abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 13:43:34 #121
236264 crew  capricia
pi_216817418
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
Van hem uit toch ook?
Hij wil een een huurder waar hij sex mee heeft.
En als hij er klaar mee is kan ze optyfen, terwijl hij lekker in zn huisje met door haar opgebouwde overwaarde blijft zitten. Op zoek naar de volgende die in zn scam trapt.
Komen er straks kinderen. Gaat zij minder werken, want ja, haar inkomen is minder belangrijk.
Kan ze helemaal geen kant meer op.

Te vaak gezien dit soort relaties.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216817469
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 11:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Er zijn (nog) geen kinderen in het spel.
Hij heeft in zijn testament opgenomen dat mocht hij komen te overlijden, ik een jaar in het huis kan blijven wonen.
Mijn vriendin en ik hadden een regeling in het begin (zij had een koophuis), ik betaalde huur en mocht ze komen te overlijden, kon ik er blijven wonen tot ik wilde. Huur was overigens zeer schappelijk, 600 euro inclusief alles (ook boodschappen). Ik vind een jaar nogal karig in de huidige woningmarkt.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 13:53:39 #123
236264 crew  capricia
pi_216817509
quote:

[..]
Hij heeft in zijn testament opgenomen dat mocht hij komen te overlijden, ik een jaar in het huis kan blijven wonen.
En wie gaat dan alles betalen? De erfgenamen die hier niet op zitten te wachten? Met een huis was opeens minder waard is omdat er iemand in zit? En is de hypotheekverstrekker het hier mee eens? En wat vindt de belastingdienst hiervan?

Je zou maar zwanger blijken te zijn, en je vriend die niets goed geregeld heeft, komt te overlijden.

Echt een formule voor heel veel ellende dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216817524
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Komen er straks kinderen. Gaat zij minder werken, want ja, haar inkomen is minder belangrijk.
Kan ze helemaal geen kant meer op.

Te vaak gezien dit soort relaties.
Dat is wel een standaardscenario, inderdaad.
En vervolgens janken op het viva-forum als hij er met een ander vandoor gaat.
pi_216817547
quote:

[..]
Dat testament is opgemaakt door een notaris?
  maandag 24 februari 2025 @ 13:56:25 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216817548
Eigenlijk weten we niet genoeg over de situatie van TS om echt goed te adviseren. En als ik haar was, zou ik die details ook niet hier neerplempen.

TS zou zo goed mogelijk moeten weten waar ze staat en waar ze eventueel aan toe is, in het geval dat. Niets zo fnuikend als denken dat het wel goed geregeld is en dat het t.z.t. wel goed komt, om er dan te laat achter te komen dat de kans om het goed te regelen voorbij is.

Ik zou vooral kijken naar: hoe zit het met een redelijk(e kans op een) dak boven je hoofd als de relatie uit zou gaan of als de vriend zou komen te overlijden?

En vraag goed professioneel advies over meebetalen aan een hypotheek zonder dat je eigenaar bent van de woning.

Een notaris kan echt maatwerk leveren, maar een voorwaarde is wel dat beide partners hun wensen en verwachtingen duidelijk uitspreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216817619
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]
En wie gaat dan alles betalen? De erfgenamen die hier niet op zitten te wachten? Met een huis was opeens minder waard is omdat er iemand in zit? En is de hypotheekverstrekker het hier mee eens? En wat vindt de belastingdienst hiervan?

Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:07:51 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216817722
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
Ik zou hier heel erg mee oppassen en je goed laten voorlichten en eea bij een notaris vastleggen.

Het is erg lief dat je mee wil betalen aan de aflossing van zijn schuld. Dat staat echter los van het eigendom.
Zolang hij 100% eigenaar van de woning blijft, gaat de belastingdienst niet akkoord dat je zomaar een gedeelte van de overwaarde krijgt. Dat is namelijk een schenking en daar mag je over betalen.

Dus ga niet zomaar wat onderling regelen, maar laat je voorlichten.
Denk hierbij ook aan overlijden etc, wie er erfgenaam is.
Sterker nog, de BD zou zelfs het meebetalen aan de aflossing als schenking kunnen zien...
Als zij ¤ 750 per maand overmaakt voor de hypotheeklasten, verdeeld in ¤ 500 aflossing en ¤ 250 rente, dan zou men dat in principe kunnen zien als een schenking van ¤ 6.000 per jaar van haar aan hem, want het is zijn huis en als er niets notarieel geregeld is over die inleg dan is dat gewoon een schenking aan hem, ruim boven de vrijstellingsgrens voor mensen die verder geen band hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216817738
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:00 schreef Managarm het volgende:

[..]
Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.
Is er een ORV?
Dat is helemaal niet vanzelfsprekend en vaak ook overbodig.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:17:05 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216817850
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:00 schreef Managarm het volgende:

[..]
Onze hypotheek wordt niet afbetaald door de OVR hoor, sterker nog: er is niet eens een OVR aan gekoppeld.

En zeker iemand die alleen was toen hij/zij het huis kocht en voldoende eigen inleg had om geen verplichting van een OVR te hebben vanuit de hypotheekbank is het helemaal niet zo logisch een OVR te hebben.

Als ik geen kinderen en geen partner had, en een huis van 700K zou kopen waar ik 450K hypotheek voor nodig heb dan zou ik ook niet weten waarom ik een OVR zou moeten hebben.
Zodat mijn zus een afbetaald huis erft?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216817906
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elke maandelijkse betaling is een aflossing van een percentage van de schuld. Stel er staat nog 100.000 euro open op een totale schuld van 200.000 euro dan is elke maandelijkse betaling van 1000 euro 0.5%.

Als jij 500 euro per maand betaald koop je 0.25% dus kun je bij verkoop of het eindigen van je relatie een beroep doen op 0.25% van de waarde van het huis op dat moment.
Goh sherlock
pi_216817934
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Luxuria het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties zo ver!

Even voor de duidelijkheid, als ik ga bijdragen aan de aflossing van de hypotheek, is het de bedoeling dat ik het deel wat ik heb ingelegd, "opbouw" zeg maar.
Dus mochten we ooit uit elkaar gaan, ik het gedeelte wat ik heb ingelegd, terugkrijg.
Zodat niet alleen hij vermogen opbouwt, maar ik ook.
En de vraag is in dit geval wat je dan doet met een eventuele waardevermeerdering of -vermindering van het huis.

Verder wil ik ook bijdragen aan de kosten van de hypotheekrente.
Ipv een taxatie doen nu, kun je niet de WOZ-waarde gebruiken als ruwe schatting om de huidige waarde te bepalen. Welk deel van de hypotheek je aflost is makkelijk te bepalen, maar je moet ook kunnen bepalen wat de eventuele winst of verlies, vanaf nu, bij verkoop van het huis is.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:43:00 #133
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_216818211
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Kom je bij mij samenwonen? O+

Betaal jij de aflossing en de rente. Maar ik geef je verders nergens recht op. Huis blijft van mij.
Als ik je niet meer leuk vind, of je bevalt me toch niet, of ik heb je geld niet meer nodig, schop ik je er uit. Wel moet je je huidige woning eerst even opzeggen.

What could go wrong?
Wat is de gemiddelde netto hypotheeklast nou? 1200 a 1400 in de maand ofzo? Die zou ik graag betalen en als ik dan binnen een paar dagen wegmoet, geen probleem. Zou me elke maand een mooie slok op de borrel schelen t.o.v. mijn huur.
The more debt, the better
pi_216818213
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Onze hypotheek wordt niet afbetaald door de OVR hoor, sterker nog: er is niet eens een OVR aan gekoppeld.

En zeker iemand die alleen was toen hij/zij het huis kocht en voldoende eigen inleg had om geen verplichting van een OVR te hebben vanuit de hypotheekbank is het helemaal niet zo logisch een OVR te hebben.

Als ik geen kinderen en geen partner had, en een huis van 700K zou kopen waar ik 450K hypotheek voor nodig heb dan zou ik ook niet weten waarom ik een OVR zou moeten hebben.
Zodat mijn zus een afbetaald huis erft?
Ah, zie nu dat het niet meer verplicht is (in combinatie met NHG), mijn broer was vrijgezel en had wel een OVR.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:52:27 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216818285
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ah, zie nu dat het niet meer verplicht is (in combinatie met NHG), mijn broer was vrijgezel en had wel een OVR.
De verplichting is over het algemeen vooral gekoppeld aan het risico voor de hypotheekbank (LTV: Loan To Value), ook zonder NHG moesten wij wel een ORV hebben voor een deel van de hypotheeklast toen we een hypotheek hadden tegen 90% van de koopprijs van het huis.
Bij onze huidige hypotheek hebben we nooit een ORV hoeven hebben, want de waarde van de hypotheek was altijd onder de 70% van de waarde van het huis (en inmiddels nog veel lager).
Met een LTV van 70% is de verplichting er vaak dus al niet meer.
Toen we het huis verkochten waar we de ORV voor nodig hadden is de koppeling aan de hypotheek komen te vervallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 14:56:29 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216818346
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elke maandelijkse betaling is een aflossing van een percentage van de schuld. Stel er staat nog 100.000 euro open op een totale schuld van 200.000 euro dan is elke maandelijkse betaling van 1000 euro 0.5%.

Als jij 500 euro per maand betaald koop je 0.25% dus kun je bij verkoop of het eindigen van je relatie een beroep doen op 0.25% van de waarde van het huis op dat moment.
Okay, dus stel ik kocht een huis voor ¤ 200.000, had ook een hypotheek voor ¤ 200.000 en heb daar nu nog ¤ 100.000 schuld op.
Ondertussen is mijn huis overigens wat gestegen in waarde, naar een fantastische ¤ 450.000 *O* *O* *O*
Jij komt bij mij inwonen en omdat mijn hypotheekschuld nu nog ¤ 100.000 van de oorspronkelijke ¤ 200.000 is vind je dat je met ¤ 1.000 per maand 0,5% inkoop in mijn huis hebt omdat ik het ooit voor ¤ 200.000 gekocht heb?

Zelfs de Belastingdienst gaat dit waarschijnlijk niet als uitleg accepteren.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat berekenen als je kocht voor ¤ 300.000 maar een hypotheek van ¤ 200.000 nodig had en nu nog ¤ 100.000 schuld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216818386
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, dus stel ik kocht een huis voor ¤ 200.000, had ook een hypotheek voor ¤ 200.000 en heb daar nu nog ¤ 100.000 schuld op.
Ondertussen is mijn huis overigens wat gestegen in waarde, naar een fantastische ¤ 450.000 *O* *O* *O*
Jij komt bij mij inwonen en omdat mijn hypotheekschuld nu nog ¤ 100.000 van de oorspronkelijke ¤ 200.000 is vind je dat je met ¤ 1.000 per maand 0,5% inkoop in mijn huis hebt omdat ik het ooit voor ¤ 200.000 gekocht heb?

Zelfs de Belastingdienst gaat dit waarschijnlijk niet als uitleg accepteren.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat berekenen als je kocht voor ¤ 300.000 maar een hypotheek van ¤ 200.000 nodig had en nu nog ¤ 100.000 schuld hebt.
Maar dat is toch FANTASTISCH?
  maandag 24 februari 2025 @ 15:03:54 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216818419
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef flyguy het volgende:

[..]
Wat is de gemiddelde netto hypotheeklast nou? 1200 a 1400 in de maand ofzo? Die zou ik graag betalen en als ik dan binnen een paar dagen wegmoet, geen probleem. Zou me elke maand een mooie slok op de borrel schelen t.o.v. mijn huur.
Als jij een veel hogere huur hebt dan dat dan betekent het dat je vrije sector huurt, en dan ook nog in een redelijk segment, waar de keuze altijd wat groter is.
Als je afhankelijk bent van huur die lager is dan de door jou genoemde bedragen wordt het al lastiger, als je afhankelijk bent van huur die maximaal de helft is van de door jou genoemde bedragen dan is het nagenoeg onmogelijk iets anders te vinden, laat staan binnen een paar dagen/weken/maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 15:10:24 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216818504
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar dat is toch FANTASTISCH?
Ja, als iemand denkt dat hij zich dan voor ¤ 1.000 per maand met 0,5% inkoopt in de waarde van het huis wel ja :X :')
Zit je na 10 maanden al op 5% en na 100 maanden (8 jaar en 4 maanden) op 50% van de waarde van het huis :D

Heb je na 10 maanden ¤ 10.000 ingelegd, denk je recht te hebben op 5% van ¤ 450.000 (= 22.500)
En na 100 maanden van ¤ 1.000 per maand recht op de helft..... :') :') :')

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 24-02-2025 16:21:46 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 15:17:38 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216818568
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef flyguy het volgende:

[..]
Misschien staat de partner van TS er wel voor open? :+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216818859
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij een veel hogere huur hebt dan dat dan betekent het dat je vrije sector huurt, en dan ook nog in een redelijk segment, waar de keuze altijd wat groter is.
Als je afhankelijk bent van huur die lager is dan de door jou genoemde bedragen wordt het al lastiger, als je afhankelijk bent van huur die maximaal de helft is van de door jou genoemde bedragen dan is het nagenoeg onmogelijk iets anders te vinden, laat staan binnen een paar dagen/weken/maanden.
Ik heb dus tot 4 jaar terug iets gehuurd van 1200 euro in de vrije sector, maar dat kost inmiddels ruim 1800 euro als nieuwe huurder.

In dezelfde omgeving krijg ik voor 1400 euro (huur die ik onderhand ongeveer zou betalen als ik er was blijven huren) echt veel minder huis voor mijn geld dan ik zou hebben als ik mijn huurwoning niet had opgezegd. Bovendien woonde ik er gewoon heel prettig. Veel vergelijkbare woningen in de omgeving worden tyfusheet in de zomer, maar dat was hier niet zo. Ook hoorde ik minimaal geluid van de buren.

En tegenwoordig zijn er weer meer tijdelijke contracten (maar dan 'short stay' oid) en de inkomenseisen weer hoger. Dus hoe vlot de zoektocht in praktijk verloopt en wat je ervoor terug krijgt blijft afwachten.

De kans dat ik dakloos word is inderdaad niet heel groot, maar aangewezen zijn op opnieuw huren betekent wel gewoon redelijkerwijs achteruitgang ten opzichte van eerst. Het voorbeeld dat ik schets is van de afgelopen 4 jaar, dus ik vrees nog relatief optimistisch ten opzichte van wat nog komen gaat.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 16:18:53 #142
236264 crew  capricia
pi_216819331
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Luxuria het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties zo ver!

Even voor de duidelijkheid, als ik ga bijdragen aan de aflossing van de hypotheek, is het de bedoeling dat ik het deel wat ik heb ingelegd, "opbouw" zeg maar.
Dus mochten we ooit uit elkaar gaan, ik het gedeelte wat ik heb ingelegd, terugkrijg.
Zodat niet alleen hij vermogen opbouwt, maar ik ook.
En de vraag is in dit geval wat je dan doet met een eventuele waardevermeerdering of -vermindering van het huis.

Verder wil ik ook bijdragen aan de kosten van de hypotheekrente.
Je inleg krijg je niet terug. Tenzij je dit bij een notaris vast laat leggen.
Je bent namelijk geen eigenaar.
Je hebt alleen vrijwillig zijn lening helpen aflossen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 16:23:42 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216819375
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Je inleg krijg je niet terug. Tenzij je dit bij een notaris vast laat leggen.
Je bent namelijk geen eigenaar.
Je hebt alleen vrijwillig zijn lening helpen aflossen.
Hem geld geschonken dus?
Oei, oei, als dat maar minder was dan de ¤ 2.690 die per jaar onbelast geschonken mag worden...
¤ 224,17 per maand dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 16:26:28 #144
236264 crew  capricia
pi_216819394
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik heb dus tot 4 jaar terug iets gehuurd van 1200 euro in de vrije sector, maar dat kost inmiddels ruim 1800 euro als nieuwe huurder.

In dezelfde omgeving krijg ik voor 1400 euro (huur die ik onderhand ongeveer zou betalen als ik er was blijven huren) echt veel minder huis voor mijn geld dan ik zou hebben als ik mijn huurwoning niet had opgezegd. Bovendien woonde ik er gewoon heel prettig. Veel vergelijkbare woningen in de omgeving worden tyfusheet in de zomer, maar dat was hier niet zo. Ook hoorde ik minimaal geluid van de buren.

En tegenwoordig zijn er weer meer tijdelijke contracten (maar dan 'short stay' oid) en de inkomenseisen weer hoger. Dus hoe vlot de zoektocht in praktijk verloopt en wat je ervoor terug krijgt blijft afwachten.

De kans dat ik dakloos word is inderdaad niet heel groot, maar aangewezen zijn op opnieuw huren betekent wel gewoon redelijkerwijs achteruitgang ten opzichte van eerst. Het voorbeeld dat ik schets is van de afgelopen 4 jaar, dus ik vrees nog relatief optimistisch ten opzichte van wat nog komen gaat.
En TS heeft een sociale huurwoning opgegeven. Die krijgt ze nooit meer terug. En waarschijnlijk met haar inkomen (maar dat weten we niet zeker) is dat ook het type huur wat ze kan betalen, in de sociale sector. Zo snel mogelijk weer inschrijven, zou mijn advies zijn.

Mooi man. Je enige betaalbare woning opgegeven voor helemaal niets aan zekerheid.
Oh ja, ze betaalt vrijwillig de hypotheek van haar vriend af. Zonder recht op ook maar iets. Behalve vage beloften van 'dan bouw je iets voor jezelf op (zonder uitleg)', 'in mijn testament staat iets over een partner, maar niet bij naam genoemd'.

Echt. Ik zou mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan bij zo'n regeling als vrouw. Je kunt nu dus gewoon nooit meer weg. Tenzij je bij je ouders ofzo gaat wonen. En alle inbreng in die hypotheek is voor niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 16:28:05 #145
236264 crew  capricia
pi_216819409
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hem geld geschonken dus?
Oei, oei, als dat maar minder was dan de ¤ 2.690 die per jaar onbelast geschonken mag worden...
¤ 224,17 per maand dus :+
Ook dat heeft ze niet op papier staan, volgens mij.
Gewoon wat mondeling besproken. Meer niet.

Echt alle alarmbellen zouden bij mij gaan rinkelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 16:32:31 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216819461
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook dat geeft ze niet op papier staan, volgens mij.

Bij mij ook, maar wij hebben dan ook HV waar de gemiddelde echtscheidingsadvocaat jaloers op is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 16:39:38 #147
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_216819539
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ook dat heeft ze niet op papier staan, volgens mij.

Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen. Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_216819557
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:39 schreef Luxuria het volgende:
Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen.
Even voor de volgende keer: is het niet een idee om dat goed vast te leggen voordat je je (sociale) huurwoning opzegt?
quote:
Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.
Totdat je het goed geregeld hebt wel dus.

=> waarom ben je zo naïef over iets dat zo belangrijk is?
  maandag 24 februari 2025 @ 16:42:17 #149
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_216819572
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Even voor de volgende keer: is het niet een idee om dat goed vast te leggen voordat je je (sociale) huurwoning opzegt?
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.
Dit is echt geen dealbreaker voor onze relatie, ik heb er vertrouwen in dat we dit gewoon goed geregeld gaan krijgen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_216819585
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.
Dit is echt geen dealbreaker voor onze relatie, ik heb er vertrouwen in dat we dit gewoon goed geregeld gaan krijgen.
:z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')