abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216949260
Ik vind het wel oneerlijk dat ik als alleenstaande dit soort truukjes niet kan toepassen. Leven als alleenstaande is op veel gebieden toch al extra duur, en dan word je bij de belastingen nogmaals genaaid. Ik vind dat er alleenstaande-subsidie moet komen om dit gelijk te trekken.
pi_216953067
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:58 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het wel oneerlijk dat ik als alleenstaande dit soort truukjes niet kan toepassen. Leven als alleenstaande is op veel gebieden toch al extra duur, en dan word je bij de belastingen nogmaals genaaid. Ik vind dat er alleenstaande-subsidie moet komen om dit gelijk te trekken.
Ik niet, gewoon normale belastingen op inkomen (ongeacht of dat winst of inkomen uit werk is) en niet die gare subsidies, belasting"truukjes" en HRA.

En dat voordeel heb ik allemaal maar ben ik best bereid in te leveren als dat het leven wat eerlijker maakt.
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:41:31 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216953171
Nou, krijgen zo'n 7,500 euro terug dit jaar.
Best lekker.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 maart 2025 @ 11:07:52 #129
189961 ex
aperture science
pi_216959352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ik niet, gewoon normale belastingen op inkomen (ongeacht of dat winst of inkomen uit werk is) en niet die gare subsidies, belasting"truukjes" en HRA.

En dat voordeel heb ik allemaal maar ben ik best bereid in te leveren als dat het leven wat eerlijker maakt.
Ja zo kijk ik hier ook naar. Dit is ook niet echt een trucje: Me vrouw werkt en betaald belasting (en heeft dus recht op kortingen) ik heb die kortingen al lang niet meer door mijn inkomen. We verdelen het vermogen eerlijk 50/50 en dat levert dan dit 'voordeel' op.
The cake is a lie!
  Moderator / Redactie FP maandag 10 maart 2025 @ 08:55:01 #130
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216994329
Ingevuld, bijna 1800 euro terug.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217026817
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:17 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg ¤900 terug volgens die berekening maar snap er niks van. Krijg meestal nooit/amper wat terug dus waarom dit. Ik belde net de belastingdienst en de dame kon het me niet vertellen want ze wist het ook niet :') ze zei de enige reden die ik kan zien is omdat je een kind hebt. Ja die heb ik al 4 jaar goed verhaal. Dus ze zegt ik moet afwachten tot de aangifte is afgerond
IACK heb jij of je partner?
pi_217051581
Toch anderhalf uur bezig geweest, vorig jaar verhuisd van de ene koopwoning naar de andere. Dus veel kosten kunnen opgeven. Samen met HRA en IACK toch ruim 7k terug.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:24:20 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217059595
Aangifte gedaan, er stond gelijk een voorstel optimale verdeling, de volledige aftrek bij mij, wat geen probleem is, want de BD stort het toch op de gezamenlijke rekening :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:42:50 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217061872
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217065195
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
  zondag 16 maart 2025 @ 14:18:25 #136
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217072181
Ik was verrast dat de wet hillen al zo ver afgebouwd was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217072396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 07:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nieuwe belastingregels zijn zover ik weet nog nooit met terugwerkende kracht in gegaan, dat kan volgens mij ook niet eens. Dus nee, je krijgt door nieuwe regels in 2026 geen naheffing over 2024.
Overdrachtsbelasting is dat eens gegaan toch
pi_217072485
Ik heb hem nog niet rond. Had even snel eea ingevuld, krijg gok ik onderaan de streep 7.5 terug
  zondag 16 maart 2025 @ 14:44:40 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217072553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
Wij betalen ook maar 1.57% maar het was wel een dikke ¤ 7.000
Dat dat uiteindelijk resulteert in een teruggaaf van maar ¤ 1.567 doet daar niet zoveel aan af.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217073361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Scheelt bij ons 1 euro..
HRA is erg laag vanwege de lage hypotheek(rente).
Hier ook 1,25% op ¤60.000
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 16 maart 2025 @ 18:04:33 #141
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217075730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:42 schreef Leandra het volgende:
Overigens: HRA bij het hoogste :N of het laagste :Y inkomen aftrekken scheelde ¤ 450 :D
Not kidding _O-

Fantastisch!
Door de fantastische afbouw van de heffingskortingen en de afbouw van de eigenwoningaftrek in de hoogste belastingschijf is het sinds een paar jaar veelal voordeliger om de de eigenwoningaftrek in aftrek te nemen bij de partner met het laagste inkomen (wanneer partner 1 een inkomen heeft in de hoogste schijf en partner 2 niet).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 16 maart 2025 @ 18:26:02 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217076024
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP zondag 16 maart 2025 @ 18:38:37 #143
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217076236
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
Bij ons werd dat verrekend met de hypotheekaanvraag bij de adviseur. Stond op de afrekening als 1 bedrag. Ik zou dat even navragen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 17 maart 2025 @ 00:40:03 #144
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217080704
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een vraag. Ik heb een calcasa desktop taxatie gedaan voor een hypotheekaanvraag en zie ook dat ik betaald heb maar krijg geen factuur gevonden. Weet iemand hoe dat gaat? Het is via ideal betaald.
Hoe wat gaat?

Deze kosten zijn aftrekbaar onder de eigenwoningregeling onder artikel 3.120 lid 1 onder b (de kosten van geldleningen die behoren tot de eigenwoningschuld;). Daarvoor moet je kunnen aantonen dat je deze in het kalenderjaar voldaan hebt. Een bankbetaling is daarbij voldoende (al zou het wel praktisch zijn wanneer je een factuur hebt voor een eventuele vragenbrief van de Belastingdienst).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_217081988
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 00:40 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
Hoe wat gaat?

Deze kosten zijn aftrekbaar onder de eigenwoningregeling onder artikel 3.120 lid 1 onder b (de kosten van geldleningen die behoren tot de eigenwoningschuld;). Daarvoor moet je kunnen aantonen dat je deze in het kalenderjaar voldaan hebt. Een bankbetaling is daarbij voldoende (al zou het wel praktisch zijn wanneer je een factuur hebt voor een eventuele vragenbrief van de Belastingdienst).
Dat wilde ik weten. Ik krijg de betaling via buckeroo wel teruggevonden maar krijg dus de daadwerkelijke factuur niet gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217140189
Je krijgt het geld meestal de eerste week van juli toch, als je voor 1 april je aangifte hebt gedaan, of kan dit verschillen en een stuk eerder komen?

Ben bang dat ik een flinke boete gereden heb. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217140672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Je krijgt het geld meestal de eerste week van juli toch, als je voor 1 april je aangifte hebt gedaan, of kan dit verschillen en een stuk eerder komen?

Ben bang dat ik een flinke boete gereden heb. :')
En je bent afhankelijk van je belastingteruggave om die te kunnen betalen? Goed bezig.
pi_217141635
quote:
81s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:57 schreef Farenji het volgende:

[..]
En je bent afhankelijk van je belastingteruggave om die te kunnen betalen? Goed bezig.
Natuurlijk niet, dat zeg ik toch helemaal niet. Eventjes gewoon lezen wat er staat joh in plaats van voor een ander invullen. :')

Het heft het gewoon lekker even op, dat bedoel ik te zeggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:32:46 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217141661
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:04 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]
Door de fantastische afbouw van de heffingskortingen en de afbouw van de eigenwoningaftrek in de hoogste belastingschijf is het sinds een paar jaar veelal voordeliger om de de eigenwoningaftrek in aftrek te nemen bij de partner met het laagste inkomen (wanneer partner 1 een inkomen heeft in de hoogste schijf en partner 2 niet).
Dat klopt, maar vooral omdat de EWF bijtelling dan ook bij die persoon wordt gerekend.
Dat is waardoor het voordeliger wordt bij degene die in de laagste schijf zit ten opzichte van bij degene die in de hoogste schijf zit.
Want de aftrek zelf zou in beide gevallen hetzelfde moeten zijn, het verschil zit hem in de lagere bijtelling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 maart 2025 @ 16:15:17 #150
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_217155045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:32 schreef Leandra het volgende:
Dat klopt, maar vooral omdat de EWF bijtelling dan ook bij die persoon wordt gerekend.
Dat is waardoor het voordeliger wordt bij degene die in de laagste schijf zit ten opzichte van bij degene die in de hoogste schijf zit.
Want de aftrek zelf zou in beide gevallen hetzelfde moeten zijn, het verschil zit hem in de lagere bijtelling.
Niet helemaal waar. De minst verdienende partner heeft ook nog voordeel in de afbouw van de algemene heffingskorting. De partner met het inkomen in de hoogste schijf (deels) niet. Dat scheelt ook nog 6,6% in de renteaftrek.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')