Hoop dat je vriend hier ook een beetje meegaand in is. Niet dat ie het feit dat je nu eigenlijk nergens anders meer heen kunt 'tegen je' gebruikt en het voor jou niet ook allemaal goed geregeld wordt.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen. Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.
Goed voor hem of goed voor jou?quote:Op maandag 24 februari 2025 16:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.
Dit is echt geen dealbreaker voor onze relatie, ik heb er vertrouwen in dat we dit gewoon goed geregeld gaan krijgen.
Nee want ik woon er pas officieel sinds deze maand en ga nog niks betalen (aan de hypotheek) zolang dit niet goed is geregeld en vastgelegd. Van mijn part ga ik straks met terugwerkende kracht betalen.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Even voor de volgende keer: is het niet een idee om dat goed vast te leggen voordat je je (sociale) huurwoning opzegt?
[..]
Totdat je het goed geregeld hebt wel dus.
Daar zou ik me een eventuele volgende keer toch maar wel op tijd druk om makenquote:Op maandag 24 februari 2025 16:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.
Dit is echt geen dealbreaker voor onze relatie, ik heb er vertrouwen in dat we dit gewoon goed geregeld gaan krijgen.
Ja dat is hij zeker, als hij zo zou zijn dat hij iets 'tegen me' gaat gebruiken, is niet de man voor mij en zou ik geen relatie met hem hebbenquote:Op maandag 24 februari 2025 16:43 schreef kwiwi het volgende:
ook een beetje meegaand in is. Niet dat ie het feit dat je nu eigenlijk nergens anders meer heen kunt 'tegen je' gebruikt en het voor jou niet ook allemaal goed geregeld wordt.
En wat nou als hij morgen onder een bus loopt?quote:Op maandag 24 februari 2025 16:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja dat is hij zeker, als hij zo zou zijn dat hij iets 'tegen me' gaat gebruiken, is niet de man voor mij en zou ik geen relatie met hem hebben![]()
Hij wil het ook goed regelen, het enige wat hij vraagt is dat hij, in ieder geval voorlopig, enig eigenaar blijft van het huis.
We gaan gewoon binnenkort naar een notaris en alle informatie en kennis die ik hierover opdoe is mooi meegenomen.
De notaris.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen. Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.
Ja dat is een goed punt om nog even goed met hem te bespreken wat hij nu hierover heeft vastgelegd in zijn testament.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En wat nou als hij morgen onder een bus loopt?
Mja, als het om geld gaat leer je mensen pas écht kennen.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja dat is hij zeker, als hij zo zou zijn dat hij iets 'tegen me' gaat gebruiken, is niet de man voor mij en zou ik geen relatie met hem hebben![]()
Hij wil het ook goed regelen, wat hij vraagt is dat hij, in ieder geval voorlopig, enig eigenaar blijft van het huis.
We gaan gewoon binnenkort naar een notaris en alle informatie en kennis die ik hierover opdoe is mooi meegenomen.
Nou ja ik weet zelf niet beter dan dat mensen om me heen zulke zaken van tevoren bespreken en vastleggen. Heb ik zelf ook gedaan met mijn man, terwijl we gewoon 50/50 eigenaar van het huis zijn waarin we zijn gaan samenwonen.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iedereen dit soort zaken al zo heeft dichtgetimmerd voordat je gaat samenwonen.
Ik wel, ik gaf mijn thuis op en daarmee ook de kans om ooit nog naar een dergelijke woning terug te keren. Daar moest echt wel genoeg zekerheid tegenover staan, anders was ik daar mooi gewoon blijven wonen.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja dat is een goed punt om nog even goed met hem te bespreken wat hij nu hierover heeft vastgelegd in zijn testament.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iedereen dit soort zaken al zo heeft dichtgetimmerd voordat ze gaan samenwonen.
Je hebt zijn testament gelezen?quote:Op maandag 24 februari 2025 16:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja dat is een goed punt om nog even goed met hem te bespreken wat hij nu hierover heeft vastgelegd in zijn testament.
Natuurlijk wel.quote:Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iedereen dit soort zaken al zo heeft dichtgetimmerd voordat ze gaan samenwonen.
Dat is een hele lieve gedachte, maar zo werkt het niet als mensen uit elkaar gaan, dat is ook de reden dat je zaken goed moet vastleggen voor er een samenwonen en/of afhankelijkheid van elkaar ontstaat.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hij wil het ook goed regelen, het enige wat hij vraagt is dat hij, in ieder geval voorlopig, enig eigenaar blijft van het huis.
We gaan gewoon binnenkort naar een notaris, alle informatie en kennis die ik hierover opdoe is mooi meegenomen.
Dat kan in de toekomst natuurlijk wel veranderen...quote:Op maandag 24 februari 2025 16:49 schreef Luxuria het volgende:
Ja dat is hij zeker, als hij zo zou zijn dat hij iets 'tegen me' gaat gebruiken, is niet de man voor mij en zou ik geen relatie met hem hebben
Juist.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een hele lieve gedachte, maar zo werkt het niet als mensen uit elkaar gaan, dat is ook de reden dat je zaken goed moet vastleggen voor er een samenwonen en/of afhankelijkheid van elkaar ontstaat.
De man met wie je nu gaat samenwonen is misschien niet zo, maar de man waarmee je de relatie verbreekt kan wel zo zijn.
Overigens geldt dat ook voor vrouwen, maar in dit geval gaat het om een man.
Nee.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:54 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment een hele lage restschuld en betaal 130 ¤ rente per maand (aflossingsvrij). Dus als ik mijn vriendin in mijn villa laat wonen dan zou ze 65 ¤ betalen voor een huis met een fictieve huur van 3.000 ¤. Dat vind je dan wel redelijk ?
Staat dat echt in zijn testament of is dat wat hij je verteld heeft?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:31 schreef Luxuria het volgende:
Ik voelde tot op heden nog niet echt de noodzaak om deze dingen vooraf goed dicht te timmeren.
Het appartement waar ik in woonde wilde ik toch al verlaten, ik was de afgelopen jaren al rond aan het kijken om zelf een woning te kopen, maar dat was lastig, alleen, op de huidige woningmarkt.
Daarom heb ik ook niet het gevoel dat ik een woonruimte achterlaat waar ik niet meer naar terug kan keren, omdat ik toch al iets anders wilde.
Zaken m.b.t. de hypotheek konden, naar mijn mening, ook nadat ik mijn huur had opgezegd wel worden vastgelegd. Juist omdat ik er vanuit ga dat we er samen gewoon uit zullen komen, tuurlijk hebben we het er eerder wel eens over gehad. Zolang er nog niks is vastgelegd, betaal ik nog niet.
En ik dacht dat als hij komt te overlijden en ik er nog een jaar kan blijven wonen, voor nu, wel prima was.
Lange of korte relatie: je moet het natuurlijk wel goed voor jezelf regelen voordat je je huur opzegt.quote:Het is nog een relatief korte relatie (1,5 jaar), ik vind het niet gek dat ik dan nu nog niet meteen volledig erfgenaam ben.
Weet je meer over hoe het geregeld is dan wat hij je mondeling verteld heeft?quote:Dat is wel anders als je x jaar bij elkaar bent of kinderen hebt, dan wil ik ook echt wel dat zaken anders geregeld zijn.
Maar misschien ben ik hier dan wat te naïef in geweest.
Precies: als je toch niet uit elkaar gaat is het makkelijk alles goed te regelen voor die situatie die kennelijk niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
Overigens: intrekken bij een partner die dit niet van te voren wil regelen, is toch al dat je je afvraagt of dit wel de echte liefde van je leven is?
Je wil elkaar namelijk juist ook bescherming bieden voor eventuele slechte tijden.
Er valt qua hypotheek niets te regelen als het bezit ook niet evenredig geregeld wordt.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:31 schreef Luxuria het volgende:
Zaken m.b.t. de hypotheek konden, naar mijn mening, ook nadat ik mijn huur had opgezegd wel worden vastgelegd.
Maar waarom zou het je nu, na verbreken van de relatie of zijn overlijden dan opeens wel in je eentje iets kunnen kopen als dat eerder ook lastig was?quote:Op maandag 24 februari 2025 17:31 schreef Luxuria het volgende:
Ik voelde tot op heden nog niet echt de noodzaak om deze dingen vooraf goed dicht te timmeren.
Het appartement waar ik in woonde wilde ik toch al verlaten, ik was de afgelopen jaren al rond aan het kijken om zelf een woning te kopen, maar dat was lastig, alleen, op de huidige woningmarkt.
Daarom heb ik ook niet het gevoel dat ik een woonruimte achterlaat waar ik niet meer naar terug kan keren, omdat ik toch al weg wilde.
Inderdaad gebeurt het vaak dat mensen hier niet goed over nadenken en/of geen goede afspraken over maken. Dan sta je als ongetrouwde weduwe/weduwnaar mogelijk ineens op straat omdat je schoonfamilie het huis erft en zij het willen of vanwege de erfbelasting moeten verkopen.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iedereen dit soort zaken al zo heeft dichtgetimmerd voordat ze gaan samenwonen.
Veel mensen leren ook van situaties die ze om zich heen hebben gezien waarin het 'fout' gelopen is, ik zelf ook. Alleen maar mooi als je dat nog niet van dichtbij mee hebt gemaakt natuurlijkquote:Op maandag 24 februari 2025 17:31 schreef Luxuria het volgende:
Maar misschien ben ik hier dan wat te naïef in geweest.
Klopt, dat is dan nog steeds zo, maar het is niet zo dat ik meteen weg moet.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar waarom zou het je nu, na verbreken van de relatie of zijn overlijden dan opeens wel in je eentje iets kunnen kopen als dat eerder ook lastig was?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |