Wat @silliegirl zegt, het kan dus eerder. En we weten in ieder geval hoe snel, ongeveer binnen drie weken, als de datum bij "gegevens" onder financiën versprongen is en op "op basis van (voorlopige) aanslag" komt te staan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:06 schreef roos94 het volgende:
Als de aangifte compleet en correct is ingevuld en u deze vóór 1 april heeft ingestuurd, kunt u de teruggave rond eind juni tot begin juli verwachten. De precieze datum hangt af van hoe druk het is bij de Belastingdienst
Top! 3 maart aangifte gedaan.quote:Registratie inkomen: 19-04-2025
Het geregistreerde inkomen is gebaseerd op uw definitieve aanslag inkomstenbelasting.
Ik ook, maar ik heb nog niks bevestigd.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:30 schreef MissHobje het volgende:
Was ook het vroegste sinds jaren dit keer
Gezien die nog wel heel vroeg is gok ik dat dit nog staat als “op basis van aangifte”. Die moet nog veranderen in “op basis van aanslag” en dan komt de aanslag eraan.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:30 schreef MissHobje het volgende:
Ik zie 1-04-2025 staan... elk moment dan ofzo?
Was ook het vroegste sinds jaren dit keer
Ik ben nu geneigd elke dag ff te gaan gluren.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gezien die nog wel heel vroeg is gok ik dat dit nog staat als “op basis van aangifte”. Die moet nog veranderen in “op basis van aanslag” en dan komt de aanslag eraan.
Daar gaat het niet sneller vanquote:Op donderdag 24 april 2025 20:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ben nu geneigd elke dag ff te gaan gluren.
Ja echt te debiel voor woorden. Ikzelf moet 3500 euro betalen. En daar zit een deel erfenis van mijn ouders bij die zijn overleden. Die hebben altijd hard gewerkt en daarover belasting betaald. Bij overlijden mocht ik daar ook weer belasting over betalen. En nu jaarlijks weer. Verrot land is het hier.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zij doen alles automatisch. Inkomen van werkgever is gewoon correct. Heb dus alleen inkomen en spaargeld en wat aandelen. Maar 1100 is toch gewoon onrecht joh. Ik ben gewoon alleen. Rente wat ik krijg op mijn spaargeld jaarlijks is zo rond de 800 euro maar. Welke rendement behaal ik dat ik daar winst over moet betalen?
Laten we zeggen er komt geen cent meer bij mijn spaargeld en ik blijf jaarlijks belasting erover betalen. Dan gaat mijn spaargeld gewoon op deze manier achteruit.
Is toch diefstal dan.
Bedoel je dit?quote:Op zondag 27 april 2025 02:31 schreef Sushieffer het volgende:
Op mijn belastingdienst staat dat mijn definitieve aanslag per post op 03/05 binnen gaat komen. Zal dus niet lang daarna het gestort krijgen! 🎉
Yep!quote:Op zondag 27 april 2025 07:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
Onderwerp Afzender Datum
Definitieve aanslag inkomstenbelasting 2024
Niet met ons eens?
Belastingdienst (per post)
03-05-2025
Hier ook!quote:Op zondag 27 april 2025 02:31 schreef Sushieffer het volgende:
Op mijn belastingdienst staat dat mijn definitieve aanslag per post op 03/05 binnen gaat komen. Zal dus niet lang daarna het gestort krijgen! 🎉
Ligt eraan of ze je mogen ja/neequote:Op zondag 27 april 2025 16:36 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaat het bij de ene veel sneller dan de andere terwijl, bijvoorbeeld, de aangifte gewoon op 1 maart gedaan is?
Is een soort loterij, volgens mij plukken ze random aangiftes eruit om te verwerken.quote:Op zondag 27 april 2025 16:36 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom gaat het bij de ene veel sneller dan de andere terwijl, bijvoorbeeld, de aangifte gewoon op 1 maart gedaan is?
Belastingregels wijzigen wel.quote:Op zondag 27 april 2025 15:24 schreef Alpha0 het volgende:
Bah, krijg veel minder terug dan vorig jaar. Vorig jaar kreeg ik iets van 2000 euro terug. Nu maar rond de 1000 euro. Hoe kan dat nou? Er is heel weinig gewijzigd in mijn situatie.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop dat dat spoedig komt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:01 schreef Bloem75 het volgende:
Ik zit vooral te wachten op de definitieve aanslag van mijn moeder die overleden is in december. Ik hoop dat die snel komt, dan kan ik de laatste handelingen verrichten zoals de rekeningen opheffen, verantwoordingsmappen maken voor broers en zus en geld verdelen. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt het boek dicht doen en rouwen.
Dit vroeg ik mij ook af inderdaad..😅quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:03 schreef roos94 het volgende:
Waarom hebben jullie al bericht in inbox en ik niet terwijl we dezelfde postdatum hebben
Ik ga meteen glurenquote:Op dinsdag 29 april 2025 09:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb geregistreerd inkomen.![]()
Twee weekjes?
Vijf dagen geleden al, maar het was pas sinds vandaag zichtbaar.quote:
Naaa hier nog hetzelfde helaasquote:Op dinsdag 29 april 2025 12:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vijf dagen geleden al, maar het was pas sinds vandaag zichtbaar.
Heel veel sterkte de komende tijd.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:01 schreef Bloem75 het volgende:
Gister in de berichtenbox mijn definitieve aanslag ontvangen. Dagtekening 3 mei.
Ik zit vooral te wachten op de definitieve aanslag van mijn moeder die overleden is in december. Ik hoop dat die snel komt, dan kan ik de laatste handelingen verrichten zoals de rekeningen opheffen, verantwoordingsmappen maken voor broers en zus en geld verdelen. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt het boek dicht doen en rouwen.
Foto?quote:Op dinsdag 29 april 2025 14:22 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu ook bericht in mijn box
Het staat er wel super onduidelijk.
In heel die brief staat niet, je krijgt dit, of je moet dit betalen.
Nee er staat alleen, "te ontvangen of te verrekenen"
Zeg gewoon, je krijgt dit, of dit moet je dokken.
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpgquote:
Het is toch wel vrij duidelijk, in ieder geval dat je niks hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://i.postimg.cc/tCgX(...)9-150304-Gallery.jpg
Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
Dat betekent gewoon " je ontvangt dit bedrag" of, als je openstaande schulden hebt (belastingschuld of toeslagschuld) dan verrekenen ze het daarmee en ontvang je niks of wat overblijft.quote:Op dinsdag 29 april 2025 14:22 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu ook bericht in mijn box
Het staat er wel super onduidelijk.
In heel die brief staat niet, je krijgt dit, of je moet dit betalen.
Nee er staat alleen, "te ontvangen of te verrekenen"
Zeg gewoon, je krijgt dit, of dit moet je dokken.
Ik heb geen schulden dus ze kunnen dat verrekenen toch weglaten in mijn brief.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:12 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dat betekent gewoon " je ontvangt dit bedrag" of, als je openstaande schulden hebt (belastingschuld of toeslagschuld) dan verrekenen ze het daarmee en ontvang je niks of wat overblijft.
nu heb je geld om te betalen voor onze eerste datequote:Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb gebeld voor de zekerheid en ik krijg het gewoon, maar het geeft toch een beetje twijfel het is niet echt helder.
Het zijn standaard brieven die automatisch door de computer wordt aangemaakt. Er komt geen ambtenaar aan te pas dus de tekst in zn brief is standaard. Mensen weten vast wel of ze schulden hebben dus kun je zelf bedenken dat het woord "ontvangen" op jouw situatie van toepassing is. Heb je schulden dan is de zin waar "verrekenen" in staat van toepassing.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb geen schulden dus ze kunnen dat verrekenen toch weglaten in mijn brief.
Kan zijn dat het nog niet zichtbaar is. Zoals ik zei, mijn registratie was al vier dagen eerder alleen niet zichtbaar.quote:
Arme mensen daar. Al die mensen die gaan bellen omdat ze het zinnetje Te ontvangen of te verrekenen niet snappenquote:Op dinsdag 29 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)sting%2520stopzetten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:03 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
Je zal de zorgtoeslag zelf moeten aanvragen. Als er in de eerdere brief van Toeslagen stond dat er geen recht was, zetten ze de aanvraag stop.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 00:55 schreef mschol het volgende:
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Pietermannenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Ze zijn zeker vlug. Ik krijg best veel terug, wellicht omdat ik sinds een jaar 2 werkgevers heb en iets met de heffingskorting.quote:Op donderdag 26 juni 2025 06:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar.
Skill issue.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen
dat vermoeden heb ik ookquote:Op maandag 30 juni 2025 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
Dan zal het een steekproef zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat vermoeden heb ik ook![]()
Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).
Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
oke touche, ik heb geen maandelijkse teruggavequote:Op maandag 30 juni 2025 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zal het een steekproef zijn.
Iedereen betaalt de hypotheek bruto
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............quote:Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:
Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Ja en?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
correct en we hebben hier recht op.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:31 schreef Fukushima het volgende:
[..]
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Waar kan ik als ouder de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvragen? | Rijksoverheid.nl https://share.google/rO5yc30lvD95lJWlbquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Automagisch.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Als je geld terug hebt gehad van de BD is de kans groot dat het erbij zat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
Als het kind bij jou ingeschreven staat zou dat niet uit moeten maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)
Nee, ze staan beide bij mijn ex ingeschreven, vanwege het kgb.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het kind bij jou ingeschreven staat zou dat niet uit moeten maken.
Dan is dat waarom je veel minder IACK ontvangt als je het co-ouderschap uitzet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:26 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Nee, ze staan beide bij mijn ex ingeschreven, vanwege het kgb.
Ik heb sowieso geen recht op kgb en nu heeft zij aanzienlijk meer kgb.
Updatequote:Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
Waar kan je dat zien?quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:53 schreef alpeko het volgende:
Mijn inkomen 2024 is nu ook geregistreerd op basis van de definitieve aangifte. Op 26-4.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |