruto ;)
oke touche, ik heb geen maandelijkse teruggave :P
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_218085120
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:31:07 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218085816
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Ja en?
Vrijwel ieder gezin met jonge kinderen ontvangt dat, tenzij een van beide ouders niet werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218097456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:42:33 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:31 schreef Fukushima het volgende:

[..]
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Miss 200.000.000! woensdag 2 juli 2025 @ 09:43:27 #271
367000 roos94
pi_218097564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:45:23 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097581
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Waar kan ik als ouder de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvragen? | Rijksoverheid.nl https://share.google/rO5yc30lvD95lJWlb

Als het goed is gaat dat dus automatisch als je aangifte doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Colorchick woensdag 2 juli 2025 @ 09:52:12 #273
382129 crew  Donna
pi_218097664
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Automagisch.
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:54:21 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097700
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Als je geld terug hebt gehad van de BD is de kans groot dat het erbij zat.
Je hebt geen koopwoning toch? Dan was je teruggaaf iig geen HRA.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218122172
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:16:00 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218123356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:57 schreef Fukushima het volgende:

[..]
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)
Als het kind bij jou ingeschreven staat zou dat niet uit moeten maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218123497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het kind bij jou ingeschreven staat zou dat niet uit moeten maken.
Nee, ze staan beide bij mijn ex ingeschreven, vanwege het kgb.
Ik heb sowieso geen recht op kgb en nu heeft zij aanzienlijk meer kgb.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:33:50 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218123626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:26 schreef Fukushima het volgende:

[..]
Nee, ze staan beide bij mijn ex ingeschreven, vanwege het kgb.
Ik heb sowieso geen recht op kgb en nu heeft zij aanzienlijk meer kgb.
Dan is dat waarom je veel minder IACK ontvangt als je het co-ouderschap uitzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218254895
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Update *O*
Vandaag push berichtje dat de aangifte er doorheen is :7
Eind goed al goed
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_218280702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 08:53 schreef alpeko het volgende:
Mijn inkomen 2024 is nu ook geregistreerd op basis van de definitieve aangifte. Op 26-4.
Waar kan je dat zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')