https://www.belastingdien(...)sting%2520stopzetten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:03 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat als je aangifte 1 of 2 mei zal indienen, volgen er dan consequenties?
Je zal de zorgtoeslag zelf moeten aanvragen. Als er in de eerdere brief van Toeslagen stond dat er geen recht was, zetten ze de aanvraag stop.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 00:55 schreef mschol het volgende:
ik heb over 2024 te horen gekregen (eind 2023) dat ik geen recht op zorgtoeslag had, inmiddels is de aangifte IKB definitief en doormiddel van de proefberekening heb ik er wel recht op.
passen ze dit automatisch zelf aan? (neem aan van wel, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt, meestal had ik er wel recht op volgens hen en werd alleen het bedrag iets aangepast)
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Pietermannenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, van alle toeslagen krijg je ook een definitieve aanslag.
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Kreeg vandaag bericht , definitieve aanslag, dat ik in 2024 te weinig kgb heb ontvangen en dat ik nog x bedrag krijg. Ik dacht dat dit al berekend zat in dat eerdere bedrag wat ik in juni kreeg na de aangifte?
Ze zijn zeker vlug. Ik krijg best veel terug, wellicht omdat ik sinds een jaar 2 werkgevers heb en iets met de heffingskorting.quote:Op donderdag 26 juni 2025 06:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb t geld al op mijn rekening. Ze zijn erg vlug dit jaar.
Skill issue.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fukushima het volgende:
netjes 1 mrt aangifte gedaan en afgelopen vrijdag een brief gekregen dat de belastingdienst uitstel nodig heeft vanwege grote drukte. Mijn partner heeft wel al bericht en een definitieve aanslag, terwijl we toeslagpartner zijn.
Krijg nu (waarschijnlijk) vóór 1 mrt 2026 bericht, terwijl ik iets over de 10k zou terugkrijgen
dat vermoeden heb ik ookquote:Op maandag 30 juni 2025 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ergo; je aangifte wordt handmatig gecontroleerd.
Is die 10K standaard of een eenmalig verhaal?
Dan zal het een steekproef zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat vermoeden heb ik ook![]()
Redelijk standaard, was zo doorheen te klikken. vorig jaar 13k vanwege aankoop huis en dat jaar is ook al definitief (na aanleveren extra informatie).
Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
oke touche, ik heb geen maandelijkse teruggavequote:Op maandag 30 juni 2025 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zal het een steekproef zijn.
Iedereen betaalt de hypotheek bruto
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............quote:Op maandag 30 juni 2025 15:13 schreef Fukushima het volgende:
Dit jaar enkel HRA (we betalen de hyp bruto) en IACK
Ja en?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
correct en we hebben hier recht op.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:31 schreef Fukushima het volgende:
[..]
correct en we hebben hier recht op.
Samengesteld gezin. Beide co-ouderschap en nog een kindje onder de 12 jaar.
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:57 schreef blomke het volgende:
[..]
...... de inkomensafhankelijke combinatiekorting (IACK) is een heffingskorting die wordt toegekend aan alleenstaande ouders of minstverdienende partners die arbeid en zorg voor jonge kinderen ............
Waar kan ik als ouder de inkomensafhankelijke combinatiekorting aanvragen? | Rijksoverheid.nl https://share.google/rO5yc30lvD95lJWlbquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Automagisch.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Als je geld terug hebt gehad van de BD is de kans groot dat het erbij zat.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit van gehoord. Krijg je dit automatisch als je daar recht op hebt of moet je iets invullen?
Is dat zo? Als ik dat vinkje van co-ouderschap uitzet zakt mijn teruggave met zo’n 3000 euro (2800 volgrns mij)quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Co-ouderschap en samengesteld gezin hebben daar weer niets mee te maken, het is alleen vanwege een kind onder de 12.
En omdat een van beide een inkomen uit arbeid heeft dat lager is dan het inkomen uit arbeid dat de ander heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |