Want ik kan niet boven die 15% zitten qua inkomen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook met een te hoog inkomen mag je je gewoon inschrijven
tot 15 procent van de sociale huur mag aan mensen worder verhuurd boven de inkomensgrens. zie https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
ik trok de vergelijking een beetje zwart wit maar zie er weinig onzinnigs aan.
2 mensen gaan samenwonen en doen dat in de woning van 1 van de 2. en dat gebeurd over het algemeen in de woning die het meest praktisch is van de 2.
hoho, ik gaf die bron niet voor niets he.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want ik kan niet boven die 15% zitten qua inkomen?en inschrijven kan sowieso wel, maar als je qua inkomen alsnog te hoog zit om ergens op te mogen reageren heb ik daar niks aan.
En mijn punt was dat een prettige relatief betaalbare huurwoning in de vrije sector opgeven momenteel betekent dat je een paar jaar later sowieso niks vergelijkbaars gaat vinden voor een vergelijkbaar bedrag. Dus dat is gewoon een heel fors offer dat iemand brengt.
Persoonlijk zou ik niet gaan samenwonen in andermans koopwoning en mijn huurwoning opzeggen voordat we hier samen een proportionele oplossing voor hebben en dat zwart op wit is vastgelegd. Maar dat is hier niet de casus, dus dat doet er niet toe.
zeker betaald hij niet exact hetzelfde als hij nu doet. zijn vaste woonlasten gaan stijgen alsmede de gemeentelijke belastingen. dus dat is alvast niet waar.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij teert niks in, hij betaalt exact hetzelfde als hij nu doet.
En zij is haar huis kwijt. Jij doet alsof 'er staan huurhuizen op funda' betekent dat er huizen beschikbaar zijn en negeert dat er per huis meestal 60-80 reacties zijn en er maar 1 het huis krijgt. Er zijn dus geen huizen beschikbaar, punt. En dat is dus een forse investering geweest van haar in de relatie (en dan niet met onzin als privacy aankomen, die levert zij ook in en daarvoor krijg je het genot van samenzijn terug).
Op termijn moet je het samenwonen ooit formaliseren en dan komt het huis ook op beider naam. Of koop je samen een nieuw huis, om echt een plekje samen te hebben.
Ik heb het dan ook steeds over hypotheek en aflossing, al het andere ga je bij samenwonen gewoon aan mee betalen. Met de huizige huizenmarkt bij hypotheek en aflossing gewoon niet. Is momenteel ook gewoon een gebruikelijke methode om in plaats daarvan de persoon op wiens naam het huis niet staan te laten investeren/sparen.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:13 schreef freak1 het volgende:
[..]
zeker betaald hij niet exact hetzelfde als hij nu doet. zijn vaste woonlasten gaan stijgen alsmede de gemeentelijke belastingen. dus dat is alvast niet waar.
qua hypotheek en rente blijft hij idd wel hetzelfde betalen.
Dit is niet relevant voor je vraag.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:21 schreef Luxuria het volgende:
Om duidelijkheid te verschaffen in waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ben gegaan:
Ik ben er qua huis en oppervlakte erg op vooruit gegaan, van een appartement met balkon in een flat (hartstikke prima appartement en altijd graag gewoond) naar een groot vrijstaand huis met grote tuin.
Kom je bij mij samenwonen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
interen op andermans geld is idd het eerlijkste![]()
gewoon het samenwonen behandelen als samen een huis kopen. dan heb je samen de voordelen en de nadelen.
Dit is echt het meest kwalijke advies wat je ooit aan iemand kan geven.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon meebetalen aan de kosten, en wil je later aanspraak maken op een deel van een huis als je uit elkaar gaat, dan kun je alsnog kijken hoeveel maanden je hebt samengewoond en hoeveel je betaald hebt en dan vecht je het maar lekker via de rechter uit.
Als de één al jarenlang een huis op z'n rekening heeft staan en iemand anders komt er bij wonen en eist dat het huis voor een deel op d'r naam komt voor ze gaat meebetalen aan de woonlasten, is er ook iets grondig mis.
context. rukken. chapeau daar ben je goed in.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook steeds over hypotheek en aflossing, al het andere ga je bij samenwonen gewoon aan mee betalen. Met de huizige huizenmarkt bij hypotheek en aflossing gewoon niet. Is momenteel ook gewoon een gebruikelijke methode om in plaats daarvan de persoon op wiens naam het huis niet staan te laten investeren/sparen.
Maar ja, Nederland heeft volgens jou een huizenoverschot, ik type met iemand die in 2010 leeft geloof ik.
Dit.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom je bij mij samenwonen?![]()
Betaal jij de aflossing en de rente. Maar ik geef je verders nergens recht op. Huis blijft van mij.
Als ik je niet meer leuk vind, of je bevalt me toch niet, of ik heb je geld niet meer nodig, schop ik je er uit. Wel moet je je huidige woning eerst even opzeggen.
Wat zou er mis kunnen gaan?
Nou leuk. Maar dat zegt niks over de rechten en plichten die je met elkaar nu aangaat.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:21 schreef Luxuria het volgende:
Om duidelijkheid te verschaffen in waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ben gegaan:
Ik ben er qua huis en oppervlakte erg op vooruit gegaan, van een appartement met balkon in een flat (hartstikke prima appartement en altijd graag gewoond) naar een groot vrijstaand huis met grote tuin.
en even voor die "enorme investering"quote:Op maandag 24 februari 2025 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan 2 dingen:
1. De enorme investering die TS in de relatie heeft gedaan door haar woning op te geven. Die is momenteel bijna van onschatbare waarde, aangezien een nieuw huurhuis krijgen in veek gebieden praktisch onmogelijk is.
2. Dat je leuk kunt afspreken dat je de waardestijging vanaf nu deelt (met het percentage dat je allebei betaalt), maar dat de kans vrij groot is dat bij uit elkaar gaan de partner dan in de problemen komt omdat hij dat geld niet heeft liggen, hij zal dan gedwongen worden te verkopen.
Nogmaals: het eerlijkst is als TS niks gaat betalen aan rente en aflossing (wel aan andere zaken) en dat bedrag gaat sparen om te compenseren dat ze haar huis kwijt is.
Het is inderdaad niet relevant voor mijn vraag.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is niet relevant voor je vraag.
Of bedoel je te zeggen dat, omdat je er zo op vooruit gegaan bent, het een goed excuus voor hem is om je financieel uit te mogen kleden?
zal mijn vrouw leuk vinden.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Betaal jij de aflossing en de rente. Maar ik geef je verders nergens recht op. Huis blijft van mij.
Als ik je niet meer leuk vind, of je bevalt me toch niet, of ik heb je geld niet meer nodig, schop ik je er uit. Wel moet je je huidige woning eerst even opzeggen.
What could go wrong?
het was een antwoord op mijn vraag om ook enige context te verschaffen.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is niet relevant voor je vraag.
Of bedoel je te zeggen dat, omdat je er zo op vooruit gegaan bent, het een goed excuus voor hem is om je financieel uit te mogen kleden?
Volgens mij wordt er gewoon bedoeld dat een huurhuis in de huidige markt opzeggen, en zéker een sociale huurwoning, een behoorlijk risico is. Want het is nou eenmaal niet makkelijk om snel een nieuwe huurwoning te vinden. En een nieuwe sociale huurwoning kun je al helemaal vergeten.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
TS is oh zo zielig want ze heeft enorm geinvesteerd!!! boehoe haar arme flatje op moeten zeggen en ze moet nu noodgedwongen in een groot vrijstaand huis met grote tuin wonen!
oh noes hoe komt ze deze klap te boven?
context.
Maar heb je je huurwoning dus al opgezegd?quote:Op maandag 24 februari 2025 12:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet relevant voor mijn vraag.
Omdat hier een paar keer naar is gevraagd in de bovenstaande discussies geef ik hier antwoord op.
Maar dit maakt verder niet uit nee.
Van hem uit toch ook?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies.
En wil je later alsnog dat het huis op beider naam komt: prima. Maar zoals het hier besproken wordt lijk met meer om een financiële transactie tussen 2 commerciële partijen dan dat je bij elkaar gaat wonen omdat je van elkaar houdt.
ja hoor. dat klopt. en daar ben ik het ook wel mee eens hoor.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gewoon bedoeld dat een huurhuis in de huidige markt opzeggen, en zéker een sociale huurwoning, een behoorlijk risico is. Want het is nou eenmaal niet makkelijk om snel een nieuwe huurwoning te vinden. En een nieuwe sociale huurwoning kun je al helemaal vergeten.
Precies. Ik wil niet gaan samenwonen dmv een constructie waarbij de een zoveel van de ander profiteert. Dat past mijn inziens niet bij het karakter van een liefdesrelatie.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Van hem uit toch ook?
Hij wil een een huurder waar hij sex mee heeft.
En als hij er klaar mee is kan ze optyfen, terwijl hij lekker in zn huisje met door haar opgebouwde overwaarde blijft zitten. Op zoek naar de volgende die in zn scam trapt.
Komen er straks kinderen. Gaat zij minder werken, want ja, haar inkomen is minder belangrijk.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Van hem uit toch ook?
Hij wil een een huurder waar hij sex mee heeft.
En als hij er klaar mee is kan ze optyfen, terwijl hij lekker in zn huisje met door haar opgebouwde overwaarde blijft zitten. Op zoek naar de volgende die in zn scam trapt.
Mijn vriendin en ik hadden een regeling in het begin (zij had een koophuis), ik betaalde huur en mocht ze komen te overlijden, kon ik er blijven wonen tot ik wilde. Huur was overigens zeer schappelijk, 600 euro inclusief alles (ook boodschappen). Ik vind een jaar nogal karig in de huidige woningmarkt.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er zijn (nog) geen kinderen in het spel.
Hij heeft in zijn testament opgenomen dat mocht hij komen te overlijden, ik een jaar in het huis kan blijven wonen.
En wie gaat dan alles betalen? De erfgenamen die hier niet op zitten te wachten? Met een huis was opeens minder waard is omdat er iemand in zit? En is de hypotheekverstrekker het hier mee eens? En wat vindt de belastingdienst hiervan?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hij heeft in zijn testament opgenomen dat mocht hij komen te overlijden, ik een jaar in het huis kan blijven wonen.
Dat is wel een standaardscenario, inderdaad.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen er straks kinderen. Gaat zij minder werken, want ja, haar inkomen is minder belangrijk.
Kan ze helemaal geen kant meer op.
Te vaak gezien dit soort relaties.
Dat testament is opgemaakt door een notaris?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie gaat dan alles betalen? De erfgenamen die hier niet op zitten te wachten? Met een huis was opeens minder waard is omdat er iemand in zit? En is de hypotheekverstrekker het hier mee eens? En wat vindt de belastingdienst hiervan?
Sterker nog, de BD zou zelfs het meebetalen aan de aflossing als schenking kunnen zien...quote:Op maandag 24 februari 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
Ik zou hier heel erg mee oppassen en je goed laten voorlichten en eea bij een notaris vastleggen.
Het is erg lief dat je mee wil betalen aan de aflossing van zijn schuld. Dat staat echter los van het eigendom.
Zolang hij 100% eigenaar van de woning blijft, gaat de belastingdienst niet akkoord dat je zomaar een gedeelte van de overwaarde krijgt. Dat is namelijk een schenking en daar mag je over betalen.
Dus ga niet zomaar wat onderling regelen, maar laat je voorlichten.
Denk hierbij ook aan overlijden etc, wie er erfgenaam is.
Is er een ORV?quote:Op maandag 24 februari 2025 14:00 schreef Managarm het volgende:
[..]
Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.
Onze hypotheek wordt niet afbetaald door de OVR hoor, sterker nog: er is niet eens een OVR aan gekoppeld.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:00 schreef Managarm het volgende:
[..]
Welke hypotheekverstrekker? De hypotheek wordt afbetaald door de OVR. Het is overigens een normale constructie die je bij de notaris vastlegt, de buurvrouw van mijn ouders had ook zo'n constructie.
Goh sherlockquote:Op maandag 24 februari 2025 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elke maandelijkse betaling is een aflossing van een percentage van de schuld. Stel er staat nog 100.000 euro open op een totale schuld van 200.000 euro dan is elke maandelijkse betaling van 1000 euro 0.5%.
Als jij 500 euro per maand betaald koop je 0.25% dus kun je bij verkoop of het eindigen van je relatie een beroep doen op 0.25% van de waarde van het huis op dat moment.
Ipv een taxatie doen nu, kun je niet de WOZ-waarde gebruiken als ruwe schatting om de huidige waarde te bepalen. Welk deel van de hypotheek je aflost is makkelijk te bepalen, maar je moet ook kunnen bepalen wat de eventuele winst of verlies, vanaf nu, bij verkoop van het huis is.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Luxuria het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties zo ver!
Even voor de duidelijkheid, als ik ga bijdragen aan de aflossing van de hypotheek, is het de bedoeling dat ik het deel wat ik heb ingelegd, "opbouw" zeg maar.
Dus mochten we ooit uit elkaar gaan, ik het gedeelte wat ik heb ingelegd, terugkrijg.
Zodat niet alleen hij vermogen opbouwt, maar ik ook.
En de vraag is in dit geval wat je dan doet met een eventuele waardevermeerdering of -vermindering van het huis.
Verder wil ik ook bijdragen aan de kosten van de hypotheekrente.
Wat is de gemiddelde netto hypotheeklast nou? 1200 a 1400 in de maand ofzo? Die zou ik graag betalen en als ik dan binnen een paar dagen wegmoet, geen probleem. Zou me elke maand een mooie slok op de borrel schelen t.o.v. mijn huur.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
What could go wrong?
Ah, zie nu dat het niet meer verplicht is (in combinatie met NHG), mijn broer was vrijgezel en had wel een OVR.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze hypotheek wordt niet afbetaald door de OVR hoor, sterker nog: er is niet eens een OVR aan gekoppeld.
En zeker iemand die alleen was toen hij/zij het huis kocht en voldoende eigen inleg had om geen verplichting van een OVR te hebben vanuit de hypotheekbank is het helemaal niet zo logisch een OVR te hebben.
Als ik geen kinderen en geen partner had, en een huis van 700K zou kopen waar ik 450K hypotheek voor nodig heb dan zou ik ook niet weten waarom ik een OVR zou moeten hebben.
Zodat mijn zus een afbetaald huis erft?
De verplichting is over het algemeen vooral gekoppeld aan het risico voor de hypotheekbank (LTV: Loan To Value), ook zonder NHG moesten wij wel een ORV hebben voor een deel van de hypotheeklast toen we een hypotheek hadden tegen 90% van de koopprijs van het huis.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ah, zie nu dat het niet meer verplicht is (in combinatie met NHG), mijn broer was vrijgezel en had wel een OVR.
Okay, dus stel ik kocht een huis voor ¤ 200.000, had ook een hypotheek voor ¤ 200.000 en heb daar nu nog ¤ 100.000 schuld op.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elke maandelijkse betaling is een aflossing van een percentage van de schuld. Stel er staat nog 100.000 euro open op een totale schuld van 200.000 euro dan is elke maandelijkse betaling van 1000 euro 0.5%.
Als jij 500 euro per maand betaald koop je 0.25% dus kun je bij verkoop of het eindigen van je relatie een beroep doen op 0.25% van de waarde van het huis op dat moment.
Maar dat is toch FANTASTISCH?quote:Op maandag 24 februari 2025 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus stel ik kocht een huis voor ¤ 200.000, had ook een hypotheek voor ¤ 200.000 en heb daar nu nog ¤ 100.000 schuld op.
Ondertussen is mijn huis overigens wat gestegen in waarde, naar een fantastische ¤ 450.000![]()
![]()
![]()
Jij komt bij mij inwonen en omdat mijn hypotheekschuld nu nog ¤ 100.000 van de oorspronkelijke ¤ 200.000 is vind je dat je met ¤ 1.000 per maand 0,5% inkoop in mijn huis hebt omdat ik het ooit voor ¤ 200.000 gekocht heb?
Zelfs de Belastingdienst gaat dit waarschijnlijk niet als uitleg accepteren.
Ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat berekenen als je kocht voor ¤ 300.000 maar een hypotheek van ¤ 200.000 nodig had en nu nog ¤ 100.000 schuld hebt.
Als jij een veel hogere huur hebt dan dat dan betekent het dat je vrije sector huurt, en dan ook nog in een redelijk segment, waar de keuze altijd wat groter is.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Wat is de gemiddelde netto hypotheeklast nou? 1200 a 1400 in de maand ofzo? Die zou ik graag betalen en als ik dan binnen een paar dagen wegmoet, geen probleem. Zou me elke maand een mooie slok op de borrel schelen t.o.v. mijn huur.
Ja, als iemand denkt dat hij zich dan voor ¤ 1.000 per maand met 0,5% inkoopt in de waarde van het huis wel jaquote:
Misschien staat de partner van TS er wel voor open?quote:Op maandag 24 februari 2025 14:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Wat is de gemiddelde netto hypotheeklast nou? 1200 a 1400 in de maand ofzo? Die zou ik graag betalen en als ik dan binnen een paar dagen wegmoet, geen probleem. Zou me elke maand een mooie slok op de borrel schelen t.o.v. mijn huur.
Ik heb dus tot 4 jaar terug iets gehuurd van 1200 euro in de vrije sector, maar dat kost inmiddels ruim 1800 euro als nieuwe huurder.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij een veel hogere huur hebt dan dat dan betekent het dat je vrije sector huurt, en dan ook nog in een redelijk segment, waar de keuze altijd wat groter is.
Als je afhankelijk bent van huur die lager is dan de door jou genoemde bedragen wordt het al lastiger, als je afhankelijk bent van huur die maximaal de helft is van de door jou genoemde bedragen dan is het nagenoeg onmogelijk iets anders te vinden, laat staan binnen een paar dagen/weken/maanden.
Je inleg krijg je niet terug. Tenzij je dit bij een notaris vast laat leggen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Luxuria het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties zo ver!
Even voor de duidelijkheid, als ik ga bijdragen aan de aflossing van de hypotheek, is het de bedoeling dat ik het deel wat ik heb ingelegd, "opbouw" zeg maar.
Dus mochten we ooit uit elkaar gaan, ik het gedeelte wat ik heb ingelegd, terugkrijg.
Zodat niet alleen hij vermogen opbouwt, maar ik ook.
En de vraag is in dit geval wat je dan doet met een eventuele waardevermeerdering of -vermindering van het huis.
Verder wil ik ook bijdragen aan de kosten van de hypotheekrente.
Hem geld geschonken dus?quote:Op maandag 24 februari 2025 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Je inleg krijg je niet terug. Tenzij je dit bij een notaris vast laat leggen.
Je bent namelijk geen eigenaar.
Je hebt alleen vrijwillig zijn lening helpen aflossen.
En TS heeft een sociale huurwoning opgegeven. Die krijgt ze nooit meer terug. En waarschijnlijk met haar inkomen (maar dat weten we niet zeker) is dat ook het type huur wat ze kan betalen, in de sociale sector. Zo snel mogelijk weer inschrijven, zou mijn advies zijn.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik heb dus tot 4 jaar terug iets gehuurd van 1200 euro in de vrije sector, maar dat kost inmiddels ruim 1800 euro als nieuwe huurder.
In dezelfde omgeving krijg ik voor 1400 euro (huur die ik onderhand ongeveer zou betalen als ik er was blijven huren) echt veel minder huis voor mijn geld dan ik zou hebben als ik mijn huurwoning niet had opgezegd. Bovendien woonde ik er gewoon heel prettig. Veel vergelijkbare woningen in de omgeving worden tyfusheet in de zomer, maar dat was hier niet zo. Ook hoorde ik minimaal geluid van de buren.
En tegenwoordig zijn er weer meer tijdelijke contracten (maar dan 'short stay' oid) en de inkomenseisen weer hoger. Dus hoe vlot de zoektocht in praktijk verloopt en wat je ervoor terug krijgt blijft afwachten.
De kans dat ik dakloos word is inderdaad niet heel groot, maar aangewezen zijn op opnieuw huren betekent wel gewoon redelijkerwijs achteruitgang ten opzichte van eerst. Het voorbeeld dat ik schets is van de afgelopen 4 jaar, dus ik vrees nog relatief optimistisch ten opzichte van wat nog komen gaat.
Ook dat heeft ze niet op papier staan, volgens mij.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hem geld geschonken dus?
Oei, oei, als dat maar minder was dan de ¤ 2.690 die per jaar onbelast geschonken mag worden...
¤ 224,17 per maand dus
Bij mij ook, maar wij hebben dan ook HV waar de gemiddelde echtscheidingsadvocaat jaloers op isquote:Op maandag 24 februari 2025 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook dat geeft ze niet op papier staan, volgens mij.
Gewoon wat mondeling besproken. Meer niet.
Echt alle alarmbellen zouden bij mij gaan rinkelen.
Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen. Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook dat heeft ze niet op papier staan, volgens mij.
Gewoon wat mondeling besproken. Meer niet.
Echt alle alarmbellen zouden bij mij gaan rinkelen.
Even voor de volgende keer: is het niet een idee om dat goed vast te leggen voordat je je (sociale) huurwoning opzegt?quote:Op maandag 24 februari 2025 16:39 schreef Luxuria het volgende:
Het is zeker de bedoeling om het allemaal vast te leggen, ik ben informatie aan het verzamelen over wat de manier is om dit te regelen.
Totdat je het goed geregeld hebt wel dus.quote:Ik betaal echt niet vrijwillig de hypotheek van mijn vriend af zonder zelf iets op te bouwen of rechten te hebben.
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.quote:Op maandag 24 februari 2025 16:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Even voor de volgende keer: is het niet een idee om dat goed vast te leggen voordat je je (sociale) huurwoning opzegt?
quote:Op maandag 24 februari 2025 16:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Had gekund, maar daar maak ik me echt niet druk om.
Dit is echt geen dealbreaker voor onze relatie, ik heb er vertrouwen in dat we dit gewoon goed geregeld gaan krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |