abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216871936
quote:
Hegseth Warned of Military Action if Mexico Fails to Meet Trump’s Border Demands
The defense secretary’s closed-door comments have unnerved Mexican officials negotiating to avoid 25% tariffs

MEXICO CITY—It was the first call U.S. Defense Secretary Pete Hegseth held with Mexico’s top military officials, and it wasn’t going well.

Hegseth told the officials that if Mexico didn’t deal with the collusion between the country’s government and drug cartels, the U.S. military was prepared to take unilateral action, according to people briefed on the Jan. 31 call. Mexico’s top brass who were on that call were shocked and angered, feeling he was suggesting U.S. military action inside Mexico, these people said. The Defense Department declined to comment.

Hegseth’s private warning—echoed by other Trump administration officials—now looms over Mexico’s trade talks with President Trump. Their fear: Demands that Mexico end fentanyl smuggling and migrant trafficking are quietly backed by potential U.S. military action—and not just 25% tariffs that would cripple the country’s economy.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.wsj.com/polit(...)ab0?mod=hp_lead_pos1
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_216871938
quote:
18s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Landverraad volgens het WvS:
[..]

Geldt dit voor de 100,000 Erdogan aanhangers in Nederland? Of voor de duizenden IS aanhangers die naar Syrie vertrokken om daar te vechten, mensen te onthoofden, te verkrachtten en te dreigen met aanslagen in NL? Of misschien dan voor het Taghi kartel die advocaten en rechters vermoorden op klaarlichte dag? 99,9 procent van die mensen die ik noem krijgen een TV podium voor een nieuw boek wat ze hebben geschreven, of worden gesubsidieerd met allerlei clubjes door de overheid om ze te helpen, of er worden er elke maand miljarden aan uitkeringen overgemaakt aan mensen die geen seconde van hun leven de wapens tegen de Russen zouden oppakken, maar een deel daarvan wel tegen de Nederlandse politie. En die Syrië gangers worden massaal teruggehaald voor een paar maandjes taakstraf, en daarna mogen ze een boekje verkopen bij Bar Laat.
Dát is de realiteit van Nederland en West Europa. En dát fantastische Europa wilt een vuist gaan maken tegen de enorme militaire én technologische superieuriteit van de VS? En ondertussen ook nog een oorlog voeren tegen Rusland? Zodra Oekraine valt, en dat kan heel snel gaan gebeuren als de VS (volledig terecht) hun steun per direct helemaal intrekken na de beledigingen door die brutale Zelensky in t WH, en Musk de opdracht krijgt Starlink offline te gooien, waardoor al die drones massaal uit de lucht vallen. De tanks stilstaan en de HIMARS en Patriots geen raket meer kunnen vuren. Dan is Oekraine binnen een paar weken verloren. En dan stort de rest van Europa daarna als een compleet kaartenhuis in elkaar. En ik kan je verzekeren dat de gevechtsbereidheid in Europa niet bestaand is, naast het feit dat de economiën massaal inklappen voor er überhaupt een oorlogseconomie kan beginnen.
Europa is fucked.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:35:22 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216871956
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Voor mij persoonlijk heeft de VS voor mij definitief afgedaan.

Voor zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen serieuze alternatieven, maar voor al het overige gaat er de rest van mijn leven geen cent meer naar Amerikaanse producten.
Linux is een prima alternatief als OS.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:37:09 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216871991
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
Oja en volgend jaar maar geen WK daar, levensgevaarlijk.
We organiseren juist toch altijd grote sporttoernooien in schurkenstaten om 'democratische waarden' te stimuleren?

Tenminste, dat ik heb ik me wijs laten maken...
Huilen dan.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:37:22 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216871993
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:34 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Geldt dit voor de 100,000 Erdogan aanhangers in Nederland? Of voor de duizenden IS aanhangers die naar Syrie vertrokken om daar te vechten, mensen te onthoofden, te verkrachtten en te dreigen met aanslagen in NL? Of misschien dan voor het Taghi kartel die advocaten en rechters vermoorden op klaarlichte dag? 99,9 procent van die mensen die ik noem krijgen een TV podium voor een nieuw boek wat ze hebben geschreven, of worden gesubsidieerd met allerlei clubjes door de overheid om ze te helpen, of er worden er elke maand miljarden aan uitkeringen overgemaakt aan mensen die geen seconde van hun leven de wapens tegen de Russen zouden oppakken, maar een deel daarvan wel tegen de Nederlandse politie. En die Surië gangers worden massaal teruggehaald voor een paar maandjes taakstraf, en daarna mogen ze een boekje verkopen bij Bar Laat.
Dát is de realiteit van Nederland en West Europa. En dát fantastische Europa wilt een vuist gaan maken tegen de enorme militaire én technologische superieuriteit van de VS? En ondertussen ook nog een oorlog voeren tegen Rusland? Zodra Oekraine valt, en dat kan heel snel gaan gebeuren als de VS (volledig terecht) hun steun per direct helemaal intrekken na de beledigingen door die brutale Zelensky in t WH, en Musk de opdracht krijgt Starlink offline te gooien, waardoor al die drones massaal uit de lucht vallen. Dan stort de rest van Europa daarna als een compleet kaartenhuis in elkaar. En ik kan je verzekeren dat de gevechtsbereidheid in Europa niet bestaand is, naast het feit dat de economiën massaal inklappen voor er überhaupt een oorlogseconomie kan beginnen.
Europa is fucked.
Als Europa door Rusland wordt aangevallen vechten ze gewoon. Ondanks als je rare rancuneuze fantasieen.
pi_216871997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zat wat op en neer te zappen tussen ABC, CNN, MSNBC en CBS.
Ze staan compleet perplex. Daarnet op CNN door een politieke pundit de onvoorstelbare woorden: "We're the bad guys here. We're absolutely not the leader of the free world."

Heb me nog niet aan FOX News gewaagd...
https://bsky.app/profile/nikkimcr.bsky.social/post/3ljazqrb5o224

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:39:07 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216872021
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:34 schreef Eagles89 het volgende:

Europa is fucked.
En jij staat als een klein kind te juichen en springen.
Huilen dan.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:40:55 #208
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216872051
Zullen we allemaal maar eens gewoon ophouden met op @Eagles89 te reageren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:41:23 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216872062
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En jij staat als een klein kind te juichen en springen.
Plus dat hij in onzin gelooft dat we geen legers zouden hebben.
pi_216872075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als Europa door Rusland wordt aangevallen vechten ze gewoon. Ondanks als je rare fantasieen.
Drie weken. Dat is de tijd dat de huidige troepen van de grote Europese landen het momenteel kunnen uithouden volgens een recent rapport over de staat van de Europese krijgsmacht. En het grootste deel van hun materiaal werkt niet zonder data/satelliet ondersteuning van de VS. En dan heb je nog niet eens in overweging dat in zo’n geval er totale paniek en chaos kan ontstaan in een totaal verdeeld Europa, met een bevolking uit alle hoeken en gaten van de wereld, die NUL eenheid zullen kennen en waar totale anarchie zal uitbreken. En waarvan de fysiek sterkste nieuwe generatie al instort als hun telefoon geen bereik heeft. En dat mag het dan tegen de Russen opnemen, terwijl ze ondertussen in hun eigen landen de chaos mogen proberen te controleren. Als Oekraine valt, kan het heeeel snel gaan in Europa. Oekraine is het grootste land en het sterkst gemotiveerde (gevechtsbereidheid) land in Europa, en ironisch genoeg viel juist Rusland dát land aan. De rest overlopen ze zonder de VS.
pi_216872154
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:46:56 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216872168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Drie weken. Dat is de tijd dat de huidige troepen van de grote Europese landen het momenteel kunnen uithouden volgens een recent rapport over de staat van de Europese krijgsmacht. En dan heb je nog niet eens in overweging dat in zo’n geval er totale paniek en chaos kan ontstaan in een totaal verdeeld Europa, met een bevolking uit alle hoeken en gaten van de wereld, die NUL eenheid zullen kennen en waar totale anarchie zal uitbreken. En waarvan de fysiek sterkste nieuwe generatie al instort als hun telefoon geen bereik heeft. En dat mag het dan tegen de Russen opnemen, terwijl ze ondertussen in hun eigen landen de chaos mogen proberen te controleren.
Ohja dat leger van wonderland Rusland, dat nauwelijks vooruitkomt daar in de Oekraine en Koreanen nodig heeft.

Maar helaas, als Europese landen worden aangevallen, dan mobiliseren die gewoon een leger. Net als Oekraine dat deed.
pi_216872182
quote:
Fantastisch en stelt helemaal geen drol voor. Ik denk dat je iets meer aan militaire steun hebt dan aan de loze woorden die ze al jaren hebben gegeven en waardoor er nu inmiddels een miljoen doden te betreuren zijn en Rusland gestaag terrein blijft winnen.
pi_216872229
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:40 schreef JAM het volgende:
Zullen we allemaal maar eens gewoon ophouden met op @:Eagles89 te reageren?
Wil je dat? Nog meer in je gelijk zitten met 10 a 15 users in dit topic?
De enige echte.
pi_216872244
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wil je dat? Nog meer in je gelijk zitten met 10 a 15 users in dit topic?
Waarom krijgen jullie zo'n nat broekje van narcisten met imperialistische neigingen?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:53:07 #216
37950 JAM
pi_216872290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:47 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Fantastisch en stelt helemaal geen drol voor. Ik denk dat je meer aan militaire steun hebt dan aan de loze woorden die ze al jaren hebben gegeven en waardoor er nu een miljoen doden te betreuren zijn.
Oei, nu maak ik zelf de fout om er toch op in te gaan. Er zijn doden te betreuren omdat (ik zeg het nog maar eens) Rusland een veroveringsoorlog tegen Oekraïne is begonnen. Daarom zijn er doden te betreuren. Dat Oekraïne zich daartegen verzet, dat is hun goed recht. Dat men er in Europa voor kiest om hen daar in te steunen in plaats van maar gewoon de Russen hun rug toe te keren, voorover te buigen en te wachten tot Poetin zijn vast geweldige gemacht daar zonder enig glijmiddel in de Oekraïense aars ramt, dat lijkt me ook prima. Dat dat meer mensenlevens kost, komt volledig op het conto van meneer Poetin. Dat constante gelul van: 'Ach, ach, er gaan mensen dood, geef je gewoon over en dan leven we vrolijk verder in vrede'- is wel van zulk een verschrikkelijke naïviteit. Om er dan ook nog bij te staan juichen en klappen hoe een Trump daar dan een slaatje uit probeert te slaan, dat is gewoon om te kotsen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216872310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ohja dat leger van wonderland Rusland, dat nauwelijks vooruitkomt daar in de Oekraine en Koreanen nodig heeft.

Maar helaas, als Europese landen worden aangevallen, dan mobiliseren die gewoon een leger. Net als Oekraine dat deed.
We zullen zien met welk leger en materiaal ze dan ten tonele verschijnen. Het huidige leger houdt het maximaal drie weekjes vol volgens de laatste rapporten. Rusland heeft een oneindige voorraad aan mensen en spullen, ze maken nu al zo ongelofelijk veel dat is niet te bevatten. Het is precies zoals het ging in WW2. Ze gaan dik dik winnen op termijn, daar kan een totaal verdeeld Europa zonder enige oorlogseconomie totaal niet tegenop. De enige reden dat ze zoveel moeite met Oekraine hebben is omdat er mega veel Europees en Amerikaans materiaal ingezet wordt. Nederland en veel andere Europese landen hebben alles wat ze zelf voor oorlog nodig hebben zo ongeveer weggegeven.
pi_216872331
Die domme Amerikanen gooien hun positie als wereldleiders weg alsof het niets is, en wij mogen het aanschouwen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:56:22 #219
37950 JAM
pi_216872349
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:54 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
We zullen zien met welk leger en materiaal ze dan ten tonele verschijnen. Het huidige leger houdt het maximaal drie weekjes vol volgens de laatste rapporten. Rusland heeft een oneindige voorraad aan mensen en spullen, ze maken nu al zo ongelofelijk veel dat is niet te bevatten. Het is precies zoals het ging in WW2. Ze gaan dik dik winnen op termijn, daar kan een totaal verdeeld Europa zonder enige oorlogseconomie totaal niet tegenop. De enige reden dat ze zoveel moeite met Oekraine hebben is omdat er mega veel Europees en Amerikaans materiaal ingezet wordt. Nederland en veel andere Europese landen hebben alles wat ze zelf voor oorlog nodig hebben zo ongeveer weggegeven.
Vent, lul toch niet zo slap. Je ziet hier luidkeels een beetje achter je computertje met een nat broekje te fantaseren over hoe Europa door Rusland in de pan gehakt zal worden. Moet je dan niet eens in de spiegel kijken en jezelf afvragen: 'waar ben ik eigenlijk mijn tijd mee aan het verdoen?'
pi_216872397
quote:

[..]
Maar waarom maakt dit jou nou zo gelukkig?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:58:46 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216872402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:55 schreef byah het volgende:
Die domme Amerikanen gooien hun positie als wereldleiders weg alsof het niets is, en wij mogen het aanschouwen.
Het was fijn geweest als ze ons een jaar of vijftien van te voren een seintje hadden gegeven.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 00:01:12 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216872440
quote:

[..]
Ja Rusland schijnt een of ander wonderland te zijn met zijn mini-economie. Kan van alles dat andere landen niet kunnen.
pi_216872481
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:53 schreef JAM het volgende:

[..]
Oei, nu maak ik zelf de fout om er toch op in te gaan. Er zijn doden te betreuren omdat (ik zeg het nog maar eens) Rusland een veroveringsoorlog tegen Oekraïne is begonnen. Daarom zijn er doden te betreuren. Dat Oekraïne zich daartegen verzet, dat is hun goed recht. Dat men er in Europa voor kiest om hen daar in te steunen in plaats van maar gewoon de Russen hun rug toe te keren, voorover te buigen en te wachten tot Poetin zijn vast geweldige gemacht daar zonder enig glijmiddel in de Oekraïense aars ramt, dat lijkt me ook prima. Dat dat meer mensenlevens kost, komt volledig op het conto van meneer Poetin. Dat constante gelul van: 'Ach, ach, er gaan mensen dood, geef je gewoon over en dan leven we vrolijk verder in vrede'- is wel van zulk een verschrikkelijke naïviteit. Om er dan ook nog bij te staan juichen en klappen hoe een Trump daar dan een slaatje uit probeert te slaan, dat is gewoon om te kotsen.
Het gaat niet om wie er begonnen is maar waarom diegene begonnen is. En het gaat niet om wie goed of slecht is, maar welke oplossing er is. Europa is bij lange na niet sterk genoeg Rusland aan te kunnen, en dat hebben ze helemaal zelf op hun geweten. Dat Amerikaans belastinggeld van mensen die niet eens weten waar Oekraine ligt, 15,000 kilometer van hun achtertuin vandaan, daar dan massaal naartoe moet is compleet gestoord. Er gaat ook geen Chinees of Afrikaans geld naartoe. Amerika zegt volkomen terecht: zoek het lekker zelf uit. Daar komt ook nog eens bij dat een groot deel van multicultureel Europa Amerika tot op het bot haat. En dan moet Amerika de redder van Europa spelen? En ik spreek uit persoonlijke ervaring hoe ik die fantastische nieuwe Nederlanders destijds met eigen ogen heb zien juichen toen er mensen uit de torens in New York sprongen. Amerika had nooit een cent steun aan Oekraine moeten geven, die 100/200/300 miljard is een KADO geweest van Biden, een KADO, en dat de volgende regering daar totaal geen zin in heeft is volkomen terecht. En dat ze vervolgens nog geschoffeerd worden door die Zelensky na al die steun is echt tenenkrommend. Ook al staat Zelensky 1000 procent in zn recht, dat sta ik ook meerdere keren op een dag maar ik krijg ook lang niet altijd mijn zin. Zwak slap klote Europa die zn prioriteiten in t massaal uitnodigen van de halve wereld heeft gezet afgelopen decennia en het volledig afhankelijk maken van hun energie aan anderen en niet in het versterken van hun militaire positie, zoekt het maar lekker uit. Misschien kunnen al die fantastische migranten het verschil tegen Rusland in het nieuw te vormen leger gaan maken, not. Tot ziens Europa.
pi_216872488
twitter

Dit dus, zwakke mensen hebben vaak ook hun emoties niet onder controle en dat zagen we wel met Zelensky vandaag die blijkbaar de vice president van de VS uitschold in the oval office en vervolgens begint te zeuren over veiligheidsgaranties waar de Europeanen al over aan het soebatten zijn.
Als Amerikaanse burgers daar aan de slag gaan om grondstoffen te delven dan is dat al een redelijke garantie en Trump had al aangegeven daar op een later moment op terug te komen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom Zelensky op zo’n moment met draaiende camera’s even een momentje wou pakken terwijl zijn mensen daar met pijn en moeite hun land proberen te verdedigen.
Echt wat een shitshow en wij in Europa met onze slappe zakken die het helaas voor het zeggen hebben spreken hun volledige steun uit voor Zelensky en zien hem als een geweldige staatsman.
Niemand lijkt te begrijpen dat als deze deal niet door gaat wij in Europa aan zet zijn zonder dat we bij machte zijn om daadwerkelijk stappen te maken.
Het gaan nog spannende weken worden, hopelijk komt Zelensky nog terug op de deal zo niet dan kunnen de Europeanen nog dieper in de buidel tasten en de jeugd klaarstomen om eventueel te vechten voor het meest corrupte land in Europa. Nogmaals wat een shitshow……
pi_216872495
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:03 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het gaat niet om wie er begonnen is maar waarom diegene begonnen is
Omdat het een narcist met grootheidswaan is, net als zijn hielenlikker die nu in het Witte Huis huist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')