abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2025 @ 19:15:50 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217156853
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:15 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
Niet helemaal waar. De minst verdienende partner heeft ook nog voordeel in de afbouw van de algemene heffingskorting. De partner met het inkomen in de hoogste schijf (deels) niet. Dat scheelt ook nog 6,6% in de renteaftrek.
Maximaal 6,6%... de afbouw begint al op minimumloon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217157258
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maximaal 6,6%... de afbouw begint al op minimumloon.
Vanaf 43k ook de arbeidskorting afbouw natuurlijk
  zondag 23 maart 2025 @ 20:12:29 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217157822
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 19:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Vanaf 43k ook de arbeidskorting afbouw natuurlijk
Als degene met het laagste inkomen überhaupt al arbeidskorting heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217160249
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als degene met het laagste inkomen überhaupt al arbeidskorting heeft.
Ja true. Maar bedoelde in t algemeen
  maandag 24 maart 2025 @ 00:37:47 #155
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217161756
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 19:44 schreef investeerdertje het volgende:
Vanaf 43k ook de arbeidskorting afbouw natuurlijk
De arbeidskorting wordt echter niet afgebouwd door de eigenwoningaftrek.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_217162031
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2025 00:37 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
De arbeidskorting wordt echter niet afgebouwd door de eigenwoningaftrek.
Oh ik dacht dat deze ook over belastbaar inkomen ging. Je hebt gelijk :)
pi_217235857
Ik ben er zo klaar mee. Vorig jaar 600 moeten betalen en nu 1100.

Wat een vieze vuile graaiers zijn het. Ik bouw alleen mijn spaargeld op met loon man. Iets waarover al veel belasting betaald is.

Dit land is serieus debiel naar de klote.
  Miss 200.000.000! zondag 30 maart 2025 @ 21:50:08 #158
367000 roos94
pi_217237476
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:38 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben er zo klaar mee. Vorig jaar 600 moeten betalen en nu 1100.

Wat een vieze vuile graaiers zijn het. Ik bouw alleen mijn spaargeld op met loon man. Iets waarover al veel belasting betaald is.

Dit land is serieus debiel naar de klote.
Imkomen te laag ingevuld?
pi_217237668
Voor mij erg simpel
Wajong en geen verandering in mijn situatie. Dus echt een paar keer klikken en klaar
pi_217237852
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 21:50 schreef roos94 het volgende:

[..]
Imkomen te laag ingevuld?
Zij doen alles automatisch. Inkomen van werkgever is gewoon correct. Heb dus alleen inkomen en spaargeld en wat aandelen. Maar 1100 is toch gewoon onrecht joh. Ik ben gewoon alleen. Rente wat ik krijg op mijn spaargeld jaarlijks is zo rond de 800 euro maar. Welke rendement behaal ik dat ik daar winst over moet betalen?

Laten we zeggen er komt geen cent meer bij mijn spaargeld en ik blijf jaarlijks belasting erover betalen. Dan gaat mijn spaargeld gewoon op deze manier achteruit.

Is toch diefstal dan.
  Miss 200.000.000! zondag 30 maart 2025 @ 22:43:01 #161
367000 roos94
pi_217237883
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 22:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zij doen alles automatisch. Inkomen van werkgever is gewoon correct. Heb dus alleen inkomen en spaargeld en wat aandelen. Maar 1100 is toch gewoon onrecht joh. Ik ben gewoon alleen. Rente wat ik krijg op mijn spaargeld jaarlijks is zo rond de 800 euro maar. Welke rendement behaal ik dat ik daar winst over moet betalen?

Laten we zeggen er komt geen cent meer bij mijn spaargeld en ik blijf jaarlijks belasting erover betalen. Dan gaat mijn spaargeld gewoon op deze manier achteruit.

Is toch diefstal dan.
Ja mooi kut inderdaad. ;( :'(
pi_217239157
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:38 schreef Werkperd het volgende:
Ik ben er zo klaar mee. Vorig jaar 600 moeten betalen en nu 1100.

Wat een vieze vuile graaiers zijn het. Ik bouw alleen mijn spaargeld op met loon man. Iets waarover al veel belasting betaald is.

Dit land is serieus debiel naar de klote.
Al ben ik het niet eens met je toon, deel ik je mening wel een beetje. De kleinste schouders dragen de meeste lasten terwijl ondernemers aan alle kanten zoveel voordeeltjes krijgen dat ze serieus weinig belasting betalen.

Dat begint al bij (alle) inkomsten, voordeeltjes bij inkopen doen, geld in de zaak kunnen houden ipv op je eigen rekening, hypotheek verstrekken via de zaak enzovoorts.

Ik snap dat je ook allemaal risico loopt als ondernemer, maar belastingtechnisch is het onder de streep enorm scheef.
pi_217239447
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 08:34 schreef zatoichi het volgende:
De kleinste schouders dragen de meeste lasten terwijl ondernemers aan alle kanten zoveel voordeeltjes krijgen dat ze serieus weinig belasting betalen.
Als je 1100 moet betalen aan vermogensrendementsheffing dan kun je natuurlijk niet meer spreken over "de kleinste schouders".
pi_217240146
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je 1100 moet betalen aan vermogensrendementsheffing dan kun je natuurlijk niet meer spreken over "de kleinste schouders".
Waar ik op doel is dat je als ondernemer makkelijk 2 ton in je zaak kunt laten zitten; winst kunt uitkeren aan jezelf en op papier een laag inkomen en vermogen kunt hebben en dus allerlei subsidies kunt krijgen als je een beetje creatief bent.

Waar een werknemer met een beetje pech geen pensioen opbouwt, dat uitgekeerd krijgt als loon; daar eerst 50% procent inkomensbelasting over betaald, vervolgens ervoor kiest om dat als vrij opneembaar. vermogen te sparen of beleggen (kan een keuze zijn) en daar dan weer vermogensbelasting over moet betalen.

2 ton is ook weer niet zoveel als dat je pensioen is hè, dan kun je in principe nog prima onder de "kleine" schouders vallen. Zo zwart wit is het niet altijd.
pi_217240300
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je 1100 moet betalen aan vermogensrendementsheffing dan kun je natuurlijk niet meer spreken over "de kleinste schouders".
Welke rendement dan als er meer belasting betaalt moet worden dan de actuele rendement die je over je spaargeld met rente behaald? 880 euro rente + de 220 uit eigen zak moet ik bij ze inleveren. Welke rendement is er dan overgebleven? Dat is er juist -220 van mijn spaargeld afgegaan.

Ik hou dan alleen nog gemiddeld een kleine 2.8K winst over uit dividend. Maar de koers van aandelen die in december met %30 omlaag stond en toevallig net voor 1 januari weer omhoog schoot tellen ze niet mee !!

En behoor inderdaad tot de groep kleine schouders omdat ik alles heb opgebouwd uit arbeid in een fabriek en niets anders!
pi_217240482
Dit land doet teveel aan herverdelen en aan te grote overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217240568
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Welke rendement dan als er meer belasting betaalt moet worden dan de actuele rendement die je over je spaargeld met rente behaald? 880 euro rente + de 220 uit eigen zak moet ik bij ze inleveren. Welke rendement is er dan overgebleven? Dat is er juist -220 van mijn spaargeld afgegaan.

Ik hou dan alleen nog gemiddeld een kleine 2.8K winst over uit dividend. Maar de koers van aandelen die in december met %30 omlaag stond en toevallig net voor 1 januari weer omhoog schoot tellen ze niet mee !!

En behoor inderdaad tot de groep kleine schouders omdat ik alles heb opgebouwd uit arbeid in een fabriek en niets anders!
Dat jij veel geld op een laag renderende spaarrekening zet is natuurlijk wel jouw eigen keuze. Je had ook meer kunnen beleggen en dan had je (zeker op de lange termijn) hoger rendement kunnen halen. Het aanslaan op daadwerkelijk behaald rendement is natuurlijk eerlijker (en gaat ook wel gebeuren) maar dat heeft ook flinke haken en ogen. En dat je 2.8K rendement uit divident hebt gehaald zei je er eerder ook niet bij he.

Over de kleine schouders, daarmee worden de mensen bedoeld die het einde van de maand niet halen, of afhankelijk zijn van de voedselbank, mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken, of die uberhaupt geen dak boven hun hoofd hebben. Niet als je met hard werken een ton of meer op de spaarrekening en een bak aandelen hebt weten te vergaren. Dan hoef je jezelf echt niet zo pathetisch in de slachtofferrol te manouvreren, met je "dit land gaat naar de klote" geschreeuw, alleen omdat je een miezerige 1100 eurotjes moet betalen.
pi_217240679
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:54 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat jij veel geld op een laag renderende spaarrekening zet is natuurlijk wel jouw eigen keuze. Je had ook meer kunnen beleggen en dan had je (zeker op de lange termijn) hoger rendement kunnen halen. Het aanslaan op daadwerkelijk behaald rendement is natuurlijk eerlijker (en gaat ook wel gebeuren) maar dat heeft ook flinke haken en ogen. En dat je 2.8K rendement uit divident hebt gehaald zei je er eerder ook niet bij he.

Over de kleine schouders, daarmee worden de mensen bedoeld die het einde van de maand niet halen, of afhankelijk zijn van de voedselbank, mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken, of die uberhaupt geen dak boven hun hoofd hebben. Niet als je met hard werken een ton of meer op de spaarrekening en een bak aandelen hebt weten te vergaren. Dan hoef je jezelf echt niet zo pathetisch in de slachtofferrol te manouvreren, met je "dit land gaat naar de klote" geschreeuw, alleen omdat je een miezerige 1100 eurotjes moet betalen.
En toch, ondanks dat je een goed punt hebt inhoudelijk hoor, vind ik juist dit soort gediscussier afleiden van het daadwerkelijke probleem. Dat is eigenlijk mijn schuld omdat ik over de kleinste schouders begon terwijl ik eigenlijk de (lage) middeninkomens had moeten zeggen.

Punt is dat we onze ogen sluiten voor waar het grootste deel van de belasting naar toe gaat (de grote bedrijven, hun aandeelhouders en de rijke ondernemers), we in Nederland maar blijven kijken naar de buurman die een klein "vermogen" heeft waarvan we vinden dat het belast moet worden. Ik zeg niet dat het niet zo zou moeten zijn, maar waar de VVD al 20 jaar lang roept dat "werken moet lonen" en wij als volk daar als een stel blinde kippen achteraan blijven lopen, ze al 20 jaar juist degenen die niet werken belonen met allerlei belastingvoordelen.

En of je het nu een belastingvoordeel noemt voor de zelfstandigen of aandeelhouders, of een uitkering voor de armlastigen, het komt uiteindelijk allemaal uit dezelfde pot. Laat men maar eens goed naar die verdeling kijken (en vooral openbaar maken, want probeer die cijfers maar eens te vinden!) om een eerlijke verdeling van belasting en subsidies te maken.
pi_217240799
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
En toch, ondanks dat je een goed punt hebt inhoudelijk hoor, vind ik juist dit soort gediscussier afleiden van het daadwerkelijke probleem. Dat is eigenlijk mijn schuld omdat ik over de kleinste schouders begon terwijl ik eigenlijk de (lage) middeninkomens had moeten zeggen.

Punt is dat we onze ogen sluiten voor waar het grootste deel van de belasting naar toe gaat (de grote bedrijven, hun aandeelhouders en de rijke ondernemers), we in Nederland maar blijven kijken naar de buurman die een klein "vermogen" heeft waarvan we vinden dat het belast moet worden. Ik zeg niet dat het niet zo zou moeten zijn, maar waar de VVD al 20 jaar lang roept dat "werken moet lonen" en wij als volk daar als een stel blinde kippen achteraan blijven lopen, ze al 20 jaar juist degenen die niet werken belonen met allerlei belastingvoordelen.

En of je het nu een belastingvoordeel noemt voor de zelfstandigen of aandeelhouders, of een uitkering voor de armlastigen, het komt uiteindelijk allemaal uit dezelfde pot. Laat men maar eens goed naar die verdeling kijken (en vooral openbaar maken, want probeer die cijfers maar eens te vinden!) om een eerlijke verdeling van belasting en subsidies te maken.
Ik ben het hierin volledig eens met je hoor. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit.
pi_217241562
Als je moet betalen, dan heb je gewoon te veel verdiend. En dan kun je het ook gewoon wel betalen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217242172
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
Als je moet betalen, dan heb je gewoon te veel verdiend. En dan kun je het ook gewoon wel betalen.
Ja, maar hoe weet jij nou of hij het kan betalen. En wat is "kunnen" betalen volgens jou dan?
pi_217242233
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Punt is dat we onze ogen sluiten voor waar het grootste deel van de belasting naar toe gaat (de grote bedrijven, hun aandeelhouders en de rijke ondernemers),
Het grootste gedeelte van de ontvangen belastingen gaat naar uitkeringen en ziektekosten ......
pi_217243096
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 14:59 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ja, maar hoe weet jij nou of hij het kan betalen. En wat is "kunnen" betalen volgens jou dan?
Hij heeft het ook gewoon gekregen hé. Beetje je dingen bijhouden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 31 maart 2025 @ 17:04:16 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217243164
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 14:59 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ja, maar hoe weet jij nou of hij het kan betalen. En wat is "kunnen" betalen volgens jou dan?
¤ 800 rente en ¤ 2.800 dividend ontvangen...
Hoezo zou het niet betaald kunnen worden?
Sterker nog: samen ¤ 3.600, dat dat ¤ 1.100 belasting kost is niet eens heel vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217243592
En blijkbaar heb je ook geen aftrekposten als je veel moet betalen.

Wij krijgen 944 extra terug, na ook al een voorlopige teruggaaf van 744 euro. Terwijl het inkomen eigenlijk hoger was dan ingeschat. 10% van aĺles wat er netto binnen komt aan goede doelen schenken geeft altijd een prettige belastingaangifte.
pi_217243626
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
¤ 800 rente en ¤ 2.800 dividend ontvangen...
Hoezo zou het niet betaald kunnen worden?
Sterker nog: samen ¤ 3.600, dat dat ¤ 1.100 belasting kost is niet eens heel vreemd.
Inderdaad, als ze eindelijk echt eerlijk worden en alle inkomen uit vermogen gewoon als inkomen (en dus box 1) beschouwen, betaal je meer belasting.
pi_217247385
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 11:54 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat jij veel geld op een laag renderende spaarrekening zet is natuurlijk wel jouw eigen keuze. Je had ook meer kunnen beleggen en dan had je (zeker op de lange termijn) hoger rendement kunnen halen. Het aanslaan op daadwerkelijk behaald rendement is natuurlijk eerlijker (en gaat ook wel gebeuren) maar dat heeft ook flinke haken en ogen. En dat je 2.8K rendement uit divident hebt gehaald zei je er eerder ook niet bij he.

Over de kleine schouders, daarmee worden de mensen bedoeld die het einde van de maand niet halen, of afhankelijk zijn van de voedselbank, mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken, of die uberhaupt geen dak boven hun hoofd hebben. Niet als je met hard werken een ton of meer op de spaarrekening en een bak aandelen hebt weten te vergaren. Dan hoef je jezelf echt niet zo pathetisch in de slachtofferrol te manouvreren, met je "dit land gaat naar de klote" geschreeuw, alleen omdat je een miezerige 1100 eurotjes moet betalen.
Je snapt het niet. Punt is niet hoeveel rendement je behaalt maar dat over elk rendement je belasting betaalt. Hoger rendement = hogere belasting. Maar je hoort niets van de belastingdienst wanneer je belegging 30.000 euro in een maand achteruit gaat. Ze zeggen dan ook niet, oh jeej je hebt zo veel verlies gemaakt, laat ik dit keer geen belasting bij je innen..

Alles werkt in voordeel voor de belastingdienst. De loonarbeider moet het maar accepteren.

Nou nee. Iedereen kan het zelf invullen hoe die het wil. Genoeg mensen in mijn omgeving die niet werken maar tig keer beter beloond woorden dan mensen die wel werken. Van geldsteun voor het betalen van energierekening tot kortingpasjes bij speciale supermarkt aan toe. En wij? Degenen die gewoon werken voor loon kunnen lekker alles zelf betalen en lijden onder de hoge prijzen van inflatie en belastingverhogingen.
pi_217247402
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
¤ 800 rente en ¤ 2.800 dividend ontvangen...
Hoezo zou het niet betaald kunnen worden?
Sterker nog: samen ¤ 3.600, dat dat ¤ 1.100 belasting kost is niet eens heel vreemd.
Verbaasd me enorm hoe mensen 30 of zelfs 40% beschouwen als iets wat gewoon betaalbaar is. Ja, want je houdt aan de einde van de rit 60% over... Maar als je dik verliest maakt dan is het eigen schuld dikke bult.

Jullie weten niet waar jullie voor staan. Blijf vooral het kromme belastingstelsel verdedigen.
pi_217253402
Weer een flink bedrag terug maar wel weer zo dat ik een naheffing krijg en mijn vriendin een flink teruggaaf. Zit ieder jaar met een bonus die te hoog wordt belast dus dat tikt aardig aan. Ondanks de maandelijkse voorlopige teruggave nog een leuk maandsalaris terug in juni.
  dinsdag 1 april 2025 @ 17:38:34 #180
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_217253544
Niets terug maar ook niets betalen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik zo goed als geen rente betaal (1,1%) over mijn hypotheek.
Mijn rentevaste periode liep een kleine 4 jaar geleden af op het dieptepunt van de rentestand en kon dus een mooie deal maken. :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_217436758
16-04 op basis van definitieve aanslag 🎉
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 april 2025 @ 08:45:22 #182
367000 roos94
pi_217436795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:42 schreef Semmy01 het volgende:
16-04 op basis van definitieve aanslag 🎉
?
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:51:44 #183
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217436816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:45 schreef roos94 het volgende:

[..]
?
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.

https://www.belastingdien(...)rde-inkomen-bekijken

Daar staat, na inloggen, bij mij ook 16-04. Volgens mij houdt dat in dat je dan heel snel je definitieve aanslag kan verwachten.

silliegirl in WGR / [Belastingaangifte 2023] Bericht en meldtopic

deze route kan ik niet direct vinden dit jaar

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 22-04-2025 08:59:47 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217437085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:38 schreef boertie het volgende:
Niets terug maar ook niets betalen. Waarschijnlijk komt dat omdat ik zo goed als geen rente betaal (1,1%) over mijn hypotheek.
Mijn rentevaste periode liep een kleine 4 jaar geleden af op het dieptepunt van de rentestand en kon dus een mooie deal maken. :7
Die had je ook aflossingsvrij moeten maken destijds, gezien HRA niks doet bij lage rentes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217437091
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 23:15 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Verbaasd me enorm hoe mensen 30 of zelfs 40% beschouwen als iets wat gewoon betaalbaar is. Ja, want je houdt aan de einde van de rit 60% over... Maar als je dik verliest maakt dan is het eigen schuld dikke bult.

Jullie weten niet waar jullie voor staan. Blijf vooral het kromme belastingstelsel verdedigen.
De overheid heeft gewoon een zwaar waterhoofd dat onze schouders mogen dragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217437098
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 23:12 schreef Werkperd het volgende:
Nou nee. Iedereen kan het zelf invullen hoe die het wil. Genoeg mensen in mijn omgeving die niet werken maar tig keer beter beloond woorden dan mensen die wel werken. Van geldsteun voor het betalen van energierekening tot kortingpasjes bij speciale supermarkt aan toe. En wij? Degenen die gewoon werken voor loon kunnen lekker alles zelf betalen en lijden onder de hoge prijzen van inflatie en belastingverhogingen.
Ja en die poppenkast is alleen maar goed voor uitzuigers en ambtenaren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217437238
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.

https://www.belastingdien(...)rde-inkomen-bekijken

Daar staat, na inloggen, bij mij ook 16-04. Volgens mij houdt dat in dat je dan heel snel je definitieve aanslag kan verwachten.

silliegirl in WGR / [Belastingaangifte 2023] Bericht en meldtopic

deze route kan ik niet direct vinden dit jaar
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04 :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 april 2025 @ 09:55:17 #188
367000 roos94
pi_217437255
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:53 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04 :)
Bij mij staat Registratie inkomen: 19-04-2025
pi_217437324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:53 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Grappig, dat wist ik niet, bij mij staat er 17-04 :)
Waar kijken jullie dan? Ik zie het nl niet.

Edit. Ah bij Mijn Gegevens. Ik zat in aangiftes te kijken.

Zo lekker vlot. Registratie inkomen: 20-03-2025
pi_217437450
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
er was een truukje dat je op basis van geregistreerd inkomen kon zien of je aangifte al verwerkt is.

https://www.belastingdien(...)rde-inkomen-bekijken

Daar staat, na inloggen, bij mij ook 16-04. Volgens mij houdt dat in dat je dan heel snel je definitieve aanslag kan verwachten.

silliegirl in WGR / [Belastingaangifte 2023] Bericht en meldtopic

deze route kan ik niet direct vinden dit jaar
Huh, waar zie jij die datum dan? Ik zie alleen mijn geregistreerd inkomen van de voorgaande jaren. Nergens een recente datum.

Edit: Of moet dat dus nog komen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217437495
Oja, ik zie het nu inderdaad. 13-03.

Maar dan nog kan het wel even duren toch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 22 april 2025 @ 10:32:20 #192
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217437519
18-03 hier. Dus ik verwacht gewoon op tijd bericht.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217437584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
Oja, ik zie het nu inderdaad. 13-03.

Maar dan nog kan het wel even duren toch.
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslag
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_217437707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslag
Oeh, zal dat ook even bekijken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217437734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ik heb even teruggekeken naar voorgaande jaren en dan kreeg ik elke keer binnen 3 weken de definitieve aanslag
Binnen twee weken zelfs bij mij. Nou dat is mooi. Zijn ze snel dit jaar, want twee jaar geleden was ik ook erg op tijd en toen kreeg ik pas heel laat m'n definitieve aangifte. Maar wel gewoon alles binnen 2 weken na geregistreerd inkomen. Dus dan moet dat nu ook wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:35:46 #196
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217438375
Ik verwacht het ook gewoon begin mei, prima.
Where law ends, tyrrany begins.
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 april 2025 @ 13:00:09 #197
367000 roos94
pi_217438517
Uitbetaling stond op de site eind juni/begin juli dacht ik, als je voor 1 april deed.
pi_217438923
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
Oja, ik zie het nu inderdaad. 13-03.

Maar dan nog kan het wel even duren toch.
Als er 13-3 staat, staat er wellicht nog “op basis van de aangifte”. Die datum verspringt nog een keer naar een latere datum en dan komt er te staan “op basis van defintieve (of voorlopige) aanslag. Als dat laatste er staat krijg je binnen 2 a 3 weken de aanslag en betaling.

In mijn geval is de datum al versprongen. Hij stond op 13-3, nu op 18-4.
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 april 2025 @ 14:06:01 #199
367000 roos94
pi_217438991
Als de aangifte compleet en correct is ingevuld en u deze vóór 1 april heeft ingestuurd, kunt u de teruggave rond eind juni tot begin juli verwachten. De precieze datum hangt af van hoe druk het is bij de Belastingdienst
pi_217439052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Als er 13-3 staat, staat er wellicht nog “op basis van de aangifte”. Die datum verspringt nog een keer naar een latere datum en dan komt er te staan “op basis van defintieve (of voorlopige) aanslag. Als dat laatste er staat krijg je binnen 2 a 3 weken de aanslag en betaling.

In mijn geval is de datum al versprongen. Hij stond op 13-3, nu op 18-4.
Oh, jammer. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')