Inderdaad, als ze eindelijk echt eerlijk worden en alle inkomen uit vermogen gewoon als inkomen (en dus box 1) beschouwen, betaal je meer belasting.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
¤ 800 rente en ¤ 2.800 dividend ontvangen...
Hoezo zou het niet betaald kunnen worden?
Sterker nog: samen ¤ 3.600, dat dat ¤ 1.100 belasting kost is niet eens heel vreemd.
Je snapt het niet. Punt is niet hoeveel rendement je behaalt maar dat over elk rendement je belasting betaalt. Hoger rendement = hogere belasting. Maar je hoort niets van de belastingdienst wanneer je belegging 30.000 euro in een maand achteruit gaat. Ze zeggen dan ook niet, oh jeej je hebt zo veel verlies gemaakt, laat ik dit keer geen belasting bij je innen..quote:Op maandag 31 maart 2025 11:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat jij veel geld op een laag renderende spaarrekening zet is natuurlijk wel jouw eigen keuze. Je had ook meer kunnen beleggen en dan had je (zeker op de lange termijn) hoger rendement kunnen halen. Het aanslaan op daadwerkelijk behaald rendement is natuurlijk eerlijker (en gaat ook wel gebeuren) maar dat heeft ook flinke haken en ogen. En dat je 2.8K rendement uit divident hebt gehaald zei je er eerder ook niet bij he.
Over de kleine schouders, daarmee worden de mensen bedoeld die het einde van de maand niet halen, of afhankelijk zijn van de voedselbank, mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken, of die uberhaupt geen dak boven hun hoofd hebben. Niet als je met hard werken een ton of meer op de spaarrekening en een bak aandelen hebt weten te vergaren. Dan hoef je jezelf echt niet zo pathetisch in de slachtofferrol te manouvreren, met je "dit land gaat naar de klote" geschreeuw, alleen omdat je een miezerige 1100 eurotjes moet betalen.
Verbaasd me enorm hoe mensen 30 of zelfs 40% beschouwen als iets wat gewoon betaalbaar is. Ja, want je houdt aan de einde van de rit 60% over... Maar als je dik verliest maakt dan is het eigen schuld dikke bult.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
¤ 800 rente en ¤ 2.800 dividend ontvangen...
Hoezo zou het niet betaald kunnen worden?
Sterker nog: samen ¤ 3.600, dat dat ¤ 1.100 belasting kost is niet eens heel vreemd.
?quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:42 schreef Semmy01 het volgende:
16-04 op basis van definitieve aanslag 🎉
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.quote:
Die had je ook aflossingsvrij moeten maken destijds, gezien HRA niks doet bij lage rentes.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:38 schreef boertie het volgende:
Niets terug maar ook niets betalen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik zo goed als geen rente betaal (1,1%) over mijn hypotheek.
Mijn rentevaste periode liep een kleine 4 jaar geleden af op het dieptepunt van de rentestand en kon dus een mooie deal maken.
De overheid heeft gewoon een zwaar waterhoofd dat onze schouders mogen dragen.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Verbaasd me enorm hoe mensen 30 of zelfs 40% beschouwen als iets wat gewoon betaalbaar is. Ja, want je houdt aan de einde van de rit 60% over... Maar als je dik verliest maakt dan is het eigen schuld dikke bult.
Jullie weten niet waar jullie voor staan. Blijf vooral het kromme belastingstelsel verdedigen.
Ja en die poppenkast is alleen maar goed voor uitzuigers en ambtenaren.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:12 schreef Werkperd het volgende:
Nou nee. Iedereen kan het zelf invullen hoe die het wil. Genoeg mensen in mijn omgeving die niet werken maar tig keer beter beloond woorden dan mensen die wel werken. Van geldsteun voor het betalen van energierekening tot kortingpasjes bij speciale supermarkt aan toe. En wij? Degenen die gewoon werken voor loon kunnen lekker alles zelf betalen en lijden onder de hoge prijzen van inflatie en belastingverhogingen.
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.
https://www.belastingdien(...)rde-inkomen-bekijken
Daar staat, na inloggen, bij mij ook 16-04. Volgens mij houdt dat in dat je dan heel snel je definitieve aanslag kan verwachten.
silliegirl in WGR / [Belastingaangifte 2023] Bericht en meldtopic
deze route kan ik niet direct vinden dit jaar
Bij mij staat Registratie inkomen: 19-04-2025quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04
Waar kijken jullie dan? Ik zie het nl niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04
Huh, waar zie jij die datum dan? Ik zie alleen mijn geregistreerd inkomen van de voorgaande jaren. Nergens een recente datum.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.
https://www.belastingdien(...)rde-inkomen-bekijken
Daar staat, na inloggen, bij mij ook 16-04. Volgens mij houdt dat in dat je dan heel snel je definitieve aanslag kan verwachten.
silliegirl in WGR / [Belastingaangifte 2023] Bericht en meldtopic
deze route kan ik niet direct vinden dit jaar
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslagquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
Oja, ik zie het nu inderdaad. 13-03.
Maar dan nog kan het wel even duren toch.
Oeh, zal dat ook even bekijken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslag
Binnen twee weken zelfs bij mij. Nou dat is mooi. Zijn ze snel dit jaar, want twee jaar geleden was ik ook erg op tijd en toen kreeg ik pas heel laat m'n definitieve aangifte. Maar wel gewoon alles binnen 2 weken na geregistreerd inkomen. Dus dan moet dat nu ook wel.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslag
Als er 13-3 staat, staat er wellicht nog “op basis van de aangifte”. Die datum verspringt nog een keer naar een latere datum en dan komt er te staan “op basis van defintieve (of voorlopige) aanslag. Als dat laatste er staat krijg je binnen 2 a 3 weken de aanslag en betaling.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
Oja, ik zie het nu inderdaad. 13-03.
Maar dan nog kan het wel even duren toch.
Oh, jammer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als er 13-3 staat, staat er wellicht nog “op basis van de aangifte”. Die datum verspringt nog een keer naar een latere datum en dan komt er te staan “op basis van defintieve (of voorlopige) aanslag. Als dat laatste er staat krijg je binnen 2 a 3 weken de aanslag en betaling.
In mijn geval is de datum al versprongen. Hij stond op 13-3, nu op 18-4.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |