SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Had ik de mavo maar afgemaaktquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet jij wat een vals dilemma is?
Nou ja, ik heb jaren in Texas gewoond, dus ik weet wel ongeveer wat er daar leeft.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helemaal niet, hoe kom je hier bij?
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lj3npbkexc2l
🇺🇦✊ For the first time since 2022-2023: The Armed Forces of Ukraine launched a counterattack in the Toretsk area and near Pokrovsk, — Lieutenant of the Armed Forces of Ukraine "Alex".
❗️The General Staff did not officially comment on this.
Wat is dit, in alle opzichten, voor een bizarre stelling.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar waarom doe de lefties zo huilerig? Als dit beleid er toe leidt dat werkeloosheid, armoede, en het welzijn afnemen dan zullen de democraten makkelijk winnen.
Politiek is keuzes maken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had ik de mavo maar afgemaakt
Klopt, maar het is in een liberale economie niet de primaire taak voor de overheid om werkgelegenheid te scheppen in de bureaucratie. Je kan ook banen scheppen in het bedrijfsleven (kun je discussie hebben als dat moet met subsidies of belastingverlagingen) i.p.v. werkgelegenheid in stand te houden dat geen nut meer heeft of niet meer voorziet in de politieke behoeften cq doelstellingen..quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politiek is keuzes maken.
Een torenhoog begrotingstekort betekent dat er niets anders opzit dan talloze ambtenaren de laan uit te sturen. De Republikeinen willen een belastingverlaging twv 4,5 biljoen dollar doorvoeren. Deze maatregel wordt deels gedekt door het snijden in sociale voorzieningen, maar het leidt ook tot een verhoging van het begrotingstekort.
Dit is niet onvermijdelijk, dit zijn geen wetmatigheden. Dit zijn bewuste politieke keuzes. Je kunt van dat geld ook ambtenaren aan het werk houden.
Ja, dus? Ik heb ook in Arizona gewoond. Het zegt niks over mensen uit de stad of het platteland en hoe ze nu geraakt worden door de maatregelen van Trump en Musk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb jaren in Texas gewoond, dus ik weet wel ongeveer wat er daar leeft.
Arizona is wel wat anders qua politieke opvattingen, dat zou je dan zeker moeten weten. Vanuit Texaans perspectief wordt Arizona eerder als een annex van California gezien.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik heb ook in Arizona gewoond. Het zegt niks over mensen uit de stad of het platteland en hoe ze nu geraakt worden door de maatregelen van Trump en Musk.
De teringquote:
Ik ken mensen uit alle hoeken van de VS die nu hun banen (dreigen te) verliezen. Stad, platteland, democraat en republikein. Het zegt niets, men is gewoon aan het snijden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Arizona is wel wat anders qua politieke opvattingen, dat zou je dan zeker moeten weten.
M'n punt was vooral dat je 'ja, maar het begrotingstekort'-argument nergens op sloeg. Dat is niet meer dan een handige stok om mee te slaan, een gelegenheidsargument.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar het is in een liberale economie niet de primaire taak voor de overheid om werkgelegenheid te scheppen in de bureaucratie. Je kan ook banen scheppen in het bedrijfsleven (kun je discussie hebben als dat moet met subsidies of belastingverlagingen) i.p.v. werkgelegenheid in stand te houden dat geen nut meer heeft of niet meer voorziet in de politieke behoeften cq doelstellingen..
Vervelend, maar voor decentralisten die een kleinere overheid willen en minder invloed uit Washington is dat allemaal prima.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ken mensen uit alle hoeken van de VS die nu hun banen (dreigen te) verliezen. Stad, platteland, democraat en republikein. Het zegt niets, men is gewoon aan het snijden.
Wel een oud filmpje, maar 160k ton aan munitie is "vrij veel".quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De teringAls het lijkt of vuur in slowmotion beweegt weet je dat het groot is
Lijkt wel of Zelensky en Shmyhal op z'n Trumpiaans doorgaan alsof er daadwerkelijk een veiligheidsgarantie in het verschiet ligt terwijl dat waarschijnlijk niet zo is. Ik hoop het voor ze maar de reactie vanuit het Witte Huis spreekt boekdelen en het zou ook niet logisch zijn gezien de openlijke draai van Trump naar Poetin.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)veiligheidsgaranties
Meerdere aardbevingen werden gedetecteerd las ik ergens.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een oud filmpje, maar 160k ton aan munitie is "vrij veel".
Dan moet Trump dat maar duidelijk maken. Maar waarom zou Oekraïne dan nog tekenen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt wel of Zelensky en Shmyhal op z'n Trumpiaans doorgaan alsof er daadwerkelijk een veiligheidsgarantie in het verschiet ligt terwijl dat waarschijnlijk niet zo is. Ik hoop het voor ze maar de reactie vanuit het Witte Huis spreekt boekdelen en het zou ook niet logisch zijn gezien de openlijke draai van Trump naar Poetin.
Weinig vertrouwen in, maar laten we dat afwachten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n punt was vooral dat je 'ja, maar het begrotingstekort'-argument nergens op sloeg. Dat is niet meer dan een handige stok om mee te slaan, een gelegenheidsargument.
Je geeft hierboven je kijk op hoe de politiek en maatschappij in jouw ogen behoren te functioneren. Dat is verder prima, maar zeg dat dan meteen, in plaats van je te verschuilen achter een hoog begrotingstekort. Want dat wordt onder Trump op geen enkele wijze naar beneden gebracht.
quote:⚡️Ukrainian forces liberate Kotlyne village near Pokrovsk in Donetsk Oblast.
Kotlyne and Pokrovsk are connected by the T 0406 highway, which also leads to Dnipropetrovsk Oblast.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lj3dicxpfs2w
Oekraïne is arm, slap en wanhopig vanuit Trump's oogpunt dus die denkt helemaal niet dat Oekraïne er iets voor terug hoeft te krijgen behalve wat dollars. Als Oekraïne niet tekent wordt Trump waarschijnlijk boos en gaat hij met dingen dreigen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet Trump dat maar duidelijk maken. Maar waarom zou Oekraïne dan nog tekenen?
Blijkbaar zijn ze in gesprek met de VS, daarnaast is het niet slim om als Oekraïne zich terug te trekken uit de onderhandelingen, als er geen expliciete afwijzing van de veiligheidsgaranties is gegeven.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt wel of Zelensky en Shmyhal op z'n Trumpiaans doorgaan alsof er daadwerkelijk een veiligheidsgarantie in het verschiet ligt terwijl dat waarschijnlijk niet zo is. Ik hoop het voor ze maar de reactie vanuit het Witte Huis spreekt boekdelen en het zou ook niet logisch zijn gezien de openlijke draai van Trump naar Poetin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |