Wat ga je nu doen om goed voor jezelf op te komen?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Klopt, dat is dan nog steeds zo, maar het is niet zo dat ik meteen weg moet.
En ik heb ouders waar ik terecht kan, waar ik zo in kan trekken om een tijd te overbruggen.
Natuurlijk is dat niet ideaal, maar het is niet zo dat ik op straat kom te staan.
Dat kan alleen door niet mee te betalen aan de hypotheek van de partner en zelf de uitgespaarde huur in een deposito of belegging stoppen. Dan bouw je een startkapitaal op waarmee het over enkele jaren wellicht makkelijker is om in te stappen op de woningmarkt.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar waarom zou het je nu, na verbreken van de relatie of zijn overlijden dan opeens wel in je eentje iets kunnen kopen als dat eerder ook lastig was?
Het lijkt nu alsof de partner van haar door sommige mensen hier wordt beoordeeld als onbetrouwbaar. Maar ik denk dat heel veel mensen gewoon niet heel goed nadenken over dit soort dingen en veel op gevoel doen. Dat betekent niet dat die mensen het slecht met elkaar voorhebben of slechte intenties hebben. Ik zie het ook wel in mijn omgeving soms dat mensen niet direct dingen regelen en meer zoiets hebben van: komt nog wel, want wat kan er gebeuren?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
Overigens: intrekken bij een partner die dit niet van te voren wil regelen, is toch al dat je je afvraagt of dit wel de echte liefde van je leven is?
Je wil elkaar namelijk juist ook bescherming bieden voor eventuele slechte tijden.
Als ik de man zou zijn in deze situatie zou ik het actief goed regelen voor mijn geliefde en haar overal bij betrekken. In dit geval blijft het bij (loze?) woorden.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:45 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Het lijkt nu alsof de partner van haar door sommige mensen hier wordt beoordeeld als onbetrouwbaar. Maar ik denk dat heel veel mensen gewoon niet heel goed nadenken over dit soort dingen en veel op gevoel doen. Dat betekent niet dat die mensen het slecht met elkaar voorhebben of slechte intenties hebben. Ik zie het ook wel in mijn omgeving soms dat mensen niet direct dingen regelen en meer zoiets hebben van: komt nog wel, want wat kan er gebeuren?
Dat kan een prima oplossing zijn. Maar dan moet je dus wel even naar de notaris om te zorgen dat je samen mede-eigenaar van die woning wordt en dus ook samen deelt in de overwaarde als de woning verkocht wordt of wanneer de relatie eindigt.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
interen op andermans geld is idd het eerlijkste![]()
gewoon het samenwonen behandelen als samen een huis kopen. dan heb je samen de voordelen en de nadelen.
Uit welke eeuw kom jij.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:00 schreef Managarm het volgende:
[..]
Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.
Is pas sinds 2020 losgelaten die verplichting in combinatie net NHG, dus deze eeuw.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Uit welke eeuw kom jij.
Een ORV (niet OVR) is al heel lang niet verplicht. In elk geval niet voor relatief jonge kopers in combinatie met een hypotheek waarop maandelijks wordt afgelost. En wanneer er wel een ORV aanwezig is, dan dekt die tegenwoordig zelden het volledige hypotheekbedrag.
Dat ben jij, maar dat doet niks af aan wat ik zeg toch?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als ik de man zou zijn in deze situatie zou ik het actief goed regelen voor mijn geliefde en haar overal bij betrekken. In dit geval blijft het bij (loze?) woorden.
Alleen heeft TS er al (wat ik er van begrijp) meermaals over gesproken met haar partner.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:45 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Het lijkt nu alsof de partner van haar door sommige mensen hier wordt beoordeeld als onbetrouwbaar. Maar ik denk dat heel veel mensen gewoon niet heel goed nadenken over dit soort dingen en veel op gevoel doen. Dat betekent niet dat die mensen het slecht met elkaar voorhebben of slechte intenties hebben. Ik zie het ook wel in mijn omgeving soms dat mensen niet direct dingen regelen en meer zoiets hebben van: komt nog wel, want wat kan er gebeuren?
Eens, maar dan is er wel over gaan nadenken wel een goed idee. Want wat er kan gebeuren? Er gaan dagelijks heel veel mensen die het totaal niet verwachten dood, helaas.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:45 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Volgens deze bron in 2018: https://www.independer.nl(...)/afsluiten/verplichtquote:Op maandag 24 februari 2025 18:38 schreef Managarm het volgende:
[..]
Is pas sinds 2020 losgelaten die verplichting in combinatie net NHG, dus deze eeuw.
Volgens mij zeg ik de hele tijd dat we het beiden goed willen regelen, hij wuift niks weg.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen heeft TS er al (wat ik er van begrijp) meermaals over gesproken met haar partner.
Het dan wegwuiven met 'er staat iets in mijn testament, maar je bent niet bij naam genoemd' is dan toch best wel vaag?
Ook zaken als 'het huis blijft 100% van mij' maar TS mag wel bijdragen aan de hypotheek, is ook vaag hoor.
Dit is niet 'er niet over nadenken', wat jij schrijft.
Heel goed. Even door het gedoe heen prikken van eerlijk niet eerlijk whatever. Gewoon informatie verzamelen, opschrijven, en het gesprek aan gaan.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik de hele tijd dat we het beiden goed willen regelen, hij wuift niks weg.
Hij heeft ook niet gezegd dat ik aan de hypotheek bij moet dragen.
Ik ben o.a. middels dit topic informatie aan het verzamelen op welke manieren dit het beste en meest eerlijk voor beide partijen geregeld kan worden.
Top!!quote:Op maandag 24 februari 2025 20:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik de hele tijd dat we het beiden goed willen regelen, hij wuift niks weg.
Ik ben o.a. middels dit topic informatie aan het verzamelen op welke manieren dit het beste en meest eerlijk voor beide partijen geregeld kan worden.
Wat vind je er nou zelf van?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:04 schreef Luxuria het volgende:
Ik betwijfel het.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:53 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Dat ben jij, maar dat doet niks af aan wat ik zeg toch?Veel mensen denken nou eenmaal niet direct na en hebben zoiets van: komt wel. Dat maakt ze niet slecht of verkeerd qua intenties. En ik kan ook zeggen dat ik als vrouw in zo’n situatie nooit andermans hypotheek zou gaan betalen. Maar het doet er vrij weinig toe. Belangrijk is nu vooral dat zij haar zaken wel goed gaat regelen. Gelukkig heeft ze dat inzicht nu gekregen
.
Is er wel een testament?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me sws af wat er in dat testament staat. Want veel mensen die alleen een woning kopen laten helemaal geen testament opmaken. Waarvoor zou je?
Naar wie gaat alles? Wat staat er nog meer in?
Deze info is niet zozeer interessant voor ons, maar wel voor TS.
Vraag naar dat testament en lees wat er in staat.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
quote:
Dat klinkt als van een vorige relatie misschien nog wel? Waarom zou een alleenstaande een testament laten maken, geld en tijd daarin stoppen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe hij het in zijn testament heeft opgenomen.
Die is opgemaakt voordat we een relatie hadden, daar sta ik dus niet persoonlijk in genoemd maar in het algemeen zijn partner als hij die heeft op het moment dat hij komt te overlijden.
Om de wettelijke erfgenamen te onterven. Been there, did it.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
Waarom zou een alleenstaande een testament laten maken, geld en tijd daarin stoppen?
In welke hoedanigheid ben jij (straks) zijn juridische partner?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:17 schreef Luxuria het volgende:
Die is opgemaakt voordat we een relatie hadden, daar sta ik dus niet persoonlijk in genoemd maar in het algemeen zijn partner als hij die heeft op het moment dat hij komt te overlijden.
Maar dan zijn er ook begunstigden genoemd. En als dat testament ouder is dan de huidige relatie, dan zal TS daarin niet genoemd worden. En als er dan ook niets is van een samenlevingscontract oid, dan is TS juridische ook geen partner.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Om de wettelijke erfgenamen te onterven. Been there, did it.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |