abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216905062
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:17 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg ¤900 terug volgens die berekening maar snap er niks van. Krijg meestal nooit/amper wat terug dus waarom dit. Ik belde net de belastingdienst en de dame kon het me niet vertellen want ze wist het ook niet :') ze zei de enige reden die ik kan zien is omdat je een kind hebt. Ja die heb ik al 4 jaar goed verhaal. Dus ze zegt ik moet afwachten tot de aangifte is afgerond
Ik hoef vaak ook alleen maar te klikken, ben zo klaar met de aangifte. Altijd iets van 140,- terug ofzo. Dit jaar 780,- en dat is waarschijnlijk omdat ik een transitievergoeding heb ontvangen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216905095
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:33 schreef roos94 het volgende:
Het enige verschil is dat ik een volledig wezenpensioen in 1 x heb ontvangen, zal het daar wel mee te maken hebben :?
Best kans dat daar, omdat ze je loon niet kennen, het hoogste tarief is ingehouden en je dus teveel belasting over dat inkomen hebt betaald.
  Miss 200.000.000! maandag 3 maart 2025 @ 10:44:22 #78
367000 roos94
pi_216905105
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Best kans dat daar, omdat ze je loon niet kennen, het hoogste tarief is ingehouden en je dus teveel belasting over dat inkomen hebt betaald.
Oh dat zou kunnen. Ik heb ook over dat wezenpensioen brutobedrag maar iets van 60% netto oid gekregen op mn bank. de rest ging allemaal naar belasting :')

[ Bericht 0% gewijzigd door roos94 op 03-03-2025 10:50:59 ]
  maandag 3 maart 2025 @ 12:03:40 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216905982
Belastingdienst en UWV klappen eruit: ddos-aanval op DigiD legt diverse platforms plat

https://www.ad.nl/tech/be(...)forms-plat~ab956efc/

Nu even niet dus :o
  maandag 3 maart 2025 @ 12:08:22 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216906049
twitter
  maandag 3 maart 2025 @ 12:23:43 #81
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_216906250
hmmm voor het eerst dat we wat moeten terugbetalen.. is nog nooit gebeurd. Geen spannende zaken verder kwa inkomen enz.

Zijn er (grote) veranderingen geweest vorig jaar die dit veroorzaken? Van 3000 per jaar terug naar 850 terug (ik iets terug, partner moet betalen)
  Miss 200.000.000! maandag 3 maart 2025 @ 13:17:35 #82
367000 roos94
pi_216906888
Maargoed aangezien ik meestal niks terug krijg; als je na de aangifte x bedrag ziet wat je terug gaat krijgen (?) Is een voorlopige berekening toch? Is dat aardig betrouwbaar of kan het later toch weer wat anders worden? Of is dit zeker?
pi_216907587
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:23 schreef Neo_ het volgende:
hmmm voor het eerst dat we wat moeten terugbetalen.. is nog nooit gebeurd. Geen spannende zaken verder kwa inkomen enz.

Zijn er (grote) veranderingen geweest vorig jaar die dit veroorzaken? Van 3000 per jaar terug naar 850 terug (ik iets terug, partner moet betalen)
Bij mij viel het ook tegen, al was het niet zo'n verschil: van ruim 5k terug naar 3800 dit jaar.

Een deel komt bij mij omdat ik nu boven de belastingvrije drempel op vermogen ben gekomen (wat op zich wel weer een leuke mijlpaal is). Anderzijds vermoed ik dat het met de belastingschijven te maken heeft, al is dat een aanname die eigenlijk nergens op gebaseerd is, enkel het feit dat mijn gezinsinkomen dit jaar 20k hoger is dan vorig jaar.
pi_216907842
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef roos94 het volgende:
Maargoed aangezien ik meestal niks terug krijg; als je na de aangifte x bedrag ziet wat je terug gaat krijgen (?) Is een voorlopige berekening toch? Is dat aardig betrouwbaar of kan het later toch weer wat anders worden? Of is dit zeker?
Niks is zeker, behalve belastingen, maar de voorlopige aangifte is daar weer een uitzondering op.
pi_216908506
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef roos94 het volgende:
Maargoed aangezien ik meestal niks terug krijg; als je na de aangifte x bedrag ziet wat je terug gaat krijgen (?) Is een voorlopige berekening toch? Is dat aardig betrouwbaar of kan het later toch weer wat anders worden? Of is dit zeker?
In principe krijg je dit bedrag ergens in juni/juli ongeveer. Ik herinner me van mijn jaarlijkse teruggaaf (wisselend inkomen, veel giften) in elk geval geen echte afwijkingen.
pi_216910345
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef roos94 het volgende:
Maargoed aangezien ik meestal niks terug krijg; als je na de aangifte x bedrag ziet wat je terug gaat krijgen (?) Is een voorlopige berekening toch? Is dat aardig betrouwbaar of kan het later toch weer wat anders worden? Of is dit zeker?
Als het gewoon redelijk normaal is zonder al te veel poespas dan kun je er wel van uit gaan hoor. Het is mij nog nooit gebeurd dat het anders was, als simpele werknemer.

Als je eigen baas bent en je ontzettend veel meer moet regelen kan het nog wel eens afwijken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:44:04 #87
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_216919654
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:58 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Bij mij viel het ook tegen, al was het niet zo'n verschil: van ruim 5k terug naar 3800 dit jaar.

Een deel komt bij mij omdat ik nu boven de belastingvrije drempel op vermogen ben gekomen (wat op zich wel weer een leuke mijlpaal is). Anderzijds vermoed ik dat het met de belastingschijven te maken heeft, al is dat een aanname die eigenlijk nergens op gebaseerd is, enkel het feit dat mijn gezinsinkomen dit jaar 20k hoger is dan vorig jaar.
Of zo het kunnen komen door afbouw HRA? Ik heb nog niet echt ontdekt waar t m in zit./

Misschien eens een belasting over 2023 invullen met de 2024 gegevens.
pi_216919744
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
Niks is zeker, behalve belastingen en een ieders aanstaand overlijden, maar de voorlopige aangifte is daar weer een uitzondering op.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:56:30 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216919880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:44 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Of zo het kunnen komen door afbouw HRA? Ik heb nog niet echt ontdekt waar t m in zit./

Misschien eens een belasting over 2023 invullen met de 2024 gegevens.
Toen was er ook al afbouw, volgens mij werd het voor ons vanaf aangifte 2022 voordeliger om de HRA bij mij af te trekken dan bij mijn man.
Niet alleen omdat de aftrek beperkt is tot het laagste belastingtarief, maar vooral omdat de bijtelling van het EWF bij mij veel minder schade aanricht (zelfde tarief bijtelling als de aftrek) dan bij hem, want bij hem is de bijtelling EWF tegen het hoogste tarief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 13:06:57 #90
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_216920058
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toen was er ook al afbouw, volgens mij werd het voor ons vanaf aangifte 2022 voordeliger om de HRA bij mij af te trekken dan bij mijn man.
Niet alleen omdat de aftrek beperkt is tot het laagste belastingtarief, maar vooral omdat de bijtelling van het EWF bij mij veel minder schade aanricht (zelfde tarief bijtelling als de aftrek) dan bij hem, want bij hem is de bijtelling EWF tegen het hoogste tarief.
Hmmm... De verdeling.. gaat toch alleen in het 'verdelen' scherm? Of zijn er nog andere opties om dit te doen? Als ik bij de verdeling alles op mijn vriendin zet, krijgt zij heul veul terug, maar mag ik een shitload terugbetalen. Niet doen dus :) Dus is hier nog andere winst te halen of is verdelen op deze manier de enige optie?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:37:56 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216920881
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 14:14 schreef Farenji het volgende:
Niks is zeker, behalve belastingen, maar de voorlopige aangifte is daar weer een uitzondering op.
Nou, je gaat dood dat iszeker
Belasting betalen kan je nog iets aan doen ;)
pi_216930095
vraagje, iemand ervaring mee?

vrij ingewikkelde aangifte dit keer meeste wel goed maar ok foutje niet uit te sluiten

wat doet Belastingdienst in dat geval? passen zei het aan zodat het wel klopt of word ie afgekeurd en moet je zelf terug naar de tekentafel......

na tijdje was ik er klaar mee beter kon ik het met handleiding erbij niet krijgen vind het prima als ze kleine aanpassing doen en dat het maar gedaan is heb maar op verzenden geklikt na paar uur

dank

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2025 03:35:12 ]
pi_216930187
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Nou, je gaat dood dat is zeker

Hoor ik een echo ?
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:22:14 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216930618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:06 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Hmmm... De verdeling.. gaat toch alleen in het 'verdelen' scherm? Of zijn er nog andere opties om dit te doen? Als ik bij de verdeling alles op mijn vriendin zet, krijgt zij heul veul terug, maar mag ik een shitload terugbetalen. Niet doen dus :) Dus is hier nog andere winst te halen of is verdelen op deze manier de enige optie?
Bij de verdeling idd altijd even schuiven.
In 2023 had ik een gigantisch bedrag aan medische kosten en daarmee hebben we ook geschoven tot de meest optimale verdeling.

De HRA volledig bij mij, de medische kosten grotendeels (maar niet volledig) bij mijn man.

Dat gaat idd om het "verdelen" scherm aan het eind.
Normaal hebben wij alleen maar HRA terug te krijgen, en is er geen "shitload betalen" situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 08:23:15 #95
236264 crew  capricia
pi_216930627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij de verdeling idd altijd even schuiven.
In 2023 had ik een gigantisch bedrag aan medische kosten en daarmee hebben we ook geschoven tot de meest optimale verdeling.

De HRA volledig bij mij, de medische kosten grotendeels (maar niet volledig) bij mijn man.

Dat gaat idd om het "verdelen" scherm aan het eind.
Normaal hebben wij alleen maar HRA terug te krijgen, en is er geen "shitload betalen" situatie.
Ik vind het stom dat dat ding dat zelf niet voor je kan neerzetten. De beste verdeling. Moet toch niet zo moeilijk zijn. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:24:37 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216930644
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het stom dat dat ding dat zelf niet voor je kan neerzetten. De beste verdeling. Moet toch niet zo moeilijk zijn. :{
Doet ie dat niet automatisch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216930659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het stom dat dat ding dat zelf niet voor je kan neerzetten. De beste verdeling. Moet toch niet zo moeilijk zijn. :{
Is ook niet moeilijk, elk fiscaal kantoor gebruikt programma's waar je bij die pagina op een knop 'optimaliseren' kunt drukken. Snap ook niet goed dat de belastingdienst dat niet in bouwt. Hun doel moet zijn dat iedereen rechtvaardig belasting betaalt, daar hoort dat optimaliseren bij.
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 08:26:35 #98
236264 crew  capricia
pi_216930661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Doet ie dat niet automatisch?
Nee. Je moet altijd schuiven om de beste verdeling te krijgen.
Een soort laatste strikvraag om die paar euro van je afhandig te maken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 08:28:44 #99
236264 crew  capricia
pi_216930670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is ook niet moeilijk, elk fiscaal kantoor gebruikt programma's waar je bij die pagina op een knop 'optimaliseren' kunt drukken. Snap ook niet goed dat de belastingdienst dat niet in bouwt. Hun doel moet zijn dat iedereen rechtvaardig belasting betaalt, daar hoort dat optimaliseren bij.
De meeste huishoudens zitten niet bij een fiscaal kantoor.
Het is gewoon opvallend dat voor een gewoon huishouden de BD dit toch probeert.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216934218
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Snap ook niet goed dat de belastingdienst dat niet in bouwt.
Daar zijn ze wel mee bezig de laatste jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')