onzin onzin onzinquote:Op maandag 24 februari 2025 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is zijn huis, niet haar huis. Hij kan haar er op elk moment uit gooien en dan heeft zij 0 rechten. En dat kun je ook niet vastleggen, behalve als je samen eigenaar van het huis wordt (en dat heeft ook veel haken en ogen).
En haal je kop is uit het zand wat betreft de huizenmarkt.
Welke procedures moet TS haar vriend doorlopen als hij vandaag beslist dat hij niet meer met haar wil samenwonen? Nam altijd aan dat je iemand dan als enige eigenaar, en zonder iets op papier, gewoon je huis uit kunt zetten.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:44 schreef freak1 het volgende:
[..]
sowieso kun je je partner niet zomaar het huis uit zetten daar zitten nogal wat procedures aan vast.
ook met een te hoog inkomen mag je je gewoon inschrijvenquote:Op maandag 24 februari 2025 11:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat een onzinnige combinatie, want voor de vrije sector is inschrijven niet van toepassing en daar verdien ik teveel voor.
Verder haal je er weer allemaal wereldvreemde appels met peren vergelijkingen bij die niks te maken hebben met de echte wereld.
vandaag kan hij haar idd het huis laten uitzetten. dat zal via een gerechterlijke procedure moeten als ze niet wil vertrekken maar dat wint hij wel.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Welke procedures moet TS haar vriend doorlopen als hij vandaag beslist dat hij niet meer met haar wil samenwonen? Nam altijd aan dat je iemand dan als enige eigenaar, en zonder iets op papier, gewoon je huis uit kunt zetten.
interen op andermans geld is idd het eerlijkstequote:Op maandag 24 februari 2025 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat moet je. Maar daarbij is mee gaan betalen aan zijn huis dus absoluut niet noodzakelijk of het meest eerlijk.
Ah ok, door de manier waarop je het schreef leek het alsof je "sowieso je partner niet het huis uit kunt zetten", of er nu wat op papier staat of niet.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:51 schreef freak1 het volgende:
[..]
vandaag kan hij haar idd het huis laten uitzetten. dat zal via een gerechterlijke procedure moeten als ze niet wil vertrekken maar dat wint hij wel.
als je notarieel laat vastleggen wat er moet gebeuren bij een relatie breuk dan is dat de afspraak die nagekomen moet worden.
ah, laat ik het wat verduidelijkenquote:Op maandag 24 februari 2025 11:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok, door de manier waarop je het schreef leek het alsof je "sowieso je partner niet het huis uit kunt zetten", of er nu wat op papier staat of niet.
En waar gaat die ander dan met dat spaarpotje terecht kunnen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:52 schreef Gia het volgende:
Ik zou zeggen dat de partner die erbij intrekt, de helft van de hypotheekrente betaalt en verder de helft van G/W/L, de helft van de gemeentelijke belastingen en de helft van de boodschappen. De rest: Aflossing en opstalverzekering en de andere helft van het voorgaande e.d. is dan aan de eigenaar van de woning. Dit geld kan de andere partner dan sparen, voor het geval de liefde weer over gaat.
Hij teert niks in, hij betaalt exact hetzelfde als hij nu doet.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
interen op andermans geld is idd het eerlijkste![]()
gewoon het samenwonen behandelen als samen een huis kopen. dan heb je samen de voordelen en de nadelen.
Want ik kan niet boven die 15% zitten qua inkomen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook met een te hoog inkomen mag je je gewoon inschrijven
tot 15 procent van de sociale huur mag aan mensen worder verhuurd boven de inkomensgrens. zie https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
ik trok de vergelijking een beetje zwart wit maar zie er weinig onzinnigs aan.
2 mensen gaan samenwonen en doen dat in de woning van 1 van de 2. en dat gebeurd over het algemeen in de woning die het meest praktisch is van de 2.
hoho, ik gaf die bron niet voor niets he.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want ik kan niet boven die 15% zitten qua inkomen?en inschrijven kan sowieso wel, maar als je qua inkomen alsnog te hoog zit om ergens op te mogen reageren heb ik daar niks aan.
En mijn punt was dat een prettige relatief betaalbare huurwoning in de vrije sector opgeven momenteel betekent dat je een paar jaar later sowieso niks vergelijkbaars gaat vinden voor een vergelijkbaar bedrag. Dus dat is gewoon een heel fors offer dat iemand brengt.
Persoonlijk zou ik niet gaan samenwonen in andermans koopwoning en mijn huurwoning opzeggen voordat we hier samen een proportionele oplossing voor hebben en dat zwart op wit is vastgelegd. Maar dat is hier niet de casus, dus dat doet er niet toe.
zeker betaald hij niet exact hetzelfde als hij nu doet. zijn vaste woonlasten gaan stijgen alsmede de gemeentelijke belastingen. dus dat is alvast niet waar.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij teert niks in, hij betaalt exact hetzelfde als hij nu doet.
En zij is haar huis kwijt. Jij doet alsof 'er staan huurhuizen op funda' betekent dat er huizen beschikbaar zijn en negeert dat er per huis meestal 60-80 reacties zijn en er maar 1 het huis krijgt. Er zijn dus geen huizen beschikbaar, punt. En dat is dus een forse investering geweest van haar in de relatie (en dan niet met onzin als privacy aankomen, die levert zij ook in en daarvoor krijg je het genot van samenzijn terug).
Op termijn moet je het samenwonen ooit formaliseren en dan komt het huis ook op beider naam. Of koop je samen een nieuw huis, om echt een plekje samen te hebben.
Ik heb het dan ook steeds over hypotheek en aflossing, al het andere ga je bij samenwonen gewoon aan mee betalen. Met de huizige huizenmarkt bij hypotheek en aflossing gewoon niet. Is momenteel ook gewoon een gebruikelijke methode om in plaats daarvan de persoon op wiens naam het huis niet staan te laten investeren/sparen.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:13 schreef freak1 het volgende:
[..]
zeker betaald hij niet exact hetzelfde als hij nu doet. zijn vaste woonlasten gaan stijgen alsmede de gemeentelijke belastingen. dus dat is alvast niet waar.
qua hypotheek en rente blijft hij idd wel hetzelfde betalen.
Dit is niet relevant voor je vraag.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:21 schreef Luxuria het volgende:
Om duidelijkheid te verschaffen in waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ben gegaan:
Ik ben er qua huis en oppervlakte erg op vooruit gegaan, van een appartement met balkon in een flat (hartstikke prima appartement en altijd graag gewoond) naar een groot vrijstaand huis met grote tuin.
Kom je bij mij samenwonen?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
interen op andermans geld is idd het eerlijkste![]()
gewoon het samenwonen behandelen als samen een huis kopen. dan heb je samen de voordelen en de nadelen.
Dit is echt het meest kwalijke advies wat je ooit aan iemand kan geven.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon meebetalen aan de kosten, en wil je later aanspraak maken op een deel van een huis als je uit elkaar gaat, dan kun je alsnog kijken hoeveel maanden je hebt samengewoond en hoeveel je betaald hebt en dan vecht je het maar lekker via de rechter uit.
Als de één al jarenlang een huis op z'n rekening heeft staan en iemand anders komt er bij wonen en eist dat het huis voor een deel op d'r naam komt voor ze gaat meebetalen aan de woonlasten, is er ook iets grondig mis.
context. rukken. chapeau daar ben je goed in.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook steeds over hypotheek en aflossing, al het andere ga je bij samenwonen gewoon aan mee betalen. Met de huizige huizenmarkt bij hypotheek en aflossing gewoon niet. Is momenteel ook gewoon een gebruikelijke methode om in plaats daarvan de persoon op wiens naam het huis niet staan te laten investeren/sparen.
Maar ja, Nederland heeft volgens jou een huizenoverschot, ik type met iemand die in 2010 leeft geloof ik.
Dit.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom je bij mij samenwonen?![]()
Betaal jij de aflossing en de rente. Maar ik geef je verders nergens recht op. Huis blijft van mij.
Als ik je niet meer leuk vind, of je bevalt me toch niet, of ik heb je geld niet meer nodig, schop ik je er uit. Wel moet je je huidige woning eerst even opzeggen.
Wat zou er mis kunnen gaan?
Nou leuk. Maar dat zegt niks over de rechten en plichten die je met elkaar nu aangaat.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:21 schreef Luxuria het volgende:
Om duidelijkheid te verschaffen in waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ben gegaan:
Ik ben er qua huis en oppervlakte erg op vooruit gegaan, van een appartement met balkon in een flat (hartstikke prima appartement en altijd graag gewoond) naar een groot vrijstaand huis met grote tuin.
en even voor die "enorme investering"quote:Op maandag 24 februari 2025 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan 2 dingen:
1. De enorme investering die TS in de relatie heeft gedaan door haar woning op te geven. Die is momenteel bijna van onschatbare waarde, aangezien een nieuw huurhuis krijgen in veek gebieden praktisch onmogelijk is.
2. Dat je leuk kunt afspreken dat je de waardestijging vanaf nu deelt (met het percentage dat je allebei betaalt), maar dat de kans vrij groot is dat bij uit elkaar gaan de partner dan in de problemen komt omdat hij dat geld niet heeft liggen, hij zal dan gedwongen worden te verkopen.
Nogmaals: het eerlijkst is als TS niks gaat betalen aan rente en aflossing (wel aan andere zaken) en dat bedrag gaat sparen om te compenseren dat ze haar huis kwijt is.
Het is inderdaad niet relevant voor mijn vraag.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is niet relevant voor je vraag.
Of bedoel je te zeggen dat, omdat je er zo op vooruit gegaan bent, het een goed excuus voor hem is om je financieel uit te mogen kleden?
zal mijn vrouw leuk vinden.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom je bij mij samenwonen?![]()
Betaal jij de aflossing en de rente. Maar ik geef je verders nergens recht op. Huis blijft van mij.
Als ik je niet meer leuk vind, of je bevalt me toch niet, of ik heb je geld niet meer nodig, schop ik je er uit. Wel moet je je huidige woning eerst even opzeggen.
What could go wrong?
het was een antwoord op mijn vraag om ook enige context te verschaffen.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is niet relevant voor je vraag.
Of bedoel je te zeggen dat, omdat je er zo op vooruit gegaan bent, het een goed excuus voor hem is om je financieel uit te mogen kleden?
Volgens mij wordt er gewoon bedoeld dat een huurhuis in de huidige markt opzeggen, en zéker een sociale huurwoning, een behoorlijk risico is. Want het is nou eenmaal niet makkelijk om snel een nieuwe huurwoning te vinden. En een nieuwe sociale huurwoning kun je al helemaal vergeten.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
TS is oh zo zielig want ze heeft enorm geinvesteerd!!! boehoe haar arme flatje op moeten zeggen en ze moet nu noodgedwongen in een groot vrijstaand huis met grote tuin wonen!
oh noes hoe komt ze deze klap te boven?
context.
Maar heb je je huurwoning dus al opgezegd?quote:Op maandag 24 februari 2025 12:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet relevant voor mijn vraag.
Omdat hier een paar keer naar is gevraagd in de bovenstaande discussies geef ik hier antwoord op.
Maar dit maakt verder niet uit nee.
Van hem uit toch ook?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies.
En wil je later alsnog dat het huis op beider naam komt: prima. Maar zoals het hier besproken wordt lijk met meer om een financiële transactie tussen 2 commerciële partijen dan dat je bij elkaar gaat wonen omdat je van elkaar houdt.
ja hoor. dat klopt. en daar ben ik het ook wel mee eens hoor.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gewoon bedoeld dat een huurhuis in de huidige markt opzeggen, en zéker een sociale huurwoning, een behoorlijk risico is. Want het is nou eenmaal niet makkelijk om snel een nieuwe huurwoning te vinden. En een nieuwe sociale huurwoning kun je al helemaal vergeten.
Precies. Ik wil niet gaan samenwonen dmv een constructie waarbij de een zoveel van de ander profiteert. Dat past mijn inziens niet bij het karakter van een liefdesrelatie.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Van hem uit toch ook?
Hij wil een een huurder waar hij sex mee heeft.
En als hij er klaar mee is kan ze optyfen, terwijl hij lekker in zn huisje met door haar opgebouwde overwaarde blijft zitten. Op zoek naar de volgende die in zn scam trapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |