abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217496909
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
pi_217496930
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 23:03 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
https://www.belastingdien(...)sting%2520stopzetten.
pi_217497425
Nou ze kunnen er weer een mooie auto voor uitzoeken van mijn centen ;( :6
pi_217722112
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217722651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 00:55 schreef mschol het volgende:
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
Je zal de zorgtoeslag zelf moeten aanvragen. Als er in de eerdere brief van Toeslagen stond dat er geen recht was, zetten ze de aanvraag stop.
Het automatisch aanpassen van het bedrag is enkel als er een aanvraag loopt. Die is er nu niet. Je kan de zorgtoeslag van 2024 nog aanvragen tot 1 september dit jaar.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 juni 2025 @ 13:24:26 #256
367000 roos94
pi_218031234
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
pi_218033352
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 juni 2025 @ 17:24:47 #258
367000 roos94
pi_218033364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
Pietermannen w/ :B
  Miss 200.000.000! donderdag 26 juni 2025 @ 06:40:20 #259
367000 roos94
pi_218045729
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar. *)
pi_218045763
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 06:40 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar. *)
Ze zijn zeker vlug. Ik krijg best veel terug, wellicht omdat ik sinds een jaar 2 werkgevers heb en iets met de heffingskorting.
Maar toch maar even wachten met uitgeven.. :@
pi_218080089
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Miss 200.000.000! maandag 30 juni 2025 @ 11:58:01 #262
367000 roos94
pi_218080108
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Skill issue.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:16:31 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218080791
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen :(
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218081784
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
dat vermoeden heb ik ook :(

Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 30 juni 2025 @ 15:41:07 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218082081
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:

[..]
dat vermoeden heb ik ook :(

Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Dan zal het een steekproef zijn.

Iedereen betaalt de hypotheek bruto ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218082398
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zal het een steekproef zijn.

Iedereen betaalt de hypotheek bruto ;)
oke touche, ik heb geen maandelijkse teruggave :P
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_218085120
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:

Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:31:07 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218085816
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Ja en?
Vrijwel ieder gezin met jonge kinderen ontvangt dat, tenzij een van beide ouders niet werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218097456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:42:33 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:31 schreef Fukushima het volgende:

[..]
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Miss 200.000.000! woensdag 2 juli 2025 @ 09:43:27 #271
367000 roos94
pi_218097564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:45:23 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097581
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Waar kan ik als ouder de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvragen? | Rijksoverheid.nl https://share.google/rO5yc30lvD95lJWlb

Als het goed is gaat dat dus automatisch als je aangifte doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Colorchick woensdag 2 juli 2025 @ 09:52:12 #273
382129 crew  Donna
pi_218097664
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Automagisch.
  woensdag 2 juli 2025 @ 09:54:21 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218097700
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Als je geld terug hebt gehad van de BD is de kans groot dat het erbij zat.
Je hebt geen koopwoning toch? Dan was je teruggaaf iig geen HRA.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218122172
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')