abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:46:35 #101
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_216935944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij de verdeling idd altijd even schuiven.
In 2023 had ik een gigantisch bedrag aan medische kosten en daarmee hebben we ook geschoven tot de meest optimale verdeling.

De HRA volledig bij mij, de medische kosten grotendeels (maar niet volledig) bij mijn man.

Dat gaat idd om het "verdelen" scherm aan het eind.
Normaal hebben wij alleen maar HRA terug te krijgen, en is er geen "shitload betalen" situatie.
Ik heb de aangifte weer even geopend en aangepast. Voor het eerst levert het verdelen wat op! Voorheen was het alles op mijn kant, dat was by far het gunstigste. Maar nu dus 60/40 ongeveer. Bijzonder. Maar goed, nu weer wat méér terug (+400 ofzo t.o.v. vorige aangifte). Dank!!
pi_216936539
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Je moet altijd schuiven om de beste verdeling te krijgen.
Een soort laatste strikvraag om die paar euro van je afhandig te maken.
Apart, ik kreeg een scherm te zien: dit is de optimale verdeling, gaat u akkoord?
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 16:59:44 #103
236264 crew  capricia
pi_216936668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 16:43 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Apart, ik kreeg een scherm te zien: dit is de optimale verdeling, gaat u akkoord?
Dat is nu? Voor je IB2024?
Die moet ik nog doen.
Dan hebben ze het misschien gefixt.

Alhoewel ik in de post boven je weer wat anders lees. Die hebben baat bij zelf schuiven.

Dus de meest optimale verdeling doet de belastingdienst niet voor je. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 05-03-2025 17:04:50 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:01:38 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216936684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:46 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Ik heb de aangifte weer even geopend en aangepast. Voor het eerst levert het verdelen wat op! Voorheen was het alles op mijn kant, dat was by far het gunstigste. Maar nu dus 60/40 ongeveer. Bijzonder. Maar goed, nu weer wat méér terug (+400 ofzo t.o.v. vorige aangifte). Dank!!
Ik stuur je wel een rekening :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216936720
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik stuur je wel een rekening :')
Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat ze dat altijd voor je deden. Je krijgt daar ook een vraag over, iets van of je wil dat ze de meest ideale verdeling doen. Daar antwoord ik dan altijd 'Ja' op, maar heb er nooit aan gedacht dat het mogelijk is dat het schijnbaar nóg idealer kan?
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 17:05:49 #106
236264 crew  capricia
pi_216936731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat ze dat altijd voor je deden. Je krijgt daar ook een vraag over, iets van of je wil dat ze de meest ideale verdeling doen. Daar antwoord ik dan altijd 'Ja' op, maar heb er nooit aan gedacht dat het mogelijk is dat het schijnbaar nóg idealer kan?
Sws dat ze niet innen voor een x bedrag. 56 euro of zoiets. Daar kun je al mee spelen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:06:30 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216936738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat ze dat altijd voor je deden. Je krijgt daar ook een vraag over, iets van of je wil dat ze de meest ideale verdeling doen. Daar antwoord ik dan altijd 'Ja' op, maar heb er nooit aan gedacht dat het mogelijk is dat het schijnbaar nóg idealer kan?
Het verschilt per medium of ze het voor je verdelen al. Als ze het doen voor je is het al het meest ideale.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:10:27 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216936772
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat ze dat altijd voor je deden. Je krijgt daar ook een vraag over, iets van of je wil dat ze de meest ideale verdeling doen. Daar antwoord ik dan altijd 'Ja' op, maar heb er nooit aan gedacht dat het mogelijk is dat het schijnbaar nóg idealer kan?
Nee, dat kan waarschijnlijk ook niet, maar we zijn nog zo afgericht op het aftrekken van de HRA van het hoogste inkomen dat heel veel mensen er waarschijnlijk toch aan gaan zitten schuiven, en dan ben je de optimale instelling kwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216936793
Zo net aangifte gedaan. Dit jaar niks te betalen.
Mooi staaltje perfectie weer _O_
graag op anoniem
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:13:16 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216936813
Maar goed, het kan dus ook zijn dat mensen die er niet voor kiezen gezamelijk aangifte te doen, omdat de een bijvoorbeeld de eigenaar van het huis is, niet de meest ideale verdeling hebben daardoor, en dat het gunstiger zou kunnen zijn wel samen aangifte te doen, omdat je dan wel kunt schuiven.

Ik ga er tenminste vanuit dat dat als fiscaal partners sowieso kan, ook als de een geen eigenaar van de woning is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216936863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat kan waarschijnlijk ook niet, maar we zijn nog zo afgericht op het aftrekken van de HRA van het hoogste inkomen dat heel veel mensen er waarschijnlijk toch aan gaan zitten schuiven, en dan ben je de optimale instelling kwijt.
Nee ik kom daar niet aan, wij krijgen beiden geld terug, maar ik dacht even dat het dus nóg idealer kan, maar blijkbaar toch niet. Dan hoef ik ook niet die hele handel opnieuw op te starten en aan te passen, dat scheelt. :P
pi_216936876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:13 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, het kan dus ook zijn dat mensen die er niet voor kiezen gezamelijk aangifte te doen, omdat de een bijvoorbeeld de eigenaar van het huis is, niet de meest ideale verdeling hebben daardoor, en dat het gunstiger zou kunnen zijn wel samen aangifte te doen, omdat je dan wel kunt schuiven.

Ik ga er tenminste vanuit dat dat als fiscaal partners sowieso kan, ook als de een geen eigenaar van de woning is.
Wij doen dus wél gezamenlijk aangifte, hoewel ik wel eigenaar van het huis ben en zij niet, dus ja, dan kun je, als je fiscaal partners bent, alsnog schuiven, maar ik heb dat dus nooit gedaan dus ik schrok al even. :P
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:18:59 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216936881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wij doen dus wél gezamenlijk aangifte, hoewel ik wel eigenaar van het huis ben en zij niet, dus ja, dan kun je, als je fiscaal partners bent, alsnog schuiven, maar ik heb dat dus nooit gedaan dus ik schrok al even. :P
Het is ook pas sinds de aangifte over 2022 zinvol.
Bij een flink inkomensverschil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216936928
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is ook pas sinds de aangifte over 2022 zinvol.
Bij een flink inkomensverschil.
Oh...dat is hier dan weer het geval. Godver, moet ik nou echt opnieuw gaan inloggen?
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:16:41 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216937702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh...dat is hier dan weer het geval. Godver, moet ik nou echt opnieuw gaan inloggen?
Als het automagisch optimaal was dan zou dat toch al zo gedaan moeten zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216938877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het automagisch optimaal was dan zou dat toch al zo gedaan moeten zijn?
Zo leest het wel dus ik heb dat ook altijd aangenomen maar nu twijfel ik dus. En ik ben niet thuis dus ik kan het nu ook niet doen en nu word ik daar opgefokt van dus nu heb ik een zakje nodig om in in en uit te ademen :') :P
pi_216941741
Het was weer in een kwartiertje geregeld. Moest wat dingen toevoegen en verder vind ik het nog steeds vreemd dat ik aan het einde zelf met de verdeling moet gaan puzzelen, dat is natuurlijk ook simpel te verdelen voor een optimaal resultaat, dus waarom ze dat niet gewoon ingebouwd hebben?
Da gao nie nou!
pi_216942256
Dure shit dit
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216942258
Er staat nu wel een disclaimer in over de nieuwe rekenregels mbt. box 3 per 2026. Voorheen was het zo dat je alleen in aanmerking kon komen voor een herziening als je indertijd bezwaar had gemaakt. Is dat nog steeds zo? (hoewel 2024 het eerste jaar zou zijn waarin dat niet zou lonen). Kan het zijn dat ik straks bij het ingaan van de nieuwe rekenregels alsnog een naheffing krijg (dus als men kijkt naar het daadwerkelijke rendement)?
pi_216943257
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:30 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Er staat nu wel een disclaimer in over de nieuwe rekenregels mbt. box 3 per 2026. Voorheen was het zo dat je alleen in aanmerking kon komen voor een herziening als je indertijd bezwaar had gemaakt. Is dat nog steeds zo? (hoewel 2024 het eerste jaar zou zijn waarin dat niet zou lonen). Kan het zijn dat ik straks bij het ingaan van de nieuwe rekenregels alsnog een naheffing krijg (dus als men kijkt naar het daadwerkelijke rendement)?
Nieuwe belastingregels zijn zover ik weet nog nooit met terugwerkende kracht in gegaan, dat kan volgens mij ook niet eens. Dus nee, je krijgt door nieuwe regels in 2026 geen naheffing over 2024.
  donderdag 6 maart 2025 @ 09:17:41 #121
189961 ex
aperture science
pi_216944425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat ze dat altijd voor je deden. Je krijgt daar ook een vraag over, iets van of je wil dat ze de meest ideale verdeling doen. Daar antwoord ik dan altijd 'Ja' op, maar heb er nooit aan gedacht dat het mogelijk is dat het schijnbaar nóg idealer kan?
Ik krijg hem met box 3 vermogen en buitenlandse rekeningen zelfs nooit, moet het altijd zelf doen, doe dan stapjes van 10% met verschuiven tot dat we het meest optimale hebben.

Dit jaar scheelde het echt 1500 box 3 belasting bv omdat mijn vrouw zo weinig had gewerkt dat ze de volledige heffings/arbeidskorting nog niet had benut, dus door schuiven kwam er een veel lager bedrag uit doordat we die nu wel benutten. Toch weer mooi mee genomen.
The cake is a lie!
pi_216948205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:17 schreef ex het volgende:

[..]
Ik krijg hem met box 3 vermogen en buitenlandse rekeningen zelfs nooit, moet het altijd zelf doen, doe dan stapjes van 10% met verschuiven tot dat we het meest optimale hebben.

Dit jaar scheelde het echt 1500 box 3 belasting bv omdat mijn vrouw zo weinig had gewerkt dat ze de volledige heffings/arbeidskorting nog niet had benut, dus door schuiven kwam er een veel lager bedrag uit doordat we die nu wel benutten. Toch weer mooi mee genomen.
? Inkomen uit arbeid die je kan schuiven?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216948799
We hebben normaliter altijd een mooie OP. Kan die er niet ingezet worden?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:51:04 #124
189961 ex
aperture science
pi_216949175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
? Inkomen uit arbeid die je kan schuiven?
Nee, box 3 vermogen. Mijn vrouw had zo weinig inkomen dat ze anders niet de volledige heffingskorting kon benutten. Omdat je dan box 3 naar haar verplaatst gaat haar aanslag omhoog, wordt de heffingskorting wel volledig benut en scheelt dat ons samen dus belasting.
The cake is a lie!
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 15:52:50 #125
236264 crew  capricia
pi_216949193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:51 schreef ex het volgende:

[..]
Nee, box 3 vermogen. Mijn vrouw had zo weinig inkomen dat ze anders niet de volledige heffingskorting kon benutten. Omdat je dan box 3 naar haar verplaatst gaat haar aanslag omhoog, wordt de heffingskorting wel volledig benut en scheelt dat ons samen dus belasting.
Kijk. Dit zijn de goede tips. ^O^
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216949260
Ik vind het wel oneerlijk dat ik als alleenstaande dit soort truukjes niet kan toepassen. Leven als alleenstaande is op veel gebieden toch al extra duur, en dan word je bij de belastingen nogmaals genaaid. Ik vind dat er alleenstaande-subsidie moet komen om dit gelijk te trekken.
pi_216953067
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:58 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het wel oneerlijk dat ik als alleenstaande dit soort truukjes niet kan toepassen. Leven als alleenstaande is op veel gebieden toch al extra duur, en dan word je bij de belastingen nogmaals genaaid. Ik vind dat er alleenstaande-subsidie moet komen om dit gelijk te trekken.
Ik niet, gewoon normale belastingen op inkomen (ongeacht of dat winst of inkomen uit werk is) en niet die gare subsidies, belasting"truukjes" en HRA.

En dat voordeel heb ik allemaal maar ben ik best bereid in te leveren als dat het leven wat eerlijker maakt.
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:41:31 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216953171
Nou, krijgen zo'n 7,500 euro terug dit jaar.
Best lekker.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 maart 2025 @ 11:07:52 #129
189961 ex
aperture science
pi_216959352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ik niet, gewoon normale belastingen op inkomen (ongeacht of dat winst of inkomen uit werk is) en niet die gare subsidies, belasting"truukjes" en HRA.

En dat voordeel heb ik allemaal maar ben ik best bereid in te leveren als dat het leven wat eerlijker maakt.
Ja zo kijk ik hier ook naar. Dit is ook niet echt een trucje: Me vrouw werkt en betaald belasting (en heeft dus recht op kortingen) ik heb die kortingen al lang niet meer door mijn inkomen. We verdelen het vermogen eerlijk 50/50 en dat levert dan dit 'voordeel' op.
The cake is a lie!
  Moderator / Redactie FP maandag 10 maart 2025 @ 08:55:01 #130
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216994329
Ingevuld, bijna 1800 euro terug.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217026817
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:17 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg ¤900 terug volgens die berekening maar snap er niks van. Krijg meestal nooit/amper wat terug dus waarom dit. Ik belde net de belastingdienst en de dame kon het me niet vertellen want ze wist het ook niet :') ze zei de enige reden die ik kan zien is omdat je een kind hebt. Ja die heb ik al 4 jaar goed verhaal. Dus ze zegt ik moet afwachten tot de aangifte is afgerond
IACK heb jij of je partner?
pi_217051581
Toch anderhalf uur bezig geweest, vorig jaar verhuisd van de ene koopwoning naar de andere. Dus veel kosten kunnen opgeven. Samen met HRA en IACK toch ruim 7k terug.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:24:20 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217059595
Aangifte gedaan, er stond gelijk een voorstel optimale verdeling, de volledige aftrek bij mij, wat geen probleem is, want de BD stort het toch op de gezamenlijke rekening :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:42:50 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217061872
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217065195
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
  zondag 16 maart 2025 @ 14:18:25 #136
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217072181
Ik was verrast dat de wet hillen al zo ver afgebouwd was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217072396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 07:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nieuwe belastingregels zijn zover ik weet nog nooit met terugwerkende kracht in gegaan, dat kan volgens mij ook niet eens. Dus nee, je krijgt door nieuwe regels in 2026 geen naheffing over 2024.
Overdrachtsbelasting is dat eens gegaan toch
pi_217072485
Ik heb hem nog niet rond. Had even snel eea ingevuld, krijg gok ik onderaan de streep 7.5 terug
  zondag 16 maart 2025 @ 14:44:40 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217072553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
Wij betalen ook maar 1.57% maar het was wel een dikke ¤ 7.000
Dat dat uiteindelijk resulteert in een teruggaaf van maar ¤ 1.567 doet daar niet zoveel aan af.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217073361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
Hier ook 1,25% op ¤60.000
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 16 maart 2025 @ 18:04:33 #141
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217075730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Door de fantastische afbouw van de heffingskortingen en de afbouw van de eigenwoningaftrek in de hoogste belastingschijf is het sinds een paar jaar veelal voordeliger om de de eigenwoningaftrek in aftrek te nemen bij de partner met het laagste inkomen (wanneer partner 1 een inkomen heeft in de hoogste schijf en partner 2 niet).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 16 maart 2025 @ 18:26:02 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217076024
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP zondag 16 maart 2025 @ 18:38:37 #143
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217076236
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
Bij ons werd dat verrekend met de hypotheekaanvraag bij de adviseur. Stond op de afrekening als 1 bedrag. Ik zou dat even navragen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 17 maart 2025 @ 00:40:03 #144
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217080704
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
Hoe wat gaat?

Deze kosten zijn aftrekbaar onder de eigenwoningregeling onder artikel 3.120 lid 1 onder b (de kosten van geldleningen die behoren tot de eigenwoningschuld;). Daarvoor moet je kunnen aantonen dat je deze in het kalenderjaar voldaan hebt. Een bankbetaling is daarbij voldoende (al zou het wel praktisch zijn wanneer je een factuur hebt voor een eventuele vragenbrief van de Belastingdienst).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_217081988
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 00:40 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
Hoe wat gaat?

Deze kosten zijn aftrekbaar onder de eigenwoningregeling onder artikel 3.120 lid 1 onder b (de kosten van geldleningen die behoren tot de eigenwoningschuld;). Daarvoor moet je kunnen aantonen dat je deze in het kalenderjaar voldaan hebt. Een bankbetaling is daarbij voldoende (al zou het wel praktisch zijn wanneer je een factuur hebt voor een eventuele vragenbrief van de Belastingdienst).
Dat wilde ik weten. Ik krijg de betaling via buckeroo wel teruggevonden maar krijg dus de daadwerkelijke factuur niet gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217140189
Je krijgt het geld meestal de eerste week van juli toch, als je voor 1 april je aangifte hebt gedaan, of kan dit verschillen en een stuk eerder komen?

Ben bang dat ik een flinke boete gereden heb. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217140672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Je krijgt het geld meestal de eerste week van juli toch, als je voor 1 april je aangifte hebt gedaan, of kan dit verschillen en een stuk eerder komen?

Ben bang dat ik een flinke boete gereden heb. :')
En je bent afhankelijk van je belastingteruggave om die te kunnen betalen? Goed bezig.
pi_217141635
quote:
81s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:57 schreef Farenji het volgende:

[..]
En je bent afhankelijk van je belastingteruggave om die te kunnen betalen? Goed bezig.
Natuurlijk niet, dat zeg ik toch helemaal niet. Eventjes gewoon lezen wat er staat joh in plaats van voor een ander invullen. :')

Het heft het gewoon lekker even op, dat bedoel ik te zeggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:32:46 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217141661
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:04 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
Door de fantastische afbouw van de heffingskortingen en de afbouw van de eigenwoningaftrek in de hoogste belastingschijf is het sinds een paar jaar veelal voordeliger om de de eigenwoningaftrek in aftrek te nemen bij de partner met het laagste inkomen (wanneer partner 1 een inkomen heeft in de hoogste schijf en partner 2 niet).
Dat klopt, maar vooral omdat de EWF bijtelling dan ook bij die persoon wordt gerekend.
Dat is waardoor het voordeliger wordt bij degene die in de laagste schijf zit ten opzichte van bij degene die in de hoogste schijf zit.
Want de aftrek zelf zou in beide gevallen hetzelfde moeten zijn, het verschil zit hem in de lagere bijtelling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 maart 2025 @ 16:15:17 #150
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217155045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:32 schreef Leandra het volgende:
Dat klopt, maar vooral omdat de EWF bijtelling dan ook bij die persoon wordt gerekend.
Dat is waardoor het voordeliger wordt bij degene die in de laagste schijf zit ten opzichte van bij degene die in de hoogste schijf zit.
Want de aftrek zelf zou in beide gevallen hetzelfde moeten zijn, het verschil zit hem in de lagere bijtelling.
Niet helemaal waar. De minst verdienende partner heeft ook nog voordeel in de afbouw van de algemene heffingskorting. De partner met het inkomen in de hoogste schijf (deels) niet. Dat scheelt ook nog 6,6% in de renteaftrek.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')